Snabb och vänlig kundtjänst. Elhandel fungerar bra, som förväntat.
Skellefteå Kraft
Om företaget
Välkommen till oss på Skellefteå Kraft! Vi är en av Sveriges största kraftproducenter och har verkligen hjärtat här i Norr. Målet för oss är att ha 100 procent hållbar energiproduktion år 2040. Med oss som leverantör och energibolag får du ett riktigt bra elavtal till inköpspris och du blir klar på bara några minuter med din...
5827 omdömen om Skellefteå Kraft
Sedan starten hos Reco 2018
Bra bemött och jag fick hjälp med det jag ringde för. Sammanfattningsvis är jag nöjd, trots att jag var tvungen att ringa två gånger.
Hej Per Erik, stort tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra bemöt. Enkelt. Nytt avtal.
Hej Elisabet, varmt tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt nya avtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Smidigt och trevlig kundtjänst med trevlig dialekt
Hej Pernilla, tack för din positiva rekommendation. Fint att höra att du fick smidig och trevlig hjälp i din kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra, är jättenöjd både med er som bolag och eran kundtjänst.
Hej Emelie, varmt tack för din rekommendation Roligt att höra att du är nöjd med vår service. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Vettiga att tala med vet vad dom talar om
Hej Carina, stort tack för din rekommendation. Det känns bra att veta att du känner dig trygg i din kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Alltid lätt att få kontakt och kunnig personal
Hej Lars Ove Lennart, tusen tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Lätt att få kontakt . Positivt bemötande. Lätt att förhandla nytt kontrakt. Raka besked.
Hej Per, Varmt tack för din positiva rekommendation. Det gläder oss att höra att du är nöjd efter att du varit i kontakt med oss. Vi hoppas att du ska fortsätta trivas som kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Jennifer Kundservice.
Just nu efter min mans bortgång orkar jag inte svara, hoppas ni kan förstå!
Hej Marja-Riita, Tack för din rekommendation. Jag vill börja med att skriva att jag beklagar och självklart har vi full förståelse. Ta hand om dig! Med vänliga hälsningar, Jennifer Kundservice.
Trevlig och lättillgänglig kundtjänst. Tydlig och enkel produkt och prissättning. Jag är mycket nöjd med mitt elavtal hos Skellefteå Kraft, och med den service jag fick när jag skulle flytta.
Hej Isa, tusen tack för din rekommendation. Vi hoppas din flytt gick bra och att du trivs med ditt elavtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Uppskattar inslaget av grön kraft. Enkelt att ha med bolaget att göra. När jag väl hade alla förutsättningar klara gjorde vi upp om elhandelsavtal på chatten.
Hej Lennart, tack för din rekommendation. Vi gläds åt att höra att det kändes enkelt att ha med oss att göra och att det funkade bra att chatta med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra kundservice och problemfritt👍
Hej Henrik. stort tack för din rekommendation. Kul att höra att du uppskattar vår service. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Vänligt bemötande . Fick den informationen jag behövde för att jag valde Skellefteå kraft. ville välja ..
Hej Maria, varmt tack för din positiva rekommendation. Vi hoppas du ska trivas hos oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Snabb och bra service hanterade.mitt ärrende enligt önskemål
Hej Peter. Stort tack för din rekommendation. Vi gläds åt att höra om din positiva upplevelse vid kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Jennifer Kundservice.
Mycket bra bemötande samt hyfsade priser. Skekraft är ett stort och kompetent företag. Köpt elleveranser till vårt hus i Hägersten samt till vår stuga i Värmland.
Hej Mikael. Tack så mycket för din rekommendation. Det gläder oss att höra att du är nöjd med vårat bemötande samt priserna. Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
ok..............................
Hej Martin. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
Prima service. Mooie energietarieven ook. En ondanks dat wij als buitenlandse klanten niet helemaal binnen het concept vallen, worden we toch goed geholpen en van stroom voorzien!
Hi Michiel. Thank you for your recommendation. Kind regards, Linnea Customer Service.
De anställda i Kundtjänsten är alltid trevliga i telefonen. Däremot är jag riktigt trött på att Skellefteå Kraft tjatar på om "klimatet", "den gröna omställningen", CO²-frågan osv. Det borde ju vara politikerna som tjatar om detta men man kan tro att det är ni elföretag som driver på planeringen/förändringen. Varför är det så? Ni ska sälja el och inte försöka skapa opinion. Dessutom i en fråga som baseras på en lögn och enbart handlar om kontroll och övervakning i slutänden. Koldioxid är livets gas och ju mer det finns...
Hej Stefan. Tack för din rekommendation och för att du delar med dig av dina synpunkter till oss. Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
Har hittills endast tecknat avtal och avtalet har inte kommit igång ännu, men den kontakten jag har haft har varit med ett trevligt bemötande av försäljare och support-avdelning (ett extra avtal för mikroproducent av el). Kontakt via mail skedde med snabb respons.
Hej Fredrik, stort tack för din rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med dina avtal hos oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Fungerar bra, bra kommunikation med företaget
Hej Siv. Tusen tack för din positiva rekommendation! Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
Hittils bra. Är dock ny som kund.
Hej Helena. Tack för din fina rekommendation. Vi hoppas att du ska trivas hos oss! Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
Bra bemötande och samtidigt erbjuder konkurrensmässiga priser!
Hej Johan. Tack för din rekommendation och vad roligt att höra att du är nöjd med avtalspriset hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Rörligt elavtal. De är oftast schyssta när jag förhandlar om ett nytt elavtal. 👍
Hej Bo, stort tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Blev bemött på ett proffesionellt sätt. Mina förväntningar från mig som ville teckna ett elavtal och som har väldigt lite erfarenhet kring det var att det skulle vara svårt och struligt; men det var hur smidigt som helst och servicen var långt över mina förväntningar!
Hej Ellen, tusen tack för din fina rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt elavtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Korrekt bemötande. Förväntade mig att få ett positivt avtal från nyår, vilket jag blev nöjd med. Rörligt avtal vilket känns bäst för närvarande.
Hej Christer, tack för din rekommendation. Vi hoppas du kommer trivas med ditt rörliga avtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Allting skött perfekt och vid förlängning sköttes det proffsigt
Hej Sten-Olof, stort tack för din rekommendation. Vi gläds åt att höra om din positiva upplevelse vid kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice.
Trevliga att ha att göra med. Hjälpsamma och har haft dem i ett år den här gången och nu har jag anmält flytt och ett nytt år med dem.
Hej Susanne. Tack för din positiva rekommendation. Vi hoppas du ska fortsättningsvis trivas hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabb handläggning, vänligt bemötande och rätt prissättning.
Hej Kjell. Tack för din fina rekommendation! Roligt att höra att du är nöjd med vår service. Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
De är trevliga o de löser mina problem.
Hej Mikael. Tack för din fina rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Kunnig personal. Lätt att lösa problemet.
Hej Mikael. Stort tack för din rekommendation och vad bra att ärendet löste sig smidigt. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hej, Jag köpte ett el abonnemang och jag blev trevligt bemött och fick den hjälp jag ville ha. Jag har redan svarat en gång via sms ( tror jag, så det är lite irriterande )
Hej Rosemari. Tack för din positiva rekommendation. Ber om ursäkt att det har skickats ut igen men vi är tacksamma över att du tog dig tid att besvara igen. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Fick den hjälp jag behövde, men det tog lite tid samt jag fick berätta om hur det skulle göras
Hej Kenneth. Tack för din rekommendation och vad bra att ditt ärende löste sig till slut. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hej! Jag fick ett fint bemötande av Skellefteå Kraft och bra hjälp med allt jag behövde inför flytten. Tusen tack för det! Eva
Hej Eva, tack så mycket för din rekommendation. Så roligt att höra att du är nöjd med vår service och att du fick hjälp med ditt ärende! Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice.
Bemötande var Trevligt och det gick snabbt.att få ett avtal Blev förstådd fast jag är nordnorsk. Jag förväntade att få ett bra avtal om köp av el. Och fortsatt vara på gott humör efter samtalet🤙😊.
Hej Helge, tack snälla du för din rekommendation. Roligt att höra att du upplevde samtalet smidigt. Vi hoppas att du ska trivas hos oss! Med vänliga hälsningar, Linnea Kundservice
Jag fick bra information om olika elavtal och upplevde inte att jag blev ”tvingad” in i något dyrt
Hej Ann-Kristin, tusen tack för din positiva rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt avtal framåt. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Fick erbjudande om bra pris mm. Därefter så har sk kraft EFTE att de börjat leverera angett att jag måste ange nr på min solcellsanläggning för att de skall kunna börja betala för den lilla mängd el jag genererar.(mycket lägre än EON hade ). Nu hade jag redan gjort ök om byte och ångtade mig nästan, men som sagt så är elen jag säljer mycket liten. Ändå lite sniket att inte berätta detta från tiden då man står i begrepp att kanske byta el leverantör. Då är de inte lika duktiga tycks det! Dåligt! Kommer att då avtalet med...
