Springwell Audio

Springwell Audio

Välkommen till Springwell Audio!

Vi är experter på ljud och att mäta ljudnivåerna hos dig eller din verksamhet. Med över 20 år i branschen vet vi exakt vad våra kunder behöver. Vi jobbar med ett brett utbud av projektering och mätningstjänster inom akustik och elektroakustik.

Våra tjänster kan vara hjälpsamma när:
- Du behöver utredning av buller på arbetsplatsen
- Du hör störande ljud från grannen, krogen, industri eller gymverksamhet
- Du behöver en trafikbullerutredning
- Du måste intyga att din byggnad uppfyller kraven på ljudnivå och ljudisolering
- Du behöver en lösning för byggakustik

Varmt välkommen att höra av dig till oss för att veta mer om vilka tjänster vi erbjuder och hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt!

Läs vad 52 kunder tycker om Springwell Audio 2

2021-06-04
    Vi är så nöjda! Stort tack. Vi fick så fina dokument.
    2021-05-27
    Bullerutredning. Trevligt bemötande, snabba svar och ett väl utfört arbete. Mycket nöjda.
    2021-05-07
    Trevliga, proffsiga och mycket lätta att samarbeta med. Levererade enligt plan på utsatt datum och med bra kvalitet.
    Tack för ditt omdöme Susanne! Hoppas att allt går enligt önskemål med bygglovet. Lycka till! Springwell Audio
    2021-04-16
    Jag beställde en trafikbullerutredning för en bygglovsansökan. Mycket bra och professionell service. Trots högs arbetstryck löste han mitt ärende väldigt snabbt. Är supernöjd med Steven och Springwell Audio och kan starkt rekommendera till andra.
    Tack för ditt omdöme Andreas! Det går inte alltid så fort men ibland måste man hjälpa kunder och prioritera om olika uppdrag vid behov. Springwell Audio
    2021-04-14
    Bullermätning - = korrigering av en gammal mätning.
    Jag blev debiterad i tim som jag tycker var väldigt humant
    Tack för din recension Lennart! Lycka till med bygglovet! Springwell Audio
    2021-04-05
    Beställde en bullernivå mätning av springwell och förklarade situationen då vi höll på att förlora massa tid. Kan bara säga att det kändes som han verkligen lyssnade och skulle försöka göra allt han kunde! Och det vart jävligt bra! Tog inte ens en vecka att få resultat! Så himla glada att vi valde springwell / Jonathan och Therese
    Hej Jonathan och Therese!. Tack för de fina ord. Det går inte så fort varje gång men jag försöka att hjälpa genom att prioritera uppdrag när jag kan. Ha det gott! Springwell Audio
    2021-03-05
    Min bostadsrättsförening behövde en bullermätning som Springwell genomförde exemplariskt utifrån Folkhälsmyndighetens riktlinjer.
    Springwall var på alla sätt hjälpsam, trevlig och serviceinriktad och vi rekommenderar gärna. Dessutom var det billigare än jag förväntat.
    Tack för att du tog tiden att skriva en recension Christina! Mycket glädjande att ni var nöjd med tjänsten. Trevlig helg! Springwell Audio
    2021-02-26
    Är jätte tacksam för det snabba arbetet och snygga arbete som är gjort. Är väldigt glad att jag fick kontakt med dem i mitt ärende kommer självklart att tipsa om dem.
    Var så god Jessica! Vi blir mycket tacksam om du sprider ordet om Springwell Audio. Ha en skön helg! Springwell Audio
    2021-02-18
    Anlitade Steven för en ljudmätning av buller och hur mycket fasade dämpar vid ett nybygge som kommunen krävde inför slutsamråd. Steven var väldigt duktig och lyckades förstå kommunens mycket vaga krav på vilken typ av ljudmätning som skulle utföras. Rapporten levererades redan morgonen efter mätningen. Allt till ett väldigt bra pris. Rekommenderar starkt Steven och Springwell Audio!
    Tack för recensionen Alex! Hoppas att ni trivas i ert nytt hus. Det såg jättefint ut! Springwell Audio
    2021-02-15
    Mycket professionellt och snabbt bemötande vid genomförande av bullerutredning.
    Anne
    2021-01-28
    Buller mätning i och med nybygge. Det gick snabbt och rapporten va lätt att förstå.
    Det var värdefull återkoppling Anna. Bra att veta att rapporten var lättförstådd. Tack så mycket! Springwell Audio
    2021-01-21
    Köpte ljudmätning i parhus för slutintyg hos byggnadsnämnden.
    en prfekt upplevelse
    2021-01-16
    Jag beställde och köpte en bullerutredning inför en bygglovsansökan och den var mycket proffsigt utförd och punktligt levererad till rimligt pris. Jag rekommenderar gärna Springwell Audio.
    Tack för omdömet och glad att du är nöjd med tjänsten! Springwell Audio
    2020-12-24
    Beställde en trafikbullerutredning. Fick ett mycket trevligt och proffsigt bemötande. varan levererades mycket snabbare än väntat. Rekommenderas varmt!
    2020-12-16
    Snabb återkoppling
    Bra information om produkten
    Bra att ni är nöjda Anders! Hör av er om ni har frågor om instrumentet. Springwell Audio
    2020-10-14
    -Bullermätning.
    -Mycket bra och proffsigt bemötande med tydligt och starkt initiativ till oss som kund.
    Jag uppskattar att du tog dig tid att lämna en recension Johan. Hoppas att ni lyckas få planerna igenom! Springwell Audio
    2020-09-18
    Trafikbullerutredning
    Trevligt bemötande med mycket snabb och proffsig hjälp.
    Tack Richard. Glad att jag kunna hjälpa till. Springwell Audio
  • Ulf E
    2020-09-09
    Steven är mycket professionell. Han var snabb på att återkoppla och jag fick många handfasta råd. Jag jobbar gärna med honom i fortsättningen. Rekommenderas!
    Tack för omdömet Ulf! Se fram emot att samarbete på nästa projektet. Springwell Audio
  • 2020-08-21
    Good response, straight to the point, cheaper than others quotes.
    Thanks.
    Thanks for taking the time leave a comment Daniel! Springwell Audio
    2020-08-11
    Trevlig, kunnig och serviceinriktad under akustikutredningen på mitt tillbygge med tillhörande uthyrningsdel.
    Tack för ditt omdöme, Joakim. Bra jobbat med tillbygget, ett bra resultat! Springwell Audio
  • Saeideh S
    2020-07-23
    Tack för snabbt hjälp med utlåtande av ljud utredning.
    Det var så lite. Lycka till med den nya verksamheten! Springwell Audio
    2020-07-21
    Mycket kompetent Akustiker, lösningsorienterad och resutlatinriktad.
    Springwell Audi besitter stor erfarenhetsmässig kompetens och kan varmt rekommenderas till både stora och små nybyggnadsprojekt där akustikutredningar krävs.
    Trevlig och hög social kompetens.
    Tack för det fina omdömet Daniel. Jag ser fram emot fler samarbete i framtiden! Springwell Audio
    2020-05-11
    Köpte en bullerberäkning som underlag för bygglov.
    Fick snabb återkoppling och efter endast ett par dagar en rapport på mailen. Riktigt bra service och bemötande.
    Tack Viktor. Hoppas det går bra med bygglovet! Springwell Audio
    2020-02-11
    Köpt en bullerutredning för ett förhandsbesked (byggtillstånd)
    Trevlig,intresserad av sin uppgift,snabbt svar,klart proffsigt - kommer att rekommendera företaget till kollegor
    Tack för ditt omdöme, Erik. Det var trevligt att prata och jobba med dig! Springwell Audio
    2020-02-06
    Köpte en bullerutredning! Tycker hjälpen jag fick var proffsig och blev bemött bra! Hjälpsamma med mina frågor!
    Tack för att du tog dig tid att skriva ditt omdöme Mattis. Lycka till med ansökan! Springwell Audio
  • Lars J
    2020-02-06
    Mycket bra bemötande i hela processen.
    Tack för omdömet Lars! Bra att det fanns en enkel lösning till problemet. Springwell Audio
    2020-01-14
    Utförde en ljudmätning i lägenheten. Trevligt och kunnigt bemötande, fick bra tips om hur jag kan gå vidare.
    Tack för ditt omdöme Ulf. Jag är glad att du fick den hjälp du behövde. Springwell Audio
    2019-12-16
    Trevlig kille som kom och gjorde ett proffesionellt jobb. Bra pris och snabbt utlåtande via mail.
    Rekommenderar starkt.
    Tack för ditt omdöme Andreas. Mycket uppskattat. Springwell Audio
    2019-12-05
    Bra och tydlig kommunikation och snabbt utfört arbete och leverans av rapport gällande bullerutredning inför nybyggnation. Toppen!
    Lycka till med byggandet Andreas. Tack för ditt omdöme! Springwell Audio
    2019-11-22
    Trevligt bemötande, bullerutredningen utfördes snabb och
    till bra pris.
    5 * av 5 möjliga!
    Birger Waern
    Tack för ditt omdöme Birger. Hoppas det går bra med projektet! Springwell Audio
    2019-11-15
    Trafikbullerutredning fixades på ett snabbt och smidigt sätt.
    Tack för ditt omdöme Paula. Glad att jag kunna hjälpa till. Springwell Audio
    2019-10-07
    Allt gick enligt förväntan.
    Mycket proffsig. Väldigt bra pris.
    Rekommenderar starkt.
    Hej Sohrab! Tack för omdömet. Hoppas att slutbeskedet beviljas a.s.a.p! Springwell Audio
    2019-09-28
    Mycket professionell och fantastiskt trevligt bemötande.
    Snabbt och korrekt utfört uppdrag med snabb återkoppling på utfört arbete och erhållen dokumentation ”by the book”.
    Rekommenderas starkt!
    / Angelica
    Tack för ditt omdöme Angelica! Glad att jag kunna hjälpa till. Springwell Audio
    2019-09-23
    Beställde en bullerberäkning. Blev väldigt proffsigt och trevligt bemött. Bra dialog under arbetets gång. Bullerberäkningen blev färdig innan avtalad tid.
    Tack för ditt omdöme Karin. Lycka till med ansökan! Springwell Audio
    2019-09-02
    Ljudmätning.
    Bra
    Förväntningarna var att ljudmätningen blev gjord på utsatt tid och ett tydligt resultat vad vi uppnått. Det tycker jag Springwell audio uppfyllde väldigt bra!
    Tack för ditt omdöme Niklas! Ser fram emot fler uppdrag tillsammans. Springwell Audio
    2019-08-23
    Bullermätning. Trevligt och sympatiskt bemötande. Kom snabbt. Bra utrustning som svarade mot mina önskemål. Levde väl upp mot mina förväntningar.
    Tack för omdömet Boel! Det uppskattas. Springwell Audio
    2019-08-18
    Springwell Audio hjälpte mig med mätning av stegljud inför en ombyggnad av vind.

Steven är mycket proffsig & jag kommer anlita honom igen.
    Tack Peter! Lycka till med vind projektet! Springwell Audio
    2019-08-16
    Ljudmätning, trevligt bemötande och tydlig med utförandet
    Tack Johan. Glad att jag kunna hjälpa till. Springwell Audio
    2019-08-12
    Behövde hjälp med mätningar och justering av anläggning i festvåning, då grannar klagade på ljudnivåerna.
    Fick proffsigt men ändå mycket vänligt bemötande, utmärkt rådgivning, kände mig trygg med lösningen på problemet och fick ökade kunskaper i vilka rättighter/skyldigheter man har gällande den här typen av konflikter.
    Tack för ditt utförliga omdöme Kristina! Springwell Audio
    2019-08-12
    Mycket bra och professionellt mottagande
    Tack för omdömet Daniel! Mycket uppskattat. Springwell Audio
    2019-08-12
    Ljudmätning i lght som miljönämnden begärt in. mätningen visade godkända nivåer, trots detta så begärde miljönämnden ytterligare åtgärder som var orimliga att genomföra. Springwell hjälpte till på ett föredömligt sätt med att förklara och förtydliga, vilka krav som kan ställas.
    Tack för omdömet Ralf. Hoppas att ärendet är löst nu. Springwell Audio
    2019-08-12
    Har haft ett flertal projekt med Springwell och uppskattar följande,
    - Alltid tillgänglig och trevlig
    - Snabb hantering
    - Korrekt och bra handlingar
    - Rimlig prisbild
    Tack för ditt omdöme Tobias! Ser fram emot att vi samarbete på fler projekt i framtiden. Springwell Audio
    2019-08-10
    Steven är snabb och servicen är otroligt bra. Han hjälpte mig med en bullerberäkning och det blev ett jättebra resultat.
    Härligt att du var nöjd med servicen Niklas! Tack för omdömen. Springwell Audio
  • Tina N
    2019-08-09
    Trevligt och engagerat bemötande, snabba svar, och konkurrenskraftigt pris på vår bullerutredning inför bygglov.
    Tack för omdömet och lycka till med bygglovet! Springwell Audio
  • Sten R
    2019-08-09
    Bullerutredning.

snabbt och effektivt

sten
    Tack för omdömet Sten. Lycka till med bygglovet! Springwell Audio
    2019-08-08
    Smidigt och proffsigt, kontakt och återkoppling direkt.
    Tack för din omdömen Gilbert. Glad att du var nöjd med våra tjänster. Springwell Audio
    2019-08-08
    Har beställt ljudutredningar inför och efter värmepumpsinstallationer. Kan varmt rekommendera Steven Liddle på Springwell Audio för hans kompetens, noggranna arbete och utförliga rapportering. Pris för utfört arbete är bra.
    Tack David! Jag ser fram emot att samarbete på fler uppdrag i framtiden. Springwell Audio
    Mycket nöjd!
    * Snabb
    * Kunnig
    * Bra pris
    * Trevligt bemötande
    Hej Lars! Tack för ditt betyg och omdömen. Hoppas det går bra med bygglovet. Springwell Audio
    2019-08-08
    Jättebra service och trevlig kontakt.
    Utförde arbetet i tid.
    Tack för omdömet Karoana. Hoppas det har gått bra med bygglovet! Springwell Audio
    2019-08-08
    Behövde en bullerutredning för nyköpt tomt i Skåne. Fick mycket snabb och prisvärd hjälp. Mycket gott bemötande och svarade direkt både vid tfn kontakt som mailkontakt. Kan varmt rekommendera detta företaget.
    Tack Ewa. Hoppas att det går bra med konstruktionen. Springwell Audio