Alla kategorier Hotell Uppsala Tierp Söderfors Herrgård

Söderfors Herrgård, 815 76 Söderfors — Visa karta

Gredelbyleden 138, 74171, KNIVSTA
Nova Park Conference
Sara H:
Jättebra service och trevlig personal. Maten var jättegod och stället supermysigt.

Läs vad 3 kunder tycker om Söderfors Herrgård

• Esther
    Esther skrev om Söderfors Herrgård
    Undvik julbuffén på herrgården! Vi betalade 500 kr per person och hade förväntat oss något utöver den vanliga julmaten men blev besvikna. Det var helt vanlig julmat, det enda som stack ut var lite viltsvinskött. Alla sillburkar kändes som "köpesill" och även om de var upplagda i andra skålar så hade personalen inte satt namn på sorterna så man fick gissa sig till vilken sill man tog. När vi suttit ca. 45 min ville vi ta mer av maten, men då hade personalen redan dukat undan för nästa sittning (som var över en timme bort)! Visserligen lade de upp mer mat från köket när vi bad om det, men man vill ju inte springa och be om mat från köket mer än en gång så vi tog ingen mer mat efter det.

Ostbuffén till efterätt var medioker, tre sorters vanliga desserostar, lite trötta vindruvor och standardkex fanns framställda. "Godisbordet" var lika tråkigt, en godisskål med olika sorters godis, några kakor av olika sorter som såg ut som köpekakor och några chokladbitar var allt som erbjöds.

När vi bad om kaffé och té efteråt så fick vi veta att detta inte ingick i julbuffén utan kostade ca. 30 kr extra per person! Vi fick inte heller sitta kvar och inta detta i bufférummet utan hänvisades till "térummet" där övriga hotellgäster vistas. Vi gick dit och min man tog kaffe från en kaffepanna som stod på värmning, jag tog tévatten ur en samovar som var framställd. Tyvärr var tévattnet knappt ljummet och tépåsarna det vanliga tråkiga standardsortimentet i påsformat som finns på de flesta arbetsplatser. Vi vår så besvikna att vi inte orkade säga till utan slängde i oss drickat och gick.

Kan f ö hinta om att det afternoon tea som erbjuds för 179 kr per person (!!) är samma tråkiga té och kaffe som vi fick, samt ett köksbord uppställt med lite scones (troligen en köpevariant), kex, marmelad och några få sorters ost av standardsorter. När vi såg det sa vi att vi aldrig skulle lägga pengar på ett afternoon tea där.

Välj ett annat ställe om ni önskar hemlagat och något utöver det vanliga. Här finns det inte iallafall.
  • Lars J
    Lars J skrev om Söderfors Herrgård
    Spenderade siste april där med min flickvän. Fint rum, väldigt god mat och uppmärksam personal. Till the afternoon tea spelades nyckelharpa live vilket jag tyvärr inte uppskattar, men annars var det en toppenvistelse! Rekommenderas varmt.
  • Stefan
    Stefan skrev om Söderfors Herrgård
    Söderfors Herrgård text på hemsidan ”Hos oss är kvalitet och omtanke honnörsord. Välkommen att njuta bland bruksminnen och älvlandskap. Er tillgivne Günter Schneider” Vi bokade en vistelse 2009-09-29 för att helgen den 21 november njuta av firande av min födelsedag med (The-buffe, 3 rätters middag samt frukost) Vi anländer till Söderfors Herrgård efter en bilresa på ca 17 mil. Väl framme får vi vårat rum det första vi får göra är att vädra ut rummet vi möts av en Unckel doft i rummet slitet och nedgånget. Till våran stora förskräckelse möts vi av 2 gamla enkelsängar som uppställda med 4 meters avstånd i ett dubbelrum ”där dog den romantiken på Söderfors Herrgård” Så tänk noga efter innan Ni bokar något vid Söderfors Herrgård. I restaurangen var personalen på väg att servera ett sällskap bredvid oss dessertvin till huvudrätten så det saknas rutin på serveringspersonalen som gör det där lilla extra servicen och maten var ganska smaklös. 20091122 Stefan

Söderfors Herrgård, 815 76 Söderfors