Stockholm Marin

Välkommen till Stockholm Marin!

Känner du att den gamla båten börjar bli gammal och grå? Dags att byta till något nytt och fräscht. Vi låter dig välja mellan ett antal båtar vi har på lager. Allt från segelbåtar till motorbåtar. Med över 40 års erfarenhet i branschen sköter vi processen från början till slut. Helt enligt dina önskemål. Att köpa båt ska vara tryggt - vi på Stockholm Marin guidar dig därför i köpet av en ny båt och vad du bör tänka på. Tryggt och smidigt!

Välkommen in till oss på Stockholm Marin!

Läs vad 80 kunder tycker om Stockholm Marin 2

2022-08-23 Verifierad kund
    Trevligt och proffsigt bemötande genom hela mitt försäljningsärende. Jag lämnar en stark rekommendation och kommer vända mig till dem för framtida försäljningar!
    2022-08-10 Verifierad kund
    Kompetent och trevlig personal.
    Min båt blev snabbt såld och allt gick mycket smidigt
    2022-07-19 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande!
    Det som saknades var en löpande uppföljning vad gällde försäljnibgsuppdragets utveckling, kundintresse för det satta försäljningspriset
    Etc. - Nu var det jag som kund som fick återkomma och följa upp försäljningens utveckling och efter mitt samtal sänka utpriset.
    Denna kommunikation med kunden måste företaget förstärka/utveckla!
    I övrigt allt okay!!
    2022-06-15 Verifierad kund
    Professionella och kunniga, duktiga på att få till avslut och hade en bra känsla för prissättning.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande, tydlig beskrivning av vad som ingick i uppdraget. Bra återkoppling under pågående försäljning.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Allt var till full belåtenhet, inget mer att önska.
    Kommer att tipsa bekanta om hur bra och snabbt allt var.
    Jag har sålt 2 båtar via Stockholm Marin
    2022-05-04 Verifierad kund
    Snabb och proffsig försäljning av båten.
    Inget strul och raka besked.
    Snabb utbetalning av pengarna efter slutförd affär.
    2022-04-21 Verifierad kund
    Känns seriöst och med bra total hantering under säljprocessen
    2022-03-21 Verifierad kund
    Bra bemötande och snabb handläggning.. utpriset väl avvägt i förhållande till slutpris. Provisionen för hög mat er arbetsinsats.
  • 2022-02-16 Spontant omdöme
    En båt skall köpas av båthandlare eller båtmäklare. Allra helst Stockholm Marin! Om jag köpt min båt privat hade jag stått helt handfallen inför de utmaningar som följde. Kanske inte helt handfallen men problemen som båten var behäftat med hade jag fått lösa helt själv. Utan stöd eller garantier från en privat säljare. Med Stockholm Marin har det varit precis tvärtom. Väldigt tillmötesgående, hjälpsamma och jag har känslan av att jag är en kund och står i centrum! Keep up the good work Claes! //Mats
    2021-10-25 Verifierad kund
    Bra, kunnigt och vänligt bemötande.
    Vi kände oss väldigt trygga vid köp av Euro Yacht 370.
    Ni lyckades även med att hjälpa oss med försäljning av HSÖ 30.
    Tack!
    2021-10-15 Verifierad kund
    Otroligt kompetenta och service inriktade båtmäklare. Mycket nöjd, de löste allt kring båtförsäljningen. Seam-less service!
    2021-10-05 Verifierad kund
    Riktigt trevligt bemötande och bra personal!
    Uppdraget var att sälja min båt vilket genomfördes
    på ett bra sätt.

Kan verkligen rekommendera Stockholm Marin!
    2021-10-04 Verifierad kund
    Utmärkt bemötande och snabb handläggning . Stockholm Marin sålde vår båt Aquadore HT 26 .
    2021-09-27 Verifierad kund
    Bra service och kunskap. Det känns tryggt och dom är väldigt professionella med att både sälja båt samt ifall man vill köpa!
    Kommer definitivt anlita dem igen!
    2021-09-23 Verifierad kund
    Bra sakligt och alla dokument och rutiner i ordning.

Ni toppade med en bok och bubbel - kul! (Ska se om vi kan göra liknande på jobbet)
    2021-09-03 Spontant omdöme
    Svåra att få kontakt med. Ringer inte tillbaka och svarar inte på på mejl utan påtryckningar.
    Deltog i en budgivning där båten inte såldes till högstbjudande. Tveksamt ur både säljar- och köparperspektiv.
    2021-08-04 Verifierad kund
    Helt outstanding i alla avseenden!

Från början med inköp av begagnad segelbåt sensommaren 2019 till årets hjälp med försäljning av samma segelbåt nu 2021.

Så proffsiga och serviceminded.

Vi rekommenderar varmt denna firma och dess personal till alla som står i begrepp att skaffa båt vare sig den drivs med motor eller segel.

