SST NET i Sverige AB

SST NET i Sverige AB

Ring 0774-10 05 90 sstnet.se
Omdömen totalt
38
Snittbetyg
1.3

Om företaget

1956 lades grunden för SST NET som det ser ut idag, där började Svensk Säkerhetstjänst att förmedla sin numera välkända "till Polisen" nyckelbricka som hänger i 100 000-tals svenskars nyckelknippor. Idag har SST NET valt att samla alla tjänter i en Box, allt för att frigöra kundens tid! SIM-kort, Nöd-SIM, Nyckelbricka, Världsbricka,... 

Skriv ett omdöme

38 omdömen om SST NET i Sverige AB

Visar 38 omdömen med 1.3 i snittbetyg
Robert L
Skrev om SST NET i Sverige AB

Hjälper en 83 årig kvinna som flera gånger blivit uppringd av SST NET. Hon fick en ny mobiltelefon med postpaket utan minsta dokumentation. Hon skall även ha förlängt sitt abonemang med 24 månader utan att ens ha kommit ihåg detta samtal. INGEN dokumentation har skickats. Inga brev, inga e-mail. Nu har vi i tre dagars tid ringt SST NET och efter lång tid fått tag i en säljare som lovat att vi ska kunna skicka tillbaka telefonen. Det gör vi nu och här idag. OM hennes "nya" 24 månaders abonemang inte blir avregistrerat komme... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rolf Håkan Ö
Skrev om SST NET i Sverige AB

Varning för detta företag …………………………………………………..

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Rolf Håkan Ö, Tack för att du delar din upplevelse. Vi vill gärna förstå vad som hänt i ditt fall. Kontakta oss gärna på 0774-100 590 eller kundservice@sstnet.se, så kan vi se över ärendet tillsammans. Vänliga hälsningar, SST NET Kundservice

Tor Anders Lennart L
Skrev om SST NET i Sverige AB

VARING FÖR ETT MYCKET OSERIÖST FÖRETAG. Vi kom hem till svärfar, snart 90 år gammal och kan ingenting om mobiltelefoni eller annan ny teknik. Jag såg att det låg ett paket med en likadan mobiltelefon som han redan har. Han berättade att en otrevlig man ringt och berättat att han tagit fram uppgifter (IME nummer) på att hans telefon inte längre skulle fungera efter december . Svärfar uppfattade att han då skulle få en ny telefon av det bolag han har sitt avtal med sedan 6 år tillbaka. Vi ringde och ifrågasatte, och det var... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Tor Anders Lennart, Tack för att du delar med dig av din svärfars upplevelse. Utifrån det du beskriver skulle vi verkligen vilja titta närmare på vad som hänt i hans fall. Vi vill böja med att att förtydliga att vi har fått uppdrag av både PTS och Telekområdgivarna att kontakta våra kunder som enligt vårt register har en äldre telefon och erbjuda dem en uppgradering då de från och med d. 1 december kan riskera att vara helt utan telefon. Detta har vi gjort i syfte om att hjälpa våra kunder såklart och givetvis så skickas... 

Alexandra J
Skrev om SST NET i Sverige AB

Säljaren lockade mig med lägre pris än jag hade hos bredband. Han sa att jag inte behöver röra en fena allt kommer funka när jag sätter sim kort i min router …. Jag har sånt router som är utan sim kort Ja, jag är oteknisk och jag vet att man ska ta reda på saker innan man tecknar …. Men jag litade på honom . Då blev inte billigare för mig då jag måste köpa en ny router … Dåligt

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Alexandra J, Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen att det har blivit en sådan miss i kommunikationen. Det låter som att det skett ett missförstånd kring vilken typ av router som behövs, och det är självklart synd att du hamnat i den situationen. Vi vill gärna komma i kontakt med dig för att se vad vi kan göra för att hitta en lösning. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss på 0774-100 590 eller kundservice@sstnet.se , så hjälper vi dig vidare. Vänliga hälsningar, SST NET Kundservice

Carina Helena V
Skrev om SST NET i Sverige AB

Varning för den sämsta mobiloperatör som finns. Vilket lurendrejeri. Men vi är säkert många som kan gå ihop och anmäla dom. Dom som jobbar i kundtjänst borde gå en kurs i vett. Lura gamla människor som jag. Som är så dum. Så jag är så lurad. Jag vet inte om jag kommer att kunna betala det som Erik blåste mig på. Men då får det gå till kronofogden. Jag är inte klar med er. Vilket skitföretag

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Carina, Tack för ditt omdöme och för att du kontaktar oss igen. Vi vill börja med att understryka att vi självklart har full förståelse för att tekniska frågor inom telekom ibland kan upplevas komplicerade. Som vi informerade redan igår gäller den utmaning du upplevt med ditt bredband inte SST NET, utan en annan leverantör. Vissa av våra återförsäljare säljer tjänster från både SST NET och andra leverantörer, vilket ibland kan innebära att flera tjänster diskuteras under samma samtal. Därför rekommenderar vi alltid... 

Eva Rosemari Monica J
Skrev om SST NET i Sverige AB

Jag känner mig så grundlurad av SST NETs och Protexias återförsäljare. Så, jag varnar alla, teckna inga avtal med någon av dom. Protexia har plockat bort mig som kund nu, men SST NET vägrar och är hånfulla. Jag har hållit på med detta i flera veckor nu, så det här med att frigöra tid är lögn. Hoppas inte fler går i denna fälla som jag gjorde, det kommer kosta mig ca 10.000:-.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej, Tack för att du delar med dig och ger oss en möjlighet att svara dig direkt. Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för att se över vad som har hänt i just ditt fall samt komma fram till en lösning som fungerar för dig. Ring oss på: 0774100590, så hjälper vi dig! Hälsningar, SST NET Kundservice

Lars Olof H
Skrev om SST NET i Sverige AB

VARNING FÖR SST NET!!!!! Jag vill varna för företaget SST NET. Jag har ett mobilabonnemang från Wifog. SST NET vill att jag byter till deras abonnemang och då väljer jag abonnemang med prisgaranti 1 månad. Det står inget om 24 månaders bindningstid. Men när jag får SIM-kort och information så har SST NET lagt till 24 månaders bindningstid. Jag ringer SST NET på måndag den 25/8 och pratar med kundtjänst. En säljare måste svara och kundtjänst säger att säljaren ringer till mig innan lunch. Nu är det måndag kväll klockan... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Lars Olof H, Tack för ditt omdöme, Som tidigare nämnts i olika kanaler släcks 2G & 3G masterna ner under 2025 operatören Wifog är verksam i enl. PTS beslut. SST NET gör det nu därför möjligt att ta del av samma villkor man har idag hos Wifog (med undantag att spara surf) och där prisgarantin är speciellt framtagen för Wifog kunder och varar i 24 månader. Med SST NET får du ta del av 5G täckning, VoLTE, prisgaranti i 24 månader. Man kan numera som kund även ringa inom EU vid utlandsvistelse för samma pris som hemma,... 

Lars E
Skrev om SST NET i Sverige AB

Även jag har blivit "lurad" att ingå… Även jag har blivit "lurad" att ingå avtal med SST Net & Protexia! Blev uppringd av en säljare på SST Net, som pratade en massa om billigare mobiltelefoni för pensionärer. Tydligen i det här samtalet togs det även upp om "kreditbevakning" från Protexia. Att det var frågan om 2 avtal med olika företag, förstod inte jag, utan accepterade SST:s avtal. Redan där borde säljaren på SST varit tydligare med att avtalet även gällde Protexia, som separat bolag. Ångrade avtalet samma dag, både... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Lars E, Tack för ditt omdöme. Vi har tidigare varit i kontakt med dig, där vi gemensamt har rett ut vad som hänt i ditt fall, samt att det har handlat om att du blivit kontaktad av en återförsäljare då SST NET inte har och aldrig haft ett samarbete med Protexia. Har du några fler frågor rörande SST NET är du välkommen till att kontakta oss direkt på: 0774100590. Hälsningar, SST NET Kundservice

Elsie M
Skrev om SST NET i Sverige AB

När de ringde upp mig presenterade de sig från Protexia men när jag skrev en ångerblankett till Protexia gällde den inte. Tycker det är mycket märkligt när det var samma säljare för både Protexia och SSTNET. Jag anser att detta är ett riktigt blufföretag!! Kommer att polisanmäla dessa som kör med urkundsförfalskning

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Elsie, Tack för ditt omdöme och för att du ger SST NET möjlighet att besvara din upplevelse. Vi vill förtydliga att SST NET inte har eller någonsin haft ett samarbete med Protexia. Ibland använder vi oss av återförsäljare, som i sin tur kan ha uppdrag från flera uppdragsgivare samtidigt. I dessa fall skall de vara tydliga med vad som gäller. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss direkt på: 0774100590. Hälsningar, SST NET Kundservice

Erik Peter Å
Skrev om SST NET i Sverige AB

Rent bedrägligt beteende från SST NET Jag känner mig grundlurad av SST NET och vill starkt varna andra från att teckna abonnemang med detta bolag. Efter att de tog över som operatör har priset för att fylla på surfdata exploderat med över 570 % – från 14,90 kr per GB till helt absurda 100 kr per GB. Det motsvarar 2000 kr i månaden om man använder mobilen normalt. Detta skedde utan någon som helst förvarning eller tydlig information. När jag kontaktade kundtjänst möttes jag av hånfulla och svepande bortförklaringar: att... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Nina Ö
Skrev om SST NET i Sverige AB

Jag har haft sst net i ett par år och har väl varit ganska nöjd till skillnad från andra. Men när jag får ett sms från dom där dom uppger att min telefon blir obrukbar när 2G/ och 3/G mobilnät släcker ner 2025. Det är inte acceptabelt att dom skickar ett sådant sms, i mitt tycke är det att skrämma folk. Ringer upp till dom idag får då till svar att det beror på vilken telefon du har, vilket även jag fattade. Men om det är äldre personer så kan det ju ställa till det. Sen erbjuder dom mig att få ett nytt 24 månaders abonnemang... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Nina Ö, Tack för ditt omdöme. Det gläder oss att du varit kund hos oss så länge och varit nöjd under din tid hos oss. Vi tackar för din feedback angående vår kommunikation via SMS och tar med oss den till framtida kommunikations tillfällen! Hälsningar SST NET Kundservice

Eva H
Skrev om SST NET i Sverige AB

Ett LURENDREJERI företag inget blev billigare tvärtom och otrevligt bemött av Niklas på kundtjänst han vägrade koppla mig till en chef AKTA er alla om ni får samtal från SST NET

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Eva H, Tack för ditt omdöme. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att reda ut vad som har hänt i ditt fall. Kontakta gärna oss direkt på: kundservice@sstnet.se och märk ditt mejl med "kontakt med ansvarig" samt lämna gärna dina kontaktuppgifter, så kommer du att kontaktas av ansvarig. Hälsningar, SST NET Kundservice

Elisabeth I
Skrev om SST NET i Sverige AB

Påstridig försäljare av id-skydd. Ringde upp igen FEM gånger trots att jag sagt att jag inte var intresserad.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Elisabeth I, Tack för ditt omdöme. Hälsningar SST NET Kundservice

Marcus E
Skrev om SST NET i Sverige AB

Riktigt bottenskrap till företag! Ringde och lurade på min 68-åriga mors 2 års bundet mobilabonnemang för 399 i månaden samtidigt som hon fick avsluta ett annat bundet abonnemang på telenor, så nu fick hon en slutnota på drygt 12 000 på telenor samt ska betala 399 i månaden i 24 månader med TRE som nätleverantör som då dessutom inte ens fungerar vettigt på platsen där hon bor. När jag ringde och bad dom avsluta abonnemanget möttes man av ett hånflinande litet as som mer eller mindre enbart var intresserad av att avsluta... 

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Marcus E, Tack för att du delar din mors upplevelse. Vi förstår att situationen har varit frustrerande och vi tar era synpunkter på största allvar. Vi skulle gärna vilja passa på att förtydliga att vi alltid erbjuder möjligheten att ångra sig inom 14 dagar enligt distans handelslagen samt om man skulle kontakta oss efter det, då kan vi komma att kräva dokumentation för att kunna säkerställa att uppgifterna som lämnas stämmer, vilket är en rutin som är till för att skydda samtliga parter inblandade. Med det sagt skulle... 

Bengt K
Skrev om SST NET i Sverige AB

Han ljög för mig. Misstänkte bedrägeri. När det kom till att skulle läsa upp personnummer och skulle signera avtal. Lade jag på. Han ringde flera gånger. Svarade inte.

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Bengt K, Vi skulle gärna vilja veta mer om din upplevelse för att bättre förstå vad som har hänt i ditt fall. Vänligen kontakta oss direkt på: 0774100590. Hälsningar, SST NET Kundservice

Gunilla Margareta I
Skrev om SST NET i Sverige AB

Fick besök av en person som jag först uppfattade kom från Sector Alarm och en bra bit i på samtalet förstod jag att det inte var så utan det var en person som försökte få mig att byta till Svensk säkerhetstjänst istället för att ha Sector Alarm. När jag efter ett långt övertalningsförsök ifrån mannen så sa jag att jag ville tänka över det hela och inte skriv ngt avtal direkt. Manspersonen blev då arg och reste sig och rusade iväg med orden "då skulle jag inte suttit här i onödan" och sedan rusade ha ut mycket arg. Det blev... 

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Gunilla Margareta I, Tack för att du delar din upplevelse. Vi vill gärna förtydliga att detta inte gäller SST NET och att vi själva inte gör hembesök. Hälsningar, SST NET Kundservice

Eva Hildur Christina P
Skrev om SST NET i Sverige AB

Dom man får prata med när man vill utnyttja sin ångerrätt är verkligen välutbildade i att prata omkull vem som helst. Med lögner när det behövs. Jag är inte den som ger sej men jag fick bli helförbannad innan dom äntligen gav sej och jag fick som jag ville. Dom t.o.m påstod att jag skulle bli av med mitt telefonnummer om 24 tim om jag inte behöll avtalet med dom. Stor varning för Sst.net! Väldigt svårt att få utnyttja sin ångerrätt!

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Eva Hildur Christina P, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar din upplevelse och tar till oss av din feedback. Vi vill gärna förtydliga att vi alltid följer riktlinjer när det kommer till att nyttja sin 14 dagars ångerrätt enligt distans handelslagen. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att reda ut vad som har hänt i ditt fall. Kontakta gärna oss direkt på: 0774100590. Hälsningar, SST NET Kundservice

Bo Charles P
Skrev om SST NET i Sverige AB

Jag försöker säga upp alla kontrakt jag skrivit på med detta men detta är dom inte villiga att hjälpa till med vad göra har bredband och annat som startar på tisdag efter att ha läst åsikterna på denna sida börjar jag bli orolig

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Bo Charles P, Tack för ditt omdöme. Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt distans handelslagen som vi givetvis alltid följer. Har det däremot gått längre tid än så, är det mycket riktigt inte möjligt att avsluta. Du är alltid välkommen till att kontakta oss direkt på: 0774100590 om du har några frågor, så hjälper vi dig med eventuella frågetecken. Hälsningar, SST NET Kundservice

Sara Birgitta A
Skrev om SST NET i Sverige AB

Företaget har prackat på min äldre mamma ett mobilabonnemang ett leasingavtal. När vi skulle hjälpa henne att sätta igång mobilen upptäckte vi att den var BEGAGNAD!! I avtalet och villkoren framgår inget om detta och i telefonsamtalet framgick heller inget om leasing av en begagnad mobil. VARNING!! för detta företag!!

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Sara Birgitta A, Tack för att du delar med dig och samtidigt ger SST NET möjlighet att besvara din mammas upplevelse. Vi vill gärna förtydliga att vi alltid är tydliga med huruvida hårdvaran man leasar genom sitt avtal med SST NET är ny eller begagnad. Det kan förekomma att en hårdvara kan vara begagnad då vi arbetar med cirkulär konsumtion och erbjuder våra kunder ett lägre pris på samma hårdvara om de skulle välja att leasa den begagnad - så med det sagt så ska det ha framgått tydligt i både villkor, sälj samtal... 

Arnold Johannes T
Skrev om SST NET i Sverige AB

Skojarföretag! Försöker lura på kunder oseriösa avtal trots att bindningstid kvarstår hos annan operatör. Säger sig samarbeta med alla operatörer vilket är en bluff. Far med osanning så att öronen blir blå. Dessutom försvårar de att ångra avtal trots 14 dagars ångerrätt. Vänd dig till Konsumentrådgivningen om du får problem med dem. Varning!!!!!!

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Arnold Johannes T, Tack för ditt omdöme och för att du ger SST NET möjligheten att besvara din upplevelse. SST NET använder sig ibland av återförsäljare som själva jobbar med andra operatörer, men vi vill förtydliga att SST NET inte samarbetar med andra operatörer och har aldrig gjort detta. Vad gäller ångerrätten följer SST NET alltid distans handelslagen som erbjuder 14 dagars ångerrätt. Vill man nyttja denna, bör man kontakta vår kundservice på: 0774100590. Om försäljningen har skett via en återförsäljare till... 

Gunilla H
Skrev om SST NET i Sverige AB

Varför inte bli ett seriöst företag, låt alla som vill avsluta sina abonnemang få göra det eller ge 6 månader avtal. Rikta in er på dom som uppskattar er. Vill avsluta så snart som möjligt gärna imorgon.

2
Erik Peter Å och Arnold Johannes T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Gunilla H, Tack för ditt omdöme och för att du ger SST NET möjligheten att besvara din upplevelse. Vi vill börja med att säga att vi alltid erbjuder en 14 dagars ångerrätt som är helt i linje för avtal tecknade på distans. Vi skickar alltid över ett avtal digitalt som man behöver läsa igenom innan man kan underteckna och binda upp sig, där givetvis alla villkor framgår tydligt. Detta, just för att vi vill rikta in oss på de som du själv skriver, uppskattar oss. Med det sagt, om du har några frågor eller skulle vara... 

Denis G
Skrev om SST NET i Sverige AB

Varning, varning, varning Blev uppringda av en säljare som lovade guld och gröna skogar. Efter någon dag ångrade vi oss och meddelade detta var på en säljare ringde igen och på något sätt övertalade eller som vi ser det, LURADE min man till ett avtal på 24 månader. När vi nu haft en diskussion med kundtjänst så säger personen att ”övertala kunder är vad det går ut på” Nu står vi här med två abonnemang på ett telefonnummer. Lura pensionärer är vad de gör

2
Erik Peter Å och Arnold Johannes T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Denis, Tack för ditt omdöme. Vi vill tydliggöra att alla kunder hos oss har 14 dagars ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen, oavsett vilken säljkontakt som förekommit. Vi tar avstånd från påståendet att det skulle handla om att ”övertala kunder”. SST NET följer alltid lagar och interna riktlinjer, och vi arbetar inte med metoder som tvingar eller lurar kunder. Om ni har några frågor eller behöver hjälp med era abonnemang är ni varmt välkomna att kontakta vår kundservice på 0774-100 590. Vi vill gärna... 

Gunilla D
Skrev om SST NET i Sverige AB

EN JÄTTESTOR VARNING FÖR DENNA SÅ KALLASE OPERATÖR de bara lurar oss pensionärer, jag blev totallurad ville ångra mitt abonnemang. ringde 2 ggr under ångerperioden fick till svar att det var borta sen gick det ca 2 veckor då skulle mitt tele.nr flyttas över och så blev jag välkomnad som ny kund. Nu är det bara konsumentverket och POLISANMÄLAN SOM GÄLLER, jag kommer aldrig att ge mig mot lögnare

2
Erik Peter Å och Arnold Johannes T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej, Tack för att du har tagit dig tid att lämna feedback. Vi beklagar att du har haft en negativ upplevelse med oss och förstår att det kan kännas frustrerande. Vi tar alltid våra kunders synpunkter på största allvar och vill gärna undersöka vad som har hänt i ditt ärende. För att vi ska kunna reda ut situationen och hjälpa dig på bästa sätt, ber vi dig vänligen att kontakta oss direkt på kundservice@sstnet.se så att vi kan titta på ditt ärende och ge dig den hjälp du behöver. Vi strävar efter att alltid hålla en hög... 

Eva Christina O
Skrev om SST NET i Sverige AB

Ringt på numret som uppgetts i avtalet, för att använda ångerrätten. Urusel kontakt med företaget. Sägs att underleverantör kommer att kontakta, vilket inte skett Hela avtalet med information samt simkort kommer att skickas tillbaka med posten. Med ett skriftligt brev om ångerrätt. Känns som rent lurendrejeri mot äldre

2
Erik Peter Å och Arnold Johannes T gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej, Tack för din feedback och vi beklagar verkligen att du inte har haft en positiv upplevelse med oss. Vi förstår att det kan vara frustrerande när kommunikationen inte fungerar som den ska, och vi tar dina synpunkter på största allvar. Vi vill gärna lösa det här på bästa sätt och hjälpa dig med din ångerrätt. Vänligen kontakta oss direkt på kundservice@sstnet.se med detaljer om ditt ärende, så att vi kan följa upp och se till att allt hanteras korrekt och enligt avtalet. Vi vill säkerställa att våra kunder, oavsett... 

Patricia N
Skrev om SST NET i Sverige AB

Besviken om service sst net ger. Pris skiljas jättemycket varje mànad. Otydliga förklaringar. Sa fort kontraktet upphör kommer byter leverans bolag

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej, Tack för din feedback. Vi är verkligen ledsna att du känner dig besviken på vår service. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder tydlig information och en bra upplevelse, och vi beklagar att vi inte har lyckats leva upp till dina förväntningar. Prisskillnader kan ibland uppstå beroende på olika faktorer, men vi vill självklart se till att du är helt informerad om alla kostnader och villkor. Vi kommer att undersöka ditt ärende och ser gärna att du kontaktar oss på kundservice@sstnet.se så att vi kan ge dig en bättre... 

Eva-marie S
Skrev om SST NET i Sverige AB

Skojare. Säger att jag fortfarande kommer att vara kund hos Tele2 men att det går via dem. Det är helt fel. Man kan bara ha en operatör. Dessa telefonförsäljare!!!!! Grrrrr!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej, Tack för din feedback och vi beklagar verkligen att du har haft en negativ upplevelse. Vi förstår att det kan vara frustrerande om informationen inte har varit tydlig. Hos oss strävar vi alltid efter att vara transparenta och ge korrekt information, och det är tråkigt att du inte upplevt detta. För att hjälpa till att reda ut situationen och ge dig den information du behöver, vänligen kontakta oss direkt på kundservice@sstnet.se. Vi vill säkerställa att alla våra kunder får korrekt information och bästa möjliga service.... 

Alexander B
Skrev om SST NET i Sverige AB

Lurendrejare som ringer till äldre och försöker pracka på dem mobilabonnemang. Säljarna försöker trygga de äldre med att "den enda skillnaden kommer vara att ditt abonnemang blir billigare, du kommer fortfarande att ligga kvar i telias nät". Detta är dock skitsnack. Min äldre kompis blev uppringd av detta bolag och det visade sig att de inte allt använder telias nät utan tre vilket har mycket sämre täckning. Kostnaderna skulle dessutom bli mycket högre jämfört med vad han har idag. Dagen efter kollade vi igenom avtalspapprena... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Alexander B Tack för ditt omdöme, SST NET bedriver inte någon telemarketing, det låter som någon av våra återförsäljare varit i kontakt med dig? Har man på individnivå med vilje försökt vilseleda vilket nät SST NET verkar i tar vi det på största allvar. Troligtvis är det även återförsäljarens egen kundtjänst ni varit i kontakt med? Som SST NET förstod det har allt löst sig annars är det bara att höra av sig till SST NET Kundtjänst direkt på 0774-100 590 så reder vi ut tillsammans. Mvh. SST NET Kundservice

Richard H
Skrev om SST NET i Sverige AB

Akta er och avsluta omedelbart. Bara att ni är här och söker om SST NET borde få er att dra öronen åt er. Kan instämma i vad som skrivits tidigare. Försäljaren stod på sig fast jag flera gånger sa att jag inte var intresserad. Att jag anmält mitt telefonnummer till NIX registret, skiter dom i fast de är tvungna enligt lag att respektera det. Läs på och anmäl er på https://www.nixtelefon.org/ De la också på ett extra abonnemang för en till i hushållet med dennes nummer också. Den personen vill inte byta, men SST NET... 

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Richard H Tack för ditt omdöme. För dig/Er måste det blivit fel från början och det du beskriver ovan låter såklart inte bra. När du/ni muntligt accepterat avtalsvillkoren som ämnas ingås skickas dessa ut för underskrift. Där du/ni i lugn och ro får möjligheten till att läsa igenom vad som är bestämt. Skulle det som förväntas mot förmodan inte stämma, har man som kund alltid möjlighet till att ångra sitt avtal enl. distans handelslagen om inte önskemålen kan infrias. Hoppas allt nu har löst sig för er annars är det... 

Bo Göran D
Skrev om SST NET i Sverige AB

Jag blev uppringd och säljaren pratade på som säljare gör. Efter avslutat samtal så kollar jag upp SST Net på internet och inser att det är samma företag som försökt lura på mig nyckelbrickor för några år sedan. Jag tar kontakt för att avböja abonnemanget och den jag pratar med går motvilligt med på att acceptera detta den 28/8 som var den sista dagen att kontakta dom om att jag inte vill fullfölja avtalet. Av någon anledning så går det inte fram till SST Net som hävdar att jag avböjde för sent. Efter en lång rad mejl fram... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Bo Göran D, Tack för ditt omdöme, Självklart har du möjlighet att ångra ditt ingångna avtal under ånger perioden. Är det någon av våra återförsäljare som varit i kontakt med vänder du dig till dessa i första hand. Blev det fel i hanteringen löser SST NET det på bästa sätt såklart. Har det fortfarande inte löst sig oavsett om det avser ånger eller det har registrerats fel månadsbelopp? Hör då gärna av dig till SST NET kundtjänst 0774- 100 590 då målet är att ha 100% nöjda kunder.. Mvh SST NET Kundservice

Solbritt M
Skrev om SST NET i Sverige AB

Ringt hela veckan om ånger vid mobilabonnemang hos sst net som varken svarar eller ringer känner mig grundlurad som pensionär!!!! Hur får jag hjälp att ångra mitt byte?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Solbritt, Tack för ditt omdöme Självklart har du möjlighet att ångra ditt ingångna avtal under ånger perioden. Är det någon av våra återförsäljare du varit i kontakt med vänder du dig till dessa i första hand. Skulle du inte får rätsida på din ånger är du såklart alltid välkommen att höra av dig till SST NET kundtjänst 0774 - 100 590. Mvh. SST NET Kundservice

Monica L
Skrev om SST NET i Sverige AB

Är väldigt besviken på mobilabonnemang et. Helt plötsligt så höjer dom med 200kr, pga att jag överskridit mina samtalsminuter. Står ingenstans om detta och det nämns inte vid tecknande avtal. Det här har ni skött urdåligt, samt att jag är bunden till juli 2027. Hade jag vetat att det inte var fria samtal o fria sms, hade jag aldrig tecknat detta abonnemang. Dålig information. Det här är inte acceptabelt tycker jag.

1
Erik Peter Å gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

God morgon Monica, Tack för ditt omdöme. Det låter märkligt då samtliga av våra abonnemang numera alltid innehåller fria samtal, fria sms, fria mms och surf. Slå en signal in till oss kundtjänst (0774-100 590) eller maila oss på kundservice@sstnet.se så reder vi ut tillsammans.

Kristina S
Skrev om SST NET i Sverige AB

Jag fick för mig att det var fria samtal men det var det inte så nu får jag dras med detta abonnemang i 20 månader till. Usch!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Kristina, Tack för ditt omdöme - uppskattas. Samtliga av SST NET avtalsformer innehåller i dagsläget fria samtal, fria sms, fria MMS samt överenskommen surfmängd (GB). Väljer man SST NET säkerhetspaket (från 399kr/mån) innehåller detta även Spärrtjänst, "Till Polisen" ID-Nyckelbricka, ID - Världsbricka, ID - Dekaler, Spärrtjänst, Rättshjälp, EXTRA simkort (Mobilt bredband) samt NÖD-sim. Så något har nog blivit fel här vid tecknandet - hör av dig till oss på Kundtjänst 0774- 100 590 så rättar vi till såklart. Mvh. SST NET Kundservice.

Jan Valdemar S
Skrev om SST NET i Sverige AB

Vid uppsägning av abonemang så var det otrevligt bemötande från kundtjänst. Man bekräftar inte uppsägningen. Den förste säljaren ljög mig rakt upp i ansiktet och påstod att man tillhörde 3. Nej en tråkig upplevelse.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Jan, Tack för ditt omdöme, SST NET ber om ursäkt om du upplevt vår kundtjänst otrevlig. Oavsett om man väljer att lämna SST NET eller bli ny kund ska man bli vänligt behandlad. Det stämmer att SST NET köper sin trafik från 3:s master men verkar som en egen operatör på den svenska marknaden. Hoppas SST NET får en chans till i framtiden att kunna gottgöra dig. Hör av dig till SST NET kundtjänst på 0774-100 590 så pratar vi ihop oss. Mvh. SST NET Kundservice

Erika Å
Skrev om SST NET i Sverige AB

Säljaren säger en sak, men avtalet som du ska signera med pytteliten text på mobiltelefon säger en helt annan. SIGNERA INGET över telefon! De är supertrevliga över telefonen, men det är bluff - alltihop. Från priser till abonnemang och uppsägningstid. Inget stämmer. Rekommenderar inte SST Net. Har tagit det via ARN, men när man dinerar med BankID så är man körd! Inget spelar roll. De kan till och med lägga dig på ett företagsabonnemang fast du inte har företag i syfte att binda dig flera år jämfört. om du är privatperson.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Erika. Tack för ditt omdöme. Vid signering av ingånget avtal kan man alltid välja om man vill ha det till sin telefonen eller via mail (om man tycker textstorleken är för liten). Efter signering får man hem en kopia på avtalet så man kan läsa igenom det igen i lugn och ro. Är man inte nöjd med innehållet kontaktar man SST NET och får detta tillrättat alternativt åberopar sin ångerrätt (inom 14 dagar). Oavsett har något missats här och det ber vi såklart om ursäkt för. Ang. täckningen, kontakta oss på Kundservice... 

Göran M
Skrev om SST NET i Sverige AB

Dum lovar att tänkaer hella laddat. Jag var i Jämtland i rörvattet där var det igen kontakt med värden.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Göran, Tack för ditt omdöme, SST NET är inte riktigt med på var du befann dig och vad som inte fungerade. Kontakta oss på 0774-100 590 så reder vi ut tillsammans. Det går såklart även bra att chatta med oss på www.sstnet.se. Mvh. SST NET Kundservice

Nicole S
Skrev om SST NET i Sverige AB

Jättenöjd med SST NET. Aldrig något krångel.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Nicole, Tack för ditt fina omdöme - uppskattas. Mvh SST NET Kundservice

Sven B
Skrev om SST NET i Sverige AB

Hej , Jag blev uppringd av Sandra på SST NET idag som tittat på mitt ärende , hon kom med ett annat avtal som skulle gälla framöver å skulle avsluta ett som jag inte hade användning för å tipsade att jag skulle kontakta Fibio som jag hade dubba l abonnemang hos som inte ville lyssna på min begäran om att avsluta det hos dom , men idag hörsammade dom det , så till slut blev det mer lyckat för mig Tack vare Sandra som hörsammat mitt problem , Å oxå ett Stort tack till SST NET som tog till sig av min kritik , Må sommaren vara... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Sven, Stort tack för ditt goda omdöme och att du omnämner vår SST NET medarbetare. SST NET mål är 100% nöjda kunder och det verkar vi ha lyckats med här. Bara att höra av dig om det är något mer som önskas. Trogna kunder premieras alltid. Inom kort lanseras SST NET sitt lojalitetsprogram som vi kommer kontakta och informera dig om under hösten. Mvh. SST NET Kundservice

Drasko K
Skrev om SST NET i Sverige AB

I Maj 2022 ringde en säljare i sa att hon ringer mig angående abonnemang i Tele2. Jag var i Ica med barn och svarade bara för jag är snäll. Hon sa att det går att sänka kostnader i Tele2, etc etc. Sen jag har fått sms för att skriva under avtalet men jag såg att det stor not annat en Tele2, jag skrev under. Men sen jag fick flera sms för att skriva under och ingen av dom var från Tele2. Nästa dag jag har fått bekräftelse att jag tecknade två abonnemang (3 år) i SST net. Så klart att jag skrev tillbaka och ringde, men jag... 

1
Daniel U gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från SST NET i Sverige AB

Hej Drasko, Tack för ditt omdöme, SST NET med Partner/Återförsäljare har strikta regler om vad som gäller när man ringer och presenterar sig och av vilken anledning. Vår ambition är alltid att göra det bättre för kund genom att erbjuda attraktiva pris och innehåll efter kunden behov. När Kund och kollega är överens går man gemensamt igenom avtalets innehåll och vad som sker härnäst när man byter operatören till SST NET. Efter avslutat samtal skickas ett sms innehållande avtalsvillkor som man i lugn och ro kan läsa... 

Filtrera omdömen