Alla kategorier Webshop Stenskivor.se

Stenskivor.se

Läs vad 36 kunder tycker om Stenskivor.se

• Lena R
    Lena R skrev om Stenskivor.se
    Jag kan varmt rekommendera Stenskivor. God service före, under och efter beställning o leverans. Jättefin kompositskiva i mitt kök med snabb leverans. Läs mer
  • reimina h
    reimina h skrev om Stenskivor.se
    VARNING! Oseriösa aktörer! håller inte vad dom lovar. Väntat 9veckor utan resultat. Massa bortförklaringar hela tiden.
    Ni kommer bli besvikna så välj en annan leverantör. Läs mer
  • mitra  T
    mitra T skrev om Stenskivor.se
    Beställde en marmorskiva till ett matbord och har ingenting att klaga på. Grym service, med mkt bra kontakt från deras sida efter med måtten och även när vi skulle göra ändringar var det inga problem. Skissade mått och offert som vi fick godkänna. Leveransen höll dom som lovat, rekommenderas varmt.
    Resultatet blev superbra !! Läs mer
    2017-11-23 Stenskivor Sweden svarar mitra T
    Hej Mitra!

Tack för er fina rekommendation och vad glada vi blir att ni är så nöjda!
    Jag skickar detta vidare till vårt team på steskivor.se.

Med vänliga hälsningar
    Stenskivor.se
    Stenskivor Sweden gillar detta
  • Salem G
    Salem G skrev om Stenskivor.se
    Efter att läst några av kommentarerna här blir jag mycket förvånad över att det finns missnöjda kunder. Jag skulle absolut rekommendera stenskivor.se Jag valde granit galaxy på stenskivor.se och blev riktigt nöjd med både produkt och bemötande. Ständig uppdatering i alla steg såsom; orderbekräftelse, tillverkning, röntgen, behandling, frakt och installation. Killarna som monterade bänkskivorna var mycket samspelta, noggranna och höll snyggt runt omkring sig. Tack stenskivor.se för ett mycket bra jobb från start till slut. Läs mer
    2017-11-23 Stenskivor Sweden svarar Salem G
    Hej Salem!

Riktigt snällt! Vi har skickat vidare dina kommentarer till teamet som hanterade din order - alla hälsar!
    Stenskivor Sweden gillar detta
  • Nomy Patrick M
    Nomy Patrick M skrev om Stenskivor.se
    VARNING! VÄLJ ANNAN LEVERANTÖR!!!
    Pinsamt dåligt företag. Så fort du skrivit på papper för uppdraget och betalat halva kostnaden så upphör servicen. Oerhört svårt att få kontakt eller svar. Det lovades att det oftast tar 2-3 veckor för leverans.. fick vänta 10 veckor för leverans.

Jag ringde och påminde om fönsterskivorna vi hade beställt för jag kände på mig att dom skulle missas..
    - "Det är inga problem, vi har koll"
    Ändå missades dom och vi fick vänta ytterligare flera veckor på leverans.
    i kompensation drog dom av 1000kr drygt på fakturan.

När fakturan kom står det 4 dagar betalningsvilkor och 10% (!!!!!!) påminnelseavgift!!! Läs mer
    2017-11-23 Stenskivor Sweden svarar Nomy Patrick M
    Hej Patrick!

Först och främst så vill jag beklaga att det gick snett här; vilket det absolut gjorde.

Jag och mina kollegor har gått igenom korrespondensen som företaget har haft med er. Från vad jag kan se har ni fått snabba svar (med undantag för sena kvällar och helger) och under processen har vi upplevt att ni har varit nöjda med lösningen. Att ni ville ha en snabb leverans är en självklarhet. Vi vill också leverera snabbt. Vi arbetar med människor - och hantverk - och många olika är inblandade i processen från gruvan till köket. Vi brukar leverera på under 2-3 veckor och när det ibland blir fel måste vi ha en avtalsmässig chans att rätta till det; därav löftet om 5 veckor.

Tittar vi på hur det gick så kom era stenar till oss knappt en vecka efter att ni accepterade er ritning; vilket är helt okej och stämmer överens med majoriteten av våra 200 projekt varje månad.

Problemet här var 1: Att er diskho kom senare än beräknat . 2. Ni bor i Jönköping och vi har tidigare enbart haft installationsteamet för södra Sverige här varannan vecka så detta påverkade också leveranstiden.

Vi har nu ändrat på detta så från och med nu så har vi ett team på plats hela tiden: detta är ju inget som påverkar er men det är iallafall vad vi har gjort som en direkt följd av er upplevelse.

Ni fick drygt 1700 kr inklusive moms i kompensation vilket vi anser är en rimlig kompensation och enligt konsumentverket så är det mycket mer än vad de rekommenderar.

När det gäller betalningsvillkor så är det omgående betalning när man har rot- vilket står i våra villkor som ni får i samband med beställning.

Vi tar i regel ingen dröjsmålsränta om inte ärendet hamnar hos inkassobolaget. Att detta står har med inställningarna att göra men, bra att ni nämnde detta, vi får be vår redovisningsbyrå att ändra på detta då det inte stämmer.

Vid installation så missades ett stänkskydd på grund av att det gick sönder precis innan våra killar skulle åka och göra er installation. Det missades även fönsterbänkar och vad jag kan se här så är det ni som kom med måtten efter att första ritningen hade skickats till er och att nya ritningar med fönsterbrädorna inte lades upp av vår mätare förrän efter att ni godkänt ritningen. Det måste varit detta tyvärr som rört till det- att beställningen skickats till produktion innan den korrekta ritningen kommit in i vårt system.

När vi upptäckte denna miss så ringde vi er innan installationen och meddelade vad som hade hänt och undrade om ni ville att vi skulle installera detta ändå eller om ni ville vänta tills de andra stenarna kom. Ni valde att vi skulle installera och så fort vi fick de nya stenarna (veckan då vi inte hade ett installationsteam på plats) så tog vi in ett extra team så att ni kunde få de sista stenarna på plats så fort som möjligt.

Summan av det hela: Ja detta projekt gick lite tokigt vilket vi är jätteledsna för men vi håller inte med om att ni fått någon dålig service då vi enligt den mailkonversation som vi kan se har haft en regelbunden kontakt med er. Att vi blev sena är jättebeklagligt (det tog inte 10 veckor men det är inte relevant i detta fallet då ni oavsett är missnöjda.

Men vi uppskattar att ni tog er tid att lämna feedback - hör vi bara positiva saker blir det ju svårare att identifiera problemområden. Vår önskan är att alltid bli bättre; och er feedback har lett till ett antal förbättringsområden.

Vänliga hälsningar
    stenskivor.se
    Halmat A, Jonathan B gillar detta
  • Jonathan B
    Jonathan B skrev om Stenskivor.se
    Efter 5 veckors väntan får jag som kund höra av mig och försöka få reda på vart min stenskiva är någonstans, då visar det sig att stenen inte ens finns. Detta måste jag som kund tydligen ta reda på, även om stenskivor.se påstår att de pratar med fabriken dagligen så hade det ingen som helst tanke på att berätta för mig som kund att absolut INGENTING har hänt på 5 veckor.
    De kunde inte ens förmå sig att lägga fram ett nytt förslag på sten.
    Vi valde att avbryta affären efter 6 veckor.

Tål att nämnas att vi betalade handpenning för stenen redan i Juli men kontrollmätning och leverans skulle ske under oktober.

Nu efter nästan 7 veckor efter kontrollmätning är pengarna och handfatet åter på sin plats. Nu ska vi börja om processen med en annan leverantör...

Jag kommer gladeligen betala 50% mer så länge jag slipper att ha med stenskivor och dess anställda att göra någonsin igen. Läs mer
    Halmat A, Jonathan B gillar detta
  • Halmat A
    Halmat A skrev om Stenskivor.se
    Inte helt smärtfritt men det löste sig tillslut. Bänkskivan i granit är det ingen fel på, tvärtom en riktig fin sten! Bara installationen kvar. Läs mer
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Stenskivor.se
    Jag har faktiskt aldrig varit med om bättre service: från offert och beställning till leverans. Allt kom på exakt utlovad tid och skivorna blev vackrare än vad jag vågat hoppats på och de passade in på millimetern precist. Precision och kvalitet! Priset var också en faktor som gjorde att jag inte vågade tro på det dom lovade, typ halva priset mot de andra jag jämförde mot... Allt kändes för bra för att vara sant och jag trodde jag blev lurad, men dom var helt enkelt så bra dom sa att dom var. Sjukt kul!! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Kristian S
    Kristian S skrev om Stenskivor.se
    Bordsskivan levererades inom den utlovade tiden och trots att vi råkat göra fel vid direktbeställning på nätet så löste säljaren det åt oss för ett rimligt pris.
    Kan varmt rekomenderas Läs mer
  • Micael D
    Micael D skrev om Stenskivor.se
    REKOMMENDERAS INTE!! Allt ser otroligt lovande ut i början. Dvs tills installationen är klar, sen börjar massa olika fakturor regna ner. Allt annat än det som var lovat. Sjukt oseriöst. Hotfulla om man inte betalar dessa saltade fakturor. Slutade i rätten...... vilket flera borde göra så det blir ett stopp på denna oseriösa firma!!!! Läs mer
  • Marika T
    Marika T skrev om Stenskivor.se
    Håller med Fannys, Karins med fleras beskrivning nedan.
    Vi skulle beställa stenskivor och valde mellan C och deras Special, som vi fick veta skulle vara ljusare och med ännu mindre marmorering. Skivan vi fick var grå i tonen med kraftiga marmoreringar och med mörka fläckar.
    De lyckades inte mäta rätt (vi har inte raka väggar) så resultatet blev en stor glipa mellan skiva och vägg i ena änden. Detta åtgärdades via flera besök då de hackade ut en stor del av väggen....
    De hade glömt att borra hål för blandare så de fick vända tillbaka och göra det på plats.
    Enligt dem är skivorna impregnerade i fabrik - vilket skämt! Minsta vattendroppe lämnade märken när vi fick skivan. Då blev vi informerade om att vi skulle behöva impregnera den själva. Vi har gjort det flera gånger nu, det är fortfarande inte bra. Vi har haft marmorskivor tidigare, impregnerade i fabrik. Då har vi fått info att INTE impregnera själva eftersom det har gjorts i fabrik - de impregneringarna har hållit utmärkt.
    De skriver att deras skivor är av hög kvalitet. Den skivan vi köpte - Carrera Special - är extremt känslig och får märken och repor vid vanlig användning. Inget som framgick vid beställning, dvs att den skulle vara känsligare/mer porös än Carrera C. Återigen stor skillnad jämfört med tidigare skivor vi har haft.
    De hade en leveransgaranti om max 5 veckor. Några dagar innan tiden var slut kontaktade vi dem för att få besked om när de skulle komma. Först då fick vi veta att det hade blivit förseningar med leveransen med ett par veckor.
    Den kompensation vi fick (gratis impregneringsmedel och rabatt på priset) uppväger tyvärr inte den oerhört dåliga kvaliteten på skivan och det faktum att den inte heller ser ut som förväntat.
    Välj en annan firma! Läs mer
  • Karin
    Karin skrev om Stenskivor.se
    Håller helt med i Fannys beskrivning nedan, Stenskivor.se är det absolut sämsta företag jag någonsin har varit i kontakt med! Eftersom de inte mäter med laser blir skivorna inte raka om du inte råkar bo i en lägenhet/hus med 100% raka vinklar. Och detta är det ju väldigt få som gör, och inte heller vi. Innan det blev problem var de absolut trevliga och verkade vara enkla att ha att göra med, men så fort det blev problem så gick de inte att få tag på.
    Precis som för flera andra så använde de utpressningsmetoden och höll inne på handpenningen som vi hade betalat, vilket var riktigt mycket pengar. Såklart inte ok i några rättsliga aspekter men de tror att de lever över både lagen och att ha nöjda kunder. Har verkligen aldrig varit med om sämre kundservice någonsin!

