Alla kategorier Skorsten Västra Götaland Mölndal Skorstenspojkarna AB

Skorstenspojkarna AB

Ekenleden 13 A, 428 36 Kållered — Visa karta

Skorstenspojkarna grundades redan 1988, i och med har vi samlat på oss gedigen kunskap och blivit ett väletablerat företag. Vi har vår utställningslokal i Kållered, utanför Göteborg där man kan komma och beskåda 130 eldstäder. Med andra ord finns det här någonting för alla. Skorstenspojkarna ingår i en koncern tillsammans med Trä & Murkompaniet AB, detta är i sin tur en byggfirma som arbetar med totalentreprenad. Därmed kan vi hjälpa dig med all byggkompetens du behöver i samband med ett köp av ny eldstad. Om du undrar över någonting är det bara att kontakta oss, varmt välkommen!

Läs vad 17 kunder tycker om Skorstenspojkarna AB

• Zivile S
    Zivile S skrev om Skorstenspojkarna AB
    Ångrar mig starkt att jag valde skorstenspojkarna. Rabatter kom men försvann, skorsten blev för kort, rådgivning felaktig.
    De bryr sig inte att fråga en extra fråga för att det ska bli rätt.
    Skulle ni ändå välja dem var extra noga när ni räknar både pris och mått o fråga inte om råd hur arbetet ska utföras. Läs mer
    2018-02-23 Representant för Skorstenspojkar svarar Zivile S
    Hej Zivile,
    För att få rätt längd på skorsten är det ju alltid bra om vi får rätt mått. Den handskrivna ritningen vi fick från dina byggare saknade då 70cm skorsten. Detta kom du hit och hämtade, fick då 1 meter då du vill ha lite extra, detta betalade du inget extra för.
    Rabatten som försvann var att du först fått rabatt på en kamin, valde sedan en annan som låg på kampanj, om du tror att man får extra rabatt på en redan rabatterad vara ja då vet jag inte riktigt vad jag skall svara.
    Så nästa gång du skall köpa något se då för guds skull till att lämna korrekta uppgifter.
    Vi har egna montörer som gör arbeten, du valde att göra detta själv med utländsk arbetskraft, att dom inte kan läsa en enkel monteringsanvisning är faktiskt inte vårat fel. Sedan vill du att vi skall hjälpa dig gratis med montering via telefon!
    Tro det eller ej, men vi har annat att göra å dagarna, kan inte ägna timmar åt att leka konsult.
    Hälsning
    Magnus
  • Åsa R skrev om Skorstenspojkarna AB
    Kamin + installation av kamin +provtryckning osv. Allt fungerade utan mankemang :) Läs mer
  • Gil A
    Gil A skrev om Skorstenspojkarna AB
    Finns inget att ge. Har väntat länge på att de ska komma och laga vår braskamin men kommer ej. Fick en bestämd tid och tog ledigt från arbetet men de dök aldrig upp. Jag ringde och undrade var de var, fick då svar att de var på väg men kom aldrig. Det finns bättre företag att anlita. Läs mer
    2017-08-23 Representant för Skorstenspojkar svarar Gil A
    Hej Gil,
    Kan bara be om ursäkt för det som inträffat, ett missförstånd mellan två av våra killar. Dom ringde er igår och ny tid bokades till idag efter 14.00.
  • Michael A skrev om Skorstenspojkarna AB
    Köp av ny insatskamin, trevlig och kompetent personal
    Mycket nöjd med service Läs mer
  • Sofie B
    Sofie B skrev om Skorstenspojkarna AB
    Jobbet utfört enligt önskemål👍🏻 Läs mer
  • Hans M skrev om Skorstenspojkarna AB
    Köpte i början av 2016 en Jötul F500 av Skorstenspojkarna i Kollered. Bra bemötande i butiken. Proffsig hjälp med installationen. Och det bästa av allt en kamin som vi är supernöjda med. Hans Martinsson Läs mer
  • Anna M skrev om Skorstenspojkarna AB
    Vi har köpt vår insats till vår öppen spis hos Skorstenspojkarna och de har även haft personal som installerat den. Vi fick fantastiskt fin hjälp av Magnus och Patrik i butiken och killen som satte in vår insats gjorde ett toppenjobb! vi är så nöjda och kan varmt rekommendera Skorstenspojkarna till övriga intressenter. Läs mer
  • Fredrik F skrev om Skorstenspojkarna AB
    Är mycket nöjd med Skorstenspojkarna, dom stötte på problem vid installation men dom löste även det utan några extra tillägg så jag är mer än nöjd 😄 Läs mer
  • Vitja P skrev om Skorstenspojkarna AB
    Jättebra service. Kom enligt överenskommen tid Läs mer
  • Katty S skrev om Skorstenspojkarna AB
    Vi har fått en 100 procent service från företagets representant Magnus.
    Vi kan rekommendera företaget
    Kathy och Christer Läs mer
  • Ingemar D skrev om Skorstenspojkarna AB
    Väl utfört arbete av kunniga hantverkare, snabbt och till rimlig kostnad Läs mer
  • Martin T skrev om Skorstenspojkarna AB
    Mycket nöjda med murning och installation av vedspis i vårt 165 år gamla hus! Noggrann, kompetent och efter våra önskemål! Rekommenderas varmt!! Läs mer
  • Susanne J skrev om Skorstenspojkarna AB
    Allt klaffade perfekt! Trevliga, service minded. Kan inte klaga på något! Läs mer
  • Marcus O skrev om Skorstenspojkarna AB
    Bra kontakt, snabba och bra råd vid installation. Läs mer
  • Anders H skrev om Skorstenspojkarna AB
    Fick hem fel skorsten. Inte helt oproblematiskt att få bytt till den jag beställt. Fakturan var på den förstnämnda och dyrare än för den varan jag fick. Mailade kontoret om att jag betalt för mycket och för fel skorsten, men dom bemödade sig aldrig med att svara.
    Nu ska jag köpa ny kamin och skorsten, och den köper jag inte hos Skorstenspojkarna, Eldabutiken i Kållered. Läs mer
  • Dan S
    Dan S skrev om Skorstenspojkarna AB
    Efter besök i butiken köpte jag braskamin med skorsten och installation från skorstenspojkarna. Mia i butiken hjalp till med bygglovet vilket gav en mycket smidig process.
    De svarade snabbt på alla frågor via e-mail. och var mycket smidiga när vi måtte byte plattan under kaminen.

Trevliga montörer som var mycket änkla att kommunicera med kom och tog sig av installationen.
    Skorstenspojkarna gav med förbättringsfärg på köpet, då jag köpte en utställningsmodell som hade ett litet märke på sig. Det uppskattas!

Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • Pierre E
    Pierre E skrev om Skorstenspojkarna AB
    Blev blåst på både offert och faktura! Hade avtal om att offerten skulle gälla enligt besiktningsprotokoll. Gubben som var och kollade på jobbet fick protokollet i handen! Jag ringde även för att dubbelkolla så att allt var enligt överenskommelse, vilket de försäkrade mig om att det var. Däremot så kom inte den skriftliga offerten förrän samma dag som skorstenspojkarna var på plats och hade påbörjat arbetet (den var förövrigt skriven i näst intill oläslig skrivstil och innehöll inte alls alla moment enligt besiktningsprotokollet). Fick avbryta och slänga ut dem efter ca 3½ timmars arbete, ändå fakturerar de ut arbetskostnader för en heldag! Det går inte att resonera med dem heller. Riktigt otrevliga och ovilliga att resonera fram en logisk lösning på telefon ang. offert och faktura. Riktigt, riktigt dåligt! Rekommenderas INTE! De lever uppenbarligen på att blåsa folk! MYCKET besviken... Läs mer