Alla kategorier Takläggare Stockholms län Stockholm Älvsjö Långbro STB Svenska Takbeläggningar AB

STB Svenska Takbeläggningar AB

Viktoriavägen 32, 125 34 Älvsjö — Visa karta

STB Svenska Takbeläggningar AB har blivit utsedda till Sveriges bästa takläggare i King of Roofs två gånger. Det är en takläggare i Stockholm med mycket lång erfarenhet och kunskap inom tak som givetvis är deras specialitet. STB har all kompetens som behövs samlat under samma tak. Oavsett om det handlar om nyläggning av tak eller renoveringe av det gamla taket, finns expertisen för att kunna genomföra jobbet på ett tillfredställande sätt. STB erbjuder dig en helhetslösning för era problem.

STB utför takläggningar av tegeltak, papptak, sedum och shingel. Dessutom tillverkar STB och monterar plåtdetaljer, montering av taksäkerhet såsom takstegar, snörasskydd, takbryggor eller taksteg. STB kan också erbjuda installation av takavvattning, hängrännor, stuprör, takfönster och takljuskupoler samt utför takbesiktningar och mindre snickeriarbeten.

STB Svenska Takbeläggningar AB arbetar mot företag och privatpersoner. Alla är lika välkomna och ges precis samma personliga och profesionella service. Som privatperson har du även möjlighet att utnyttja ROT-avdraget på utförda takarbeten.

Läs vad 79 kunder tycker om STB Svenska Takbeläggningar AB

• Lars B
    Lars B skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Vi beställde nytt papptak, 180 kvm, till vårt hus som STB Svenska Takbeläggningar AB genomförde inom planerad tid. Vi är mycket nöjda med deras proessionella bemötande och genomförande. Läs mer
  • Jörgen K
    Jörgen K skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Byte av shingeltak med tillhörande takavvattning med mera.
    Ett väldigt proffsigt och bra bemötande.
    Arbetet utfördes under den planerade perioden och uppfyllde mina förväntningar.
    Snabb återkoppling vid frågor och även vid arbeten vi tyckte hade gjorts mindre bra då var de snabba med att åtgärda dem.
    Överlag en bra upplevelse. Läs mer
  • Håkan L
    Håkan L skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Omläggning av papptak. Prompt leverans och bra jobb till rimligt pris Läs mer
  • Pål W
    Pål W skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Snabb återkoppling vid kontakt

Proffsigt hanterande av offert med tydlig prisspecifikation.

Jobbet utfördes med kvalitet och i tid

Mycket nöjd med STB Takbeläggningar AB Läs mer
  • Nils P
    Nils P skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Jag köpte en takrenovering. Mycket bra bemött av företaget från början med offertgivning och besök på platsen och därefter hela förloppet fram till överlämnande av garantibevis. Det är 3:e gången jag anlitat företaget och lika proffsigt varje gång. Läs mer
  • Kjell H
    Kjell H skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Jag har köpt omläggning av två olika tak med tegelpannor och takpapp. Dom har snabbt rättat till en miss utan extra kostnad. Deras bemötande är mycket trevligt. Kjell Hanses en nöjd kund. Läs mer
  • Mathias E
    Mathias E skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Jättenöjda med vårt nya tak!

Bytet av taket på vårt hus fungerade perfekt. Arbetet genomfördes helt enligt plan och det var rent och snyggt på tomten under hela genomförandet. Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Mari-Ann R
    Mari-Ann R skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Snabbt och mycket professionellt bemötande från början till slut Läs mer
  • Stefan L
    Stefan L skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra mottagande. Enkel och tydlig kontakt. Väl genomfört arbete. Läs mer
  • Göran K
    Göran K skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Proffsigt från början till slut.
    /Göran K Läs mer
  • Ulf S
    Ulf S skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Stb kom hem och inspekterade taket dagen efter kontakt. Fick pris inom 24 timmar. De pririterade mitt lilla läckande tak. Jobbet blev bra gjort. Enda kommentaren är att jag fick ett stag mitt i taket men det stog angivet i prisförslaget Läs mer
  • Lennart W
    Lennart W skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Professionellt och trevligt bemötande! Arbetet utfört enligt överenskommet pris och tidplan! Läs mer
  • Ove M
    Ove M skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Professionellt och kunnigt genomförande. Bra offerering som stämde bra med utförande. Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Vår bostadsrättsförening består av tre byggnader och vi hade upptäckt att det då och då var små vattenpölar på golvet på vinden. Vi kontaktade STB och Daniel som vi fick kontakt med var otroligt proffsig och pedagogisk under hela processen.
    Han kom ut och besiktigade taken och gick på plats dels igenom vilka specifika brister han såg och dels takens skick i allmänhet. Trots en väldigt noggrann genomgång var det svårt att säga exakt varför det läckte in då all takpapp verkade vara intakt men eftersom taken saknade några vanliga delar såsom heltäckande vindskivor och nockband bestämde vi oss för att installera det för att se om läckorna försvinner. Efter någon dag fick vi en detaljerad offert till ett enligt oss bra pris och efter att arbetet nu har utförts har vi ännu inte sett eller hört någonting om nya pölar så hittills är vi väldigt nöjda. Läs mer
  • Lars C
    Lars C skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra bemötande. Problemet snabbt åtgärdat,
    Särskilt uppskattat att man via bild redovisat skadan och åtgärden man vidtagit.

Lars Caiman
    Brf Blomman, Tumba Läs mer
  • Klätterverket H
    Klätterverket H skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Proffsigt och trevlig bemötande. Hög kompetens. Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Snabba svar. Mest prisvärd offert. Höll rent under arbetets genomförande. Big bags borta inom ett dygn. Helt enkelt som man vill att en hantverkare ska agera. Läs mer
  • Agneta A
    Agneta A skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Snabbt effektivt och inga oklarheter Läs mer
  • Peter R
    Peter R skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra, duktiga och seriösa. Har fått hjälp av dem vid ett flertal tillfällen. Läs mer
  • Elin P
    Elin P skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra offert med tydlig beskrivning. Snabba och effektiva. Läs mer
  • Mikael J
    Mikael J skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Mycket bra offert.
    Mycket bra bemötande från företaget. Läs mer
  • Jan T
    Jan T skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Vi är mycket nöjda med den service som vi erhåller / erhållit av Daniel och hans team. Läs mer
  • Greta M
    Greta M skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Snabba och bra att ha att göra med! Läs mer
  • David M
    David M skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Trevligt bemötande och kundorienterad chef. Vi köpte nya ytskikt på nästan alla tak (nästan 1000 m2) och är nöjda med resultatet och priset. Läs mer
  • Staffan H
    Staffan H skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    STB Svenska Takbeläggningar utförde omläggningen av underpapp och takpapp på vår utbyggnad 60m2 enligt våra önskemål och till ett rimligt pris. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Helen L
    Helen L skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    STB Svenska Takbeläggningar var professionella från första mötet till färdigt arbete. Vi är mycket nöjda med både tak och bemötande. Vi rekommenderar varmt! Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Mycket proffsiga! Det blev snyggt och det gick snabbare än vad vi trodde. Trevligt bemötande. Tack för bra jobb! Läs mer
  • Alexander R
    Alexander R skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra utfört arbete och trevligt bemötande, höll pris enl. offert. Rekommenderas! Läs mer
  • Jonas F
    Jonas F skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Högsta betyg för utfört arbete. Sammanvägt betyg något lägre på grund av vissa brister i kommunikationen. Läs mer
  • Per R
    Per R skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Professionellt mottagande och snabb dialog från början till slut. Jag hade kontakt med Daniel, som koordinerade arbetet, och han gav oss bra info från början till slut. Efter att jag betalat och det gått ett par veckor upptäckte jag att ett källarfönster fått en spricka (av en olyckshändelse) och jag kontaktade då Daniel. Fönstret var fixat dagen efter! Toppbetyg! Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bytt hela taket samt stuprännor och snörasskydd. Därtill bra och trevliga, kunniga takläggare Läs mer
  • Wolfgang F
    Wolfgang F skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Förfrågan gällde omläggning av min villas yttertak.
    Snabb kontakt och bra offert samt igångsättning till utlovad tidpunkt upplevdes som positivt. Som verksam i byggbranschen fram till pensionsåldern var jag dock förvånad att det först i samtal med takläggaren framkom att Svenska Takbeläggningar anlitat en fristående underentreprenör utan att informera om detta innan. Därför saknade jag också deras inspektion samt godkännande av slutfört arbete eftersom det ju är Svenska Takbeläggningar som står för den 10-åriga garantin.
    På den punkten kan/bör företaget bli tydligare/bättre. Läs mer
    2017-08-30 STB Svenska Takbeläggningar svarar Wolfgang F
    Hej Wolfgang!

Tack för att du belyser dessa möjligheter till förbättring.

Vi svarar mer än gärna på frågor om vår organisation och hur vi arbetar.
    Sedan tidigt 90-tal arbetar vi i huvudsak med underentreprenörer, för att få en bättre kontinuitet och kvalitet.
    Detta då vi har ett mycket säsongsbetonat arbete med stort personalbehov under ena halvan av året.
    De egna företagen har större möjlighet att disponera arbetsåret, genom att utföra egna arbeten under våran lågsäsong eller ta semestern under vintern.
    På detta sätt kan vi skapa långsiktiga samarbeten.
    Ett bra exempel är den montör som utförde arbetet hos dig. Han startade som anställd hos oss 1984 och arbetar med oss än idag.
    Vi ombesörjer att de fortlöpande genomgår utbildningar och gör kontinuerligt besök före, under och efter arbetena.
    Detta gör att vi håller en god kontroll över kvaliteten på våra arbeten.
    För varje arbete fylls även en objektspecifik egenkontroll i vilken ska lämnas till oss för att anmäla arbetet som färdigställt.

Vi tar till oss av din synpunkt och upplevelse av oss och ska fortsätta vårat arbete för att hela tiden bli ännu bättre i vår kommunikation.

Önskar du att vi kommer på plats och tillsammans går igenom arbetet och utförandet hos dig, så gör vi naturligtvis detta.
  • Eva A
    Eva A skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Min upplevelse av STB Svenska Takbeläggningar var att de var väldigt förtroendeingivande. Läs mer
  • Bo A
    Bo A skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Vi hade stormskador på takpannor och tog kontakt med SBT på eftermiddagen. På förmiddagen dagen efter kom 3 man starkt och åtgärdade felet, snabbt och effektivt. Läs mer
  • Mattias L
    Mattias L skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Höll tiden. Höll offerten. Renstädat/undanplockat dagligen. Trevlig kontakt. Snyggt arbete. Läs mer
  • Richard W
    Richard W skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Trevligt och redigt bemötande, tyvärr lite svajigt när det gäller leveransen. Men när det väl kom funkade allt bra och takläggarna gjorde ett jättebra jobb Läs mer
  • Ann W
    Ann W skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    trevligt & snabbt bemötande vid tel.kont, mail, sms
    nytt papptak lagt på sommarhus i skärgården gjordes på 1 dag, anpassades till behov på plats
    rekommenderar gärna företaget till bekanta pga ovanstående plus bra utfört arbete enl vad jag kan bedöma Läs mer
  • Mikael W
    Mikael W skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra snabbt o service utmärkt trevligt mottagande i telefon snabbt ut o kolla Läs mer
  • Hanna R
    Hanna R skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Trevliga killar som jobbade snabbt och lämnade ett superbra resultat. Städade snyggt efter sig. Anlitar dem gärna igen för framtida takarbeten. Läs mer
  • Niklas B
    Niklas B skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Kanon, snabbt och kompetent! Inga klagomål alls!! Läs mer
  • Keyvan E
    Keyvan E skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Utmärkt bemötande och service. Läs mer
  • Eva-lotta S
    Eva-lotta S skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Vi anlitade STB Svenska Takbeläggningar för inköp och montage av takstege, bygga och väggstege samt montering av nockband på vår fastighet.
    Mycket bra bemötande från början till slut. Klara besked och tydlig offert. Bra kundbemötande och vi kommer definitivt att anlita de fortsättningsvis vid behov. Läs mer
  • Hans K
    Hans K skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Företaget gav förtroende genom ett professionellt bemötande redan från början. Offerten gjordes snabtb och justerades till vad vi kom överens om. Arbetet, takomläggningen , utfördes snabbt och effektivt. Arbetarna gjorde jobbet snyggt och mycket snabbt.
    De städade upp efter sig på ett bra sätt. Vad jag kan se, är det utfört till belåtenhet.
    Dock Takstegen,dvs stegen som ligger på taket, är svajig eftersom den slutar i luften. Jag vet inte hur det är tänkt där. Om man står på övre pinnarna så lyfter stegen i infästningarna Läs mer
    2017-04-08 STB Svenska Takbeläggningar svarar Hans K
    Hej Hans!
    Tack för ditt inlägg och din feedback.
    Vi återkopplar till dig nu på måndag och hittar en lösning för stegen, så att den blir stabil.
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Med Vänlig Hälsning
    STB Svenska Takbeläggningar AB
    Daniel Järnehag
  • Suzy K
    Suzy K skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bolaget har jobbat bra och gjort ett ordentligt jobb. Läs mer
  • Bela T
    Bela T skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Proffsigt företag som levererade ett mycket bra resultat. Läs mer
  • Torkel H
    Torkel H skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra, snabb och kompetent hjälpinsatser. Mycket nöjd med helheten. Läs mer
  • Stefan S
    Stefan S skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Snabba med svar och återkoppling, trevliga killar som utförde jobbet. Läs mer
  • Anita T
    Anita T skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Punktligt, hjälpsamt, rak kommunikation. Bra jobb, städat och ordentligt. Bara positivt +++++ Läs mer
  • Arvi W
    Arvi W skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra och tydlig offert på omläggning av garagetak (papp) plus ny avvattning, helt ok utfört arbete och bemötande. Läs mer
  • Danne J
    Danne J skrev om STB Svenska Takbeläggningar AB
    Bra och trevligt bemötande från första början,man upplevde företaget som proffsigt och seriöst.Arbetet som utfördes var tätning av en takkupa samt slipning av fuktskada på vind. Vi vart nöjda med resultatet. Läs mer

Viktoriavägen 32, 125 34 Älvsjö