En energifull försäljare och en ytterst trevlig kundtjänstpersonal med en härlig västerbottnisk dialekt (tror jag).
Skellefteå Kraft
Om företaget
Välkommen till Skellefteå Kraft - Vi är en av Sveriges största kraftproducenter och har producerat förnybar kraft i över 100 år. Vi gör allt vi kan för att vara det bästa energibolaget för Sverige. Som kund hos oss får du tillgång till en mängd produkter och tjänster som hjälper dig och ger hållbara lösningar i vardagen. Vi...
5924 omdömen om Skellefteå Kraft
Sedan starten hos Reco 2018
Billig bra och serviceminded har inte haft några problem med SK
Hej Bengt, tack för din fina rekommendation. Vad kul att höra att du trivs hos oss. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Alternativet att ni skulle ta hand om hela processen med att bli ny kund som att kontakta elnätsägaren fungerade dåligt. Ni frågade mig flera gånger om uppgifter som ni borde ha koll på själva och det visade sig sedan att ni kontaktade fel nätägare. Ni gjorde två kreditupplysningar på en ansökan med två dagars mellanrum, vilket inte heller är ok.
Hej Magnus, tack för din feedback. Vi tar till oss detta och ska undersöka hur vi kan göra denna process smidigare för våra kunder. Om du har några kvarstående funderingar eller vill prata med oss närmare om din upplevelse, vänligen kontakta gärna vår kundservice 0910-77 25 50 eller chatta med oss via vår webbplats så ska vi självklart lyssna in dig. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Skulle påbörja ett nytt el avtal. Har aldrig ägt hus innan så kändes väldigt överväldigande att välja bolag. Prata med andra bolag som bara pressa och pressa att jag skulle välja detta och detta osv. Medans Skellefteå kraft förklara lugnt så man förstod och ingen stress! Toppen bemötande och därav valde vi att gå med dem! Skulle absolut rekommendera Skellefteå kraft!!
Hej Emelie, tusen tack för din utförliga rekommendation. Vi blir så glada av att du fick en positiv upplevelse i din kontakt med oss, och vi hoppas du ska trivas med ditt elavtal framåt. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra info , service inriktade och kunniga
Hej Ragnar, stort tack för din fina rekommendation. Vi blir glada att höra att du fick bra information och service. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Jag tycker att det var ett bra bemötande när jag ringde er. Jag fick svar på mina frågor.
Hej Henrik, tack för din fina rekommendation. Vad kul att höra att du fick ett bra bemötande och svar på dina frågor. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Säker el-leverantör, mycket sällan elavbrott, har det varit elavbrott någon gång så har det varit korta avbrott. Under mina 55 år som kund har det fungerat bra.
Hej Torbjörn, tack för din rekommendation. Vi hoppas att du fortsatt ska trivas som kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Perfekt kundmottagning Bra priser
Hej Jiri, stort tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra. Med vänliga hälsningar, Thea Kundservice
Blev uppringd efter att ha angivit mitt telefonnummer i kön. Trots att jag missat något samtal ringde kundtjänst upp igen, tack! Trevligt bemötande och jag fick snabbt svar på mina frågor och funderingar samt kunde direkt teckna mikroproduktionsavtal. Avtalet sändes därefter till min mail.
Hej Patrik. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att kontakten med oss blev bra. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
På ett myvket positivt sätt blev jag bemött av den handläggare jag diskutera med. Önskemålet är att det fortsätter så i kommande kontakter.
Hej Sven, stort tack för din rekommendation. Vad roligt att höra att du fick ett positivt bemötande hos oss. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
För krångligt olika kundtjänstmedarbetare som inte har tillgång till tecknat avtal och frågar efter anläggningsid/anläggningsadress i stort dett varje gång. Och uppenbarligen räcker det inte med att jag givit fullmakt till Skellefteå kraft att genomföra byte utan jag blev tvungen att själv säga upp befintligt avtal. Så jag valde en annan elleverantör och får leva några veckor med anvisningsavtal men det ger sinnesfrid att slippa en evig mailkonversation utan resultat.
