Läs vad 105 kunder tycker om Stolpes Entreprenad AB 2

• 2020-12-23
    Jag beställde en takomläggning på min gäststuga. Jobbet var utfört väldigt snabbt och professionellt enligt både tidsplan och kostnadsberäkning.
    Jag kan verkligen rekommendera Stolpes Entreprenad AB.
    Susanne
  • 2020-12-04
    Omläggning av tak på gammal stuga till nytt tegel. För att förstärka känslan av gammalt hus, gjordes avvattningen med plåtarbeten av typen som nyttjades förr, där ingen hängränna används. Vattnet rinner istället av från teglet mot en formad upprest takfotsplåt. Plåt viks också över taksidornade och sammanbinds med takfotsplåten och bildar en synlig ram på taket. Plåten viks också om taket och ersätter vindskivor, på ett dekorativt sätt.

Bemötandet från Stolpes kunde inte vara bättre. Kort efter att jag kontaktat dem kom de ut för att se vad jag önskade. Mycket personligt och vänligt bemötande. Offert utlovades och den kom på två dagar! Jag blev mycket imponerad! Prisförslaget kändes helt rimligt!
    Förväntningarna jag hade var att få professionell hjälp med takrenoveringen innan vintern. Jag fick en preliminär tidsplan när de skulle kunna utföra jobbet, vilket var mot slutet av november, ca två månader efter beställningen.
    Vid mitten av november kontaktades jag och fick besked om startdatum.
    De kom exakt på utlovad tid!
    Jobbet utfördes snabbt och effektivt av tre man.
    Inom en vecka var hela jobbet avklarat och jag var väldigt nöjd med resultatet och även med de som utförde jobbet. Snabba, noggranna, kunniga och trevliga!

Stolpes Entreprenad AB har gjort ett mycket professionellt intryck på mig och jag är glad att jag valde dem som entreprenör.
    Jag kan bara ge de bästa lovord!
    Roland Berg, Vallentuna
  • 2020-12-01
    Professionell bedömning och genomförande av reparation av hängränna och stuprör. Vänligt bemötande och jag som kund upplever en mycket positiv kontakt.
  • 2020-11-21
    Stolpes ordnade nytt skydd över takluftningar så att fåglar och insekter kan inte längre ta sig in.

Grabbarna som kom hit som utförda jobbet var snabba och skickliga. Kanonbra resultat.

Detta var tredje gången jag har anlitat Stolpes Entreprenad så det om något säger allt. Jag har varit mycket nöjd varje gång.
  • 2020-11-13
    -Nytt tak, levererat som överenskommet och inom avtalad tid.
    -Proffesionellt
    -Över förväntan map arbetsstyrkans uppträdande o hantering av uppdraget.
    -Rekommenderar gärna företaget.
  • 2020-11-07
    Hade läckande tak.
    Utmärkt bemötande och snabbt åtgärdat.
    Ett mycket bra företag.
    Rekomenderas!
  • 2020-11-07
    Löste vårt problem snabbt och smidigt.
  • 2020-11-04
    Ny Takomläggning+ Takfönster

Mycket trevligt bemötande, Snabbt och
    Professionellt arbete.
    Rekommenderas starkt!
  • 2020-11-02
    Jag ringde på en måndag och ville ha en takpanna bytt. På torsdagsmorgonen var den bytt. Jätte snabbt att komma fram i telefonen. Mycket trevligt bemötande. Jätte härlig personal. Rakomenderas till 💯🥇
  • 2020-11-02
    Huv på skorsten.
    Snabb och trevlig kontakt. Jobbet utfördes smidigt och proffsigt.
    Jag kommer kontakta Stolpe om annat plåtjobb önskas och Även rekommendera dom för andra.
  • 2020-10-26
    Har fått hjälp med div. plåtarbeten av Stolpes Entreprenad vid flertalet tillfällen och har bara gott att säga.
    Snabb och riktigt bra service!
    Rekommenderas starkt!
  • 2020-10-23
    Snabbt och professionellt utfört.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Cina & Lycka till med Ert nya boende! Välkommen åter! Vänligen Thomas stolpe

• 2020-10-22
    Takkontroll på vårt radhus och åtgärdande av brister.

Det var lätt att få kontakt via telefon och mail.

Efter några dagar kom tre man och fixade taket, så det gick fort.
    Trevlig stämning, och vi är nöjda med resultatet!

Hans och Margareta Lundgren
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Hans & Margareta, Vi tackar för att vi fick utföra Årskontroll samt Livsförlängande åtgärder på takets svaga punkter. Så taket behöver läggas om om en 7-10år, istället för i närtid. Går bromsarna sönder på bilen så köper man vanligtvis inte en ny bil utan man renoverar den så den fungerar. Tack för trevligt bemötande och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe

• 2020-10-21
    Ny hängränna! Trevligt och gatt gäng gjorde ett bra arbete trots regn!!
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Kristina och tack för att du tar dig tid att skriva på Reco. Välkommen åter! MVH Thomas Stolpe

• 2020-10-19
    Köpte ett anpassat överbleck till ett halvmånefönster.
    Vänligt bemött och "inga problem". Blev väldigt bra men också betydligt dyrare än vad jag räknat med.
    Tips för andra kunder.-Kolla alltid priset innan beställning.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Thomas, Kul att det det blev bra, det är alltid lite tidskrävande med dessa runda överbleck då vi falsar ihop vägg och bleck delen, dessutom måste vi vara två man när det falsas ihop vilket fördyrar såklart. I framtiden så ska jag förekomma med pris vid likande småjobb som lätt blir dyrare än man kan tro. Tack för ditt inlägg och jag ska vara tydligare med pris bilden framåt. Välkommen åter MVH Thomas Stolpe

• 2020-10-19
    Superproffsiga!
    Snabba på plats och erbjuder service av högsta nivå.
    Rekommenderar alla dagar i veckan!
    Robin M
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Robin! Vi bugar för din Rekommendation och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe

• 2020-10-11
    Beställde omläggning av taket med nya betongpannor.
    Funkade klockrent! Stolpes fixade allt; nya plåtdetaljer, stuprör, hängrännor, vindskivor och - det mest osannolika - rivning av de gamla pannorna och montage av de nya på en enda dag!
    Kan därför av egen erfarenhet varmt rekommendera Stolpes Entreprenad!
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Olle, Visst gick det bra och vi hade tur med vädret så vi slipper täcka med presenningar osv. Det vi går igång på är att ha en bra logistik samt att förbereda omläggningarna med att tillverka plåtdetaljer innan vi börjar entreprenaden på plats vilket skapar tids vinster! Tack för ett bra samarbete och din kalkyl använder vi redan i våra upphandlingar:) På återseende och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe

Bra, snabb återkoppling.
    Vettiga priser.
    Fint utförande av tjänsten.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej, Tack för din återkoppling på vårt arbete med dina hängrännor och stuprör:) Jag återkommer till dig om dina entrétak under veckan som du också ville ha hjälp med. Ha det fint Mvh Thomas Stolpe

• 2020-10-05
    Vi är otroligt nöjda med vår takomläggning. Allt från mätning/offertgivning och genomförande höll absolut högsta klass och vi kände oss trygga rakt igenom hela projektet.

Vi fick löpande information under omläggningen och alla medarbetare som var på plats var trevliga och effektiva. Ett extra plus för att de var försiktiga med de växter och buskar som vi har runt huset och för att städningen genomfördes mycket noggrant innan de lämnade.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Jonas för att du tog dig tid att skriva lite om takbytet hos dig. Kul att Ni har en bra känsla och vi har det samma. Nästa år kommer vi tillbaka och gör en "ett års kontroll" där vi går över taket och säkerställer att allt är bra! På återseende och välkommen åter MVH Thomas Stolpe

• 2020-10-05
    Noggranna, pålitliga och trevliga!
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Christoffer och tack för att du tog dig tid att skriva. Ja din balkong var verkligen i behov av nytt tätskikt och hoppas att även trallen blev fin när den blev klar. Välkommen åter Vänligen Thomas Stolpe

• 2020-09-06
    Replacement of a couple of roof tiles
    Cleaning rain gutter
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej och tack för din Rek. Viktigt med att hålla hängrännor rena från skräp samt ha koll på att alla tegelpannor är hela innan Vintern. Ett bra underhåll förlänger livslängden avsevärt! Välkommen åter Hälsningar Thomas

• 2020-08-27
    Fixade taksäkerheten och tätningslösning på ett effektivt och bra sätt
    Mycket trevliga och proffsigt bemötande.
    Rekommenderas!

Calle i Grana
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej, Tack för att du tog dig tid att skriva några rader om vårt arbete hos Er. Nu kan sotarn komma till sin arbetsplats på ett säkert sätt:) Välkommen åter! MVH Thomas stolpe

• 2020-08-26
    Omläggning av plåt på tak. Väl bemött. Effektivt och mycket bra gjort. Bra kommunikation. Arbete utfört enligt överenskommelse.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Åsa, Tack för att du tog dig tid att brifa oss om din erfarenhet av vårt arbete hos Er. Kuptäckningen med tillhörande balkong blev riktigt bra och hoppas även balkongräcket som Åboms Smide skulle tillverka blev fint. Välkommen åter! Vänligen Thomas Stolpe

• 2020-08-13
    Stolpes Entreprenad har lagt nytt tak hos mig, servicen var perfekt. De var professionella, trevliga, snabba och mitt tak är superfint! Rekommenderar Stolpes alla dagar i veckan.
    Anna v
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Anna, Tack för din rekommendation! Ditt nya betongtegel tak blev fint och dom nya trä vindskivorna 28x170mm blev rejäla:). Bra även att vi monterade två stuprör per sida så vattnet delas upp på ytorna ner i de hängrännorna. Efter första vintern kommer vi tillbaka och ser över taket byter eventuella trasiga tegelpannor. Välkommen åter MVH Thomas Stolpe

• 2020-08-10
    Måttbeställd nockplåt lev rekordsnabbt, mkt vänligt bemötande, bra pris.....
    Okomplicerat och enkelt.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej, Kul att vi kunde hjälpa dig med detta på kort varsel:) Välkommen åter Vänligen Thomas Stolpe

• 2020-07-16
    Mycket hjälpsamma och gott bemötande! Snabbt och väl utfört arbete (reparation av tak). Vi anlitar dem gärna igen.
    Kerstin HL, Vallentuna
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Kerstin, Tack för att Ni valde oss för Er takrenovering! Välkommen åter! Vänligen Thomas

• 2020-07-14
    Stolpes gjorde en tak reperation. Dom kom inom några dagar och fixade allt galant
    Mycket nöjd.
    Gerard B
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Gerard, Tack för att du tog dig tid att skriva lite om din upplevelse av Stolpes! Vi tackar även för din beställning av omläggningen av ditt tak som vi böjar med under hösten. På återseende! MVH Thomas Stolpe

• 2020-06-11
    Dem levererar vad dom säger och håller alltid det dom lovar. Sen har jag en lång samarbete med stolpe pga dom har gjort all plåtarbete hos mig. Sätter alltid kunden först.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Robert och tack för att du tog dig tid och skriva vad du tycker om oss! Ert nya mörkröda plåttak med vattenavrinning och nya fönsterbleck med putsbärare blev fint och solcellerna sitter säkert på täckningen som ni monterade efter att vi var klara. En dag som denna med bara en sol på himmeln genererar det säkert mycket energi:) Det blev lite konstigt med skorstenen till en början men det fixade vi tillslut tillsammans bra tycker jag. Ha en fin sommar och välkommen åter. MVH Thomas Stolpe

