Smålandsgran AB

Siggesbo 103, 385 94 Bergkvara — Visa karta

Vår affärsidé är enkel, vi vill erbjuda Sveriges smidigaste granköp. Du ska slippa stöka ner bilen, smutsa ner kläder eller släpa granen på tunnelbanan. Med över 45 års erfarenhet har vi levererat granar till hundratusentals kunder över åren.

Du beställer enkelt på vår hemsida och väljer emellan ett stort utbud av ekologiska granar.
Granen levereras direkt till dörren dagen (efter eller annat datum som passar dig).
Saknar du julgransfot eller andra tillbehör så tillhandahåller vi även detta i webbshoppen.

Läs vad 1355 kunder tycker om Smålandsgran AB

• 2020-03-06

Jenny L skrev om Smålandsgran AB
    I flera år har vi fått en superfin gran levererad. Vi är så nöjda. Leverans sker som utlovat, det gäller också hämtning av granen. Vilket är ett jättestort plus att den tjänsten finns att lägga till. Alltid trevlig personal som levererar. Läs mer
    2020-03-15 Smålandsgran AB svarar Jenny L
    Hej Jenny,
    Tusen tack för din fina rekommendation!
    Hoppas att vi ses igen nästa år :)
  • 2020-03-03

Marcus T skrev om Smålandsgran AB
    Silvergran - 200 - 250 cm

Jag skickade nedan epost till er redan den 24:e dec, men fick inget svar. Anser att ni skött detta väldigt dåligt. Ni verkar inte särskilt intresserade av vad era kunder upplever av er gran...

Marcus
    ----------- / epost 24:e dec till er / -----------------

Vill tyvärr uttrycka att jag i år är besviken på min silvergran från smålandsgran. Jag beställde en för första gången förra året och var jättenöjd.

Den jag fick levererad till dörren var väldigt vacker och grann, men bleka grenar var brutna och den började barra direkt - trots att jag följt era instruktioner. Jag tog in den i fredagskväll (det hade då varit plusgrader ute hela dagen), med helt ny snittyta i foten och den har haft rikligt med vatten hela tiden. Idag - fyra dagar senare - kan jag inte komma åt granen utan att det ”sprakar på golvet”. Min svärmor påtalade - oj vad den barrar - när hon lade några klappar under granen. Vi kommer ha kvar granen idag - det är ändå julafton - men kommer troligen vara tvungen att slänga ut senast i helgen som kommer. Verkligen jättetråkigt.

Era granar kostar lite mer än de flesta, men jag är beredd att betala det försatt få en fin gran som håller ända till 13-helgen. Det här var dock inte en premiumgran. Kan vara så att er hantering i år varit bristfällig med tanke på att flera grenar var avbrutna. Det tog även ca 1 dygn för granen att ”veckla ut sig” efter att jag tagit bort nätet - trots att den då befunnit sig i plusgrader i mer än 24h innan dess.

Ni är givetvis välkomna att beskåda granen om ni inte tror mig. Jag vill ha pengarna tillbaka om jag ska använda era tjänster igen.

Marcus Läs mer
    2020-03-15 Smålandsgran AB svarar Marcus T
    Hej Marcus,
    Tack för att du är en återkommande kund hos oss. Vi uppskattar att du tar dig tiden att skriva till oss även här. Granarna har haft några tuffa år bakom sig, det betyder då extra mycket att du handlar ekologiskt.
    Jag ska be kundtjänst söka efter ditt mail och besvara dig där.
  • 2020-02-29

Tät och fin julgran
    Luktade gott länge Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Kerstin N
    Hej Kerstin,
    Tack för din fina rekommendation!
    Vi ses nästa år :)
  • Maud N

2020-02-25

Maud N skrev om Smålandsgran AB
    För andra året i rad har jag köpt en kungsgran från Smålandsgran AB. Orsaken till att jag fastnade för just dem var att de erbjuder hemleverans och ekologiska granar.

Jag har verkligen varit jättenöjd med båda mina köp. Dels har leveransen varit supersmidig och dels har granarna sett ut som riktiga Disney-granar och hållit sig jättefina långt bortom förväntad livslängd (den senaste granen höll sig till slutet av januari, med daglig vattning). Jag kommer definitivt att anlita Smålandsgran igen nästa år. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Maud N
    Hej Maud,
    Åh vad det värmer att läsa din rekommendation!
    Tusen tack för att du tog dig tid att skriva till oss.
    Vi ses om några månader :)

Karin T skrev om Smålandsgran AB
    Jättebra service och jättefin gran. bra leverans. Mycket nöjd. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Karin T
    Hej Karin,
    Är du nöjd så är vi nöjda!
    Härligt att höra att både leverans och vår ekologiska gran uppfyllde dina, och våra, förväntningar på oss :)

Linda B skrev om Smålandsgran AB
    Vi måste ha fått ett riktigt måndagsexemplar till gran. Ojämn och en stor kvist vid foten. Hur vi än gjorde blev granen aldrig rak- för det priset borde man få en bättre gran!! Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Linda B
    Hej Linda,
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss!
    Granarna har själva haft lite måndagsexemplar till väder de senaste åren. Detta har påverkat granarna och naturen, vissa mer än andra.
    Jag hoppas att du fortsätter handla ekologiskt :)

Jessica L skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en fin julgran på nätet som levererades till dörren och även hämtades där när julen var över. Toppen!!!! Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Jessica L
    Hej Jessica,
    Tack för ditt fina betyg!
    Vi är så glada över att kunna underlätta för dig så du kan fokusera på annat i juletider :)
    Smålandsgran AB gillar detta
  • 2020-02-24

Malin N skrev om Smålandsgran AB
    Bra bemötande men granen började barra efter tre dagar. Tidigare har ni snittat granen vid dörren, i år frågade jag om ni inte skulle göra det men killen som levererade sa att han redan gjort det, men så här i efterhand och med resultatet att den barrade direkt så tror jag faktiskt inte det. Jag hittade ingen avsågad stump på gräsmattan som tidigare år. Besviken över kvaliteten i år, kommer troligtvis köra en gran från någon annanstans nästa jul. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Malin N
    Hej Malin,
    Vad härligt att höra att du är nöjd med bemötandet!
    Chaufförerna snittar vid lastbilen och ska ta med sig den avsågade stumpen med tillbaka. Är man osäker på att det har skett kan kan kontakta kundtjänst som hjälper dig kontrollera det.
    Dock hamnar vissa granar i chock när de tas in och kan behöva lite extra kärlek.
    På vår hemsida hittar du massa råd om hur man vårdar en gran som barra bäst.
    Hoppas att du fortsätter handla ekologiskt!
  • 2020-02-23

Björn N skrev om Smålandsgran AB
    köpte 3.5m gran. bra bemött. fin gran. bra leverans hem.
    Dock saknades påse? Begärde redan i december att få en påse via posten vilket inte skedde. Kunde således inte lägga in granen. Begärde åter via email att få en påse en dag innan hämtning. Fick ett svar att det inte gick???. Begärde att de inte behövde komma i detta fall. Dock omöjligt att nå killen som hämtar både per telefon och sms. skickade ett email men de kom ändå. Som tur var var hämtkillen trevlig och ringde när han var utanför dörren och lämnade en påse och sa att han skulle komma dagen efter och hämta. Detta skedde på ett bra sätt.
    Sammanfattningsvis så tycker jag att hela hämtrutinen måste ha personal som direkt kan reagera på sms, telefon eller email. Dessutom bör de större granarna ha en större påse så man slipper såga sönder granen. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Björn N
    Hej Björn,
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss.
    Härligt att höra att du är nöjd med granen :)
    Bra att du tog upp påsen, att den behövs i fler storlekar. Jag tar den med mig och hoppas att vi kan hitta en lösning till nästa år.
    Hoppas att vi får leverera ekologiskt till dig även nästa år!
  • 2020-02-21

Lovisa N skrev om Smålandsgran AB
    Vi fick vår gran men toppen var av. Leveransen blev 2 timmar sen. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Lovisa N
    Hej Lovisa,
    Tack för att du hjälper oss i vårt förbättringsarbete genom att skriva till oss.
    Vissa leveranser blev lite sena ibland pga av oförutsedda händelser. Dock gav inte våra chaufförer upp utan jobbade hårt och täckte upp för varandra för att kunna leverera ekologiska granar till alla längtande kunder.

Krister L skrev om Smålandsgran AB
    Smidig beställning, leverans och upphämtning. Värt priset för att slippa allt kånkande. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Krister L
    Hej Krister,
    Tusen tack för ditt fina betyg!

