Renovera kök i Stockholm

33 rekommenderade köksrenoverare i Stockholm

När du står inför en köksrenovering kan det finnas en del frågetecken att reda ut och en del planering att styra upp. Här ska vi ge dig en guide till vad du ska tänka på samt en lista på de bäst rekommenderade och mest aktuella företagen i Stockholm som gör köksrenoveringar just nu.

Nedan följer en guide hur du kan renovera köket:

Läs mer »

Dekå Byggrenoveringar

Box 110 30, Bromma
    Vi på DEKÅ är specialisten på badrumsrenoveringar och köksrenoveringar. Vi har många nöjda kunder, bra referenser och erbjuder fri offert. Välkommen!
    Iain M
    Iain M: Dekå är ett bra företag på byggrenoveringer. Teamet var hjälpsam och pålitlig. Vi är jatte nöjd med resultatet. Bra jobb

SS-Service

Viltorpsbacken 55, Vällingby
    Serviceinriktad personal, effektiva städmetoder och miljömärkta rengöringsmedel, bibehållen kvalitativ städning även över längre tid. Ni kan även lita på oss om ni vill flytta, måla om eller tapetsera...
    Per-Ingemar A
    Per-Ingemar A: funkade fint till bra pris, trevliga och snabba

Dåderman Bygg och Badrum

Blecktornsgränd 13, Stockholm
    Vi gör allt för att säkerställa en problemfri renovering. Du träffar en arbetsledare innan arbetet startar och går igenom alla detaljer. Minst en hantverkare finns på plats hos dig minst 40 timmar/ ve...
    Svante U
    Svante U: Vi har helrenoverat vår tvättstuga på cirka 8 kvm och är verkligen helnöjda med resultatet. Proffsigt utförande och bemö...

Max Martin Construction AB

Hemvärnsgatan 9, Solna
    Vi projekterar och utför din renovering med öppen kommunikation, tydlig offert och god planering. Välkommen att kontakta oss med ditt projekt!
    Linus F
    Linus F: Renoverade vårt badrum och installerade nya duschdörrar. Blev kanon och vi är supernöjda. Väldigt trevliga, kunniga och ...

Ingwallköket AB

Bävervägen 53-55, Bromma
    Besök oss gärna i vår köksbutik i Abrahamsberg (Bromma) för inspiration, vår adress är Bävervägen 53-55, 168 30 Bromma.
    Margareta R
    Margareta R: Jag kan varmt rekommendera Ingwallköket. Mycket proffsigt arbete.

Sammlands Måleri AB

Hammarbybacken 43, Johanneshov
    Vi har de bästa hantverkarna inom flera områden hos oss. Måleri, bygg och plattsättning samt specialister inom flera områden. Varmt välkomna!
    Claes A
    Claes A: Jag är mycket nöjd med Sammlands. Det logistiska fungerade utmärkt. Arbetet utfördes med både hjärna och hjärta. Det t...

Wall Bygg & Fastigheter

Kocksgatan 38, Stockholm
    Vi på Wall Bygg & Fastigheter är en helhetsentreprenad med kunder i hela Stockholm. Vilken sorts byggprojekt behöver du hjälp med? Vi utför det mesta.
    Tone H
    Tone H: Vi er så nöjde med Walls arbejde. De kom ind og reddede os mit i et kaos, efterladt af et andet malerfirma. Frederik kom...

Culimar

Slakthusgatan 20, Johanneshov
    Culimar hjälper er att bygga era drömmar. Vi har aldrig någonsin haft lika många kök att erbjuda som nu. Alla möjliga kombinationer som gör ditt kök till just ditt.
    Fredrik O
    Fredrik O: Snabbt färdiga, bra pris, bra kvalité på jobb

ASH Bygg AB

Ulvsundavägen 108, Bromma
    När du renoverar ditt hem är det inte bara en investering för att öka värdet på din bostad, det är också en investering för din själ. Du mår bra om det är trivsamt hemma!
    Nicolas S
    Nicolas S: Mycket proffsigt och snabbare än planerat!

Annedal Bygg

Annedalsvägen 73, Bromma
    Annedal Bygg och Badrum står till tjänst vid renovering och nybyggen samt el, rör och kakling. 10 års erfarenhet med hög kvalitet och trygghet för kunden.
    K E
    K E: Vi anlitade Annedal Bygg & Badrum för renovering av ett badrum och uppbyggnad av en ny WC. De har varit toppen att ha at...

3nor

Midskeppsgatan 10, Stockholm
    Välkommen till 3nor! Vi utför uppdrag inom lägenhetsrenovering i hela Stockholm. Alltid hög kvalitet med oss!
    Maria S
    Maria S: Vi är väldigt nöjda med 3nor! De har alla varit lätta att samarbeta med genom hela projektet, och de har utfört renoveri...

Baranowski Badrum & Kök

Döbelnsgatan 64, Stockholm
    Badrumsrenovering på 10 dagar!
    Hedvig W
    Hedvig W: Baranowski Badrum & Kök har totalrenoverat vårt badrum med platsbyggd bastu i glas och många speciallösningar. Allt arbe...

Badrumsverket AB

Hasselstigen 2, Solna
    Dags för en badrumsrenovering? Kontakta oss på Badrumsverket så hjälper vi dig!
    Kenneth H
    Kenneth H: Badrumsverket renoverade vårt badrum med ett utmärkt resultat. De har proffsiga och trevliga hantverkare. Kan verkligen ...

Bromma Köksrenovering

Älghagsstigen 20, Hässelby
    Kontakta oss gärna för en kostnadsfri offert!
    Ylva N
    Ylva N: Vi är mycket nöjda med vår totalrenovering av badrum. Trevligt bemötande, bra kommunikation och duktiga hantverkare. E...

Svensk Elitbygg & Design AB

Vanadisvägen 20, Stockholm
    Pernila F
    Pernila F: Ett fantastiskt service inriktat och professionellt bemötande från början till slut. De tog verkligen fullt ansvar för a...

Kvalitetsbygg R

Ostmästargränd 5, Årsta
    Kvalitetsbygg R är ett byggföretag med ett brett utbud av tjänster! Hos oss får du arbetet utfört tryggt och proffsigt.
    Anne-Marie G
    Anne-Marie G: Renovering av kök.Vi är mycket nöjda, duktiga och vänliga hantverkare, inget krångel om vi ville ändra på något, smidig...

Salma Bygg

Sätragårdsvägen 259, Skärholmen
    Bygga om hemma? Vi på Salma Bygg och Måleri kan hjälpa dig med allt från små renoveringar till stora byggprojekt. Hör av dig för offert och hembesök!
    Zhor B
    Zhor B: Mycket bra bemötande under hela tiden.Snabbt och effektivt arbete vid byte av fönster.Vi kan rekommendera företaget til...

Rörstrand Bygg AB

Rörstrandsgatan 24A, Stockholm
    James D
    James D: Rorstandsbygg renovated my apartment from a 2 room to a 3 room. I’m very happy with the outcome, and was more than satis...

Optimea AB

Masugnsvägen 30, Bromma
    Vi höjer värdet på din fastighet med renovering eller nybyggnation. Bygg, VVS, el.
    Ida-Maria G
    Ida-Maria G: Punktliga. Noggranna. Håller offerten. Tydlig kommunikation och egna rekommendationer. Vi är mycket nöjda!

S. Arnhuvud Byggnads

Vällingbyvägen 154, Vällingby
    Jag har en lång och gedigen erfarenhet, då jag varit verksam inom branschen i närmare 40 år. Välkommen!
    Micke S
    Micke S: Jag är jättenöjd med vårt nya duschrum på landet bra pris och snyggt.jag kan rekomendera Arnhuvud bygg.Mvh Micke.S

Nordisk Entreprenad & Förvaltning AB

Slakthusgatan 15, Johanneshov
    Hör av dig!
    Gunnar S
    Gunnar S: Profesionella. Höll tidsplan med råge. Ordning och reda hela tiden.

Ekerö Kök

Ulvsundavägen 176 A, Bromma
    Ekerö Kök hjälper er med ert nya kök! "Från köksdröm till drömkök"
    Anders B
    Anders B: Bra bemötande , Skåpluckor , Motsvarade mina förväntningar

Stockholm ROT

Wahlbergsgatan 15, Johanneshov
    Välkommen till en byggfirma som arbetar med öppen och tydlig kommunikation genom hela projektet. Vårt mål är att du ska bli helt nöjd med resultatet!
    Laszlo E
    Laszlo E: Toppen fint jobb som Stockholm ROT har ut fört! Tack för det!

Tooben Bygg

Torkhusgatan 4, Stockholm
    Fredrik S
    Fredrik S: MYCKET BRA UTFÖRT. EFFEKTIV OCH ANSVARSFULLT.

Swed Creative Design Kök & Bad

Bergsunds Strand 39, Stockholm
    Peraxel L
    Peraxel L: Mycket bra bemötande och väldigt serviceminded företag.
Sida:   1 2   Nästa ›
Skärholmen  (1 st)
Skarpnäck  (1 st)

Renovera kök i Stockholm

Nedan följer en guide hur du kan renovera köket:

• Börja med att gå tillbaka till ditt hem och ta reda på vad du verkligen vill.
  • Vad vill ni använda köket till? Laga mat, äta, putsa skor eller byta däck på cykeln? köket kan användas till mer än du först tänker på
  • Ta fram information om ditt kök, fota och skriv ut bilder och ritningar. Fundera på en budget. Börja sen planera hur du vill förändra köket för att uppfylla dina behov.
  • Skissa fram ert drömkök, sätt er tillsammans och låt fantasin flöda.
  • Vänd dig till ett företag som tillverkar kök och låt deras arkitekter hjälpa dig att rita upp köket så som du vill ha det, de flesta företag gör detta gratis utan att du behöver binda dig till att köpa köket just där.
  • Tänk ett varv extra på säkerheten om du har småbarn hemma
  • Detaljerna är viktiga, välj knoppar, handtag och blandare. Detaljerna kan bidra till ett drömkök du kanske tidigare bara sett i inredningstidningar
  • För att uppnå drömköket kan det vara smart att ta hjälp av en inredningsarkitekt
  • Fundera tidigt på var i köket du behöver belysning eller extra eluttag. Det är svårt att ta snabba smarta beslut när elektrikern är på plats
  • Du bestämmer själv hur mycket du ska göra och vad du ska anlita företag att göra åt dig
  • Om ni har anlitat kökstillverkar och arkitet ska ni be om planritningar, fasadritningaroch monteringsanvisningar
  • Nu är det dags att börja riva ut det gamla köket och gör så mycket förarbete som möjligt innan installationen av det nya påbörjas. Gör så mycket du kan själv, men ta in fackfolk när det behövs, dels för att det ska bli rätt men också för att det ska bli klart i hyffsad tid
  • Rita upp det nya köket på de väggar där de skall monteras, det underlättar för själva installationen
  • När det kommer till EL och VVS är det viktigt att det görs av fackfolk, det kan du hitta här

Förutom att ta hjälp av ovanstående lista kan du läsa på mer om Rot-avdraget här

Läs om tidigare kunders individuella erfarenheter och olika företags samlade omdömen här, vi hoppas att du hittar ett företag som kan hjälpa dig med installationen av ditt drömkök. Lycka till önskar Reco.se!