Stoneks AB

Stoneks AB

stoneks.se
  • BadgeThreeYears
4.5

Välkommen till Stoneks AB! Hos oss hittar du ett stort urval av bänkskivor. Om du behöver hjälp att installera din bänkskiva så kan vi hjälpa dig i Malmö, Stockholm och Göteborg med en radie på 15 mil. Vi lämnar alltid 10 års garanti på våra bänkskivor. Om något skulle ha gått fel i frakt eller installation så åtgärdar vi...

176 omdömen om Stoneks AB

Sedan starten hos Reco 2021

Matteus V
Skrev om Stoneks AB

Var försiktiga av byggarna, det ända bra med stoneks AB är priserna men bygget är katastrof. Har fått förstörda väggar som spräckta stommar av deras byggare. Stoneks AB skriver till mig i ett mejl att de ansvarar inte för skador som uppstår vid monteringen. Använder ni er av detta företag skriv Spearat bilaga, om något går sönder så ska de ansvara för skadorna. Annars var stenen fin som jag beställde men tyvär så kommer det kosta mig en hel del tills jag har reparerat skadorna. /Matteus

Svar från Stoneks AB

Hej Matteus, Tack för din beställning och vi uppskattar verkligen din feedback. Vi är väldigt ledsna om du inte är nöjd med vår tjänst. Jag förstår att du har beslutat att smutskasta oss. Vi har från början skickat dig alla villkor och förklarat alla risker som medföljer när gamla arbetsytor ska tas bort, vilket också är skrivet i vårt avtal. Vi har utfört de arbeten som vi har kommit överens om. Vi tar alltid ansvar för våra arbeten och om något blir fel gör vi om det. Men i det här fallet säger du att vi inte har informerat...

Rickard S
Skrev om Stoneks AB

Beställde byte av kakel och ny bänkskiva av Stoneks och vi är riktigt nöjda. Snabb leverans från godkännande av offert till klart kök. De började arbetet på tisdagen och köket var klart och kunde användas på fredagen. Ett väl utfört arbete utan krångel. Tydlig kommunikation från Kert som tillgodosåg våra behov. Kan verkligen rekommendera Stoneks!

Svar från Stoneks AB

Hej Rickard, Stort tack för dina vänliga ord och för att du tog dig tid att dela din positiva erfarenhet med oss. Vi är glada att höra att du är nöjd med både processen och slutresultatet. Det var ett nöje att arbeta med ditt köksprojekt och att kunna leverera enligt dina förväntningar. Om du har fler projekt i framtiden eller om det finns något mer vi kan hjälpa till med, tveka inte att kontakta oss. Tack för din rekommendation, det betyder mycket för oss. Med vänliga hälsningar, Kert och hela Stoneks teamet

Carl Marcus A
Skrev om Stoneks AB

proffsigt hella vägen Bra kommunikation Trevliga killar som leverade Bara+++++++++++++++

Hej Carl, Tack för super feedback det är viktig till oss :) Mvh

Alexander E
Skrev om Stoneks AB

Svårt att konkurrera med Stoneks som erbjuder snabb leverans/montering, till bättre pris än liknande aktörer. Smidig process rakt igenom, med mycket fint slutresultat!

Svar från Stoneks AB

Hej Alexander, Tack så mycket för att du lämnade en 5-stjärnig recension av vår verksamhet. Vi på Stoneks är oerhört tacksamma för din positiva feedback och glada över att höra att du är nöjd med vår service. Ditt erkännande motiverar oss ytterligare att upprätthålla vår höga standard och fortsätta att överträffa våra kunders förväntningar. Vi strävar alltid efter att erbjuda den bästa möjliga upplevelsen, och din recension bekräftar att vi är på rätt väg. Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi ser fram emot...

Maud H
Skrev om Stoneks AB

Vi vill tacka för ett noggrant och väl utfört jobb och är mycket nöjda. Vänligen Anette

Svar från Stoneks AB

Hej Maud, Vi på Stoneks vill från hjärtat tacka dig för din generösa 5-stjärniga bedömning. Det glädjer oss oerhört att veta att du är nöjd med vår service och produkter. Din feedback är oerhört värdefull för oss, inte bara som en bekräftelse på det arbete vi lägger ner, men även som en inspiration för hela vårt team att fortsätta leverera service av högsta kvalitet. Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse. Vi ser fram emot att få möjligheten att tjäna dig igen i framtiden. Med vänliga hälsningar, Stoneks Team

Rickard L
Skrev om Stoneks AB

Snabb återkoppling vid prisförfrågan. Vänligt bemötande. Kanonpris på stenskivan till vår köksö. Snabb och proffsig leverans. Hur nöjd som helst. Rickard

Hej Rickard, Tack för feedback vi är glada att vi kunde hjälpa dig :) Mvh

Jessica A
Skrev om Stoneks AB

Mycket bra upplevelse från start till mål. Ardi på Stoneks var snabb i kommunikationen och allt flöt på problemfritt. Slutresultatet blev jättebra. Kan rekommendera!

Hej Jessica, Tack för beställning och super feedback :) Mvh

Elisabeth Å
Skrev om Stoneks AB

Bra och kompetent bemötande i beställningsskedet. Imponerande arbete vid mätning och leverans.

Hej Elisabeth, Vi tackar för ert förtroende och önskar er allt gott :) Mvh

Martin N
Skrev om Stoneks AB

Väldigt proffesionellt bemötande från första kontakt till installation. Mycket bra kvalitet på sten och installationsarbete.

Hej Martin , Tack för beställning och feedback :) Mvh

Marie R
Skrev om Stoneks AB

Snabba och duktig! Jag är supernöjd med vår stenskiva.

Hej Marie, Tack för super feedback det är viktig för oss :) Mvh

Magnus S
Skrev om Stoneks AB

Hej till alla er som väljer Stonek. Vi är supernöjda med bemötande utförande och återkopplingen med kontakten Ardi Vidman. Killarna som kom för att mäta var kanonbra och de två andra som monterade precis lika så. Ett kanonresultat vi är jättenöjda. Vi köpte royal reef // Magnus,Josefine

Svar från Stoneks AB

Hej Magnus och Josefine, Vi vill tacka dig för din återkoppling och är tacksamma för att du har valt att använda våra produkter och tjänster. Din feedback är ovärderlig för oss och hjälper oss att ständigt förbättra och utveckla vårt erbjudande. Tveka inte att kontakta oss igen om du har ytterligare frågor eller behöver hjälp i framtiden. Mvh

Asmaa S
Skrev om Stoneks AB

Väldigt nöjda med vår beställning från Stoneks AB som genomförde ett fint arbete, gott samarbete och kommunikation, snabba återkopplingar både på mejl och telefon.

Svar från Stoneks AB

Hej Asmaa, Tack för super feedback :) och att ni har köpt Dekton Arga av oss :) Mvh

Johan L
Skrev om Stoneks AB

Det har fungerat bra . Har nästan uteslutande varit i kontakt med Ardi som svarat på mina funderingar Vi är nöjda med bänkskivan och Jobb med montering , tids åtgång var som planerat bra så långt. Vi skulle få med något underhålls set det tog 2.5 månader innan det hittade hit , bollade frågan om detta med någon kundtjänst men fick inget svar där ifrån . Då gick det vidare till Ardi han svarade tämligen snart . Vi är nöjda med bänkskiva och arbetet

Svar från Stoneks AB

Hej Johan, Tack för feedbacken ja jag förstår dig tyvärr car kit var slut i lager och väntar på en ny sats från Italien. Ledsen att care kit var sent. Mvh

Carl Tomas Pontus L

Enkelt att få kontakt och offert! Väldigt duktiga och trevliga installatörer! Rekommenderar Stoneks starkt!!

Hej Carl, Tack för super feedback :) Mhv Kert

Daniel R
Skrev om Stoneks AB

Allting gick väldigt bra från inledande samtal till mätning och installation. De var väldigt professionella, vi är väldigt nöjda!

Svar från Stoneks AB

Hej Daniel, Tack för förtroendet och för din återkoppling. Vi är tacksamma för att du gav oss möjligheten. Mvh

Camilla T
Skrev om Stoneks AB

Mycket fin stenskiva och bra installation utan att skada något. Lite kort betalningstid.

Svar från Stoneks AB

Hej Camilla, Tack för dina vänliga ord! Vi är glada att höra att du är nöjd med stenskivan och installationen. Om du har några fler frågor eller behöver ytterligare tjänster i framtiden, tveka inte att kontakta oss. Vänliga hälsningar,

Nanna H
Skrev om Stoneks AB

Vi är mycket nöjda och allt gick framförallt snabbt och smidigt.

Svar från Stoneks AB

Hej Nanna, Det gläder oss att höra att ni är nöjda med vårt arbete och att allt har gått snabbt och smidigt. Vi strävar alltid efter att leverera högsta möjliga service och kvalitet till våra kunder. Om ni har några fler frågor eller behöver ytterligare assistans i framtiden, tveka inte att kontakta oss. Tack för att ni valde våra tjänster! Mvh Stoneks

Daniel F
Skrev om Stoneks AB

Snabbt och smidigt när de var på plats och vi fick det vi ville ha.

Hej Daniel, Tack för förtroendet Med vänliga hälsningar,

Joachim N
Skrev om Stoneks AB

Mycket bra företag, bra kommunikation, smidigt montage och ett utmärkt slutresultat.

Hej Joachim, Tack för beställning :) Med vänliga hälsningar

Conny C
Skrev om Stoneks AB

Vi är väldigt nöjda med Stonek. Bra och snabb kommunikation före, under och efter köpet. Snabb leverans, fin kvalitet och korrekt faktura utefter vår offert.

Svar från Stoneks AB

Hej Conny, Tack för super feedback det är vigtig till oss :) Med vänliga hälsningar,

Stefan N
Skrev om Stoneks AB

Grym service rakt igenom från offert till montering och väldigt prisvärda! Kan varmt rekommendera Stonek!

Hej Stefan, Tack för feedback och beställning :) Med vänliga hälsningar,

Amir M
Skrev om Stoneks AB

Lita inte på deras ord, se till att få allt skriftligt och inte muntligt även om de lovar att åtgärda det som uppstår. Blockerar telefonsamtal från kunder där de lovat åtgärda felet som uppstår men inte kunnat åtgärda som de lovat.

Svar från Stoneks AB

Hej Amir Mafi, Tack för att du tog dig tid att lämna feedback om vår tjänst. Jag är förvånad över att höra om dina bekymmer, särskilt eftersom det har gått fyra månader sedan vi slutförde projektet och du verkade mycket nöjd vid den tiden. Jag minns att vi hade en fråga angående placeringen av kranhålet, vilket inte var i centrum som det skulle vara. Vi erbjöd en snabb lösning på problemet, och min uppfattning var att du var nöjd med den åtgärden. Om det har uppstått ytterligare problem eller missförstånd, skulle jag gärna...

Catharina Ö
Skrev om Stoneks AB

Mycket bra! Snabbt, smidigt och prisvärt! Bänkskovorna passade perfekt och det gick snabbt med installationen! Rekommenderas!

Svar från Stoneks AB

Hej Catharina, Stort tack för ditt positiva omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med vår snabba och smidiga service, samt att bänkskivorna passade perfekt. Din rekommendation betyder mycket för oss. Om du har fler frågor eller kommentarer, är du alltid välkommen att kontakta oss. Med vänliga hälsningar, -

Javier M
Skrev om Stoneks AB

Allt gick väldigt smidigt. Vi är jättenöjda!

Hej Javier, Tack för super feedback det är vigtig till oss :) MVh

Erik D
Skrev om Stoneks AB

Fungerade utmärkt. Fick granska ritningen ett par gånger då det blivit missförstånd men det är ju därför den ska godkännas av mig som kund så är ju ingen grej egentligen. Annars fungerade som sagt allt perfekt, från första kontakt till mätning och leverans.

Hej Erik, Tack för feedback och beställning :) Mvh

Leo T
Skrev om Stoneks AB

Bra initial kontakt. Snabb leverans. Bra pris!

Hej Leo, Tack för feedback :) Mvh

Frida K
Skrev om Stoneks AB

SÅ nöjda med allt. Från bemötande till montering.

Hej Frida, Tack för feedback 😍😍😍😍 Mvh

Pernilla B
Skrev om Stoneks AB

Mycket positiv upplevelse! Jämförde flera offerter innan, Stoneks var både billigast och dem enda som kunde/ville leverera skivorna vi valt utan skarv. Proffsig och snabb kommunikation, perfekt installation av professionell personal och vi är så nöjda med våra bänkskivor och stänkskydd. Bra hanterat när vi med kort varsel behövde boka om leveransen pga misstag av snickarna som måste åtgärdas innan. Sammanfattat: Riktigt nöjd!

Hej Pernilla, Tack för feedback det är viktig till oss :) Mhv Kert

Sofi K
Skrev om Stoneks AB

Det var först lite svårt att få en tid till mätning, men sedan höll de allt de lovade och bänkskivan blev jättefin. Mycket nöjd i slutändan.

Hej Sofi, Tack för feedback :) Mvh

Helena B
Skrev om Stoneks AB

Under hela vår process från vår första kontakt till slutlig leverans så har vi upplevt en mycket positiv dialog. Vi blev tvungen att boka om vår mättid med kort varsel, och det löste de utan krångel, samt att de svarar snabbt på frågor och har ett bra kundfokus. I slutändan så är det ju hur företaget hanterar kunden som är det viktiga (samt givetvis kvalitén på produkten, som i det här fallet kan levereras av flera olika bolag) och det tycker jag de gör på ett fantastiskt sätt, jag kan varmt rekommendera att man väljer Stoneks.

Svar från Stoneks AB

Hej Helena, Tack för din grundliga feedback :) Om du behöver mer hjälp då vi kommer hjälpa dig 24/7 Mvh

Fredrik S
Skrev om Stoneks AB

Min upplevelse var mycket bra, proffsiga och seriösa.

Hej Fredrik, Tack för feedback :) Mvh

Sef S
Skrev om Stoneks AB

Jättenöjd! Proffsig Projektledare och installatörer. Skickliga, seriösa och trevliga på alla vis. Snabb och smidig kommunikation. Superfin bänkskiva ! Rekommenderar starkt!

Hej Sef, Tack för super feedback :) Mvh

Mats I
Skrev om Stoneks AB

Kunnig personal som mäter och monterar. Orimligt kort betaltid på fakturan.

Svar från Stoneks AB

Hej Mats, Tack för feedback vi arbetar varje dag för att säkerställa att tjänster. Mvh

Martin P

Otroligt tillmötesgående och professionella! Väldigt bra priser 👍

Hej Martin. Tack för beställning :) och feedback :) Mvh

Adam F
Skrev om Stoneks AB

Från att vi tog kontakt med Stoneks tills att bänkskivan var på plats i vårt kök så hade jag endast en positiv upplevelse med de inblandande. Jag hade en bra kommunikation med säljaren som var väldigt tydlig med hur det går till och de gångerna jag hade en fundering så var det inga problem att få kontakt med rätt person. Mätkillarna och montörerna var väldigt professionella, stenskivan satt perfekt och de gjorde ett riktigt grymt jobb. När monteringen var färdig så fick information om hur vi ska ta hand om stenskivan...

Hej Adam , Tack för din utmärkta feedback. Vi är mycket tacksamma. Mvh

Amanda A
Skrev om Stoneks AB

Väldigt bra pris! Vi är himla nöjda med vår bänkskiva av kompositstenen Mistery White. Snabb och tydlig kommunikation under projektets gång. Mycket professionell mätning och installation.

Svar från Stoneks AB

Hej Amanda, Tack för feedback det är viktigt för oss , Om du behöver hjälp i framtiden, låt oss veta. Mvh Kert

Kajsa Anna E
Skrev om Stoneks AB

VARNING! Använd inte detta företag. Oseriöst & fruktansvärt oprofessionellt. 1. Vår kontakt person ljög om hur länge erbjudandet på det skivan vi skulle ha. Han sa att priset skulle finnas kvar helgen ut, men det sa han för ca 5 månader sen. Priset är fortfarande detsamma. 2. Dem sa att det skulle ta 5-9 arbetsdagar. Men det tog 34 arbetsdagar från och med den första mätningen. 3. De mätte även fel första gången. Min sambo såg (som tur) att det diffade på ca 20cm. 4. Så de va tvungen att mäta om, och dem kom 12 dagar...

Svar från Stoneks AB

Hej Kajsa, Tack för din feedback, den är viktig för oss. Jag beklagar att ditt projekt inte gick som planerat. Tyvärr, vi kan inte hitta dig i vår kunddatabas. Det är troligt att David var din projektledare. Tyvärr gjorde din projektledare inte ett bra jobb och idag är han inte längre med oss. Tyvärr upptäckte vi det för sent. Jag ber om ursäkt igen och vi är tacksamma för din beställning. Mvh Kert

Erik Martin M
Skrev om Stoneks AB

Över lag väldigt dålig kommunikation. Vi fick kontakt med en ”trevlig” säljare som kunde lova det ena och andra med priser och leverans. Bänkskivan blev levererad 6,5 v. efter mätning, trots att vi blivit lovande 2 veckor, absolut max 3 veckor över telefon innan beställning lades. Mitt i processen bytte vi kontaktperson, som var tvungen att ha alla lovord på mail. OM (rekommenderar inte att ni använder er av detta företag om ni vill kunna bli klara enligt plan) ni använder Stoneks som leverantör, se till att ha alla löften...

Svar från Stoneks AB

Hej Erik, Tack för din feedback, den är viktig för oss. Jag beklagar att ditt projekt inte gick som planerat. Tyvärr, vi kan inte hitta dig i vår kunddatabas. Det är troligt att David var din projektledare. Tyvärr gjorde din projektledare inte ett bra jobb och idag är han inte längre med oss. Tyvärr upptäckte vi det för sent. Jag ber om ursäkt igen och vi är tacksamma för din beställning. Mvh Kert

Stephanie A
Skrev om Stoneks AB

Vi fick en överlimmad diskho istället för en underlimmad som stod klart och tydligt i offerten. Men tydligen i planritningen i ett hörn stod det top. Så en miss från deras sida. Vem fan skriver två olika varianter i olika dokument? Vi fick till slut en ny skiva utan kostnad. Men han som var här och mätte stoppade in en kniv i fogen och mätte men nu när vi ska sätta kakel måste vi sätta dit en extra skiva mot väggen för att det är ge stort glapp mellan bänkskiva och vägg. Vi frågade när dom var här om det funkade och det...

Svar från Stoneks AB

Hej Stephanie, Tack för din feedback, den är viktig för oss. Jag beklagar att ditt projekt inte gick som planerat. Tyvärr gjorde din projektledare David inte ett bra jobb och idag är han inte längre med oss. Jag ber om ursäkt igen och vi är tacksamma för din beställning. Mvh Kert

CARL R
Skrev om Stoneks AB

Bra upplevelse under införsäljningen, det blev lite fel under vägen, vilket det kan bli ibland - men Stoneks återkopplade och levererade i slutändan och jobbade för att leverera bästa möjliga upplevelse. Trevliga personer som installerade samt även försäljningschef.

Hej Carl, Tack för din feedback, vi gör alltid vårt bästa. Mvh Kert

Johanna V
Skrev om Stoneks AB

Bra pris. Fantastisk service och support, mycket professionell mätning och installation. Bemötandet var överlag väldigt bra.

Hej Johanna, Tack för feedback :) Mvh

Angelo M
Skrev om Stoneks AB

Mycket proffsigt, och noggranna i offert både vad beträffar pris och produktbeskrivning

Hej Angelo, Tack för super feedback :) Mvh

Sarah Ö
Skrev om Stoneks AB

Bra service. Professionell installation. Jag är mycket nöjd.

Hej Sarah, Vi är glada att vi kunde hjälpa dig :) Mvh

Matilda Z
Skrev om Stoneks AB

Vi jämförde offerter på samma bänkskiva från fem olika leverantörer där Stoneks var i särklass billigast. Bortsett från bra pris har det även varit god kommunikation (lite seg ibland), bra service och snabb leveranstid. Rekommenderar varmt!

Svar från Stoneks AB

Hej Matilda, Tack för feedback och vi hoppas att höra från dig igen i framtiden. Mvh, Kert

Maria B
Skrev om Stoneks AB

Det har været hurtig reaktion og god kommunikation med kontor. Men kommunikation med montører har ikke været så god mht. besked om hvornår de ville komme hjem ril os. Alt i alt er vi godt tilfredse

Svar från Stoneks AB

Hej Maria, Tack så mycket för din feedback och för att du litar på oss. Mvh

Fredrik H
Skrev om Stoneks AB

Otroligt professionella och tålmodiga om du har frågor och funderingar. Allt klaffade perfekt och resultatet blev strålande, toppbetyg på det. Behöver ni nya bänkskivor kan jag varmt rekommendera Stoneks.

Hej Fredrik, Tack för feedback :) Mvh

Jasmin H
Skrev om Stoneks AB

Stoneks har 3dagars betalningsvillkor för sina fakturor vilket jag uppfattar som ytterst oseriöst. Jag vill därför uppmärksamma andra kunder så att man har möjlighet att ta ställning till dessa villkor innan en ev. beställning görs. (I företagets villkor kan man utläsa att fakturan skickas efter utfört arbete men det specificeras inte vidare) Jag blev själv varnad gällande betalningsvillkor av en av Stoneks tidigare kunder och valde istället en annan lösning.

Svar från Stoneks AB

Hej Jasmin! Tack så mycket för din feedback, det verkar som att du inte ens är vår kund och därav känns din kommentar om våra betalningsvillkor ännu märkligare. Ingen har ännu uttryckt sådan kritik att betalningsvillkoren är dåliga. Vi har olika betalningsvillkor för våra kunder och vi tar alltid ut en minimum förskottsbetalning och står för den ekonomiska risken fram till projektets slut. Kunden betalar större delen av projektet när projektet är klart. Vill kunderna ha en längre betalningstid än vad som står i kollektivavtalet...

Fredrik W
Skrev om Stoneks AB

Vi är supernöjda med Stoneks. Vi valde dem för bänkskiva till vårat nya hus och hela processen från beställning till leverans har varit mycket bra upplevelse. De har varit lätta att få tag i, kunniga och snabba vid inmätning och val av skiva, väldigt bra pris och bra utbud. Några veckor efter leverans behövdes en åtgärd i skivan för installation av överfyllnadsavlopp i diskbänken som Stoneks åtgärdade inom 1 dygn. En fantastisk respons.

Svar från Stoneks AB

Hej Fredrik, Tack för din feedback och för att du litar på oss. Om du behöver hjälp i framtiden är du välkommen att kontakta oss. Mvh Kert

Andreas K
Skrev om Stoneks AB

Proffsigt och utmärkt resultat. Väldigt kompetent personal som pratade bra engelska, allt från uppmätning till installation. Ska man hitta något att gnälla på något så skulle det vara kommunikationen innan uppmätning och installation, blev lite kort framförhållning men inget som inte gick att lösa.

Hej Andreas, Tack för ditt förtroende och din feedback :) Mvh

Zoi A
Skrev om Stoneks AB

Så proffsiga. Från säljaren till installatören. Alltid tillgängliga, att svara på varenda fråga! Vi är såååå nöjda med resultatet!

Hej Zoi. Tack för super feedback :) Mvh