Palma Bygg

Frejgatan 20, 114 20 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Palma Bygg!

Vi strävar efter att alla våra kunder ska få så bra service som möjligt och högsta kvalitet på utfört arbete. Kommunikation, tid och budget är våra tre hörnstenar för att säkerställa att våra kunder känner sig trygga under hela projektet. Vi har bred kunskap inom de viktigaste områdena för att din renovering ska bli så bra som möjligt och vi jobbar både med privatpersoner och företag, så tveka inte att höra av dig oavsett om det gäller kök, badrum, ytskick, om- och tillbyggnationer och mer därtill.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 250 kunder tycker om Palma Bygg

• 2020-11-18

Carl Johan S skrev om Palma Bygg
    Palma utförde badrumsrenovering hemma hos oss. Första kontakten var Micke, som även var till stor hjälp med att föreslå olika planlösningar, och även var med och hjälpte oss att välja produkter hos Kakelgallerian. Inredningen inköptes hos kompanjonen Nepas, där Christoffer var till stor hjälp att designa inredningen. Att få kommod-del kombinerat med en tvättstuge-del i matchande material och färg, skräddarsytt och optimerat för vårt badrum kändes lyxigt, utan att det blev alltför dyrt.
    Byggstarten blev försenad p.g.a. Corona och inställd resa, och det tog ett tag innan Palma kom igång på riktigt. Bygget drog ut på tiden, och de utlovade 4-5 veckorna passerades. När det började bli framåt vecka 6 i bygget med mycket kvar att göra, växte frustrationen, speciellt då löpande information kring tidsplaneringen var något otydlig. Bygget tog dock väldigt fart den sista tiden, och stannade på 8 veckor, plus lite efterjusteringar. Några avvikelser var det under resans gång med luckor som inte passade, men det löstes efterhand, och Palma hade också överseende med att saker som vi beställt som kom sent och fick monteras i efterhand.
    Tillslut blev det i alla fall klart, och så här i efterhand njuter vi mer av vårt fina badrum, och uppfräschade toalett än att fundera över olika saker som tog tid. På det stora hela är vi mycket nöjda. Läs mer
  • ANNICA T

2020-11-17

ANNICA T skrev om Palma Bygg
    Jag kan verkligen rekommendera Palma Bygg som under hösten renoverat mitt badrum. Proffsigt, effektivt och snyggt utfört arbete som dessutom exakt följde tidsplanen.
    Perfekt att ha en projektledare som kontakt under hela byggtiden, inga frågor var för dumma och inga problem omöjliga att lösa. Läs mer
  • 2020-11-17

Jens H skrev om Palma Bygg
    Efter att ha tittat runt på ett flertal alternativ till köksleverantör föll vårt val till slut på Nepas kök och med Palma Bygg som byggare.
    Vi visste att det skulle bli utmanande att bo kvar samtidigt som ett så centralt rum och funktion skulle rivas och byggas upp.
    Det var inte utan att vi kände oss lite osäkra på hur det skulle fungera. Det visade sig att vi inte behövde oroa oss.
    Från start till mål har de varit pålitliga, kunniga och noggranna.
    Det började med att vi fick hjälp att skapa vårt drömkök med hjälp av Christoffer på Nepas. Mycket professionell, hjälpsam och personlig för att hjälpa oss att få ihop vår idé till vårt nu konkreta, snygga, fantastiska och grymt funktionella drömkök.
    Hans stora kunskaper kring material, mått, alternativa lösningar, vitvaror och att han också kunde översätta och visualisera våra önskemål var något vi uppskattade högt.
    Det blir 5 stjärnor!
    Micke på Palma Bygg fick uppgiften att offerera arbetet, allt från första dagens ned rivning av vårt gamla kök till sista detaljerna och uppsättning. Vi var noga med att vi inte ville pruta på priset. Det var mycket viktigare att slutresultatet blev så som vi hade visualiserat och tänkt oss. Min uppfattning är att vi trots det fick betala ett pris på arbetet och kök/vitvaror som är mycket konkurrenskraftigt. Arbetet tog lite längre tid än initialt planerat, men vi räknade redan från början med längre byggtid.
    Vidare var upplägget med en ansvarig projektledare (Zeljko) som på plats hade en byggansvarig (Jacek) fungerat fantastiskt bra!
    Enklaste sättet att beskriva det jobb och den koll på alla detaljer som Zeljko har haft är att allt skett smärtfritt och med stor lyhördhet. Han har en fantastisk ”det löser vi” mentalitet och han har under hela byggtiden varit närvarande (och det trots många pågående projekt) för att projektet ska gå framåt.
    Att styra upp det här jobbet som omfattat extremt många moment och olika hantverkare på det sätt Zeljko gjort har fungerat fantastiskt bra! 5 stjärnor även här!
    Sen även tack till alla övriga byggare, elektriker, VVS/gas, golvsliparen (superfint trägolv nu!) Snyggt jobbat alla!
    Slutligen har vi haft den stora turen att Jacek valdes ut att bygga köket. Han har dagligen (nästan) var ansvarig på plats för att både montera ned, bygga upp grunden/stommar, göra allt förarbetet med ytskikt, förbereda för VVS, gas och el. Därefter alla skåp, luckor, planera stenskivorna, hyllor, vitvarorna m.m. m.m.
    Jacek har varit mycket engagerad och noggrann! Och hållit ordning på allt löpande arbete. En eloge till din mångsidighet, breda kunskap och alltid lösnings orienterade synsätt. 5 stjärnor!
    Nu är arbetet i princip färdigt, det tog lite mer tid än initiala uppskattningen, men det har blivit så otroligt fint!
    Sammanfattningsvis vi skulle göra om det här igen alla dagar i veckan.... Men, det har självklart varit en pärs.
    Så det dröjer nog ett tag till nästa projekt.
    Tack alla hos Nepas och Palma för ett fantastisk fint kök.
    Hälsningar Jens & Petra Läs mer
  • 2020-11-10

Marcus I skrev om Palma Bygg
    Palma gjorde ett utmärkt jobb när de totalrenoverade delar av mitt hus inkl el och vatten. Mycket bra projektledning och bra utförande på arbetet överlag, från rivning till final finish. Jag kunde inte vara närvarande under största delen av byggprocessen och behövde därför en entreprenör jag kunde lita på. Palma var lyhörda och löste alla problem snyggt och i tid.

Mycket nöjd överlag. Läs mer
  • 2020-11-01

Helen S skrev om Palma Bygg
    Palma har totalrenoverat mitt badrum under sensommaren -20. Resultatet blev över förväntan! Arbetet har utförts proffsigt och noggrant och tidsplanen hölls perfekt. Alla jag träffade var trevliga, tillmötesgående och bra att ha att göra med. Jag fick många värdefulla tips, både i samband med planeringen av projektet och under arbetets gång.
    Jag är mycket nöjd och vill varmt rekommendera Palma Bygg.
    Helén S Läs mer
  • 2020-10-31

Lina L skrev om Palma Bygg
    Stabilt företag, flexibla och alltid tillgängliga. Läs mer
  • 2020-10-30

Johan L skrev om Palma Bygg
    Professionellt utfört men ngt stressat. Små brister i kommunikation mellan arbetsledare och snickare ledde till onödigt extra arbete . Läs mer
  • 2020-10-29

Anders J skrev om Palma Bygg
    Jag använde Palma Bygg som totalentreprenör för renovering av kök och matsal, inkl. fasadändring (nytt fönster) och avväxling av tidigare bärande vägg.
    Palma var mycket professionella, kom alltid i tid, trevliga att arbeta med och genomförde jobbet med ett perfekt slutresultat. Rekommenderar Palma rakt igenom - fantastisk kundupplevelse. Läs mer
  • 2020-10-22

Catarina E skrev om Palma Bygg
    Vi har renoverat vårt badrum med hjälp av Palma Bygg, Stockholm. Det blev utmärkt och särskilt vill vi framhålla den som gjort det mesta arbetet, Boguslav Iskra. Han jobbade stenhårt och föreföll vara mycket kompetent inom badrumsrenovering. Även projektledaren Sebastian Stamstrand var bra att ha att göra med.

Men det var inte billigt. Men det var bra att få företagets rabatter på badrumsutrustningen.

Catarina Elffors & Felix Nordström Läs mer
  • AXEL S

2020-10-18

AXEL S skrev om Palma Bygg
    Vi kan varmt rekommendera Palma Bygg. Lät renovera ett litet badrum och är mycket nöjda med såväl kontakten med företagets personal, det arbete som utförts som det fina resultatet. Allt fungerade som planerat och killen som var här och byggde var mycket trevlig, gjorde ett fantastiskt jobb och städade undan varje dag, det där lilla extra som man uppskattar så stort. Läs mer
  • 2020-10-14

Richard Tony L skrev om Palma Bygg
    Vi träffade 3 aktörer och Palma gav helt klart det proffsigaste intrycket. Höll tidplan och överenskommen budget. Hjälpte oss med totalrenovering / ombyggnad av rum och hall. Innefattade riva väggar, ny vägg, ombyggnad av fasad, installation av nya fönster, golv, el, vvs, målning inneväggar och innetak mm.
    Tack för ett proffsigt bemötande från sälj, till projektledare och snickare/elektriker/rörmokare. Läs mer
  • Kristoffer O

2020-10-12

Kristoffer O skrev om Palma Bygg
    Ville inte hjälpa till med renovering av ytskikt eftersom den var ”för liten för oss”. Läs mer
    2020-10-12 Palma Bygg svarar Kristoffer O
    Hej Kristoffer! Vi beklagar att du fick en negativ upplevelse från oss men när vi startar ett projekt kommer först en säljare som går igenom projektet och sammanställer en offert. Efter godkänd offert tillsätts en projektledare som ansvarar för att projektet genomförs professionellt och enligt tidsplan med dom nödvändiga personalresurserna. Detta är ett smidigt och kostnadseffektivt arbetssätt för t.ex. en badrumsrenovering eller annat större projekt. Behöver man däremot uteslutande en målare och är intresserad av en kostnadseffektiv lösning är det bättre att vända sig till en sådan.
    Med vänlig hälsning, Palma bygg
  • 2020-09-28

Cecilia E skrev om Palma Bygg
    Palma renoverade vårt badrum med bastu. Vi är så otroligt nöjda och imponerade av deras jobb. Över förväntan. Trevliga dialoger och ett toppenfint slutresultat. Läs mer

Livviktor L skrev om Palma Bygg
    För sex år sedan helrenoverade Palma vårt radhus och eftersom vi var så nöjda då så var det en självklarhet att be Zeljko på Palma om en offert för att renovera vår nyköpta villa i somras. Även denna gång stod sig Palmas offert väl mot de andra anbuden och vi är verkligen supernöjda med jobbet de gjort.

Omfattning:
    Vi har lagt om golv till parkett i hela huset (200 kvm) samt ny klinkers i hallen och heltäckningsmatta i ett mysrum, spacklat och målat väggar+tak, ändrat planlösning (rivit två väggar, byggt två andra), gjort om elen i hela huset till jordat och flyttat ett antal uttag. Sist men inte minst flyttade Palma hela vårt kök och satte in ett nytt kök från deras köksleverantör Nepas (vilka vi också varmt rekommenderar).

Vi ger Palma 5+ med följande motivering:
    1. Konkurrenskraftig offert och man får mkt för pengarna och kan känna sig trygg hela vägen.

2. Zeljko ger experttips på sånt man inte tänker på själv men tacksamt tar emot, ex tipsade han om att sätta radiatorer under bänkskåpen i köket eftersom vi inte längre fick plats med våra element, tänkte ut hur vi skulle göra med bänkskivan i fönstren som var lägre än standard, han tipsade också om Jotun väggfärg Minerals, samt gav oss flera tips hur vi ska tänka kring eluttag. Mm.

3. Jobbet blev superbra utfört och noggrant, vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Tydligt att Palma är ett gäng perfektionister för de fixade med detaljer som vi själva knappt noterade. De få anmärkningar vi hade fixade de.

4. Byggkillarna på plats blev som familjemedlemmar under de 9-10 byggveckorna (vi var tvungna att bo i huset) och de var respektfulla, städade efter sig varje kväll och måna om att inte störa vårt privatliv där det gick.

5. Flexibla och pålitliga - Det är alltid en oro inför renovering att det ska komma en massa tillkommande utgifter på restlista trots fast pris, men även om vi gjorde några förändringar pga husets karaktär så landade slutnotan precis på offert.

