Sicarat Måleri

Sicarat Måleri

På Sicarat strävar vi mot att ha en ödmjuk och öppen dialog till varje individ som är inblandad i våra projekt. Vi jobbar främst med olika måleritjänster, men genom vårt kontaktnät kan vi även erbjuda helhetslösningar där allt från färgsättning till faktisk ombyggnation ingår.

Vi har funnits i branschen i över 30 år och vi har långsiktiga kundrelationer och kvalitet som mål i allt vi gör. Varje arbete vi utför får en garanti på 2 år, något vi kan hålla eftersom vi tror så starkt på den kvalitet våra målare levererar!

Hör av dig för en kostnadsfri offert på just ditt projekt

46 omdömen om Sicarat Måleri

Sedan starten hos Reco 2015
    2023-01-24 Insamlad av företaget
    Pålitliga, duktiga och effektiva målare som kommer på bokade tider och levererar toppresultat. Jag kommer utan tvekan anlita Sicarat igen. Mina allra varmaste rekommendationer.
  • 2023-01-23 Insamlad av företaget
    Ett proffsigt och lösningsorienterat bemötande, vi är jättenöjda med Sicarat. Vi valde Sicarat på varma rekommendationer från vänner som tidigare använt sig av detta företag och varit supernöjda. Vårt hus består av mycket snickerier (sekelskifteshus) som kräver mycket kärlek och detaljkunskap för att finishen ska bli perfekt och det tycker vi Sicarat levde upp till med råge.
    Sicarat fick i uppdrag att sköta en komplett ommålning av väggar, tak och snickerier. Vi kan nu efter utfört arbete med enkelhet fortsätta att rekommendera detta företag till våra nära & kära.

/Kristoffer & Isabella
  • 2022-12-21 Insamlad av företaget
    Detta var andra gången vi anlitade Sicarat Måleri eftersom vi blev väldigt nöjda vid första tillfället. Och vi blev lika nöjda denna gång! Målaren var mycket noggrann och kontaktade oss vid minsta lilla fråga som dök upp under arbetet för att vi skulle få det precis som vi ville ha det. Arbetet blev dessutom klart lite tidigare än planerat. Vi rekommenderar starkt Sicarat Måleri när det är dags att måla om hemma.
    2022-12-14 Insamlad av företaget
    Helt perfekt!

Vi anlitade Sicarat för målning och tapetsering av vardagsrum, hall, trappa och övervåning (väggar, tak, dörrar, socklar och lister), samt för projektledning av elektriker och rörmokare i samma utrymmen.

Kommunikationen har varit väldigt tydlig, trevlig och snabb hela vägen. När vi hade svårt att själva få tag i en elektriker tog Mattias enligt våra önskemål över projektledning och fixade både elektriker och rörmokare på rekordtid, samt synkade allas arbetsuppgifter på ett otroligt bra sätt så att arbetet flöt på smidigt och utan avbrott. Målarna var fantastiskt duktiga och noggranna – ingen detalj har förbisetts och slutresultatet är verkligen över förväntan. Utöver detta var de alltid i tid, trevliga och flexibla, och städade upp fint efter varje arbetsdag vilket underlättade vår vardag under de veckorna som renoveringen pågick.

Även de andra leverantörerna som Sicarat tog in (elektriker och rörmokare) var toppen – noggranna, i tid, flexibla och trevliga, och kom med egna förslag på både funktionella och estetiska förbättringar som gjorde att resultatet blev över förväntan.

Vi kunde inte vara mer nöjda med slutresultatet och är så tacksamma att Sicarat gjorde att allt kändes lätt och smidigt längs vägen. Kommer garanterat att anlita dem igen!
    2022-12-12 Insamlad av företaget
    Otroligt bra bemötande från första början. Seriös offert. Håller tidsplanen, och är väldigt flexibla och tillmötesgående. Och framför allt - slutresultatet är strålande. Här blandas en närmast industriell effektivitet med ett fint hantverk och en enorm känsla för detaljer.
    Tristan, som målade om vårt vardagsrum, gjorde ett grymt bra jobb och levererade klart över förväntan. Vi kommer anlita dem för allt framtida målningsarbete. Tack!
    2022-12-11 Insamlad av företaget
    Trevliga och tillmötesgående. De gjorde ett kanonjobb med min fondvägg. Så tacksam för att de hjälpte mig akut. Kan varmt rekommendera Sicarat Måleri.
    2022-12-09 Insamlad av företaget
    Jag är jättenöjd!
    Mycket proffsigt genomfört arbete, trevligt bemötande och utmärkt yrkesskicklighet och kunnande.
    Kunde inte blivit bättre!
    2022-11-06 Insamlad av företaget
    Super! Flexibla, trevliga, tydliga, tillgängliga i kommunikationen, punktliga och toppenresultat. Fönster som torkat igen kom de snabbt och åtgärdade. Mycket nöjd och planerar att ta hjälp av dem igen under våren.
    2022-11-06 Insamlad av företaget
    Ett mycket bra bemötande.
    Uppfyllde min förväntan fullt ut.
    En mycket bra upplevelse i samband med ombyggnationen av mitt badrum, där man koordinerade alla olika delmoment på ett mycket bra sätt.
    Jag är mycket nöjd med hur Sicarat Måleri utfört sitt uppdrag!
    2022-11-04 Insamlad av företaget
    Proffsiga och trevliga målare som kom när de skulle och höll tidsplanen. Förstår att de klassas som några av Stockholms bästa.
    2022-08-26 Insamlad av företaget
    Seriös. Duktiga målare. Lätt att få tag på och att få svar. Lyssnade på oss som kund.

