STB Svenska Takbeläggningar AB

STB Svenska Takbeläggningar AB

STB Svenska Takbeläggningar AB har blivit utsedda till Sveriges bästa takläggare i King of Roofs två gånger. Det är en takläggare i Stockholm med mycket lång erfarenhet och kunskap inom tak som givetvis är deras specialitet. STB har all kompetens som behövs samlat under samma tak. Oavsett om det handlar om nyläggning av tak eller renoveringe av det gamla taket, finns expertisen för att kunna genomföra jobbet på ett tillfredställande sätt. STB erbjuder dig en helhetslösning för era problem.

STB utför takläggningar av tegeltak, papptak, sedum och shingel. Dessutom tillverkar STB och monterar plåtdetaljer, montering av taksäkerhet såsom takstegar, snörasskydd, takbryggor eller taksteg. STB kan också erbjuda installation av takavvattning, hängrännor, stuprör, takfönster och takljuskupoler samt utför takbesiktningar och mindre snickeriarbeten.

STB Svenska Takbeläggningar AB arbetar mot företag och privatpersoner. Alla är lika välkomna och ges precis samma personliga och profesionella service. Som privatperson har du även möjlighet att utnyttja ROT-avdraget på utförda takarbeten.

Läs vad 106 kunder tycker om STB Svenska Takbeläggningar AB 2

2021-04-12
    Stb är ett företag med många fördelar.
    Bra dialog och kommunikation
    Bra offert detaljerad
    Snabb leverans på arbetet.
    Ordningsamt gällande bortforsling och bortstädning av gammalt material.
    Enkelt med att betala faktura
    2021-04-12
    Byte av stuprör och takrännor.
    Gott bemötande.
    2020-11-20
    Plåt på tak. Bra jobb. Ordning och reda.
    2020-11-02
    Oseriöst bolag! Återkommer inte trots upprepade försök att nå dem, dåliga arbeten utan garanti, mycket oprofessionella. Anlita dem inte!
    Hej Cecilia! Vi förstår den beklagliga och besvärliga situation som ett läckage kan innebära och som ni nu upplever och er besvikelse går inte att ta miste på. STB AB har svarat vid varje mail- och sms-kontakt ni tagit med oss. Du kontaktade oss på STB AB på lördagen 10/10. På tisdagen 13/10 var vi på plats första gången och tittade på ert tak, som tidigare ägare anlitade oss för att lägga om 2011. Fredag samma vecka samt efterföljande vecka var vi för åter igen på plats och för att undersöka taket och leta efter det läckage som ni har haft. STB AB tar givetvis sitt ansvar, och garantier gäller om det kan påvisas att det föreligger fel i vår entreprenad eller att STB AB på annat sätt orsakat läckaget. STB AB har genomfört undersökningar samt anmält ärendet till sitt försäkringsbolag. Ni har även själva anlitat en besiktningsman som varit på plats. Varken STB AB eller den av er anlitade besiktningsmannen kan påvisa att det skulle föreligga fel i entreprenaden eller att STB AB på annat sätt har orsakat läckaget. Försäkringsbolaget som tagit del av utlåtandet från er besiktningsman samt övriga fakta i ärendet, har också gjort den bedömningen, att det inte är STB AB som har orsakat Er detta läckage som uppstått. Ni får gärna återkomma till oss, förslagsvis på mail, med alla er eventuella frågor eller önskemål om vidare hjälp, så kommer vi även fortsättningsvis att återkomma med svar till er. Vänliga Hälsningar STB Svenska Takbeläggningar AB STB Svenska Takbeläggningar AB
    2020-01-13
    Läggning av Cedumtak på nybygge. Mycket bra och provessionellt bemötande och leverans i enlighet med löften
  • Anders B
    2020-01-13
    Ny takbeläggning utfördes. En skorsten revs och ny taklucka utfördes. TV antenn flyttades.

Arbetet gick snabbt och smidigt och jag blev väldigt bra bemött.

Anbudet innehöll allt som behövdes !

