Vet ej har inte blivit klart med övergången till skellefteå kraft ännu hoppas att jag har gjort ett bra val, framtiden får utvisa detta.
Skellefteå Kraft
Om företaget
Välkommen till oss på Skellefteå Kraft! Vi är en av Sveriges största kraftproducenter och har verkligen hjärtat här i Norr. Målet för oss är att ha 100 procent hållbar energiproduktion år 2040. Med oss som leverantör och energibolag får du ett riktigt bra elavtal till inköpspris och du blir klar på bara några minuter med din...
5459 omdömen om Skellefteå Kraft
Sedan starten hos Reco 2018
Det var enkelt och lätt att komma till beslut. Trevlig och Kunnig personal.
Bra bemötande och service av handläggare som ringde upp. Lång väntetid på telefonsupport men blev uppringd inom 30 minuter vilket är ok. Tecknade nytt ett årigt elavtal. Jag är kund sedan många år till Skellefteå Kraft. Gillar inte att "shoppa" runt och har alltid fått ett bra bemötande av bolaget vid frågor och tecknande av avtal etc. Även om Skellefteå Kraft sällan har det lägsta priset. Gillar även den lokala prägel bolaget har.
Bra service och hjälpsamma handläggare
Har tecknat elavtal från 1 november. Kundservicen mycket bra!!!
Lång kötid hos kundtjänst. Bra information när man kommer fram.
Hej Lars. Vi beklagar att våra väntetider just nu är längre än vanligt. Tack för ditt tålamod! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Utförligt och bra svar av kundservice angående elavtal och hur elprognoserna ser ut inför kommande år samt vad jag kan förvänta mig att få i elräkning
Hej Sandor. Tack för din positiva rekommendation! Vi hoppas att du fortsättningsvis ska vara nöjd. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
trevligt bemötande ,snabbt besked ingen väntetid i telefon
Hej Ove. Tack för din fina rekommendation och vad roligt att kontakten med oss gick snabb och smidigt. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Trevligt bemött. Förväntningen var ett bättre pris än det som erbjuds mig. Överväger att byta när tillfälle ges. Köp av el och försäljning av solen.
Hej G. Tack för din rekommendation. Du är välkommen att kontakta vår kundservice för frågor om dina elavtal. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket bra kundbemötande - effektiv hantering av mitt önskemål om ett ändrat avtal.
Hej Hans. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Trevliga och snabba svar på chatten. Fick mitt nya avtal på mailen inom 10 min. Rörligt avtal. Har haft Skellefteå Kraft som min el-leverantör i tre år innan. Mycket belåten. Då fast pris i tre år.
Hej Birgitta. Tack för din rekommendation och fina ord. Vi hoppas du ska vara fortsatt nöjd med oss och ditt nya elavtal. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Jag blev först nekad att teckna nytt elavtal på grund av låg inkomst. Jag ringde deras reskontra avdelning och de kunde tänka sig att ge mig rätten att teckna elavtal om jag godtog att de skickade mig direkt till inkasso vid utebliven betalning. Jag brukar inte missa mina betalningar men det kan hända och då får jag direkt en inkassoavgift på 180 kronor. NEJ TACK! Jag har tidigare varit kund hos Fortum, E.ON och Göteborg Energi. Ingen av dessa har nekat mig att teckna avtal även om jag haft låg inkomst.
Hej Henrik, helt rätt att du kom i kontakt med vår reskontra avdelning. Det är nämligen dem som har hand om denna fråga. Vi vill såklart alla gånger kunna hjälpa till och i denna fråga är det inte alltid möjligt att kunna teckna avtal. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid ytterligare frågor eller funderingar. Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Mycket bra bemötande och rådgivning av kunniga människor!
Hej Ann, tack för din rekommendation! Vi är så glada över att du tagit kontakt med oss, tveka inte höra av dig vid ytterligare frågor eller funderingar. Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Mycket trevligt bemötande av kundservice. Väldigt nöjd med Skellefteå kraft.
Hej Marianne, vad roligt att du är nöjd med oss! Tack för dina fina ord. Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Trevligt bemötande Bra genomgång av olika alternativ
Hej Karl-Johan, tack för din rekommendation! Vi är glada över att du kontaktade oss. Tveka inte att höra av dig till oss vid ytterligare frågor eller funderingar. Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Trevligt bemötande. Kundtjänsten hjälpte mig på bästa sett. Köpte ett nytt elavtal
Hej Mikaela, tack för dina fina ord! Vi är så glada över att kunna stå till tjänst, tveka inte kontakta oss vid ytterligare frågor eller funderingar. Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Har varit kund hos Skellefteå Kraft i många år nu trots att vi alltid haft vårat boende långt från Västerbotten. Vi har hela tiden varit väldigt nöjda med företaget.
