Sörmlandskök

Sörmlandskök

www.sormlandskok.se
  • BadgeEightYears

Köket är en plats för familj och vänner att samlas i. Att du trivs i ditt kök och med dess utseende är extra viktigt för oss på Sörmlandskök. Att byta köksluckor är ett smidigare och billigare alternativ till att totalrenovera där hemma. Med rätt material, metoder och färger får ditt kök en helt ny karaktär utan större ingrepp....

278 omdömen om Sörmlandskök

Sedan starten hos Reco 2015

Maria W
Skrev om Sörmlandskök

Från början bra kontakt med Robert, men i samband med leverans o montering finns mycket att önska. Hjälpte till med kärra för att få upp materialet enklast möjligt, vi åkte 5 rundor i hiss o källare. Inget tack. Han började montera bort det enda skåpet som EJ skulle bort. Han hojtade 1 gång i 1/2 timmen , sa vad jag heter men endast hojt hojt. Tog 1 o 1/2 Tim längre att montera än vad han sa. Förutom att 90% av förjobb han jag redan fixat. Lämnade en dörr med klisterremsor utan att förklara varför. Borde ha reducerat .priset. Från bör

Jan P
Skrev om Sörmlandskök

Trevligt och seriöst. Hembesök i lugn o ro för diskussion hur vi ville ha det och hur det gick att lösa. Vi är jättenöjda. Vårt kök är så snyggt och över våra förväntningar.

Peter E
Skrev om Sörmlandskök

Min fru hittade Sörmlandskök genom en annons på Facebook och fick kontakt med Maciej som kom på hembesök. Han var väldigt duktig, engagerad och trevlig och han hjälpte till med att bolla tankar och funderingar. Vi slog till på ett byte av luckor i hela köket och efter att luckorna blivit klara i fabriken så kom två mycket arbetsamma snickare och monterade allting. De förbättrade även delar av kökets konstruktion utan att ta något extra betalt. Varje gång det fanns något att ta ställning till så kontaktade de mig och förklarade...

Malin H
Skrev om Sörmlandskök

Proffsig uppmätning av köket och smidig uppsättning av luckorna. Otroligt nöjd.

Jolanta F
Skrev om Sörmlandskök

Köket blev så snyggt med nya luckor, hantverkaren var snabb och noga. Lite dyrt men det var värt det.

Stefan L
Skrev om Sörmlandskök

Det var bra , bra material , trevlig personal. Tidsramen var bra 2 missar bara sågade inteut tröskeln för tvättmaskin fick göra det själv har snickare i familjen. Och att dom sa inte att dom som skulle montera in stenplattan bara kunde engelska vi är inte så bra på engelska så fick ringa till grabben o hans tjej, och att dom ingen visste hur man skötte stenskivan

Eva-helen O
Skrev om Sörmlandskök

Mycket bra från början till slut; proffsigt hembesök och effektiv montering, mer än nöjda

Michael T
Skrev om Sörmlandskök

Har haft kontakt med Claes Andersson och Sörmlandskök under många år och har fått nya köksluckor genom dem för mig och min mor fyra gånger. Claes är så serviceinriktad att man tror att han är amerikan (när de är som bäst - bodde i Florida en gång i tiden och han skulle utan vidare platsa där), för honom är aldrig någonting omöjligt och han ger effektiv service med ett leende. Hans medarbetare är, som chefen, inställda på att göra ett bra jobb, så att kunden och de själva blir nöjda. Sörmlandskök har dessutom humana priser....

Brita M
Skrev om Sörmlandskök

Fina måttbeställda köksskåp! Sörmlandskök håller vad de lovar och leverans och montering skedde snabbt och effektivt när det var dags. Enda minuset var att det tog lång tid att få svar på frågor mellan beställning och montering ang ett fläktgaller jag skulle köpa själv. I övrigt har allt fungerat väldigt bra och köket kom snabbt på plats. Jag är nöjd.

Tomas W
Skrev om Sörmlandskök

Det blev riktigt snyggt och snickarna var duktiga att montera. Från början så skulle de ”lösa allt” men vid besöket så var jag tvungen att fixa ur/inkoppling av spis/ugn och vatten/avlopp samt ta kakling separat. Hade varit skönt att få allt samordnat via Sörmlandskök. Tyvärr missade de en lucka, fel mått på två sidostycken samt 4 handtag, men de skulle lösa detta snabbt och återkomma. Men jag är nöjd så långt iaf, (det sista är inte klart ännu alltså)

Paula S
Skrev om Sörmlandskök

Vi är supernöjda med Sörmlandskök från första kontakt till montering av köket. Vid frågor svarade Robin alltid snabbt och det som saknades vid montering (bla en lucka som hade fel mått) fixades inom ett par veckor. Rekommenderas!

Hanna R
Skrev om Sörmlandskök

Fantastiskt arbete av företaget med att montera mina köksluckor! Resultatet är otroligt och jag är överväldigad av det professionella och noggranna arbetet. Personalen var vänlig, kunnig och effektiv under hela processen. Jag är mer än nöjd med det slutliga resultatet och skulle starkt rekommendera detta företag till alla som letar efter högkvalitativt arbete och en smidig upplevelse..

Kaija L
Skrev om Sörmlandskök

Hej! Vi blev bemött proffsigt och fick många bra tips med olika lösningar till fungerande kök. Montören var duktig och snabb, resultaten blev snyggt. Nu är vi glada och nöjda med vårt kök.

Cecilia Yvonne Ö
Skrev om Sörmlandskök

Supernöjd. Min kontakt var Andreas. Allt från första besöket till monteringen. Proffsiga killar som monterade, tog 1 dag. Jättenoga och ordentliga. Jag beställde nya luckor till köket med beslag, ho med bänkskiva och ett specialbyggt litet sidoskåp. Vill verkligen rekommendera Sörmlandskök om ni vill byta luckor. TACK hälsar Cecilia i Järfälla

Lena E
Skrev om Sörmlandskök

Väldigt trevligt bemötande av försäljaren Robert. Snabbt och enkelt. Otroligt trevlig, noggran och duktig installatör (Dimitri). Rekommenderar gärna

Maria C
Skrev om Sörmlandskök

Snabb återkoppling och trevligt bemötande hela vägen! Maciej var vår kontakt.

Tarik K
Skrev om Sörmlandskök

God. Bra bemötande och proffsigt.

Skrev om Sörmlandskök

Helnöjd med mitt nya kök, så fint! Fin kontakt med Andreas som var här och ritade och måttade och Ivan som monterade gjorde det klart på en dag!

Skrev om Sörmlandskök

De gjorde ett fantastiskt jobb i min lägenhet. Byte ut de 20 år gamla köksluckorna mot nya fräscha vita. Professionella, noggranna och pålitliga. Allt som vi kom överens om fullföljdes till sista punkt. Jag är mycket nöjd med deras arbete. Rekommenderas starkt. // Kostas

Skrev om Sörmlandskök

En kompis hade köpt nytt kök av Sörmlandskök och tipsade oss. Vi bytte ut hela vårt 90-talskök mot nya måttanpassade stommar med extra djup och inga standardbredder alls. Nya bänkskivor och köksö. Allt efter egen ritning och med perfekt resultat. Vi fick ett helt skräddarsytt nytt modernt kök till pris långt under vad det kostar på Birger Jarlsgatan. Säljaren var både trevlig och noggrann. Riktigt bra jobb av snickarna som dessutom lyckades få allt på plats snabbare än beräknat. Supernöjd!

Skrev om Sörmlandskök

Säljaren var trevlig när han kom hem och visade handtag, luckorna och mätte. Det skulle ta 6-8 veckor. Efter 10 veckor hör VI av oss IGEN, visade sig att handtagen till luckorna var försenade, ingen bemödade sig att höra av sig ang. detta. Sen kom snickarna saknades delar, borrade fel, fästen gick sönder och FEL FÄRG på handtagen. Hör av oss till våran säljare som aldrig hör av sig ringer igen oj jag glömde fick vi som svar av säljaren inte bara en hände flertal tillfällen. Efter ytterligare 3 veckor kommer en ny trevlig...

Svar från Sörmlandskök

Hej Anette Tråkigt du upplever att vi inte levererat vad du förväntat dig, angående beslagen så var leveranstiden från vår underleverantör längre än vad dom beräknat samt när dom väl kom fram var det i fel färg. vi gjorde då en överenskommelse med er att ni själva valde ett annat handtag samt prisjusterade för det. Angående de fästen du talar om var ju det era egna gamla frontbelag som gick sönder när dessa skulle flyttas över , vilket ju är tråkigt när det händer, MEN efter ni införskaffat nya så monterade vi upp dessa...

Lars H
Skrev om Sörmlandskök

Bra med en fysisk affär att göra första besöket i. Bra möte o genomgång hemma hur vi ville ha det. Mycket bra installationsdag när allt monterades. Härlig kvalité.

Lena A
Skrev om Sörmlandskök

Mycket trevligt bemötande av säljaren som presenterade olika förslag på köksluckor . Byte från 90-talsluckor till 2023 års luckor Montören gjorde monteringen perfekt! Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera Sörmlandskök . Lena

Irene B
Skrev om Sörmlandskök

Bra och proffsigt bemötande från början till slut. Köket sattes upp under 1 dag och de som var här var så proffsiga, rent och snyggt efteråt. Mina förväntningar blev mer än godkända. Jag beställde nya köksluckor, lådor och handtag. Även till badrummet. Fick välja färg själv, blev perfekt. Kan verkligen rekommendera Sörmlandskök.

Magnus O

Tydligt enkelt & professionellt

Marlen W
Skrev om Sörmlandskök

Allt har fungerat bra! Trevliga montörer, noggrann med att städa efter sig tom sopborste o skyffel ingick i " maskinparken" Resultatet montering av köksluckor , bänkskivor blev snyggt . Även försäljaren Marsei var mycket intresserad av planering tillsammans med beställarna Solhöjdsvägen 8. Beskrev mycket noga hur leveransen blir., en trygg försäljare. Tom ca 2 mån innan lev. så utfördes en slutlig kontroll.

Agneta G
Skrev om Sörmlandskök

Jag köpte nya köksluckor och bänkskivor och fick allt smidigt monterat. Mycket snyggt. Väldigt proffsigt och trevligt bemötande av säljaren Robin. Inga påtryckningar att köpa mera än jag tänkt. Enkelt att kommunicera med företaget.

Percy B
Skrev om Sörmlandskök

Från första kontakten till att kök bänkskiva blandare etc Är på plats så har det varit topnotch i alla led.

Peter N
Skrev om Sörmlandskök

Bra bemötande från säljaren och montören av vårat nya kök, helt nöjda. Mvh Peter Nordmark, Birgitta Nordmark

Jonas A
Skrev om Sörmlandskök

Smidigt och enkelt att få ett lyft i ett befintligt kök. Bra hjälp med design och vägledning. Snabb installation och snyggt resultat. Topp helt enkelt!

Anna B
Skrev om Sörmlandskök

Vi fick ett superbra bemötande från Sörmlandskök. Luckor och lådor passar perfekt. Vi är så nöjda

Arni O
Skrev om Sörmlandskök

Hej! Jag och min fru, vi är jättenöjda med nya köket. Stor tack för Sörmlandskök. Tack! Arni och Riina Djurgårdsvägen 29 Vendelsö.

Anna C
Skrev om Sörmlandskök

Tillmötesgående Försäljare. Kommunikation kring avtal betalning med mera kan förbättras mycket. Vi skrev på avtal men fick ingen kopia på avtalet. Man blir automatiskt kund hos Wasa kredit där en kredit läggs upp och man får ett kreditkort. Detta går ej att välja bort vilket vi inte uppskatta det. Man måste avbeställa kreditkortet på egen hand annars kommer en månadsavgift efter två månader. Detta fick vi ingen information om.

Svar från Sörmlandskök

Hej Anna , Bra att du känner förtroende för säljaren. Angående dina frågor om Wasa: kunden får alltid en kopia på mina sidor hos Wasa , vidare får kunden ett välkomstbrev samt ett kort. MEN kortet kan INTE utnyttjas om kunden inte aktivt väljer att aktivera kortet, Om kunden aktiverar kortet så blir det en avgift månad 3 , aktiverar man inte kortet händer ingenting.. Om ditt kort av någon anledning aktiverats men du inte vill det, så slå en signal till vår säljare som var hemma hos dig så löser vi det... Tack för dina synpunkter och njut nu av ditt nya kök.. Claes Andersson

Isabelle L
Skrev om Sörmlandskök

Försäljaren Maciej var hemma hos oss och visade köksluckorna och berättade om företaget och hur det går till. Han var mycket trevlig, kunnig och professionell. Allt har gått mycket smidigt och köksluckorna och handtagen är så fina! Jag rekommenderar Sörmlandskök!

Chinar R
Skrev om Sörmlandskök

We love our new Kitchen. Good quality ,& exceptionell work. Everything from ordering to renovation went so smooth. Thanks a lot to Macej who handled everything so professionally. Definitely recommend them..

Gunilla Å
Skrev om Sörmlandskök

Seriösa och bra. Inte så mycket säljsnack. Uppsättningen tog en förmiddag. Rekommenderas.

Marianne K
Skrev om Sörmlandskök

Vi besökte först utställningen i Skogås efter att ha kollat på nätet. Mötte Robert som var kunnig och trevlig. Bokade ett hembesök av Robert veckan efter. På plats kunde vi bestämma vilka luckor och beslag vi ville ha och vad som skulle bytas ut. Tydlig information om villkor mm, kändes enkelt. Efter utlovade 6-9 veckor kom snickarna 2 st och monterade luckorna, allt fungerade perfekt. Jag upplever att Sörmlandskök varit mycket professionella på alla vis.

Anders W
Skrev om Sörmlandskök

Nya dörrar till äldre garderober på landet. Snabbt och proffsigt monterade med fin passning och stängfunktion. Dessutom fint offertarbete av Maciej D, både avseende våra förväntade krav samt det mera subtila.

Lena B
Skrev om Sörmlandskök

Nya luckor, lådor och bänk till köket. Proffsig säljare och även monteringen gick snabbt och proffsigt. Vi är nöjda med vårt nya kök.

Kerstin Elisabet F
Skrev om Sörmlandskök

Mycket bra men det tog ganska lång tid.

Stefan L
Skrev om Sörmlandskök

Kvaliteten är super och monteringen gick bra. Köpte byte av alla skåp och lådor, samt nytt högskåp med micro och ugn Vore bra om sörmlandkök håller kunden informerad om tidsplan. Lättare att planera . Annars inget att klaga på

Ove W

Mycket trevlig och noggrann säljare Montörer, Ivan proffs. Blev mycket fint

Irene L
Skrev om Sörmlandskök

Mycket trevlig säljare och montör! Tyckte dock att montören kunde frågat om luckan innan den kapades, då det var en list i vägen.

Yvonne A
Skrev om Sörmlandskök

Har fått ett bra bemötande! Hitintills är jvi jättenöjda, men det finns mer att göra!

Carina C
Skrev om Sörmlandskök

Trevligt bemötande vid hembesöket av försäljaren Maciej Dzatkiewicz. Vi är nöjda med montering och genomförandet. Försäljaren ringde även upp oss efteråt och undrade om allt blev som vi bestämt. En lucka ändras då handtaget skulle ändras Men det kommer att åtgärdades. Vi är så nöjda med vårt nya fina kök mvh Claessons i Tungelsta

Per Olof N
Skrev om Sörmlandskök

Bra firma. Gör vad dom säger. Kan rekommenderas.

Ulf M
Skrev om Sörmlandskök

Vi är helt och hållet nöjda med Sörmlandskök. En trevlig och kunnig säljare Robert som på intet vis var påträngande utan värnade om våra behov. Snabb leverans med välgjorda luckor till köket och med en aktsam och noggrann montör dessutom. Köket blev som nytt och med en bra kostnadsbild. Vi rekommenderad varmt att anlita Sörmlandskök om ni vill renovera hela köket eller så vi fräscha upp med nya självstängande luckor och lådor. Hälsningar Raija och Ulf

Björn-olof R
Skrev om Sörmlandskök

Vi ville uppgradera vårt kök med nya luckor. Såg en lite skylt i centrum, kollade på nätet. Åkte till försäljningslokalen i Länna och möttes av en säljare som visade urvalet. Vi bokade en tid och fick en genomgång av möjligheter till förnyelser som gynnade oss äldre. Vi valde luckvariant och färg - sedan börjadé väntan..... Vi fick ett samtal om leverans ich plickade ur skåp och låder. Vår snickare jobbade mycket effektivt och när han var klar och åkte, satt vi i timmar och beundrade vårt nya kök. Vi fick lådor i underskåpen,...

Johanna P
Skrev om Sörmlandskök

Smidigt och enkelt, resultatet blev jättefint. Luckor passar perfekt och man kan inte se att köket blivit renoverat på befintliga stommarna. Rekommenderar helt klart!

Johan M
Skrev om Sörmlandskök

Vi är mycket nöjda med förändringen av vårt kök, snygg färg och proffsigt uppsättande