Med varma seglarhälsningar/Ewa & Bengt
  • Yngve N
    2021-07-25 Verifierad kund
    Mycket kunnig och tillmötesgående personal.
    Har både köpt och sålt båten genom Stockholm Marin.
    Tryggt köp och trygg försäljning.
    Rekommenderas starkt.
    2021-06-27 Verifierad kund
    Jag tycker att hela processen under försäljningen gick väldigt bra. Om jag ska ranka försäljningen på en skala 1 till 5 så blir det en 5
    2021-06-10 Verifierad kund
    Sålde min båt och alla förväntningar jag hade infriades. Glad och trevlig personal som samtidigt är problemlösare. Service av yppersta kvalitet.
    2021-05-21 Verifierad kund
    Jag sålde min båt via Stockholm Marin. De var enkla och trevliga att ha att göra med och gjorde försäljningen väldigt smidig för mig med tjänster som att hämta och vårrusta båten.
    2021-05-21 Verifierad kund
    Super bra service och trevligt bemötande.
    2021-05-14 Verifierad kund
    Proffsiga och serviceinriktade, en smidig affär som jag är nöjd med.
    2021-05-12 Verifierad kund
    Väldigt bra service och ett vänligt bemötande
    2021-05-10 Verifierad kund
    Sålde min båt, allt är till min belåtenhet.
    Hej Bo. Kul att du var nöjd med oss. Alltid kul att få hjälpa till med försäljning av en sån fin båt som du hade. Ha nu en fin sommar.
    Mvh Claes
    2021-05-10 Verifierad kund
    Jag köpte en Finnmaster 6100, fick väldigt trevligt och proffsigt bemötande.
    Enkla och smidiga arbetare på plats som tog sig tid för att hjälpa till med allt från svara på frågor till att dra upp båten på trailer.
    Toppen på alla sätt och vis!
    Hej Nicklas. Kul att du kände att vi kunde hjälpa dig på ett bra sätt och att du var nöjd.
    Ha nu en fin sommar i din fina Finnmaster så hoppas jag vi syns igen.
    Mvh Claes
    Sålde båt,
    Smidigt och professionellt.
    2021-05-03 Verifierad kund
    Sålde 21 fots consol båt med utombordare. Snabb hantering, uppdatering om försäljningsläget kom löpande. Raka svar, inget tjafs. Riktig värdering, snygg presentation och snabb försäljning.
  • Bengt L
    2021-03-10 Verifierad kund
    Effektivt och proffsigt bemötande! Vet att vi kan återkomma om något fattas/Mvh Bengt Södermöja
    Hej Bengt! Så roligt att höra!
    Ni är självfallet välkomna åter oavsett ärende :)
  • Rickard R
    2020-09-29 Verifierad kund
    Köpte en Ryds 23 DC av Stockholm marin i våras, vi valde att köpa den av dem pga deras engagemang och service och det har vi inte ångrat! Superbra killar som alltid hållit vad de lovat, jag kommer garanterat göra fler affärer med Stockholm marin!
  • 2020-09-24 Spontant omdöme
    Fantastisk service är vad man får hos Stockholms Marin. Tyvärr fanns det en del fel på den begagnade båten vi köpte från dem, men de löste allt på ett utmärkt sätt. Mycket nöjd med köpet av dem och med den trygghet man fick. Rekommenderar dem verkligen. Köper gärna från dem i framtiden också.
    2020-09-01 Verifierad kund
    Som första båt köpare måste jag bara säga:Wow, vilken hjälp man fick av killarna.
    Helt suveräna.
    Vi kommer från husvagns världen och dom säljarna har en hel del att lära.
    Stort tack till Claes o grabbarna.
    2020-09-01 Verifierad kund
    Sålde 2st. båtar. Det gick snabbt. Trevlig och proffsig personal. Hälsningar Anders
    2020-09-01 Verifierad kund
    Vi fick hjälp att sälja vår båt. Bra bemötande och serviceinriktade. På ca 3 veckor var båten såld. Proffsigt genomfört och enkelt för oss.
    2020-08-10 Verifierad kund
    Bra service när några småfel skulle åtgärdas. Bra betalt. Mycket nöjd.
    2020-08-06 Verifierad kund
    Trevliga
    Snabb affär
    Smidiga inget krångel 👍
    2020-08-06 Verifierad kund
    De hjälpte mig att sälja min båt. Fantastiskt bemötande och båten blev såld på mindre än en vecka, för betydligt mer än vad jag vågade hoppas på!
  • Martin A
    2020-08-04 Verifierad kund
    Båt såldes snabbt för närmare fyrahundra tusen kronor via Stockholm Marin. Allt fungerade på bästa vis. Kan tycka att elva procent provision är i högsta laget men å andra sidan fick de ut ett betydligt bättre pris än vad jag skulle lyckats med vid en privat försäljning.
    2020-07-12 Verifierad kund
    Från Stockholm Marin fick vi 100%-ig service och hade bra dialog rakt igenom. Trevligt gäng! Helnöjd med försäljningen (och båten var verkligen inte i bra skick). Skulle definitivt göra om det.
