Stolpes Entreprenad AB

Stolpes Entreprenad AB

Stolpes Entreprenad - Sedan 1996 har vi utfört en rad olika entreprenadarbeten. Med över 20 år i branschen har vi skaffat oss den erfarenhet och kunskap som behövs för att utföra jobb med hög kvalitet och hög servicegrad. Genom att ständigt se över våra materialleverantörer och nya metoder säkerställer vi att vi levererar det bästa materialet till bästa pris.

Kvalitetssäkrar gör vi genom de interna kontroller som Thomas Stolpe själv utför. Detta för att få ett så nära samarbete med beställaren som möjligt. Vi på Stolpes Entreprenad Erbjuder

- Tegelomläggningar
- Byggnadsplåtslageri
- Mindre tätskiktsarbeten som duk & papp
- Skotta säkert

Välkommen att höra av dig till oss för offert eller ta en titt in på vår Instagram https://www.instagram.com/stolpesentreprenadab/

Läs vad 145 kunder tycker om Stolpes Entreprenad AB 2

2021-07-19
    Någon svarar alltid i mobil.
    Hela, rena, kunniga och pålitliga.
    Om man anlitar Stolpe vet man att dom tar ansvar och eventuella justeringar utföres omgående.
    Väl så viktigt för ens eget rykte etc.
    Mvh Patrik Cadenius
    2021-07-19
    Som tidtagare fantastisk service och snabba!
    2021-07-17
    Proffsiga, trevliga och engagerade. Kommer enligt överenskommelse, utför ett bra arbete. Kan verkligen rekommendera Stolpes Entreprenad!
  • KERSTIN E
    2021-07-12
    Takomläggning/ Trevlig och lyhörd personal. Snabb och okomplicerad kommunikation. Kvalitetsdokument med egenkontroller överlämnades. Vi uppfattar Stolpes Entreprenad AB som kundorienterade och flexibla med bra planering och tidshållning. Tack för att ni tog hand om vårt tak!
    2021-07-06
    Jag har alltid blivit bra bemött av företaget. De skulle göra rent mitt tak från påväxter och det gjorde de med gott resultat och inom utlovad tid.
    2021-07-06
    Otroligt enkelt och okomplicerat! Snabb leverans!
    2021-06-28
    Bemötandet är toppen.

Arbetet utförs alltid med beröm godkänt.
    2021-06-27
    Pålitliga! Alltid trevliga och glada. Och sist viktigt gör bra jobb.
  • Meta S
    2021-06-24
    Jag anlitade Stolpes Entreprenad AB för byte att mitt villatak och kan varmt rekommendera företaget. Från dag ett kände jag mig mycket trygg med att det är ett seriöst och professionellt företag som kan sina saker. Jag har blivit trevligt bemött och när vi stötte på ett problem var Stolpes väldigt måna om att lösa det på bästa sätt, vilket de gjorde. Jag har nu ett rejält, välfungerade och vackert tak med snygga skorstenar och jag är supernöjd.
    Tack Meta för att vi fick hjälpa dig med ditt tak, ny råspont och en fin bandtäckning med ny vattenavrinning och det blev sån förändring mot det som låg på taket förut. Tack även för bra löpande samtal om bra men även när vi behövde gräva upp marken till dagvattnet, som vi krigade den dagen när det regnade så:). Vi går på semester V29-31 så bra om vi hinner sätta upp ditt uterums tak, måla klart så kommer vi. Ha en fin sommar och tack för dom fina sommar presenterna vi fick av dig! MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-06-24
    Stolpes Entreprenad agerade mycket professionellt före, under och efter arbetet med att lägga om vårt tak. De höll utlovade och överenskomna planer och priser. De hade ett mycket trevligt bemötande och var allmänt serviceinriktade. Sammantaget mötte och överträffade de alla våra förväntningar. Jag kan verkligen rekommendera Stolpes Entreprenad vid takarbete.
    2021-06-21
    Vi gjorde en takomläggning av vårt platta garagetak. Stolpes Entreprenad ger den absolut den bästa servicen man kan önska i alla led.
    Återkoppling, hög kompetens, bra information genom hela bygget.
    Rekommenderar varmt Stolpes Entreprenad när ni önskar en trygg och kvalificerad takfirma som håller vad de lovar.
    Stort TACK!
    Hej Anette och tack för din återkoppling. Det är viktigt för oss med att leverera när vi avtalat samt att försöka återkoppla till våra kunder så Ni får en så trygg känsla som man kan ha när man har beställt ett arbete, som man inte riktigt vet hur det kommer gå/ hur entreprenören ska leverera. Men även vi kan brista som Johan skrev nedan och vi får snäppa upp på den punkten helt enkelt. Tack än en gång och Ha en super fin sommar och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-06-21
    Kan bekräfta de fina orden många skriver här på Reco. Var inledningsvis lite orolig eftersom vi inte hade satt några tydliga tidpunkter men det var helt obefogat, Stolpe o co dök upp precis när det behövdes och styrde om enligt behov.

Vill också lyfta fram att alla som var här på plats under arbetets gång har varit så ovanligt ödmjuka. Företaget framstår som ett väl byggt lag!
    Tack Stig för ett bra samarbete och att vi fick hjälpa dig med dina plåtdetaljer när familjen din lade om taket på egen hand. Vi värderar dom mjuka värdena och rekryterar personal som värderar detta, vi är idag tio man men anknytning till Norrort och kommer vara det antalet som vi tycker är lagom för att få den personliga feelingen i företaget. Men det borgar för att vår orderstock fylls snabbt på och nu säljer nya tak med planering för 2022. Ha en fin sommar och välkommen åter MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
  • Johan S
    2021-06-21
    Jättebra kontakt med kunden och rimlig prisnivå. Blev fint slutresultat på garagetaksomläggningen men jag önskar att de i framtiden frågar kunden om vissa detaljer som inte går att fixa i efterhand. Blev även en hel del spikar på gatan och i gräsmattan som jag fick gå och leta efter för att ingen granne skulle få punktering eller att något barn skulle skada sig. Kommer ändå överväga att använda Stolpes Entrepenad i framtiden.
    Tack Johan för dina kommentarer angående vårt arbete på Ert garage som du sa blev fint och hållbart med valet av duk istället för ytpapp! Ledsen för att min kommunikation denna gång inte var till fullo och att vi missade lite spik. Har ni fått punktering så bekostar vi det såklart och bra att ingen skadade sig! Hoppas det blir bra med solceller på taket nu och så tacksam att vi i framtiden ändå kan få hjälpa er med nåt annat projek om så önskas. Ha nu en fin sommar och tack än en gång! Mvh Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-06-18
    Fick hjälp med att helrenovera taket med nya fina tegelpannor, plåtarbeten runt skorsten samt nytt plåttak på entré och burspråk. Stege och takbrygga monterades också till hjälp för sotaren. Killarna är glada och trevliga och har i vårt tycke gjort ett utmärkt jobb. Kan varmt rekommendera Stolpes.
    Tack Anette och Hans för att vi fick förtroendet att lägga om just Ert tak, så snyggt med tvåkupigt lertegel ihop med svart garnering:). Vi är ju inte i mål riktigt än men Björn kommer på måndag och gör klart burspråket som snickaren först skulle färdigställa! Ha det gott och på återseende MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-06-01
    Takbyte.
    Alla tider hölls, alltid trevligt bemötande och alltid ordning o reda.
    Efter att ha fått offerter från många oseriösa aktörer fick jag slutligen kontakt med Stolpes Entreprenad AB. Äntligen en genomseriös firma med både engagemang och kompetens!
    Rekommenderas varmt!
    Tack Anneli för ett bra samarbete och det blev så fint tillslut. Vi sätter alltid kundens önskemål främst och uppskattar konstruktiva samtal för att vi på Stolpes ska bli bättre för varje dag. Återkommer med offerten på landstället innan midsommar:) Tack än en gång och ha en fin sommar! MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-21
    Borttagning av mossa på hustak och garagetak. Blev bemött på bästa sätt från början till klart jobb. Vi är nöjda med resultatet och kan rekommendera företaget.
    Hej Christer och tack för att du tog dig tid att skriva om vårt arbete hemma hos er. Viktigt att med ett bra underhåll och att få bort mossa mm från taket som binder fukt och takets livslängd förkortas avsevärt. Välkommen åter. MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
  • Sune N
    2021-05-19
    Snabbt och perfekt utfört arbete. Kvicka o trevliga killar. Vi är jättenöjda.
    Tack Sune & Maud för ert varma mottagande, blev fint med lite nya rännor:) Välkommen åter. MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
  • Henrika T
    2021-05-18
    Mina absoluta favorithantverkare! De lade om hela vårt tak för 14 år sedan och jag anlitar dem regelbundet för skötsel och underhåll. Snabba, pålitliga, prisvärda, kommer när de sagt, prydliga - och väldigt trevliga! Kul att nästa generation i den familjefirma nu är aktiv i verksamheten. Om alla hantverkare vore så här ...
    Tack Henrika för att du skrev några rader om vårt underhållsarbete på ert fina tak. Kul med vårt återväxt i firman och Eric kommer borga för att Stolpes lever länge i flera generationer hoppas jag:) Ha en fin sommar och välkomna åter. MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-18
    Skorstenshuv
    Bra bemött
    Snabb leverans, snabbt jobbat'
    Utmärkt
    Hej Lars, Tack och hoppas det blir bra med målningen av taket ditt i sommar:) På återseende MVH Thomas Stolpe med personal. Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-16
    Vi gjorde en takomläggning.

Vi fick en korrekt offert och blev bemötta på det sätt som vi förväntade oss.

Arbetet genomfördes enligt plan och tid.
    Det var ett mycket professionellt arbete och vi är mycket nöjda med resultatet.

Vi rekommenderar gärna Stolpes Entreprenad.
    Tack, blev mycket bra tycker jag med ny råspont och ett fint betongtegel tak med alla nya plåtdetaljer. Nu en trygg Garanti på 15år och vi kommer tillbaks på ett års besiktning nästa år. MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-11
    Takinspektioner samt åtgärder av brister.
    Stolpes finns alltid där med ett leende. De levererar service och kvalitet hela vägen i alla led.
    De överskrider alltid förväntningarna.

Ett företag som har en aura av kvalitet runt sig, i alla led.
    Står alltid överst på listan när hjälp behövs.
    De levererar på tid och i mycket gott utförande.
    Tack för ett bra samarbete och även för ert förtroende för oss som vi ska förvalta med stolthet. Ha en fin vår och sommar:) MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-08
    Bra bemötande, tydligt besked över varför vissa saker behöver göras, visda måste, och vissa kan vänta. Trevliga dessutom, och gjorde så vi kunde sova gott på natten
    Tack Lars och på återseende! Välkommen åter MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-07
    It's really good and the ladders look nice.
    Hej, Kul att ni tyckte tak säkerheten upp till taket blev bra:) Välkommen åter. MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-06
    Behövde hjälp med inklädnad av skorsten, taklucka till vind samt några plåtar som började bli slitna. Thomas kom ut och tittade och bidrog med en konstruktiv diskussion om lösning och återkopplade snabbt med priser för de olika delmomenten. Efter lite uppföljande samtal om utformning på lösningarna (ville att plåtar var i stil med huset, sekelskifte). kom två plåtslagare ut och mätte och veckan där på kom de ut och monterade samtliga plåtar. De böjde även till lite plåtar och tog ner gamla TV antennen när de väl var där uppe. Helt klart nöjd med jobb och bemötande.
    Tack Viktor för att du tog tid att ge oss ditt omdöme om vårt arbete från upphandling till slut produkt. Blev riktig bra och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe med Personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-05-06
    Vi behövde hjälp med ett mindre plåtarbete och byte av takpannor och vi fick ett väldigt bra bemötande av Stolpes Entreprenad. De är professionella, ärliga, trevliga och snabb service. Jag kan verkligen rekommendera dem!
    Tack Annette, Viktigt med ett tätband i nocken under nockpannorna som tätar vid regn/ snö och blåst. Ha det bra och på återseende MVH Thomas Stolpe med personal. Stolpes Entreprenad AB
    2021-04-26
    Beställt byte av tak, modell större.
    MYCKET nöjd med bemötande, återkoppling samt arbete. Taket blev väldigt fint och dom jobbade väldigt snabbt!
    Kan verkligen rekommendera dom!
    Tack Emma, visst blev det bra:) 1200m2 är stort och med vita plåtdetaljer och ljusgrått betongtegel så blev ju riktigt snyggt. Tack än en gång och välkommen åter! MVH Thomas Stolpe med Personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-04-23
    Jag har köpt avvattningen samt ventilation huvar nyckelfärdigt på 5st 2plansradhus med 30st lägenheter.

Jag blev bemött väldigt bra och jag fick en bra magkänsla att Stolpes verkar vara ett företag som man kan lita, och än så länge så har dom gjort ett mycket bra jobb.

Dom lever upp det jag har förvänta mig.

Jobben är inte klart ännu men, Stolpes entreprenad är ett företag som kan rekemenderas
    Hej Thomas och tack för att du tog dig tid att skriva några ord om bostadsproduktionen som vi hjälper Er med i Åkersberga. Hängrännor till tusen och sen 6m stuprör utan skarvar i mörk silver metallic blir så snyggt. Välkommen åter med nya projekt. MVh Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-04-23
    Plåtarbete, jag har alltid blivit mycket väl bemött, jag vet att dom är duktiga och snabba och det höll dom ännu en gång, Mycket profisionella och trevliga
    Tack Svante för att du förmedlat din känsla/ erfarenhet om oss denna gång. Välkommen åter! Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-04-23
    Levererar snabba offerter. Utför bra jobb, kommer i tid, proffsig personal.
    Tack för du tog dig tid att skriva en Rekommendation:) Välkommen åter. MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2021-04-23
    Bra bemötande och snabb leverans.
    Tack Viktor, vi försöker alltid leverera så snart vi kan. Välkommen åter! Mvh Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2021-04-01
    Köpte en skorstenshuv. Mycket nöjd då arbetet utfördes snabbt, av hög kvalitet och med mycket trevligt bemötande. Kan verkligen rekommendera denna firma.
    Tack Thomas för dina varma rekommendationer och väderskyddet till skorstenen blev ju fint med galler och allt. Välkommen åter! MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-03-30
    Stolpes Entreprenad är snabba, effektiva, lyhörda samt lösningsfokuserade! Jag rekommenderar gärna dom vidare samt anlitar dom för fler jobb i framtiden.
    Tack Emma för en grym projekt ledning av dig! Välkommen åter MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-03-22
    Vi anlitade Stolpes för omläggning av tak på både huvudbyggnad och garage.
    Jag blev oerhört professionellt bemött från början till slut och de var väldigt lyhörda för mina tankar och önskemål. Arbetet gick väldigt snabbt och smidigt samt utan konstigheter. Kan varmt rekommendera Stolpes!
    Tack Alex för att du tog dig tid att skriva lite om vårt arbete med ditt fina Valmade tak samt garaget som även det fick nytt tätskikt. Vi kommer tillbaka och målar det som vi ej kunde göra då vädret var för kallt. Tack själv för ditt bemötande och bra samarbete genom entreprenaden! Ha det fint så hörs vi framåt. MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2021-03-14
    Jättenöjda !
    De tog varsamt bort alla takpannor, lagade taket, la ny papp, bytte ut all plåt, hängrännor mm
    Sedan tillbaka med pannorna. Alla killar som jobbade här hade ett mycket trevligt bemötande.
    Tack för ett bra jobb !
    Tack Jan för att du tog dig tid att skriva några rader. Skönt med ny papp, nya plåtdetaljer samt ny uppdaterad taksäkerhet och sedan lägga tillbaka Ert fina glaserade lertegel som kommer glänsa fint i vårsolen. Ha det fint och känn Er trygg med den långa 15åriga Garantin som gäller från utförande månad och framåt. Vi kommer tillbaka och utför ett årskontrollen om nästa år! Med ett bra årligt underhåll på detta tak så kommer det hålla runt 50år Ha en fin sommar. Mvh Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2021-03-09
    bra feed back och trevligt bemötande
    Tack Håkan Ha en fin sommar MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2021-03-09
    Alla delar i det jag köpte har fungerat till belåtenhet. Bemötande, utförande 100 %
    Tack Hans, blev fint med de nya trävindskivor. Välkommen åter. MVH Thomas stolpe Stolpes Entreprenad AB
    Trevligt bemötande 😊
    Snabb leverans 😊
    Tack själv för ett rolig leverans. MVH Thomas Stolpe med personal Stolpes Entreprenad AB
    2021-03-08
    Proffsigt från början till slut
    Tack för att vi fick möjligheten att kröna Ert tak med nytt Lertegel och alla plåtdetaljer! Välkommen åter och ta hand om Er MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2021-01-29
    Fick hjälp att lägga om garagetaket. Väldigt nöjd med bra service och ett väl utfört arbete. Jag kan verkligen rekommendera företaget!
    2021-01-25
    Byte av hängränna. Trevligt bemötande o bra genomfört arbete. Mkt nöjd.
    Tack Eva! Ha en fin vår och välkommen åter Vänligen Thomas Stolpes Entreprenad AB
    2020-12-23
    Jag beställde en takomläggning på min gäststuga. Jobbet var utfört väldigt snabbt och professionellt enligt både tidsplan och kostnadsberäkning.
    Jag kan verkligen rekommendera Stolpes Entreprenad AB.
    Susanne
    Tack Suss för att du tog dig tid att skriva några rader om vår omläggning på din gäststuga. Hoppas även att kaninburs taket klarat vinters hårda klimat! Välkommen åter MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2020-12-04
    Omläggning av tak på gammal stuga till nytt tegel. För att förstärka känslan av gammalt hus, gjordes avvattningen med plåtarbeten av typen som nyttjades förr, där ingen hängränna används. Vattnet rinner istället av från teglet mot en formad upprest takfotsplåt. Plåt viks också över taksidornade och sammanbinds med takfotsplåten och bildar en synlig ram på taket. Plåten viks också om taket och ersätter vindskivor, på ett dekorativt sätt.

Bemötandet från Stolpes kunde inte vara bättre. Kort efter att jag kontaktat dem kom de ut för att se vad jag önskade. Mycket personligt och vänligt bemötande. Offert utlovades och den kom på två dagar! Jag blev mycket imponerad! Prisförslaget kändes helt rimligt!
    Förväntningarna jag hade var att få professionell hjälp med takrenoveringen innan vintern. Jag fick en preliminär tidsplan när de skulle kunna utföra jobbet, vilket var mot slutet av november, ca två månader efter beställningen.
    Vid mitten av november kontaktades jag och fick besked om startdatum.
    De kom exakt på utlovad tid!
    Jobbet utfördes snabbt och effektivt av tre man.
    Inom en vecka var hela jobbet avklarat och jag var väldigt nöjd med resultatet och även med de som utförde jobbet. Snabba, noggranna, kunniga och trevliga!

Stolpes Entreprenad AB har gjort ett mycket professionellt intryck på mig och jag är glad att jag valde dem som entreprenör.
    Jag kan bara ge de bästa lovord!
    Roland Berg, Vallentuna
    Kul Hans- Roland, Det blev ju toppen bra, kula att återskapa huset med lite kultur inslag:) Ha det fint och välkommen åter. MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2020-12-01
    Professionell bedömning och genomförande av reparation av hängränna och stuprör. Vänligt bemötande och jag som kund upplever en mycket positiv kontakt.
    Tack Carl. Välkommen åter Vänligen Thomas Stolpes Entreprenad AB
    2020-11-21
    Stolpes ordnade nytt skydd över takluftningar så att fåglar och insekter kan inte längre ta sig in.

Grabbarna som kom hit som utförda jobbet var snabba och skickliga. Kanonbra resultat.

Detta var tredje gången jag har anlitat Stolpes Entreprenad så det om något säger allt. Jag har varit mycket nöjd varje gång.
    Fantastisk William att vi kan hjälpa dig, vi tackar för ett bra samarbete:) Välkommen åter! Vänligen Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2020-11-13
    -Nytt tak, levererat som överenskommet och inom avtalad tid.
    -Proffesionellt
    -Över förväntan map arbetsstyrkans uppträdande o hantering av uppdraget.
    -Rekommenderar gärna företaget.
    Hej Dan, Blev super fint taket ditt och vi hann klart som avtalat innan Ni for till Kanarieöarna:) Stort tack för förtroendet och välkommen åter:) Vänligen Thomas Stolpes Entreprenad AB
    2020-11-07
    Hade läckande tak.
    Utmärkt bemötande och snabbt åtgärdat.
    Ett mycket bra företag.
    Rekomenderas!
    Tack Bertil, Vi försöker så gott det går att vara snabba på pucken vid läckage osv för att det ska bli så lite följdskador som möjligt:) Kul att det gick bra. Välkommen åter! Vänligen Thomas med personal Stolpes Entreprenad AB
    2020-11-07
    Löste vårt problem snabbt och smidigt.
    Tack, kul när vi kan vara behjälpliga:) Välkommen åter MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2020-11-04
    Ny Takomläggning+ Takfönster

Mycket trevligt bemötande, Snabbt och
    Professionellt arbete.
    Rekommenderas starkt!
    Tack Jyrki för att du tog dig tid att skriva några rader. Hoppas vintern varit bra och att ni känt Er trygga med det nya fina taket:) Vi kommer snart tillbaks till dig och utför 1års besiktningen, så vi syns snart igen. Välkommen åter MVH Thomas Stolpe Stolpes Entreprenad AB
    2020-11-02
    Jag ringde på en måndag och ville ha en takpanna bytt. På torsdagsmorgonen var den bytt. Jätte snabbt att komma fram i telefonen. Mycket trevligt bemötande. Jätte härlig personal. Rakomenderas till 💯🥇
    Tack Annika, Tack för ett trevlig bemötande själv:) Stolpes Entreprenad AB
    2020-11-02
    Huv på skorsten.
    Snabb och trevlig kontakt. Jobbet utfördes smidigt och proffsigt.
    Jag kommer kontakta Stolpe om annat plåtjobb önskas och Även rekommendera dom för andra.
    Tack Jurgen, Blev fina väderskydden på skorstenarna. Välkommen åter Vänligen Thomas Stolpes Entreprenad AB