Smålandsgran AB

Smålandsgran AB

• Badge2021
4 704
3.9

Vår affärsidé är enkel, vi vill erbjuda Sveriges smidigaste granköp. Du ska slippa stöka ner bilen, smutsa ner kläder eller släpa julgranen på tunnelbanan. Med snart 50 års erfarenhet har vi levererat granar till hundratusentals kunder över åren. Du beställer enkelt på vår hemsida och väljer emellan ett stort utbud av julgranar...

4704 omdömen om Smålandsgran AB

Sedan starten hos Reco 2019

Pär S
Skrev om Smålandsgran AB

Rörig hemsida svårt hitta granhämtning. Ingen koordination mellan rabatt som gavs och fakturan.. Hämtning skedde dagen efter bestämd dag.. prompt och trevlig supporttjänst via mail kompenserar till del för dessa tillkortkommanden. ps

Andreas V
Skrev om Smålandsgran AB

Fin gran som leverades som den skulle

Dimitra S

Jättetrevliga & hjälpsamma. Fantastisk gran

Christer W
Skrev om Smålandsgran AB

Toppen gran som höll sig fin hela vägen till tjugondag knut.

Elisabet K
Skrev om Smålandsgran AB

Hej! Fick en fantastiskt fin gran. Trevlig Nisse som levererade oxå. Hälsningar Elisabet Kearsley

Pierre J
Skrev om Smålandsgran AB

Bland det värsta tjänsterna jag anlitat, varken hämtning eller lämning funkade, smutsig gran, chaffören är otrevlig i telefonen, och de löser inte eventuella problem som kommer. Jag rekommenderar verkligen ingen att anlita Smålandsgran AB.

Lotta F
Skrev om Smålandsgran AB

Leveransen fungerade fint, allt annat var en besvikelse. Granen hade flera avsågade grenar som var synliga längst ut där man hänger julgransdekorationer. Den fick vatten varje dag men började barra redan dag 3 inomhus, trots att vi lät den stå i garage i 1,5 dygn för att vänja sig vid värmen. Efter 10 dgr inomhus tappade den ALLA barr. Har aldrig varit med om detta innan. Har köpt gran från Smålandsgran två gånger tidigare och har varit nöjd då, men i år blev det verkligen inte bra.

Bengt H
Skrev om Smålandsgran AB

Toppen, snyggaste granen på många år. Perfekt leverans. Torgförsäljarna kommer hädanefter inte få besök av mig. Mvh/Bengt Hebel

Ingela F
Skrev om Smålandsgran AB

Sämsta gran jag haft. Skulle levereras mellan 8 och halv 5 kom 20 i 11 på kvällen ingen ny snittyta drack inget vatten barrade och fula bruna grenar längst ner. Har haft gran i 50 år och aldrig haft en så dålig gran. Sköter alltid mina granar exemplariskt. Om detta är en premiumgran hur ser då icke premiumgranar ut i er värld😂

Martina U
Skrev om Smålandsgran AB

Inte bästa upplevelsen, varken i produkt eller kundservice.

Emma B

Jättebra. Vår finaste gran någonsin

Gert S
Skrev om Smålandsgran AB

Till tiden, proffsigt, och trädet var jättefint.

Jessica T
Skrev om Smålandsgran AB

Just in time leverans. Julgranen barrar något kopiöst redan från leveransen.

Rebecca G
Skrev om Smålandsgran AB

Jag har köpt från Smålandsgran tidigare och varit nöjd. Jag var nöjd med själva granen även i år, men leveransen var en stor besvikelse. För det första ingen bekräftelse innan leverans om att den skulle komma, tex vid beställning eller dagen innan. Samma dag inte heller någon info om vilken tid på dagen den kommer. Helt plötsligt var den där utanför dörren, ingen som ringt på. Helt full av is, snö och grus som smält ut över hallen. Hela hissen nedsmutsad. Jag fick städa. Grannarna klagade. Även inne i lägenheten fortsatte...

Johnna B
Skrev om Smålandsgran AB

Jättefin gran ⭐🎄 Tät och fin. Jag köper gran från Smålandsgran varje år. Är så nöjd.

Hedvig B
Skrev om Smålandsgran AB

Det är bra och en fin gran när den väl är på plats. Segt att vara uppbunden och att tiden för när granen ska komma ändras hela tiden. Den kommer alltid efter utsatt tid till mig. Den skulle komma mellan 8.00 och 16.00 och kom 16.30. Då var den första tidsangivelsen 13.30- 14.30. Sen blir det bara senare och senare.

Anders S
Skrev om Smålandsgran AB

Beställde en gran i kruka d. 19/12 leverans d. 20. Väldigt bra. Tycker om SMS avisering med relativt litet leveransperiod om man vill vara hemma vid leverans. Väldigt bra med fokus på obesprutade och ekologiska granar. Vi fick ett fint litet träd som dock var lite ojämnt.

Ingmar O
Skrev om Smålandsgran AB

Stabil leverans enl schema. Tjänstvillig chauffför som bar in granen till balkong. Rabatt systemet en smula överlappande och vilseledande.

Kerstin M
Skrev om Smålandsgran AB

Superfin ekologisk gran med smidig leverans ända hem till dörren

Susanne G
Skrev om Smålandsgran AB

Jag gjorde det förra året och var väldigt nöjd. I år, hittills, så var leveransen en timme försenad. Sedan var granen inget vidare fin. Den var tilljämnad, många grenar avklippta och det var två sidor, tvärs emot varandra, som inte var så fina att ha utåt rummet. Sedan har den barrat från första stund. Förra årets gran barrade inte alls. Så, kanske inte nästa år.

Karin F
Skrev om Smålandsgran AB

När granen vvi beställt väl levererades var det ett dygn för sent, kl 21 den 23 december. Informationen den 22 dec (när granen skulle levererats) var väldigt otydlig och det var först vid midnatt som vi började förstå att granen inte skulle komma. Informationen påföljande dag var väldigt otydlig. En person kunde inte som planerat följa med till Liseberg för att vara hemma ifall granen skulle komma. Barnbarnen missade helt att vara med och klä granen. Den sena leveransen gjorde också att vi fick ta in granen direkt så...

Birgitta K
Skrev om Smålandsgran AB

Jättefin gran. Hade gärna dagen före velat veta om den skulle levereras på förmiddagen eller eftermiddagen.

Per H
Skrev om Smålandsgran AB

Jag fick en begagnad julbelysning med två intorkade apelsinskivor i. Dessutom låg allt i ett trassel och ett ljus var trasigt. För en person som vill att julen ska explodera i salighet på julaftons morgon var det ett hårt slag att hitta detta i paketet kl 23 den 23:e. Har köpt gran i många år från Smålandsgran AB. Betalade gran och belysning till midsommar för leverans 21 december. Jag blev faktiskt heeeelt chockad. Fick ge mig ut på julafton och köpa annan belysning. Hoppas att detta är ett fruktansvärt undantag som inte...

Åsa W
Skrev om Smålandsgran AB

Enkelt att handla. Bra kommunikation kring leverans, enkelt att följa transporten. Jag har köpt gran flera år från Smålandsgran och granarna har alltid varit fina.

Carl B
Skrev om Smålandsgran AB

Det blir svårt för gatuhandlarna att konkurrera.

Fredrik G
Skrev om Smålandsgran AB

Trevligt företag som verkar göra allt för kunden. Tydligt med leveransen.

Tetiana S
Skrev om Smålandsgran AB

Christmas tree was very beautiful

Gergely F
Skrev om Smålandsgran AB

Det blev en miss med min beställning, men Smålandsgran fixade det på ett föredömligt vis.

Jimmy N
Skrev om Smålandsgran AB

Dock var kungsgranen gles nertill och barrade en hel del redan i början.

Torsten M
Skrev om Smålandsgran AB

Mycket bra kvalitet på granen!!

Hanna B
Skrev om Smålandsgran AB

Första året vi körde med Smålandsgran så funkade det toppen! Nu andra året så var vår gran helt kal på ena nedre sidan, det var tur att vi skulle ställa dem mot ett hörn! Jag hade dock aldrig valt den själv. Leverans och hämtning funkar klockrent.

Håkan L
Skrev om Smålandsgran AB

Fungerade bra med både beställning och leverans. Bra kvalitet på granen också.

Joachim P
Skrev om Smålandsgran AB

Leverans exakt när den behövs och gran av fantastisk kvalitet. Form, doft, täthet och utseende var perfekt. Kan tillägga "som vanligt". Perfekt!

Bianca L
Skrev om Smålandsgran AB

Beställde en Kungsgran 23/12 och fick den levererad två timmar senare. En helt perfekt Disney-gran som överträffat våra förväntningar!

Anders R
Skrev om Smålandsgran AB

Väldigt smidigt. Väldigt fin gran. Mycket trevlig och hjälpsam man som leverade granen 👍🏻

Marielle D
Skrev om Smålandsgran AB

Enkelt att beställa och granen levererades i tid och vilken gran… helt fantastisk🎄

Maria L
Skrev om Smålandsgran AB

Har varit nöjd varje år men i år var en stor besvikelse kom en avsågad topp på en Kungsgran som jag betalat 795 kronor för. Grannens topp var 20 cm och grannen var inte ens 1 meter. Är under all kritik och jag kommer inte rekommendera Smålands gran till mina vänner nästa år. Verkligen trist att få en mini gran i ett stort vardags rum.

Mats E
Skrev om Smålandsgran AB

Fin gran om än kanske lite dyr. Bra kommunikation via sms och mail. Leverans på tid och utan några problem. Kan rekommenderas!

Marie E
Skrev om Smålandsgran AB

Lätt att beställa och bra kvalite på granen. Vi kommer definitivt att beställa från dom igen.

Ing-Marie M
Skrev om Smålandsgran AB

Enkelt att beställa, säker leverans och väldigt fin gran.

Cecilia R
Skrev om Smålandsgran AB

Vacker gran! Bra uppdateringar längs vägen och trevligt bemötande. Tack!

Gunnar E
Skrev om Smålandsgran AB

Det är tredje året vi har en gran från Smålandsgran och alla tre åren har granarna varit väldigt fina. Årets är faktiskt den finaste gran vi någonsin haft! Jämn, välväxt och mycket vacker. Dessutom, leveransen skedde precis när det var sagt. Vi är väldigt nöjda!

Birgitta W
Skrev om Smålandsgran AB

Jättefin doftande gran som levererades precis som överenskommet.

Monika S
Skrev om Smålandsgran AB

Mycket bra upplevelse och bra attityd mot Kunden. Kommunikation vid förseningar kunde förbättras.

Henrik H
Skrev om Smålandsgran AB

Det finns tre bra saker: de håller tiden, levererar snabbt och den produkt du beställt. Där tar det positiva slut. Granens stam svänger likt en tornado. Utvändigt är trädet så skitigt att du skulle behöva spola av den med högtryckstvätt. Nu är ju inte träd så kompatibla med högtryck, så det blir till att torka rent - och det tar ju sin tid. När du hör av dig om ovan sneda och skitiga gran får du bortförklaringar, inga kompensationer. Nästa år går jag och ser ut en gran.

Jan-Ove A
Skrev om Smålandsgran AB

Enkelt och bekvämt att handla på nätet. Har varit nöjd med de Kungsgranar jag har beställt och fått.

Lina Ö
Skrev om Smålandsgran AB

Tyvärr levde leveransen från Smålandsgatan inte upp till mina förväntningar. Jag valde hemleverans i Skåne 22/12 men först vid kl 23 fick jag sms att leveransen inte kommer förrän den 23/12. Jag har förståelse för förseningar men kommunikationen är under all kritik! Det finns inget telefonnummer att ringa och ni borde vetat innan kl 23 att leveransen behövde flyttas. En kundservice som man kan nå via sin orderbekräftelse åtminstone. Bättring där Smålandsgran om ni vill behålla era kunder! Själva granen är helt okej, några...

Daniel B
Skrev om Smålandsgran AB

Tyvärr fick jag en gran som var under all kritik i form av kvalité och utseende. Har bett om att få en ny men inget svar från Smålandsgran. Kan inte rekommendera någon att handla från detta företag.

Katarina I
Skrev om Smålandsgran AB

Fel gran, dåligt klippt. Stora grenar bortklippta nertill, ser inte bra ut.

Susanne E
Skrev om Smålandsgran AB

Jag har köpt gran från er tre jular innan och blivit jätte nöjd men i år ser den bedrövlig ut!! Torra glesa grenar både nere och mitt i granen. Barrar tom när jag klär den. Fick ta fram dammsugaren 👎Trist !!