Sj AB

2.7

7 omdömen om Sj AB

Erica I
Skrev om Sj AB

det går i princip alltid att få tag i biljetter. men det är ganska dyrt på vissa sträckor. varför kostar det till exempel typ 300 extra bara för att man ska åka över nässjö? annars ett väldigt smidigt sätt att ta sig fram då man inte behöver tänka så mycket. kanske borde ´fundera på att lägga en linje mellan växjö och uppåt? det är omöjligt för mig att ta mig hem med tåg vilket är ganska surt

Klara S
Skrev om Sj AB

Såg deras erbjudande om 25 kronors-resor för ungdomar. När man loggar in finns massor med resor för 25 kronor, man väljer en, klickar vidare genom hela processen och till sist möts man av "resan finns inte"-felmeddelande. Fick efter telesamtal med kundservice höra att det var problem med just detta och att resorna visas som att de finns fast de gör de inte. Falsk marknadsföring?

Elina E
Skrev om Sj AB

Jag har åkt en hel del tåg den sista tiden och det har fungerat kanon. Kan vara riktigt skönt att sätta sig på tåget, med en kopp te och sitta med datorn och jobba lite medan man snabbt och smidigt kommer dit man ska. Jag har haft turen att inte råka ut för några förseningar, men jag vet att andra råkat ut för stora förseningar sista tiden. Men för mig blir det 4 recos.

Cecilia L

Att SJ trafikerar de flesta järnvägsspåren i Sverige är avskyvärt. De har ingen respekt för oss resänärer alls. Tågen är ofta försenade, det är dålig information ut till resärerna och priserna är hutlösa. Det är inte okej. SJ måste skärpa sig.

Ami H
Skrev om Sj AB

Vad ska man säga om SJ. Just nu tycker jag att de skärpt upp sig lite från förr. Har åkt mycket tåg i mina dagar och hur man blir bemött handlar mycket om tågpersonalen ombord. Deras nya hemsida och deras nya prispolicy med att ta bort "Just nu" biljetten är jag itne så imponerad av. Dock är det ju trevligt att man kan lyckas få tag på biljett via tradera till ett pris av 3 kronor. Dock kan man bara sätta ett stort - vad gäller bistron. Plastmackor, plastmat och lika läskigt kaffe som förr...

Amanda E

SJ är svårt att sätta ett betyg på eftersom tågen ibland har en tendens att vara väldigt försenade för att andra gånger funka väldigt smidigt. Men jag tar i alla fall hellre tåget än flyget, det är skönt att sätta sig ner, koppa upp sig på Internet och sen vara framme smidigt ett par timmar senare. Bokar man i tid kan man hitta billiga och prisvärda biljetter, annars blir det lätt dyrt.

Christian K

SJ AB är som de flesta vet bolaget som bedriver den största delen av Järnvägstrafiken i Sverige. Så många resor som jag gjort med SJ så kan jag inte annat än att ge beröm för den goda service och punktlighet som de håller. Rekomenderas starkt som alternativ till flyget.