Stoneks AB

Välkommen till Stoneks AB!

Hos oss hittar du ett stort urval av bänkskivor. Om du behöver hjälp att installera din bänkskiva så kan vi hjälpa dig i Malmö, Stockholm och Göteborg med en radie på 15 mil.

Vi lämnar alltid 10 års garanti på våra bänkskivor. Om något skulle ha gått fel i frakt eller installation så åtgärdar vi detta.

Exempel på typer av stenskivor som vi säljer: Marmor, granit, kvarts, kalksten, dekton, deluxestenar och mycket mer.

Våra bänkskivor genomgår alltid en kvalitetskontroll från tillverkaren innan du får din bänkskiva.

105 omdömen om Stoneks AB

Sedan starten hos Reco 2021
    2023-01-19 Verifierad kund
    Fick ett super bemötande och snabba svar.
    Varan kom också snabbt och leverans killarna var suveräna . 🌟
    Hej Susan,
    Tack för din beställning och vi är glada att vi kunde hjälpa dig.
    2023-01-14 Verifierad kund
    Bra bemötande, snabb respons och bra kvalité på varorna!
    Hej Dagens,
    Tack för beställning och feedback :)
    2023-01-11 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande både vid uppmätning och montering. Väldigt nöjda med slutprodukten. Något otydligt kring leveranstid och löften kopplat till det men förutom det har allt gått väldigt smidigt.
    Hej Jenny,
    2023-01-08 Verifierad kund
    Det var en mycket positiv upplevelse att upphandla en ny bänkskiva från Stoneks. Vänligt bemötande av projektledaren, mättekniker och hantverkare som installerade 3 stenskivor inom en timme.
    Allt perfekt enligt önskemål och beskrivning. Ett gott råd är att kolla på stenprov innan man bestämmer sig.
    Mycket nöjd med resultatet.
    Hej Gustav,
    Tack för feedback om du behöver hjälp i framtiden, vänligen meddela oss :)
    2023-01-08 Verifierad kund
    Mycket seriösa, rekommenderas verkligen.
    Duktiga hantverkare som monterar och bra kontakt med Kert som tar hand om beställningen
    Hej Jimmi,
    Tack för super feedback :) Vi gör alltid vårt bästa :)
    2023-01-08 Verifierad kund
    Bra service och snabb leverans
    Hej Göran,
    Tack för förtroende :)
    2023-01-05 Verifierad kund
    Mycket nöjd att jag valde att köpa min bänkskiva (Caesarstone) från Stoneks. Jag bor utanför deras område och hade ett annat företag som tog fram ritning så det blev en hel del mail och frågor från mig. Under hela processen har jag känt mig bemött med stort tålamod trots en del ändringar före beställningen och att dem löste transporten till Gotland på ett utmärkt sätt.

Snabb leverans, mycket fin stenskiva som var precis enligt måtten till ett bra pris.
    Hej Marie,
    2023-01-05 Verifierad kund
    Jag köpte två bänkskivor i marmor

Jag blev bra bemött av säljaren som jag visserligen fick rätta angående priser som vi kommit överens om och sedan måtten på ritningarna.

I övrigt så var det ett bra bemötande med snabba svar via mail och en bra leverans.
    Hej Michael,
    Tack för feedback och beställning :)
    2023-01-05 Verifierad kund
    Snygg stenskiva till ett rimligt pris. Trevligt bemötande från företaget.
    Hej Elisabeth,
    2023-01-02 Verifierad kund
    Alltid snabb svarstid och slutresultatet blev jättebra. Minus var att det drog ut på tiden och att de lyckades med konststycket att mäta fel på stenskivan trots att alla vitvaror var samma vid mätning & återmontering. Hålet för diskhon var för litet och montörerna tvingades slipa i bänkskivan på plats.. slipdamm överallt. Naturligtvis skönt att det gick att lösa utan att bänkskivan behövdes skickas tillbaka men oro i kombination med noll kompensation drar ändå ner det totala betyget.
    Hej Maria!
    Tack att ni valde oss som er stenleverantör och er feedback, den är väldigt viktig för oss.
    Ibland måste vi skära stenarna på plats, detta är väldigt vanligt och vi gör detta flera gånger per vecka hos kunder. Ibland gör vi stenarna extra stora för att skära till dom på plats, och ibland kan det vara fel mätt, men då skär vi till det på plats om det är möjligt.
    Allt detta kunde ni läsa på våra allmänna villkor, där det står klart och tydligt att kund måste räkna med att det finns stor risk att tekniker måste skära i sten på plats så vi rekommenderar att täcka över allt som ni inte vill ska bli belagd med stendamm.
    Som vi även förstår så var ni nöja med resultatet och att teknikerna kunde åtgärda detta på plats så att stenen inte fraktas tillbaka till fabriken och ni måste vänta extra länge på er sten.
    Självklart tar vi med oss detta och försöker alltid eftersträva efter perfektion, men vi är bara människor vi med.
    I helhet tackar vi er att ni valde just oss som er steninstallatör och hoppas att ni är nöjda med slutresultatet. Mvh
    2023-01-02 Verifierad kund
    Kommunikation och återkoppling från sälj var inte det bästa och behöver förbättras. Priset ändrades vid 3 tillfällen med olika mail växling, vilket säljaren kunde inte övertyga mig på varför denna höjning sker.
    Trotts de orimliga prishöjningar var deras priser konkurrenskraftig och jag valde de.
    snabb leverans och trevliga leverans killar.
    Hade kunnat ge en 5:a om kommunikationen var bättre.
    Hej Sean,
    Ett stort tack för din feedback. Vi uppskattar alltid kundernas omdömen eftersom de hjälper oss att bli bättre.
    Jag har gått igenom hela ditt projekt och ser inte några misstag på vår sida. Jag tycker att vi har kommunicerat bra. Vi svarade dig direkt varje gång du hade några frågor. Du gjorde flera ändringar i projektet i sista stunden och du hade inte betalat förskottsfakturan för specialbeställningen. Alla våra villkor står antingen i offerten eller i avtalet. Tyvärr händer det ofta att kunder inte läser igenom alla dokument.
    Vad gäller priset så är det ju naturligt att priset ändras när beställningen ändras. Vi kan inte sälja stenskivan för samma pris när den blivit dyrare pga ändringar. I ditt fall hade stenskivans mått blivit större.
    Vad gäller din kommentar om vår kommunikation så kan du ha rätt i att du inte fick en tillfredsställande förklaring eftersom vår bästa försäljare blev allvarligt sjuk just då.
    Oavsett försöker vi alltid hjälpa alla våra kunder på bästa sätt och gör alltid vårt bästa för att uppfylla kundernas önskemål. Jag är uppriktigt ledsen att vår kommunikation inte motsvarade dina förväntningar och ber om ursäkt för detta.
    Än en gång tack för din feedback.
    2022-12-25 Verifierad kund
    Noggranna
    Bra pris och produkt
    Köpte stenbänkar till köket
    Hej Jan-Olof,
    Tack för feedback och God Jul.
    2022-12-23 Verifierad kund
    Proffsig hemsida.
    Snabba svar på frågor.
    Tydlig information.
    Har beställt en granitskiva som är under tillverkning.
    Hej Eva,
    Tack för super feedback och God Jul!
    2022-12-21 Verifierad kund
    Top notch från beställning till leverans.
    Hej Birgitta,
    Tack för feedback det är viktigt för oss God Jul.
    2022-12-18 Verifierad kund
    Hela processen var utmärkt med samtal och Mail. Stenskivan kom som planerat och vi är
    jättenöjda.
    Hej Annelie,
    mvh
    2022-12-14 Verifierad kund
    Jag har högt ställda krav, men kan inte vara annat än jättenöjd med Stoneks. Klockren kommunikation från första stund. Kompetenta medarbetare som mätte och monterade. Fin sten. Dessutom konkurrenskraftigt pris.
    Hej Martin,
    Tack så mycket för din feedback :)
    2022-12-08 Verifierad kund
    vi blev väl bemötta under hela försäljningsprocessen.
    De stenskivor företaget levererade var mycket vackra och
    mönsteranpassningen var utmärkt.
    Företaget höll också utlovade leveranstider.
    Vi kan verkligen rekommendera företaget.
    Hej Kjell,
    Tack för super feedback :) det inspirerar oss :)
    2022-12-06 Verifierad kund
    En kundupplevelse som tyvärr har varit dålig från början till slut. Vi kontaktade och valde Stoneks tidigt i vår renoveringsprocess, dels för att säkra priset på bänkskiva men också för att ligga bra till i planering då vi totalrenoverade vår lägenhet.

Vi fick en första offert och betalade förskott (juni), allt under kontroll. Vi började renovera i augusti och under tiden höll jag kontakt och frågade när i tid det var lämpligt att boka tid för kontrollmätning, 2-3 dagar innan var svaret. När vårt kök började bli klart kontaktade jag Stoneks, väntetid för att de bara skulle komma och kontrollmäta köket blev istället över 2 veckor. Det var flera anledningar till denna försening så som, "vi är ett stockholmsföretag", "vi har mycket att göra", "vi är inte i ditt område just nu" osv. Ringde flera gånger och fick svar att arbetsledare hör av sig, men fick ingen återkoppling. Otroligt dåligt när vi är ute i god tid och försöker hålla kommunikation under tiden.

Kontrollmätningen och de som genomförde var trevliga och bra bemötande. Offert nr 2 dyker upp som vi godkänner omgående, denna offert är på ett mindre belopp än offert 1 vilket vi blir glada för. Vi ser att de mått vi angivit själva som ligger till grund för offert 1 är fel med för mycket sten vilket bör vara orsaken till det mindre priset. Vi godkänner och ingen återkoppling från Stoneks att något skulle vara fel i offert 2.

Stenen anländer och installation av stenen går bra. Det är lite oklart hur mycket silikonfog som "ingår" och vart denna fog ska läggas. Vi har bara fog på ett ställe under bänkskivan. På övriga ställen är det liten glipa mellan sten och stomme, inget som man tänker på särskilt mycket dock.

Fakturan anländer och priset är ca 23% högre än Offert 1 och 40% högre än offert 2. Här blir vi chockade. Det är nu diskussionen börjar och det är mycket oklarheter.

Stoneks hävdar att de haft ett systemfel på offert 2 vilket tagit bort kostnad för installation och leverans, märkligt då det ligger en post för ROT-avdrag. De menar att priset enbart är för stenen. Samtidigt som det på fakturan är ett helt annat pris på stenen än offert 2. Kostnaden för installation, leverans och kontrollmätning är avsevärt mycket högre än priset på själva stenen. Även orimligt högt om man jämför mot andra konkurrenters pris för installation, mätning och leverans.

Fram och tillbaka i vår konversation under ett par veckor vägrar Stoneks erkänna att de har fel. Det hela slutade med att vi som kund beslutade att betala in belopp enligt offert 1 då Stoneks själva hävdade offert 2 ogiltighet (först efter vi tagit emot faktura).

Mitt betyg blir tyvärr 1 av 5. Vi hade verkligen förväntat oss mycket mer med tanke på alla fina betyg de fått från kunder tidigare. Antar att det ibland går helt snett, men då får man som företag se till att lösa problem och ta ansvar för sina misstag.
    Hej Jakob,
    Tack för att du gav oss chansen och köpte bänkskivan från oss.
    Vi tar alltid ansvar för våra misstag och åtgärdar dessa, kunden måste bara meddela oss. Vi hörde aldrig att det var något problemet med silikon. Hade vi fått veta det skulle vi ha fixat det omedelbart. Du har undertecknat överlämningsprotokollet där det stod att du är nöjd med arbetet och vi kan skicka slutfakturan. Vi har även tagit bilder på vårt arbete där det också framgår att arbeten är utförda enligt dina önskemål.
    Vad gäller kontrollmätningen så håller vi med om att det dröjde längre än vanligt. Just då när ditt kök blev klart var alla våra mätningstider bokade, dessutom hade vi utomordentligt många projekt på gång i september vilket orsakade tillfälliga problem. Men din kritik är naturligtvis helt berättigad och jag ber om ursäkt för att kontrollmätningen dröjde. Jag tycker dock att huvudsaken är att vi levererade bänkskivan till dig enligt beskrivningen och inom tidsfristen som stod i vårt avtal. Tyvärr händer det ibland att saker och ting tar lite längre än planerat.
    Vad gäller vårt systemfel så har du rätt. När vi uppdaterade priset enligt ritningen, som iofs är helt normalt eftersom måtten kan ändras och stenskivans pris beror på dess storlek, missade programmet som vi använder för att sammanställa offerter att lägga till kontrollmätning och installation i den uppdaterade offerten. Efter att vi upptäckte felet i offerten gav vi en förklaring om vad som hade hänt.
    Den första offerten inkluderade stenen, kontrollmätningen och installationen. Den andra offerten gällde enbart stenen. Jag betonar att både i våra mail och i våra avtalsvillkor står det att kunden är skyldig att granska offerten och vi är skyldiga att leverera produkter och tjänster som kunden har bekräftat.
    En fråga till dig: borde vi ha utfört kontrollmätningen och installationen av bänkskivan gratis när vi båda visste att den andra offerten bara handlade om stenen? I offerterna stod ju klart och tydligt vad som ingick i dessa.
    En sak till. Vi har varit tillmötesgående och gått med på att du betalar oss enligt den första offerten, trots att projektet i slutändan kostade mycket mer eftersom det tillkom flera ändringar. Vi har tagit ansvar för vårt fel och lidit ekonomisk förlust på grund av detta. Därför tycker vi att det är orättvist att vrida på fakta och svartmåla oss.
    Trots det vill vi inte bortförklara att du fick en usel kundupplevelse. Det är väldigt tråkigt. Vi prioriterar alltid våra kunder men ibland går saker och ting snett tyvärr. Vi alla är människor och jag förstår dig också.
    Jag och vårt team bryr oss verkligen om varje kund och vi ber uppriktigt om ursäkt för att det blev så med ditt projekt. Vi ställer gärna upp om du skulle behöva hjälp framöver. Hoppas att du kan njuta av ditt kök.

Bästa hälsningar,
    Kert Loide,
    VD
    2022-12-05 Verifierad kund
    Trevliga, snabba och mycket service minded hittills. Vi inväntar nu installation av bänkskiva när vårt nya hus är färdigbyggt. Men so far - mycket trevliga och tillmötesgående.
    Hej Maria,
    Tack för feedback vi hoppas att se dig igen i framtiden :)
    2022-12-01 Verifierad kund
    Jätttebra jobbat. vi är nöjd.
    Hej Boqin,
    Tack för super feedback :) Mvh
    2022-11-25 Verifierad kund
    Snabb måttning och leverans och proffsigt bemötande och utförande!
    Vi är mycket nöjda med allt och kan varmt rekommendera Stoneks!
    Hej Kjell,
    2022-11-23 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött och lätt att få kontakt fast det var rörigt i början. Jag skickade frågor men jag fick inte svar på dom utan frågor när dom kunde komma hem och mäta. Fast jag skrev från början att jag mäter själv.
    Sen var det en otydlig orderbekräftelse gällande kantradien.
    Men annars tycker det funkat bra
    Hej Stefan.Tack för er feedback.
    Vi ger alltid vårt bästa till alla kunder. Men om kund vill mäta själv, blir självklart processen längre då vi vill undvika små fel och ni fel fel sten.
    Samt är det svårt att kommunicera enbart via telefon.
    2022-11-22 Verifierad kund
    Lite kommunikationsproblem i början, men det löste sig.
    Hej Anders,
    Tack för feedback.
    Mhv
    2022-11-08 Verifierad kund
    Installatörer a var mycket bra. Det blev lite knas med leveransen vilket gjorde att vi fick ändra lite på installationsproceduren med kaklet och sedan blev det lite dumt när den sista fakturan inte skickades vilket ledde till konstigheter men nu är allt mycket bra.
    Hej Jonah,

Tack för din feedback, det är väldigt viktigt så vi kan förbättra oss. :)
    2022-11-07 Verifierad kund
    Otroligt bra service, snabba svar med offert och allting. Slutresultatet vart superb. Enda nackdelen var att dom uppgav en leveranstid och sedan blev den försenad pga ”högtryck”. Hade man bara varit ärlig från början med leveranstiden så hade det blivit en 5/5.
    Hej Robert,
    Tack för feedback , ibland tar beställningen längre tid, men vårt mål är alltid att leverera beställningen snabbt.
    Mhv
    2022-10-29 Verifierad kund
    Är inte färdig med deras tjänster
    Hej Anna,
    Tack för feedback snart får du din sten :)
    2022-10-27 Verifierad kund
    Sammantaget en fantastisk upplevelse att anlita Stoneks AB vid vår köksrenovering. De är oerhört trevliga, kompetenta, lyhörda, snabba på att svara på frågor och slutresultatet blev otroligt bra. Anlita dem, ni kommer inte att ångra er.
    Hej Fredrik,
    Tack för super feedback vi hoppas att träffas igen i framtiden :)
    2022-10-27 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt bemött.
    Rekommenderar starkt att anlita detta företag.
    Hej Caroline,
  • Ulf B
    skrev om Stoneks AB
    2022-10-27 Verifierad kund
    Bra kommunikation under hela tiden från offert till utfört arbete. Toppen montörer, rent o snyggt utfört arbete!
    Hej Ulf,
    2022-10-24 Verifierad kund
    Efter väldigt noggrann planering och mätning fick vi våra Dekton bänkskivor installerade och det blev fantastiskt fint! Vi är nöjda med hela processen från första kontakt till installation. Tack Stoneks!
    Hej Renata,
    Tack för super feedback hoppas vi hörs framtiden igen :)
    2022-10-21 Verifierad kund
    beställning och installation av bänkskiva med väggskiva. bra pris. duktiga och noggranna.
    H.G
    Hej Hanifi,
    2022-10-18 Verifierad kund
    Bra killar som kom, leverans i tid, prisvärt som helhet.
    Ej fullt betyg då det finns märken i bänkskivan..
    Hej Andreas,
    Tack för feedback vi gör alltid vårt bästa, om du behöver hjälp eller du har problem med sten, kontakta oss.
    2022-10-17 Verifierad kund
    Snabt delivery, trevligt personal, och bra pris.
    Hej Mozhgan,
    2022-10-16 Verifierad kund
    Väldigt proffsiga vid mätning och installation. Bänkskivorna till köket blev perfekta.
    Tack Emma för feedback :)
  • Claes F
    skrev om Stoneks AB
    2022-10-16 Verifierad kund
    Snabb o fin service samt proffsigt mätande o montage. Allting passade perfekt.
    Hej Claes,
    2022-10-12 Verifierad kund
    Mycket bra kontakt med säljaren vi förstod varandra bara på telefon. Fick exakt dom jag vill ha. Skulle levereras varit lite snabbare så skulle jag get dom 5 plus
    Hej Riva,
    Tack för feedback det är viktig till oss :)
  • 2022-10-05 Spontant omdöme
    Vi har köpt bänkskivor & stänkskydd från Stoneks & är mycket nöjda med allt ifrån dialogen med säljaren till mätning & installation. Från mätning till installation tog det mindre än två veckor! Och så snyggt det blev!!!
    Hej Therese,
    2022-10-03 Verifierad kund
    Allt bra.

Proffsiga och noggranna
    Hej Svante,
    2022-09-30 Verifierad kund
    Fantastisk service och ett mycket bra bemötande, jag kan varmt rekommendera Stoneks!
    2022-09-27 Verifierad kund
    Vi köpte bänkskivor till nya köket.
    Kalaspersonal. Tack!
    Hej Olle,
    2022-09-25 Verifierad kund
    Rekommenderas starkt. Trevligt bemötande under hela processen. Snabb leverans och smidig installation. Vi har nu en superfin bänkskiva i vårat kök och jag har enbart positivt att säga om detta företag!
    Hej Ida,
    2022-09-23 Verifierad kund
    Vi har fortfarande inte fått stenen men hitintills har kontakterna varit bra med rätt så snabba respons. Mätningen gjordes bra och nu väntar vi på stenen. Den hela bedömningen kan vi ge efter att vi har fått stenen
    Hej Zoran,
    Mvh Kert
    2022-09-20 Verifierad kund
    Jättenöjd. Vi beställde både bänkskiva samt stänkskydd och totalpriset blev nästan hälften av vad samma sten hade kostat från konkurrenter vi fick offert från.

Det enda lilla negativa är att en stenskiva upptäcktes hade mätts fel vid första installationstillfället. Stoneks tog dock ansvar för detta och såg till att kapa till en ny utan något krångel. Dock fick vi vänta ytterligare ett par veckor på att den nya skivan kom på plats.
    Hej Johannes.
    Tack för feedback det är väldigt viktigt för oss, mänskliga fel uppstår. Vi är alltid ansvariga för våra misstag.
    2022-09-19 Verifierad kund
    Väldigt nöjd med leverans och montage av stenskivan jag köpte. Väldigt proffsigt bemötande och snabb hantering av frågor via Mail. Rekommenderas!
    Hej Johan,
    2022-09-16 Verifierad kund
    - Snabb leverans
    - Bra bemötande
    - Snyggt resultat
    Hej Marie,

2022-09-14 Verifierad kund
    Nöjd kund genom alla steg i processen!
    Hej Sara,
    2022-09-11 Verifierad kund
    Nöjd med leverans och installation.
    Det som drar ner betyget är långdragen diskussion maillledes med projektledaren utan svar på direkta frågor. Lite för omständligt som drar ner betyget. Men när de väl var på plats för att mäta och installera var det toppen.
    Hej Therese,
    Tack för feedback vi gör alltid vårt bästa, ibland kommunikation tar mer tid, vi vill alltid vara säkra på att allt går bra.
    Stoneks
    2022-09-06 Verifierad kund
    Kvicka och prisvärda. Kan bara rekommendera. Gick allt som allt på 2 veckor från mätning till installerat och klart.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Jag köpte en bänkskiva och ett stänkskydd. Bra pris, jättesmidigt, snyggt slutresultat och väldigt trevlig personal. Det blev ett mindre fel på skivan, som bolaget åtgärdade mycket snyggt och snabbt.
    Hej Gustav,
    Tack för feedback det är väldigt viktigt för oss, vi gör alltid vårt bästa.
    2022-09-04 Verifierad kund
    De var väldigt professionella med detta jobb. Det var köket, tvättstugan och 6 fönsterbänkar som fick nya skivor samt en tårtbitsformad skiva som ska ligga under braskaminen. Allt var till belåtenhet och det blev fint.
    Hej Jan,