Alla kategorier Torghandel Stockholms län Nacka Smålandsgran AB

Östra Finnbodavägen 13A, 131 72 Nacka — Visa karta

Läs vad 10 kunder tycker om Smålandsgran AB

• 2019-01-13

Emma A skrev om Smålandsgran AB
    Aldrig köpt en tjänst av ett företag som har fungerat såhär dåligt. Leveransen av gran var försenad inte bara en utan flera gånger, likaså själva upphämtningen av granen sköts upp och ändrades datum på. Och granen i sig var inte alls fin och barrade massor.
    Så skulle starkt avråda alla från att handla via detta företag - det har bara inneburit massa onödigt strul. Läs mer
  • 2019-01-06

Hanna L skrev om Smålandsgran AB
    Smålandsgran hade otroligt kaos julen 2018. Massor av upprörda kommentarer på deras FB-sida. Själv fick vi först en gran i fel storlek, och sedan en gran som dog nästan på en gång eftersom chauffören glömt snitta den i botten. Vi kollade inte för vi vet inte så mycket om granar och det stod att man inte skulle behöva göra något. Läs mer
  • 2018-12-27

Unkuta L skrev om Smålandsgran AB
    Barrade redan andra dagen. Vi blev lovade nyhuggen, ekologisk. Att den vart inte nyhuggen vet vi när vi närmar oss granen och på grund av detta lögn ifrågasätter vi ekologisk.. Kommer att begära kompensation. Man har bättre tur med 99 kr gran. Läs mer
  • 2018-12-09

Simon P skrev om Smålandsgran AB
    VARNING! JULEGRISEN I SÄCKEN

Det var första gången vi beställde julgran härifrån. Vi utnyttjade ett rabatterbjudande från MatHem och registrerade beställningen en dryg vecka i förväg för att få hemkört till andra advent 2018. Vi betalar och indikerar leverans mellan klockan 08-16. Kvällen innan indikeras först klockan 11.15-13.15 via SMS.

Andra advent kommer och tiden uppdateras till klockan 15.09. Ännu klockan 16 har vi inte fått granen men enligt spåraren uppskattas det till cirka kl 17. Ok tänker vi, ingen fara. Ännu i skrivande stund (klockan 20.05) har ingen varit och ringt på. Under tiden har spårningen av leveransen spårat ut för den har slutat att uppdatera (bilen står stilla).

Kundtjänst är också under all kritik. Vi hör av oss via e-post för svar, och får bland annat tillbaka en fråga om det går bra att lämna grannen utanför lägenhetsporten. Nej, vi har ju indikerat portkod in till dörren när vi beställde, vad är annars poängen med det?? Vi skickar över en fråga om status men får till synes inget svar tillbaka så vi testar chatten på hemsidan.

Interaktionen med kundtjänst är samtidigt extremt långsamma i sitt svar på hemsidans chatt, men har i alla fall ett trevligt bemötande. (Förvirrande nog översätts vår interaktion slumpmässigt till både norska och holländska. Bugg??). Till slut beräknas leverans i alla fall till kl 20.30.

När granen väl kommer ber leveransgrabben om ursäkt. Det godtar jag, det var ju inte hans fel och han gjorde säkert sitt bästa. När vi får granen på plats och öppnar upp nätet så har vi packat upp en Rödgran istället för den Kungsgatan vi beställt - en skillnad på över 200 kr. Dessutom är en gren bruten vilket ju inte går att pynta med...

Kundtjänst har inget telefonnummer (???) så man fastnar i chatten. Här ber man åter om ursäkt och hälsar att de kan skicka en ersättningsgran imorgon. Fortsättning följer...

Nu hade vi lyckligtvis ingenstans att vara just denna gång, och inga gäster, eller barn att pynta med.
    Det är som att köpa julegrisen i säcken. Sa jag att det var första gången? Jag menade SISTA gången. 2019 blir det något annat... Läs mer
    Unkuta L gillar detta
  • 2018-12-04

P skrev om Smålandsgran AB
    Först får jag fel storlek på granen och det saknas också varor som jag beställt och betalat för. Dagen efter kommer en leverans drygt 3 timmar efter utsatt tid. Kundtjänst återkopplar men det är extremt svårt att få snabba svar då allting verkar vara underdimensionerat. Detta är utan tvekan under all kritik och mycket bristfälligt. Läs mer
  • 2018-12-03

Anton J skrev om Smålandsgran AB
    Vi fick precis årets gran levererad till kontoret av ett leende gäng från Smålandsgran. Supersnygg gran och smidig leverans. Gillar dessutom att man får en påse i vilken man kan lägga granen när julen är slut.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-02-03

Malin O skrev om Smålandsgran AB
    Älskar att det är en ekologisk småländsk gran!
    Min smålandsgran och granfot kom nysnittad vid utsatt tid. 5 av 5. Läs mer
  • 2018-02-03

Emma P skrev om Smålandsgran AB
    Denna gran var den finaste jag har skådat! Då de var livechatt på sajten gick det lätt att byta dag. Leveransen gick väldigt bra med bildavidering. Läs mer
  • 2018-01-22

Jocke P skrev om Smålandsgran AB
    Vi möttes av en himla trevlig chaufför vid leverans.
    Dock insåg vi att vi ville ha en högre gran än 2,5 meter.

Chauffören bad vänligt att få återkomma, och ca en timme efter kom en annan chaufför med en högre, lika fin gran.
    Otrolig service så vi beställde hämtning också.
    Vi satte ut granen och när vi kom hem var den borta. Smidigt, särskilt med medföljande granpåse.

Rekommenderas! Läs mer
  • Zandra A

2018-01-04

Zandra A skrev om Smålandsgran AB
    Vi hade köpt hämtning av våran gran och ställde ut den utanför dörren dagen innan hämtningsdagen. Dock får vi ett sms under dagen för hämtning att granen inte stod där och att Smålandsgran hoppas att vi löst detta på annat sätt. Problemet är att granen står där och de har inte hämtat den, de kan aldrig ha varit utanför våran dörr för då kan man inte missa en 2,5 meter hög gran. När vi sedan försöker kontakta dem för att att de ska komma tillbaka och hämta granen så vägrar de erkänna att de har fel och de vill debitera oss igen för en hämtning som de inte har skött ordentligt. Det är så oerhörd dålig service på detta företag. Och extra frustrerande för en kund att inte kunna komma i kontakt med dem på annat sätt en mejl. Läs mer