Sj

Sj

2.6

19 omdömen om Sj

Anders K

Ett fantastiskt sätt att resa. Finns 4,5? Varenda gång jag reser med dom så funkar det bra, någon försening får man stå ut med med tanke på det. Alltid positiv personal även om dom blir hårt åtsatta ibland.

ANDREAS I

Varenda gång jag reser med SJ händer något missöde, jag förstår att det kan ske också. Men när man möts av otrevlig personal trots att jag själv försöker vara överdrivet trevlig så får det vara nog. Företaget missar gång på gång att hålla sina resenärer uppdaterade om vad som händer när tåg blivit försenade. Att åka med SJ är lotto.

Linus E

Detta är det sämsta piss socialist företaget vi har kvar, sälj skiten... Ursäkta men SJ har inte gjort ett enda rätt Jag har rest med tåg under långa smärtsamma perrioder, i ca: 4 år pendlade jag varje dag.... en resasträcka som i snitt skulle ta 22 minuter enkel väg.. dvs 44 minuter per dag. Det hela har slutat i att jag spenderade i snitt 65 minuter om dagen på tåg, förseningar, tekniska problem... Man kunde vissa dagar ställa klockan fel för man visste att tåget var 45 minuter för sent, det var som om dom hade satt det...

Lars L

Har periodvis rest mycket med SJ, senast åren 2006-2008. Överlag mycket bra, med några få megafails. Senaste månaderna har jag gjort tre resor, som samtliga avgått och anlänt i tid. Jag ger godkänt.

Thomas S

Min troligen kortaste recension någonsin BA JS = SJ AB framför spegeln

Anders S

Jag tycker mycket om att resa med tåg, ingen tvekan om den saken! Men.... jag förstår inte varför det ska behöva vara dyrare att åka med tåg än med bil som t.ex, när jag och mina döttrar åkte från Stockholm till min mor utanför Gävle. Kostnaden för bensin (med lånad bil då jag inte har en egen bil) var knappt 600 kronor. Samma resa för oss tre med SJ skulle ha gått på mellan 1600 och 1800 kronor. Miljömässigt bra rese alternativ men definitivt inte för plånboken! SJ har blivit lite bättre med sin kommunikation, dels genom...

Jan V och Nikke L gillar detta
Niklas E

Det är nog inte allt för lätt att både sätta sig in i rollen som advokat och konduktör, samtidigt.

Carina S

Har en gång i tiden sagt att jag aldrig ska säga att "det var bättre förr". För 20 år sedan VAR det dock billigare att ta TÅG istället för BIL. Även om bensinen skjuter i höjd, så lönar det sig idag att ta bil, rent ekonomiskt!! Om något skulle subventioneras, så skulle det vara just tåg - för både TRAFIKSÄKERHETSSYNPUNKT och MILJÖNs skull. När det nu är ekonomisk kris, i Världen-Sverige-hos den Enskilde, har gemene man än mindre utrymme att tänka dyrt rent ideologiskt, när det knappt går runt månad för månad till vardaglig...

Linda L

Åka tåg är det bästa för miljön och de har bra teckning över landet, därför gör jag de ofta. Men när ska SJ få konkurrens?! Deras kundservis är lika med noll. Hemsidan är svår att jämföra priser på och när som helst kan man bli utkastad och får börja om. När man ringer till kundtjänsten måste man räkna med tjugo minuter väntetid och oftast kan de inte hjälpa dig när du kommer fram eller ska de hjälpa dig kostar de 20% mer att boka biljett. Hade de funnits fler tågbolag att åka med hade SJ kursat för längesen.

Tim G

Förmodligen det absolut säkraste färdsättet att komma försent på. Alltför ofta är tågen minst 10 minuter sena och ofta även mer än så. Dock är priserna oftast ok.

Jerry S

Har åkt väldigt mycket med SJ i alla år och har varigt ganska nöjd, men på senare tid ca2år så har det bara gått utför vill INTE rekommendera detta företag fast jag har inte nått annat val att resa ibland pga att man är vuxen och vill inte betala 3000kr för att flyga till Sundsvall där jag kommer från och brukar åka till från Stockholm. Det är för dyrt att åka miljövänligt och jag skulle vilja att SJ är subventionerat av staten och alla ska kunna åka sjukt billigt och miljövänligt.

Maria C

Sj. Sveriges järnvägar, tar svenska folket från ort till ord, mindre som större. De har bara blivit sämre och sämre på att passa tider detta år, fast de menar på att det går framåt. Jag reser väldigt mycket och nästan varenda gång är tågen försenade mer eller mindre. För något år sen producerade de nya vagnar, de så kallade dubbeldäckarna. De är skönt att sitta i dom men de har ingen funktion alls. Det finns ingen plats att ställa din väska, toalett dörrarna är oftast trasig samma sak gäller med kaffe maskinen. Det som...

Elvin K

Ett trevligt företag som gör att jag en dag kommer gå klart min utbildning i göteborg. Dag in och dag ut har jag åkt med detta företag och verkligen aldrig haft några större problem. Det har varit kortautomater som strulat, tåg som spårat ut och många andra små problem men det har ändå alltid funnits en lösning på det hela. Möjligen lite för dyra priser på resorna, men allt kan man inte få i denna värld.

Linda L

Jag reser mycket innom sverige och då oftast med tåg. Jag tycker SJ gör ett grymt jobb. De får mycket skit för deras förseningar, men jag ser de som så: tänk så många tåg som kommmer i tid. De gånger jag varit försenad har de löst probleben längs vägen oklandrigt.

Melica G

SJ:s nya biljettsystem är rena rama lurendrejeriet. Jag som student, som i vanliga fall reser rätt mycket med SJ, har sen det nya systemet kommit, aldrig hittat en biljett under 300kr när jag ska resa mellan Linköping och Stockholm/Arlanda. Innan det nya systemet fanns kunde jag hitta biljetter för ca 100kr. Om det finns andra möjligheter att resa till mitt mål väljer jag alltid det andra alternativet.

tobias ö

Sj, statens järnvägar är stället man ska gå till när man vill ut och resa! De erbjuder idag tågresor i så gott som hela landet , det går att få tag på biljetter väldigt billigt (även om det blir väldigt dyrt att resa när tågen är fullbokad , då tillgång och efterfrågan styr deras prissättning) samt att tåget är ett väldigt miljövänligt och bekvämt sätt att resa på. Jag personligen tycker att statens järnvägar känns som ett modernt och nytänkade företag. De har bara de senaste åren gjort en rad briljanta lösningar till...

Anya L

SJ är helt okej att resa med om man inte ska för långt. Tågen är bekväma, och såvida det inte är storhelg eller så så kan man oftast räkna med att kunna få en sista minuten biljett och då åker man riktigt, riktigt billigt. På tågen har de café som i och för sig är väldigt dyrt men kan vara bra att ha. Som någon annan skrev borde internet vara gratis som så många andra reseföretag har börjat med så att man kan sysselsätta sig lite under resans gång. Man får också ersättning vid förseningar även om det kan ta lite tid.

Johnny Utah J

Alltid trevligt att aka tag. Tycker att Internet kunde vara gratis eller betalt med spons/ads.

Christian K

SJ AB är som de flesta vet bolaget som bedriver den största delen av Järnvägstrafiken i Sverige. Så många resor som jag gjort med SJ så kan jag inte annat än att ge beröm för den goda service och punktlighet som de håller. Rekomenderas starkt som alternativ till flyget.