Ommålning av en lägenhet. Tak, väggar, dörrfoder och golvlister.
  • Helena O
    skrev om Sicarat Måleri
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Gott tillmötesgående bemötande och mycket väl utfört arbete.

Sicarat tapetserade två rum och målade ett tak.
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, fint målat.
    Fantastiskt bemötande!
    Omtapetserat och målat vardagsrum och hall.
    Allt gick smidigt och bra!
    Resultatet blev toppen!
    Kan verkligen rekommendera dem!
    2022-08-23 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Arbete utfört med guldstjärna avseende kvalitet och genomförande.
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Väldigt fint bemötande från målaren, noggrann, tillmötesgående och respekt för att det arbetas i vårt hem. Snabb i offertförfarandet, definitivt inte billigast men är supernöjd med utfört resultat!
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Professionellt och vänligt bemötande med effektivitet. både vid beräkning och offert, samt sedan genomförande av arbetet.

De levererade allt vi hade diskuterat och på ett mycket trelvigt och kunnigt sätt.
    Jag kan rekommendera dem å det varmaste.
    2021-11-29 Insamlad av företaget
    Otroligt professionellt utförande. Kan varmt rekommendera detta företag. De höll tidsplanen perfekt inför vår inflytt trots pressat schema.
    2021-11-29 Insamlad av företaget
    Bra dialog & återkoppling
    Kvalité på arbetet
    Vi är en BRF
    2021-11-27 Insamlad av företaget
    Smidig genomgång av arbetet med arbetsledaren Johan innan offert gällande utvändig ommålning av huset.
    Målaren Micke var på plats för att börja jobbet enligt avtal och, förutom en regndag, kom strax efter 07:00 varje dag tills arbetet var slutförd. Bokning och mottagning av en skylift löste Micke.
    Det visade sig att några vindskivor behövde bytas ut vilket Sicarat löste omgående med hjälp av en snickare.
    Jag var mycket nöjd med slutresultatet förutom att ett litet staket glömdes bort. Efter påpekande var Micke tillbaka veckan efter och fixade till det.
    Jag kommer att anlita Sicarat igen.
    Hälsning Martin
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Mycket väl bemötande från besök för offert till arbetet var klart.
    Andra gången som jag anlitar dem så jag hade höga förväntningar då första gången, ommålning och tapeter i hela lägenheten gick så smidigt och bra.
    Denna gång gällde det ommålning av badrumstaket och där anpassade målaren sina besök, fyra stycken, så att vi kunde använda badrummet normalt, mycket bra.
    Proffsigt utfört, har själv bakgrund i byggarbeten, detta var bra.
    Dessutom ett bra pris!
    2021-05-03 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med målning av väggar och tak i vårt kök. Proffsigt och snabbt jobbat!
    2021-05-03 Insamlad av företaget
    Duktiga, kunniga och trevliga!
    2021-04-30 Insamlad av företaget
    Jag kontaktade Sicarat Måleri för hjälp med helmålning av två rum i fil samt en anslutande serveringsgång. Jag upplevde dem som otroligt lyhörda och ödmjuka. Val av färg kan ju lätt skapa lite ångest - och trots att jag nog var lite jobbig som kund, hanterade de detta lugnt och proffsigt. Jag anlitar dem gärna igen för kommande målningsprojekt.

Pia S
    2021-04-30 Insamlad av företaget
    Badrumsrenoveringen funkade mycket bra. Proffsiga hantverkare som blev klara på överenskommen tid. Resultatet blev jättefint.
    2020-03-12 Insamlad av företaget
    Sicarat målade om väggarna i halva lägenheten, de kunde starta snabbt, gav kloka råd och gjorde ett perfekt jobb.
    2020-03-10 Insamlad av företaget
    Alltid proffsigt och vänligt bemötande. slutresultatet är i högsta klass.
    2020-03-10 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Sicarat för andra gången för detta projekt. Första gången målade de om vår hall och denna gång så gjorde de en renovering av övervåningen (läggning av klickgolv, uppförande av mellanvägg, viss omdragning av el samt målning och tapetsering).

Själva ommålningen och uppsättandet av tapeterna blev vi helt nöjda med. Gällande deras samarbetspartners (snickare, elektriker) så var det lite småsaker som skavde men det blev på det stora hela bra i slutändan.

Johan som var vår huvudkontakt var väldigt professionell och tålmodig under hela projektets gång.
    2020-03-10 Insamlad av företaget
    Perfekt bemötande och väldigt trevliga grabbar! 10 poäng! Rekommenderas starkt.
    2018-04-17 Insamlad av företaget
    Otroligt duktiga, nogranna och tillmötesgående, snabba
    2018-04-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Professionellt från början till slut. Jag kan verkligen rekommendera Sicarat till andra:-)
    2018-04-16 Insamlad av företaget
    Noggrannhet. Pålitlighet. Utmärkt utfört arbete.
    2017-03-25 Insamlad av företaget
    Sicarat målade om hela huset invändigt. Höll offert, kom i tid, blev klara i tid, proffsigt arbete och trevligt bemötande. Tipsade en kollega också som blev jättenöjd.
    2017-03-24 Insamlad av företaget
    Vi beställde fönstermålning. Sicarat Måleri kom på avtalad tid och gjorde ett mycket proffsigt arbete, som vi blev mycket nöjda med.
    2017-03-17 Insamlad av företaget
    Snabbt, bra resultat och prisvärt! Skulle absolut rekommendera Sicarat till andra!
    2017-03-15 Insamlad av företaget
    Sicarat Måleri rekomenderar jag starkt
    Service och kvalitet är i toppklass
    Följer upp alla projekt på ett föredömligt sätt
    Med vänlig hälsning, Sune Holmlund Båge Bygg AB
  • Per G
    skrev om Sicarat Måleri
    2016-03-06 Spontant omdöme
    Jag har renoverat många gånger men har aldrig tidigare haft att göra med en firma som håller vad de lovar, gör rätt saker, föreslår vettiga lösningar när problem uppstår, är färdiga inom tidsramen och håller budgeten. Att Sicarat dessutom är trevliga att ha att göra med, inte skräpar ner i onödan och varsamma gör att jag varmt kan rekommendera dem till andra.
    Dessutom tog de projektledaransvar även för underleverantörer som elektriker och rörmokare vilket var väldigt skönt, och även dessa skötte sig. Jag har använt Sicarat flera gånger nu, senast för att renoverade ett rum och ett badrum.
    2015-09-29 Insamlad av företaget
    Bredspackling av väggar i samt målning av väggar, snickeri i hall, kök och vardagsrum.
    Mycket bra bemötande, snabbt och proffsigt utfört arbet. Över förväntan.
    2015-09-28 Insamlad av företaget
    Har höga krav när jag anlitar hantverkare. Begärde in referenser, intyg och skrev avtal. Sicarat är professionella och väldigt tillmötesgående! Gav ett solitt intryck och gjorde utmärkt arbete. Prisvärda. Skulle rekommendera dem starkt!
    2015-09-26 Insamlad av företaget
    Bra och trevligt bemötande och som regel snabb leverans
  • 2015-08-12 Insamlad av företaget
    Jag tycker att det första mötet gav ett förtroendeingivande intryck. Det verkade som att de kunde sin sak.Det har varit lätt att få svar på frågor före och under arbetets gång.
    Arbetet blev väl utfört. Jättesnyggt! Jag är väldigt glad och nöjd.
    Med vänlig hälsning /Margareta Clarin
    2015-06-26 Insamlad av företaget
    Proffsiga och med duktiga underentreprenörer. Blev klara i tid.
    2015-06-22 Insamlad av företaget
    Killarna på Sicarat är toppen! Yrkesskickliga och nogranna, bra på att kommunicera och håller tider. Lyssnade på och anpassade sig till mig som kund. Kommer också med egna förslag vilket jag som är totalt ohändig uppskattar.
    2015-06-21 Insamlad av företaget
    Fick ett bra första intryck vilket tyvärr drogs ned något av att personen jag haft kontakt med åkte iväg på semester och inte var nåbar vilket försenade allt och gjorde att jag fick bo samtidigt som renoveringen fortgick.
    Resultatet blev dock ok.
    2015-06-18 Insamlad av företaget
    Hej.
    Jag tycker de är personliga, professionella och pålitliga. Mångfalden är också positiv.
    2015-06-18 Insamlad av företaget
    Sicarat agerade mycket proffesionellt, höll avtalade tider och höll sig inom ramen för budgeterad kostnad. Dessutom bidrog de med relevanta synpunkter och idéer på utförande. Rakt igenom ett fackmannamässigt uppträdande. Jag kan verkligen rekommendera Sicarat måleri och jag skulle vända mig till dem igen för framtida åtaganden.