K3 Gruppen AB

Västmannagatan 56, 113 25 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på K3 Gruppen!

K3 Gruppen är ett företag som tycker att nöjda kunder är det bästa som finns och vi jobbar varje dag för att ha just det. Våra kunder är privatpersoner, företag, kommuner, förvaltare, BRF, och både kommunala & privata fastighetsägare i Stockholm & Mälardalen.

Vi utför både små och stora jobb. Vi är försäkrade via IF.

Alla våra hantverkare är rutinerade yrkesmän med gedigen erfarenhet inom sitt område. Vi utgår ifrån ett kvalitetssystem och lämnar självklart garanti på alla våra arbeten. Om du vill kan du få ett kostnadsfritt hembesök där vi diskuterar ditt projekt.

Kontakta oss så berättar vi mer om våra tjänster!

Golv

Våra golvläggare utför allt från underhåll & golvslipningar, läggning av massiva trägolv så som fiskbensparkett, till läggning av klickgolv.

Vi tycker det är det superroligt att hjälpa våra kunder rätt i djungeln av olika produkter och behandlingar.

Vi utför behandlingar med lack, olja, lut, hårdvaxolja, såpa m.m.

Inget jobb är för litet eller för stort.

Vi slipar med moderna maskiner för att få så lite påverkan för kunden som möjligt.

Målning

Vi arbetar med alla typer av målningsuppdrag och kan även hjälpa till med tjänster såsom el, något som ofta kommer upp i samband med större målningsprojekt.

Under utesäsongen så gör vi gärna fasader och andra projekt utomhus.

Snickeri & Plattsättning

Vår snickeriavdelning utför framför allt köksrenoveringar och andra standardjobb såsom att bygga väggar, sätta upp nya lister. Vi har även duktiga finsnickare som kan platsbygga garderober, hyllor m.m. När vi har utesäsong så gör vi gärna altaner och fasadbyten.

I våra arbeten tar vi helhetsansvar och löser även el, vvs och plattsättning.

Vår plattsättningsavdelning utför främst badrumsrenoveringar men vi jobbar även åt stora företag/kommuner med åtgärder i offentliga miljöer såsom pendeltågsstationer och liknande.

Vi innehar certifikat från BKR (Bygg & Keramikrådet).

Tak

Vår takavdelning utför alla typer av takentreprenader – såväl nyproduktion som omläggningar av tak – allt från små garagetak till stora industritak. Vi arbetar med alla typer av material såsom takpannor, papp och duk. Vår plåtavdelning utför bandtäckningar samt tillverkning plåtbeslag i vår plåtverkstad.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 187 kunder tycker om K3 Gruppen AB

• Thomas Ö
    Thomas Ö skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Köpte golv slipning av parkettgolv och blev väl bemött och resultatet alldeles utmärkt. Läs mer
  • Mats F
    Mats F skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Golvslipning, bra utfört, höll tider, snabba svar på mail m m Läs mer
  • Mattias B
    Mattias B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Supersnabba, professionella, passade tider. något dyra, men för servicen är var det värt det! Läs mer
  • Kenth A
    Kenth A skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Utmärkt jobb och de håller vad de lovar. De som målade vårat jobb var väldigt noggranna och när jobbet var klart så städade upp otroligt bra. Som om de aldrig varit här. De höll även tiden de lovade att jobbet skulle vara klart. Ett mycket bra företag som vi kan rekommendera . Läs mer
  • Inger Ö
    Inger Ö skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Golvslipning
    Utmärkt bemötande
    Mina förväntningar om ett fint golv infriades Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Beställde golvslipning och behandling av parkett. Trevligt bemötande från start med offerter och Oskar mötte upp oss i butik och rådgjorde vid val av behandling. Arbetet tog kortare tid än vad vi trodde och vi hade bra kontakt med arbetsledaren under dagen. Rekommenderas. Läs mer
  • Anna-karin P
    Anna-karin P skrev om K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 gruppen för att bygga ett räcke med ett antal grindar till vår altan. Snickaren, som hette Dimitrios, gjorde ett jättebra jobb, vi är mycket nöjda! Han designade själv hur räcket skulle se ut och kollade av med oss kontinuerligt om vi var nöjda med vad han gjort och om vi var med på hur han tänkte sig nästa steg. Även den kontakt vi hade med ansvarig på K3 gruppen fungerade mycket bra. Vi kan varmt rekommendera denna snickare och K3 gruppen! Läs mer
  • H
    H skrev om K3 Gruppen AB
    De "glömde bort" avtalad tid för att komma och titta på arbete inför offertlämnande trots bekräftelsemail. Där gick jag och väntade och när jag mailade fick jag svaret att de glömt.
    Första intrycket är viktigt, kommer man inte i tid till första träffen säger det mig tillräckligt om hur efterföljande arbete kommer bli och hur mycket man kan lita på företaget. blir tyvärr inte så att vi anlitar dem efter detta.. Läs mer
    2018-07-10 K3 Gruppen svarar H
    Hej H,
    Jag är ledsen att vi missade mötet med dig.
    Vi har högsäsong och veckan som du och jag bokade mötet hade vi sjuk personal vilket ledde till att vi inte hann med allt vi ville.
    Ditt svar kom in på en söndag och vi fick mycket mail under måndagen så det missades tyvärr.
    Trevlig sommar!

• Klas A
    Klas A skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Snabbt, enkelt och bra resultat.
    Vi är mkt nöjda
    //Klas Läs mer
  • Hans-Olof S
    Hans-Olof S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Golvslipning och lackning. Blev väldigt positivt bemött både vad gäller offert, arbete och fakturering. Ordning och reda samt kontinuerlig kommunikation och återkoppling. Inte billigast med bästa valet! Läs mer
  • Annika A
    Annika A skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag trodde att våra golv och vår trappa var bortom all hjälp! Jag kontaktade K3-gruppen och inom kort kom Walther och trollade. Våra golv blev som nya, vi begriper fortfarande inte vad som hände!
    Tack K3-gruppen!! Läs mer
    + Underbart resultat
    - Blev något dyrare än offert. Läs mer
  • Emma L
    Emma L skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Snabba, pålitliga och trevliga! K3-gruppen har vid flera tillfällen gjort målningsjobb hos mig, är nöjd. Läs mer
  • Petra B
    Petra B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Beställde golvslipning av vår ekparkett. Väldigt fint resultat. Snabbt att få tid. Läs mer
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 Jruppen för att slipa och pigmentera mitt parkettgolv. Jag hade en målbild hur jag ville att resultatet skulle bli och jag måste säga att resultatet blev över förväntan. Hantverkarna visade att de verkligen kunde sin sak och jag fick ett bra bemötande. Det fanns vissa repor och skador i parketten som de lagade så bra att det ser ut som nytt. Läs mer
  • Philip K
    Philip K skrev om Snickeri och plattsättning en del av K3 Gruppen AB
    Jag köpte en blandad tjänst utav K3 som byggde om delar av mitt kök, la både parkett och klickgolv, tapetserade om, borrade dit duschvägg samt byggde om en tvättstuga. Jag blev bemött på ett riktigt trevligt och proffsigt sätt som indikerade att de ställde upp och kunde erbjuda alla slags möjliga lösningar för mina behov.

Under arbetets gång har jag varit pappaledig och personligen fått träffa de olika hantverkarna. Samtliga har genomsyrat fackmannamässig proffsighet, de har varit flexibla och ständigt varit kontaktbara på telefon. Vid ett tillfälle, när jag uttryckte att vi desperat behöver få igång vår diskmaskin, kom en utav grabbarna på helgen för att få igång den.

Jag skulle lätt rekommendera K3-gruppen och deras hantverkare till samtliga, det skulle er lägenhet eller ert hus säkerligen må bra utav.

Jag brukar sällan skriva liknande gensvar då jag anser att företagen bör göra sitt jobb på det sättet K3 gjorde. Men eftersom jag hittade K3 på Reco vill jag passa på att slå ett extra slag för dem så att fler kan få ta del av deras hantverkare.

Tusen tack för hjälpen! Läs mer
  • Eric J
    Eric J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Har bara gott att säga om K3, kunde inte ha blivit bättre! Läs mer
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Snabba och skickliga, noggranna. Ett bra utfört måleriarbete. Läs mer
  • Jhonny  A
    Jhonny A skrev om K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 för golvslipning med behandling vit pigmentering. Jag är så nöjd! Över all förväntan! :)
    Tack.
    MVH Jhonny Läs mer
  • Lina S
    Lina S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Målningen var toppen!
    Sjukt bra service med både färgval och andra önskemål.
    Samt smidiga med tider etc Läs mer
  • Petri S
    Petri S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Har anlitat K3 som underentreprenör flera gånger alltid med bra resultat ,alltid i tid som är viktigt för oss ,mycket nöjd Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket kundorienterad personal som tog väl hand om mig från första kontakten.
    Vi slipade om golven i 2 rum och fick dem pigmenterade så att det blev samma nyans i rummen trots olika träslag.

De gjorde ett fantastiskt fint arbete och vi är mycket nöjda med allting! Läs mer
  • Ola B
    Ola B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Proffesionellt skött, från första kontakt till genomfört arbete. Läs mer
  • Christina E
    Christina E skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag fick mina golv slipade och hårdvaxoljade. Fick mycket trevligt bemötande, de genomförde jobbet på mkt kort varsel, smidig planering och superfint resultat! Duktiga och noggranna. Kan bara ge de det bästa betyget. Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 Gruppen för en invändig arenovering. Alla ytskikt i sex rum, en ny dörr i en innervägg och totalrenovering av all el.

Bemötande har genomgående varit väldigt bra och vi är väldigt nöjda med resultatet. Det har hela tiden varit lätt att prata med Oskar och lätt att få tag på honom och hantverkarna har varit trevliga och noggranna. Projektet växte delvis fram under tiden och vi hade en kontinuerlig dialog som funkade bra.

På ett projekt som detta vore det förvånande om det inte blev några missförstånd, vilket det blev ett par som t.ex. att snedtak/väggar på övervåningen inte tapetserades, men det åtgärdades omgående så fort det påpekades.

Om det är något vi är missnöjda med så är det att flera golv inte skyddades trots att vi påpekade att de var oskyddade. Två skulle ändå slipas, men det blev några mindre skador i köksgolvet och ett nylagt golv fick slipas om på grund av större hack i samband med rörmokeriarbeten. Vi kom dock överens om prisavdrag för detta som vi var nöjda med.

Vi är också missnöjda med en underentreprenör som anlitades för att avjämna ett golv och lägga in platonmatta i ett källarrum. Det var svårt att få kontakt med dem om detaljer kring utförandet och materialredovisningen var väldigt oklar.

I kontrast till detta står elektrikerna han samarbetar med som gjorde ett fantastiskt jobb och var otroligt lätta att göra med, allt blev precis som vi ville och bättre därtill.

Kan varmt rekommendera Oskar och K3 Gruppen för den här sortens renoveringar. Läs mer
  • Andréas E
    Andréas E skrev om K3 Gruppen AB
    K3 Byggnads gjorde ett badrum hos oss i maj/juni 2017. Sedan gick dom i konkurs. Det verkar nu när jag läser Reco att man vetat detta redan under våren, men ändå bokat in nya jobb. Det betyder att den garanti man lämnade på jobbet, inte gäller vilket är tråkigt för mig som kund. Dock var jobbet bra genomfört, resultatet bra och bra kontakt med både ledning och byggare. Förstår nu också att eftersom man visste detta, så valde man att lägga ut resterande renovering av huset på en av K3 rekommenderad firma. Bra resultat även där (Marlons Måleri).
    Dock skulle jag gärna vilja att K3 gruppen tar ett sista ansvar för en rest i badrummet (liten del i taket som behöver målas en gång till) samt att en betongvägg i pannrummet (där rörgenomdragning gjordes) är ordentligt skadad och inte återställd.
    mvh
    Andréas Ek
    Farsta Läs mer
    2018-03-20 K3 Gruppen svarar Andréas E
    Hej Andreas,
    Det stämmer att ett av våra bolag som utför badrumsrenoveringar inte klarade sig då vi haft stora kundförluster.
    Vi jobbade självklart för att så inte skulle bli fallet men klarade inte det tyvärr.
    Om vi bara känt till dina problem så hade vi hjälpt dig med detta. Kontakta mig på info@k3gruppen.se så ska jag se till att lösa dina problem! Jag har samma mobilnr som sist vi hade kontakt om du hellre vill ringa!

2018-03-26 Andréas E svarar K3 Gruppen
    Ok. Tack Oskar. Skickar ett mail.
    Mvh Andréas Ek
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Andréas E gillar detta
  • Per W
    Per W skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag anlitade KG-gruppen för slipning, pigmentering och hårdvaxinoljning av parkettgolv och är mycket nöjd.

Nöjd kund i Danderyd Läs mer
  • Viktor B
    Viktor B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Snabbt svar på offert, bra bemötande, smidigt jobb med vårt golv. Dock slabbades lite färg på listerna. Läs mer
    2018-02-28 K3 Gruppen svarar Viktor B
    Hej Viktor,
    Tack för din reco! Det som blivit skadat på listerna är vårt ansvar.
    Jag kommer kontakta dig för att måla på dom.

• Erik W
    Erik W skrev om Snickeri och plattsättning en del av K3 Gruppen AB
    Fick ett väldigt proffsigt bemötande. Frågorna jag ställde fick jag tydliga och förstående svar på. Under hela processen så följdes saker upp löpande om det var något jag undrade över. Besiktning och tidsplan hölls utan några problem alls. Kan varmt rekommendera K3 gruppen för utförande av jobb.

Dom var tydliga och proffsiga från start till mål. Läs mer
  • Roger C
    Roger C skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Mycket trevligt bemötande
    Inget krångel
    Jobbet utfördes utan problem Läs mer
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket medgörliga och serviceorienterade, riktigt fint slutresultat! Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 gav en snabb, personlig och professionell återkoppling på vår förfrågan samt god hjälp i alla de val som skall utföras. Slipning och ytbehandling utfördes på utsatt tid till utsatt kostnad och noggrant/snyggt genomfört. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar K3 till andra med golvslipningsplaner. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Finns bara bra saker att säga. Gjort ett fantastiskt snyggt jobb. Både projektledare och målarteamet väldigt träevliga och gör jobbet i tid även om vi ändrade och la till under jobbets gång. Läs mer
  • Pelle L
    Pelle L skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Offertnivå i nivå med övriga aktörer.
    Flexibla med tid för genomförande, (man vill ju vara bortrest när golv slipas och lackas). Resultatet: Ett väldigt slitet parkettgolv och trappa med ett väldigt tjockt lager gammalt lack är numera som ett sprillans nytt golv. Otroligt nöjd med detta resultat som jag inte trodde var möjligt!
    Extraservice i form av att släppa in och mata katten gjordes med ett leende.

//Pelle Läs mer
  • James S
    James S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vi hade bråttom med ett golvslipningsuppdrag och K3 Gruppen var väldigt tillmötesgående. Vi fick tid samma vecka och allting gick smidigt till. Utförandet var väldigt proffsigt och resultatet var mycket bra. Priset var helt marknadsmässigt.

Skulle absolut rekommendera K3 Gruppen. Läs mer
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Mycket bra bemötande, lätt att hålla kontakt. Målningen känns mycket välgjord och tiden hölls.

Ulla Liljekvist Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Väldigt trevliga och levererade ett superresultat! Läs mer
  • Claudia E
    Claudia E skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Bra kommunikation via mejl, snabba svar, trevligt bemötande, följer upp hur det har gått.

Handverkarna var inte i tid. Även om det enbart var 10 min så är det störande om man ska iväg till jobbet.

Sammanfattningsvis mycket nöjd. Resultatet blev väldigt fint Läs mer
    2018-02-01 K3 Gruppen svarar Claudia E
    Hej Claudia,
    Vi är mycket måna om att vara i tid och är medvetna om att minuterna på morgonen är viktiga. Ledsen att vi inte var i tid denna gång! Ska ta upp det med killarna.
    Tack för din feedback!

• Björn M
    Björn M skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 slipade våra golv o målade om trappa o kök i Gamla Stan. Vi är så nöjda o kan verkligen rekommendera dem. Riktiga Proffs från rådgivning, till utförande Läs mer
  • Gustav F
    Gustav F skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3-gruppen var hemma hos mig och slipade mitt parkettgolv i vardagsrummet. De la även på en behandling efteråt. Jag är supernöjd med resultatet som faktiskt blev över förväntan. Läs mer
  • Kristian P
    Kristian P skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Anlitade K3 för slipning/lutning/behandling av äldre furugolv. Fick ett mycket bra bemötande med tips/råd på behandling. Arbetet utfördes och var klart under överenskommen tid. Mycket nöjd med resultatet och kan verkligen rekommendera att använda K3 gruppen för den här typen av jobb. Läs mer
  • Julianna T
    Julianna T skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket snabb och effektiva golvslipare.
    Utomordentligt trevliga och bra på alla sätt.
    Golvet blev super!!!!! Läs mer
  • Arash M
    Arash M skrev om Snickeri och plattsättning en del av K3 Gruppen AB
    Vi har renoverat kök och badrum med K3 och är mycket nöjda med allt ifrån offert, projektledning och utfört arbete! Läs mer
  • Frida C
    Frida C skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vi slipade och hårdvaxoljade vår parkett och det blev superbra. Trevligt bemötande rakt igenom! Läs mer
  • Oscar O
    Oscar O skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Vi slipade och vitpigmenterade hela övervåningen och är jättenöjda med resultatet. Golvet blev perfekt och även lister och detaljer blev över förväntan. Arbetet gick snabbt och vi kan varmt rekomendera K3 golv. Läs mer
  • William F
    William F skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 kom dagen efter att jag ringde och slipade mina golv samt behandlade. Det var klart inom tre dagar som avtalat och resultatet blev strålande.

Mycket uppskattat att de kunde komma med så kort varsel. Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Bra offert, målarna kom in snabbt och Konstantin som var arbetsledare var mycket hjälpsam och kom med bra råd.
    Kommer anlita igen nästa gång! Läs mer
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket hjälpsamma och bra resultat! Läs mer
  • Pierre W
    Pierre W skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Jäkligt nöjd med både jobb och framförallt inget krångel när jag fick offerten och ville båda lägga till Mer jobb och ha det utfört snabbt . Bra och trevlig service från dag ett ! Pluspoäng för trevlig personal Läs mer
  • Christer C
    Christer C skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 har slipat och vaxat mitt gamla parkettgolv. Man har gjort ett bra jobb. Kom och avslutade på överenskommen tid, samt uppträtt mycket trevligt och tjänstvilligt på,plats. Läs mer

Västmannagatan 56, 113 25 Stockholm