Stockholm Marin

Stockholm Marin

Välkommen till Stockholm Marin!

Känner du att den gamla båten börjar bli gammal och grå? Dags att byta till något nytt och fräscht. Vi låter dig välja mellan ett antal båtar vi har på lager. Allt från segelbåtar till motorbåtar. Med över 40 års erfarenhet i branschen sköter vi processen från början till slut. Helt enligt dina önskemål. Att köpa båt ska vara tryggt - vi på Stockholm Marin guidar dig därför i köpet av en ny båt och vad du bör tänka på. Tryggt och smidigt!

Välkommen in till oss på Stockholm Marin!

Läs vad 62 kunder tycker om Stockholm Marin 2

• Yngve N
    2021-07-25
    Mycket kunnig och tillmötesgående personal.
    Har både köpt och sålt båten genom Stockholm Marin.
    Tryggt köp och trygg försäljning.
    Rekommenderas starkt.
    2021-06-27
    Jag tycker att hela processen under försäljningen gick väldigt bra. Om jag ska ranka försäljningen på en skala 1 till 5 så blir det en 5
    2021-06-10
    Sålde min båt och alla förväntningar jag hade infriades. Glad och trevlig personal som samtidigt är problemlösare. Service av yppersta kvalitet.
    2021-05-21
    Jag sålde min båt via Stockholm Marin. De var enkla och trevliga att ha att göra med och gjorde försäljningen väldigt smidig för mig med tjänster som att hämta och vårrusta båten.
    2021-05-21
    Super bra service och trevligt bemötande.
    2021-05-14
    Proffsiga och serviceinriktade, en smidig affär som jag är nöjd med.
    2021-05-12
    Väldigt bra service och ett vänligt bemötande
    2021-05-10
    Sålde min båt, allt är till min belåtenhet.
    Hej Bo. Kul att du var nöjd med oss. Alltid kul att få hjälpa till med försäljning av en sån fin båt som du hade. Ha nu en fin sommar. Mvh Claes Stockholm Marin
    2021-05-10
    Jag köpte en Finnmaster 6100, fick väldigt trevligt och proffsigt bemötande.
    Enkla och smidiga arbetare på plats som tog sig tid för att hjälpa till med allt från svara på frågor till att dra upp båten på trailer.
    Toppen på alla sätt och vis!
    Hej Nicklas. Kul att du kände att vi kunde hjälpa dig på ett bra sätt och att du var nöjd. Ha nu en fin sommar i din fina Finnmaster så hoppas jag vi syns igen. Mvh Claes Stockholm Marin
    Sålde båt,
    Smidigt och professionellt.
    2021-05-03
    Sålde 21 fots consol båt med utombordare. Snabb hantering, uppdatering om försäljningsläget kom löpande. Raka svar, inget tjafs. Riktig värdering, snygg presentation och snabb försäljning.
  • Bengt L
    2021-03-10
    Effektivt och proffsigt bemötande! Vet att vi kan återkomma om något fattas/Mvh Bengt Södermöja
    Hej Bengt! Så roligt att höra! Ni är självfallet välkomna åter oavsett ärende :) Stockholm Marin
  • Rickard R
    2020-09-29
    Köpte en Ryds 23 DC av Stockholm marin i våras, vi valde att köpa den av dem pga deras engagemang och service och det har vi inte ångrat! Superbra killar som alltid hållit vad de lovat, jag kommer garanterat göra fler affärer med Stockholm marin!
  • 2020-09-24
    Fantastisk service är vad man får hos Stockholms Marin. Tyvärr fanns det en del fel på den begagnade båten vi köpte från dem, men de löste allt på ett utmärkt sätt. Mycket nöjd med köpet av dem och med den trygghet man fick. Rekommenderar dem verkligen. Köper gärna från dem i framtiden också.
    2020-09-01
    Som första båt köpare måste jag bara säga:Wow, vilken hjälp man fick av killarna.
    Helt suveräna.
    Vi kommer från husvagns världen och dom säljarna har en hel del att lära.
    Stort tack till Claes o grabbarna.
    2020-09-01
    Sålde 2st. båtar. Det gick snabbt. Trevlig och proffsig personal. Hälsningar Anders
    2020-09-01
    Vi fick hjälp att sälja vår båt. Bra bemötande och serviceinriktade. På ca 3 veckor var båten såld. Proffsigt genomfört och enkelt för oss.
    2020-08-10
    Bra service när några småfel skulle åtgärdas. Bra betalt. Mycket nöjd.
    2020-08-06
    Trevliga
    Snabb affär
    Smidiga inget krångel 👍
    2020-08-06
    De hjälpte mig att sälja min båt. Fantastiskt bemötande och båten blev såld på mindre än en vecka, för betydligt mer än vad jag vågade hoppas på!
  • Martin A
    2020-08-04
    Båt såldes snabbt för närmare fyrahundra tusen kronor via Stockholm Marin. Allt fungerade på bästa vis. Kan tycka att elva procent provision är i högsta laget men å andra sidan fick de ut ett betydligt bättre pris än vad jag skulle lyckats med vid en privat försäljning.
    2020-07-12
    Från Stockholm Marin fick vi 100%-ig service och hade bra dialog rakt igenom. Trevligt gäng! Helnöjd med försäljningen (och båten var verkligen inte i bra skick). Skulle definitivt göra om det.
  • 2020-07-08
    Uselt och oseriöst. Undvik Stockholm Marin. Köpte en styrpulpetbåt där det visade sig att uppgifter om service, reparationer och antal körtimmar på motorn var förfalskade och inte stämmer med deras varudeklaration. Även andra dålda skador visade sig finnas, som enligt deklarationen skulla vara i bra skick. Stockholm Marin vill inte ta ansvar även fast dom själva gjort en besiktning och genomgång av både motor och båt. Svarar inte på mail eller telefon. Kan bara råda dig som tänkt köpa en båt av Stockholm Marin att tänka efter både en och två gånger.
    Hej Thomas! Vad tråkigt att du upplever det så. Vi har ju haft telefonkontakt ca varannan dag. Och vi har även gått med på att köpa tillbaka båten då hon var behäftade med dolda fel som vi ej uppmärksammat tidigare i vår varudeklaration, och ej något som vi någonsin förnekat i vår konversation. Vi har ju även bekostad ett helt nytt växelhus pga tidigare läckage. En ledtid på 6 dagar mitt i brinnande högsäsong tycker jag inte är oskäligt på något sett innan detta beslut fattades.. och tycker att vi tagit vårt ansvar i denna affär fullt ut! Att fel inträffar är beklagligt, men vi har iaf tagit ansvar för detta och nu hävt affären 1-år efter köpet gjordes. Mvh / Erik Ryttervik Stockholm Marin
    2020-06-17
    Service minded och fick mig att känna mig trygg. Förmedlade kontakt till mekaniker så vi kunde köra båten till marinan. På plats så fixade ni de sista som behövde åtgärdas. Underbart. Underlättade mycket för oss.
    2020-06-16
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Snabbt agerande och snabb försäljning. Rekommenderas varmt
    2020-06-13
    Sålde min båt genom Sthlm Marin och var nog inte den enklaste kunden eftersom jag inte lyckades ge korrekt information om båten inför försäljning och sedan lämnade in en båt som var i behov av en hel del vårstädning, vilket jag också varit otydlig med. Säljaren jag hade kontakt med var trots detta genomgående väldigt seriös och positiv, och hade båda fötterna på jorden dessutom. STOR skillnad gentemot vissa andra firmor jag haft att göra med (typ en i Pampas) och jag kommer inte tveka att köpa eller sälja båt genom Sthlm Marin igen i framtiden.
    2020-06-07
    Vi köpte en styrpulpetbåt, Stockholm marin var väl informerade om båten. Hjälpsamma vid avslut och löste allt på bästa sätt
    Vi är jättenöjda👍
  • Ingemar B
    2020-06-05
    Köpte en segelbåt av Stockholm Marin i maj-20. Bra säljare (Simon) som gav ett rejält intryck, ringde tillbaka när han skulle och överhuvudtaget verkar vara en bra kille. Jättebra service, fick en del reparationer gjorda som jag knappt hade räknat med och de hade lagt tid på att förstå båtens funktioner - den såldes i princip av ett dödsbo - vilket gjorde det mycket enklare för mig att kliva ombord som ägare. (Tack, Dick!).
    2020-06-02
    Stort utbud av båtar. Duktig och trevlig personal. Köpte en Bella DC 621 i juli 2015 hos Stockholm Marin. Mycket nöjd med båten. Sålde samma båt via Stockholm Marin för drygt en vecka sedan. Båten såldes för samma pris som jag betalade för sex år sedan. Kan inte bli bättre. Tack till Claes och hela gänget.
  • Daniel E
    2020-05-29
    Claes på Stockholm marin fick i uppdrag att sälja vår rätt dyra båt. Från första kontakt till avslutad försäljning har allt fungerat perfekt. Trotts deras högtryck nu på våren så har all kommunikation skett direkt, har alltid fått snabba svar på ett korrekt Sätt och alltid glad, trevlig med ett leende på läpparna. Kontraktsskrivningar och betalningar har utförts exakt som vi blivit lovade. Detta trotts att det varit Coronatider som ställt till det för att få ihop försäljningen. Dom har även skött allt gällande transporter till utlandet och småsaker runtomkring på ett utomordentligt sätt. Jag har köpt och sålt många båtar genom livet och alltid blivit besviken och känt mig lurad eller missnöjd. Denna gång med Claes vid rodret så har jag hela tiden haft fullt förtroende. Kan bara ge mina högsta rekommendationer 10/10
    Daniel Edlund
    2020-04-10
    Sålt 2 båtar. Bra bemötande och smidig försäljning.
    Köpte båt
    Blev positivt bemött
    Hade inga förväntningar utom att köpa rätt båt och de hade den och därför blev det denna firma.
    Sålde båt.
    Blev mycket bra bemött.
    Stora förväntningar, men blev inte informerad när båten blev såld.
    Väntade på pengarna över en vecka. Kvittot fel, blev rätt efter 3:e kontakten.
    2019-09-17
    Från att vi lämnade in vår båt till försäljning, fram till samtalet som berättade att båten var såld, kände vi oss väldigt nöjda med allt som Stockholm Marin gjorde för att sälja vår "ögonsten".

En otroligt proffsigt bemötande redan vid första kontakten fick oss som säljare att känna oss trygga.

Kan varmt rekommendera dem till alla som tänker sälja eller köpa båt!
    2019-08-16
    En bra förmedlingstjänst vid båtförsäljning med trevlig och kunnig personal.
  • Info@byggnadsfysik.com I
    2019-08-15
    Sålde en båt och blev initialt positivt bemött men senare kontakt i köp/säljsituation var dålig avslutas med ett bra mail med avräkning. Hade höga förväntningar då jag vände mig till båtförmedlare med hög svansföring då jag trodde att de genom att kunna erbjuda hjälp med finansiering, visning, försäkringar och dyligt skulle kunna ta så pass bra betalt att det vägde upp del av deras arvode. Bedömer dock inte att så var fallet och hade sannolikt haft ett bättre saldo på kontot om jag sålt privat.
  • Ozzy O
    2019-08-14
    Köpte en båt osedd som beskrevs vara i "nyskick" och "otroligt fin". Tyvärr visade sig båten ha skav på sidorna samt trasig söm i förarstolen. Den var dessutom väldigt skitig i skrovet. När jag hämtade den låg båten på trailer med ca 150kg i kultryck! Även mkt strul med försäkringen de tecknade där jag fått ringa och korrigera uppgifterna flera gånger bland annat så kom inte trailern med. Dock väldigt trevligt bemötande och jag är trots allt nöjd med båtköpet. Troligen har de bara alldeles för mkt att göra.
    2019-07-23
    Bra ställe om du vill sälja båten
    2019-07-18
    Köpte en segelbåt Bavaria 30.
    Mycket nöjd med bemötandet och kändes tryggt och säkert. Bra genomgång av båten och trevliga personer som jobbar där. Vi är supernöjda!
    Ha en fortsatt fin sommar!
    Veronica & Magnus
    2019-07-18
    Riktigt bra service! Kan rekommenderas!
    2019-07-01
    Jag anlitade Stockholm Marin för att sälja min segelbåt. De visade sig vara personliga och professionella genom hela processen. Rekommenderas!
    Tack så mycket Claes, det var roligt att höra! Jag måste också beröma dig för att ha en så fin och välvårdad båt! Stockholm Marin
    2019-06-03
    Köpte en Delta 25 SC. Trevligt och bra bemötande av Claes W på Stockholm Marin. Allt fungerade smidigt och smärtfritt. Dock utlovades att båten skulle städas ur ordentligt men resultatet var inte helt tillfredsställande. Dock inget större bekymmer.
    På det stora hela är jag nöjd med Stockholm Marin.
    2019-05-31
    Köpte en båt av dem och tycker att de var proffsiga i sitt bemötande och kunnande.
    Litet minus att båten inte var riktigt tvättad innan överlämnade.
    2019-05-31
    Sålt min båt
    Ok kontakt och hantering
    Resultat ok men oklar/osäker hantering
    2019-05-29
    Bästa marinan, bästa servicen. Köper nästa båt där utan tvekan!
    2019-05-29
    Går du i tankar på att sälja din båt borde du välja Stockholm Marin! Jag kunde inte varit mer nöjd med hela processen när jag sålde min båt där.
  • Patrick Mikael K
    2019-05-29
    Snabb och smidig försäljning av min båt.
    Trevlig och kunnig personal.
    2019-05-28
    På ett engagerat och positivt sätt har Stockholm Marin ännu en gång hjälpt mig att sälja en båt. Jag vet att mitt uppdrag hamnar i erfarna, pricksäkra och ambitiösa händer och jag kommer garanterat komma tillbaka, som köpare och säljare.
  • Anders B
    2019-05-28
    Säljuppdrag proffsigt bemötande från första kontakten till avslut och redovisning av försäljningslikviden.
    Alla anställda jag kom i kontakt med var fokuserade på sin arbetsuppgift och gjorde ett perfekt jobb.
    2019-05-24
    Grym service ,båten såld på 10 dagar.