K3 Gruppen AB

Karlbergsvägen 63, 113 35 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på K3 Gruppen!

K3 Gruppen är ett företag som tycker att nöjda kunder är det bästa som finns och vi jobbar varje dag för att ha just det. Våra kunder är privatpersoner, företag, kommuner, förvaltare, BRF, och både kommunala & privata fastighetsägare i Stockholm & Mälardalen.

Vi utför både små och stora jobb. Vi är försäkrade via IF.

Alla våra hantverkare är rutinerade yrkesmän med gedigen erfarenhet inom sitt område. Vi utgår ifrån ett kvalitetssystem och lämnar självklart garanti på alla våra arbeten. Om du vill kan du få ett kostnadsfritt hembesök där vi diskuterar ditt projekt.

Kontakta oss så berättar vi mer om våra tjänster!

Golv

Våra golvläggare utför allt från underhåll & golvslipningar, läggning av massiva trägolv så som fiskbensparkett, till läggning av klickgolv.

Vi tycker det är det superroligt att hjälpa våra kunder rätt i djungeln av olika produkter och behandlingar.

Vi utför behandlingar med lack, olja, lut, hårdvaxolja, såpa m.m.

Inget jobb är för litet eller för stort.

Vi slipar med moderna maskiner för att få så lite påverkan för kunden som möjligt.

Målning

Vi arbetar med alla typer av målningsuppdrag och kan även hjälpa till med tjänster såsom el, något som ofta kommer upp i samband med större målningsprojekt.

Under utesäsongen så gör vi gärna fasader och andra projekt utomhus.

Snickeri & Plattsättning

Vår snickeriavdelning utför framför allt köksrenoveringar och andra standardjobb såsom att bygga väggar, sätta upp nya lister. Vi har även duktiga finsnickare som kan platsbygga garderober, hyllor m.m. När vi har utesäsong så gör vi gärna altaner och fasadbyten.

I våra arbeten tar vi helhetsansvar och löser även el, vvs och plattsättning.

Vår plattsättningsavdelning utför främst badrumsrenoveringar men vi jobbar även åt stora företag/kommuner med åtgärder i offentliga miljöer såsom pendeltågsstationer och liknande.

Vi innehar certifikat från BKR (Bygg & Keramikrådet).

Tak

Vår takavdelning utför alla typer av takentreprenader – såväl nyproduktion som omläggningar av tak – allt från små garagetak till stora industritak. Vi arbetar med alla typer av material såsom takpannor, papp och duk. Vår plåtavdelning utför bandtäckningar samt tillverkning plåtbeslag i vår plåtverkstad.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 217 kunder tycker om K3 Gruppen AB

• Peter O
    Peter O skrev om Snickeri och plattsättning en del av K3 Gruppen AB
    Jag fick en stor vattenskada på mitt badrum i sommarhuset i skärgården. Försäkringsbolagets byggbolag "havererade" redan på offert tidplanstadiet och hösten/ vintern närmade sig. Jag fick kontakt med K3 Gruppen genom en granne och på några dagar hade de besiktigat badrummet och lämnat en mycket bra offert.
    Några veckor senare är bygget genomfört och färdigställt. Allt har fungerat till 100% vad gäller kvalite, pris, tidsplan och kompetent och trevlig personal, bättre uppfyllda kan inte mina förväntningar bli. Läs mer
  • Johan S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Otroligt väl bemötande. Punktliga till möten och tidsplaner. Blev väldigt nöjd av de tjänster jag köpte av dem.

Johan Läs mer
  • Halleberg Tomtägarförening N
    Halleberg Tomtägarförening N skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Projektet gällde ommålning av vänthus på skärgårdsö, och K3 var en dröm att arbeta med. De infann sig snabbt på plats, levererade en fullgod offert inom några dagar och påbörjade arbetet i tid samt slutförde det före utsatt tid. Målarna var snabba, professionella och gjorde ett utmärkt arbete. Vid slitgenomgången hjälpte de oss att identifiera åtgärder vi själva kunde vidta för att förlänga vänthusets livstid, åtgärder som vi nu lagt till det årliga höstdagsverket.

K3 kan varmt rekommenderas, och ifrån första möte till faktura var deras bemötande trevligt och lyhört. Flera föreningsmedlemmar - med bakgrund i hantverk och måleri - har varit med och utvärderar arbetet och vi är alltigenom nöjda. En lokal, snabb, driven och resultatinriktad entreprenör! Läs mer
  • Tomas S skrev om K3 Gruppen AB
    Vi bokade golvslipning samt lackning genom K3, kommunikationen var bra från start.
    Dagen då golvet skulle slipas så fick vi hjälp med val av lack för att anpassa det till våra övriga rum.
    Vårat gamla vardagsrumsgolv blev som nytt, vi kunde inte vara mer nöjda :)
    Tack till Nelzon Catari och bror för ett fint bemötande och väl utfört arbete! Läs mer
  • Håkan O skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Seriösa och lyssnar på kunden. Kontaktperson som hör av sig och följer upp Läs mer
  • Göran F skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Slipa måla parkett golv
    Ok
    Allt perfekt Läs mer
  • Lars S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Slipning och lackering av parkettgolv, jag blev bra bemött. Läs mer
  • Paulina D skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    K3 slipade våra trappor inne och träveranda ute. Resultatet blev över förväntan! Trevligt bemötande, snabba hantverkare och jättefina golv. Kan verkligen rekommendera K3! Läs mer
  • Niclas J skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Har anlitat K3 Gruppen för ommålning av min lägenhet.
    Arbetet har gått smidigt och resultatet är mycket bra!
    Kan varmt rekommendera K3 till alla som ska måla om! Läs mer
  • Christoffer J skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Arbetet som skulle göras var ommålning av 3 rum inklusive snickerier!
    Jag fick snabb kontakt med k3 som levererade en super bra service!

Rekommenderar k3 gruppen stark till alla som vill ha ett bra resultat! Läs mer
  • Tony K
    Tony K skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Rekommenderas varmt. Anlitade K3 Gruppen AB för golvläggning och färdigställa tre sovrum hemma. Är mycket nöjd med resultatet, service och vänligt bemötande hela vägen. Stort tack! Läs mer
  • Eno R
    Eno R skrev om K3 Gruppen AB
    Vad: Bredspackling & målning av väggar samt tak. Målning av socklar. Spackling och målning av fönsternisch.

Till en början gav företaget ett seriöst intryck, väldigt trevlig kontakt.

Så fort offerten skulle sammanställas av K3 visade det sig att de var motvilliga att sammanställa en riktig offert. Förslagen som presenterades var högst bristfälliga och saknade väldigt mycket information. Till slut påbörjades arbetet utan att någon riktigt offert hade godkänts av mig. Arbetet skulle ta 3 veckor. 12 veckor senare tvingas jag kasta ut K3 då de gång på gång visade sig totalt omedvetna om vad de sysslade med.

Krav som borttagande av tapetskarvar och annat nonschalerades totalt. Det genomförda arbetet lever inte upp till någon som helst standard och motsvarar något en helt outbildad hade kunnat åstadkomma på några dagar och inte 12 veckor.

När jag påpekade felen bemöttes jag med svar om att de skulle åtgärda felen. Efter tre försök från K3 att åtgärda de allra värsta felen konstaterade jag att de inte var kapabla att lösa de allra enklaste uppgifterna.

Slutprodukten: ojämna fönsterbräden, ojämnt målade (och slipade) väggar. Taken blev bra.

Utöver det lovade K3 grovstäd. Trots det lämnades såväl kök som toalett i ett så pass dåligt skick att vi fick lägga 10-tals timmar på att återställa det. Färgfläckar täckte golven i alla rum, även de rum som det ej hade genomförts något arbete i.

Otroligt missnöjd, rekommenderar absolut inte företaget. Läs mer
  • Hans L skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Nåtning, slipning samt lackning av köksgolv.
    Bemötandet har varit bra liksom resultatet. Jag hade väl hoppats att golvet skulle gnissla mindre efter arbetet (man lyckades bra på ett ställe, där en golvplanka var lös innan men inte vid köksbänken, där man ofta står och arbetar). Läs mer
  • Marie G skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Parkettgolv som skulle slipas.
    Fick snabb kontakt via e-mail, de kom snabbt på besök och tittade och fick sedan offert samma dag.
    Golvet blev slipat på en dag, resultatet blev fantastiskt, bättre än vi kunnat drömma om.
    Mycket trevlig och snabb service, både av de som utförde jobbet och bokning/kontakt via mail.
    Mycket nöjda! Läs mer
  • Carl D
    Carl D skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag hade beställt golvslipning, men det visade sig att det behövde läggas helt ny parkett i stället. På mycket kort varsel så ordnade K3-gruppen detta, eftersom jag hade ont om tid att få allting fixat. Trots diverse hinder på vägen så blev allt klart i tid. Jag anlitade sedan K3-gruppen igen för lister (tak och golv) samt elarbete. Allting blev väldigt snyggt och ordentligt gjort. All kommunikation via telefon och e-post var dessutom oerhört tydlig, snabb, och hjälpsam. Jag blev väl informerad och konsulterad under hela processen. Kan väldigt varmt rekommendera K3-gruppen! Läs mer
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Genomgående renovering av 115 kvm våning i innerstan. Våningen var ordentligt sliten, arbetet omfattade väggar, tak, slipning av parkett, nyläggning av parkett, elarbeten, persienner och stuckaturer inför försäljning.

Företaget accepterade en något pressad tidsplan och jobbade sedan hårt för att hålla den. Arbetet blev utomordentligt väl genomfört. Det var mycket lätt att komma i kontakt med arbetsledaren som var generös med att komma med råd och stöd. Han var också oerhört lyhörd och flexibel. Det blev en del ändringar och tillägg, jag var också mycket petig med detaljer och allt detta accepterades utan diskussioner. Trots det skenade inte fakturan iväg utan var inom offertens ramar.

Med tanke på ett professionellt, petnoga arbete och utmärkt kommunikation vill jag ge K3 mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Kristina P
    Kristina P skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    K3 målade våra fönster - snabbt, kunnigt, extremt trevlig bemötande! Ordning och reda på allt, inga problem med något. Vi behövde inte bry oss, de tog hand om allt. Vi är supernöjda! Dessutom bonusmålade de vår dörr, fastän det inte ingick i uppdraget. Stort tack! Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Väldigt bra bemötande och slutresultat. Vi slipade och behandlade fiskbensparkett och furugolv. Kan varmt rekommendera K3 och kommer inom närmsta månaden beställa deras tjänst igen. Läs mer
  • Liang C skrev om K3 Gruppen AB
    In general, it's not a good experience.

We agreed to finish in two weeks, they have left the apartment empty for one week, nobody comes!

They then spent three days painting all surfaces in the apartment, but the result is so bad, the painted surface is uneven with visible holes. Guess what? They didn't put on primer (Spackla), they didn't sand the wall.

I can't blame all the workers because they do what they had been told by their boss. Their boss claim to have years of experience, I can only think their boss tried to take a risk fooling people around, this is pure unprofessional.

The solution is simple, they start all over again, priming all walls, sand all walls, the result is OK but not great, because they really rushed trying to catch up their due date. They have a two days delay, such a waste of everyone's time.

They cost more than most of their competitors, that's why I picked them, for better result and less trouble. Is it worth my money? No!

Flooring is very nicely done I can recommend. Läs mer
    2018-08-24 K3 Gruppen svarar Liang C
    Hello Liang,
    Im sorry that we couldent deliver the way we wanted this time.
    We had to much to do and got delayed, we tried to get more painters and some of this recruits dident go the way we wanted.
    I have been in the apartment and what i can see everything looks good now.
    If you think otherwise please contact med and we will fix it.
    I know we was 2 days late and i offered you to pay for your hotel but you wanted us to paint 3-4 doors instead which we did for free.

Best Regards

• Patrik A skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Arbetet bestod av golvslipning av gammalt trägolv. Mycket trevligt bemötande av såväl kontor som golvslipare. Det uppstod ett litet missförstånd kring färg av golvet. Detta skötte företaget mycket proffsigt och kundvänligt. Vi är nöjda med arbetet och kan absolut tänka oss att använda K3 Gruppen för ytterligare arbeten. Rekommenderas! Läs mer
  • Max S
    Max S skrev om K3 Gruppen AB
    Lovar offert inom 48h. Skickade detaljerat offertunderlag (ingen respons) och följde upp 6 dagar senare - lovade offert samma dag, men kom inget. Ringde igen dagen efter och fortf ingen offert. Läs mer
    2018-08-16 K3 Gruppen svarar Max S
    Hej Max,
    Jag är ledsen att vi inte återkopplade till dig första gången.
    Vi är mitt i högsäsongen och våra arbetsledare som skulle titta på din förfrågan hann tyvärr inte. Eftersom du var stressad och ville ha det klart innan aug är slut så fanns ingen möjlighet för oss att utföra jobbet.
    Detta mailade jag dig om igår och bad även då om ursäkt för dålig återkoppling.
    Mvh Oskar
    Max S gillar detta
  • Johan I skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Superbra och håller vad de lovar. Tydliga och raka besked genom hela processen och därför inga överraskningar. Var inte billigast, men heller inte bland de dyrare, men gav omedelbart ett bra intryck och därför valde vi K3. Helt enkelt proffsigt! Läs mer
  • Kate S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Beställde golvslipning med pigmenterad olja. Företaget kom som utlovad och utförde ett noggrant arbete till full belåtenhet.
    Kate Sumer Läs mer
  • Anette F skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Beställde golvslipning och lackning. Bra bemötande, snabbt utfört de missade/hann inte med en tröskel. De erbjöd sig att komma tillbaka en annan dag. Läs mer
  • Bijan K skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Rekommenderar varmt K3 Gruppen och golvarbetet de gjorde hos oss. Vi hade blivit lämnat med ett "förstört golv" av en annan firma, när jag turligen kom i kontakt med Oskar på K3.

Han var snabb och tillgänglig, skickade samma dag över Nelzon (golvslipare) till oss och tittade på arbetet som behövdes göras. Någon dag senare fick jag offert och någon dag senare var Nelzon på plats och påbörjade golvslipningen.

Knappt en vecka efter min första kontakt med Oskar, var arbetet (50 kvm govslipning + hårdvaxolja med vitpigment) genomfört, trots semestertider, och vi var/är mycet nöjda med resultatet och bemötandet under hela perioden. Läs mer
  • Jorgen K skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Arbetet utfördes med god kvalitet och kontakten med K3 funkade mycket bra. Läs mer
  • Björn J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Köpte golvslipning. I huvudsak blev jobbet väl utfört, men vi har hittat en del missar efterhand. Det blev också lite rörigt när vi hade bestämt tid för att titta på pigmentering och ingen dök upp. Vi fick inte heller någon ursäkt efter händelsen.
    Men i övrigt var bemötandet snabbt och korrekt och tidsplanen hölls på ett bra sätt. Läs mer
    2018-08-16 K3 Gruppen svarar Björn J
    Hej Björn,
    Det var du och jag som bestämt tid som jag missade.
    Jag ber om ursäkt att jag inte kom på mötet.
    Vi har ingen info om att det var nåt som var fel i ert projekt, jag kommer kontakta dig för åtgärd.

• Tua B
    Tua B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Mycket smidigt och snyggt jobb. Golvet blev jättebra! Läs mer
  • Emma B skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    K3 har varit helt fantastiska! Från första kontakten har de haft en enastående förståelse för våra behov, givit bra rådgivning och genomfört målningen snabbt, välgjort och klart på utlovad tid. Vår upplevelse är att K3 kombinerar professionalitet, kvalitet och kundvänlight på ett utomordentligt sätt. Vi är inte bara nöjda utan vi kommer att fortsätta att vara kunder och rekommenderar K3 till alla som frågar. Läs mer
  • Karin G skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Slipning, lagning och oljning av ett mycket slitet till vissa delar skadat och vattenskadat parkettgolv.
    K3 /Oscar kom snabbt, gjorde besiktning, rekommenderade att laga och slipa istället för att lägga ett helt nytt golv. Tack för bra råd!
    Allt gick fort utom en liten efterjustering som dröjde lite längre.
    De som gjorde jobbet var två glada killar, lätta att prata med.
    Vi fick hjälp med val om vilken behandling golvet skulle ha och även råd gällande fortsatt skötsel. All kommunikation/ våra olika frågor per e-post blev snabbt besvarade.
    Vi är nöjda med vårt "nya" , fina golv Läs mer
  • Thomas Ö skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Köpte golv slipning av parkettgolv och blev väl bemött och resultatet alldeles utmärkt. Läs mer
    K3 Gruppen, K3 Gruppen gillar detta
  • Mats F skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Golvslipning, bra utfört, höll tider, snabba svar på mail m m Läs mer
    K3 Gruppen, K3 Gruppen gillar detta
  • Mattias B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Supersnabba, professionella, passade tider. något dyra, men för servicen är var det värt det! Läs mer
  • Kenth A skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Utmärkt jobb och de håller vad de lovar. De som målade vårat jobb var väldigt noggranna och när jobbet var klart så städade upp otroligt bra. Som om de aldrig varit här. De höll även tiden de lovade att jobbet skulle vara klart. Ett mycket bra företag som vi kan rekommendera . Läs mer
  • Inger Ö skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Golvslipning
    Utmärkt bemötande
    Mina förväntningar om ett fint golv infriades Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Beställde golvslipning och behandling av parkett. Trevligt bemötande från start med offerter och Oskar mötte upp oss i butik och rådgjorde vid val av behandling. Arbetet tog kortare tid än vad vi trodde och vi hade bra kontakt med arbetsledaren under dagen. Rekommenderas. Läs mer
  • Anna-karin P skrev om K3 Gruppen AB
    Vi anlitade K3 gruppen för att bygga ett räcke med ett antal grindar till vår altan. Snickaren, som hette Dimitrios, gjorde ett jättebra jobb, vi är mycket nöjda! Han designade själv hur räcket skulle se ut och kollade av med oss kontinuerligt om vi var nöjda med vad han gjort och om vi var med på hur han tänkte sig nästa steg. Även den kontakt vi hade med ansvarig på K3 gruppen fungerade mycket bra. Vi kan varmt rekommendera denna snickare och K3 gruppen! Läs mer
  • H skrev om K3 Gruppen AB
    De "glömde bort" avtalad tid för att komma och titta på arbete inför offertlämnande trots bekräftelsemail. Där gick jag och väntade och när jag mailade fick jag svaret att de glömt.
    Första intrycket är viktigt, kommer man inte i tid till första träffen säger det mig tillräckligt om hur efterföljande arbete kommer bli och hur mycket man kan lita på företaget. blir tyvärr inte så att vi anlitar dem efter detta.. Läs mer
    2018-07-10 K3 Gruppen svarar H
    Hej H,
    Jag är ledsen att vi missade mötet med dig.
    Vi har högsäsong och veckan som du och jag bokade mötet hade vi sjuk personal vilket ledde till att vi inte hann med allt vi ville.
    Ditt svar kom in på en söndag och vi fick mycket mail under måndagen så det missades tyvärr.
    Trevlig sommar!

Max S gillar detta
  • Klas A
    Klas A skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Snabbt, enkelt och bra resultat.
    Vi är mkt nöjda
    //Klas Läs mer
  • Hans-Olof S skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Golvslipning och lackning. Blev väldigt positivt bemött både vad gäller offert, arbete och fakturering. Ordning och reda samt kontinuerlig kommunikation och återkoppling. Inte billigast med bästa valet! Läs mer
  • Annika A skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag trodde att våra golv och vår trappa var bortom all hjälp! Jag kontaktade K3-gruppen och inom kort kom Walther och trollade. Våra golv blev som nya, vi begriper fortfarande inte vad som hände!
    Tack K3-gruppen!! Läs mer
  • Niclas M skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    + Golvslip, vitpigmentering och hårdvaxolja
    + Fantastisk service
    + Underbart resultat
    - Blev något dyrare än offert. Läs mer
  • Emma L skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Snabba, pålitliga och trevliga! K3-gruppen har vid flera tillfällen gjort målningsjobb hos mig, är nöjd. Läs mer
  • Petra B skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Beställde golvslipning av vår ekparkett. Väldigt fint resultat. Snabbt att få tid. Läs mer
  • Stefan R skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 Jruppen för att slipa och pigmentera mitt parkettgolv. Jag hade en målbild hur jag ville att resultatet skulle bli och jag måste säga att resultatet blev över förväntan. Hantverkarna visade att de verkligen kunde sin sak och jag fick ett bra bemötande. Det fanns vissa repor och skador i parketten som de lagade så bra att det ser ut som nytt. Läs mer
  • Philip K
    Philip K skrev om Snickeri och plattsättning en del av K3 Gruppen AB
    Jag köpte en blandad tjänst utav K3 som byggde om delar av mitt kök, la både parkett och klickgolv, tapetserade om, borrade dit duschvägg samt byggde om en tvättstuga. Jag blev bemött på ett riktigt trevligt och proffsigt sätt som indikerade att de ställde upp och kunde erbjuda alla slags möjliga lösningar för mina behov.

Under arbetets gång har jag varit pappaledig och personligen fått träffa de olika hantverkarna. Samtliga har genomsyrat fackmannamässig proffsighet, de har varit flexibla och ständigt varit kontaktbara på telefon. Vid ett tillfälle, när jag uttryckte att vi desperat behöver få igång vår diskmaskin, kom en utav grabbarna på helgen för att få igång den.

Jag skulle lätt rekommendera K3-gruppen och deras hantverkare till samtliga, det skulle er lägenhet eller ert hus säkerligen må bra utav.

Jag brukar sällan skriva liknande gensvar då jag anser att företagen bör göra sitt jobb på det sättet K3 gjorde. Men eftersom jag hittade K3 på Reco vill jag passa på att slå ett extra slag för dem så att fler kan få ta del av deras hantverkare.

Tusen tack för hjälpen! Läs mer
  • Eric J
    Eric J skrev om Golv en del av K3 Gruppen AB
    Har bara gott att säga om K3, kunde inte ha blivit bättre! Läs mer
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Snabba och skickliga, noggranna. Ett bra utfört måleriarbete. Läs mer
  • Jhonny  A
    Jhonny A skrev om K3 Gruppen AB
    Jag anlitade K3 för golvslipning med behandling vit pigmentering. Jag är så nöjd! Över all förväntan! :)
    Tack.
    MVH Jhonny Läs mer
  • Lina S
    Lina S skrev om Målning en del av K3 Gruppen AB
    Målningen var toppen!
    Sjukt bra service med både färgval och andra önskemål.
    Samt smidiga med tider etc Läs mer

Karlbergsvägen 63, 113 35 Stockholm