Hej Jonas, vi beklagar att du upplevt svårigheter kring tecknande av avtal. Vi vill med detta önska dig varmt välkommen åter till oss! Vi tar tacksamt alltid emot förbättringsförslag. Med vänliga hälsningar, Beatrice Skellefteå Kraft
Konstigt med en kundundersökning av ett avtal jag tecknat framåt i tiden och aldrig haft att göra med innan. Med tanke på att jag bara har detta som upplevelse så blir det 1 av 5 möjliga👍 Kolla igenom nästa år.
Hej Jimmy, stort tack för din feedback. Vi ser just nu över det du beskriver, i vilka situationer dessa undersökningar når dig som kund. Vi hoppas dock du ska trivas med ditt kommande avtal hos oss. Med vänliga hälsningar, Emma Skellefteå Kraft
Jättebra, tog sig tid att svara på och förklara kring de frågor jag hade.
Hej Elisabeth, det gör oss så glada över att läsa din feedback. Din tid är viktig för oss! Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice.
Tecknade mikroproducentavtal. Svårt att komma fram på telefon, men enkelt och snabbt svar på mail.
Hej Lars, vi beklagar väntetid i telefon. Vi hoppas du ska trivas som mikroproducent hos oss och blir glada över att du även mejlade in. Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice.
De två gånger jag varit i kontakt med dem har de varit väldigt trevliga och hjälpsamma!
Hej Malin, tack för din fina rekommendation. Vad fint att höra att du fått bra hjälp med ditt ärende. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Jag avskyr telefonsäljare. Tänk om man fick vara ifred. Jag är vuxen och har valt själv vad jag har för elavtal, behöver ingen som stör mig.
Hej Per-Arne, tack för din rekommendation. Vi beklagar att du känner så, skulle du fortsatt uppleva att vi ringer dig oönskat kan du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Fick tips av en närstående om er. Nöjd
Hej Anna, tack för din fina rekommendation. Vi är glada att du är nöjd och hoppas att du fortsatt kommer trivas hos oss. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Blev bra bemött och fick snabb hjälp med mina frågor ang förnya avtal samt microproducent.
Hej Tomas, tack för din rekommendation. Vad kul att höra att du fick snabb och bra hjälp med ditt ärende. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Mycket trevligt bemötande, tydlig kommunikation och konkurrenskraftiga avtal. Jag är mycket nöjd med Skellefteå Kraft.
Hej Sara, stort tack för din rekommendation. Vi blir riktigt glada av att höra att du känner dig nöjd efter din kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Snabb och bra service, bra företag!
Hej Gerry, tusen tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Vänligt och lugnt och trevligt bemötande Hjälpte mig att fixa elavtal så jag slapp ringa ett samtal till Var kunnig och bemötande och rask MVH från Lerberget
Hej Roger, varmt tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt nya avtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra erbjudanden. Inhemskt företag. Bra med återuppringning på kundtjänst..
Hej Martin, stort tack för din positiva rekommendation och att kul att du uppskattar våra erbjudanden. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Idag den 28/4 ett trevligt och proffsigt bemötande till skillnad mot tidigare kontakter med skellefteå kraft.Då jag den 21/4 en helgdag beställde på nätet ett Fast elprisavtal 3 år var priset 93,38 öre men när avtalet kom på mail den 22/4 var priset 96,38 öre mycket irriterande.Men med dagens kontakt 28/4 med en mycket trevlig och förstånde Handläggare har saken ordnat sej och jag har fått ett 3-årigt avtal till priset 93,38 öre och jag är mycket nöjd. Mvh/ Per Sjöberg
Hej Per, tack för din fina rekommendation. Vad kul att höra att du är nöjd efter att du varit i kontakt med oss. Vi hoppas att du ska fortsätta att trivas som kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Jennifer Kundservice.
Trevlig bemötande och löste problemet
Hej Oscar, stort tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra. Med vänliga hälsningar, Jennifer Kundservice.
Ny abbonent. Har inge synpunkter ännu.
Hej Peter, tack för din rekommendation. Vad kul att du blivit kund hos oss. vi hoppas att du kommer trivas. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Svårt å få kontakt. Lång väntetid.
Hej Linnea, Tack för din rekommendation. Vi beklagar om du upplevt att det varit svårt att få kontakt med oss. Ett tips är att testa vår chatt när väntetiderna i telefonen är lite längre. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice
Lång svarstid i telefon, annars mycket hjälpsamma med mitt ärende.
Hej Agneta, stort tack för din rekommendation. Vi beklagar väntetiderna men kul att höra att du fick bra hjälp med ditt ärende. Med vänliga hälsningar, Thea Kundservice.
Trevligt bemötande av värvarna! Jag tycker om att det inte läggs på en massa avgifter som är oklara, enligt den info jag fått. Dessutom gynnar jag gärna Skellefteå, har själv bott i Norrbotten:Abborrträsk, Glommersträsk & Arvidsjaur. Nu är jag tillbaka i Sörjande 😅 Uppland/Norrtälje. Väldigt många här nere verkar inte förstå att Norrland är Väldigt mycket större än vad de tror. Och att , i alla fall Norrbotten & Västerbotten är egentligen den delen av landet som producerar & levererar el, malm m.m.. Och att Norrbottens...
Hej Ann-Catrin. Tack för din rekommendation och vad härligt att höra att du fick ett trevligt bemötande. Vi hoppas att du ska trivas hos oss. Glad påsk! Med vänliga hälsningar, Thea Kundservice.
Bemötandet var tydligt och bra. (Ulrika) Mitt ärende var att gå från ett rörligt avtal till timtaxa, vilket förklarades bra. Min sammansatta upplevelse var bra, och jag fick tecknat ett timtaxeavtal. Anledning till detta är att vi skall installera ett batteripaket, för att kunna möta kommande effekttariffer. Vi har installerat solceller, laddbox för elbil och anskaffat bilen.
Hej Sune, varmt tack för din fina rekommendation. Så härligt att du fick bra hjälp i bytet av avtal. Med vänlig hälsning, Maria Kundservice
Bra samtal o info! Tecknat nytt avtal!
Hej Elisabeth, tack för din rekommendation och vad kul att du tecknat nytt avtal med oss, vi hoppas att du ska trivas hos oss. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice
1. Mitt tilltalsnamn är ROLF ej sture. 2. Jag gillar ert trevligt kundcenter.
Hej Rolf. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du trivs hos oss. Vid frågor om dina kunduppgifter hos oss är du välkommen att kontakta vår kundservice på 0910-772550 så hjälper vi dig gärna. Med vänliga hälsningar, Thea Kundservice
Bra service och gott bemötande, levererar el på ett säkert och hållbart sätt
Hej Gunilla. Tack för din fina rekommendation och vad roligt med din feedback. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hjälpsamma, trevligt bemötande.
Hej Mari-Helen. Varmt tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabbt svar på mitt mail. Rimliga priser o flera varianter på bindningstider. Nöjd med mina kontakter.
Hej Hans. Tack för din rekommendation och vad roligt att du är nöjd i kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Enkelt att få kontakt, trevligt bemötande i telefonen. Jag flyttade min leverans address, lyckades inte själv via nätet pga. att jag saknade områdeskod. Det fixades snabbt via telefon istället.
Hej Per-Håkan, Tack snälla för din rekommendation. Vad kul att du upplevt ett trevligt bemötande och att du fick hjälp med ditt ärende. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice
Bara bra bemötande och utförande av Sk
Hej Kjell, tack för din positiva rekommendation! Vi hoppas att du fortsättningsvis ska vara nöjd. Med vänliga hälsningar, Thea Kundservice
Väldigt trevligt o kunnigt bemötande.
Hej Jarmo, stort tack för din rekommendation. Så kul att höra att du är nöjd med vårat bemötande. Med vänliga hälsningar, Thea Kundservice
Vid mitt sista samtal med Skellefteå kraft fick jag proffsigt bemötande och info om bl.a. hur mina Solceller registreras för betalning vid registrerad solkraft i kw. Mvh. Paul Persson
Hej Lennart, tack för din rekommendation. Vad kul att höra att du fick proffsigt bemötande då du var i kontakt med oss, det gläder oss att höra. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice
Jag heter inte Marjatta . .
Hej Liisa, Tack för din rekommendation. Vid frågor om dina kunduppgifter hos oss vänligen kontakta vår kundservice på 0910-772550 så hjälper vi dig gärna att se över detta. Med vänliga hälsningar, Jennifer Kundservice
Trevlig och effektiv kundtjänst. Har aldrig haft något problem med leverans av el heller.
Hej Carina, varmt tack för din positiva rekommendation. Vi blir glada av att höra att du tycker vår kundtjänst är trevlig och effektiv. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Kundtjänstmedarbetaren var Hjälpsam och trevlig, gav mig den information jag inte fick ut från hemsidan men kunde inte helt lösa mitt problem som var av datorteknisk natur.
Hej Lilian, stort tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Väldigt lång väntetid men suveränt att man fick frågan om att bli uppringd i stället för att vänta på linjen MÅÅÅNGA gånger, tummen upp. Lyhörd person som sansat försökte hitta svar och avslutade med att byta avtalsform. Toppen!
Hej Yvonne. Stort tack för din rekommendation. Vi beklagar väntetiderna men roligt att höra att du fick bra hjälp i din kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Thea Kundservice
Hitintills har det fungerat mycket bra och fakturan är överskådlig.
Hej Ann-Marie. Tack för din fina rekommendation. Vad kul att höra att du trivs hos oss. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Jag fick ett bra bemötande och tydliga svar på mina frågor om olika el-avtal nu när det var dags för att förnya avtalet. Har varit nöjd kund hos Skellefteå Kraft sedan 3 år då jag blev uppringd och erbjuden en bra deal på fast el-avtal. Det är faktiskt första och enda gången någonsin som jag nappat på ett telefonerbjudande, och ångrar inte det!
Hej Eva. Tack för din fina rekommendation. Vi är glada att höra att du trivs hos oss och hoppas att du fortsätter göra det framöver. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
De har framför allt en fungerande kundtjänst det är det jag uppskattar mest.
Hej Carl. Tack för din rekommendation. Det gläder oss att du uppskattar vår kundtjänst. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Jag har ursprungligen varit kund hos Skellefteå Kraft men valde under några år annan leverantör i samband inköp av solceller. Nu åter tillbaka efter stor missnöje senaste åren. Den stora skillnaden är Skellefteå Krafts kundbemötande och dess avdelning kundservice. Stort tack för allt hjälp, ser fram emot en lång kundrelation!
Hej Mats. Varmt tack för din rekommendation. Välkommen tillbaka till oss och vad kul att höra att du uppskattar vår kundtjänst. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Kundtjänst stängde telefonen tidigare pga hög belastning och sådan tror jag att belastningen varit så många år jag kan minnas? Jag hoppas att kundtjänstpersonalen i övrigt har vettiga arbetsförhållanden, för oss trogna kunder är det ju dock en sämre upplevelse. Jag skickade istället ett mail med mina frågor, mitt telefonnummer och bad att bli uppringd när de fick tid. Jag fick svar via mail.
Hej Jonas. Tack för din rekommendation. Vi har sett över våra öppettider och vår telefon stänger 16.00 varje dag för att öka tillgänglighet på andra kanaler så som mejl och chatt. Vi är även tacksamma att du bryr oss om personalens arbetsförhållanden. Du är alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig så snart vi kan. Med vänliga hälsningar, Anna Kundservice.
Första kontakt med kundtjänst har jag fått bra information och effektiv service.
Hej Subindee. Varmt tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du uppskattade kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
ganska ny kund, men har hittills enbart positiva värderingar
Hej Bo Robert. Tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas som kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Jag är mycket nöjd med att ha Skellefteå Kraft som el-leverantör..Mvh från Dieter Hunold
Hej Dieter, tack för din rekommendation. Det värmer att höra att du är nöjd som kund hos oss. Tack för fortsatt förtroende. Med vänliga hälsningar, Jennifer Kundservice