Sikö Auktioner AB

Läs vad 4 kunder tycker om Sikö Auktioner AB

• DENNIS S

2020-01-28

DENNIS S skrev om Sikö Auktioner AB
    Sikö i Kristianstad stödjer inte riktigt kundens rätt att ångra sig. Ångrar man sig 2 ggr så blir man blockad.
    - Chefen på sikö i Kristanstad skulle behöva gå en kurs i kundservice och kundbemötande.
    - Obefintlig beskrivning av objekts ålder och ursprung.
    - Oftast bara en bild på objektet, vilket i sin tur såklart kan leda till mer utnyttjande av sin ångerrätt.
    - Väldigt lång svarstid på mail
    - Ingen hjälp vid lastning
    -Ingen förståelse för förseningar

Tyvärr 1 av 5 rekommenderas ej Läs mer
  • Dodd P

2014-10-09

Dodd P skrev om Sikö Auktioner AB
    Kan inte annat än att hålla med nedanstående inlägg. Trots konsumentlagstiftningen som ger rätt till 14 dagars ångerrätt vid internetköp så vägrar Sikö auktioner att följa lagen. Dessvärre kände jag inte till ångerrätten när jag reklamerade en vara där objektbeskrivningen inte stämde. Jag fick inte tillbaka en krona, tvärtom var deras enda alternativ att jag sålde den hos dem och det förlorade jag ännu mer på... Katastrofalt kundbemötande! Läs mer
    DENNIS S gillar detta
  • 2012-09-11

Peter A skrev om Sikö Auktioner AB
    Internet auktioner, men tillämpar inte den lagstagade distansavtalslagen.
    Auktionerar systematiskt ut defekta varor
    och tillämpar regler som gör att köparna skall vara kunnigare än deras egna experter. Läs mer
    DENNIS S, Agnetha L gillar detta
  • Agnetha L

2012-02-07

Agnetha L skrev om Sikö Auktioner AB
    Lite av ett lotteri när man väljer att enbart bjuda via internet och inte inspektera varorna först. Dom skriver väldigt sällan om porslinet de säljer har defekter så som nagg, sprickor eller små skärvor borta än mindre om det är första eller andra sortering vilket är viktigt om man samlar på porslin.

Dom verkar tyvärr inte vara mycket bättre på andra områden heller. Läs mer
    DENNIS S gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte