Sj AB

Södra Oskarsgatan 4, 582 73 Linköping — Visa karta

Läs vad 12 kunder tycker om Sj AB

• Carin H
    Carin H skrev om Sj AB
    SJ fungerar i vanliga fall bra för mig, med några få undantag. Sista minuten-biljetterna är bra då det går att åka billigt om man har lite is i magen och är lite flexibel. Jag förstår prissättningen med att det är billigare att åka under de tider då det inte är så högt tryck, men kan tycka att priserna varierar lite väl mycket ibland.
  • Erik P
    Erik P skrev om Sj AB
    Väldigt varierande bemötande från servicepersonalen och tvivelaktiga öppettider.
  • Klas B
    Klas B skrev om Sj AB
    SJ:s vannsinniga priser gör att det är billigare att åka bil själv, än att åka tåg.
  • Hannes A
    Hannes A skrev om Sj AB
    Sj har tyvärr nästintill monopol på tågresor. Detta gör att det har blivit avesvärt mycket dyrare att åka med dem. De har också under det senaste året infört ett nytt biljettsystem som gör att det endast blir billigt att boka tågbiljetter långt i förväg. Tågen är ofta försenade också.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Sj AB
    Nu under sommaren har det funnits en del 95-kronors biljetter men under våren och hösten verkar det inte finnas vilket inte alls är bra! Man borde kunna få billigare biljetter ju tidigare man bokar platser! Tradera biljetterna säljs sällan under 300 kronor och om man ska åka två så kan man glömma att få två bra biljetter, om man ens får två. Nej systemet är värdelöst och jag hoppas de gör något åt det snart eftersom så många är missnöjda.
  • Sandra N
    Sandra N skrev om Sj AB
    Jag har alltid tyckt om SJ innan, speciellt när det fanns 95kronors-biljetter ppå sträckan malmö-stockholm som jag åker ett par gånger per år. Nu är det nbara dyrt att åka där, man hittar sällan en biljett under 600kronor. Det där med tradera blev visst en flopp, kan man inte ändra tillbaka till det gamla systemet?
    ronbir m gillar detta
  • Malin S
    Malin S skrev om Sj AB
    SJ är nog sämst av typ alla. Tågen är alltid sena och det är väldigt dyrt. Tyvärr så måse man ju ganska ofta åka tåg när man inte har någon egen bil men jag skulel deffinitivt vilja säga att reklamen de har när alla på tåget ser så nöjda ut är direkt missvisande!! Sen kan man ha oturen att hamna i vagnar med småbarn, då kan man glömma att få någon lugn och ro också!
  • Daniel Z
    Daniel Z skrev om Sj AB
    I helgen tog SJ priset. Det faktum att det skulle kosta mig 1500 kr att åka en enkel till Malmö från Linköping, och att jag hyrde en bil billigare, inklusive bensin säger väl ändå allt. SJ vill att vi ska åka kolektivt men har priser så att hyra en bil är billigare. Sen det faktum att om man ska åka med SJ så får man planera in en eventuell försening på sisådär minst 30 min. Inte får du någon kompensation för det heller. NEJ BOJKOTTA SJ!! Vi behöver förändring.
  • Anders B
    Anders B skrev om Sj AB
    Tågen är ofta drabbade av kraftiga förseningar som kan leda till att anknytande tåg eller flyg missas. SJ har ingen resegaranti som täcker missade anknytningar. Skall man komma undan med ett rimligt biljettpris måste biljetten bokas långt i förväg.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Sj AB
    Dålig service, många förseningar, svårt att omboka/avboka biljetter och väldigt svårt att få tillbaka pengar om man skulle råka på en rejäl försening. Illa.
  • William H
    William H skrev om Sj AB
    Vad ska man säga om SJ? Företaget skulle gå i konkurs om de hade några konkurenter. Men nu är SJ ensam på marknaden och därför något man måste dras med. Tips: res med annat om det går.
  • Erik W
    Erik W skrev om Sj AB
    Det är alldeles för dyrt att resa kollektivt! Hur ska man kunna motivera sig att ta tåget -fortfarande världens bästa transportmedel- när bilen är snabbare och man når breakeven vid 1,4 personer/bil??? Däremot har biljettadministrationen förbättrats på sistone, nu kan man åka helt biljettlöst; utan sura kontrollanter!

Södra Oskarsgatan 4, 582 73 Linköping