Hej Olov, tack för din rekommendation. Jag beklagar om det uppstått missförstånd vid tecknande av dina avtal. Om du har en solcellsanläggning behöver vi alltid teckna ett separat avtal för den med det unika anläggnings-ID:et för anläggningen. Har du några funderingar runt dina avtal i nuläget, vänligen kontakta vår kundservice på 0910-77 25 50. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Hjärtligt och klart bemötande och förklaring av vad som gäller
Hej Monalisa, varmt tack för din fina rekommendation. Det värmer att höra! Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
I was treated indifferently by the customer care operator. My questions were answered by proving links to very long pages not related to the electricity costs of my area by all counties in Vasterbotten that I had to scroll through, when the customer care person could just direct me straight to the info and also help in making a recommendation. A cold service, and not really informative.
Hi Constantine. Thank you for your recommendation and I understand that the contact through our chat can be difficult sometimes. Best regards, Jessica Customer Service.
Bra uppföljning av det nya avtalet som skulle börja gälla nästa avtals tid.
Hej Anders. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket tillmötesgående och hjälpsamma. Snabb återkoppling. Uppskattade att jag kunde mejla då jag hade svårt att ringa på telefontiderna.
Hej Linda. Stort tack för din rekommendation och vad bra att du uppskattar våra övriga kontaktvägar. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Hörde inte av företaget på en månad efter tecknandet. Fick maila dem och fråga om de levde. Då fick jag plötsligt övergångsdatum. Sen visade det sig att de inte fört över min mikroproduktion, trots att jag gett dem fullmakt att inhämta alla avtal och föra över dem. Det fanns inget val att föra över produktionen i samband med tecknandet. Så nu är jag utan ersättning för produktion i tre veckor.
Hej Martin. Tack för din rekommendation. Tecknar du avtal med oss så behöver du teckna för samtliga avtal samt ange att du även har solceller. Vi hoppas att du ditt ärende är löst och din nuvarande leverantör bör betalar för produktion till dess att Skellefteå Kraft tar över. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Just blivit kund och hade lite frågor. Satt först i telefon kö men ni uppger ej hur många före...uppmanar att ni ska ringa upp men jag vill vara förberedd o veta när. Gjorde dock så o fick svar på mina frågor.
Hej Anna-Lisa. Tack för din rekommendation. Just nu när det många som vill komma i kontakt med oss och vi tackar för ditt tålamod och hoppas ditt ärende blir löst när du väl kommer i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket trevligt bemötande,kunnig personal samt smidig teckning av elabonnemang!
Hej Maria. Varmt tack för din rekommendation, det uppskattar vi. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
De förklarade snabbt och enkelt vad jag behövde göra inför flytt, och skötte sedan själva flytten mycket snabbt.
Hej Knut. Tack för din fina rekommendation, vi hoppas att flytten ska gå bra för dig. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket bra. Jag bytte enbart för att få 8000 eurobonuspoäng i kampanj hos Enkla elbolaget. Kommer nog tillbaka även Lule hockey är bäst
Hej Mikael. Tack för din rekommendation och vi hoppas att du kommer tillbaka till oss i framtiden. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Trevligt bemött av kundtjänst och av killen som värvade mig.
Hej. Tack för din rekommendation och din feedback. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabb respons vid hjälp (trög nätägare).
Hej Ulf. Tack för din rekommendation och vad bra att ärendet löste sig snabbt från vår sida. med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Vi har ännu inte börjat avtalet men helt klart 5 poäng för deras snabba kundtjänst.
Hej John. Stort tack för din rekommendation och vad kul att höra att du fick snabbt svar hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Fick bra hjälp på chatten, bytte elavtal som jag tyckte var onödigt krångligt.
Hej Roger. Tack för din rekommendation och att du delar med dig av din upplevelse. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Kundtjänst är mycket tillgänglig och väldigt kompetent. Informationen på hemsidan är lättillgänglig, överskådlig och relevant. Priserna är jämförelsevis helt OK.
Hej Lars. Stort tack för din rekommendation och specificering om vad du är nöjd med. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.