Avråder verkligen alla att beställa från detta hemska företag! Det pratas om att de har bra leverantider, bättre än andra stenföretag, och detta stämmer absolut inte! Vi anlitade en proffsig firma som kunde lösa alla våra anpassningar utan problem med leveranstid på 5 dagar.
    Så slutsatsen - det finns så mkt bättre bolag att beställa ifrån - gör det! Läs mer
  • Rickard E
    Rickard E skrev om Stenskivor.se
    Det märks att Stenskivor är vana att arbeta mot privatpersoner och har en tydlighet i sin process som är välbehövlig för att få det hela att fungera. Vi tog in offerter från fyra olika stenleverantörer men fastnade ändå för stenskivor.se. Den främsta orsaken var leveranstid, som ligger ett antal veckor under vad ett stenhuggeri kan producera.

Kan idag sluta mig till att leveransen från början till slut ligger över alla våra förväntningar!
    Vi är supernöjda med alla involverade parter och framförallt en vansinnigt snygg stenskiva!

Ett par saker som vi gjorde som jag tror påverkade kvaliteten i leveransen:
    1. Överlåt hela leveranskedjan till leverantör, oavsett vem man väljer.
    - Mätning (spelar f.ö. ingen roll om man har laser eller ej om man kan sin sak).
    - Uppbärning (det är en billig försäkring att slippa bära själv).
    - Montering.
    2. Ändra inga geometrier efter mätning.
    3. Var hemma vid leverans.
    4. Var noggrann med slutbesiktning. Läs mer
  • Fanny E
    Fanny E skrev om Stenskivor.se
    Ett riktigt uselt skitföretaget!
    Vi beställde nya bänkskivor till vårt kök i stenkomposit. Vi bor i ett hus från -89, dvs helt raka vinklar existerar inte. Istället för lasermätning tillämpar Stenskivor mätning med tumstock.

När skivan väl skulle monteras hade Stenskivor utgått från att vi hade ett rätvinkligt kök vilket gjorde att skivan monterades helt snett. Något som verkade gå montörerna helt förbi. När vi kommer hem sitter där en stenskiva monterad med ojämnt överhäng så att våra skåpsluckor på vissa ställen går utanför skivan och på andra ställen med flera centimeters överhäng (vi hade beställt 20 mm överhäng och inget annat).

Stenskivor löste detta genom att lossa skivan och såga till den. Det även på bekostnad av att hela skedjan blev försenad så att våra hantverkare inte kunde starta i tid med bla kakling. Nu står vi här med en stenskiva som går kant i kant med skåpsluckorna i bästa fall - vilket vi inte hade beställt.

Den lovade kompensationen fick vi aldrig se röken av.

Istället använde Stenskivor utpressningsmetoder och hot då vi höll inne 10% av slutbetalningen då vi ej var nöjda med slutresultatet.

Det är det sämsta kundbemötandet vi någonsin erfarit. Ett rent maffiaföretag.

Vi hade aldrig orken att dra detta vidare rättsligt. Det enda vi kan göra är att avråda andra från att beställa från Stenskivor så att inte fler råkar ut för deras obefintliga kundservice, dåliga arbete och rent av maffiafasoner.

/Fanny & Linus Läs mer
  • Elina
    Elina skrev om Stenskivor.se
    Älskar vårt nya kök!!! Bytte bänkskivan i köket (marmor) och allting gick jätte bra och smidigt. Väldigt trevlig bemötande och bra kommunikation hela vägen från första kontakt till slutmontering. - Sparade även flera tusen kronor jämfört med andra företag som erbjöd samma jobbet (kontrollmätning/stenskivorna/demontering av gamla bänkskiva och montering av stenskivan). Var väldigt bra att hantverkarna som gjorde kontrollmätningen+utförde själva monteringen på en lördag (utan extra kostnad) så att jag inte behövde ta ledigt från jobbet.

Jag kan varmt rekommendera att använda stenskivor.se!!!! Läs mer
  • Maria H
    Maria H skrev om Stenskivor.se
    Dålig service och bemötande. Lång tid innan bänkskivan kom och de hade mätt fel. Inga instruktioner om hur man ska sköta skivan. När man tackat ja till offert är de mycket svåra att få tag på. Hela vår renovering blev försenad pga av dem vilket medförde extra kostnader som de inte står för. Deras kompensation är skrattretande. Har aldrig varit med om ett sämre bemötande. Köp stenskiva någon annanstans. Läs mer
  • Petter G
    Petter G skrev om Stenskivor.se
    Alltså det var en hel del som inte var genomtänkt med måttagningen. Läs mer
  • Lisette O
    Lisette O skrev om Stenskivor.se
    Jag har köpt två bänkskivor till köket och allt var över förväntan, servicen var perfekt, skivorna superfina och snabb leverans. Rekommenderar dem varmt! Läs mer
  • Mathilda B
    Mathilda B skrev om Stenskivor.se
    Jag är väldigt nöjd med stenskivor. Har både beställt bordsskiva och kök från dom. Kan rekommendera varmt. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Stenskivor.se
    Jag beställde en mindre marmorskiva till vårt badrum. Snabba svar via mail på de frågor jag hade och en snabb leverans. Stenskivan som var i Carrarra C var mycket fin och jag är väldigt nöjd.
    Jämfört med andra offerter var Stenskivor Sweden AB mycket pisvärt. Läs mer
  • Henrik
    Henrik skrev om Stenskivor.se
    Måttade själv och skickade ritning på relativt enkel skiva med håltagning för 2 rör.
    Ritningen var standardiserad teknisk ritning där radie anges med "R30" för tex ett hål med radien 30mm.

Skivan hämtade jag själv. När den skulle monteras visade det sig att hålen hade sågats ur med diameter 30mm istället för radie.

Stenskivor skötte hanteringen av problemet bra genom att hämta upp skivan, korrigera och leverera igen. Naturligtvis blev en hel del arbete försenat och stående pga den ytterliggare tid det tog, ca 1 vecka, men vissa komplikationer får man räkna med denna typen av projekt. Läs mer
  • Shirin S
    Shirin S skrev om Stenskivor.se
    Urbra slutresultat och väldigt snabb procedur från lagd beställning. Marmorskivan jag beställde var finare än förväntad och arbetet mycket korrekt utfört, måtten stämde exakt. Leverans ända upp till dörr, mer kan man inte begära. Jag är mycket mycket nöjd och rekommenderar stenskivor.se varmt, tvekar inte att beställa igen.

mvh
    Shirin Läs mer
  • Henrik C
    Henrik C skrev om Stenskivor.se
    Stenskivor är trevliga och hjälpsamma så länge de inte stöter på några problem eller någonting som inte följer deras standardrutiner. Då hettar det till och man fastnar i en Kafkaliknande mardröm. Montörerna som skulle mäta utrymmet var 1,5 timmar sena och mätte fel, vilket behövde korrigeras av mig själv. Det skriftligen utlovade datumet senarelades med totalt nästan två veckor i omgångar, vilket innebar att våra hantverkare stod standby och tickade pengar och att vårt kök inte hann bli klart. Deras säljare, som vi inledningevis hade god och omfattande mailkontakt med, blev då mycket defensiv, oerhört svår att få tag på och började skylla på oss när vi påpekade vårt missnöje, vilket förhalade leveransen ytterligare. Själva monteringen är ok, men de gulnande fogarna är av dålig kvalitet och det är smärre diskrepanser i bänkskivans mått. Överlag är Stenskivor ett företag vars fabrik levererar ett fullgott material, sköter mätning och montering med godkänd professionalism men motvilligt, och kundbemötandet från administrationen och säljarna är genant dåligt när den sätts på prov. De försökte maskera sin dåliga service genom att låta en hårdsäljare helt överrumplande ringa upp mig med en tydlig agenda att avleda fokus från de stora problemen med den havererade tidplanen och montörernas förseningar och istället sminka över de mer obetydliga missarna såsom gulnande fog med pinsamt traditionella tjenare-polaren-säljknep från 80-talet. Vi fick en ynka tusenlapp i rabatt på de nästan 20.000 vi skulle ha betalat. Nu sitter skivan där den sitter, men hade jag behövt göra om det så hade jag absolut inte valt Stenskivor som leverantör av en så central del av köksinredningen.

Jag kan rekommendera Stenskivor (och kan själv tänka mig att anlita dem för prisets skull) ifall ni behöver en extremt enkel skiva, t.ex. en fullkomligt rätvinklig rektangel utan montering med mått som ni själva anger och noggrant kontrollerar vid leverans innan montörerna tyst smiter ut genom ytterdörren utan att säga till, vilket skedde i vårt fall. För andra arbeten bör ni vända er till en annan leverantör. Läs mer
  • Oscar M
    Oscar M skrev om Stenskivor.se
    Beställde en mindre marmorskiva till en nisch i badrum. Tog mått själv och fick offert via mail. Snabb och enkel service, bra pris och snabb leverans. Är jättenöjd! Läs mer
  • Joel R
    Joel R skrev om Stenskivor.se
    Har fått mina granitskivor installerade i dag. Mycket snygga och måtten perfekta.
    Trevlig och snabb service. Väldigt proffsigt och bra pris.
    Rekommenderas! Läs mer
  • emma R
    emma R skrev om Stenskivor.se
    Jättebra service, trevliga och snabba svar på frågor genom mail. Jag beställde en rund marmorskiva som var helt fantastisk!!! Kan verkligen rekommendera! Bra pris också! Läs mer
  • Martin
    Martin skrev om Stenskivor.se
    Jag fick ett trevligt och tjänstvilligt bemötande och allt hanterades på ett övertygande sätt. Dessutom var den beställda skivan helt enligt förhoppningarna. Läs mer
  • Fredrik O
    Fredrik O skrev om Stenskivor.se
    Idag fick vi våra två köksbänkskivor i marmor levererade och installerade av Stenskivor. Hela processen från offert till leverans har varit mycket behaglig! Jag har fått intrycket av att de verkligen lägger stor vikt vid att göra ett så bra jobb som möjligt; det går snabbt och med ett trevligt bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • Martin H
    Martin H skrev om Stenskivor.se
    Vi har nu fått våra granitskivor levererade (5 st) och dom är mycket fina !! Servicen har varit helt fantastisk och vi fick ett pris som är mycket svårslaget. Vi fick vår leverans mycket snabbt (ca 1,5 vecka) och även denna gick väldigt smidigt med trevliga och professionella killar. Kan starkt rekommendera Stenskivor.se !! Läs mer
  • P-O Q
    P-O Q skrev om Stenskivor.se
    Bra service och personal. Leverans enligt överenskommelse och bra kvalitet på stenskivorna vi beställde. Prisvärt. Läs mer
  • Anders S
    Anders S skrev om Stenskivor.se
    Jag är mycket nöjd med Stenskivors arbete avseende granitskiva till mitt kök, inte minst med det förhållandevis låga priset. Mvh Läs mer
  • Johan H
    Johan H skrev om Stenskivor.se
    Det här är proffs som gör ett bra jobb och levererar på utsatt tid. De är inte billigast men vad gör det när även min erfarne snickare blev imponerad. Läs mer
  • Gabriel K
    Gabriel K skrev om Stenskivor.se
    Bra kvalitet, bra leverans och bra pris. Riktigt nöjd med vår Granitskiva från Stenskivor Sweden AB. Läs mer
  • Lena K
    Lena K skrev om Stenskivor.se
    Mycket bra service och perfekt passform på skivan. Läs mer
  • Anna C
    Anna C skrev om Stenskivor.se
    Perfekt service och material av högsta klass. Arbetet utfördes med stor yrkesskicklighet och allt levererat och monterat på överenskommen tid. Det var vi inte vana vid. Tack för väl utfört arbete. Läs mer
  • Anneli J
    Anneli J skrev om Stenskivor.se