Hej Lars, Tack för din rekommendation! Vi är glada över att du är kund hos oss och hoppas därför att du ska fortsätta att trivas! Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Bra som ny kund av el, allt fungerat bra, betyg 4. Men irriterande därefter att inga befintliga, endast nya kunder erbjuds och får massa rabatter, betyg 2. Jag skrev därför och begärde samma rabatt som nya kunder erbjuds - och fick det, så betyget ökade då till 3
Hej Ann-Marie, tack för att du tog dig tid att sammanfatta din upplevelse hos oss. Vi är glada över att du är kund hos oss och hoppas därför att du ska fortsätta att trivas! Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Har bara positiva erfarenheter av Skellefteå Kraft
Hej Ulf, Tusen tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra! Med vänliga hälsningar, Jenny Kundservice.
Trevligt samtal. Snabbt ordnat med mitt ärende.
Hej Gunilla, vad roligt att du tog dig tid för att skriva rekommendation. Vi är glada över att kunna hjälpa! Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Jag är kund sedan flera år och köper min el från er trots att jag har en annan nätleverantör. Min senaste kontakt var i samband med att jag installerat en solcellcanläggning hemma och ville teckna ett mikroproduktionsavtal. Jag har blivit mycket bra bemött av kundtjänst som varit hjälpsamma. Däremot upplever jag att kontakten mellan er och min nätleverantör inte varit helt tydlig. Jag har behövt ha flera kontakter både med er och min nätleverantör för att förvissa mig om att dom lämnat information till er och att ni tagit...
Hej Peter, tack för att du tog dig tid att sammanfatta din upplevelse hos oss. Vi tar till oss av dina synpunkter och ser dessa som utvecklingsmöjligheter. Vi är glada över att du är kund hos oss och hoppas därför att du ska fortsätta att trivas! Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Bra priser och trevligt bemötande.
Hej Irma, varmt tack för dina ord! Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Är ny kund. Både som köpare av el och ett avtal att sälja el som microproducent. Än så länge känns det bara positivt med Skellefteå kraft. Har blivit väldigt bra bemött av kundtjänst,de har varit väldigt hjälpsamma vid kontakt med dem.
Hej Hans-Bertil, stort varmt tack för din rekommendation. Vi blir oerhört glada över dina ord! Det är roligt att du känner dig nöjd i kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Beatrice Kundservice
Vid kontakt har jag blivit väl mottagen och förstådd. Är väldigt nöjd
Hej Jan-erik, tusen tack för din rekommendation. Det känns väldigt roligt att höra att du känner dig nöjd i kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra kundservice! Enkelt att få hjälp
Hej Mats, stort tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Fint bemötande på alla sätt. Lätt att förstå vad hon sa och för henne att förstå vad jag ville. Tillmötesgående gällande förlängning av vårt elavtal där vi får rabatterad månadsavgift Kunde inte varit bättre. Blir så glad när jag får prata med någon i telefon istället för att maila och att den personen dessutom är kunnig, tydlig och vänlig.
Hej Tanja, stort tack för att du tagit dig tid att skriva en sådan fin rekommendation. Det gläder oss verkligen att höra att du fick ett kunnigt och vänligt bemötande i din kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Vi har valt Skelleftekraft som vår elleverantör sedan Kundkraft upphörde. Övergången sköttes smidigt och vi ör mycket nöjda med det bemötande vi fått. Förra veckan driftsattes vår solcellsanläggning och vi har ingått ett produktionsavtal med Skelleftekraft. ¨Ven dtta sköttes mycket smidigt. Vi är mycket nöjda med Skelleftekraft.
Hej Ulf, varmt tack för din utförliga rekommendation. Vi hoppas du ska trivas med ditt produktionsavtal. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Vägledd till rätt val för mig av proffsig kvinnlig medarbetare.
Hej Freddy, stort tack för din positiva rekommendation. Det gläder oss att du blev vägledd på ett proffsigt sätt. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Bra,trevlig,glad,hjälpsam,driven,engagerad
Hej Jerry, stort tack för din rekommendation. Kul att höra hur du upplevde din kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Har blivit trevligt bemött via telefon.
Hej Roland, tusen tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Emma Kundservice
Sympatiska och fossilfria . Mestadels vattenkraft är bra. Träffat Skelleftekraft i jobbet. Bra att ha att göra med.
Hej Stefan. Tack för din rekommendation och vad roligt att du är nöjd med kontakten med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
bara bra bemötande, lite bättre och lättare hemsida
Hej Kjell. Stort tack för din fina rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Bra bemötande och enkel kontakt! Fick löst mitt ärende snabbt.
Hej Robert. Vad roligt och varmt tack för din positiva rekommendation! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Att inte Skellefteå kan justera pris under den tid man har ångerrätt. Om priset sjunker under tiden för ångerrätt borde de kunna justera priset med automatik. I andra fall som man handlar kallas detta för PRISGARANTI
Hej Ingvar. Man har som privatkund 14 dagars ångerrätt på sitt avtal. Du är välkommen att kontakta vår kundservice på 0910-77 25 50 så hjälper vi dig att reda ut vad som hänt. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Jag tror att jag fått ett bra avtal, och kundtjänsten går bra att prata med
Hej Sven-Åke. Tack för din rekommendation! Vi hoppas att du fortsättningsvis ska vara nöjd. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket trevlig handläggare 😀
Hej Jan-Erik. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Mycket bra kundsuppirt och ansträngde sig verkligen för att göra ett bra jobb
Hej Christer. Stort tack för att du tog dig tid att skriva denna fina rekommendation. Det uppskattar vi verkligen! Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Snabbt och fint bemötande.när jag var i kontakt med dem.
Hej Turid. Tack för din rekommendation och vad roligt att du haft bra kontakt med vår kundservice. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Bra bemötande, men lite tråkigt att inte få prata med någon. Chatt är opersonligt. Men jag är väldigt nöjd med utfallet.
Hej Bengt. Tack för din positiva rekommendation. Du kan även kontakta vår kundservice på telefonnummer 0910-77 25 50 så får du prata med en handläggare. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Har varit kund så kort tid så vi kan inte uttala oss än
Hej Arne. Tack för din rekommendation! Vi hoppas att du ska vara nöjd som kund hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Har alltid varit kund hos Skellefteå Kraft. Alltid fått bra service vid flytt av el till annan lägenhet.
Hej Anna-Karin. Tack för dina värmande ord! Det är viktigt för oss att du trivs hos oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice
Bra bemötande av kundtjänstten
Hej Erik. Stort tack för att du tog dig tid att skriva denna fina rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Jag tycker att de är tillmötesgående och enkla att ha att göra med.
Hej Peter. Tack för din rekommendation och vad roligt att du haft bra kontakter med oss. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
Bra kommunikation med Telefonmänniskorna
Hej Ola. Tack för din positiva rekommendation. Med vänliga hälsningar, Jessica Kundservice.
jag fick mycket snabbt o klart svar. Jag är nöjd. Mvh Linda
Hej Linda. Tack för din rekommendation. Vad kul att höra att du fick ett snabbt och klart svar samt att du är nöjd. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice.
Trevligt och professionellt bemötande. En leverantör som bryr sig om långvariga kundförhållande. Tack! /Per L
Hej Per. Tack för din rekommendation. Vad kul att du upplevde ett trevligt och professionellt bemötande då du var i kontakt med oss samt att du känner att vi bryr oss om långvariga kundförhållanden. Det gläder oss att höra. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice.
Bra, jätte bra ,otroligt bra , mycket bra, dom är bäst och billigaste.
Hej Pertti. Tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra att du tycker vi är bäst. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice.
Rakt, enkelt och snabbt. Mycket trevligt samtal.
Hej Kristoffer. Tack för din rekommendation. Vad kul att höra att du fick bra hjälp samt att du upplevde ett trevligt samtal då du var i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice.
Mycket trevlig och kunnig personal som informerade om avtalet utan att krångla till det.
Hej Anders. Tack för din rekommendation och vad kul att upplevde trevlig och kunnig personal då du var i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice.
Jag blev trevligt och proffesionellt bemött. Mina förväntningar blev bra bemötta och min upplevelse ang tecknande av förlängt avtal utföll till full belåtenhet.
Hej Gudrun. Tack för din rekommendation. Det gläder oss att höra att du upplevde ett trevligt och professionellt bemötande då du var i kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, Alva Kundservice.