  • 2020-07-08 Spontant omdöme
    Uselt och oseriöst. Undvik Stockholm Marin. Köpte en styrpulpetbåt där det visade sig att uppgifter om service, reparationer och antal körtimmar på motorn var förfalskade och inte stämmer med deras varudeklaration. Även andra dålda skador visade sig finnas, som enligt deklarationen skulla vara i bra skick. Stockholm Marin vill inte ta ansvar även fast dom själva gjort en besiktning och genomgång av både motor och båt. Svarar inte på mail eller telefon. Kan bara råda dig som tänkt köpa en båt av Stockholm Marin att tänka efter både en och två gånger.
    Hej Thomas!
    Vad tråkigt att du upplever det så.
    Vi har ju haft telefonkontakt ca varannan dag. Och vi har även gått med på att köpa tillbaka båten då hon var behäftade med dolda fel som vi ej uppmärksammat tidigare i vår varudeklaration, och ej något som vi någonsin förnekat i vår konversation. Vi har ju även bekostad ett helt nytt växelhus pga tidigare läckage. En ledtid på 6 dagar mitt i brinnande högsäsong tycker jag inte är oskäligt på något sett innan detta beslut fattades.. och tycker att vi tagit vårt ansvar i denna affär fullt ut! Att fel inträffar är beklagligt, men vi har iaf tagit ansvar för detta och nu hävt affären 1-år efter köpet gjordes. Mvh / Erik Ryttervik
    2020-06-17 Verifierad kund
    Service minded och fick mig att känna mig trygg. Förmedlade kontakt till mekaniker så vi kunde köra båten till marinan. På plats så fixade ni de sista som behövde åtgärdas. Underbart. Underlättade mycket för oss.
    2020-06-16 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Snabbt agerande och snabb försäljning. Rekommenderas varmt
    2020-06-13 Verifierad kund
    Sålde min båt genom Sthlm Marin och var nog inte den enklaste kunden eftersom jag inte lyckades ge korrekt information om båten inför försäljning och sedan lämnade in en båt som var i behov av en hel del vårstädning, vilket jag också varit otydlig med. Säljaren jag hade kontakt med var trots detta genomgående väldigt seriös och positiv, och hade båda fötterna på jorden dessutom. STOR skillnad gentemot vissa andra firmor jag haft att göra med (typ en i Pampas) och jag kommer inte tveka att köpa eller sälja båt genom Sthlm Marin igen i framtiden.
    2020-06-07 Verifierad kund
    Vi köpte en styrpulpetbåt, Stockholm marin var väl informerade om båten. Hjälpsamma vid avslut och löste allt på bästa sätt
    Vi är jättenöjda👍
  • Ingemar B
    2020-06-05 Verifierad kund
    Köpte en segelbåt av Stockholm Marin i maj-20. Bra säljare (Simon) som gav ett rejält intryck, ringde tillbaka när han skulle och överhuvudtaget verkar vara en bra kille. Jättebra service, fick en del reparationer gjorda som jag knappt hade räknat med och de hade lagt tid på att förstå båtens funktioner - den såldes i princip av ett dödsbo - vilket gjorde det mycket enklare för mig att kliva ombord som ägare. (Tack, Dick!).
    2020-06-02 Verifierad kund
    Stort utbud av båtar. Duktig och trevlig personal. Köpte en Bella DC 621 i juli 2015 hos Stockholm Marin. Mycket nöjd med båten. Sålde samma båt via Stockholm Marin för drygt en vecka sedan. Båten såldes för samma pris som jag betalade för sex år sedan. Kan inte bli bättre. Tack till Claes och hela gänget.
  • Daniel E
    2020-05-29 Verifierad kund
    Claes på Stockholm marin fick i uppdrag att sälja vår rätt dyra båt. Från första kontakt till avslutad försäljning har allt fungerat perfekt. Trotts deras högtryck nu på våren så har all kommunikation skett direkt, har alltid fått snabba svar på ett korrekt Sätt och alltid glad, trevlig med ett leende på läpparna. Kontraktsskrivningar och betalningar har utförts exakt som vi blivit lovade. Detta trotts att det varit Coronatider som ställt till det för att få ihop försäljningen. Dom har även skött allt gällande transporter till utlandet och småsaker runtomkring på ett utomordentligt sätt. Jag har köpt och sålt många båtar genom livet och alltid blivit besviken och känt mig lurad eller missnöjd. Denna gång med Claes vid rodret så har jag hela tiden haft fullt förtroende. Kan bara ge mina högsta rekommendationer 10/10
    Daniel Edlund
    2020-04-10 Verifierad kund
    Sålt 2 båtar. Bra bemötande och smidig försäljning.
    2019-09-17 Verifierad kund
    Köpte båt
    Blev positivt bemött
    Hade inga förväntningar utom att köpa rätt båt och de hade den och därför blev det denna firma.