Hanna B skrev om Smålandsgran AB
    Smidigt, bra kvalitet på gran. Beställde en rödgran. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Hanna B
    Hej Hanna,
    Kul att läsa att du är nöjd med vår ekologiska rödgran!
    Hoppas att du hade en fantastisk jul.

Sarah H skrev om Smålandsgran AB
    Snabb och smidigt köp samt leverans Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Sarah H
    Hej Sarah,
    Tusen tack för fullt betyg av dig!

Eva O skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en liten gran (150 cm). Den var kanske mindre än jag trott. Fräsch och fin till att börja med men barrade sedan snabbt ganska mycket.

Mycket trevlig man levererade granen, Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Eva O
    Hej Eva,
    Visst är våra chaufförer trevliga!
    På vår hemsida hittar du tips på vad du kan göra om granen börjar barra. Alla levande ting beter sig olika :)

Johan E skrev om Smålandsgran AB
    Gran och julgransfot köptes och levererades perfekt enligt utlovad tid några dagar senare. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Johan E
    Hej Johan,
    Visst är det smidigt!
    Hoppas att du fick en fridfull jul :)

Helena N skrev om Smålandsgran AB
    Beställde en rödgran men det jag fick hemlevererat var ett skämt! Det var den minsta och klenaste granen man kunde tänka sig. Den var full av löv när den levererades så det intrycket man fick var att den var upphittad längs vägen eller inne i något gammalt förråd. Skulle aldrig rekommendera någon att köpa gran från Smålandsgran och kommer aldrig mer att anlita de för att köpa julgran. Sämsta företaget någonsin!! Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Helena N
    Hej Helena,
    De senaste årens väderomslag har verkligen påverkat våra granar. Troligtvis har löven fastnat efter alla oväder som varit.
    Är det så att granen inte var i det längdspann du beställde så byter vi självklart ut granen. Då är det bara att höra av sig till kundtjänst. Just längden är någonting som vi alltid garanterar.

Ingela J skrev om Smålandsgran AB
    Otroligt fin julgran som dessutom är snäll mot naturen och inte drar in massa bekämpningsmedel i vårt hus. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Ingela J
    Hej Ingela,
    Ja, så viktigt att ha en gran utan bekämpningsmedel!
    Tack för att du handlar ekologiskt :)

Bengt B skrev om Smålandsgran AB
    Perfekt gran, perfekt leverans, jag kommer tillbaka. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Bengt B
    Hej Bengt,
    Varmt välkommen tillbaka!

Tina V skrev om Smålandsgran AB
    Leverans och hämtning funkade bra, granen började dock barra väldigt snabbt jämfört med vad vi är vana med från andra leverantörer. Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Tina V
    Hej Tina,
    På vår hemsida finns massa tips om vad man kan göra om granen börjar barra. Just att vi inte använder bekämpningsmedel, och granar är levande ting så varierar det från gran till gran :)

Hjalle skrev om Smålandsgran AB
    Allt som utlovat. Fin gran som inte barrade särskilt mycket. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Hjalle
    Hej Hjalle,
    Tack för ditt fina betyg!
    Hoppas att vi ses nästa jul igen :)

Marie P skrev om Smålandsgran AB
    Jag köpte en kungsgran.
    Den var helt snedvuxen och kunde ej stå rakt i julgransfoten då ramlade den omkull.
    Julgransfoten är köpt från Smålandsgran AB och ska vara deras mest stabila.
    Vid leverans hade halva granen slunkit ur sitt vita plastnät vilket gjorde att den var svår att ta in i huset.
    Normalfall dricker granar , om de är färska, väldigt mycket vatten de första 2-3 dygnen.
    (Året innan gick jag på Smålandgranars AB kurs i Mood gallerian " hur sköter man en gran bäst".)
    Denna gran drack nästan ingenting.
    Innan jag köpte granen på nätet hörde jag mig för om de även detta år skulle ha granförsäljning i Mood-gallerian men jag fick inget klart svar. Vi som jobbar i Mood har rabatt i alla affärer. När sedan pop-up stället kom så lovade de i Mood att jag skulle få min rabatt i alla fall fastän jag redan köpt på nätet.
    Denna rabatt fick jag aldrig.
    Jag reklamerade den sneda granen ( en riktig hörngran som jag var tvungen att klippa av flera grenar för att den inte skulle ramla omkull) med foto men jag fick inget gehör för min klagan. Uruselt !!
    Marie Poppelman Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Marie P
    Hej Marie,
    Ja, det var lite oklart om vi skulle vara i MOOD eller ej så det blev verkligen snabba puckar vid inflytt.
    Nästa år får du gärna komma förbi butiken, om det händer igen, så ska du få tips på hur du kan få granen att dricka mer, eller hjälp med att klura ut vad problemet kan vara.

Michel S skrev om Smålandsgran AB
    Finns inte mycket att klaga på, dock minns jag att det uppstod någon oklarhet huruvida jag betalt eller inte. När jag tog kontakt med er, skickade ni mig betalbekräftelsen från året innan. Jag frågar mig om det inte går att göra betalprocessen lite klarare? Jag hade i år beställt gran, men inte betalt, men fick ingen påminnelse om det. Kanske är det bara jag som är virrig!
    Michel Söderlindh Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Michel S
    Hej Michael,
    Tack för att du delar med dig av dina funderingar!
    Jag tar med mig detta till teamet och ser hur vi kan göra del delen lite klarare.
    Tusen tack för att du är en återkommande kund hos oss, det betyder mycket!

Malin H skrev om Smålandsgran AB
    Hej, vi är inte alls nöjd med granen, så sne att den var tvungen att lutas mot väggen!! Detta borde kollas menar att varje gran såklart borde kvalitets kollas & vi betalade 885 Kr!!!! tyvärr första & sista gången vi handlade gran hos er.
    / Malin i Saltsjö-Boo Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Malin H
    Hej Malin,
    Tack för att du i år valde att köpa ekologisk gran.
    Just att de är ekologiska och formas av alla stormar, och oväder, syns mer på vissa granar än andra.
    Jag hoppas att du inte slutar köpa ekologiskt och att du ger oss en chans till nästa år!

Adam B skrev om Smålandsgran AB
    Granen hade en mycket udda form och var något kortare än utlovat. Trevlig kille som levererade. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Adam B
    Hej Adam,
    Visst är våra chaufförer trevliga!
    Granarna är ekologiska och jag hoppas att dess udda form gav en naturnära känsla under högtiden.
    Hoppas vi får leverera till dig nästa år igen!

Carina I skrev om Smålandsgran AB
    Hej!
    Jag köpte en ekologisk Blågran. Granen var jättefin och den mådde bra under den period vi hade den inne, fram till 11 januari.
    Leveransen fungerade utmärkt, så bekvämt!
    Tyvärr fick vi faktiskt en gran som hade kortare höjd än den vi hade beställt. Det var tur i oturen eftersom granen var väldigt frodig. Om vi hade vi fått den höjd vi beställt hade den förmodligen varit "för stor" i omfång. Kanske blev det någon annan som fick en för stor gran levererad.
    Smålandsgran skickade oss mejl innan leverans som var bra att få och även efter. De önskade höra om allt var OK. Jag borde ha meddelat dem att vi fick ""fel " storlek men det blev tyvärr aldrig av. De uppmuntrade till att man skulle lämna respons, vilket kändes positivt, även om jag ändå inte hörde av mig till dem.
    Jag kommer förmodligen att köpa gran på det här viset även nästa jul. Vi är mycket nöjda trots missen med storleken. Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Carina I
    Hej Carina,
    Ja, vi är väldigt måna om att se till att allt blev enligt beställning :) Just storleken är någonting vi alltid garanterar, då vet du till nästa år att vi finns där om någonting inte skulle bli rätt vid leverans!
    Hoppas att vi ses då :)

Marie J skrev om Smålandsgran AB
    Jag fick en torr, barrig gran. Jag blev erbjuden att få en ny gran men det är ganska dålig kompensation när man redan klätt den torra pga överentusiastiska barn. Vi får nu 25% rabatt om vi köper en ny gran nästa år. Klen ersättning. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Marie J
    Hej Marie,
    Tack för att du tar dig tid att skriva till oss!
    Jag hoppas att du köper av oss nästa år igen, så du får möjligheten att njuta av granen lika mycket som barnen. På hemsidan hittar du massa tips på hur man kan få en gran att pigga på sig och hålla längre.
    Tusen tack för att du handlar ekologiskt!

Katharina S skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en vanlig rödgran och en minigran samt julgransfot till den lilla granen. Den vanliga granen var helt ok till utseendet men kortare än jag väntat mig. Granarna såldes i olika storleksspann så för att inte riskera att få en för hög hade jag valt spannet där en gran med det högsta måttet skulle rymmas i vardagsrummet- helt fel! Granen hade det lägsta måttet i spannet och såg pytteliten ut i mitt vardagsrum. Hade varit smartare att beställa en större och kapa lite vid behov, men de var ju inte gratis heller.
    Minigranen var mycket gles och ojämn, riktigt ful, och absolut inte värd det höga priset. Foten var det inget fel på.
    Leveransen kom det löpande förhandsinfo om på leveransdagen. Jag hann bli rejält trött på alla meddelanden när granen kom, senare än vad som beräknats i alla meddelanden. Trevlig kille i alla fall.
    Summa summarum var det bekvämt men dyrt och produkterna motsvarade tyvärr inte alls priset. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Katharina S
    Hej Katharina,
    Vår ide är just att det ska vara bekvämt, glad att du upplevde det så också!
    Naturen formar granarna efter sina förutsättningar, de har haft några tuffa år och att du bidrar genom att handla ekologiskt är vi enormt tacksamma för.
    Hoppas att du fick en fin och fridfull jul!

Katrin S skrev om Smålandsgran AB
    Andra året vi köper julgran. Mycket fin. God service. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Katrin S
    Hej Katrin,
    Tusen tack för att vi får vara en del av din jul!

Lennart N skrev om Smålandsgran AB
    Perfekt att få hem granen utan att behöva trängas ute bland andra granköpare. Granen var fin men trots att jag kapade granen nere vid foten och tog in den samma dag så drog den väldigt lite vatten. Den började därför att barra direkt och jag var tvungen att slänga ut den på nyårsdagen. På så vis blev det en besvikelse. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Lennart N
    Hej Lennart,
    Visst är det smidigt att få granen hemlevererad!
    Granen ska gärna om möjligt vila i ett mellanläge temperaturmässigt just för att inte få en chock. På vår hemsida finner du många tips om bästa hantering av din gran.
    Hoppas vi får möjligheten att vara en del av din jul även nästa år!

Christina W skrev om Smålandsgran AB
    Granen var fin och kom precis när den skulle. Smidigt! Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Christina W
    Hej Christian,
    Ja, visst är det smidigt :)
    Hoppas att du hade en härlig jul!

Tove F skrev om Smålandsgran AB
    Hej, har redan delgivit mina synpunkter via mail, utan kommentar i retur. Men jag kan upprepa,
    Fick mycket mer gran än jag önskade minst 170 cm hög, beställde en på max 150 cm. Beställde kvällsleverans men fick den på morgonen. Granen höggs helt i onödan, blev kvar på balkongen då den var allt för stor o kraftig. Förvånande mycket barr föll av trots att den var nyhuggen. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Tove F
    Hej Tove,
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss.
    Just längden på granen är någonting vi garanterar och vi hade gärna bytt granen om du kontaktat oss på kundtjänst.
    Jag hoppas att granen trots sin längd ändå kunde förgylla lite från balkongen, och att vi får möjlighet att göra rätt nästa år.
    Tusen tack för att du handlar ekologiskt!

Gunnar K skrev om Smålandsgran AB
    Kungsgranen var fin.
    Fick inte granen i rätt tid.
    Fick ingen granpåse.
    Ni ville hämta granen i mellandagarna.
    1 rätt av fyra inte bra ! Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Gunnar K
    Hej Gunnar,
    Vad härligt att läsa att du är nöjd med granen!
    Jag tar med mig din feedback till teamet och ser hur vi kan förbättra oss till nästa år.
    Hoppas att du fick en fridfull jul!
  • Signe G

2020-02-16

Signe G skrev om Smålandsgran AB
    Har aldrig haft så fin gran. Mycket nöjd Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Signe G
    Hej Signe,
    Åh vilka härliga ord att läsa!
    Stort tack för det och för att vi fick vara en del av din jul :)

Eva F skrev om Smålandsgran AB
    Köpte gran som var perfekt i storlek o kvalitet. Trevligt bemötande. Det enda negativa är att leveransen var försenad, men det kompenserades av kontinuerlig uppdatering av leveranstid på mobilen. Läs mer
    2020-02-29 Smålandsgran AB svarar Eva F
    Hej Eva,
    Tack för ditt fina betyg!
    Visst är det smidigt med uppdateringarna när det uppstår situationer för våra chaufförer.
    Tack för ditt tålamod :)
    Hoppas att vi ses nästa jul igen!

Agneta N skrev om Smålandsgran AB
    Jag köpte en rödgran och Gran boken. Beställde på internet och det var enkelt. Leverans på utsatt tid, trevlig leverantör som gjorde sig besvär att ställa granen under tak då han inte trodde jag var hemma och som sågade av den för ny snitt yta så den skulle dra vatten. Jag förväntade mig en snygg gran som inte barrade så snabbt vilket jag också fick, i år igen. Utmärkt sätt att köpa julgran som rekommenderas. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Agneta N
    Hej Agneta,
    Ja, visst är våra chaufförer fantastiska!
    Tusen tack att vi fick leverera en ekologisk gran till dig i år igen!
    Vi ses igen nästa år :)
  • Linda K

2020-02-16

Linda K skrev om Smålandsgran AB
    Väldigt fin gran, bra service. Granen barrade dock ovanligt mycket, men på det hela taget är jag väldigt nöjd. Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Linda K
    Hej Linda,
    Tack för att du tog dig tiden att rekommendera oss vidare!
    På vår hemsida finns det en massa tips som man kan prova när granen börjar barra :)
    Hoppas att vi ses nästa år igen!

Lena B skrev om Smålandsgran AB
    Jag har köpt gran av er i flera år och är supernöjd!
    Vackra och friska granar
    Leveranserna funkar som en klocka
    Uppskattar också möjligheten att kunna få granen hämtad, när man bor i storstaden kan det vara knepigt annars!
    Kommat att fortsätta som kund hos er och rekommenderar er till andra! Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Lena B
    Hej Lena,
    Och vi är supernöjda över att få leverera ekologisk gran till dig år efter år!
    Tack för högsta betyg och att du rekommenderar oss vidare :)

Annika B skrev om Smålandsgran AB
    Första granen hade en mängd döda och bruna grenar. Efter ett par dagar fick vi en ny. Den drack knappt en droppe vatten. Svårt att få kontakt med Smålandsgran, endast via mejl.
    Stress för att få den nya granen innan jul.
    Trevligt bemötande var det som hamnade på plus-sidan.
    Men räcker inte för att beställa av dem igen. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Annika B
    Hej Annica,
    Tack för att du skriver till oss!
    Visst är våra chaufförer trevliga :)
    Jag tar med din feedback till teamet ser hur vi kan förbättra tillgängligheten på kundtjänst till nästa år.

Gerry C skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en rödgran, allt fungerade som vanligt enligt plan. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Gerry C
    Hej Gerry,
    Precis så smidigt och enkelt det ska vara!
    Tusen tack för din rekommendation :)

Iris T skrev om Smålandsgran AB
    Granen var riktigt vacker och höll tills februari. Leverans gick smidigt. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Iris T
    Hej Iris,
    Åh vad härligt att du har granen framme till februari!
    Våra chaufförer är väldigt duktiga, då blir allt smidigt :)

Britt M skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en rödgran + barry, granen sattes i ett vattenspann precis vid leverans. Stod så på en inbyggd altan i 4-5 dagar och togs sedan in. Tyvärr började den barra ganska omgående vilket var tråkigt då jag fattade det som att de gör en ny snittyta vid leverans. Nu såg jag inte om det gjordes eller inte. Hade stora förväntningar då jag hört och läst mycket positivt om företaget. Bra bemötande vid leverans men tråkigt att granen började barra så tidigt. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Britt M
    Hej Britt,
    Stort tack för att du tar dig tid att skriva till oss!
    Just rödgranar är lite känsligare och kräver extra omsorg trots att vi gör ett nytt snitt vid leverans. På hemsidan kan du hitta tips till nästa år om hur du kan göra om granen börjar barra tidigt.
    Tack för att du handlar ekologiskt!
  • Jonas N

2020-02-15

Jonas N skrev om Smålandsgran AB
    Granen var ok, men logistiken och hanteringen runtomkring gav ett väldigt oproffsigt och rörigt intryck. Tog dem tre försök att leverera rätt storlek på den korg jag beställt till den lilla granen på rot. De utlovade leveranstiderna som gavs via deras "realtidsspårning" missades med flera timmar.

Idén är god, supersmidigt att få granen hemlevererad. Men genomförandet är amatörmässigt och som kund ska man absolut inte räkna med att få det man beställt på utlovad tid/dag. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Jonas N
    Hej Jonas,
    Tusen tack för dina fina ord om vår affärsidé och kul att det gick så smidigt att få granen levererad.
    Jag tar din feedback med mig till teamet och ser hur vi kan bli bättre när det gäller leverans av produkter.

Simon A skrev om Smålandsgran AB
    Fina granar, en av fem har genom åren varit lite sämre, resten mycket fina. Årets returpåse var dock på tok för liten och gick inte att använda. Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Simon A
    Hej Simon,
    Tack för din fina rekommendation!
    Vad härligt att läsa att du är nöjd med våra granar :)
    Jag tar med mig storleken på påsen tillbaka till teamet och ser om vi kan få till en större nästa år, verkligen bra feedback, tack!
    Hoppas att vi ses även nästa år :)

Anna L skrev om Smålandsgran AB
    Jag köpte en gran på nätet och uppgav koden för dotterns simklubb. Fantastiskt smidigt, trevlig service vid leverans och en superfin gran!! 🎄 Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Anna L
    Hej Anna,
    Simning är en så bra sport att utöva, hälsa dottern Heja! från oss på Smålandsgran!
    Vi ses igen nästa år :)

Claes J skrev om Smålandsgran AB
    Kungsgran
    Granen var av låg kvalitet och trots att vi kapade fotänden så sög den inte vatten Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Claes J
    Hej Claes,
    Tack för att du tog dig tid att skriva till oss!
    På vår hemsida finns det massa tips om olika saker man kan testa för att få granen att piggna till. Dock är det levande ting, levande ekologiska ting, och vissa är med ömtåliga än andra.
    Jag hoppas att du fortsätter köpa ekologiskt och att du hade en härlig jul!

Lena F skrev om Smålandsgran AB
    Allt var bra, smidigt höll vad ni lovade ( dock var granen lite sned ) men jättenöjda är vi, återkommer även detta året. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Lena F
    Hej Lena,
    Tusen tack för fina betyget :)
    Varmt välkomna tillbaka nästa år!

Jessica I skrev om Smålandsgran AB
    Väldigt smidig och bra leverans. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Jessica I
    Hej Jessica,
    Ja, visst är det smidigt!
    Hoppas att du fick en härlig jul :)

Solveig R skrev om Smålandsgran AB
    Är så besviken på Smålandsgrans kundtjänst så jag kommer aldrig köpa en vara från de igen. Kommer absolut aldrig rekommendera de till någon.
    Att som kund bli ifrågasatt och att det tog så lång tid att få svar var förvånande.
    Har ännu inte fått svar på mitt ärende , den nya granen de levererade var i värre skick än nr 1 så jag krävde pengarna tillbaka då nr 2 inte kunde användas på julafton.
    Deras nöjd kund garanti = obefintlig. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Solveig R
    Hej Solveig,
    Tack för att du tog dig tiden att skriva till oss.
    Granarna påverkas lika mycket som oss av klimatförändringarna. Vissa mer än andra. Jag hoppas att du till slut hittade en gran du blev nöjd med och att du fick en härlig jul!
    Jag hoppas att du inte slutar köpa ekologiskt och att du vågar lita på att vi jobbar på att få en mer tillgänglig kundtjänst till nästa år.

• 2020-02-14

Margareta L skrev om Smålandsgran AB
    Köpte en fin julgran som jag är nöjd med. Skulle ha fått en burk pepparkakor på köpet, men den har inte dykt upp.
    Nöjd med gran och leverans. Smidigt. Läs mer
    2020-03-01 Smålandsgran AB svarar Margareta L
    Hej Margareta,
    Fint att läsa att du är nöjd med gran och leverans.
    Tack för din rekommendation!
    Ska se till att vi fyller på med pepparkakor till nästa år :)
  • 2020-02-14

Jan L skrev om Smålandsgran AB
    Väldigt bra tjänst som fungerar perfekt. Läs mer
    2020-02-22 Smålandsgran AB svarar Jan L
    Hej Jan,
    Tänk att så få ord kan värma så mycket!
    Tack för din fina rekommendation :)

Siggesbo 103, 385 94 Bergkvara