K3 Gruppen AB

Västmannagatan 56, 113 25 Stockholm — Visa karta

K3 Gruppen AB är ett företag med stor kompetens gällande renoveringar i Stockholm och ett väl upparbetat nätverk med kompletterande samarbetspartners. Våra främsta områden är Tak, målning och golvslipning.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 104 kunder tycker om K3 Gruppen AB

• Diana T
    Diana T skrev om K3 Gruppen AB
    Slipning och hårdvaxoljning av parkettgolv. Blev mycket nöjda med resultatet!
    I planeringsfasen rådde en del osäkerhet, kunskapen i området skiljer sig mellan olika personer i företaget, vi upplevde det delvis som svårt att få svar på våra frågor innan vi fick tala med chefen.
    Jobbet utfördes snabbt och proffsigt och till ett rimligt pris. Vi kommer att anlita K3 igen.
  • Caroline R
    Caroline R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Trevligt och personligt bemötande. Arbetet utfördes noggrant och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
  • Victor E
    Victor E skrev om K3 Gruppen AB
    Anlitade K3 för att måla om tak och väggar, slipa och lacka golven samt byta ut och måla golvsocklar. Arbetet genomfördes fackmannamässigt och slutresultatet blev mycket bra.

Bemötandet har också varit trevligt och de utsatta tidsramarna har hållits.
  • Madeleine S
    Madeleine S skrev om K3 Gruppen AB
    Jag hittade K3 av en slump men fick redan på telefon ett väldigt seriöst och proffsigt bemötande vilket gjorde att jag valde K3 för slipningen av mitt golv. Jag lämnade en nyckel, åkte på semester och kom hem till ett perfekt slipat och pigmenterat golv. Jag rekommenderar!
  • Marcus E
    Marcus E skrev om K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 för golvslipning av parketten inför inflyttning i ny lägenhet. Trots att det var mitt i semestertider fick vi jobbet utfört när vi önskade. Vi ändrade oss från lackning till hårdvaxoljning veckan innan, utan problem trots att det påverkade tidplanen.

Proffsigt och trevligt bemötande hela vägen, snabbt utfört, snyggt resultat och vettigt pris.

Det enda som inte var perfekt var att fakturan inte kom fram, men det har sannolikt inget med företaget att göra. Dessutom löstes det lätt med ett telefonsamtal.
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vi var mycket nöjda då dom var professionella från början till slut. Resultatet blev över förväntan då det var ett mycket gammalt golv i ett hus från 1936.
  • Frank M
    Frank M skrev om K3 Gruppen AB
    Använt mig av K3 ett par gånger nu för att slipa och pigmentera mina golv och dom har alltid gjort ett bra jobb. Proffsigt bemötande från början till slut. Rekommenderar dom varmt.
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om K3 Gruppen AB
    Trevligt bemötande o proffsigt utfört jobb.
  • Lena B
    Lena B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket bra resultat när vi slipade golvet. Blev mycket bra bemött. Kan verkligen rekommendera K3 Gruppen AB.
  • Beatrice K
    Beatrice K skrev om K3 Gruppen AB
    K3 slipade och vitvaxade vår ekparkett (ca 70 kvm). Professionellt gjort med mycket gott resultat! Arbetet blev klart inom utlovad tid. Trevlig och noggrann golvslipare, bra kontakt med kontoret där personalen var lätt att nå vid frågor. Vi skulle rekommendera K3 vidare!
  • Robin S
    Robin S skrev om K3 Gruppen AB
    K3 har hjälpt oss med renovering av vår lägenhet. Vi är väldigt nöjda med deras alltigenom professionella arbete från skissbordet till färdigställd lägenhet.

Vi kan varmt rekommendera K3!
  • Harrisson V
    Harrisson V skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Jag behövde måla om golv och köksluckor. Fick offert dagen efter besiktningen utfördes. Arbetet påbörjades en vecka senare och var klar till utlovad tid. Resultatet uppfyllde mina förväntningar. Jag är mycket nöjd med hela processen.
  • Eric R
    Eric R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Då min lägenhet behövde målas om tog jag in tre offerter från olika målerier, valet föll på K3.
    Dom kom som utlovat och utförde exakt vad vi kommit överens om. De var inte företaget med billigast pris av de tre men eftersom allt gått som planerat är jag mer än nöjd! Jag kan starkt ge mina rekommendationer för detta företag.

Eric Roos
  • John Z
    John Z skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 för ytskiktsrenovering, golvslip och en mindre ombyggnad. Jag blev proffsigt bemött och hade en kontaktperson som höll mig uppdaterad under hela processen. Jobbet blev klart på utsatt tid och resultatet var över all förväntan! Kan verkligen rekomendera detta företag!
  • Denny R
    Denny R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Bra service och klara för utlovat!
    Rekommenderas varmt!
  • Rikard R
    Rikard R skrev om K3 Gruppen AB
    Högsta varning mot detta bolag. Helt oseriösa. Tidigare bolag hette K3 Stockholm AB med orgnr.556473-8762. Detta bolag namnändrades den 30/5-17 till Haga Norra Husteknik AB för att den 1/6-17 namnändra ännu en gång till Järva Krog Husteknik AB som sedan försattes i konkurs den 9/6-17. K3 Gruppen AB hette tidigare H.G. Lundberg Aktiebolag varför det ser ut som om K3 Gruppen har 3 befintliga bokslut. Rekommendationerna som ligger på Reco är från tidigare bolag och läser man dessa ordentligt så kommer man finna att nästan samtliga rekommendationer är skrivna på samma sätt varför man kan ifrågasätta om det verkligen är kunder som har skrivit dessa.
    2017-08-01 K3 Gruppen svarar Rikard R
    Hej Rickard,
    Oss veterligen är du inte kund till oss.

Det stämmer att K3 Stockholm AB gått i konkurs detta efter att vi under slutet av 2016 och början av 2017 åkt på ett antal större kundförluster. Våren 2017 beslutade vi oss för att inte längre fortsätta med Kök och Badrum samt större renoveringar. En av våra tidigare anställda tog då över bolaget för att fortsätta med de verksamhetsområdena under nya förhållanden med inriktning på endast Kök/Bad och större renoveringar. Tyvärr gick det inte som de nya ägarna och vi hade hoppats på så bolaget ansökte om konkurs i juni 2017 som du skriver.
    Detta betyder inte att vi är oseriösa, även när vi haft det tufft har vi alltid satt våra kunder först och sett till att eventuella problem har blivit lösta.

I den nästa del av inlägget anklagar du oss för att ha fuskat med våra recos, detta är helt felaktigt och förtal.
    K3 Gruppen sysslar i huvudsak med golv samt målning och har uteslutande nöjda kunder. Att vi skulle fuska till oss över 90 recos är totalt skitsnack.
    Om du ringer eller mailar oss och talar om vem du är så ska vi ge dig kontaktuppgifter till samtliga.

Vi på K3 Gruppen jobbar dagligen för att leverera tjänster av högsta kvalitet och de gånger vi inte lyckas till 100 % tar vi alltid vårt fulla ansvar oavsett.

Oskar
  • Gregor M
    Gregor M skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi har samarbetat med K3 under lång tid och är mycket nöjda med att jobba tillsamnans.
    Alltid bra jobb med kvalitet.
    Alla på firman är lätta att ha att göra med!
    Rekommenderas.
  • Jakob H
    Jakob H skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Trevlig och proffsigt bemötande..slipade 110 kvm fiskbensparkett med toppen resultat. Mycket nöjd
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag är mycket nöjd med K3 Gruppens bemötande och höga servicegrad. Arbetet utfördes med stor precision och noggrannhet. Jag är mycket nöjd med behandlingen av mitt golv.
  • Benny H
    Benny H skrev om K3 Gruppen AB
    Behövde snabbt hjälp att måla om hela lägenheten och slipa parketten, innan jag flyttade in i min nya lägenhet. Jag hade mindre än 3 veckor på mig och tänkte att det skulle bli svårt. Inga problem sa K3, vi fixar och det gjorde dom. Tack.
  • Sandro M
    Sandro M skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 har lagt in fiskbensparkett hos oss med fint resultat. Vi har även pigminterat golven med hårdvaxolja och det blev supersnyggt!
    Kan rekommenderas.
  • Dilman B
    Dilman B skrev om K3 Gruppen AB
    Anlitade k3 för ca 1,5 år sen.
    För golvläggning.
    Dom gjorde all jobb fel.
    1-dom la in golvet i mitt kök åt motsat håll.
    2- dom använde dörrfoder istället för golvlister.
    3-hade inte änns satt tillbaka dörrlistorna.
    Fick göra själv.
    4-golvet var en oljat golv från bauhus som jag sa till dom jag vill ha det golvet.
    Viste inte det var oljat golv.
    Dom bara la in det utan att på peka att golvet ska oljas in i samband läggning.
    5-dom nekade till all fel
    6- anmälde hos allmäna reklamationsnämnden
    Fick bara tillbaka ca 4000kr
    Efter 7 månader vilket golvet som dom förstörde kostade mig över 55,000kr.
    Välja en anna firma här kommer ni inget vart.
    Jag lever fortfarande med golvet så om nån är nyfikna på se så är det välkommna hem till mig då ser ni vilket arbete dom gör.
    2017-07-07 K3 Byggnads svarar Dilman B
    Hej Dilman,
    Det är som sagt mer än 1 år och 6 månader sen och ärendet har varit uppe hos ARN som gav dig rätt på 1 av 7 punkter där du tyckte att vi gjort fel. För denna punkt har du även fått ekonomiskt kompensation.
    Vi har även erbjudit oss att göra om jobbet till ett kraftigt rabatterat pris för att hitta en lösning men du ville ha tillbaka alla pengar för arbetet och material annars ville du inte göra upp.
    Din "besiktningsman" som du anlitade har efter han sett arbetet hos dig, anlitat oss för golvarbete.
    Att vi har olika synpunkter om vad som har gjorts rätt och fel under renoveringen hos dig är helt klart.
    Det material som du nämner är material som vi köpt efter att du skickat oss artikelnummer på Bauhaus.
    Vi har dock lärt oss att vi ska ha bättre koll på vart och hur vi köper material till kunder.

Hoppas du kan släppa detta nu.

Trevlig sommar!

Oskar K3
    2017-07-12 Dilman B svarar K3 Byggnads
    Ja juste jag har fått erbjudanden från K3 att lägga om golvet på nytt med samma gammla golv.
    Bara det sägar sig själv att det är ett skämt och ingen professionalitet.
    Jag vill ni ska lägga om golvet med nytt golv och i rätt riktining.
    Ni tro er att jag var bara ute efter pengerna för jag var tidlig med mina krav.
    Jag har fått ca 4000kr av er vilket det inte räckar inte långt om jag ska lägga om mitt golv i köket på nytt och Oskar skriver till mig att jag ska släppa det??
    Va?
    När jag går till mitt kök så mår jag dålig varje gång jag ser den fina golvet som ligger åt motsat håll.
    Varför jag skriver ju det härför att det inte flera som ska hamna i smma misstag och fälla som jag.
    Jag hade mycket bra känsla när jag kontaktade K3 till den dagen dom började arbete då såg jag verken Oskar från k3 eller inte viste änns vilka som var hos mig som la in golvet.
    Han skickade killar dom kunde inte änns läsa på Golvtillverkarens instruktion från Berg o Berg.
    Så detta leder till noll professionalitet.
    Välje en annan Golvläggare
    Dilman Balisani
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Tom D
    Tom D skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket hög servicenivå och trevliga killar
  • Jan S
    Jan S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 för ommålning av vårt hus och i samband med det behövde också en del fasadbrädor bytas ut. Dessutom behövde ett nytt balkongräcke snickras till. Arbetet blev mycket väl utfört och kontakten med Timo, arbetsledare och den som utförde alla snickerijobb, var mycket god. Vi tycker arbetet blev mycket bra och snyggt.
  • Mirjam H
    Mirjam H skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 till en relativt omfattande renovering av vårt kedjehus. Vi flyttade blä en vägg, byggde nytt kök samt sovrum, jordade huset och målade hela huset invändigt.

Vår kontaktperson Oscar har varit mycket lätt att ha att göra med. Kommunikativ, trevlig kunnig och tillmötesgående! Svarar alltid i telefon och sms utan dröjsmål.

Vi har haft kontakt med målare, elektriker och snickare på plats. Alla har varit mycket trevliga, kommit på utsatta tider och utfört ett mycket bra jobb! Man har kommit med tips och idéer och gett råd kring materialval mm vilket varit uppskattat. Småsaker som skulle rättas till el korrigeras utfördes raskt.

På det stora hela ett mycket bra företag. Pålitliga, aldrig tvivlat en sekund på att jobbet inte skulle bli bra utfört. Vi är mycket nöjda med vår renovering och kan varmt rekommendera K3!
  • Jenny A
    Jenny A skrev om K3 Gruppen AB
    K3 bredskacklade och målade om väggar och tak innan vi flyttade in i vår nya lägenhet i Midsommarkransen. De gjorde ett fantastiskt jobb från första kontakten tills jobbet var klart. Det jag gillade mest med K3 var:

- Tydlig offert med detaljerad info kring vad som skulle göras och kostnader.
    - Alla vi kom i kontakt med på K3 var hjälpsamma och trevliga. Allt ifrån arbetsledaren till målarna och personen vi hade att göra med angående det administrativa. Vi fick även bra råd i uppstartsfasen som fick oss att tänka till angående färgval osv.
    - Vi hade en väldigt snäv deadline och gav K3 möjligheten att förlänga deadline eftersom vi insåg att den var lite väl snäv (vilket i så fall skulle innebära att vi skulle behöva flytta in senare än beräknat). Trots detta klarade K3 vår ursprungliga deadline med marginal. Detta innebar en stor lättnad för oss.
    - Kvaliten på bredspacklingen och målningen var perfekt och helt utan anmärkning.

När jag recenserar bolag brukar jag även skriva med både det jag upplevde vara positivt och negativt. I det här fallet har jag inte något negativt att säga om det jobb K3 utförde. Vi kommer definitivt anlita dem igen nästa gång vi behöver den här typen av tjänster.
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    Mycket nöjd med resultatet på vårt badrum! Väldigt proffesionellt företag / Sebastian
  • Peter D
    Peter D skrev om K3 Gruppen AB
    Mycket nöjd med välslipat och snyggt golv. Dessutom välstädat efter bra genomfört arbete. En synnerligen bra kombination !
  • Ulrika K
    Ulrika K skrev om K3 Gruppen AB
    vi fick K3 som rekommendation av några vänner. K3 var snabba på att återkoppla och vi fick ett första möte redan dagen efter. Upplever att K3 har varit proffsiga och hållit tidsplanen på att bra sätt, städar efter sig och håller snyggt. Snickarna var trevliga och mycket försynta. De hade bra känsla och kom med lösningsförslag som blev till det bättre. Hjälpte spontant till att bära upp möbler som inte ingick i deras arbete. Kakelsättaren var mycket noggrann och resultatet blev över förväntan trots lutande golv och sneda väggar. Målaren var kanske lite slarvig så det blev en del restarbete men i det stora hela kan vi varmt rekommendera K3.
  • Åsa Z
    Åsa Z skrev om K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 byggnads efter en förfrågan på Brabyggare.se. Jag ville riva två väggar, flytta köket och bygga ett sovrum av det gamla köket i min lägenhet. Kontakten med K3 har från början till slut fungerat utmärkt. De har gjort ett fantastiskt jobb. Jag har nu ett superfint nytt kök och ett fint sovrum till min dotter. K3 är ett företag som alltid finns tillgängliga för kunden. De löser ev problem och kommer med egna förslag på förbättringar, samt är flexibla för kundens önskan under arbetets gång. De är dessutom alltid i tid. Mitt kök följde tidsplan och offerten stämde. Jag kommer anlita K3 igen och rekommenderar dem starkt.
  • Viveca L
    Viveca L skrev om K3 Gruppen AB
    Skickliga hantverkare, alltid lätt att få kontant. Jättenöjd, alltid små saker som behöver justeras i efterhand. Blir de gjorda som överenskommet ger jag fem stjärnor.
  • Karin H
    Karin H skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    K3har motsvarat mina förväntningar och jag är mycket nöjd med de jobb de utfört. De är så proffsiga och dessutom trevliga att ha att göra med. Tvekar inte att anlita dem igen.

Karin Hallström
  • Christian J
    Christian J skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    K3 har hjälpt oss att renovera två badrum.
    Dom har trevliga och duktiga hantverkare som alltid kom på utsatt tid. Vi är väldigt nöjda med resultatet.
  • Lena S
    Lena S skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    Vi har fått vårt badrum och kök renoverat av K3 Byggnads och är mycket nöjda. De har utfört jobbet på ett proffsigt sätt både genom utfört arbete och snabb respons vid frågor. De har hållit tidsplan och uppträtt mycket kundorienterat. Vi rekommenderar K3, speciellt byggledare Babak .

Lena & Gordon
  • Jerker S
    Jerker S skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    Vi fick hjälp med att renovera badrum och lägga golvvärme och klinkers i ett annat rum. Vi är väldigt nöjda. K3 var snabbt på plats och gav snabb och professionell offert. Även arbetet påbörjades snabbt och de blev klara före utsatt tid. Resultatet blev bättre än vad vi tänkt och under arbetets gång hade vi en löpande och bra dialog med arbetsteam och ledning.
  • Johan W
    Johan W skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Kontaktade Oskar på K3 Byggnads för att göra om golven i min nya lägenhet. Efter gedigna svar på mina frågor och flertalet offerter landade jag i att göra om golven helt och lägga ny fiskbensparkett på det befintliga furugolvet.

Arbetet utfördes av Peter med bravur och golvet blev otroligt vackert. K3 levererade vad de hade lovat genom hela processen och kommunikationen var mycket bra. De problem som uppstod längsmed vägen (exempelvis trösklar) löstes utan problem.

