Enkelt att följa från beställning till leverans. Dock andra året i rad som jag föreslås en väldigt liten gran pga hur företaget mäter. De odlar granarna täta nere men väldigt glesa uppe vilket gör att en gran som beställs 150-200 cm egentligen består av 50 cm tunn gren för krona högst upp.
Smålandsgran
About company
Vår affärsidé är enkel, vi vill erbjuda Sveriges smidigaste granköp. Du ska slippa stöka ner bilen, smutsa ner kläder eller släpa julgranen på tunnelbanan. Med snart 50 års erfarenhet har vi levererat granar till hundratusentals kunder över åren. Du beställer enkelt på vår hemsida och väljer emellan ett stort utbud av julgranar...
5871 omdömen om Smålandsgran
Sedan starten hos Reco 2019
Urtjusig gran och av bra kvalitet. Höll leveranstiden. 🫶
Beställde en rödgran, fick hem vad som såg ut som en halv gran med knappt några grenar alls på ena sidan. Kontaktade kundtjänst som godkände en reklamation baserat på foton, och blev erbjudna en ny gran eller eller 30% återbetalning. Eftersom vi inte kunde vänta några dagar på att få en ny gran som förhoppningsvis var bättre än denna ”premiumgran”, fick det bli en ful julgran och ynka 179 kr i återbetalning för en reklamation, vilket inte ens var de utlovade 30%. ALDRIG MER. Så besviken.
Smidigt och enkelt. Prisvärt att få granen till dörren och den är jättefin. Det var första gången jag valde er tjänst, definitivt intr sista. Tack.
Mycket missnöjd. Beställer en kungsgran och när den kommer ser det ut som halva granen fattas. Väldigt få grenar och stora hål. Reklamerades och fick 30% tillbaka. Inte värt det, blir inget mer köp. Rekommenderas ej
Alltså, det kom en ganska mager gran med stora gap utan grenar o sned vuxen. Min familj inte så nöjda… Det var smidigt att beställa online o den levererades i tid. Dock är det ju inte den vackraste gran jag sett 😂
Snabb leverans och fin gran! Bra kapad och dricker bra med vatten! Luktar gott! Så nöjd!
Snabb leverans av perfekt gran!
Smidig beställning, bra information inför leverans. Fin och tät gran, om än ganska skev och krokig. Tveksamt om jag valt just den granen själv. Men klädd och pyntad är den kanonfin.
Vi fick vänta 2 dagar på granen, har inte hänt tidigare. Kundsupporten består av en sjukt irriterande AI bot som inte bidrar överhuvudtaget till någon positiv upplevelse. Gör om gör rätt.
Jag var super nöjd tidigare år , då valde jag en rödgran 200-250 cm som var fyllig och gick upp till taket . I år valde jag en lite dyrare kungsgran . Då den förra var så hög så valde jag 150-200cm . Jag fick en gran på 149 cm , blev så ledsen och besviken . Jag betalade dyra pengar för en sån här lite krukgran . Aldrig igen
Beställde en gran som skulle vara 200-250 till den 12/12 när chauffören dök upp sa han ”jag ser att ni har beställt en 200-250cm gran men jag har bara en kvar” sen släpade han ut den och åkte. Den visade sig vara 350cm. Reklamerade direkt men får inga svar från kundtjänst. Vi är fortfarande utan gran och utan svar 16/12. Kommer aldrig handla från Smålandsgran igen.
Besviken ,reklamerat skadad gran. Kommunikation sker via intelligensbefriad chatrobot. Hur svårt kan det vara? leverera en ny.
Fina granar och snabb hem leverans
Har beställt gran två år i rad. Fina granar men strul bägge gångerna. Första året var granfoten slutsåld, det fick jag reda på först vid leverans av granen. Blev stressigt att plötsligt behöva hitta en ny. I år kom granen osnittad. Kontaktade kundtjänst direkt, tråkigt nog finns det inte mänskliga medarbetare i chatten så blev mail och mitt meddelande besvarades inte samma dag (vilket de skrivit på sin hemsida att de gör). Så nu står granen inomhus, osnittad, utan möjlighet att dricka vatten, och i skrivande stund ännu ingen...
Enkelt att beställa och snabb och smidig leverans.
Enkelt att köpa julgran och bekvämt med hemleverans. Dock var det svårt att få en exakt tid för leverans. Först fick vi information att granen skulle komma på morgonen och sen försenades det hela tiden. Granen kom först vid kl 15 vilket var synd då vi inte kunde planera vår dag och satt och väntade.
Fin gran och den kom i tid. Minus för att mannen som levererade granen inte bemödade sig att bära in den till dörren, det har ni alltid gjort tidigare år. Annars en jättefin gran!
Har beställt från småladsgran i flera år nu funkat super. Men detta året fick jag inget sms med spårningslänken. Så jag visste inte när jag kunde förvänta mig att min gran var framme. Som tur var löste allt sig tillslut av ren tur så hann nisse precis ringa innan jag lämnade hemmet. Där av 3 i betyg för att turen var på min sida annars hade det blivit en 2a i år.
Sämsta företag jag varit med om! En kundtjänst som är katastrofalt dålig! Min gran levererades i tid men efter 1 vecka kryllar hela mitt hem av massa smådjur. Vi pratar hundratals dagligen. Fick till svar att "vissa granar har ohyra och det är milt väder ute tyvärr". Ber dom hämta granen & frågar efter en ny alt kompensation då granen fick flytta ut på gräsmattan men inget svar. Sämsta jag varit med om!!!!!
Det är fint julgran fick vi , men nästa år tycker vi beställa lite högre längd mellan 180-220 exempel.
Köpte en Kungsgran som skulle vara 150-200 cm. Den jag fick håller förvisso måttet på höjden över 150 cm med en topp på 55 cm utan grenar ! Granen förövrigt är gles ”saknar ”grenar och bland den fulaste gran jag sett. Skulle aldrig köpt den om jag fått se den innan.
Vi fick fel sorts gran och dessutom var den dålig nedertill (barren hade fallit av).
Jättefin rödgran! Doftar underbart! Enkel och smidig kommunikation och leverans. Kan helt klart rekommenderas.
Mycket bra och jättefin gran, dock var den större än beställt.
Svårigheter med att få leveransen på önskad tid. Tredje försöket kom den fram. Jobbigt att inte kunna kontakta leverantören på annat sätt en mejl vilket gjorde att jag satt vid dubbla tillfällen kvar efter arbetstid för att vänta in svar om att de bommat leveransen. Men granen var jätte fin.
Fin gran och snabb och enkel leverans, som var enkel att följa. Kan varmt rekommenderas.
Jättefin gran, tydliga instruktioner om handhavandet och härligt att granen hade med sig mycket ’skog’ i grenarna :D
Så smidigt att få hemleverans. Mycket bra att budkillen sågade av stammen på plats så man får en ny snittyta direkt. Bara att sätta i vatten.
Väldigt lätt och smidigt att beställa. Även leverans fungerade mycket bra, fick en länk där jag kunde följa redan och när leveransen skulle komma.
Beställde en Kungsgran 150-200cm. Fick en liten kvist som mätte 143 cm inklusive en stam som var på 40cm. Trodde det var ett skämt. Ingen respons från kundtjänst förutom att de ville ha bildbevis på längden.
Utebliven leverans med dålig bortförklaring.
Snabb leverans och trevliga meddelanden under leveranstiden
Granen började barra dagen efter leverans! Hör barren rasa mot golvet kommer troligen inte stå till jul. Dyrt och trist
Jag har beställt en gran från er flera år i rad och den har alltid varit jätte fin men i år var den tyvärr väldigt ful.
Beställer alltid från Smålandsgran och är nöjd!
Granen levererades till en granne så jag fick springa runt och leta efter den. Fick inte heller den granpåse till hämtningen jag hade betalat för. Kundtjänst verkade inte tycka att detta var något större problem. Skulle få en påse när granen hämtas i stället, men det innebär att chauffören då får vänta på att vi packar granen och vi måste även vara hemma för hämtningen. Slarvig leverans helt enkelt.
Enkelt att beställa, ville ha en ekologisk gran. Leverans hem till dörren och granen är jättefin! Sedan har vi bokat upphämtning så vi slipper tänka på det efter jul. Tack för en bra tjänst!
Finaste granar jag någonsin haft. 2ggr rödgran
Smålandsgranen levererade granen utan nät, omöjlig att bära in utan att skita ner väggarna. Jag har mailat dem om detta och kommer revidera detta omdöme så snart jag får granen utbytt till en som går att bära in i huset. Tänker att ett betyg kanske gör att de agerar snabbare för jag vill verkligen få granen klädd nu sista veckan innan jul.
Vi har tidigare fått fina granar, men denna gång fick vi en riktigt ful gran! Ena sidan var helt kal. Den går inte att klä så att den blir snygg..
Det här var första gången jag beställde en julgran via leverans, och jag måste säga att jag verkligen uppskattar själva idén bakom tjänsten. För mig är hållbarhet viktigt, och eftersom jag har en liten bil och inte kan transportera större granar själv, kändes det som en perfekt lösning. Att kunna få granen hemkörd sparar både tid och utsläpp, och det är något jag gärna vill stödja. Kommunikationen med leverantören fungerade bra – tydlig information, trevligt bemötande och leveransen kom som utlovat. Det gav mig en känsla...
Planerad leverans var mellan 16-22, faktiskt leveranstid någon gång efter midnatt. Granen fick stå ute och bli genomblöt i regnet. Beställde kungsgran 200-250 cm. Levererad gran var ca 265 cm - vilket så klart blir problematiskt i ett vanligt svenskt hem. Var tvungen att åka och köpa såg och själv såga till foten för att granen skulle få plats. Själva granen i sig är fin, men känns som att köpa grisen i säcken. Nästa år blir det att hyra en kärra och köpa gran i närområdet istället. Billigare, enklare och mindre osäkerhet.
Beställde en gran i november. En Silvergran till Göteborg. Er bil kommer den 12/12 och då berättar chauffören att den granen finns inte i Göteborg!? Så jag fick köpa en en vanlig gran här på mitt torg och nära hem den själv. Anledningen till att jag beställde av er var att jag har ryggproblem och har svårt att bära själv. Man kan ju tycka att man vid beställnings tillfället borde fått reda på att, silvergranar säljs inte i Göteborg. Så min upplevelse av er är en 1:a, man beställer, betalar och samma dag som leveransen kommer...
Användarvänlig beställningssida Smidig leverans där det var lätt att se när granen skulle levereras. Står granen grön och grann i stugan på julafton ( blev pyntad till Lucia) blir det en favorit i repris till nästa jul.
Jättefina granar, men leveransen blev väldigt sen. Bokade leverans dagtid men den kom inte förrän efter 23. Då fick jag bara en av två beställda granar. Men fick snabbt svar på mail och gran nr två dök upp två dagar senare.
Trädet var inte i närheten av den bild som fanns på sidan. Bluff
Jag är inte nöjd. Granen levererades till annan plats än hem till mig och jag ombads att söka efter den. Betalar man för att få en gran hemkörd så uppskattar jag inte att bära en tung och blöt gran hem själv. Självklart skall Smålandsgatan se till att granen levereras hem till kunden även om chauffören gör fel. Varför ringer man inte och frågar om väg istället för att slänga av den på fel plats?
Vi fick större gran än beställt, väldigt fin
Vi fick tyvärr en del problem med vår beställning. Vi beställde en kungsgran som skulle vara mellan 150–250 cm, men den levererade granen var närmare 300 cm hög. Eftersom vi bor i lägenhet valde vi hemleverans för att det skulle vara smidigt. Tyvärr blev det motsatsen. Vi tvingades kapa toppen av granen, och dessutom var granens fot inte täljd. Det innebar att vi fick stå och såga i cirka 40 minuter på balkongen med en liten såg. Som lägenhetsboende har man varken rätt utrymme eller rätt verktyg för sånt. Granen i sig...