Stolpes Entreprenad AB

Stolpes Entreprenad AB

stolpesentreprenad.se
  • BadgeSixYears

Stolpes Entreprenad - Sedan 1996 har vi utfört en rad olika entreprenadarbeten. Med över 25 år i branschen har vi skaffat oss den erfarenhet och kunskap som behövs för att utföra jobb med hög kvalitet och hög servicegrad. Detta vittnar även våra kunder/omdömen om. Genom att ständigt se över våra materialleverantörer och nya...

279 omdömen om Stolpes Entreprenad AB

Sedan starten hos Reco 2018

Lennart R
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Det blev väldigt bra. Från första kontakten till första besöket till jobbet som utfördes på ett utmärkt sätt. Det slutliga betyget kommer dock efter första regnet. Tack för hjälpen

Jan-olov L
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabba, bra kommunikation, kompetent personal

Ulf M
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Utförde takarbeten. Blev mycket positivt bemött. Snabba och trevliga.

Bo Mikael E
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Toppen företag ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Mikael för dina stjärnor, alltid kul att hjälpa dig med plåtdetaljer till dina värmepumpsarbeten! Välkommen åter MVH Thomas Stolpe med Personal

Yngve G
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Lagning av takläckage vid takfönster. Bra jobbat och pris

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Yngve, Nu håller vi tummarna med dessa livslängdsförlängade åtgärder att taket inte behöver läggas om i närtid utan dra ut på takets livslängd. Välkommen åter när det är dags! MVH Thomas Stolpe med Personal

Hampus R
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Stolpes entreprenad har tillverkat specialplåtar åt oss under flera års tid. Snabba leveranser, bra hantverk och trevlig personal! Kan varmt rekommendera Stolpes!

Mikael K
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Samarbete är mycket bra Lätt att prata med

Jerri B
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Allt fungerade perfekt. Bra info och dialog genom hela entreprenaden, tidsplanen hölls med god marginal.

Bo A
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Jag är jättenöjd med med allting

Bo H
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Grymma killar med snabb respons och utmärkt genomförande med bra resultat. Lyhörda och kompetenta, helhetsintrycket mycket bra och jag rekommenderar dem gärna och kommer att använda dem vid upprepade tillfällen. Det jag upphandlat för utförande har varit arbete med finplåts montage

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Bo för att du tog dig tid med att skriva om våra plåtarbeten på er nya fina anläggning, alltid bra uppstyrt från er och bra bemötande på arbetsplatsen från andra yrkesgrupper. På återhörande framåt! MVH Thomas Stolpe med Personal

Anders J
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabbt och bra löst! Och alltid med ett trevligt bemötande!

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Anders, Alltid kul att hjälpa er med servicearbeten på er Bostadsrättsförening. Välkommen åter! MVH Thomas Stolpe med personal

Kent Å
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Jag har varit i kontakt med Stolpes tidigare och vet att dom är seriösa och gör allt till det bästa. Mina förväntningar var att dom skulle göra ett bra jobb enligt det vi gick igenom vid vårt möte. Arbetet bestod i att hindra fåglar från att bygga bo i skorstenen samt hindra dom att sitta under takfoten .Arbetet är utfört och nu får vi se om operation utestängning av fåglarna .lyckades.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Kent för ditt omdöme om vårt arbete med fågelavvisare på er BRFs tak och vi var ju tillbaka och monterade mer då fåglarna flyttade sitt revir på sidan om det vi monterade först. Men nu håller vi tummarna att dom förstår att dom inte är välkomna ;) Ha det fint och på återhörande! MVH Thomas Stolpe med Personal

Birgit C
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Från offert till genomfört arbete alltigenom okomplicerat och bra!! Våra tak har fått en översyn och underhåll och därmed förlängd livstid.. Känns väldigt tryggt inför vintern!

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Birgit för att du skrev om vårt arbete på er BRF med livslängdsförlängande reparationer. Vi hörs under våren för vidare arbeten som ni önskade! Ha det fint. MVH Thomas Stolpe med Personal

Erik Torbjörn S
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabb respons på frågor snabbt och smidigt Bra utförda arbeten Trevliga att ha kontakt med Bland annat har dom utfört takarbeten Kontak

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Torbjörn för att du tog dig tid att skriva om vårt servicearbete på ert tak! Ha en fin vinter och på återhörande ! MVH Thomas Stolpe med Personal

Shawn Z
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Toppservice, finns inget att klaga på!

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Shawn och hoppas snörasskydden varit till god hjälp i denna snöiga vinter:) Ha det fint MVH Thomas Stolpe med personal

Peter A
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Suveränt trevliga och snabb återkoppling. Proffsigt utfört arbete.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Peter, plåtjobbet med din ventilation blev bra och nu ska det inte läcka något mer:) Välkommen åter och ha det fint. Mvh Thomas Stolpe med Personal

Anette A
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabb och proffsig hjälp. Där man kan diskutera på plats vad som behöver utföras på bästa sätt. Ett tryggt och stabilt företag som jag ger mina varmaste rekommendationer till.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Anette för att du tog dig tid att skriva några rader om vårt plåtjobb på ert hus. Ta hand om er i ruskvädret och på återseeende! MVh Thomas Stolpe med Personal

Margareta E
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Bra bemött. Tyvärr missade dom att utföra arbetet under lång tid. Rättade till det efter påminnelse. Kan inte berömma arbetets utförande som var att sätta plåt för fukt på takfönster.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Hej Margareta och tack för att du tog dig tid att skriva om vårt arbete med dina takfönster. Dessvärre denna gång så lyckades vi inte att utföra arbetet i tid utan drog ut på tiden och beklagar detta. Tacksam för ditt tålamod. Takfönsterna börjar bli till åren likaså taket men bästa att byta dessa i samband med framtida takomläggning. Ha det bra och på återhörande! MVH Thomas Stolpe med Personal

Kristina C
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Hej ! Stolpes var mycket hjälpsamma och kunniga. Jag är nöjd med deras jobb. Mvh Kristina

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Kristina för ditt omdöme om vårt arbete på eran lada:) Hoppas vi att snödrev och väta håller sig utanför, håll koll under vintern så hörs vi om vi behöver justera nåt vidare framåt. Ha det fint och på återseende! MVH Thomas Stolpe med Personal

Urban A
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Super proffsigt och snabba. Mycket bra.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Urban för att du tog dig tid att tycka till om oss. Nu kommer taket hålla många år framåt med ett bra årligt underhåll. MVH Thomas Stolpe med Personal ps, Så här års när det är blött och kallt så kan det vara bra att följa upp reparationer som sker där det tätas med fog eller duk (nockband) under nästa varma säsong. ds.

Anne L
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Trevlig- kunnig- bra utfört arbete

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Anne, känns bra att vi uppfyllde era förväntningar. Välkommen åter ' MVH Thomas Stolpe med Personal

Mathias H
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabba, hantverksskickliga och pålitliga. Bästa valet för tak och plåt.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Mathias, alltid kul att komma på era byggen:) Välkommen åter MVh Thomas Stolpe med Personal

Mattias Ö
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Vi fick hjälp med byte av en trasig takpanna. Väl på plats upptäcktes att ytterligare en takpanna var sprucken och att snöskyddet var för hårt åtskruvat. Det var inga problem utan vi fick hjälp även med detta. Toppenbra service!

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Kul att du tog dig tid att skriva ett omdöme om vårt servicearbete hos er:) Viktigt är att snörasfästerna inte ligger dikt an teglet utan har en distans på 2-3mm så snötrycket inte förstör tegelpannan. Trevlig helg och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe samt min grymma personal

Bertil J
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Mycket väl genomfört arbete och trevligt bemötande. Tomas lever upp till årets företagare med råge. Detta i samband med takomläggning för att förbereda solcellsanläggning .

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Bertil för att tog dig tid att skriva om vårt arbete hos dig med att lägga om taket inför solpanels montage som vi också är tacksam för att du valde Stolpes solel för den delen:) Nu klarar taket solpanelernas livslängd och borgar för bra avkastning. Vikten av att ha ett bra/hållbart tätskikt får man inte tulla på utan solcellerna ska sitta sin livslängd. Inför ett önskemål om offert på solceller på tak så gör vi alltid ett personligt möte där vi bedömer taket och rekommenderar kunden vad det minsta livslängdsförlängande...

Stefan E
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

- Mycket bra bemötande och snabba svar. - Företaget levde upp till ställda förväntningar

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Stefan, Alltid kul att hjälpa er med alla era fastigheter som in driftar! Ha det fint och på återhörande! MVH Thomas Stolpe med Personal

Marcus J
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Väldigt proffsiga. Varje dag fick jag en rapport med vad som gjorts och vad som kommer att göras. Rent och fint efter varje arbetspass

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Hej Marcus och tack för att du tog dig tid att skriva om vår takomläggning med ny råspont och alla plåtdetaljer. Vi drog även om dina ventilationer till norrsidan så nu kan du montera solpanelerna på hela södersidan:) Ha det fint! MVH Thomas Stolpe med Personal

Jakob J
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Jag fick ett proffisionellt och bra bemötande. De bytte delar av min läckt på förmiddag.

Thomas S och Stolpes Entreprenad AB S gillar detta
Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Jakob, bara höra av dig igen om du vill ha en fotplåt på nedre läkten, som lätt blir rötskadad då den sitter lite oskyddad och med tiden blir dålig. Ha det bäst och på återhörande MVH Thomas Stolpe med Personal

Rolf A
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Från första stund fick vi ett positivt bemötande och även genom hela processen. Våra förväntningar var stora och glädjande nog fick vi dem infriade. De lade om vårt hustak , en del plåt och resten pannor. De arbetade snabbt och kontrollerat. Vi kan varmt rekommendera Stolpes.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Rolf för att du tog dig tid att bedömma vårt takomläggning hos dig, blev ju fint med bandtäckningen på låglutande takyta som ansluter fint med betongteglet:) Ha det fint! MVH Thomas Stolpe med Personal

Mats L
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Trevlig bemötande och gör mycket bra jobb!

Tack Mats, ha det fint och på återseende MVH Thomas Stolpe med Personal

Jocke F
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabba enkel hantering, lösningsinriktade och lätta att arbeta med.

Thomas S och Stolpes Entreprenad AB S gillar detta
Svar från Stolpes Entreprenad AB

Super tack Jocke att vi fått/får hjälpa er med era stora projekt och nu sist med byggnadtionen av Jysk nya lokaler. Ha en fin sommar så hörs vi efter semestern:) MVH Thomas Stolpe med Personal

Carl S
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Yrkesstolthet, kunnighet, effektivt och professionellt verkställande. Rakt igenom positiv upplevelse.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Carl, vi försöker alltid hålla hög klass, men det kan ju såklart även för oss bli tokigt nån gång och då ger vi helt enkelt lite extra kärlek på produkten/kunden tills det blir bra. Ambitionen till att det ska bli bra det har VI alltid! Lycka till med dina projekt och ha en fin sommar:) MVH Thomas Stolpe med Personal

Charlotta N
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Proffsigt, positivt, ordning och reda. Löpande information och återkoppling, både före, under och efter. Utöver det bjöd på egna lösningar till vår skorsten. Det märks att de vet vad de gör och har hela kedjan och gör allt! Stort tack för ett makalöst bra jobb!

Stolpes Entreprenad AB S gillar detta
Svar från Stolpes Entreprenad AB

Kul Lotta att det känns fint i magen efter vårt arbete med omläggningen av Ert tak. Ha en go sommar så hörs vi framåt :) MVH Thomas Stolpe med Personal

Daniel V
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Vi anlitade stolpes för byta av taket på vårat hus. Vi är jättenöjda med dem, fick snabb, bra och mycket professionell hjälp. Kontinuerliga uppdateringar på hur arbetet fortlöpte och supertrevligt bemötande.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Daniel för att du tog dig tid att skriva en Reco samt att du valde oss som entreprenör tillslut. Trevligt också att det kändes bra i magen under arbetets gång. Viktigt för oss är att kunden har koll på vad som händer och ca när. Det är ju inte så ofta man lägger om sitt tak och kan vara lite oroligt, så därför vill vi skapa så trygg känsla som möjligt till våra kunder under våra entreprenader. Ha det fint i sommar så hörs vi framåt:) MVH Thomas Stolpe med Personal

Andreas H
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Fantastiskt bemötande och trevlig personal.. Rekomenderas :-)

Kul att höra Andreas och välkommen åter:) MVH Thomas Stolpe med Personal

Ormsta 1
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Lätt tillgängliga, snabba svar och punktlighet. Fick nytt garagetak och flera småjobb, och vi har också fått hjälp med rådgivning.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva om våra återkommande samtal om olika lösningar men också att vi även fick utföra arbetet på ert fina hus:) Välkommen åter! MVH Thomas Stolpe med Personal

Mercedes W
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Vi tog in två offerter varav den ena var från Stolpes Entreprenad som vi sett lägga tak i området. Bägge entreprenörerna hade utmärkta vitsord på nätet. Stolpes Entreprenad gav ett mycket seriöst intryck. Vi jämförde mycket noggrant bägge offerterna och noterade att den andra entreprenören, förutom att hon förde en mycket aggressiv och oprofessionell övertalningskampanj mot oss, var extremt mycket dyrare (det handlar om SEXSIFFRIGA belopp, OBS pluralisform!!!) samt att företaget hade förbisett eller ignorerat flera viktiga...

Stolpes Entreprenad AB S gillar detta
Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Merceders & Kennet för ett roligt projekt på ert fina hus! Blev så bra med det nya bruna betongtegeltaket och alla plåtdetaljer, även det i brun kulör! Pricken över iet att ni även blev solfarmare där ni får fin avkastning i många år framåt:) Må gott och ta hand om varandra! MVH Thomas Stolpe med Personal

Bength H
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabbt och snyggt utfört arbete Jag beställde nya vindskivor med lite annorlunda mått och vinklar mot normalt. Supernöjda

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Bength för att du tog dig tid att skriva lite om våra specialtillverkade plåtvindskivor, ingen match för vår fullmatade verkstad med alla tänkbara maskiner för att klara våra kunders beställningar:) Välkommen åter och ha en fin sommar! MVH Thomas Stolpe med Personal

Patrik L
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Takomläggning villa - supernöjd!

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Kul att höra att det känns bra i magen efter vår omläggning med ny råspont, betongtegel och alla plåtdetaljer! Blev fint och ha en varm mysig sommar:) MVH Thomas Stolpe med Personal

Johan S
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Jag är mycket nöjd med både kontakten med företaget och jobbet de gjorde. Snyggt!

Tack Johan och ha en fin sommar:) MVH Thomas Stolpe med Personal

Kajsa H
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Otroligt vänliga och tillmötesgående. Snabba med att utföra jobbet. Väl utfört arbete. Jag är jättenöjd

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Kul Kajsa att du är nöjd och vi är tacksamma att vi fått hjälpa din mamma under många år! Ha en kanon sommar och hälsa mamma:) MVH Thomas Stolpe med Personal

Stefan P
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Toppenservice från första stund till sista. Allt har gått väldigt bra och jag är supernöjd. Jag kan rekommendera Stolpes Entreprenad till alla som behöver duktiga och trevliga hantverkare. Fortsätta göra ett fantastisk jobb!

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Stefan, alltid kul att hjälpa dig med projekt! nu med solpaneler samt lite plåtdetaljer på ditt hus. Ha en fin sommar och välkommen åter. MVH Thomas Stolpe med personal

Peder H
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Tillmötesgående och håller deadline.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Peder! Alltid kul när det funkar som vi planerat, solpanels branchen har haft sina problem men nu är det lätt att få tag i material. Ha det fint och på återseende! MVH Thomas Stolpe med Personal.

Lars K
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Köpt nytt tak av Stolpes. Kunniga hantverkare med ett alltid mycket trevligt uppträdande. Även mycket bra hantering under offertfasen.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Hej Lars, tack själv för en rolig entreprenad som blev riktigt fin med det svarta betongtegeltaket istället för rött som förut. Nu monterar vi era solpaneler som kommer borga för en fin avkastning tillbaka med tiden. Stort tack för att vi fick förtroendet! MVH Thomas Stolpe med personal

Leif O
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

trevligt bemötande och ett bra utförd årlig kontroll av taket.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Leif, alltid trevligt att arbeta åt er. Ett bra underhåll förlänger takets livslängd avsevärt. På återseende och ha en fin helg! MVH Thomas Stolpe

Svensson D
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Thomas Stolpe och hans team är ett seriöst företag med stor passion för sitt yrke. De var oerhört proffsiga från början till slut, hade känsla för detaljer och var noga med att taket blev både tekniskt rätt och estetiskt snyggt. Bra och tydlig kommunikation från deras sida och enkla att få tag på under hela projektet. Som grädde på moset blev de klara långt före tidplanen och

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack David för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om vår omläggning av ditt tak med vinröda betongtegelpannor med plåtdetaljer. Nu blir det solpaneler och alltid spännade att bli elproducent. Ha en fin sommar och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe

Rolf A
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Trevligt bemötande på telefon .Berättade vår situation sedan dröjde återkopplingen som kom på sms. vi bestämde att Stolpes skulle fixa plåten runt takluckan . Efter några dagar kom 2 trevliga killar o fixade detta som vi är glada för.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Rolf för att du tog dig tiden att skriva om vårt arbete med Er taklucka som var defekt och vatten kunde rinna in, ha nu lite koll på detta under närmsta tiden och hör av Er om vi behöver titta på det igen:) Ledsen för att min återkoppling dröjde med kostnadsberäkning på detta jobb och tacksam att du påminde mig. Ha en fin vår och på återseende. MVH Thomas Stolpe med Personal

Vallentuna K
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Aldrig några problem. Mycket uppskattade.

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Kul att höra, alltid en stolthet att få hjälpa till på hemmaplan. Välkommen åter och på återseende. MVH Thomas Stolpe med Personal

Sebastian Z
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Extremt trevliga, professionella och noggranna! Det är ett seriöst företag som verkligen levererar prisvärda entreprenader.

Zelimir L
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabbt och bra bemötande. Vi hade ett mindre problem med vindskiveplåten. Jag kontaktade dem på morgonen och lite senare eftermiddagen var det åtgärdat.

Carl E
Skrev om Stolpes Entreprenad AB

Snabba bra trevliga proffsiga prisvärda

Svar från Stolpes Entreprenad AB

Tack Carl, fint att din känsla av vårt arbete med din skorsten är bra. Ha det fint och på återseende! MVH Thomas Stolpe med Personal