• 2020-06-10
    Dom la ett plåttak på mitt hus.Kontakten och bemötandet var utmärkt. Arbetet blev fantastiskt det är med glädje man kan rekommendera dom.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Christian för ett bra samarbete genom från offerering till slut produkt. Ha nu en fin sommar och välkommen åter. MVH Thomas Stolpe

• 2020-06-08
    Trevligt bemötande och snabb hjälp. Allt fungerade utmärkt. Kan varmt rekommenderas.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Anders för att du tog dig tid att skriva nåt om oss. Vårt arbete hos Er BRF var ett viktigt uppdrag då taken ej var maskin falsade och läckagerisken var uppenbar. Nu efter Ni målat Era tak, så kommer taken må bra i många år framöver. Ett bra löpande underhåll förlänger livslängden på taken avsevärt. Trevlig sommar och välkommen åter. MVH Thomas Stolpe

• 2020-06-01
    Punktliga, noggranna, proffsiga, trevliga och vansinnigt prisvärda.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Joacim för ett bra samarbete genom din omläggning av tak. Ny vattenavrinning samt plåtdetaljer på taket blev fint med det nya betongpannorna från Benders. Att du också valde att byta dina takfönster gjorde att det helheten blev Rolls Royce. Ha nu en fin sommar och att det blir mycket bad i eran pool. MVH Thomas Stolpe

• 2020-05-27
    Jag ger gärna en varm rekommendation av Stolpe baserat på följande upplevelse:

Professionellt utfört arbete. Snyggt och konstruktionsmässigt korrekt.
    Tydlig kommunikation om projektet, tider för olika moment innan start och löpande dagliga uppdateringar baserade på väder och leveranser.
    Anpassning efter klen väg med tunn asfalt i samfällighet.
    Bra kommunikation med grannar.
    Städat och snyggt efter jobbet.
    Bra hänsyn till nyinflyttad hundvalp.
    Lättkommunicerade, trevliga och serviceinriktade killar som gjorde jobbet. All cred till dem!!!

Inte billigast men känner mig trygg med att mitt tak kommer att må bra under lång tid framöver!
    Carl V
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej, Tack för Era varma rekommendationer! Ja, taket i mörkgrått betongtegel passade bra ihop med bandtäckningen i mörkgrå kulör. Alltid skönt med ny råspont och en bra underlagspapp som gör att ni kan framåt bara underhålla årligen med att rensa hängrännor och kolla så ingen betongpanna gått sönder. Första året kommer vi dock tillbaka och gör en ett års besiktning där vi kollar över taket samt rensar hängrännorna så du vet. Ha en fin sommar! MVH Thomas Stolpe

• 2020-05-26
    Regnhatt på skorsten. Fick specialtillverkad med galler på sidorna för att hålla fåglar borta.

Snabba, bra kontakt, rimligt pris och kunniga hantverkare.

Kommer absolut anlita Stolpes igen vid behov.
    Jonathan L
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Jonathan och tack för att du tog dig tid att skriva några rader om oss och grattis till tillökningen:) Väderskyddet på skorsten blev fint och det rostfria nätet på 3mm kommer hålla fåglarna borta. Lade ut bilden på vår Instagram så du kan se. Ha nu en fin sommar och välkommen åter. MVH Thomas Stolpe

• 2020-05-25
    Det gick bra och snabb att lösa problem.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Shuling, Tack för ditt inlägg om vårt arbete, hoppas nu att hängrännan funkar som den ska:) Bara höra av dig om mer justeringar behöver göras. Välkommen åter MVH Thomas Stolpe

• 2020-05-25
    Utförde det vi kommit överens om och den som gjorde det var dessutom mycket trevlig.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Lars, Tack för att du tog dig tiden till att skriva några ord om vårt montage av hängrännan samt rengöringen av den takdel som det var mycket mossa på. Välkommen åter. MVH Thomas Stolpe

• 2020-05-22
    Jag behövde få en stormskada på mitt tak lagat och Stolpes gjorde ett jättebra jobb. Det gick snabbt, tyst(!) och efteråt syns det inte att de varit här förutom att taket numera är helt. Allt från det att jag kontaktade företaget tills arbetet var klart fungerade perfekt.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Barbro, ja stormen var lite ond mot taket ditt. Men nu kan du sova lugnt och bara höra av dig om det är nåt mer vi kan bistå med. Tack för att du tog dig tiden att skriva några rader om din känsla av vårt arbete hos dig. MVH Thomas Stolpe

• 2020-05-19
    Snabb och smidig kontakt, förväntningarna uppfylldes med god kontakt samt smidigt och snabbt utfört.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Jocke för att du tog dig tid att förmedla din känsla av vårt arbete hos dig. Välkommen åter MVH Thomas Stolpe

• 2020-05-08
    Vi beställde ett nytt plåt tak med papp och läkt. Taket har många vinklar och killarna stolpes entreprenad gjorde ett jätte bra jobb. Taket blev snyggt och vi är jätte nöjda. Vi hade en bra kommunikation, och de som var här var punktliga och trevliga , bra jobbat 👍👍👍👍
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Håkan för du skriver några rader om vårt arbete hos dig. Blev bra med bandtäckning på dom låglutande ytorna och sen Plannja royal på branta takdelarna då Ni inte ville ha ett tungt takmaterial. Fint nytt tak med 15 års trygg garanti. Tack och på återseende MVH Thomas stolpe

• 2020-04-27
    Vi hade problem med inträngning av fukt i yttertaket på några ställen. Thomas och hans killar gjorde en noggrann inspektion utifrån baserat på de observationer och mätningar vi gjort på vinden. De hittade läckorna och var tydliga i sin kommunikation hur de borde åtgärdas. De kunde påbörja åtgärden inom ett par veckor och utförandet gick fort. Vi fick bra information löpande hur det fortskred. Det bemötande vi fick var trevligt och de var duktiga på att förklara hur de villa lösa problemen. Jag skulle anlita dem igen vid behov.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Per, Tack för att du tog dig tid att skriva lite om vårt arbete hos Er. Din grundliga dokumentation underlättade för oss i felsökningen av läckagen. Lite målningsarbeten kvarstår för er under den kommande varma del av året som närmar sig med stormsteg. Hör av dig om du behövde skyliften mot gatan. På återseende och välkommen åter

• 2020-04-27
    Byte av yttertak, burspråkstak, balkong på villa innefattande tätskikt, btg pannor, plåtdetaljer, stosar och tak säkerhet.
    - Stolpes Entreprenad har utfört en mycket väl planerad och funktionell entreprenad inom avtalad tid och utan avbrott.
    - Entreprenad summan har efter sammanställning av förfrågningar visat sig konkurrenskraftig.
    - All personal har visat stor kompetens och pålitlighet samt varit positiva och trevliga.
    - Underentreprenörer har också varit bra beträffande utförande och arbetsmiljökrav.
    - Stolpes har utfört arbetet med arbetsmiljöplaner både för entreprenadens genomförande och framtida tak säkerhet. De har dagligen hållit arbetsområdet väl städat.
    - Vi som beställare är mycket nöjda med Stolpes Entreprenad AB.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Hans och tack för att du tog dig tid att skriva några rader om tegel och plåtentreprenaden på ert fina hus. Bra kämpat av dig och din fru med all snickarglädje som blev så fint. Roligt att ni är nöjda och det är även vi, tillsammans jobbade vi fram ett riktigt bra resultat. Underentreprenören i form av ställningsbyggaren är en fin gammal firma som vi använt i många år. På återseende och välkommen åter

• 2020-04-25
    Lätt att få kontakt med. Ger ett mycket seriöst intryck.
  • 2020-04-25
    - plåtarbete pga läckage vid regn påslag.
    - på ett yrkesmässigt och trevligt sätt
    - laga läckaget, läckaget lagades men tyvärr upptäcktes ett nytt lite senare. Det nya läckaget är inplanerat för åtgärd.
    - erfarenhet hittills är ett gott intryck

Återkommer gärna senare när arbetet har avslutats
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Hans och tack för din tid att skriva några rader om oss. Stämmer riktigt att ett nytt läckage hittades efter att vi där, men som vi sa så kommer vi tillbaka under nästa vecka för att få in plåten bakom ditt smygvirke på din balkongdörr. Vatten har en förmåga att leta in sig på dom konstigaste ställena. Ha en fin helg nu så hörs vi under nästa vecka. Mvh Thomas Ps, vatten läckage är det inte lätt att på ett besök hitta boven till dramat men skam den som ger sig:)

• 2020-04-23
    Lagning av plåttak. Arbetet utfört proffsigt av kunnig och trevlig personal.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Björn för din återkoppling. Fotrännorna blev riktigt bra ihop med din bandtäckning. Välkommen åter och på återseende:)

• 2020-04-23
    Vi har anlitat dem 2 gånger för lite olika arbeten på vårt hus och dem är super trevliga, effektiva och ger utmärkt service. Väldigt lätta att ha och göra med. Kan starkt rekommendera dem!
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Jaqueline och tack för att du tog dig tid att skriva några rader. Hoppas oljudet försvann efter att vi bytt plåtdetaljen på skorstenen. Hör av dig om det är nåt mer vi kan bistå med! Välkommen åter

• 2020-04-23
    Mycket god snabb service med professionell lösningsorienterad personal
  • 2020-04-23
    Beställt plåt för hämtning.
    Haft Stolpes som plåt entreprenör på massor av jobb, oftast takomläggning.
    Hela rena, trevluga killar som gör bra jobb, håller tider och avtal.
    Lätt att beställa detaljer för avhämtning.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Super tack Patrik för din återkoppling! Ha en fin kommande sommar så hörs vi framåt:) Bra skisser på diverse plåtdetaljer som du beställt, vilket borgar för rätt slut produkt. ///Om ni vill ha en plåt tillverkad så kan Ni rita en skiss på lapp, mms en bild på den till 0707648271 och sen återkommer vi om det är några frågor gällande just Er plåtprofil/// På återseende

• 2020-04-23
    Snabbt och punktligt. Kan varmt rekommendera
  • 2020-04-22
    Fantastiskt bemötande och kvalificerat utfört takarbete och dessutom snabbare än förväntat till mycket rimligt pris. Jag rekommenderar starkt Stolpes Entreprenad.
    Roger
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Roger för din återkoppling om vårt plåtarbete hos dig. Det blev riktigt bra till slut:) Ha det bra och Välkommen åter !

Plåttjänst

Utmärkt

Företaget levde mer än väl upp till mina förväntningar.

Utmärkt 5
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Hej Hans Och tack för din återkoppling. Ja nu kan sotarn komma till skorstenen på ett tryggt sätt samt att det nya skorstensbeslaget tätar bra mellan skorsten och Lertegel. Tror det var bra att vi även fäste upp din nockplåt så den inte blåste iväg i senaste stormarna. Välkommen åter

• 2020-04-22
    Pålitligt utfört uppdrag, inget att anmärka på.
    skrev om Stolpes Entreprenad AB
    Tack Mattias för att du tog dig tid att skriva några ord. Årets storm var lite ilsken mot dina lertegelpannor. Tack även för att du ringde om sladdvindan till skyliften som vi glömde:) Välkommen åter

Visa svar

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte