Välkommen till Stenskivor.se!

Vi har marknadens bästa priser på stenskivor. Vi levererar stenskivor av högsta kvalitet. När du beställer stenskivor från oss på Stenskivor.se kan du vara trygg. Vi erbjuder dig billiga och högkvalitativa stenskivor av granit, marmor, dekton och komposit.

Vi har funnits sedan 2010 och är ett svenskt familjeföretag som innehar alla de ansvarsförsäkringar som behövs för att vara en seriös e-handel. Vi åker ständigt till stengruvorna där resan till den perfekta stenskivan börjar för att kontrollera att kvaliteten är av högsta klass. Varmt välkommen att kolla in vårt sortiment på vår hemsida eller kontakta oss direkt här på reco.se om du har några frågor.

Läs vad 216 kunder tycker om Stenskivor.se 2

2022-09-23 Verifierad kund
    Bemötandet var mycket bra, leveransen var snabb och varan motsvarade mina förväntningar.
    Hej Ylva

Stort tack för att du tog dig tid att skriva. Det gläjder oss jätte mycket.

Cathrine hälsar så gott.

MVH Ammie Ambaramma
    2022-09-18 Verifierad kund
    Enkel och tydlig offert, väldigt snabb återkoppling samt bättre i prisklass än många andra. Vi köpte en bänkskiva i Dekton Arga genom Kristoffer Persson på stenskivor.se med installation, allt fungerade klockrent. Enda som var krångligt var betalningen men genom snabb återkoppling fick vi till en bra lösning även med det.
    Hej Jennie

Tack så jätte mycket för att du tagit dig tid att skriva ett detaljerat omdöme.
    Det glädjer oss enormt att läsa att ni är nöjda med vår service och vår sten.

Kristoffer hälsar så gott.

• Henrik D
    2022-09-06 Verifierad kund
    Hej,

Väldigt nöjda med vår nya marmorbänkskiva och smidigt med supporten gällande snabba besked.

//Henrik
    Hej Hernrik

Stort tack för ditt omdöme och att du tagit dig tiden.
    Vi blir väldigt glada att läsa att ni är nöjda med vår sten och service.

2022-09-05 Verifierad kund
    Catherine was the one who helped me with this order. She is a wonderful girl and helped with all the questions I had during whole process. I will recommend stenskivor. I had chosen Dekton for my kitchen.
    Hi Vibhu

Thanks you so much for taking the time to write.
    We are very happy that you are satisfied with our service and the stones.

Cathrine says hallo.

Best Regards Ammie Ambaramma
    2022-09-05 Verifierad kund
    Funkade kanon genom hela processen. Från beställning, mätning och installation.
    Hej Ted

vi blir väldigt glada att läsa att ni är nöjda med hela processen hos oss.
    Tack för att du tog dig tid att skriva.

2022-09-02 Verifierad kund
    Bra service, hjälpsamma och nöjda med bänkskivan
    Hej Jenny

Stort tack för att du tagit dig tid att skriva.
    Det glädjer oss.

2022-08-18 Verifierad kund
    Vi har i vårt kök lagt in bänkskiva Dekton i mönster Bergen. Vi är mycket nöjda med resultatet, så snyggt och praktiskt. Emma i Malmö har hjälpt oss hela vägen, tack föt all hjälp ! Stort tack till Ammie med !
    Gunilla och Maurizio, Karlshamn
    Hej Gunilla och Maurizio

Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva, det värmer oss väldigt.

Hoppas ni får njuta massor av er fina Dekton.

• MOKHALAD K
    2022-08-12 Verifierad kund
    På stenskivor får man gott bemötande av det mycket trevliga personalen både i Stockholm och i Malmö. Man får vackra sten och perfekt enligt beställd mått. Speciellt tack till Nikha Acera som hjälpt oss allt från beställning, tips, råd och tålamod. Vi har idag granitskivor både i inneköket och uteköket.
    Hej Mokhalad

Stort tack för att du tog dig tid att skriva, det värmer oss fint.
    Nikha hälsar så gott och vi hoppas ni får njuta massor både av stenen ute och inne.