6. Köket från Nepas var verkligen en fullträff, gå gärna in på dem för där skriver jag en separat recension strax. Läs mer

Annelie Å skrev om Palma Bygg
    Vi har anlitat Palma Bygg vid två tillfällen och de har nu sammanlagt totalrenoverat vår sekelskifteslägenhet på ca 125 kvadratmeter. Vi var så nöjda första gången att vi valde att anlita dom igen.

Jobbet har innefattat infräsning av el, alla ytskikt är gjorda, golvslipning, platsbyggd garderob, ändring av planlösning (rivit och växlat av vägg, flyttat kök, gjort sovrum i gammal kök), lagt nytt furugolv i ett av rummen, renoverat två badrum, byggt nytt kök.

Vi anser att Palma håller det dom lovar, kvaliteten på jobbet är hög. Det blir inget krångel eller tjafs utan de är tillmötesgående. De håller tidplanen. Trevlig, pålitlig och kompetent personal.

Tack Palma för denna gång! Läs mer

Leonard P skrev om Palma Bygg
    Kan varmt rekommendera Palma efter att ha totalrenoverat 130kvm + 2 badrum samt installation av nytt kök. Stort tack för allt! Läs mer
  • 2020-08-25

JOHAN B skrev om Palma Bygg
    Vi är otroligt nöjda med Palma Bygg. Proffsiga och lätta att kommunicera med. Janusz som gjorde det mesta av byggandet hos oss är en väldigt trevlig och kompetent hantverkare. Skulle inte tveka att anlita dem igen! Läs mer
  • 2020-08-25

Magnus L skrev om Palma Bygg
    Vi renoverade vårt badrum, jobbet utfördes enligt överenskommen tidsplan och kostade exakt enligt offerten. De gjorde ett snyggt och bra jobb, vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • Nanna-Mi W

2020-08-23

Nanna-Mi W skrev om Palma Bygg
    Renoverade kök, vardagsrum och hall med hjälp av Palma bygg i sommar. Arbetet utfördes snyggt och smidigt på kort tid. Projektledaren fanns tillgänglig löpande för mina frågor under arbetets gång. Hantverkarna gjorde ett jättebra jobb på kort tid samtidigt som de hela tiden höll det städat. Bra bemötande genomgående alltifrån säljaren till projektledaren och hantverkarna. Slutresultatet blev såsom jag hade tänkt mig - fantastiskt! Kan tänka mig ett fortsatt samarbete när det blir dags för nästa projekt längre fram. Läs mer
  • 2020-08-18

Jakob J skrev om Palma Bygg
    Renoveringsarbete - ändring av planlösning, el, golvläggning. Supernöjd, över förväntan. Zeljko och John och svarade snabbt och utförligt på alla frågor. Rekommenderar varmt Läs mer
  • 2020-07-31

Sofia B skrev om Palma Bygg
    Badrumsrenovering. Mycket bra hantverkare och smidigt i alla kontakter. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2020-07-30

Ellen J skrev om Palma Bygg
    Mycket nöjda med Palma Bygg. Kan varmt rekommendera dem och skulle anlita dem igen. De gjorde en helrenovering av vår sekelskifteslägenhet inkl kök, badrum, wc samt riva och bygga ny vägg. Levde upp till våra förväntningar och lite till. Bemötandet har varit toppen från första kontakt med säljare och genom hela byggprocessen. Mycket tillgängliga och svarar snabbt. Höll tidplan och mycket lyhörda för önskemål och toppen på att hitta lösningar på problem som oväntat dök upp under bygget. Städar och håller snyggt i både lägenhet och trapphus för att minimera störningar för grannar. Palma är helt enkelt en sån byggare man vill ha :). Tack John, Jan och Zeljko. Läs mer
  • 2020-07-26

Kristina E skrev om Palma Bygg
    Tack till Zeljko med team. Dom målade, tapetserade, slipade golv med kort varsel. Bra kommunikation genom hela projektet och väldigt bra utfört. Vi är supernöjda. rekommenderar dom till alla! Läs mer
  • 2020-07-26

joel n skrev om Palma Bygg
    Helrenoverat fritidshus; rivning invändiga ytskikt på vägg och tak , montera och behandla nya ytskikt, inklusive slipat, lutat och oljat golv, ny el, nya avlopp, montage av nytt kök och klinker i vissa utrymmen mm.

Som vanligt bra kommunikation med byggledare och ett utmärkt utförande. Fjärde gången vi anlitar Palma och anledningen till att vi alltid återkommer är såklart det proffsiga utförandet och goda bemötandet. Läs mer
  • 2020-07-07

THORSTEN S skrev om Palma Bygg
    Bestämde platsbesök och de dök aldrig upp. Inget samtal eller meddelande. Läs mer
    2020-07-23 Palma Bygg svarar THORSTEN S
    Hej Thorsten,

Vi ber verkligen om ursäkt för det missade mötet. Mikael hade tyvärr glömt att föra in mötet i sin kalender. Verkligen inget vi brukar göra och vi ser över våra rutiner för att något sånt här inte ska hända igen. Och vi är verkligen ledsna att du råkade ut för det. Du får gärna kontakta oss för en fortsatt dialog om det här.

Med vänligen
    Palma Totalentreprenad AB
  • 2020-07-06

Michael Bergström M skrev om Palma Bygg
    Mycket nöjda med resultatet av badrumsrenoveringen. Tomas och övriga som jobbat hos oss har varit mycket noggranna. Vi kommer absolut kontakta Palma igen när det är dags att göra om köket. Läs mer
  • IDA J

2020-06-19

IDA J skrev om Palma Bygg
    Vi anlitade Palma Bygg för att renovera vårt badrum. Allt fungerade smidigt från första säljbesök tills besiktning. Vi är supernöjda. Hantverkaren, Boguslaw, gjorde ett fantastiskt jobb och höll oss informerade längs hela renoveringen. Då vi bara har en dusch var tidsplanen viktig för oss. Med stor noggrannhet och effektivitet klarade Boguslaw att hålla planen med råge. Vi är också särskilt nöjda med att projektledaren Sebastian fixade så att renoveringen startade i förtid.

Stort tack John, Sebastian och Boguslaw! Läs mer
  • Erik Johan Victor R

2020-06-02

Erik Johan Victor R skrev om Palma Bygg
    Palma hjälpte oss med en totalrenovering av vår lägenhet. Vi är otroligt nöjda! Från start till slut har det varit proffsig projektledning och väl utfört jobb.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-05-13

Jeanette O skrev om Palma Bygg
    Palma renoverade vårt badrum. Vi är så nöjda! Väldigt bra kommunikation och lyhörda till våra önskemål.
    Väldigt hänsynsfulla under arbetets gång; höll ordning, undvek att komma precis i morgonrushen, plastade in ordentligt osv. När det uppstod något vi inte var nöjda med ordnade de till allt tills det blev som vi ville.
    Mycket bra! Läs mer
  • JADE H

2020-05-12

JADE H skrev om Palma Bygg
    Palma Bygg renoverade mitt badrum och jag blev supernöjd! Badrummet blev exakt som jag tänkt mig och då behövde jag inte ens vara med och instruera särskilt mycket då jag blev tilldelad en exceptionell projektledare som skötte allting. Jag kan varmt rekommendera Palma då de är effektiva, noggranna och håller deadline! Dessutom är de trevliga och flexibla! Läs mer
  • Lars E

2020-05-11

Lars E skrev om Palma Bygg
    Totalrenovering av hel lägenhet. Nytt kök, målning, golvslipning, platsbyggd bokhylla.
    Mycket bra utfört arbete. Höll utlovad tid, t.o.m. klara lite tidigare. Trevligt bemötande hela tiden, även när det gällde småjusteringar i efterhand. Läs mer
  • 2020-05-06

NINA L skrev om Palma Bygg
    Mycket nöjd med både slutresultat och bemötande före, under och efter min lägenhetsrenovering. Läs mer
  • 2020-05-04

Patric Ö skrev om Palma Bygg
    Jag och min fästmö anlitade Palma bygg för att totalrenovera vår lägenhet och vi blev mer än nöjda med resultatet. Hade en god dialog med både hantverkarna och byggledaren. Inga galna idéer var för svåra.

Vi har renoverat ett flertal lägenheter tidigare, och jag har ALDRIG varit så nöjd som den här gången! Allt blev som vi önskade och de höll tidsplanen! Jag rekommenderar alla att anlita Palma bygg och om möjligt, se till att få Tomas som hantverkare, han kan ALLT!

Tack Palma, på återseende! Läs mer
  • 2020-05-02

Christer Ö skrev om Palma Bygg
    Renoverade vår lägenhet.
    Snabbt och bra utfört. Kostnaden som offererats.
    Bra utfört. Läs mer
  • 2020-05-01

Catharina H skrev om Palma Bygg
    Duktiga och pålitliga rakt igenom, från säljare till projektledaren till hantverkarna. Dessutom mycket bra kommunikation vilket är ovanligt i den här branschen. Läs mer
  • Ola Johannes B

2020-05-01

Ola Johannes B skrev om Palma Bygg
    Palma byggde om hela min lägenhet. Flyttade kök, nytt badrum, målade väggar, slipade golv, tog bort plastmatta. Jag valde Palma för att jag upplevde John, Zeljko, och Christoffer på Nepas som ärliga och seriösa.

Jag blev verkligen inte besviken. Allt genomfördes exemplariskt och även ett par dagar före utsatt tid. Jag känner att alla hela tiden såg mina intressen och hjälpte mig genom ett komplext projekt. Jag rekommenderar verkligen att välja både Palma och Nepas. Läs mer
  • 2020-05-01

Andreas B skrev om Palma Bygg
    Renovering av badrum, tvättstuga, 3 sovrum, golv och byte av el. Bra dialog och noggrant genomfört arbete bidrog till ett lyckat projekt. Kan verkligen rekommendera Palma Bygg! Läs mer
  • 2020-04-09

André Niklas D skrev om Palma Bygg
    Palma renoverade vårt badrum i Mars 2020 och vi är supernöjda. Inte den billigaste offerten vi fick in men man får vad man betalar för. All kontakt med John, Sebastian och Gregor var kanon - Gregor kommer dessutom bjuda på en Monster energi-dricka :-) Läs mer
  • 2020-04-08

ANDERS A skrev om Palma Bygg
    Allt kändes rätt från första kontakt till färdigrenoverad lägenhet! John, Christoffer, Marzena, Zeljko med flera som jag inte känner till namnet, gjorde att allt fungerade bra och till överenskommit pris. Mycket imponerad över tillgänglighet, kompetens och omsorg. Jag gjorde om det mesta i lägenheten, köksinredningen från Nepas och badrumsinredning från Kakelgalleriet. När allt var klart kunde jag flytta in direkt - byggstädningen var i toppklass :-) Kan bara säga att väljer du Palma så är du i trygga händer. Läs mer
  • 2020-04-07

CRISTINA S skrev om Palma Bygg
    Badrum och köksrenovering

Vi är mycket nöjda med Palma Bygg från början till slut!
    Det började med en trevlig säljare som gav oss en seriös och tydlig offert på badrumsrenoveringen men då vi även funderade på köket och det kändes väldigt bra med Palma så slog vi till även med köket. (från Nepas kök)

Vi hade Sebastian som projektledare och hade en superbra kontakt genom hela projektet och vi kände oss snabbt trygga med att detta skulle bli precis som vi ville ha det. Sebastian var väldigt professionell, engagerad, tålmodig och mycket trevlig! Allt var väldigt okomplicerat, mycket noggranna , duktiga och professionella hantverkare. Alla dörrar till sovrummen skyddades ordentligt så att vi slapp få in damm och varje dag gick smidigt med hantverkarna, elektriker och rörmokare då vi renoverade kök och badrum samtidigt. Mycket bra planerat av Sebastian! I en sådan stor investering som man gör när man renoverar kök och badrum så måste man känna tillit till projektledaren och man måste också känna att man kan få vara lite "jobbig" och petig och Sebastian gjorde det blev väldigt lättsamt och bekvämt att få vara det då han var väldigt förstående och tillmötesgående och gick extra milen för att man skulle vara nöjd. Tack Sebastian!
    Tidsplanen hölls och resultatet blev amazing! Vi är så nöjda med badrummet och köket ( se Omdöme separat på Nepas kök) och det blev precis som vi hade tänkt oss! Vi har en del kvar vi vill göra i lägenheten och vi kommer definitivt att anlita Palma Bygg igen.

Vi kan varmt rekommendera Palma Bygg som företag, Sebastian och alla hantverkare!
    Tack så mycket Palma Bygg! Läs mer
  • 2020-04-05

Sofie Elisabeth T skrev om Palma Bygg
    Badrumsrenovering

Proffsigt från början till slut! Vi har bara positivt att säga om Palma Bygg.

Vi har dålig erfarenhet av tidigare badrumsrenovering som lett till läckage och ingen ersättning från varken företag (konkurs) eller försäkringsbolag så denna gång har vi verkligen valt företag med omsorg. Ett väl utfört jobb är det enda som är värt något i slutändan (och om problem uppstår så måste företaget finnas kvar.)

Palma lämnade en seriös offert, som höll hela vägen, där alla våra önskemål fanns med (vi tog in offerter från 4 olika företag).
    Bugoslaw som var hantverkare hos oss gjorde ett fantastisk jobb! Noggrann, punktlig med tider och höll god ordning/städade efter sig varje dag. Maskeringen för att begränsa byggdammet var outstanding. Projektledaren Sebastian hörde ofta av sig för att stämma av med oss, både vad gäller olika beslut eller för att kolla hur vi tyckte arbetet löpte på. Engagemang och lösningsfokus genomsyrade hela arbetet.

Mycket nöjda med vårt nya badrum och kan varmt rekommendera Palma Bygg. Läs mer
  • 2020-02-27

ANDERS F skrev om Palma Bygg
    Bästa firman - rekommenderas starkt!
    - renoverade badrum samt delar av kök
    - otroligt bra kontakt med projektledare (Zeljko) och alla trevliga hantverkare under projektets gång.
    - Mycket trygg process från start till slut. Höll de angivna tiderna
    - perfekt resultat på allt jobb

Tack Palma! Läs mer
  • 2020-02-20

Triin G skrev om Palma Bygg
    Jag anlitade Palma Bygg till att totalrenovera min 4-rumslägenhet förra sommaren och är SÅ glad över att jag valde just dem! Och jag ska förklara varför :-)
    1. Planeringen innan avtalsskrivning var ordentlig; mycket detaljerad och noggrann. Detta i sin tur ledde till att budgeten kunde hållas och jag slapp oväntade kostnader.
    2. Helt suverän projektledare Sebastian som höll ihop det hela, kom med bra förslag genom hela projektet, ringde alltid när något var oklart, skickade bilder på lägenheten och höll mig löpande uppdaterad medan jag befann mig utomlands. Kände mig aldrig orolig fastän jag inte var på plats! Det fanns inget problem som inte kunde lösas trots mina mycket höga och tidvis speciella krav. Allt detta med gott humör rakt igenom.
    3. Tiplanen hölls! Det är första gången i min historia av renoveringar (har varit genom ett antal), och betydde ännu mer än jag hade trodd. Sååååå skönt att slippa flytta mellan tillfälliga boenden längre än absolut nödvändigt.
    4. Det blev snyggt! Jättesnyggt faktiskt, med två nya, lyxiga badrum, varav ett med bastu, nytt kök (Nepas kök som Palma Bygg är återförsäljare till. Till er andra norrmän - det är samma märke som Selmaköket i Norge. Alltså mycket bra kvalitet till ett nästan-IKEA-pris), nya trägolv genom hela lägenheten, det flyttades väggar och bilades i golv - och resultatet blev riktigt bra. Nu har det gått över ett halvt år och jag har fortvarande inte hittat något att gnälla över :-)
    5. Service långt utöver det vanliga. När det blev småfel i den tekniska maskinparken som jag själv hade beställt hoppade Sebastian & co in och hjälpte både med att undersöka felen och ta in experter som kunde lösa problemen.

Stort, stort tack! Läs mer
  • DAVID V

2020-02-17

DAVID V skrev om Palma Bygg
    Denna gång väntade jag 6 månader med att lämna omdöme för att verkligen veta om jag var lika nöjd med slutresultatet efter en lite längre period.

Och igen, vilken superföretag! Det är så svårt att förklara för någon som bara gjort en-två renoveringar vilken skillnad det är på företag och företag. Men ska förklara lite fort. Familj med flera astmatiker och allergier, vill inte att det ska flyga runt damm över områden som inte skall renoveras - dvs sovrum och övervåning. Så för att lösa problemet, SÅ BYGGER DOM UPP EN VÄGG MED DÖRR OCH PLASTSKYDD på övervåningen. Dessutom plastar dom in hela trappen.

Den typen av detalj genomsyrar varje litet och stort steg genom hela renoveringen. Asså jag är så nöjd att jag på riktigt inte vet vart jag ska ta vägen. Dom gjorde hela nedervåningen, kök, golv, platsbyggt vitrinskåp osv, och allt klart med dagar till godo för att sedan bara kunna slipa på detaljer som jag själv inte ens såg vid första besiktningen.

Jag kan inte nog understryka hur fantastiska och duktiga alla som jag träffat på Palma är! Vilket gäng! Rekommenderas starkt och kan på riktigt vara ett av Sveriges absolut bästa och seriösa bolag!

Tacksamhetskramar från hela familjen! Läs mer

Birgitta L skrev om Palma Bygg
    Palma Bygg byggde om mitt sovrum/hall genom att flytta dörr och el, bygga in garderober i sovrummet samt måla tak, väggar och snickerier.
    Hantverkarna kom som utlovat, var trevliga och gjorde ett proffsigt jobb och städade efter sig. Projektledaren kom med bra idéer, var alltid tillgänglig och hjälpsam och såg till att jobbet framskred enligt plan.
    Säljaren fanns också tillgänglig för frågor och önskemål.
    Jag är otroligt nöjd med Palma Bygg och kan verkligen rekommendera dem. Läs mer

Samer skrev om Palma Bygg
    Renovating av Badrommet.
    Det var bestämda tider, välplanerat jobb, proffsigt, och duktiga personal som ger råd och förslag.
    Tack Palma bygg. 👍👍👍 Läs mer

Ludmila E skrev om Palma Bygg
    Vi är nyss klara med badrumsrenoveringen och jag är supernöjd! Palma levererade på alla punkter. Bra kontakt med projektledaren. Skickliga hantverkare. Jobbet utfört på utsatt tid/budget och resultatet är snyggt och proffsigt. Extra plus för genomtänkt inplastningen av lägenheten under arbeten och noggrann städning efteråt.
    Palma informerade grannarna via anslag i porten och höll det snyggt i porten och på gården. Jag är mycket nöjd med badrummet och vägen dit kunde inte vara smidigare! Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-02-14

Maria Therese L V skrev om Palma Bygg
    Jag är supernöjd med den köksrenovering Palma precis har genomfört hos mig! Zejlko med team var genom hela processen mycket bra att ha att göra med och det löste alla mina behov på ett suveränt sätt. Jag kände stort förtroende för dem och kommer utan tvekan rekommendera dem till alla jag känner samt anlita dem igen för kommande projekt!
    Att de dessutom har ett nära samarbete med Nepas som också levererade mitt kök gjorde att processen blev oväntat smärtfri och alla smådetaljer löstes sinsemellan dem. Läs mer
  • 2020-02-13

Michaela H skrev om Palma Bygg
    Tusen tack Zeljko och Palma bygg för ett enastående jobb med renoveringen av min lägenhet. Jag hade råkat ut för en vattenskada och Palma bygg hjälpte mig med kort varsel. De gjorde det även möjligt att förändra min planlösning och renovera kök, badrum och hall till en dröm. Perfekt kombination av både stil och funktion. Med Palmas tips och rekommendationer blev det ännu bättre än jag kunnat drömma om. Tillgänglighet och uppdatering gjorde att jag kände mig trygg längs med hela processen. Sammanfattningsvis, jag är glad och tacksam att jag fick Zeljko rekommenderad. Kan varmt rekommendera Palma bygg och kommer definitivt att anlita de själv igen. Läs mer
  • 2020-02-09

Stefan N skrev om Palma Bygg
    Palma utförde en totalrenovering av köket. Förutom ett bra arbete genomfört på överenskommen tid bidrog de också med goda designideér, mycket välkommet.
    Hantverkarna och projektledaren var sympatiska och kunniga. Palma Bygg kan jag verkligen rekommendera. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte