Stockholm Marin

Stockholm Marin

Välkommen till Stockholm Marin!

Känner du att den gamla båten börjar bli gammal och grå? Dags att byta till något nytt och fräscht. Vi låter dig välja mellan ett antal båtar vi har på lager. Allt från segelbåtar till motorbåtar. Med över 40 års erfarenhet i branschen sköter vi processen från början till slut. Helt enligt dina önskemål. Att köpa båt ska vara tryggt - vi på Stockholm Marin guidar dig därför i köpet av en ny båt och vad du bör tänka på. Tryggt och smidigt!

Välkommen in till oss på Stockholm Marin!

Läs vad 50 kunder tycker om Stockholm Marin

• Rickard R

2020-09-29

Rickard R skrev om Stockholm Marin
    Köpte en Ryds 23 DC av Stockholm marin i våras, vi valde att köpa den av dem pga deras engagemang och service och det har vi inte ångrat! Superbra killar som alltid hållit vad de lovat, jag kommer garanterat göra fler affärer med Stockholm marin! Läs mer
  • 2020-09-24

John Henrik Oscar D skrev om Stockholm Marin
    Fantastisk service är vad man får hos Stockholms Marin. Tyvärr fanns det en del fel på den begagnade båten vi köpte från dem, men de löste allt på ett utmärkt sätt. Mycket nöjd med köpet av dem och med den trygghet man fick. Rekommenderar dem verkligen. Köper gärna från dem i framtiden också. Läs mer

Kent H skrev om Stockholm Marin
    Som första båt köpare måste jag bara säga:Wow, vilken hjälp man fick av killarna.
    Helt suveräna.
    Vi kommer från husvagns världen och dom säljarna har en hel del att lära.
    Stort tack till Claes o grabbarna. Läs mer

Anders K skrev om Stockholm Marin
    Sålde 2st. båtar. Det gick snabbt. Trevlig och proffsig personal. Hälsningar Anders Läs mer

Lars C skrev om Stockholm Marin
    Vi fick hjälp att sälja vår båt. Bra bemötande och serviceinriktade. På ca 3 veckor var båten såld. Proffsigt genomfört och enkelt för oss. Läs mer
  • 2020-08-10

Snabb affär
    Smidiga inget krångel 👍 Läs mer
  • 2020-08-06

Peter F skrev om Stockholm Marin
    De hjälpte mig att sälja min båt. Fantastiskt bemötande och båten blev såld på mindre än en vecka, för betydligt mer än vad jag vågade hoppas på! Läs mer
  • Martin A

2020-08-04

Martin A skrev om Stockholm Marin
    Båt såldes snabbt för närmare fyrahundra tusen kronor via Stockholm Marin. Allt fungerade på bästa vis. Kan tycka att elva procent provision är i högsta laget men å andra sidan fick de ut ett betydligt bättre pris än vad jag skulle lyckats med vid en privat försäljning. Läs mer
  • 2020-07-12

Stefan M skrev om Stockholm Marin
    Från Stockholm Marin fick vi 100%-ig service och hade bra dialog rakt igenom. Trevligt gäng! Helnöjd med försäljningen (och båten var verkligen inte i bra skick). Skulle definitivt göra om det. Läs mer
  • 2020-07-08

Sam Thomas G skrev om Stockholm Marin
    Uselt och oseriöst. Undvik Stockholm Marin. Köpte en styrpulpetbåt där det visade sig att uppgifter om service, reparationer och antal körtimmar på motorn var förfalskade och inte stämmer med deras varudeklaration. Även andra dålda skador visade sig finnas, som enligt deklarationen skulla vara i bra skick. Stockholm Marin vill inte ta ansvar även fast dom själva gjort en besiktning och genomgång av både motor och båt. Svarar inte på mail eller telefon. Kan bara råda dig som tänkt köpa en båt av Stockholm Marin att tänka efter både en och två gånger. Läs mer
    2020-07-08 Claes W svarar Sam Thomas G
    Hej Thomas!
    Vad tråkigt att du upplever det så.
    Vi har ju haft telefonkontakt ca varannan dag. Och vi har även gått med på att köpa tillbaka båten då hon var behäftade med dolda fel som vi ej uppmärksammat tidigare i vår varudeklaration, och ej något som vi någonsin förnekat i vår konversation. Vi har ju även bekostad ett helt nytt växelhus pga tidigare läckage. En ledtid på 6 dagar mitt i brinnande högsäsong tycker jag inte är oskäligt på något sett innan detta beslut fattades.. och tycker att vi tagit vårt ansvar i denna affär fullt ut! Att fel inträffar är beklagligt, men vi har iaf tagit ansvar för detta och nu hävt affären 1-år efter köpet gjordes. Mvh / Erik Ryttervik
  • 2020-06-17