2022-08-01 Verifierad kund
    Prisvärt och grym service från Kristoffer Persson på Stenskivor. Bra flyt och tempo genom hela processen med ett personligt bemötande. Mycket nöjd!
    Hej Tobias

Stort tack för detta.
    Kristoffer hälsar så gott och vi hoppas ni får mycket nöje med er fina sten.

2022-07-30 Verifierad kund
    Supernöjd, bra service, kunnig personal och bra pris. Våra granitskivor är helt perfekta.
    Hej Carina

Vad glada vi blir att ni är nöjda med er fina granit.
    Tack för att du tog dig tid att skriva.

2022-07-23 Verifierad kund
    Smidigt. Snabba svar. Trevligt bemötande.
    Hej Annmari

Stort tack för detta

2022-07-06 Verifierad kund
    Stenskivor.se var väldigt professionella och kunniga. Deras kundservice var helt otrolig och svarade på frågor och guidade oss genom hela processen. Vi kunde inte vara mer nöjda med slutresultat! Vi skulle varmt rekommendera dem och så klart kommer vi även att vända oss till dem igen den dagen vi behöver deras tjänster. 5/5
    Hej Karl

Stort tack för att du tagit dig tid att skriva.
    Det värmer oss fint att höra att ni är nöjda, vi hoppas ni får mycket nöje med er fina sten.

2022-07-05 Verifierad kund
    Fint och proffsigt bemötande av säljare Emma och med all den hjälp jag behövde för att ta beslut till köp.
    Duktiga montagekillar som levererade tidigare än planerat.
    Hej Bengt
    Tack för dina vänliga ord och för att du tog dig tid att skriva.
    Vi blir så glada när våra kunder är nöjda

Emma hälsar så gott.

• Per Mats G
    2022-07-02 Verifierad kund
    Vill ge Malin Palm ett stort tack för all hjälp!
    Suveränt bemötande under hela processen. Hade första kontakten med Malin i augusti 2021 och efter många frågor och offerter så kom vi fram till vilken bänkskiva som vi ville ha.

Kan varmt rekommendera Malin och Stenskivor.se.

Mats Garderud
    Hej Mats

Vad kul att höra att ni är nöjda! Vi hoppas ni får mycket nöje med er fina sten.
    Malin hälsar så gott

2022-06-26 Verifierad kund
    En positiv erfarenhet rakt igenom. Emma lotsade oss genom hela processen, som f ö var enkel att följa. Ett mindre misstag med vid produktionen (ett rundat hörn) ordnades i efterhand utan någon längre väntetid. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet.
    Hej Simon

Så kul att höra att ni är nöjda och även med hanteringen av det rundade hörnet som vi gjorde i efterhand.
    Emma hälsar så gott

2022-06-20 Verifierad kund
    Bra service, snabbt jobb, och min kontaktperson var skitbra. Dock är jag inte nöjd med produkten.

Skivan har prickar i sig som gör at skivan ser skitig och ful ut, och det känns inte som att det någonsin blir helt ren. Det här är inget som visades på referensbilder eller påtalades innan beställning.

Svaret jag fått från stenskivor är att detta när något som är naturligt i stenen, det är själva stenmjölet som du känner. Kompositen är gjord av en stenmassa som pressats ihop med ett bindemedel och ibland kan man känna av kornen på ytan.

Det här är den tredje kompositskivan jag har köpt. Jag har inte upplevt det tidigare. Hade jag varit medveten om att det hade kunnat uppstå hade jag valt en annan leverantör.
    Hej Tiger

Tack för din feedback och kul att du är nöjd med hanteringen.

Gällande stenen är det tråkigt att du inte är nöjd men precis som du skriver och som vi meddelar är detta naturligt. Det har alltså inte med leverantören att göra utan detta kan uppstå oberoende på var man beställer.

2022-06-15 Verifierad kund
    Fungerade bra, jag är nöjd med en fin granitköksbänk, proffsig installation, fick bra hjälp av Emma Fogelström med beställning, information och diverse frågor. Jag saknar bara en materialutställning i Stockholm med bättre utbud av stenskivor för att kunna välja lättare.
    Hej Otto

Tack för att du tagit dig tid att skriva.
    Emma hälsar så gott

Vi jobbar på större och bättre utbud men svårt att täcka in allt då utbudet förändras också.
    Tack för din feedback.

2022-06-14 Verifierad kund
    Kristoffer Persson har hjälpt mig valde en otroligt fin granit bänkskiva till mitt kök.
    Allt har gått bra och man behöver lite extra tålamod men det är värt.
    Hej Yonghong

Tack för detta och vi hoppas ni får mycket glädje i ert nya fina kök.
    Kristoffer hälsar så gott.

2022-06-13 Verifierad kund
    Bra bemötande och rådgivning. Jättefin skiva i kvartskomposit till vår köksö. Vi är jättenöjda.
    Hej Margareta

Tack för det och vad glada vi blir att ni är nöjda.

2022-06-10 Verifierad kund
    Mycket bra! Klara besked, bra kontakt med projektledaren. Mätkilllen och de som levererade och montera skivan var väldigt noggranna och proffesionella.

Toppbetyg 👍👍
    Hej Rolf, tack för att du tog dig tid att skriva. Vi blir alltid lika glada.

• teres s
    2022-06-06 Verifierad kund
    Snabb och smidig installation och superfin bänkskiva. Köpte en silestone komposit. Bra och snabbt svar på frågor via mail!
    Hej Teres

Tack för att du tog dig tid att skriva till oss.
    Uppskattar vi mycket

Hoppas du får en fin sommar

Varma hälsningar
    2022-06-05 Verifierad kund
    Our experience with StenSkivor.se has been great. They were extremely competitive in their pricing and also price matched the blanco diskho we ordered. Catherine our sales person has been clear and communicative throughout the whole process. We chose the Technistone Crystal Royale with an estimated delivery time ( to stenskivor.se ) of about 3 weeks. This was accurate and we were invited to book our installation after about 3 weeks. We managed to book the installation for a week later and all went according to plan. It was installed quickly within about 1.5 - 2 hours. As far as the quality of the stone goes it seems great, but I am no expert. We would definitely recommend StenSkivor.se. The sales process, wait time and installation has all been great.
    Hi Liam
    Than you for your deailed description of your experience and what was good.
    We appreciate that enormously

Cathrine greets

Best regards
    2022-06-03 Verifierad kund
    Dålig support vid reklamation.
    Fanns inte ett spår av marmorering på levererade skivor, trots detta är ett utstickande kännetecken i beskrivningen.
    (Bilder och text)
    Kunde köpt billigare sten istället…
    Hej Henry

Jätte tråkigt att du känner så men som jag informerade dig om så har du köpt en natursten som kan skilja sig åt i marmorering från block till block. Till och med från ena kanten till den andra kanten på samma block.
    Att du saknar marmorering mer eller mindre på en natursten är dessvärre inget vi kan kompensera för.
    Vi skriver även om natursten i våra allmänna villkor.

vi hoppas att du ändå kommer kunna njuta av dina hela och fina stenskivor.

2022-06-02 Verifierad kund
    Tydlig beställningsprocess. Snabb tillverkningen, leverans och montering.
    Mycket nöjd med hantverket och min nya köksbänk.
    Hej Stefan

Stort tack för att du tog dig tid att skriva om oss.
    Vi blir så glada.

Hoppas du får njuta massor i ditt nya kök.

2022-06-01 Verifierad kund
    Bra bemötande och service genom hela processen. Väldigt bra jobb vid installationen.
    Hej Daniel

vi tackar ödmjukast för att du tagit dig tid att skriva om oss.
    Det värmer.

Ha en riktigt fin sommar
    2022-05-26 Verifierad kund
    God kontakt med säljare Emma Fågelström.
    Prisvärt och som utlovat. Vi är supernöjda!
    Hej Ulrica!

Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva om oss. Vi blir så glada.

Emma hälsar och vi hoppas ni njuter för fullt av era Dekton Keon skivor.

MVh Ammie Ambaramma
    2022-05-14 Verifierad kund
    Verkligen nöjda! Cathrine var väldigt hjälpsam och alltid snabb med att återkoppla. Tack för ett lyckat projekt :)
    Hej Jannike

Stort tack för att du tog dig tid att skriva till oss.

Cathrine hälsar och vi hoppas ni njuter för fullt av era fina nya stenskivor.

MVh Ammie Ambaramma
    2022-05-12 Verifierad kund
    Har fått hjälp av Cathrine Johansson på Stenskivor.se. Ödmjukare människa och finare service kan man inte hitta! Jag kollade med många bolag tills jag kom i kontakt med Cathrine och då föll polletten på plats direkt. Hon vägledde mig genom allting och var övertydlig med allt från A-O. Kan starkt rekommendera henne om du söker en person som kommer vägleda dig genom allting. Jag jobbar själv med försäljning och kan lätt säga att hon är bland de bästa jag haft med att göra. Stort utbud, snabb leverans och håller det som är utlovat.
    Hej!

Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din fina upplevelse hos oss.
    Chatrine hälsar så gott

Vi hoppas att du njuter massor av ditt fina Dekton Arga kök!
    2022-05-08 Verifierad kund
    Smidigt och lätt.
    Mycket bra kundservice
    Hej Kristian

Det värmer fint att läsa om din härliga upplevelse hos oss.
    Tack

Hoppas du får massor med glädje av din fina Nero Africa sten.

MVH Ammie Ambaramma
  • Mårten L
    2022-05-05 Verifierad kund
    Mycket professionellt och trevligt bemötande genom hela processen från val av material till fullt installerade bänkskivor i svart granit och vit keramik.
    Hej Mårten
    Stort tack för att du tog dig tid att skriva om din härliga upplevelse hos oss.

Det blev ju fantastiskt fint med dina ljus bänkskivor och mörka köksö i två helt olika material.
    säljaren Emma hälsar också.

2022-05-03 Verifierad kund
    Mycket bra kommunikation av framförallt Malin på stenskivor.se genom hela processen! Så att det blev rätt sten (Nero Assoluto eftersom jag redan hade det i köket), hur den skulle vara behandlad, sedan vad som händer och när det händer. Allt till riktigt bra pris!
    Hej Jacob!

Stort tack för dessa värmande ord. Det glädjer oss att höra att ni är nöjda med både oss och din fina sten.
    Vi hälsar till Malin!

2022-05-02 Verifierad kund
    Som förstagångsköpare var jag lite nervös inför köpet av en carrera-marmorskiva och stänkskydd till vårt nya kök. Det var en stor post i vår renoveringsbudget så jag jämförde flera leverantörer innan jag tog kontakt med stenskivor.se

Där fick jag en underbar kontaktperson som heter Nikha Acera som hjälpte mig med alla mina frågor och funderingar. Det blev ganska många mail och samtal som hon alltid svarade proffsigt och glatt på. Det gav mig en trygghet och en positiv känsla inför hela köksrenoveringen.

Slutresultatet blev precis som vi hade hoppats! Om det blir en till renovering hoppas jag Nikha är kvar på företaget för då är det henne jag kontaktar!
    Hej Viktor
    Stort tack för din feedback. Det värmer oss jätte mycket att läsa om din upplevelse hos oss.
    Och ditt kök blev kanon fint!
    Vi hälsar Nikha.

Mvh stenskivor.se
  • Henrik R
    2022-04-29 Verifierad kund
    Vi fick snabb och professionell hjälp av Kristoffer på Stenskivor. Vi är jättenöjda med våra bänkskivor och resultatet blev över förväntan.
    Hej Henrik

Det värmer oss gott att höra. Vi hälsar även till Kristoffer.
    Hoppas ni njuter massor av er nya fina Silstone Coral Clay kök.

2022-04-21 Verifierad kund
    Vi köpte kompostskiva Technistone Supreme White. Den är såå fin; vit med diskreta, naturtrogna ljusgrå vener.

Superkompetent och trygg kontakt med en kontaktperson på företaget. Fick snabb och bra hjälp med att justera planerna innan beställning. Bra att kunna följa vad som hände i Mina Sidor.

Mätning och installation var professionell, resultatet utmärkt, och det blev inte alls så dammigt/smutsigt som jag var förberedd på.

Det hade varit bra att få med en flaska av deras rekommenderade rengöringsmedel.
    Hej Cecilia
    Stort tack för att du tagit dig tid att berätta om din härliga upplevelse hos oss på stenskivor.se
    Det värmer oss massor.

Rengöringen av kompositstenen gör du bäst med en ren trasa, ljummet vatten och ev såpa vid behov.

MVH
    2022-04-20 Verifierad kund
    Bra kvalitet, professionellt utförande och bra service vid kontakt och installation.
    Hej Tjomas!

Vad underbart att du är nöjd med oss och din fina natursten Nero Assoluto.
    Det värmer oss mycket.

2022-04-14 Verifierad kund
    Bra bemött av alla från sälj till montering
    med tanke på att det är dyr vara o top of the line så var förväntningarna höga.
    Stenskivor levde upp till dom
    Hej Bengt!
    Stort tack för dina värmande ord.

Hoppas du njuter för fullt med din vackra Dekton Keon.

2022-03-23 Verifierad kund
    Bra pris!
    Bra produkt!!
    Bra support!!!
    Hej Fabian!
    Stort tack för de fina order.
    Vi hoppas ni njuter för fullt av era Nero Assoluto stenskivor.
    Med vänliga hälsningar Ammie Ambaramma
    2022-03-22 Verifierad kund
    Superbra upplevelse överlag och vi är nöjda med produkten. kommer att köpa av stenskivor.se igen! Fick snabbt svar på alla frågor och vi kunde följa processen via stenskivor.se Mina sidor.

Rekommenderas starkt!
    Hej Christian, tack för de fina orden!
    2022-03-21 Verifierad kund
    Supernöjd med stenskivan och all service och hjälp på vägen. Kan varmt rekommendera Stenskivor.se
    Hej Therese, tack för de fina omdömet! Det värmer!
    2022-03-14 Verifierad kund
    TLDR; Det tog 8 veckor att få våra bänkskivor, vi hade förväntat oss hälften. Läs avtalet noga, eller hitta en leverantör som är snabbare.

----

Innan vi påbörjade vår köksrenovering gjorde jag så mycket research jag kunde, och det generella omdömet om stenskivor.se verkade vara att många var väldigt nöjda och många väldigt missnöjda. Tyvärr hade vi oturen att hamna i den senare gruppen, och det beror på en enda sak - själva leveranstiden.

Från stenskivor.se (hemsida och samtal med säljare) fick vi uppfattningen att det skulle ta 3-4 veckor att få bänkskivan vi beställt. När jag läser noggrannare står det dock tydligt att det är 3-4 veckor från godkänd ritning som gäller. I vårt fall tog det varje steg i processen flera dagar extra. Boka mätning - en vecka. Få ritningen rättad efter felmätning - en vecka. Boka installation - en vecka. Det innebär att vi var utan kök i 8 veckor, istället för fyra som vi hade planerat för.

Vi pratade med stenskivor.se varje vecka under den här perioden men de kunde egentligen inte ge någon information under resans gång. Det närmaste en förklaring vi kom var att de upplevde växtvärk och generellt hade problem med mätning, produktion och installation.

Min rekommendation om ni vill anlita stenskivor.se är att ställa frågor kring dessa delar av processen och se till att få garantier kring hur lång tid det får ta att boka mätning, etc.

Det är också värt att nämna att vi är väldigt nöjda med själva bänkskivan och installationen!
    Hej, kul att ni är nöjda med slutresultatet, dock tråkigt att ni känner att det tagit lång tid. Det kan ta upp till ca 5 veckor från bekräftad ritning om man inte har en beställningsvara lite beroende på hur det ser ut med transporter osv och vad jag kan se så tog det 5 veckor från bekräftad ritning. Dock så stämmer det att det tog lång tid med ritningen (det vanliga är inom 2 arbetsdagar), detta beklagar vi för och har även bemött er gällande detta.
    När det kommer till Mättider så brukar vi säga att man bör ha 1-2 veckors framförhållning även om det många gånger går att få en snabbare tid. Vad jag kan se så fick ni mätning 9 dagar efter bekräftad order. Förstår att det kan kännas långt när man väntar på sin nya skiva.
    Slutligen så vill jag tacka för din feedback- den är viktigt för oss!

2022-03-11 Verifierad kund
    Vi köpte stenskivor till köksbänkar och köksö. Det blev jättefint. Kanske hade förväntat mig lite kortare tid mellan beställning och installation då de hade vår valda sten på lager, men de höll utlovad leveranstid på dagen med vad som stod i kontraktet. Blev lite strul på leveransdagen då man plötsligt kom på att de behövde mer bärhjälp av oss än en person som var sagt från början. Lite sent att komma på samma dag tyckte vi. Annars fungerade allt bra! Ett stort plus till att man fick en länk där man kunde följa sin leverans under tidens gång.
    Hej Karuna, tack för din feedback och kul att du är nöjd i det hela!
    När det gäller bärhjälp så informerar vi att det behövs om stenen väger över ett visst antal kilo. Dock så förstår jag att det är lätt att missa så vi tar till oss den feedbacken
    2022-03-04 Verifierad kund
    Jag har renoverat vårt kök fullständigt och letade efter ett företag som kunde leverera bänkskivor i kompositsten. Fann Stenskivor.se och fyllde i en offertförfågan 22 och fick svar en halvtimme senare. Tog telefonkontakt nästa dag och Malin Palm gav en fantastisk support under hela projekttiden. Skickade provbrickor och återkom på alla email otroligt snabbt. Jag valde Grey Expo. Uppmätning och montering på lovade tider av trevliga och professionella personer. Resultatet blev till full belåtenhet och jag bedömer det till ett mycket bra pris.
    Hej Anders, tack för den fina feedbacken!
    Så kul att ni är nöjda!
    Tack för ditt förtroende!
    Med vänliga hälsningar Stenskivor.se
    2022-02-28 Verifierad kund
    Jätte nöjda
    Köpte skivan av Emma i Malmö
    Hej Caroline, vad kul att ni är nöjda!
    Tack för förtroendet!
    Therese Nilsson
    2022-02-28 Verifierad kund
    Fick bra tips och och smakråd av en som heter Emma. Stort och bra sortiment på olika sorts skivor, och olika material.
    Tack för din feedback och ditt förtroende!
    2022-02-22 Verifierad kund
    Snabb och smidig affär, där vi enkelt kunde följa hela processen. Leveranstiden hölls som utlovat. Jättefina granitskivor och bra pris! Supernöjda!
    2022-02-21 Verifierad kund
    Köpte en matbordsskiva i komposit som är jättefin! Professionella och trevliga är dem på stenskivor. Jag hade kontakt med Emma som var supertrevlig och svarade alltid snabbt på Mail osv. Jätte nöjd :)
    Hej EMma, tack för din fina feedback!
    Det värmer!
    2022-02-21 Verifierad kund
    Vår kontaktperson Emma har varit fantastisk genom hela processen. Stenen är superfin och vi är sååå nöjda. Leverans i tid och superproffsigt hela vägen!
    2022-02-20 Verifierad kund
    Bra bemötande och snabb och felfri leverans!
    2022-02-17 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande, snabba svar på mailen och en slutprodukt som var över förväntan till ett pris under konkurrenterna. Vad kan man mer begära, absolut inget.
    Hej ANders, tack för den fina feedbacken och för dit förtroende.
    2022-02-14 Verifierad kund
    Vi köpte bänkskivan för köket i komposit hos Stenskivor i Malmö. Kanon kundbemötande med super snabb återkoppling, smidig kommunikation utan komplikationer, allt var enligt överenskommelsen och planen. Vår säljare var Kristoffer.