K3 Gruppen AB

Västmannagatan 56, 113 25 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på K3 Gruppen!

Här hittar du ett företag med stor kompetens gällande renoveringar och vi arbetar i hela Stockholm. Våra främsta områden är målning, tak och golvslipning. Inom dessa områden kan vi fixa det mesta, och vi har även ett väl upparbetat nätverk med kompletterande samarbetspartners som det skulle behövas.

Vi utgår ifrån ett kvalitetssystem och har självklart garanti på alla våra arbeten. Om du vill kan du få ett kostnadsfritt hembesök där vi diskuterar ditt projekt. Kontakta oss så berättar vi mer om våra tjänster!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 130 kunder tycker om K3 Gruppen AB

• Stefan H
    Stefan H skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 gruppen har nyligen hjälpt oss med att renovera vårt vadagsrum. De målade väggar och tak lister och fogar samt slipade/ pigmenterade/vaxade golvet.
    Allt arbete utfördes med stor noggrannhet och inom den offererade tidsramen.
    Imponerande. Vi är helnöjda.

Bästa hälsningar
    Marie och Stefan Hallberg
    Krukmakargatan 8
    Stockholm
  • Hanna N
    Hanna N skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    K3 var trevliga och kommunikativa i all dialog och utförde arbetet på utsatt tid. Väldigt kompetenta och tillmötesgående och skulle absolut använda dem igen!
  • Gustav E
    Gustav E skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Anlitade K3 för slipning, nåtning, pigmentering samt hårdvaxoljning av vårt köksgolv. Dessutom var golvet i dåligt skick på sina ställen och behövde repareras.

Vi är otroligt nöjda med resultatet och kontakten med K3!

Proffsigt, snabbt och enligt offert.
    Kommer att anlita K3 igen när vi ska slipa golvet i resten av lägenheten.
  • Eric Å
    Eric Å skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vill bara tacka för ett fantastiskt fint jobb som ni gjorde hos mig.
    Slipning av ekparkett med hårdvaxolja. Supersnyggt resultat!

Allt funkade bra, enkelt att boka, allt jobb gjordes när det var sagt och fakturan höll sig till offerten också, vilket alltid är tacksamt!

Tack så mycket!
  • Britt-Inger N
    Britt-Inger N skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag är mycket nöjd med mitt nyslipade och oljade parkettgolv. Alt fungerade jättebra från första kontakten till arbetet var avslutat. Rekommenderar därför gärna K3 Gruppen!
  • Anders B
    Anders B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vi slipade om parketten i Kök hall och vardagsrum.
    Vi fick en offert som vi godtog det kom 2 trevliga killar som passade tiden och vi gick igenom jobbet och blev rekommenderade en matt lack.
    jobbet utfördes på överenskommen tid och vi är mycket nöjda med resultatet den matta lacken är så mycket bättre än originalet och inga extra kostnader lades på.
    några veckor efter jobbet ringde K3 gruppen upp för att kolla att vi var nöjda och att inga frågor återstod SNYGGT andra hantverkare borde gå på kurs hos er!!
    MVH Anders Bergdahl
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Snabbt och professionellt bemötande. Kom som utlovat och gjorde ett mycket bra jobb.
    Trevliga och effektiva medarbetare.
    Kan starkt rekommenderas.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Redig offert på slipning och pigmentering av parkett. Jobbet igång snabbt och blev bra gjort av trevlig kille. Slutresultatet över förväntan.

Fredrik H, Huddinge
  • Kåre J
    Kåre J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Dom var trevliga, snabba på att svara och enkla att ha att göra med. Arbetet var mycket väl utfört.
  • Johan Z
    Johan Z skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Såväl bemötandet som utförandet var både trevligt som proffesionellt. Resultatet blev ett vackert golv som levde upp till våra förhoppningar.
  • Michael E
    Michael E skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Grymt bra utfört jobb, tydliga i kundkontakt samt väldigt serviceinriktade.

Jag vill varmt rekommendera dem!
  • Martin B
    Martin B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Bra utfört arbete. Lätta att få tag på via mejl och telefon. Trevliga.
  • Soren H
    Soren H skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Snab respons och bra kundservice
  • Hans Olof L
    Hans Olof L skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Bra bemötande och golvet blev helt enligt önskemålen.
  • Linnea W
    Linnea W skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Otroligt proffsiga och lätta att ha att göra med. Resultatet blev dessutom superbra. Kan varmt rekommendera K3!
  • Alicia A
    Alicia A skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Trevligt bemötande och smidigt utförande, helt klart en nöjd kund!
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 Gruppen för målning av vår fasad. Vi är super nöjda med arbetet och bemötandet vi fick. De kom när dem skulle, utförde arbetet enligt offerten och tog betalt precis de dem hade räknat på!

Oskar som var projektledare och killarna som utförde jobbet var mycket trevliga och tillmötesgående!
  • Joel H
    Joel H skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 när vi behövde måla om och slipa golven. Martin som vi hade kontakt med var snabbt ute med offert och hade ett väldigt trevligt bemötande från offert till fakturering. Arbetet vart utfört helt enligt mina förväntningar och jag kan starkt rekommendera dem för andra!
  • Jenny H
    Jenny H skrev om K3 Gruppen AB
    Varning för oseriös verksamhet! Tar inte ansvar fullt ut när det går snett. De man får träffa som verkar kunniga är inte de som utför jobbet. Jag skulle få huset målat (juli-16) och fick alla fönster förstörda, glasen byttes ut men även dessa blev förstörda, lång process men blir lovad att allt ska åtgärdas. I mars går vi återigen igenom allt, glasen ska bytas och en lista med restjobb ska åtgärdas. Envisas med att erbjuda kompensation för att slippa åtgärda glasen men det accepterar jag inte. Inget av detta är gjort o de svarar inte längre på mail!
    2017-08-19 K3 Gruppen svarar Jenny H
    Hej Jenny,
    Jag ska inte gå in i argumentation gällande det du skriver, vi har olika bilder här.
    Anledningen att vi inte har återkopplat känner du till.
    Vi har velat lösa denna sits många gånger men det har inte varit så lätt att komma fram till nåt.
    I dagsläget har du betalat oss 0 kr för ommålning av er fasad.

Oskar
    2017-08-19 Jenny H svarar K3 Gruppen
    Det stämmer ju inte, vi var överens om vad som skulle göras ett antal gånger men ni har inte hållt er till planen. Att jag inte har betalat beror ju på att jobbet inte är klart och skadorna kvarstår och det vet du. Färgen har börjat lossna på sina ställen vad det nu beror på. Varför du inte svarar har jag ingen aning om, jag vill fortfarande ha tillbaka mitt fönsterbleck i koppar som ni tog med er för att rengöra.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Cornelia F
    Cornelia F skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi har beställt målning av tak, väggar samt fönster. Vi är nöjda med resultatet, vi har fått snabba och raka besked inget krångel.
    Enda problemet var språkförbristning mellan målare och elektriker. K3 hjälpte till med förmedling av snickare samt elektriker som kan vara ett stort problem mitt i semestertider. Albert som är målare är en riktig duktig yrkesman som vi vill ge dagens ros.
    Hälsningar Cornelia & Jörgen Falk
  • Christer S
    Christer S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 slipade tre golv hos oss på Gärdet, väldigt bra bemötande, inga problem. Perfekt utfört jobb. Alla tummar upp👍👍
  • Anna D
    Anna D skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag älskar mina golv! Det var verkligen pricken över i:et i min lägenhet!
  • johan k
    johan k skrev om K3 Gruppen AB
    Trevligt och professionellt bemötande. Resultatet blev bra.
  • Madeleine E
    Madeleine E skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Väldigt service minded billiga och enkla att ha att göra med, tillgängliga och personliga. Vi bad dem slipa och färga vår ekparkett i exakt samma nyans som fanns i ett av våra rum och resultatet blev perfekt!
  • Oskar K
    Oskar K skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Grymt bra jobb och pålitligt!!
  • Eva A
    Eva A skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Den slitna parketten blev som ny. Trevlig personal, gick att boka snabbt o var punktliga.
  • Diana T
    Diana T skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Slipning och hårdvaxoljning av parkettgolv. Blev mycket nöjda med resultatet!
    I planeringsfasen rådde en del osäkerhet, kunskapen i området skiljer sig mellan olika personer i företaget, vi upplevde det delvis som svårt att få svar på våra frågor innan vi fick tala med chefen.
    Jobbet utfördes snabbt och proffsigt och till ett rimligt pris. Vi kommer att anlita K3 igen.
  • Caroline R
    Caroline R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Trevligt och personligt bemötande. Arbetet utfördes noggrant och vi är mycket nöjda med slutresultatet.
  • Victor E
    Victor E skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Anlitade K3 för att måla om tak och väggar, slipa och lacka golven samt byta ut och måla golvsocklar. Arbetet genomfördes fackmannamässigt och slutresultatet blev mycket bra.

Bemötandet har också varit trevligt och de utsatta tidsramarna har hållits.
  • Madeleine S
    Madeleine S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag hittade K3 av en slump men fick redan på telefon ett väldigt seriöst och proffsigt bemötande vilket gjorde att jag valde K3 för slipningen av mitt golv. Jag lämnade en nyckel, åkte på semester och kom hem till ett perfekt slipat och pigmenterat golv. Jag rekommenderar!
  • Marcus E
    Marcus E skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 för golvslipning av parketten inför inflyttning i ny lägenhet. Trots att det var mitt i semestertider fick vi jobbet utfört när vi önskade. Vi ändrade oss från lackning till hårdvaxoljning veckan innan, utan problem trots att det påverkade tidplanen.

Proffsigt och trevligt bemötande hela vägen, snabbt utfört, snyggt resultat och vettigt pris.

Det enda som inte var perfekt var att fakturan inte kom fram, men det har sannolikt inget med företaget att göra. Dessutom löstes det lätt med ett telefonsamtal.
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vi var mycket nöjda då dom var professionella från början till slut. Resultatet blev över förväntan då det var ett mycket gammalt golv i ett hus från 1936.
  • Frank M
    Frank M skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Använt mig av K3 ett par gånger nu för att slipa och pigmentera mina golv och dom har alltid gjort ett bra jobb. Proffsigt bemötande från början till slut. Rekommenderar dom varmt.
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Trevligt bemötande o proffsigt utfört jobb.
  • Lena B
    Lena B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket bra resultat när vi slipade golvet. Blev mycket bra bemött. Kan verkligen rekommendera K3 Gruppen AB.
  • Beatrice K
    Beatrice K skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 slipade och vitvaxade vår ekparkett (ca 70 kvm). Professionellt gjort med mycket gott resultat! Arbetet blev klart inom utlovad tid. Trevlig och noggrann golvslipare, bra kontakt med kontoret där personalen var lätt att nå vid frågor. Vi skulle rekommendera K3 vidare!
  • Robin S
    Robin S skrev om Totalentreprenad / Tillbyggnader en del av K3 Gruppen AB
    K3 har hjälpt oss med renovering av vår lägenhet. Vi är väldigt nöjda med deras alltigenom professionella arbete från skissbordet till färdigställd lägenhet.

Vi kan varmt rekommendera K3!
  • Harrisson V
    Harrisson V skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Jag behövde måla om golv och köksluckor. Fick offert dagen efter besiktningen utfördes. Arbetet påbörjades en vecka senare och var klar till utlovad tid. Resultatet uppfyllde mina förväntningar. Jag är mycket nöjd med hela processen.
  • Eric R
    Eric R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Då min lägenhet behövde målas om tog jag in tre offerter från olika målerier, valet föll på K3.
    Dom kom som utlovat och utförde exakt vad vi kommit överens om. De var inte företaget med billigast pris av de tre men eftersom allt gått som planerat är jag mer än nöjd! Jag kan starkt ge mina rekommendationer för detta företag.

Eric Roos
  • John Z
    John Z skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 för ytskiktsrenovering, golvslip och en mindre ombyggnad. Jag blev proffsigt bemött och hade en kontaktperson som höll mig uppdaterad under hela processen. Jobbet blev klart på utsatt tid och resultatet var över all förväntan! Kan verkligen rekomendera detta företag!
  • Denny R
    Denny R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Bra service och klara för utlovat!
    Rekommenderas varmt!
  • Rikard R
    Rikard R skrev om K3 Gruppen AB
    Högsta varning mot detta bolag. Helt oseriösa. Tidigare bolag hette K3 Stockholm AB med orgnr.556473-8762. Detta bolag namnändrades den 30/5-17 till Haga Norra Husteknik AB för att den 1/6-17 namnändra ännu en gång till Järva Krog Husteknik AB som sedan försattes i konkurs den 9/6-17. K3 Gruppen AB hette tidigare H.G. Lundberg Aktiebolag varför det ser ut som om K3 Gruppen har 3 befintliga bokslut. Rekommendationerna som ligger på Reco är från tidigare bolag och läser man dessa ordentligt så kommer man finna att nästan samtliga rekommendationer är skrivna på samma sätt varför man kan ifrågasätta om det verkligen är kunder som har skrivit dessa.
    2017-08-01 K3 Gruppen svarar Rikard R
    Hej Rickard,
    Oss veterligen är du inte kund till oss.

Det stämmer att K3 Stockholm AB gått i konkurs detta efter att vi under slutet av 2016 och början av 2017 åkt på ett antal större kundförluster. Våren 2017 beslutade vi oss för att inte längre fortsätta med Kök och Badrum samt större renoveringar. En av våra tidigare anställda tog då över bolaget för att fortsätta med de verksamhetsområdena under nya förhållanden med inriktning på endast Kök/Bad och större renoveringar. Tyvärr gick det inte som de nya ägarna och vi hade hoppats på så bolaget ansökte om konkurs i juni 2017 som du skriver.
    Detta betyder inte att vi är oseriösa, även när vi haft det tufft har vi alltid satt våra kunder först och sett till att eventuella problem har blivit lösta.

I den nästa del av inlägget anklagar du oss för att ha fuskat med våra recos, detta är helt felaktigt och förtal.
    K3 Gruppen sysslar i huvudsak med golv samt målning och har uteslutande nöjda kunder. Att vi skulle fuska till oss över 90 recos är totalt skitsnack.
    Om du ringer eller mailar oss och talar om vem du är så ska vi ge dig kontaktuppgifter till samtliga.

Vi på K3 Gruppen jobbar dagligen för att leverera tjänster av högsta kvalitet och de gånger vi inte lyckas till 100 % tar vi alltid vårt fulla ansvar oavsett.

Oskar
  • Gregor M
    Gregor M skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi har samarbetat med K3 under lång tid och är mycket nöjda med att jobba tillsamnans.
    Alltid bra jobb med kvalitet.
    Alla på firman är lätta att ha att göra med!
    Rekommenderas.
  • Jakob H
    Jakob H skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Trevlig och proffsigt bemötande..slipade 110 kvm fiskbensparkett med toppen resultat. Mycket nöjd
  • Patrik J
    Patrik J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag är mycket nöjd med K3 Gruppens bemötande och höga servicegrad. Arbetet utfördes med stor precision och noggrannhet. Jag är mycket nöjd med behandlingen av mitt golv.
  • Benny H
    Benny H skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Behövde snabbt hjälp att måla om hela lägenheten och slipa parketten, innan jag flyttade in i min nya lägenhet. Jag hade mindre än 3 veckor på mig och tänkte att det skulle bli svårt. Inga problem sa K3, vi fixar och det gjorde dom. Tack.
  • Sandro M
    Sandro M skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 har lagt in fiskbensparkett hos oss med fint resultat. Vi har även pigminterat golven med hårdvaxolja och det blev supersnyggt!
    Kan rekommenderas.
  • Dilman B
    Dilman B skrev om K3 Gruppen AB
    Anlitade k3 för ca 1,5 år sen.
    För golvläggning.
    Dom gjorde all jobb fel.
    1-dom la in golvet i mitt kök åt motsat håll.
    2- dom använde dörrfoder istället för golvlister.
    3-hade inte änns satt tillbaka dörrlistorna.
    Fick göra själv.
    4-golvet var en oljat golv från bauhus som jag sa till dom jag vill ha det golvet.
    Viste inte det var oljat golv.
    Dom bara la in det utan att på peka att golvet ska oljas in i samband läggning.
    5-dom nekade till all fel
    6- anmälde hos allmäna reklamationsnämnden
    Fick bara tillbaka ca 4000kr
    Efter 7 månader vilket golvet som dom förstörde kostade mig över 55,000kr.
    Välja en anna firma här kommer ni inget vart.
    Jag lever fortfarande med golvet så om nån är nyfikna på se så är det välkommna hem till mig då ser ni vilket arbete dom gör.
    2017-07-07 K3 Byggnads svarar Dilman B
    Hej Dilman,
    Det är som sagt mer än 1 år och 6 månader sen och ärendet har varit uppe hos ARN som gav dig rätt på 1 av 7 punkter där du tyckte att vi gjort fel. För denna punkt har du även fått ekonomiskt kompensation.
    Vi har även erbjudit oss att göra om jobbet till ett kraftigt rabatterat pris för att hitta en lösning men du ville ha tillbaka alla pengar för arbetet och material annars ville du inte göra upp.
    Din "besiktningsman" som du anlitade har efter han sett arbetet hos dig, anlitat oss för golvarbete.
    Att vi har olika synpunkter om vad som har gjorts rätt och fel under renoveringen hos dig är helt klart.
    Det material som du nämner är material som vi köpt efter att du skickat oss artikelnummer på Bauhaus.
    Vi har dock lärt oss att vi ska ha bättre koll på vart och hur vi köper material till kunder.

Hoppas du kan släppa detta nu.

Trevlig sommar!

Oskar K3
    2017-07-12 Dilman B svarar K3 Byggnads
    Ja juste jag har fått erbjudanden från K3 att lägga om golvet på nytt med samma gammla golv.
    Bara det sägar sig själv att det är ett skämt och ingen professionalitet.
    Jag vill ni ska lägga om golvet med nytt golv och i rätt riktining.
    Ni tro er att jag var bara ute efter pengerna för jag var tidlig med mina krav.
    Jag har fått ca 4000kr av er vilket det inte räckar inte långt om jag ska lägga om mitt golv i köket på nytt och Oskar skriver till mig att jag ska släppa det??
    Va?
    När jag går till mitt kök så mår jag dålig varje gång jag ser den fina golvet som ligger åt motsat håll.
    Varför jag skriver ju det härför att det inte flera som ska hamna i smma misstag och fälla som jag.
    Jag hade mycket bra känsla när jag kontaktade K3 till den dagen dom började arbete då såg jag verken Oskar från k3 eller inte viste änns vilka som var hos mig som la in golvet.
    Han skickade killar dom kunde inte änns läsa på Golvtillverkarens instruktion från Berg o Berg.
    Så detta leder till noll professionalitet.
    Välje en annan Golvläggare
    Dilman Balisani
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Tom D
    Tom D skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket hög servicenivå och trevliga killar
  • Jan S
    Jan S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 för ommålning av vårt hus och i samband med det behövde också en del fasadbrädor bytas ut. Dessutom behövde ett nytt balkongräcke snickras till. Arbetet blev mycket väl utfört och kontakten med Timo, arbetsledare och den som utförde alla snickerijobb, var mycket god. Vi tycker arbetet blev mycket bra och snyggt.

Västmannagatan 56, 113 25 Stockholm