Södra Teatern

Södra Teatern

4.2 / 5 i betyg — 54 rekommendationer
Södra Teatern är Stockholms äldsta nöjespalats! Här presenteras internationell musik, politiska debatter och allt däremellan. 7 scener, 3 uteserveringar, 2 restauranger och över 700 evenemang per år. Med vacker utsikt över hela stan!
Öppettider

Läs vad 54 användare tycker om Södra Teatern

• Elias H

2013-01-11

Elias H skrev om Södra Teatern
    Bra mat, trevlig personal och bra lokaler. Inget missas förutom att det kostar en slant att äta där vilket ger det en 4:A.
  • Noel H

2012-09-24

Noel H skrev om Södra Teatern
    Riktigt bra och fräsch lunch buffé, fin utsikt och i allmänhet en trevlig stämning. Rekommenderas!!
  • Björn W

2012-09-15

Björn W skrev om Södra Teatern
    Väldigt god lunchbuffe, doppa, varmrätt, sallad, bröd, dryck och efterrätt....allting höll riktigt bra klass. Dessutom klockren service och mysiga lokaler i bra högt läge med utsikt över inloppet;)
  • Richard E

2012-09-14

Richard E skrev om Södra Teatern
    Bästa lunchen på söder! Vill du äta en trevlig lunch med mycket god mat och en härlig atmosfär, då är Södra Teatern ett givet tips.
  • Kristina H

2011-05-15

Kristina H skrev om Södra Teatern
  • Ingrid S

2011-05-13

Ingrid S skrev om Södra Teatern
    Varit på många fantastiska internationella konserter
  • Susanne S

2011-05-13

Susanne S skrev om Södra Teatern
  • Rigmor L

Rigmor L skrev om Södra Teatern
    Södra Teatern är ett trevligt ställe som givit mig många intressanta musikupplevelser från andra länder.
  • Torbjörn S

Torbjörn S skrev om Södra Teatern
    Underbar restaurang och mycket trevlig teater.
  • Erik L

Erik L skrev om Södra Teatern
    Bra, varierat utbud. Bra på att hålla starttider, vilket är ovanligt, särskilt när det gäller konserter,
  • Kaarina J

Kaarina J skrev om Södra Teatern
    Älskar det gamla huset. Hoppas att om det renoveras att man inte förstör det som är.
  • Inger N

Inger N skrev om Södra Teatern
    En fantastisk möteplats med varierande och rikt program
  • Cattis N

Cattis N skrev om Södra Teatern
    En underbar mötesplats. Alltid intressant, varierat program. Här hör jag ny musik, lyssnar på aktuella debatter och träffar kompisar över ett glas på nån av barerna. Att en artist, ett event eller debattör dyker upp på Södran är ngt av en kvalitetsstämpel. Ibland ngt jag inte gillar eller samtycker i men alltid, alltid intressant.
  • Ibrahim S

Ibrahim S skrev om Södra Teatern
    Jag tycker det är ganska bra program fins.
    jag saknar mera koncert, blues, Jazz, gosbel och folk musik. Det skulle vara bra med mer levande musik underhösten och vintter.
  • Fanny A

Jan B skrev om Södra Teatern
    Väldigt trevligt ställe!
  • elisabeth o

elisabeth o skrev om Södra Teatern
    Det är den platsen i Sverige med en enorm erfarenhet av mångkultur och de kan den så bra så deras verksamhet blir levande och på riktigt.
  • Linda A

Linda A skrev om Södra Teatern
    Mysigt ställe med bra och varierat utbud. Härlig atmosfär. Fantastisk uteservering.
  • Malin E

Malin E skrev om Södra Teatern
    En unik arena för världsmusik och annat i Stockholm som behövs!
  • Inger H

Inger H skrev om Södra Teatern
    Har inte haft möjlighet att besöka er så mycket ännu. Men mer blir det när jag går i pension!
    Har hört mycket gott om er!!
  • Lars - Åke H

2011-05-04

Lars - Åke H skrev om Södra Teatern
    Ett fantastiskt etablisemang som väl fyller ut ett stort kulturbehov.
  • marita c

2011-05-03

marita c skrev om Södra Teatern
    fint forum som skulle må bättre av mindre homogenitet.
  • Thomas S

Thomas S skrev om Södra Teatern
      2011-05-02
    Thomas S: Någon på Södra Teatern har fingertoppskänsla när det gäller leta reda på bra artister! Landets intressantaste musikscen!
  • Mikael D

Mikael D skrev om Södra Teatern
    Intressanta artister, kanske lite förmycket övervikt åt mellanöstern.
  • Gunnar G

Gunnar G skrev om Södra Teatern
    Som en blandning av brittisk music-hall från 1897 och Dramaten, med inslag av Moulin Rouge (filmen och scenen). Jag har gått på tango mest men även andra musikevents och paneldiskussioner. Hoppas det inte blir fr kommersiellt och ytligt med nyordningen som är på gång.
  • Annika G

Annika G skrev om Södra Teatern
    Jag är ett fan av detta vackra hus och salong! Jag har haft många häftiga musikupplevelser där!
    Jag hoppas att den alltid ska få finnas som den ser ut idag, där så mycket annat är föränderligt! Det är ju skapandet som är föränderligt....fantastiskt att även Cirkus Cirkör fick plats där och skapade en magisk kväll! All världsmusik-underbart!
  • Lena W

Lena W skrev om Södra Teatern
    En av Stockholms finaste platser, med både bra teater (Lo Kauppis Bergsprängardottern för några år sedan är ett av mina bästa teaterminnen!) och underbara, annorlunda, och utmanande klubbar och evenemang! (För klubbarna skulle längre öppettider än 01.00 vara önskvärt, dock.)
  • Marcus L

Marcus L skrev om Södra Teatern
    Södra teatern är bra på alla vis. Det negativa är att man inte får ta med sig vin/öl in i salongen.
      2011-05-02
    Karin E: Vi på Södran tyckte också att det va trist, så nu får du ta med dryck in i salongen på de flesta evenemangen! /Karin på Södran
  • Samira R

Samira R skrev om Södra Teatern
  • Niklas H

Niklas H skrev om Södra Teatern
  • Mona E

Mona E skrev om Södra Teatern
    Mysig atmosfär med bra utbud
  • Anders O

Anders O skrev om Södra Teatern
    Min favoritscen i Stockholm
  • Sara L

Sara L skrev om Södra Teatern
    Trevlig bar om än rätt högljudd. Jag tycker att baren borde kunna servera alkoholfria alternativ. Själva teaterlokalen är väldigt trevlig.
  • Peter B

Peter B skrev om Södra Teatern
    Bra och varierat kulturutbud. Gillar jazzbrunchen. Läget och det historiska arvet lockar naturligtvis.

Dock dåligt vegetariskt utbud på vanliga menyn. Risotto är typ den tråkigaste rätten en vegetarian kan tänka sig. Alla ställen har risotto som "vegetariskt alternativ". Hur kul är det att gå ut och äta och få samma sak varje gång? Inte precis nytänkande. Kom igen bättre kan ni!!!
  • Jag vill v

Jag vill v skrev om Södra Teatern
    Ett fantastiskt andningshål för oss som älskar afrikansk musik, i det musikaliskt utarmade Sverige.
  • thomas l

2011-04-30

thomas l skrev om Södra Teatern
    det är bra med internationella band i genrer som inte finns till i västvärlden
  • Ulf S

2011-04-30

Ulf S skrev om Södra Teatern
    Ett företag som vill visa det lite udda eller egna som vi säger hemma i Västerbotten. Sådana scener behövs, men de behöver uppskattning ocg hejarop från sina besökare. Svårigheten är väl att finna nya och bredare publik. Det tror jag de löser
  • Tommy A

2011-04-29

Tommy A skrev om Södra Teatern
    OK Mitt huvudintresse är mosebacke o visor.
  • Cissi G

• Anki B

Anki B skrev om Södra Teatern
  • Jenny K

Jenny K skrev om Södra Teatern
    Jag tycker att Södra Teatern är Stockholms vackraste, mysigaste och på alla vis bästa konsertscen och klubblokal.
  • -

- skrev om Södra Teatern
  • Renate L

Renate L skrev om Södra Teatern
    Härlig gammal och historisk teater
  • Juhani k

Juhani k skrev om Södra Teatern
    Tycker bra om ST. bra musik o teater arrangemang. Gillar baren
  • Lisa V

Lisa V skrev om Södra Teatern
    Har inte varit där på väldigt länge men det är väl trevligt.
  • Kalle M

Kalle M skrev om Södra Teatern
    Trevligt ställe med fantastisk utsikt och spännande program, även om jag inte är så intresserad av stora delar av det.
  • Joel R

Joel R skrev om Södra Teatern
    Södran har ett fantastiskt programutbud! Kan varmt rekommendera dem!
  • Sara S

2009-03-24

Sara S skrev om Södra Teatern
    Med tanke på den goa, avslappnade, men ändå festliga stämningen är Södra Teatern ett riktigt schysst sommarhak. Skön musik och en jättefin utsikt!