Skobes Bil

Läs vad 3 kunder tycker om Skobes Bil

• Daniel J

2019-01-10

Daniel J skrev om Skobes Bil
    Min bil blev via assistansföräkring felaktigt transporterad till denna verkstad. Jag får ett autogenererat sms som inte går att svara på där det upplyses om att en felsökning kommer att göras (1500 grön gubbe, vad det ny betyder). Tre timmar senare ringer firman och menar att det kommer att kosta över 8000 att byta bromsok och bromsbelägg. Försäkringsbolaget har under tiden insett sin miss och levererar bilen till korrekt verkstad som kommer fram till samma fel men vill ha 4100 för att byta samma delar. Skodes vill ändå ha betalt 1500 för felsökningen. Rimligt? Då ett autogenererat sms enligt konsumentverket aldrig kan ses som ett giltigt avtal finns inte heller någon faktura att betala. Skodes menar ändå att vi HAR ett avtal. Något som alltså inte alls stämmer. Till slut tar försäkringsbolaget på sig att betala skodes utgift och jag får betala halva priset för att byta ut delarna på en "riktig" verkstad.

Ska ni välja en bilverkstad. Välj inte denna! Läs mer
  • Mikael A

2018-06-21

Mikael A skrev om Skobes Bil
    Trevlig och kunnig personal. Hjälpte mig byta en trasig PCM i en Ford Focus mot en fungerande begagnad vilket sparade mig en hel del pengar då jag slapp köpa en ny. De klarade av att programmera om stöldskyddet i den nya så den passade med min bil. Läs mer
  • 2018-02-20

Communicator S skrev om Skobes Bil
    Denna tjänst är vad jag förstår till för att betygsätta ett företag på en skala 1-5,
    men hur gör man när företaget i fråga ( Skobes bil i Nyköping ) faller långt UNDER
    alla definierbara betygsskalor ?

Skobes bil i Nyköping ( läs verkstaden ) kan endast liknas vid ett dåligt skämt,
    och en stark varning för deras svårt inkompetenta verkstad måste tyvärr utfärdas.

mvh före detta trogen kund Läs mer
    Communicator S gillar detta