Smålandsgran AB

Smålandsgran AB

Vår affärsidé är enkel, vi vill erbjuda Sveriges smidigaste granköp. Du ska slippa stöka ner bilen, smutsa ner kläder eller släpa granen på tunnelbanan. Med över 45 års erfarenhet har vi levererat granar till hundratusentals kunder över åren.

Du beställer enkelt på vår hemsida och väljer emellan ett stort utbud av ekologiska granar.
Granen levereras direkt till dörren dagen (efter eller annat datum som passar dig).
Saknar du julgransfot eller andra tillbehör så tillhandahåller vi även detta i webbshoppen.

Läs vad 1379 kunder tycker om Smålandsgran AB

Olha K skrev om Smålandsgran AB
    Finnt Julgran. Men den var placerad lite åt sida. Och det går inte att fixa så att det bli rakt. Läs mer

Annika H skrev om Smålandsgran AB
    Eko kungsgranar inköpta. Fina granar, men något barrande trots skötsel enl instruktion Läs mer

Frida S skrev om Smålandsgran AB
    Beställde en kungsgran, tätt och fin!
    Smidigt med leverans till dörren. Läs mer

Majken S skrev om Smålandsgran AB
    Vi köpte en stor gran och var väldigt nöjda med båda leverans och kvalitet. Läs mer

Michael J skrev om Smålandsgran AB
    En jättefin gran pryder nu vår innegård. Tack! Läs mer

Janne H skrev om Smålandsgran AB
    Köpte julgrejer till en Brf och de tyckte allt var fint.
    Killen som körde ut var mycket trevlig och behjälplig.
    Själv var jag nöjd med allt och det gick smidigt. Läs mer

Mariana L skrev om Smålandsgran AB
    Hej, Jag beställde en ekologisk smålandsgran på nätet och det var väldigt enkelt, prisvärt och smidigt.

Jag fick nödvändig information inför leveransen och trevligt bemötande både av personen som levererade granen och kundtjänst online.

Faktiskt var jag först besviken att jag fått den mindre varianten i det spannet jag valde 150 -165 cm. Men när jag såg kungsgranen uppackad var den helt perfekt. Kunde inte valt en finare bland 1000.

Jag är helt nöjd! Läs mer

Sofia T skrev om Smålandsgran AB
    1 St Kungsgran 2,5-3 meter

Bra bemött av företaget

Hoppades på att få en jämnare kungsgran. Den som levererades till oss hade fler grenar på ena sidan nertill. Detta resulterade i att maken blev tvungen att skära bort X antal grenar för att jämna till den. Om vi inte hade gjort det hade vi inte kunnat hänga julprydnader på ena sidan eftersom det hade blivit för tungt. Läs mer

Ulrika W skrev om Smålandsgran AB
    Gillar företaget och de hjälpte mig smidigt att byta gransort.

Tyvärr lite besviken på granen som var väldigt tunn i toppen. Läs mer
  • Pernilla

2020-12-03

Pernilla skrev om Smålandsgran AB
    Kom på utsatt tid. Inburen och med ett leende. Beställde en både hem och en till kontoret! Båda var JÄTTE JÄTTEfina! Läs mer

Jan S skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en rödgran, både leverans och produkt var toppen. Läs mer
  • Johan G

2020-12-03

Johan G skrev om Smålandsgran AB
    Beställde 2 tröjor med julgransmotiv. Fick bekräftelse. Det kom en leveransbil. Han hade inget paket lastat. Skrev till företaget som undrade om min julgran var vacker. Efter ett par mailomgångar fattar de att något gått snett, ”men se till att vattna granen”. Tröjorna slut, säger de. Men det finns fortfarande 7 st i näthandeln. Oj! De kommer nya 1 december, tror vi. Nu har jag frågat igen, och ”de kommer in nya på fredag”. Fan tro’t. De borde ge oss en gran i kompensation när och om de levererar tröjorna. (Dyr frakt, 145:-, för att vara klädesplagg) Läs mer

Nina N skrev om Smålandsgran AB
    Fick väldigt bra service av bolaget så stort plus för det men tyvärr inte supernöjd med produkterna.

1 kungsgran i kruka som är väldigt send och något opropertionelig. (jag hade aldrig valt den själv om jag sett den live så att säga). Den första jag fick var ännu värre men den bytta smålandsgran ut supersnabtt men tyvärr var den andra inte heller helt 100.

1 kruka som var specifkt för den granen men, alldes för bräcklig konstruktion som gick sönder på en gång och ett ganska saftigt pris för en korg som inte heller riktigt håller för det sen är tänkt till. Läs mer

Annika M skrev om Smålandsgran AB
    Enkel beställning och snabb leverans med vänligt bemötande. Fina granar. Över förväntan bra! Upprepas gärna igen nästa år. Läs mer

Maria S skrev om Smålandsgran AB
    Supersmidigt, prisvärt och bra på alla sätt. Också ett plus att det känns som man köper en schysst, hållbar gran. Och bästa den smidiga och snabba leveransen. Läs mer
  • 2020-12-01

Jenny L skrev om Smålandsgran AB
    Snabb leverans(De levererar dagen efter köp), bra sms-kommunikation vilket skapar trygghet, trevligt bemötande, och en fantastiskt fin gran med en passande granfot. Toppen med skötselråd! Supernöjd!!! Läs mer
  • 2020-11-30

HARRIET T skrev om Smålandsgran AB
    Beställde en Julgransfot Stand Deluxe. Julgransfoten kom hem och ser ut som andrahandssortering med stora bubblor i metallen. Jag påtalar detta och får till svar att jag inte kan få reklammera den för jag har öppnat förpackningen (svårt att se hur något ser ut, utan att öppna papperskartongen). Fortsatt konversation leder till att jag får veta att den ändå duger som julgransfot trots att den ser ut som den gör (ordet kundnöjdhet och delux är som bortblåst).

Hoppas ingen köper något från detta blufföretaget. Läs mer
    2020-12-02 Smålandsgran AB svarar HARRIET T
    Hej Harriett!

Eftersom du fått en helt ny fot, och inte ens behövde skicka tillbaka den gamla, känns din betygsättning av oss väldigt orättvis. Vi skulle uppskatta om du ser över den.
  • 2020-11-29

Kajsa Ulrika B skrev om Smålandsgran AB
    Nu har jag mottagit omleverans av gran från er och skickade tillbaks den med vändande leverans då jag återigen fick en alldeles för liten gran. Det här är inte okej. Ni säljer granar som ska vara 150-200cm, de är Max 130 cm med en 20 cm topp. Leveranskillen var super serviceminded och föreslog att jag kunde ta en större gran som inte kunnat levereras detta var dock inte ok med kundtjänst som tyckte att jag skulle:
    Ta emot den lilla granen som jag ändå visste jag måste reklamera
    kontakta kundtjänst för reklamation
    Göra en ny beställning av större gran
    Invänta ny leverans
    Betala för ny leverans

För ett företag med nöjd kund garanti och säger sig tänka på miljön med minskning av transporter är detta helt förkastligt. Ni vill inte återbetala för att man avsäger sig ångerrätten. Surprise! Det gäller inte om ni inte levererar vad ni lovar. Kundtjänst under all kritik
    Granen, som enligt er hemsida ska vara en premium Disneygran. Jag vet inte vilken Disneyfilm ni menar men om ni gillar en gles liten gran med bara grenar på en sida så ta en från Smålandsgran! Läs mer
    2020-12-02 Smålandsgran AB svarar Kajsa Ulrika B
    Hej igen Kajsa,

som vi tidigare skrivit till dig i andra kanaler är granar färskvaror och därför kan vi inte garantera en viss längd eller symmetri. Vi har försökt att åtgärda din leverans och skicka iväg en ny leverans, men du nekade den och skickade tillbaka granen.

Det betyder alltså att vi har skickat iväg två leveranser till dig. Vi hade kunnat göra en återbetalning men du har nekat granen vid ny leverans och därför har vi tyvärr ingen möjlighet att göra en återbetalning.

Du fick alltså en ny leverans av din första gran och nekade sedan din andra leverans.

Dessutom bad vi om helhetsbilder som underlag för bedömning av längden, men det fick vi aldrig. Endast på en mindre del av granen.

Är du fortsatt missnöjd och upplever vi gjort fel ber vi dig ta vidare kontakt med vår kundtjänst.
  • Christian Axel Viking N

2020-11-06

Christian Axel Viking N skrev om Smålandsgran AB
    Grymma granar, enkelt att beställa, punktlig leverans, trevlig och professionell chaufför. Extremt nöjd! Läs mer
    2020-11-16 Smålandsgran AB svarar Christian Axel Viking N
    Tack Christian! Väldigt kul att läsa. Vi hoppas du fortsatt vill beställa från oss.
  • CHRISTOFFER A

2020-11-04

CHRISTOFFER A skrev om Smålandsgran AB
    Punktlig leverans och mycket prisvärt!
    Mycket bra och professionellt bemötande, granen kom hem på lovad leveranstid och såg perfekt ut!
    Mycket nöjd kund som kommer att handla många gånger framöver.
    Rekommenderat er till våra vänner och bekanta.
    Snart är det dags för att få pryda vårat hem med något man verkligen kan kalla för julgran. Läs mer
    2020-11-16 Smålandsgran AB svarar CHRISTOFFER A
    Tack så hemskt mycket! Det värmer att du är så nöjd med oss.
  • Julia Edit Eva N

2020-11-01

Julia Edit Eva N skrev om Smålandsgran AB
    Beställde precis årets julgran på Smålandsgrans smidiga och snygga hemsida! Blev också en jultröja och lite andra härliga produkter som jag ser fram emot att använda i jul. Tack för grym och hjälpsam service. Jag är en återkommande kund sen flera år tillbaka och kan verkligen rekommendera detta familjeföretag! Läs mer
    2020-11-16 Smålandsgran AB svarar Julia Edit Eva N
    Vilken trevlig recension. Tack så jättemycket för du delar med dig av din upplevelse. Och tack för du beställer från oss!
    Smålandsgran AB, CHRISTOFFER A gillar detta
  • OTTO G

2020-10-29

OTTO G skrev om Smålandsgran AB
    Glad att vi fick tag i en tidig gran och så smidigt det gick. 👌 Läs mer
    2020-11-16 Smålandsgran AB svarar OTTO G
    Tack för du delar med dig av din upplevelse. Kul att du är nöjd!
  • 2020-05-02

William N skrev om Smålandsgran AB
    Jag beställde en kungsgran med fot, korg, och stjärna. Vid leverans blev jag meddelad av föraren att foten som jag hade beställt var slut och att den troligtvis skulle levereras dagen efter istället. För att vara säker så mailade jag kundtjänst som informerade om att jag inte kommer att få någon fot förrän tidigast veckan efter och blev erbjuden att få pengarna tillbaka istället. Jag tog erbjudandet och köpte en annan fot istället för att granen skulle slippa ligga på balkongen utan vatten under en så lång tid.

Granen barrade något fruktansvärt, jag är van med kungsgranar och vet att de nästan inte brukar barra över huvudtaget, och granen dricker nästan inget vatten alls. Mailar kundtjänst igen och vi listar till slut ut att föraren glömt att göra ett nytt snitt i stammen vid leverans. Blir ombedd att såga ett nytt snitt i stammen (vilket inte är lätt när man bor i lägenhet utan tillgång till såg) men gör ändå som jag blivit tillsagd. Granen dricker även efter detta inget vatten och jag blir erbjuden att få en ny gran veckan efter.

Jag får ett nytt tracking-nummer, klär av granen och väntar. Vid 16:30 får jag ett sms om att budbilen kommer att bli sen, detta är efter den bekräftade tiden. Budbilen passerar till slut mitt område och någon timme senare får jag ett sms som säger att försök till leverans har gjorts, vilket det inte har. Mailar till kundtjänst igen och får veta att granen jag beställt är slut och att det inte kommer att levereras någon ny, men att jag får behålla den jag har och få pengarna tillbaka.

Det enda som gör att betyget blir 2 istället för 1 är att supporten var väldigt välfungerande med trevligt bemötande och att jag fick pengarna tillbaka.

Extremt dålig kundhantering och kommunikation. Att inte meddela om att varor ur min beställning är slut, varken julgransfot, eller tills slut julgranen(!), innan budbilen dykt upp eller redan passerat(!) är fullständigt oacceptabelt! Läs mer
  • 2020-04-24

Annelie D skrev om Smålandsgran AB
    Snabb och bra leverans. Kunde följa granen inför leverans. Läs mer
  • 2020-03-06

Jenny L skrev om Smålandsgran AB
    I flera år har vi fått en superfin gran levererad. Vi är så nöjda. Leverans sker som utlovat, det gäller också hämtning av granen. Vilket är ett jättestort plus att den tjänsten finns att lägga till. Alltid trevlig personal som levererar. Läs mer
    2020-03-15 Smålandsgran AB svarar Jenny L
    Hej Jenny,
    Tusen tack för din fina rekommendation!
    Hoppas att vi ses igen nästa år :)
  • 2020-03-03

Marcus T skrev om Smålandsgran AB
    Silvergran - 200 - 250 cm

Jag skickade nedan epost till er redan den 24:e dec, men fick inget svar. Anser att ni skött detta väldigt dåligt. Ni verkar inte särskilt intresserade av vad era kunder upplever av er gran...

Marcus
    ----------- / epost 24:e dec till er / -----------------

Vill tyvärr uttrycka att jag i år är besviken på min silvergran från smålandsgran. Jag beställde en för första gången förra året och var jättenöjd.

Den jag fick levererad till dörren var väldigt vacker och grann, men bleka grenar var brutna och den började barra direkt - trots att jag följt era instruktioner. Jag tog in den i fredagskväll (det hade då varit plusgrader ute hela dagen), med helt ny snittyta i foten och den har haft rikligt med vatten hela tiden. Idag - fyra dagar senare - kan jag inte komma åt granen utan att det ”sprakar på golvet”. Min svärmor påtalade - oj vad den barrar - när hon lade några klappar under granen. Vi kommer ha kvar granen idag - det är ändå julafton - men kommer troligen vara tvungen att slänga ut senast i helgen som kommer. Verkligen jättetråkigt.

Era granar kostar lite mer än de flesta, men jag är beredd att betala det försatt få en fin gran som håller ända till 13-helgen. Det här var dock inte en premiumgran. Kan vara så att er hantering i år varit bristfällig med tanke på att flera grenar var avbrutna. Det tog även ca 1 dygn för granen att ”veckla ut sig” efter att jag tagit bort nätet - trots att den då befunnit sig i plusgrader i mer än 24h innan dess.

Ni är givetvis välkomna att beskåda granen om ni inte tror mig. Jag vill ha pengarna tillbaka om jag ska använda era tjänster igen.

Marcus Läs mer
    2020-03-15 Smålandsgran AB svarar Marcus T
    Hej Marcus,
    Tack för att du är en återkommande kund hos oss. Vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva till oss även här. Granarna har haft några tuffa år bakom sig, det betyder då extra mycket att du handlar ekologiskt.
    Jag ska be kundtjänst söka efter ditt mail och besvara dig där.
  • 2020-02-29

Tät och fin julgran
    Luktade gott länge Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Kerstin N
    Hej Kerstin,
    Tack för din fina rekommendation!
    Vi ses nästa år :)
  • Maud N

2020-02-25

Maud N skrev om Smålandsgran AB
    För andra året i rad har jag köpt en kungsgran från Smålandsgran AB. Orsaken till att jag fastnade för just dem var att de erbjuder hemleverans och ekologiska granar.

Jag har verkligen varit jättenöjd med båda mina köp. Dels har leveransen varit supersmidig och dels har granarna sett ut som riktiga Disney-granar och hållit sig jättefina långt bortom förväntad livslängd (den senaste granen höll sig till slutet av januari, med daglig vattning). Jag kommer definitivt att anlita Smålandsgran igen nästa år. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Maud N
    Hej Maud,
    Åh vad det värmer att läsa din rekommendation!
    Tusen tack för att du tog dig tid att skriva till oss.
    Vi ses om några månader :)

Karin T skrev om Smålandsgran AB
    Jättebra service och jättefin gran. bra leverans. Mycket nöjd. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Karin T
    Hej Karin,
    Är du nöjd så är vi nöjda!
    Härligt att höra att både leverans och vår ekologiska gran uppfyllde dina, och våra, förväntningar på oss :)

Linda B skrev om Smålandsgran AB
    Vi måste ha fått ett riktigt måndagsexemplar till gran. Ojämn och en stor kvist vid foten. Hur vi än gjorde blev granen aldrig rak- för det priset borde man få en bättre gran!! Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Linda B
    Hej Linda,
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss!
    Granarna har själva haft lite måndagsexemplar till väder de senaste åren. Detta har påverkat granarna och naturen, vissa mer än andra.
    Jag hoppas att du fortsätter handla ekologiskt :)
    Anonym A gillar detta

Jessica L skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en fin julgran på nätet som levererades till dörren och även hämtades där när julen var över. Toppen!!!! Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Jessica L
    Hej Jessica,
    Tack för ditt fina betyg!
    Vi är så glada över att kunna underlätta för dig så du kan fokusera på annat i juletider :)
    CHRISTOFFER A, Smålandsgran AB gillar detta
  • 2020-02-24

Malin N skrev om Smålandsgran AB
    Bra bemötande men granen började barra efter tre dagar. Tidigare har ni snittat granen vid dörren, i år frågade jag om ni inte skulle göra det men killen som levererade sa att han redan gjort det, men så här i efterhand och med resultatet att den barrade direkt så tror jag faktiskt inte det. Jag hittade ingen avsågad stump på gräsmattan som tidigare år. Besviken över kvaliteten i år, kommer troligtvis köra en gran från någon annanstans nästa jul. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Malin N
    Hej Malin,
    Vad härligt att höra att du är nöjd med bemötandet!
    Chaufförerna snittar vid lastbilen och ska ta med sig den avsågade stumpen med tillbaka. Är man osäker på att det har skett kan kan kontakta kundtjänst som hjälper dig kontrollera det.
    Dock hamnar vissa granar i chock när de tas in och kan behöva lite extra kärlek.
    På vår hemsida hittar du massa råd om hur man vårdar en gran som barra bäst.
    Hoppas att du fortsätter handla ekologiskt!
  • 2020-02-23

Björn N skrev om Smålandsgran AB
    köpte 3.5m gran. bra bemött. fin gran. bra leverans hem.
    Dock saknades påse? Begärde redan i december att få en påse via posten vilket inte skedde. Kunde således inte lägga in granen. Begärde åter via email att få en påse en dag innan hämtning. Fick ett svar att det inte gick???. Begärde att de inte behövde komma i detta fall. Dock omöjligt att nå killen som hämtar både per telefon och sms. skickade ett email men de kom ändå. Som tur var var hämtkillen trevlig och ringde när han var utanför dörren och lämnade en påse och sa att han skulle komma dagen efter och hämta. Detta skedde på ett bra sätt.
    Sammanfattningsvis så tycker jag att hela hämtrutinen måste ha personal som direkt kan reagera på sms, telefon eller email. Dessutom bör de större granarna ha en större påse så man slipper såga sönder granen. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Björn N
    Hej Björn,
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss.
    Härligt att höra att du är nöjd med granen :)
    Bra att du tog upp påsen, att den behövs i fler storlekar. Jag tar den med mig och hoppas att vi kan hitta en lösning till nästa år.
    Hoppas att vi får leverera ekologiskt till dig även nästa år!
  • 2020-02-21

Lovisa N skrev om Smålandsgran AB
    Vi fick vår gran men toppen var av. Leveransen blev 2 timmar sen. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Lovisa N
    Hej Lovisa,
    Tack för att du hjälper oss i vårt förbättringsarbete genom att skriva till oss.
    Vissa leveranser blev lite sena ibland pga av oförutsedda händelser. Dock gav inte våra chaufförer upp utan jobbade hårt och täckte upp för varandra för att kunna leverera ekologiska granar till alla längtande kunder.

Krister L skrev om Smålandsgran AB
    Smidig beställning, leverans och upphämtning. Värt priset för att slippa allt kånkande. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Krister L
    Hej Krister,
    Tusen tack för ditt fina betyg!

Hanna B skrev om Smålandsgran AB
    Smidigt, bra kvalitet på gran. Beställde en rödgran. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Hanna B
    Hej Hanna,
    Kul att läsa att du är nöjd med vår ekologiska rödgran!
    Hoppas att du hade en fantastisk jul.

Sarah H skrev om Smålandsgran AB
    Snabb och smidigt köp samt leverans Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Sarah H
    Hej Sarah,
    Tusen tack för fullt betyg av dig!

Eva O skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en liten gran (150 cm). Den var kanske mindre än jag trott. Fräsch och fin till att börja med men barrade sedan snabbt ganska mycket.

Mycket trevlig man levererade granen, Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Eva O
    Hej Eva,
    Visst är våra chaufförer trevliga!
    På vår hemsida hittar du tips på vad du kan göra om granen börjar barra. Alla levande ting beter sig olika :)

Johan E skrev om Smålandsgran AB
    Gran och julgransfot köptes och levererades perfekt enligt utlovad tid några dagar senare. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Johan E
    Hej Johan,
    Visst är det smidigt!
    Hoppas att du fick en fridfull jul :)

Helena N skrev om Smålandsgran AB
    Beställde en rödgran men det jag fick hemlevererat var ett skämt! Det var den minsta och klenaste granen man kunde tänka sig. Den var full av löv när den levererades så det intrycket man fick var att den var upphittad längs vägen eller inne i något gammalt förråd. Skulle aldrig rekommendera någon att köpa gran från Smålandsgran och kommer aldrig mer att anlita de för att köpa julgran. Sämsta företaget någonsin!! Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Helena N
    Hej Helena,
    De senaste årens väderomslag har verkligen påverkat våra granar. Troligtvis har löven fastnat efter alla oväder som varit.
    Är det så att granen inte var i det längdspann du beställde så byter vi självklart ut granen. Då är det bara att höra av sig till kundtjänst. Just längden är någonting som vi alltid garanterar.

Anonym A gillar detta

Ingela J skrev om Smålandsgran AB
    Otroligt fin julgran som dessutom är snäll mot naturen och inte drar in massa bekämpningsmedel i vårt hus. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Ingela J
    Hej Ingela,
    Ja, så viktigt att ha en gran utan bekämpningsmedel!
    Tack för att du handlar ekologiskt :)

Bengt B skrev om Smålandsgran AB
    Perfekt gran, perfekt leverans, jag kommer tillbaka. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Bengt B
    Hej Bengt,
    Varmt välkommen tillbaka!

Tina V skrev om Smålandsgran AB
    Leverans och hämtning funkade bra, granen började dock barra väldigt snabbt jämfört med vad vi är vana med från andra leverantörer. Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Tina V
    Hej Tina,
    På vår hemsida finns massa tips om vad man kan göra om granen börjar barra. Just att vi inte använder bekämpningsmedel, och granar är levande ting så varierar det från gran till gran :)

Hjalle skrev om Smålandsgran AB
    Allt som utlovat. Fin gran som inte barrade särskilt mycket. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Hjalle
    Hej Hjalle,
    Tack för ditt fina betyg!
    Hoppas att vi ses nästa jul igen :)

Marie P skrev om Smålandsgran AB
    Jag köpte en kungsgran.
    Den var helt snedvuxen och kunde ej stå rakt i julgransfoten då ramlade den omkull.
    Julgransfoten är köpt från Smålandsgran AB och ska vara deras mest stabila.
    Vid leverans hade halva granen slunkit ur sitt vita plastnät vilket gjorde att den var svår att ta in i huset.
    Normalfall dricker granar , om de är färska, väldigt mycket vatten de första 2-3 dygnen.
    (Året innan gick jag på Smålandgranars AB kurs i Mood gallerian " hur sköter man en gran bäst".)
    Denna gran drack nästan ingenting.
    Innan jag köpte granen på nätet hörde jag mig för om de även detta år skulle ha granförsäljning i Mood-gallerian men jag fick inget klart svar. Vi som jobbar i Mood har rabatt i alla affärer. När sedan pop-up stället kom så lovade de i Mood att jag skulle få min rabatt i alla fall fastän jag redan köpt på nätet.
    Denna rabatt fick jag aldrig.
    Jag reklamerade den sneda granen ( en riktig hörngran som jag var tvungen att klippa av flera grenar för att den inte skulle ramla omkull) med foto men jag fick inget gehör för min klagan. Uruselt !!
    Marie Poppelman Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Marie P
    Hej Marie,
    Ja, det var lite oklart om vi skulle vara i MOOD eller ej så det blev verkligen snabba puckar vid inflytt.
    Nästa år får du gärna komma förbi butiken, om det händer igen, så ska du få tips på hur du kan få granen att dricka mer, eller hjälp med att klura ut vad problemet kan vara.

Michel S skrev om Smålandsgran AB
    Finns inte mycket att klaga på, dock minns jag att det uppstod någon oklarhet huruvida jag betalt eller inte. När jag tog kontakt med er, skickade ni mig betalbekräftelsen från året innan. Jag frågar mig om det inte går att göra betalprocessen lite klarare? Jag hade i år beställt gran, men inte betalt, men fick ingen påminnelse om det. Kanske är det bara jag som är virrig!
    Michel Söderlindh Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Michel S
    Hej Michael,
    Tack för att du delar med dig av dina funderingar!
    Jag tar med mig detta till teamet och ser hur vi kan göra del delen lite klarare.
    Tusen tack för att du är en återkommande kund hos oss, det betyder mycket!

Malin H skrev om Smålandsgran AB
    Hej, vi är inte alls nöjd med granen, så sne att den var tvungen att lutas mot väggen!! Detta borde kollas menar att varje gran såklart borde kvalitets kollas & vi betalade 885 Kr!!!! tyvärr första & sista gången vi handlade gran hos er.
    / Malin i Saltsjö-Boo Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Malin H
    Hej Malin,
    Tack för att du i år valde att köpa ekologisk gran.
    Just att de är ekologiska och formas av alla stormar, och oväder, syns mer på vissa granar än andra.
    Jag hoppas att du inte slutar köpa ekologiskt och att du ger oss en chans till nästa år!

Adam B skrev om Smålandsgran AB
    Granen hade en mycket udda form och var något kortare än utlovat. Trevlig kille som levererade. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Adam B
    Hej Adam,
    Visst är våra chaufförer trevliga!
    Granarna är ekologiska och jag hoppas att dess udda form gav en naturnära känsla under högtiden.
    Hoppas vi får leverera till dig nästa år igen!

Carina I skrev om Smålandsgran AB
    Hej!
    Jag köpte en ekologisk Blågran. Granen var jättefin och den mådde bra under den period vi hade den inne, fram till 11 januari.
    Leveransen fungerade utmärkt, så bekvämt!
    Tyvärr fick vi faktiskt en gran som hade kortare höjd än den vi hade beställt. Det var tur i oturen eftersom granen var väldigt frodig. Om vi hade vi fått den höjd vi beställt hade den förmodligen varit "för stor" i omfång. Kanske blev det någon annan som fick en för stor gran levererad.
    Smålandsgran skickade oss mejl innan leverans som var bra att få och även efter. De önskade höra om allt var OK. Jag borde ha meddelat dem att vi fick ""fel " storlek men det blev tyvärr aldrig av. De uppmuntrade till att man skulle lämna respons, vilket kändes positivt, även om jag ändå inte hörde av mig till dem.
    Jag kommer förmodligen att köpa gran på det här viset även nästa jul. Vi är mycket nöjda trots missen med storleken. Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Carina I
    Hej Carina,
    Ja, vi är väldigt måna om att se till att allt blev enligt beställning :) Just storleken är någonting vi alltid garanterar, då vet du till nästa år att vi finns där om någonting inte skulle bli rätt vid leverans!
    Hoppas att vi ses då :)

Marie J skrev om Smålandsgran AB
    Jag fick en torr, barrig gran. Jag blev erbjuden att få en ny gran men det är ganska dålig kompensation när man redan klätt den torra pga överentusiastiska barn. Vi får nu 25% rabatt om vi köper en ny gran nästa år. Klen ersättning. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Marie J
    Hej Marie,
    Tack för att du tar dig tid att skriva till oss!
    Jag hoppas att du köper av oss nästa år igen, så du får möjligheten att njuta av granen lika mycket som barnen. På hemsidan hittar du massa tips på hur man kan få en gran att pigga på sig och hålla längre.
    Tusen tack för att du handlar ekologiskt!
    Hälsningar Smålandsgran

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte