Sol och Tak Dalarna

Sol och Tak Dalarna

solotak.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Sol och Tak Dalarna! Hos oss på Sol och Tak Dalarna får du allt under samma tak. Vi hjälper dig med plåtslagning, takläggning och solpaneler. Slipp mellanhänder, med oss på Sol och Tak Dalarna har du dessutom 15 års takgaranti vid takarbeten. Tjänster: Solpaneler, plåttak, tegeltak och betongtak. Om du är...

48 omdömen om Sol och Tak Dalarna

Malin H
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra bemötande och de arbetade väldigt effektivt. Väldigt nöjd med resultatet.

Monika B
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Ett mycket professionellt bemötande. Kunniga och höll den angivna kostnaden utifrån beställningen. Motsvarade till fullo de förväntningar vi hade utifrån de positiva rekommendationer vi fått av bekanta. Kommer gärna att anlita dem igen.

Johan P
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra bemött under hela tiden, var vad jag hade förväntat. Sol och tak lade nytt tak på min uteplats. Sammantaget ger jag Sol och tak bästa betyg.

Fredrik K
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Väl förberedd offert. Lyhörda för önskemål och alternativa lösningar. Bra jobb och kommunikation under hela processen med solcellsinstallation.

Gunnel N
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Hej Vi började vår resa med att ta in offerter från tre företag. Efter granskning och personligt besök av företrädare återstod två företag. Efter referenstagning återstod Sol och Tak på grund av personligt bemötande vid första kontakt , bra presentation av produkt, leveransvillkor och tidpunkt för montage. Viktigt för oss var att anlita ett lokalt förankrat företag. Montörer och elektriker uppvisade stort kunnande och ett trevligt bemötande. Vi rekommenderar gärna företaget till andra.

Johan B
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Alla är trevliga och har ett professionellt bemötande mot kunden. Förväntar mig alltid raka svar samt en bra kontakt. Lyhörda,ansvarstagande, dom levde upp till mina Förväntningar och lite till.

Magnus F
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra service och bra jobb på de stolphattar jag beställde. Prisvärt.

Inger B
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Vänligt bemötande och duktiga och snabba takläggare. Även de som monterade solcellerna gjorde ett väldigt bra jobb.

Ann-Charlott E
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra tyckte vi men jag vet inte nu när tidningen skrev om Check Watt

Svar från Sol och Tak Dalarna

Hej Ann-Charlotte, Tack för ditt omdöme. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några som helst funderingar angående din anläggning.

Mikael D
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Trevligt och proffsigt bemötande samt utförande från början till slut!

Johan D
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Proffsigt rakt igenom: Bra kommunikation, man höll tidsschemat till punkt och pricka. Arbetet väl utfört. Jag har inget att klaga på utan rekommenderar varmt detta företag!

Göran H
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Snabb och effektivt utförande av uppdraget. Snörasskydd kom snabbt på plats.

Ulla H
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Ett väldigt bra och trevligt bemötande vid offertförfrågan. Det blev en fördröjning av genomförandet men det fick vi reda på i god tid och även godkänna att det blev så. När jobbet genomfördes gick det snabbt och smidigt.(vi bytteTak)

Mats E
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Trevliga personer som levererar som de lovar både vad gäller tid och matr

Peter H
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra och välgjorda produkter kan rekommenderas.

Anna S
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra kommunikation, suveränt och snabbt utfört jobb. Skulle rekommendera dem alla gångerna veckan! Super nöjd!

Alice F
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Från första säljbesök till att taket var klart har vi varit mycket nöjda med Sol och Tak Dalarna. Positivt med säljare som lyssnar och inte ägnar sig åt merförsäljning och som lät oss bestämma oss i lugn och ro utan säljpåtryckningar. En anledning till att vi valde företaget var för att de har egen anställd personal, hantverkare som hade tålamod med alla våra frågor. Vad vi kan bedöma ett mycket bra utfört takbyte och vi kan varmt rekommendera Sol och Tak Dalarna.

Gunnar K
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Rakt igenom väldigt bra bemötande Och lyhörda för våra behov. Snyggt jobb också.

Ola A
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Har handlat ett par gånger och det funkar perfekt.

Ulrika rangli E
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra och trevliga. Jag är nöjd med bemötande och utfört arbete

Birgitta C
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Hög kvalitet och kunniga och trevliga hantverkare

Jonas H
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Proffsiga på det man gör! Bra dialog under hela processen

Kent L
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra planering, ordning och reda, bra leverans.

Mats T
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Väl bemött. Besök per omg. Bra prisdiskussion. Skulle komma vecka 21 men kom inte först 24 utan att meddela . En miss. Trevliga takkillar. Köpte swolpaneler med montage på tre tak.

Siv O
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Montage mm har fungerat bra. Däremot var dom översålda så det blev flera veckors försening. Solcellerna är ännu inte anslutna till nätet. Med tanke på förseningen diskuterade vi om det skulle vara en trea eller fyra.

Emil N
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Takbyte och installation av solceller. Proffsigt och trevligt bemötande, från första möte till färdigställande. Arbetet löpte på smidigt med god kommunikation. Vi är supernöjda med slutresultatet och kan varmt rekommendera Sol och Tak Dalarna!

Oscar S
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Trevliga, tillmötesgående och lyhörda. Det var någon miss i kommunikation, till exempel att tidsplanen förskjutits.

Camilla M
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Ett bra bemötande, trevlig personal och man håller de avtalade tiderna och priset enligt offert. Har inget att klaga på

Patricia G
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Treviga, effektiva och bra bemötande.

Lars C
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Snabb och säker service. Toppbetyg!

Michael L
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra info och kunniga medarbetare. Dock var man lite optimistisk med uppstart av takbytet. Blev lovad mellan v3-v7 men startade v15. Men jag hade heller ingen brådska. Fördröjningen berodde på sjuk personal vilket man får acceptera. Komplett takbyte samt nyinstallation 12 kw solpaneler (ej driftsatt i skrivande stund). Tummen upp i sin helhet.

Mlab A

Beställde plåtdetaljer Levererade i tid

Mattias K
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra kontakt från offert till färdig produkt. Bra utfört arbete. Rekommenderas

Mattias T
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra bemötande, riktigt bra jobb, tycker verkligen de lyssnade på mig som kund. Rekommenderar dem verkligen.

Anders J
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Snabbt och trevligt bemötande. Att dom ska ha kunskap att kunna göra ett proffsigt jobb. Jag har inget att anmärka på. Som ovan. Mont. av solpaneler.

Tyko P
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra bemötande, noggranna och ett lokalt företag med lokala underleverantörer. Toppen!

Eleni M
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Proffsigt bemötande och snabbt arbete med att byta vårt tak.

Gert A
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Byte av yttertak och monterat solpaneler. Jätte trevlig personal från chefer till montörer allt har klaffat superbra. Vi kan varmt rekommendera Sol oTak. Gert Arvidsson, Elisabeth Tunell.

Jan A
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra bemötande. Snabbt arbete och så vitt vi kan bedöma ett mycket bra utfört takbyte.

Tobias W
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra och snabb leverans, jag rekommenderar dem till andra!

Lars L
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bra information och myckrt trevligt bemötande vid upphandlingen. Myckrt snabb o bra repation av tak och installation av solpaneler och växelriktare. Mycket nöjda! Däremot är vi INTE nöjda med att vara "bank" åt SoT genom att vara tvungen att betala batteriet i förskott.

Svar från Sol och Tak Dalarna

Hej Lars! Skönt att vi lyckades reda ut dessa oklarheter angående fakturan. Som du säger ingen ska agera bank åt oss, vi fakturerar aldrig projekt som inte är färdigställda. Tack för ett bra sammarbete! God jul och gott nytt år 🎅🏻🍾

Thomas M
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Vi ville få solceller för att producera miljövänlig el till vårt hus och elbil samt kunna sälja överskottet av vår solel till vår ordinarie elleverantör. Sol och Tak Dalarna är ett lokalt bolag som vi gärna ville gynna. Kontakten har varit tydlig och ärlig och leveransen har gått enligt plan. Vi är riktigt nöjda med Sol och Tak Dalarna och dess personal.

David L
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Vi gjorde en helrenovering av tak då vi hade masonit från -78 under takpannorna. Vi valde att köra med råspont för att få taket mer rejält. Allt har gått fantastiskt smidigt från första planering till slutfaktura. Otroligt nöjd kund! Kan varmt rekommendera Sol och Tak i Dalarna!

Felix T
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Punktliga, erfarna och kompetenta. Rekommenderas!

Emma C
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Jättebra! Snabba, snyggt och bra bemötande!

Jan A
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Väldigt bra bemötande dom har lagt mitt tak ,jag vart nöjd👍

Joel Gustav L
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Sol och Tak Dalarna står enligt mig för kvalitet och makalös service i alla led. Tydlig kommunikation och trevliga takläggare! Kan varmt rekommendera dom!

Bengt P
Skrev om Sol och Tak Dalarna

Bemötande och service har varit utmärkt. Företaget har varit mycket informativ under processen mellan presentation/första säljbesök och till mitt beslut. Fick i mitt eget tempo tänka igenom utan säljpåtryckning vilket var skönt. Mina förväntningar på köpet och installationen av solceller tycker jag att företaget verkligen har levt upp till. Mycket snabb leverans och installation av all utrustning.