Kommer inte tveka att anlita K3 igen, oavsett om det gäller golv eller annat som behövs fixas.
  • Stellan N
    Stellan N skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Klockrent utfört arbete. Enkel och smidig kommunikation under hela processen. De var klara tidigare än de först förväntade!
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 för målning av en hel lägenhet samt slipning och behandling av alla golv, inför inflytt. K3 var mycket hjälpsamma och gjorde allt för att hinna klart under tiden mellan att vi fick lägenheten till den dagen vi tänkt flytta in. Möjligen hade de kunnat vara tydligare med vad som brukar tillkomma till de ursprungliga offerterna, men överlag är vi väldigt nöjda med arbetet.
  • Maria K
    Maria K skrev om K3 Gruppen AB
    Vi valde K3 för måleriarbete och ett mindre golvsliparbete till en äldre våning på Östermalm. De var inte billigast men gav ett professionellt intryck vid våra kontakter och möten, något de väl levde upp till i praktiken också. Vi kan varmt rekommendera dem och deras målarmästare Soran och hans team för ett noga och väl utfört arbete. Vi är mycket nöjda.
    Maria Kron
  • Maria J
    Maria J skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    Vi är mycket nöjda med att vi valde K3 till vår badrumsrenovering. Renoveringen gick snabbt och smidigt och resultatet blev jättebra!
  • Maria K
    Maria K skrev om K3 Gruppen AB
    Med stöd av firman K3 har vi nyligen fått hjälp med måleriarbeten och viss golvslipning för en våning på Östermalm. Kontakterna med K3 har fungerat väl och professionellt. De är visserligen inte de billigaste på marknaden, men de har levererar ett mycket väl utfört arbete inom överenskomna tidsramar.. Vi vill särskilt framhålla målarmåstare Soran som ytterst kompetent och duktig i sin profession.
    Maria Kron
  • Madeleine A
    Madeleine A skrev om Kök & Badrum en del av K3 Gruppen AB
    Pålitliga, hjälpsamma och lyhörda! Höll tidsplanen! De är också trendmedvetna och har koll på inredning. Vilket känns skönt med alla beslut som måste tas under en renovering. Renoverat flera lägenheter och är helt klart nöjdast med K3!
  • Anna G
    Anna G skrev om K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 Stockholm för att byta träfasaden på vår villa. Resultatet blev jättebra. Under hela processen kände vi att vi hade bra kommunikation med hantverkare, arbetsledare och chef och alla våra önskemål gick att genomföra. K3 var inte det billigaste företaget vi fick offert från, men vi kände förtroende för dem från början och ångrade oss inte någon gång. En del extraarbeten blev nödvändiga, men inget gjordes utan att vi först blivit kontaktade.
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Bra bemötande från företaget
    Tjänsten levde upp till vår förväntan, saknade en genomgång och avstämning av genomfört arbete när det var klart
  • Jenny F
    Jenny F skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Jättefint målerijobb hos oss, utfört av Soran! Rekommenderas varmt! Med kort varsel fick vi hjälp med målning av ett sovrum.
  • Anja T
    Anja T skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Väldigt bra service och bra utfört arbete!! Högsta betyg.
  • Helena R
    Helena R skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Gruppen AB
    Från offert till slutförande har jag varit nöjd med K3. De har renoverat allt ifrån badrum/sovrum/vardagsrum/matrum. Skönt att ha en trygg byggfirma som kunde ta helhetsgrepp kring allt från el/VVS till måleri/snickerier och golvslipning. De har levererat ett proffsigt bemötande/arbete och kalkyler/offerter har stämt likväl som slutförande datum trots att jag som kund har justerat och valt tillägg utöver grundofferten. Riktigt nöjd med slutresultatet och kan lämna mina varma rekommendationer och de kommer få mitt förtroende för framtida arbeten/ Mvh Helena Rosén
  • Charlotte R
    Charlotte R skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Gruppen AB
    Arbetet var proffsigt utfört i tid och enligt offert. Vi är mycket nöjda och har uppskattat lyhördhet.kundservice och trevligt bemötande . Kommer anlita K3 vid nästa projekt/ Charlotte och Sue
  • Dan O
    Dan O skrev om K3 Gruppen AB
    Lite halvrasslig kommunikation. Sade att de skulle återkomma på måndagen om besked att lägga golv. Jag hör inget från dom och jag skickar mail tisdag för att se ifall det gick att lösa. Jag ringer sedan på tisdagen och får beskedet att de ska återkomma under dagen. Tiden går och det är först efter att jag lämnar en dålig rekommendation som jag får besked dagen därpå. Till deras försvar hörde jag av mig med kort varsel.

Jag är dock imponerad av att de, trots att de har så mycket att göra, gjorde en kraftansträngning att få in mitt projekt i schemat. Förra gången jag anlitade dom för att bredspackla och måla väggar blev resultatet riktigt bra. Det går att lita på att det jobb de utför blir väl utförda.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Startat och börjat enligt plan, bra jobb och inga överraskningar

Västmannagatan 56, 113 25 Stockholm