Jag kan verkligen rekommendera STB
    2020-01-13
    Bytte hela taket. Mycket fint och bra jobb utan anmärkningar av besiktningen. Under arbetets gång höll de rent kring huset!
    2020-01-13
    Tack för hjälpen med papptaket, proffsigt bemötande hela vägen och mycket väl utfört arbete.
    2019-08-09
    Höll inte alls tidsplanen och hade i princip noll återkoppling på mail eller telefon. Känns som företaget tagit på sig för mycket jobb mot vad de kan hantera. När man väl fick tag på någon så var det enbart dåliga ursäkter man möttes av.
    Dock skall tilläggas att arbetet blev bra när det väl blev färdigställt.
    2019-08-08
    Väldigt trevligt bemötande och ärlig kommunikation. De höll sig inom budget och erbjöd konkreta lösningar skräddarsydda efter våra behov. Äntligen ett företag där man som kund inte känner sig lurad. Jag kan starkt rekommendera dem!
    2019-07-29
    Jag kontaktade STB för ett litet jobb angående taklucka, som innebar både enkelt snickeri och plåtarbete. Snabb respons, kostnadsförslag efter foton via mail. Arbetet gick smidigt, professionellt och prisvärt, framförallt då de var tre personer på plats vid arbetet. Snyggt och undanstädat efteråt. Jag är supernöjd med deras arbete och bemötande!
    2019-07-25
    Köpte 3 st nockfogninhgar och ett extra dräneringsrör till markplan och fick dessutom hängrännorna rensade
    för obetydligt pristillägg.
    Blev väl bemött men inte särskilt skyndsamt. Väl uufört arbete.
    Rekommenderas.
  • Majbritt R
    2019-07-23
    Snabbt och utmärkt utfört av mitt snö ras skydd.
    Rekomenderar Er.
    🤗👍
    2019-04-10
    Snabba återkopplingar före jobb och arbetet utfört enligt överenskommelse.
    Ordning och reda mao.
    2019-04-08
    Snabba och bra jobb, .
    2019-04-04
    Noggrann och duktiga hantverkare. Nöjd med jobbet
    2019-04-04
    STB har från att ge offert till utfört arbete varit seriösa och tillmötesgående. Arbetet utfördes med god kommunikation och arbetsplatsen städas av efter utfört arbete. Det märks att STB funnits länge på marknaden och ger ett gått förtroende och garantier.
    2019-04-04
    Lagade taket efter stormen och det gick fort och smidigt!
  • Urban H
    2019-04-02
    Nu senast byte av trasig takpanna som blåst ner och sönder i stormen, innan dess har vi fått hjälp att fixa en läcka mellan tak och vindskiva och några år tidigare har också STB lagt om vårt tak med lertegel. Alltid hög servicenivå och snabbt utförda arbeten. Vänligt bemötande av kunnig personal. Vi är mycket nöjda med STB och tvekar inte att rekommendera dom.
    2019-04-02
    Trevligt bemötande och lyckades få in jobbet med relativt kort varsel, blev snabbt klara också väl på plats.
    2019-04-02
    Fungerade jättebra, jobbet gjort under utlovad tid
    2018-11-27
    Takomläggning inkl ombyggnad av takkupa.
    Bra inledande samtal vid personligt möte. Bra referenser.
    Offerten var lätt att förstå och tidsuppskattning och prisnivå låg i nivå med mina förväntningar.

Arbetet inleddes, genomfördes och avslutades enligt överenskommelse. Bra resultat!
    2018-11-26
    I stort sett är vi väldigt nöjda med från allt från första kontakt, offert, arbetet, arbetsteamet (underleverantörer), kommunikation under arbetets gång och resultatet. Vi hade lite anmärkningar/frågor efter utfört arbete som åtgärdades alt. gavs bra förklaringar på. Tre månader efter utfört jobb har vi inget alls att klaga på...
    2018-11-24
    Från Monicas son som var kontakten. Bättring av förankringen av befintliga stuprör samt utkast för vattentunna. Tyckte Monica sa att ni även satte ett nät uppe vid hängrännan, skräpskydd. Tog ju lite tid innan ni kunde komma men Monica är väldigt nöjd med erat bemötande & jobb
  • Ulla H
    2018-11-24
    Fick min fuktskada på taket lagat Fick svar snabbt efter mejlkontakt. Trevligt bemötande. Servicevänliga och duktiga
    2018-11-22
    Ville ha hjälp med att byta en takpanna efter en besiktning inför en försäljning av en fastighet! De utförde arbetet snabbt och proffsigt! Det blev inte billigt men som sagt snabbt och bra utan att jag behövde vara med och peka!
    2018-11-22
    Mycket bra service och utfört arbete. STB var anlitade för diverse små takarbeten men hittade ett genomruttet område som åtgärdades direkt. Det jobbade t.o.m. helg för att åtgärda problemet.
    Kan varmt rekommendera företaget.
    2018-08-19
    Vi beställde nytt papptak, 180 kvm, till vårt hus som STB Svenska Takbeläggningar AB genomförde inom planerad tid. Vi är mycket nöjda med deras proessionella bemötande och genomförande.
    2018-08-19
    Byte av shingeltak med tillhörande takavvattning med mera.
    Ett väldigt proffsigt och bra bemötande.
    Arbetet utfördes under den planerade perioden och uppfyllde mina förväntningar.
    Snabb återkoppling vid frågor och även vid arbeten vi tyckte hade gjorts mindre bra då var de snabba med att åtgärda dem.
    Överlag en bra upplevelse.
    2018-08-18
    Omläggning av papptak. Prompt leverans och bra jobb till rimligt pris
    Snabb återkoppling vid kontakt

Proffsigt hanterande av offert med tydlig prisspecifikation.

Jobbet utfördes med kvalitet och i tid

Mycket nöjd med STB Takbeläggningar AB
    2018-08-17
    Jag köpte en takrenovering. Mycket bra bemött av företaget från början med offertgivning och besök på platsen och därefter hela förloppet fram till överlämnande av garantibevis. Det är 3:e gången jag anlitat företaget och lika proffsigt varje gång.
  • Kjell H
    2018-08-17
    Jag har köpt omläggning av två olika tak med tegelpannor och takpapp. Dom har snabbt rättat till en miss utan extra kostnad. Deras bemötande är mycket trevligt. Kjell Hanses en nöjd kund.
    2018-03-28
    Jättenöjda med vårt nya tak!

Bytet av taket på vårt hus fungerade perfekt. Arbetet genomfördes helt enligt plan och det var rent och snyggt på tomten under hela genomförandet. Trevlig och kunnig personal.
    2018-02-28
    Snabbt och mycket professionellt bemötande från början till slut
    2018-02-24
    Bra mottagande. Enkel och tydlig kontakt. Väl genomfört arbete.
    2018-02-24
    Proffsigt från början till slut.
    /Göran K
    2018-02-23
    Stb kom hem och inspekterade taket dagen efter kontakt. Fick pris inom 24 timmar. De pririterade mitt lilla läckande tak. Jobbet blev bra gjort. Enda kommentaren är att jag fick ett stag mitt i taket men det stog angivet i prisförslaget
    2018-02-23
    Professionellt och trevligt bemötande! Arbetet utfört enligt överenskommet pris och tidplan!
    2018-02-23
    Professionellt och kunnigt genomförande. Bra offerering som stämde bra med utförande.
    2018-02-21
    Vår bostadsrättsförening består av tre byggnader och vi hade upptäckt att det då och då var små vattenpölar på golvet på vinden. Vi kontaktade STB och Daniel som vi fick kontakt med var otroligt proffsig och pedagogisk under hela processen.
    Han kom ut och besiktigade taken och gick på plats dels igenom vilka specifika brister han såg och dels takens skick i allmänhet. Trots en väldigt noggrann genomgång var det svårt att säga exakt varför det läckte in då all takpapp verkade vara intakt men eftersom taken saknade några vanliga delar såsom heltäckande vindskivor och nockband bestämde vi oss för att installera det för att se om läckorna försvinner. Efter någon dag fick vi en detaljerad offert till ett enligt oss bra pris och efter att arbetet nu har utförts har vi ännu inte sett eller hört någonting om nya pölar så hittills är vi väldigt nöjda.
    Bra bemötande. Problemet snabbt åtgärdat,
    Särskilt uppskattat att man via bild redovisat skadan och åtgärden man vidtagit.

Lars Caiman
    Brf Blomman, Tumba
    2018-02-21
    Proffsigt och trevlig bemötande. Hög kompetens.
    2018-02-21
    Snabba svar. Mest prisvärd offert. Höll rent under arbetets genomförande. Big bags borta inom ett dygn. Helt enkelt som man vill att en hantverkare ska agera.
    2017-11-30
    Snabbt effektivt och inga oklarheter
    2017-11-30
    Bra, duktiga och seriösa. Har fått hjälp av dem vid ett flertal tillfällen.
    2017-11-29
    Bra offert med tydlig beskrivning. Snabba och effektiva.
    Mycket bra offert.
    Mycket bra bemötande från företaget.
    2017-11-29
    Vi är mycket nöjda med den service som vi erhåller / erhållit av Daniel och hans team.
    2017-11-28
    Snabba och bra att ha att göra med!