Stolpes Entreprenad AB

Stolpes Entreprenad - Sedan 1996 har vi utfört en rad olika entreprenadarbeten. Med över 30 år i branschen har vi skaffat oss den erfarenhet och kunskap som behövs för att utföra jobb med hög kvalitet och hög servicegrad. Genom att ständigt se över våra materialleverantörer och nya metoder säkerställer vi att vi levererar det bästa materialet till bästa pris.
Från 2022 så monterar vi även Solceller på tak med ledorden "Pris-Prestanda-Estetik"

Kvalitetssäkrar gör vi genom de interna kontroller som Thomas Stolpe själv utför. Detta för att få ett så nära samarbete med beställaren som möjligt. Vi på Stolpes Entreprenad Erbjuder

- Tegelomläggningar
- Byggnadsplåtslageri
- Mindre tätskiktsarbeten som duk & papp
- Skotta säkert

Välkommen att höra av dig till oss för offert eller ta en titt in på vår Instagram https://www.instagram.com/stolpesentreprenadab/

Läs vad 201 kunder tycker om Stolpes Entreprenad AB 2

2022-08-09 Verifierad kund
    Stolpes Entreprenad var mycket professionella under hela arbetet, från offert till efterarbete. De arbetande effektivt, jobbet var mycket bra utfört, de var mycket trevliga och flexibla, de höll oss uppdaterade under hela resan. Vi är mycket nöjda och skulle absolut rekommendera Stolpes till den som behöver en professionell takläggare.
    Hej Alexander och tack för ditt omdöme om vår omläggning hos er.
    Bra att ni även köpte tjänst från Roslagens plåtkonsult som besiktade av taket med en förbesiktning och en slutbesiktning med gott resultat.
    Vi tycker det är kul och utvecklande att våra arbeten blir kvalitetsäkrade av sakkunnig besiktningsman!

Ha det fint så hörs vi framåt
    MVH Thomas Stolpe med Personal.
    2022-07-29 Verifierad kund
    Vi fick ett väldigt bra mötande av Stolpes.

Vi hade tänkt att byta tak men de rekommenderade oss att vänta i 5 år för att taket var fortfarande i bra skick.

Istället rekommenderade de oss att ta bort mossan på taket. Detta gjorde de snabbt och städade bort mossan ordentligt.

Vi upplevde dem som professionella och kommer att anlita Stolpes i framtiden och rekommenderar dem gärna!
    Hej Timo och tack för att du tog dig tid att skriva om våra Livslängdsförlängande åtgärderna hos Er.
    Med ett bra årligt underhåll så förlängs livslängden igentligen på allt men såklart även på tak.

Ha det fint så hörs vi framåt:)

2022-07-20 Verifierad kund
    Som vanligt ett seriöst bemötande från beställning till färdigt arbete. Vi blev nöjda igen!
    2022-07-18 Verifierad kund
    Jobbet utfördes enligt överenskommelse
    Och enligt den tid som var lovad.
    Mycket trevliga och bra hantverkare.
    Jobbet innebar rengöring av tak och byte
    Av vindskivor
  • Shawn Z
    2022-07-10 Verifierad kund
    Vilket gäng dessa människor är. Vi hade läst gott om stolpes innan vi anlitade dom men att de skulle vara såhär bra trodde vi aldrig.

Otroligt proffsiga och säkra på det de gör.
    De förklarade precis hur allt skulle gå till från start till slut. Hade vi något vi funderade på eller kände att vi behövde fråga så var Thomas eller hans killar alltid anträffbar. Vi kändes oss verkligen trygga med Stolpes.

De finns så många takfirmor därute och de är såklart svårt att välja rätt när man själv inte är så kunnig eller vet något om tak och allt som hör till. Men när ett företag som stolpes kommer ut och sedan är med själv (Thomas) genom hela processen så tycker vi att bara där så har man visat att man vill göra ett bra jobb. Många andra företag kom inte ens ut för att ge en offert, utan de skötte allt via tel.

Vill man anlita ett företag som bryr sig på riktigt och gör ett löjligt bra jobb så är det Stolpes alla dar i veckan.

Tack Stolpes och killarna för allt slit under de varmaste dagarna. Ni är bäst!!

Familjen på Ekebyvägen 241 :)
    Hej Shawn och tack själv för att du tog dig tid att skriva om vårt arbete hos dig med ny råspont, alla plåtdetaljer samt nytt betongtegel. Ha en fin fortsatt fin sommar så hörs vi framåt:)

MVH Thomas stolpe med Personal
    2022-06-23 Verifierad kund
    Nsra bra. Bra kontakt och kommunikation. Bra och snyggt jobb
    2022-06-23 Verifierad kund
    Stolpes Entreprenad har hjälpt oss flera gånger med plåtarbeten i samband med takarbeten och fönsterbyten. De utför bra och fina arbeten och hittar lösningar på problem som uppstår. Trevliga och med ett bra bemötande :)
    2022-06-21 Verifierad kund
    Trivelige hantverkere,dyktige på alla sett.Kan bare anbefales på det høieste.
    Tack Stien, lite roligt att du hade haft en av våra anställda i skolan på bygg och anläggningsprogramet:)
    Alltid kul att få fixa dina plåtdetaljer.

Ha en god sommar!!

Mvh Thomas Stolpe med Personal
    2022-06-20 Verifierad kund
    värdsklass kommer när dom ska och är yrkesmän
    Tack Fredrik, alltid roligt att få hjälpa Er med plåtdetaljer mm
    Trevligt sommar och på återseende

2022-06-17 Verifierad kund
    Allt var förberett i god tid när vårt tak skulle läggas om. Det gjorde att arbetet gick fort och smidigt utan komplikationer. Ett perfekt exempel på teamarbete där alla vet vad som ska göras och när det ska göras. Alla i personalen var väldigt trevliga och lätta att ha att göra med. Stolpes entreprenad har överträffat våra förväntningar. Vi kan varmt rekommendera företaget till liknande uppdrag.
    Hej Per-Ove,
    Tack för att vi fick förtroendet att Lägga om Ert fina hus "masardtak" och garage med ny råspont, alla plåtdetaljer samt Benders tegel mm.
    Bra framförhållning hade ni också med att boka detta redan augusti 2021 som borgar för en väl planerad entreprenad:)
    Vi bokar nu tak för utförande 2023 då årets antal omläggningar är bokade, så tips till Er alla som går i tankarna för takbyte 2023 är att boka entreprenör i god tid:).

Tack än en gång och på återseende
    2022-06-06 Verifierad kund
    Vi anlitade Stolpes Entreprenad för omläggning av tak på villa och garage. Vi är mycket nöjda med hur snabbt, proffsigt och snyggt detta gjordes! Utmärkt kommunikation med alla från offert till färdigställande.
    Hej Rolf och tack för att du tog dig tid att skriva några rader om vårt arbete med ny råspont och nytt betongtegel från Benders i varianten Candor.
    Ha en fin sommar så hörs vi framåt!

2022-06-02 Verifierad kund
    Bra och kommunikativa om hur arbetet fortlöpte.
    Transparenta när det uppstod problem och vilka vägar framåt som fanns att välja på.
    Gjorde arbetet på utsatt tid utan "krångel"
    Tack Patrik, ja det var lite rötskada på ena kupan efter år av läckage.
    Men nu med ny plåt på båda runda kuporna, skorstenar, takfönster och takluckan så kommer du kunna sova lugnt. Hoppas att studentfirandet går fint också!

Ha det fint så hörs vi framåt!

2022-05-20 Verifierad kund
    Bra kommunikation och duktig personal.
    2022-05-14 Verifierad kund
    Snabb återkoppling, alltid utmärkt arbete och fin service!
    Tack Anna det värmer att höra att vi gav dig en bra feeling med arbetet med din balkong.

Ha en fin vår/sommar och på återseende!
    MVH Thomas Stolpe med personal.
    2022-05-14 Verifierad kund
    Än så länge så funkar det, men å andra sidan har det inte regnat så mycket,trots att jag fick skruva dit några skruvar själv men det är ok
    Hej Hans och tack för din återkoppling på våra Livslängds förlängande åtgärder på Ert typ Plannja royaltak.
    Där vi bytte skruv som hade torr och dålig tätbricka samt monterade tätband i nocken så väta/snö ej kan driva in där och orsaka läckage, bra att du skruvade i dom sista som du sa också. Skulle det vara nägra vidare problem så är du välkommen åter men tror denna åtgärd kommer borga för en bra resa på takets sista del på sista livslängd.
    Ett plåt tak ska målas ca var 15år beroende på väderstreck osv så hoppas ni fick tag i takmålarn också:)

Ha det fint och välkommen åter
    2022-05-06 Verifierad kund
    Byte av tak. Genomfördes på ett alldeles utmärkt sätt i alla avseenden. Mycket trevligt och artigt bemötande av all personal på platsen. Mycket föredömligt också att arbetet utfördes på planerad tid. Företaget överträffade våra förväntningar.
    Tack Ingemar för din återkoppling på vårt arbete med ert tak där vi monterade nya bruna plåtdetaljer genomgående samt Benders Palema i brunt även där och blev riktigt fint. Vi träffades april 2021 och ni bokade oss för takbyte april 2022, värt att vänta på :)
    Stort tack och på återseende!

MVH Thomas Stolpe med personal

Vi är ju som sagt tidigare 10 fastanställda på Stolpes och vår orderstock gällande takbyten blir snabbt uppbokat och nu bokar vi tak/solceller för 2023 så till Er som är intresserad av takbyte/solceller... var ute i god tid så ni får ett väl planerat takbyte med allt kring offert hantering, val av entreprenör mm.
    Oftast så är det ingen panik att utföra det Nu, utan med mindre Livslängds förlängande åtgärder så kan man få sitt tak att klara några år till.
    Som vi brukar säga -"Går bromsarna sönder på bilen så köper man inte direkt en ny bil utan renoverar bromsarna så bilen håller tills man köper ny i framtiden".
    Vi lägger om tak i Vallentuna, Täby, Väsby, Åkersberga, Vaxholm, Österåker, Danderyd, Sollentuna, Järfälla, Sigtuna, Spånga, Lidingö, norra Stockholm med andra ord:)
    2022-04-28 Verifierad kund
    Ett trevligt bemötande och engagemang
    Plåt arbeten
    Tack Magni för att du tog dig tid och skriva på RECO om vårt plåtarbete i Väsby.
    Ha det fint och på återseende framåt!

2022-04-28 Verifierad kund
    Snabba svar och snabba åtgärder, känns seriöst och bra!
    Vi anlitar Stolpes vid löpande problem med våra tak i vår BRF.
    Hej Camilla och tack för att ni anlitar oss och även bedömt vårt arbete sist med er stormskada.
    Välkommen åter

För info:
    Nytt för året är vi monterar även solceller på tak och det fina vid våra kommande omläggningar är att vi efter omläggning direkt monterar på solcellerna innan ställning rives och tillsammans kan ge en bra garanti på både tak och solpaneler från ett och samma företag.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande.
    Dom lever upp till mina förväntningar helt och hållet.
    Jättebra service, och kvalitet.
    Lagt många beställningar och resultatet har varit tillfredsställande ekonomiskt, kvalitetsmässigt och tidsmässigt.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Blev rekommenderad att fråga Stolpe om råd och offert för mitt takarbete. De är lätta att nå, respondenter och kom snabbt på besök för okulär besiktning och gav en skriftlig offert. Arbetet utfördes av två trevliga killar som kommunicerade om vad som skedde och när de räknade med att slutföra arbetet. Tiden och offerten hölls och jag får en dokumentation på utfört arbete.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Snabb hjälp samma dag och vänligt bemötande, tack!
    2022-03-14 Verifierad kund
    Vi anlitade Stolpes Entreprenad för omläggning av våra tak på tre byggnader och vi är väldigt nöjda med alla delar av jobbet. Otroligt proffsigt utfört arbete, trevligt bemötande och ordningssamma.

Kan starkt rekommendera Stolpes Entreprenad.
    Hej Joakim,
    Tack själv för ett bra samarbete och nu har ni en rejäl mössa på huset:)
    Hör av Er om ni ska montera solceller så lämnar vi även en offert på det.
    Vi syns om ett år när vi utför vår ett års besiktning och hör av er om det är nåt!

Tack och på återseende
  • Rickard M
    2022-02-01 Verifierad kund
    Världsklass. Tack för ett proffsigt jobb.
    /LINDÖ Snickeri & Design AB
    2022-01-24 Verifierad kund
    Snabb hjälp, trevligt bemötande och bra kunskap!
    2022-01-23 Verifierad kund
    Proffsiga, snabba och transparanta.
    2021-12-29 Verifierad kund
    Vi hade problem med liten läcka på vinden. Vi fick ett bra bemötande med Bra snabb service!
    2021-12-09 Verifierad kund
    Jätte nöjda med Stolpes plåtslagare som vi anlitade ,seriöst företag, duktiga, hjälpsamma och noggranna .
    Hej Alexandra,
    Tack för ett bra samarbete på Ert projekt i Norrtälje med nya MAX restaurangen.
    Knappt med tid men det öppnade när det skulle efter många långa dagar!

Ha en riktigt God Jul & Gott Nytt År!

På återseende
  • Robin M
    2021-12-07 Verifierad kund
    Bättre takfirma är svårt att få tag på, rekommenderas!
    2021-11-26 Verifierad kund
    Trevligt och serviceinriktat bemötande, de utförde det vi önskade då de tog bort vår parabol på taket och lagade hålet efter bortmonteringen. Mycket nöjd!
    2021-11-25 Verifierad kund
    Alltid bra service, snabba och proffsiga
    2021-11-24 Verifierad kund
    Alltid punktliga och ett förstklassigt resultat!
    Hej Thomas och tack för ditt Reco inlägg!
    Från betongtegel på Ert garagetak till en fin bandtäckning på Er samfällighets näst sista garagetak av 8st.

Tack för förtroendet och välkommen åter med Ert sista tak när ni tycker det är dags:)

2021-11-22 Verifierad kund
    Bra utfört arbete, helt enligt överenskommen tidplan!
    Hej Pasi,
    Nu kan du sova lugnt med nytt duk tak av Vallentuna Tak & Fog AB på ditt plana tak och plåtdetaljer från vår verkstad:)
    Ha det bra och välkommen åter!

2021-11-16 Verifierad kund
    Vi gjorde renovering av tak på en villa. Utmärkt jobb och bra och trevligt bemötande av de som utförde arbetet. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Lars Gunnar Svensson
    Hej Lars Gunnar,
    Tack för att du tog dig tid att skriva om vårt arbete hos dig på Skarpö. Hoppas det går bra med ditt fina hus framåt och hör av dig om det är nåt mer vi kan bistå med:)

På återseende och välkommen åter!
    MVh Thomas Stolpe med personal
    2021-11-10 Verifierad kund
    Arbetet utfört på ca 45 min men debiterade 4 tim.
    Hej Stefan och tack för ditt omdöme om vårt Akutjobb hos dig när det läckte vid din skorsten.
    Ledsen att du upplevde överdebitering men vi utgår från Vallentuna och till dig tar ca 30min en väg och vi åker alltid två gubbar på dessa arbeten (i säkerhetssynpunkt) vilket blir i ditt fall ca 2tim i bil.
    Sedan på det felsökning och åtgärd på plats så är vi uppe på 4tim. vi debiterar inte kvartar dessvärre.
    Här kan jag tycka att jag har ett ansvar i bristande kommunikation till dig att vi åker från Vallentuna och kostnaden det medför.
    Så låt mig få ge Er en Årskontroll 2022 till ett värde på 1200kr som kompensation.
    I en Årskontroll så rensar vi hängrännor, byter trasigt tegel och gör en okulär check av takets detaljer.
    Välkommen åter och på återseende!
    MVH Thomas Stolpe med personal

Vår minsta debitering för liknade jobb som vi kan lösa på plats med ett besök:
    -Vallentuna 1200kr som Ni betalar efter ROT.
    -Täby & Väsby 2400kr som Ni betalar efter ROT.
    -Åkersberga, Sollentuna & Danderyd 3000kr som Ni betalar efter ROT.
    Om ni vill ha hjälp i andra kommuner så vänligen fråga om pris innan beställning
    2021-11-04 Verifierad kund
    Jag var i behov av att få mina hängrännor rensade och är mycket nöjd med den hjälpen.
    Hej Rosita, tack för att du tog dig tiden att skriva om vårt service jobb hos dig och det var på tiden!

Förstod att du hade lite svårt att få tag på oss men tillslut fick vi kontakt:).
    Tips är att om vi ej svarar skicka ett sms på 0707648271 eller mejla på thomas@stolpesentreprenad.se med vad ni vill ha hjälp med och kontakt- adressuppgifter så ringer jag upp så snart jag är ledig!
    Välkommen åter och på återseende!

2021-11-02 Verifierad kund
    Finns ingen plåt som inte Stolpes kan böja.
    Tack Henrik, vi lär oss varje dag nya saker och försöker alltid vara behjälpliga med våra kunders önskemål:)

Välkommen åter!
    2021-11-01 Verifierad kund
    Kanonbemötande från start till klart.
    Satt lite i "skiten", men med deras hjälp så löste sig allt.
    Arbetet gällde div. takplåtar och fönsterbleck
    Hej Kjell & tack själv för ett bra samarbete:)
    Hoppas allt löser sig framåt!

2021-10-31 Verifierad kund
    Proffsigt och förtroendeskapande. Agerar som rådgivare även om det innebär att jobbet inte blir lika stort.
    Hej Pontus, Så viktigt att vi inte byter tak för tidigt, precis som om man har en bil där bromsarna är dåliga så byter man bromsarna och inte köper en ny bil för det. Lika är det med tak med detaljer, ett löpande årligt underhåll är så viktigt för att få en så lång livslängd som möjligt vilket också påverkar miljön positivt i det långa loppet:)
    Så vi slår ett slag för livslängds förlängande åtgärder = ett bra årligt underhåll.

2021-10-19 Verifierad kund
    På ett trevligt och engagerat sätt. Vi är mer än nöjda på det arbete de utfört. De har satt upp nya hängrännor och snögaller på taket samt bytt ut nedre delen av stuprören.
    Hej Anne och nu har ni 150mm rännor istället för standard 125mm som kommer göra att funktionen blir så mycket bättre och snörasskydden kommer under snörika vintrar skydda den från snöras:)
    Ha det fint och på återseende!
  • Michael S
    2021-10-18 Verifierad kund
    Snabb service bra jobb.
    Enkelt att ha och göra med företaget samt förstår vad behöver är.
    Super tack för att du tog dig tid att skriva en Reco:)

2021-10-06 Verifierad kund
    Bra jobb
    Blev precis som vi avtalat
    Tack Nisse för att vi fick hjälpa dig med ditt gamla uthus med plåtdetaljer och taksäkerhet.

2021-10-04 Verifierad kund
    Jag blev bemött på ett sffärsmässig sätt.
    Tack Nicolae för ditt omdöme!

2021-10-04 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt takbyte. Lyssnade på kundens önskemål, var försiktiga, flexibla och mycket kunniga.. Kan varmt rekommendera dem.
    Tack Christina för att vi fick förtroendet att lägga om ditt tak på ditt fina hus.
    Vi hörs nästa år när vi kommer tillbaka på ett årskontrollen och får vi se om du ändrat kulören på huset som du funderade på:)
    Ha det fint och tack för att du tog dig tid att ge oss ett "Validerat omdöme" som menas att kunden loggar in med sitt BankID och ger ett omdöme på riktigt. Vi som företag är anslutet på så sett att när vi skickar en faktura så skickas ett mejl automatiskt till kunden. Vi som företag kan inte då välja vilka kunder som ska få mejl från RECO, vilket borgar för riktiga omdömen.
    Det är därför vi alltid vill ha in kundernas mejl vid faktureringen.

Mycket bra upplevelse! Rekommenderas
    Tack Helene för du tog dig tid och fint att känslan var bra av vårt möte!
    Väderskyddet på skorsten blev fint, nu kommer skorsten hålla i många år framöver.

2021-10-01 Verifierad kund
    Stolpes har varit snabba med att ta hand om de problem vi haft
    och skött våra ärenden på ett fördömligt sätt.
    Vår fastighet är lite speciell men det är inget Stolpes inte klarat av.
    Tack Barbro för att ni ger oss lite utmaningar, vi hjälper er så gärna och har ju hjälpt er under nästan 15 år nu:).
    Ha det gott så hörs vi framåt!

2021-10-01 Verifierad kund
    - Bra information
    - Snabb återkoppling på frågor
    - Takbytet utfört på utlovad tid och budget (trots covid-19)
    - Trevligt bemötande, både från chef och utförare
    - Snabb borttransport av rivet material
    - Ordning och reda
    - Grovstädning varje dag, noggrannare slutstädning
    - Slutbesök och gedigen projektdokumentation
    Tack Marcus för din återkoppling på vårt arbete!
    Blev ju fint med ny plåt på kuporna som nu anslöts till era fina nya fönster på ett bra sett, ny stabil råspont också med nytt Betongtegel från Benders och ny tak säkerhet som tillslut kom som den skulle.
    På återseende och välkommen åter.
    2021-09-26 Verifierad kund
    Snabbt o bra bemötande

Alltid väl utfört arbete

Vi väljer alltid Stolpes för plåtjobben som vi inte klarar själva.
    Tack Per, alltid roligt att få hjälpa till med dom plåtdetaljer som ni inte hinner med.
    Tack Peli Bygg AB som sagt för att ni väljer oss som plåtleverantör!
    Får börja spela golf så vi kan ta en runda nån gång:)

Hörs framåt!
  • Micke E
    2021-09-24 Verifierad kund
    Jätte braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    Tack bästa BME kyl för att vi får leverera era plåtkanaler till alla Era värmepumpar:)
    Välkommen åter

MVH Thomas med personal
    2021-09-22 Verifierad kund
    Superproffsiga takläggare och plåtslagare med toppresultat varje gång. Extremt kunniga. Rekommenderas varmt!
    Tack Artega Entreprenad för att vi får chansen att vara med på Era projekt och tack Mathias för att du tog dig tiden att skriva om vårt arbete.

2021-09-20 Verifierad kund
    Mycket trevliga och lyhörda för mina önskemål samt kommit med bra egna lösningar. Känt mig trygg i både bemötande och utförande av arbetet, lagning av villatak, vilket utfördes till belåtenhet och inom den prisnivån vi hade kommit överens om innan. Jag kan varmt rekommendera dem.
    Mvh Ann-Mari, boende i Djursholm
    Tack Ann-Mari för att du tog dig tiden att skriva om vårt arbete på ditt fina hus.

Viktigt nu när takets detaljer börjar gå mot sitt slut och precis som en gammal bil så kräver den lite mer underhåll (kärlek) än en ny bil.
    Så ett bra årligt underhåll av taken nu fram till omläggningen borgar för att taket kommer att hålla i 5-10 år till.

"I dagens lägen med klimatförändringar osv så måste vi försöka att bli bättre på att underhålla det vi har och inte konsumera nytt så fort nåt går sönder"
    "Ett bra årligt underhåll förlänger livslängden avsevärt!"

Med dom visdomsorden så önskar jag er en fin höst och på återseende!