Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft

Välkommen till oss på Skellefteå Kraft!

Vi är en av Sveriges största kraftproducenter och har verkligen hjärtat här i Norr. Målet för oss är att ha 100 procent hållbar energiproduktion år 2040.

Med oss som leverantör och energibolag får du ett riktigt bra elavtal till inköpspris och du blir klar på bara några minuter med din registrering. Dessutom erbjuder vi branschens bästa kundservice, något vi är mycket stolta över såklart. Vad du än undrar kan du alltid kontakta oss.

Följ med på vår resa så bidrar du också till en hållbar vardag!

Läs vad 4375 kunder tycker om Skellefteå Kraft 2

• 2022-08-07 Insamlad av företaget
    Gott bemötande, satte sig in i situationen, gav råd att följa. Hade goda förväntningar och man levde upp till dem. Ärendet gällde övertagande av elabonnemang efter att maken avlidit, samt framtida tecknade av nytt avtal med Ske kraft.
    2022-08-07 Insamlad av företaget
    Man kan fråga sig vad Skellefteå Kraft vill med att ha omdömen på Reco. Hur som helst, efter att ha varit kund i många år i ett av de bästa elleverantörsföretagen så fick jag ett erbjudande om förnyande av avtal, ett fast ett rörligt som var väldigt höga. Det föranledde en googling och där fann jag bättre avtal. Efter en stundtals förvirrad chatt godtog jag detta bättre avtal.
    Alltså, varför gör man så mot en gammal kund?
    2022-08-07 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt och hjälpsamt bemötande initialt.
    Har inte startat som kund ännu därför har jag inte ngt omdöme mer just nu.
    2022-08-07 Insamlad av företaget
    Detta är ett bluffbolag, de luras är inte ärliga, Snackar skit om andra elbolag och säger att de är bluff och gör mig rädd när det inte stämmer. Deras säljare sa att forum var bedrivet av mafian.
    2022-08-06 Insamlad av företaget
    Snabb och enkel hjälp med att teckna elavtal
    2022-08-05 Insamlad av företaget
    jag chattade med "Jenny", gick snabbt och bra. Fick svar och tecknade ett rörligt avtal.
    2022-08-04 Insamlad av företaget
    Hade fått full pott om det inte varit för väntetiden till kundtjänst. 3 timmar är under all kritik.
    2022-08-04 Insamlad av företaget
    Utmärkt kundservice. Snabba svar och trev,ig personal . Kan varmt rekommenderas.
    2022-08-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och lätt att få hjälp med mitt ärende.
    2022-08-02 Insamlad av företaget
    Snabbt svar och trevligt bemötande. Bra erbjudande med rabatt på rörligt avtal.
    2022-08-02 Insamlad av företaget
    Jag chattade med en av era medarbetare i syfte att hitta ett elavtal som passar mig och min familj. Jag fick hjälp med detta på ett bra sätt. Bra att man kan vänta i ett chattkö. Jag skulle vilja ha möjligheten att därefter byta till telefonsamtal.
    2022-08-01 Insamlad av företaget
    Jag fick ett gott bemötande sist jag hade kontakt med er. Ringde för att få hjälp med förnya mitt elavtal hos er. Det fixades, och sen fick jag bra info om vad det betyder ex. ekonomiskt.
    2022-07-31 Insamlad av företaget
    Det går inte att komma fram till kundtjänst på telefon. Detta måste förbättras om ni ska säga att ni är bäst i kundnöjdhet.
    Man måste också få veta vilket könummer man har. Om man sen ber att få bli uppringd när det är ens tur, ringer ni efter 5 timmar. Detta är ju inte godkänt av mig som kund.

Chatten fungerar istället bra. Där är man trevlig och effektiv att lösa ens problem. Här får man veta könumret och kan planera sin väntetid.

Jag tecknade ett elavtal i chatten och återkom dit nästa dag med några ytterligare problem/frågor. Väldigt nöjd med chatten.
    2022-07-29 Insamlad av företaget
    Alltid lätta att ha att göra med. Väldigt serviceinriktade.
    2022-07-29 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Följde upp som avtalat. Gjorde det lättare för mig som kund. Tillitsväckande.
    Utmärkt bemötande av kundservice
    Vi förlängde våra tre avtal men tyvärr inte till liknande villkor som tidigare.
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Säger sig ha bästa kundtjänsten, tar det mer än 3!! -timmar för dem att ringa upp, så är man inte bäst! Däremot, så är alla jag pratat med väldigt trevliga och serviceminded, tummen upp på det
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Chattade med Skellefte kraft. Syftet var att förnya mitt elavtal. Jag önskade pruta på kwhpriset vilket jag fick plus lite mera. Sammanfattningsvis motsvarade kontakten mina förväntningar.
    Hej Björn. Tack för din positiva rekommendation och fina ord. Det gläder oss att höra! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Förbättrade mitt avtal med rabatter som en ny kund skulle fått.
    Hej Svante. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande från kundservice. Dock lång väntetid. Prisvärt avtal vid jämförelse. Ingen uppsägningstid.
    Hej Tomas. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande och ett elavtal som väl stämmer med mina önskemål.
    Hej Gunilla. Tack för din positiva rekommendation och fina ord. Det gläder oss att höra! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-26 Insamlad av företaget
    Otroligt bra bemött alla gånger vi haft kontakt. Kunnig kille hjälpte oss att se över våra avtal. Mycket nöjda.
    Hej Lars-Åke. Stort tack för att du tog dig tid att skriva denna fina rekommendation. Det uppskattar vi verkligen! Med vänliga hälsningar, Emmy Kundservice. Skellefteå Kraft
    2022-07-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och vägledning i ärendet.
    Bra uppföljning.
    Avtal om mikroproduktion av solcellsel.
    Hej Mikael. Stort tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra att du haft en positiv upplevelse då du varit i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-24 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Kändes som att det fanns en ambition att behålla en i övrigt nöjd kund.
    2022-07-23 Insamlad av företaget
    FLYTTAR: Fick själv återkomma med AnläggningsID till nya adressen? Lite förvånande.
    Behåller Skellefteå Kraft istället för God El som redan finns där.

Tycker om bemötandet hos Skellefteå Kraft. Lugnt och sansat och bra pris. Jämfört med oss stressade Stockholmare.
    Hej Anita. Vad roligt och varmt tack för din positiva rekommendation! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    Jag har bara varit kund i en månader! Det bemötande jag fått hittills är bra.
    Hej Lena. Tack för din positiva rekommendation! Vi hoppas att du fortsättningsvis ska vara nöjd. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    När de väl svarade så var det till full belåtenhet.
    Skellefteå kraft har äntligen inkommit med den handling som jag väntat på och därmed är allt i sin ordning.
    4 dagars väntetid är för mig är lång väntetid - själv försöker jag svara på alla inkomna ärenden inom 24 timmar - men alla jobbar inte som undertecknad
    Personalen vid Skellefteå kraft är alltid behjälpliga och speciellt vid köp av el-leveranser
    Hej Marianne. Tack för din rekommendation. Vi tar till oss av dina synpunkter och ser dessa som utvecklingsmöjligheter. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-22 Insamlad av företaget
    Kundtjänsten kunde ha varit trevligare, och mer engagerad mot en (än så) trogen kund. Även erbjudandet kunde ha varit förmånligare. Ger Skellefteå kraft en chans till när nuvarande avtalsförlängning är på väg att löpa ut.
    Hej Hannah. Vi är tacksamma över att du tog dig tid att sammanfatta din upplevelse hos oss. Vi är tacksamma att du vill stanna hos oss även denna avtalstid. Med vänliga hälsningar Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Supernöjd! Lätta att ha och göra med. Jättetrevlig personal.
    Hej Vedad. Stort tack för att du tog dig tid att skriva denna fina rekommendation. Det uppskattar vi verkligen! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice. Skellefteå Kraft
    2022-07-20 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande och hjälpsam med ny el
    Hej Lars. Stort tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra att du haft en positiv upplevelse då du varit i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Köp av el.trevlig personal på kundtjänst.
    Hej Ulf. Tack för din positiva rekommendation och fina ord. Det gläder oss att höra! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-19 Insamlad av företaget
    Bra svce mn helt orimliga väntetider
    Hej Piotr. Tack för din rekommendation. Just nu är det många som vill komma i kontakt med oss så jag vill tacka dig för ditt tålamod. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Bra priser. Bra kontaktväg via deras chatt.
    Hej Jörgen. Stort tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra att du haft en positiv upplevelse då du varit i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    jag blev mycket bra bemött,och fick snabbt svar på min frågor.
    Hej Bengt. Tack för din positiva rekommendation. Det gläder oss att höra! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Tillgängligt, snabbt och bra bemötande med god service på alternativ.
    2 års fastpris blev det, sedan hoppas vi på egenproducerad stabil energi med lägre priser
    Hej Thommy. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-17 Insamlad av företaget
    Beställt solceller i augusti -21. Lovad installation efter 4-6veckor (normalfallet ! ). Klart på tak 17/5 - 22.
    Det tog nästan 9 månader innan vi kunde producera el. Bemötandet har varit så där, löften som inte hållits från Skellefteå krafts sida. Hade vi vetat hur lång tid det i verkligheten skulle ta innan vi hade våra solceller på plats på taket hade vi valt en annan leverantör. Sammanfattningsvis kan vi inte rekommendera Skellefteåkraft.
    Hej Anders. Vi är tacksamma över att du tog dig tid att sammanfatta din upplevelse hos oss. Det var inte alls kul att höra att det inte fungerat med din solcellsleverans. Med vänliga hälsningar Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och råd hur jag skulle göra
    Hej. Vad roligt och varmt tack för din positiva rekommendation! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
  • Monica M
    skrev om Skellefteå Kraft
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Snabba svar och mycket sakliga och trevliga. Trygg upplevelse.
    Hej. Tack för din positiva rekommendation! Vi hoppas att du fortsättningsvis ska vara nöjd. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Klart och tydligt. Trevligt bemötande.
    Hej. Tack för din rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    Bra bemötande.
    Mina förväntningar uppfylldes.
    Jag förlängde mitt elavtal.
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Väldigt lång kö till kundtjänst. Bra service när man väl kom fram.
    Hej. Tack för din rekommendation. Vi ber om ursäkt för lång väntetid för närvarande. Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Det är för tidigt att yttra sig om. Har bara varit kund hos dem i 15 dagar. All kontakt har ju nästan uteslutande skett via Compricer.
    Hej Berit, Tack för din rekommendation. Vi hoppas att du ska trivas hos oss. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar Sara Kundservice Skellefteå Kraft
    Bra bemötande, bra information
    Smidigt
    Hej Isabel, Så roligt att höra, stort tack för din rekommendation. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar Sara Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Det dröjde lång tid innan jag blev uppringd men fick bra bemötande av er personal när de tog kontakt.
    Hej Magnus, Stort tack för din rekommendation. Vi ber om ursäkt för lång väntetid för närvarande. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar Sara Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Alltid bra kontakt men där, som hos alla andra, är det på tok för långa väntetider.
    Hej Sören, Tack för ditt fina omdöme. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar Sara Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra å trevligt bemötande 😄
    Hej Mats, Vad roligt att höra, varmt tack för din fina rekommendation. Vänliga hälsningar Sara Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Avsluta ett dödsbos abonnemang och teckna nytt avtal. Gick snabbt och enkelt att ordna.
    Hej Kristina. Tack för din fina rekommendation. Ha en fin dag! Med vänliga hälsningar, Emmy Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande. Ni var mycket bra info om hur vi skulle lösa problemet.
    Hej Björn. Tack så mycket för din positiva rekommendation. Vi blir glada av att höra det! Med vänliga hälsningar, Emmy Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Bra service , trevligt bemötande och kände mig trygg och fick bra uppdatering om allt som gällde
    Hej Therese. Tack för din fina rekommendation! Det gläder oss. Med vänlig hälsning, Emmy Kundservice Skellefteå Kraft
    2022-07-08 Insamlad av företaget
    Nu är två år som jag valde Skellefteå kraft
    Jag är nöjd med service därför förlängt mitt avtal
    Hej Rahim. Va roligt att höra! Tack för din fina rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emmy Kundservice Skellefteå Kraft