Anna E skrev om Stockholm Marin
    Service minded och fick mig att känna mig trygg. Förmedlade kontakt till mekaniker så vi kunde köra båten till marinan. På plats så fixade ni de sista som behövde åtgärdas. Underbart. Underlättade mycket för oss. Läs mer
  • 2020-06-16

Christina U skrev om Stockholm Marin
    Trevligt och proffesionellt bemötande. Snabbt agerande och snabb försäljning. Rekommenderas varmt Läs mer
  • 2020-06-13

Ragnar L skrev om Stockholm Marin
    Sålde min båt genom Sthlm Marin och var nog inte den enklaste kunden eftersom jag inte lyckades ge korrekt information om båten inför försäljning och sedan lämnade in en båt som var i behov av en hel del vårstädning, vilket jag också varit otydlig med. Säljaren jag hade kontakt med var trots detta genomgående väldigt seriös och positiv, och hade båda fötterna på jorden dessutom. STOR skillnad gentemot vissa andra firmor jag haft att göra med (typ en i Pampas) och jag kommer inte tveka att köpa eller sälja båt genom Sthlm Marin igen i framtiden. Läs mer
  • 2020-06-07

Björn J skrev om Stockholm Marin
    Vi köpte en styrpulpetbåt, Stockholm marin var väl informerade om båten. Hjälpsamma vid avslut och löste allt på bästa sätt
    Vi är jättenöjda👍 Läs mer
  • Ingemar B

2020-06-05

Ingemar B skrev om Stockholm Marin
    Köpte en segelbåt av Stockholm Marin i maj-20. Bra säljare (Simon) som gav ett rejält intryck, ringde tillbaka när han skulle och överhuvudtaget verkar vara en bra kille. Jättebra service, fick en del reparationer gjorda som jag knappt hade räknat med och de hade lagt tid på att förstå båtens funktioner - den såldes i princip av ett dödsbo - vilket gjorde det mycket enklare för mig att kliva ombord som ägare. (Tack, Dick!). Läs mer
  • 2020-06-02

Olov S skrev om Stockholm Marin
    Stort utbud av båtar. Duktig och trevlig personal. Köpte en Bella DC 621 i juli 2015 hos Stockholm Marin. Mycket nöjd med båten. Sålde samma båt via Stockholm Marin för drygt en vecka sedan. Båten såldes för samma pris som jag betalade för sex år sedan. Kan inte bli bättre. Tack till Claes och hela gänget. Läs mer
  • Daniel E

2020-05-29

Daniel E skrev om Stockholm Marin
    Claes på Stockholm marin fick i uppdrag att sälja vår rätt dyra båt. Från första kontakt till avslutad försäljning har allt fungerat perfekt. Trotts deras högtryck nu på våren så har all kommunikation skett direkt, har alltid fått snabba svar på ett korrekt Sätt och alltid glad, trevlig med ett leende på läpparna. Kontraktsskrivningar och betalningar har utförts exakt som vi blivit lovade. Detta trotts att det varit Coronatider som ställt till det för att få ihop försäljningen. Dom har även skött allt gällande transporter till utlandet och småsaker runtomkring på ett utomordentligt sätt. Jag har köpt och sålt många båtar genom livet och alltid blivit besviken och känt mig lurad eller missnöjd. Denna gång med Claes vid rodret så har jag hela tiden haft fullt förtroende. Kan bara ge mina högsta rekommendationer 10/10
    Daniel Edlund Läs mer
  • 2020-04-10

Håkan P skrev om Stockholm Marin
    Sålt 2 båtar. Bra bemötande och smidig försäljning. Läs mer

Jim P skrev om Stockholm Marin
    Köpte båt
    Blev positivt bemött
    Hade inga förväntningar utom att köpa rätt båt och de hade den och därför blev det denna firma. Läs mer

Berit L skrev om Stockholm Marin
    Sålde båt.
    Blev mycket bra bemött.
    Stora förväntningar, men blev inte informerad när båten blev såld.
    Väntade på pengarna över en vecka. Kvittot fel, blev rätt efter 3:e kontakten. Läs mer

Saville Förvaltning . skrev om Stockholm Marin
    Från att vi lämnade in vår båt till försäljning, fram till samtalet som berättade att båten var såld, kände vi oss väldigt nöjda med allt som Stockholm Marin gjorde för att sälja vår "ögonsten".

En otroligt proffsigt bemötande redan vid första kontakten fick oss som säljare att känna oss trygga.

Kan varmt rekommendera dem till alla som tänker sälja eller köpa båt! Läs mer
  • 2019-08-16

Johan E skrev om Stockholm Marin
    En bra förmedlingstjänst vid båtförsäljning med trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Info@byggnadsfysik.com I

2019-08-15

Info@byggnadsfysik.com I skrev om Stockholm Marin
    Sålde en båt och blev initialt positivt bemött men senare kontakt i köp/säljsituation var dålig avslutas med ett bra mail med avräkning. Hade höga förväntningar då jag vände mig till båtförmedlare med hög svansföring då jag trodde att de genom att kunna erbjuda hjälp med finansiering, visning, försäkringar och dyligt skulle kunna ta så pass bra betalt att det vägde upp del av deras arvode. Bedömer dock inte att så var fallet och hade sannolikt haft ett bättre saldo på kontot om jag sålt privat. Läs mer
  • Ozzy O

2019-08-14

Ozzy O skrev om Stockholm Marin
    Köpte en båt osedd som beskrevs vara i "nyskick" och "otroligt fin". Tyvärr visade sig båten ha skav på sidorna samt trasig söm i förarstolen. Den var dessutom väldigt skitig i skrovet. När jag hämtade den låg båten på trailer med ca 150kg i kultryck! Även mkt strul med försäkringen de tecknade där jag fått ringa och korrigera uppgifterna flera gånger bland annat så kom inte trailern med. Dock väldigt trevligt bemötande och jag är trots allt nöjd med båtköpet. Troligen har de bara alldeles för mkt att göra. Läs mer
  • 2019-07-23

Johan S skrev om Stockholm Marin
    Bra ställe om du vill sälja båten Läs mer
  • 2019-07-18

Veronica F skrev om Stockholm Marin
    Köpte en segelbåt Bavaria 30.
    Mycket nöjd med bemötandet och kändes tryggt och säkert. Bra genomgång av båten och trevliga personer som jobbar där. Vi är supernöjda!
    Ha en fortsatt fin sommar!
    Veronica & Magnus Läs mer
    Daniel E gillar detta
  • 2019-07-18

Cejer H skrev om Stockholm Marin
    Riktigt bra service! Kan rekommenderas! Läs mer
    Daniel E gillar detta
  • 2019-07-01

Cleas G skrev om Stockholm Marin
    Jag anlitade Stockholm Marin för att sälja min segelbåt. De visade sig vara personliga och professionella genom hela processen. Rekommenderas! Läs mer
    2019-07-01 Claes W svarar Cleas G
    Tack så mycket Claes, det var roligt att höra!
    Jag måste också beröma dig för att ha en så fin och välvårdad båt!
    Björn V gillar detta
  • 2019-06-03

Lars B skrev om Stockholm Marin
    Köpte en Delta 25 SC. Trevligt och bra bemötande av Claes W på Stockholm Marin. Allt fungerade smidigt och smärtfritt. Dock utlovades att båten skulle städas ur ordentligt men resultatet var inte helt tillfredsställande. Dock inget större bekymmer.
    På det stora hela är jag nöjd med Stockholm Marin. Läs mer
  • 2019-05-31

Peter Ö skrev om Stockholm Marin
    Köpte en båt av dem och tycker att de var proffsiga i sitt bemötande och kunnande.
    Litet minus att båten inte var riktigt tvättad innan överlämnade. Läs mer
  • 2019-05-31

Tomas B skrev om Stockholm Marin
    Sålt min båt
    Ok kontakt och hantering
    Resultat ok men oklar/osäker hantering Läs mer
  • 2019-05-29

Håkan E skrev om Stockholm Marin
    Bästa marinan, bästa servicen. Köper nästa båt där utan tvekan! Läs mer
  • 2019-05-29

Knut K skrev om Stockholm Marin
    Går du i tankar på att sälja din båt borde du välja Stockholm Marin! Jag kunde inte varit mer nöjd med hela processen när jag sålde min båt där. Läs mer
  • Patrick Mikael K

2019-05-29

Patrick Mikael K skrev om Stockholm Marin
    Snabb och smidig försäljning av min båt.
    Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • 2019-05-28

Erik E skrev om Stockholm Marin
    På ett engagerat och positivt sätt har Stockholm Marin ännu en gång hjälpt mig att sälja en båt. Jag vet att mitt uppdrag hamnar i erfarna, pricksäkra och ambitiösa händer och jag kommer garanterat komma tillbaka, som köpare och säljare. Läs mer
  • Anders B

2019-05-28

Anders B skrev om Stockholm Marin
    Säljuppdrag proffsigt bemötande från första kontakten till avslut och redovisning av försäljningslikviden.
    Alla anställda jag kom i kontakt med var fokuserade på sin arbetsuppgift och gjorde ett perfekt jobb. Läs mer
  • 2019-05-24

Mekonomen Krukmakargatan skrev om Stockholm Marin
    Grym service ,båten såld på 10 dagar. Läs mer
  • 2019-05-24

Erik S skrev om Stockholm Marin
    Bra bemötande, saknade endast lite återkoppling om avslut på affären, när den blev såld. Läs mer
  • 2019-05-22

Johan P skrev om Stockholm Marin
    Jättebra service, mycket trevligt bemötande. Bara positivt att säga om Claes and his crew :-) Läs mer
  • 2019-05-16

Carl-Magnus B skrev om Stockholm Marin
    Mycket servicemässiga och kunniga. Stor träffsäkerhet i prissättningen. Läs mer
  • 2019-05-07

Richard S skrev om Stockholm Marin
    Dom har sålt min båt på uppdrag av mig.
    Mycket proffsigt.
    Över förväntan.
    Snabbt bra smidigt. Läs mer
  • 2019-05-07

Marcus S skrev om Stockholm Marin
    Fantastisk service vid försäljning av min båt jag ej fick såld privat som jag provade innan. Mycket tryggt att låta Claes ta hand om båten och hela affären 👌🏼 Läs mer
  • 2018-11-28

Sonja K skrev om Stockholm Marin
    Vi beslutade att lämna vår motorseglare till Sthlm marin för försäljning, mitt i smällkalla vintern. Den hamnade snabbt på deras hemsida, och dom visade båten för två intressenter inom kort. Par nr två köpte den, utan att pruta en krona! Snabb och smidig affär, pengarna på vårt konto enligt överenskommelse, och absolut inget strul nånstans. Vi kan varmt rekommendera Stockholm Marin Läs mer
  • Oscar P

2018-11-27

Oscar P skrev om Stockholm Marin
    Vi bestämde oss för att sälja vår motorbåt och kontaktade flera olika förmedlare. Vi bestämde oss tidigt för att välja Stockholm Marin då de redan vid första telefonkontakten gav ett väldigt proffsigt intryck samt att de verkligen var intresserade av oss och vår båt. Affären gick väldigt snabbt och pengarna kom in på konto, precis som avtalat. Nästa gång vi ska köpa eller sälja en båt kommer vi garanterat börja hos Stockholm Marin. Läs mer

Anders P skrev om Stockholm Marin
    Sålde min båt med hjälp av Stockholm marin.
    Mycket kunniga och hjälpsamma.
    Min upplevelse av företaget är mycket professionellt.
    hög service nivå Läs mer

Richard H skrev om Stockholm Marin
    Jag anlitade Stockholm Marin för ett säljuppdrag på min fritidsbåt och det var en smidig och bra process.
    Killarna på Stockholm Marin var riktigt proffsiga och hjälpsamma.
    När man som jag är relativt okunnig i frågan så är det himla skönt att få en sådan bra hjälp som jag fick Läs mer
  • Staffan S

2018-11-27

Staffan S skrev om Stockholm Marin
    Sålde min Scampi IV. Vänligt och trevligt bemött av Simon, min kontaktperson hos Stockholm Marin.
    Simon var ärlig när han bad mig komma ut och visa båten för köparen. Simon menade att han visst kunde, men att jag var hundra procent bättre. Jag hade dock ett krav för detta och det var att köparen skulle vara en extremt trevlig person. Annars var anledningen för mig att anlita Stockholm Marin att slippa möta spekulanter. Köparen var/är väldigt trevlig. Jag passade då på att ta med mig xtra prylar ut till båten som låg på Bullandö. Grejor som jag hade hemma och som jag inte tänkt lämna med. Allt blev jättebra. MVH Staffan Läs mer

Uno E skrev om Stockholm Marin
    Sålde min lilla båt till dom och köpte en större båt samtidigt.
    Jag hade under lägre tid tittat på fler båtar hos dom och dom va tillmötesgående och höll med bra information fortlöpande som jag önskade.
    Under provkörningen av nya båten upptäcktes ett fel som påtalade och å åtgärdades.

Bra kommunikation och bra bemötande och rättvisa erbjudanden utan försök att blåsa sina kunder.
    Topp! Läs mer
  • Gunnar N

2018-05-28

Gunnar N skrev om Stockholm Marin
    Stockholm Marin är en mycket proffsig båtmäklare som har sålt 3 båtar för min räkning. En av båtarna sålde dom på 2 dagar oprutat! Den senaste i år såldes på 2 veckor med bara någon procents rabatt! Dom kan verkligen båtar och båtmarknaden Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte