Dåderman Kök och Badrum AB

Dåderman Kök och Badrum AB

Vi är specialister på köks- och badrumsrenovering!

Årligen renoverar vi ca 500 objekt och vi har olika hantverkare, som elektriker, plattsättare och vvs-montörer representerade inom bolaget. Därigenom slipper vi komplicerad kommunikation med underentreprenörer och vi kan ordna allt kring din renovering, även att hämta tunga kakelplattor eller annat material.

Vi strävar alltid efter bästa kvalitet i vårt arbete och vi är noga med att skriva tydliga offerter för att du inte ska få några överraskningar under arbetets gång. Att kommunicera med dig som kund är otroligt viktigt för oss och vi frågar hellre en gång extra än missar ett önskemål om färg- eller materialval.

Kontakta oss med dina badrums- eller köksdrömmar så kan vi hjälpa dig att förverkliga dem!

Läs vad 147 kunder tycker om Dåderman Kök och Badrum AB 2

2021-07-27
    Kvalitet, lyhördhet, noggrannhet, proffsighet. Supernöjda med bemötande, service och hantverket.
  • ELLEN P
    2021-07-25
    Oerhört proffsiga. Vi var bortresta under renoveringen så det var jättabra att Dåderman ser till att allt är bestämt och klart redan innan renoveringen startar. Offertmöte, inredningsmöte och uppstartsmöte resulterade i en gemensam bild av vad som skulle göras och vi kände oss lugna under hela processen. Rekommenderar absolut att anlita Dåderman!
    2021-07-23
    Totalrenovering av badrum. Proffsigt utfört arbete. De höll den tidsplan som de hade sagt. Hantverkare var där varje dag så det blev aldrig något avbrott i arbetet. Dåderman var väldigt tillgängliga när man ville fråga något eller hade önskemål. Vi var väldigt nöjda.
    Roligt att ni är nöjda och att allt blev som ni förväntade. Dåderman Kök och Badrum AB
  • CAMILLA E
    2021-07-22
    Trygg från början till slut. Fastpris och färdigdatum hölls. Resultatet var så mycket bättre än vad jag kunnat ana. Otroligt bra personal. Hantverksskicklighet och kommunicerade genom hela projektet

Rekommenderar dom starkt
    Hej, Tack för ditt fina omdöme och att du är nöjd med resultatet. Dåderman Kök och Badrum AB
    2021-06-23
    Mycket bra service av Dåderman under hela renoveringsprocessen!
    Hej! Vad roligt att höra att ni är nöjda med vårt arbete! mvh Dåderman Dåderman Kök och Badrum AB
    2021-06-14
    Vi anlitar endast de största och mest rekommenderade aktörerna i varje bransch när vi ska renovera men ingen har varit i närheten av den kvalité som Dåderman levererat. Från första möte till slutprodukt har allt gjorts som utlovat (vi ställer väldigt höga krav och är säkert rätt jobbiga som kund ibland) och alltid med ett trevligt bemötande.
    Vi rekommenderar varmt Dåderman till alla!
  • CARL E
    2021-04-25
    Vi fick hjälp med renovering av badrum och delar av köket. Väldigt proffsigt från första stund. Otroligt fint slutresultat och inget krångel på vägen. Vi kan varmt rekommendera Dåderman Kök och Badrum. / Carl och Nichole
    Tack för det fina omdömet! Det är mycket roligt att höra att ni blev nöjda. Dåderman Kök och Badrum AB
    2021-03-12
    Är mycket nöjd med Dåderman. Proffsiga, trygga och kunniga. Fick snabb återkoppling när jag undrade något .
    Väl värt pengarna.
    Roligt att höra! Tack för din rekommendation. Dåderman Kök och Badrum AB
    2020-12-01
    Ett perfekt utfört arbete i alla sina delar. Mycket skickliga och kunniga hantverkare. Snabbt, effektivt och proffsigt. Tidsplanen hölls och badrummet var t.o.m. klart före utsatt tid. Jag fick ett drömbadrum!
    Hej! Roligt att du blev nöjd med vårt arbete och stort tack för att du rekommenderar oss! Dåderman Kök och Badrum AB
    2020-11-13
    Äntligen en renovering som överträffade mina förväntningar! Vi är nu inne på vårt fjärde hus, i samtliga hus har vi renoverat stora delar. Skulle vilja påstå att vi har stor erfarenhet av olika byggföretag, en gemensam nämnare för dom flesta är att det i slutändan inte riktigt blev som man tänkt sig avseende genomförande, kostnader samt utfall. Här skiljer sig Dåderman ifrån mängden. Allt har fungerat som vi kommit överens om. Är mycket imponerad över den hantverksskicklighet som ansvarig byggare på plats hade. Från planering till besiktning har ALLT fungerat. Dåderman renoverade vårt badrum och la även nytt golv i vår entré. Resultatet blev inte bra, det blev utmärkt! Badrummet är nu ett konsthantverk och husets vackraste rum. I det fall jag kommer att bygga nytt badrum igen kommer jag definitivt göra det med Dåderman igen.
    2020-10-15
    Nytt badrum. Från design, projektplanering till genomförande. Fantastiskt bemötande i alla steg. Bäst var genomförandet. Innan arbetet påbörjades var vi oroliga för byggdamm och stök. Men nej, arbetsplatsen byggdes in helt i plast. Så inget stök eller byggdamm i övriga lägenheten. Överträffade tidplanen och blev klara flera dagar snabbare. Viktigast av allt, en fantastisk finish, så snyggt! Snart dax för nästa badrum.
  • Annelie O
    2020-10-14
    Vi byggde om vårt badrum i 5 veckor i somras. Vi är så nöjda med Dåderman. De har varit proffesionella hela vägen. Bra med en designer som tog fram förslag på olika inredningar. Sen hade vi en polsk montör som var fantastisk, Rafael. Han gjorde ett sådant noggrannt jobb och tog stor hänsyn till oss i byggröran (jag har rullstol) så han såg alltid till att det gick att ta sig fram osv. Jag kan verkligen rekommendera denna firma till andra. Sedan hade Dåderman egna rörmokare, elektriker osv så det blev inga avbrott i arbetet med väntan på andra firmor, vilket såklart var en stor fördel.
    2020-10-14
    Ombyggnad av badrum
    Mycket bra bemötande
    Snabba att höra av sig om det var något problem eller vi ville handgångne ändring
    Snabbt med tjänsten där dom kom hem till oss innan och vi gick igenom allt vad som skulle beställas kakel, klinkers, handfat etc
    2020-09-22
    Fantastisk service, resultat och långsiktigt ansvar. Dåderman renoverade ett badrum hos oss 2013, som folk fortfarande frågar om är nyrenoverat. De höll tiden, kostnaden blev något lägre än offerten och var otroligt noggranna och lätta att ha att göra med (grannarna berömde processen under renoveringen). Varför jag skriver detta nu är för att vi precis haft lite problem med dimmer och golvvärme termostat vid två olika tillfällen och när jag ringt dem så har de fixat det inom ett par timmar, och varit supertrevliga trots att badrummet gjordes för många år sedan. Jag är otroligt imponerad av servicen och långsiktigheten, och kommer absolut använda dem igen när det blir dags för nästa renovering när vi flyttar.
    2020-07-16
    Väldigt nöjd med mitt nya badrum. Proffesionellt och tryggt under hela processen, från tanke till färdigt badrum. Att arbetet dessutom slutfördes ca en vecka tidigare än beräknat lägger ytterligare poäng på nöjdkontot. Behöver jag renovera något framöver kommer jag anlita Dåderman igen!
    2020-07-15
    Badrummet blev fantastiskt fint och precis som vi önskade. Verkar än så länge (2månader) vara gediget och robust byggt. Snabb respons från Dåderman så fort vi hade någon fråga. Kan starkt rekommendera Dåderman om ni vill ha ett fantastiskt badrum och en bra kundupplevelse.
  • CHRISTIAN G
    2020-07-15
    Anlitade Dåderman för att i princip bygga helt nytt badrum i vårt fritidshus i skärgården. De var inte billigaste offerten, men man får vad man betalar för: Dåderman var väldigt lätta att samarbeta med, tydliga och la sig vinn om att förstå våra behov och önskemål. Dessutom lyhörda för budget och försökte inte sälja på oss saker vi inte ville ha. Väldigt bra samarbete med projektledaren, och också med designern som hjälpte oss. När byggnationen startade passade vi på att be om offert för elbyte också, vilket vi fick och trots att vi inte förberett det genom att tex flytta undan möbler och annat, så genomfördes det lika enkelt och smärtfritt som resten av bygget. Kan bara rekommendera.
    2020-07-15
    Vi har anlitat Dåderman 2 gånger, där vi byggde en gästtoalett den första gången, och nu senast en mer omfattande renovering med ett helt nytt kök och nytt sovrum. Vi är mycket nöjda med processerna och resultatet på båda renoveringarna. Jag känner ett stort förtroende till Dåderman då jag hela tiden får intrycket att man vill att vi verkligen ska bli nöjda, och lyssnar när vi framför önskemål alternativt saker som blivit lite mindre bra under vägens gång, då har detta korrigerats utan krångel. Både projektledare och hantverkaren som byggde köket var proffsiga. Som förbättringspunkt hade processen med trägolvet kanske kunnat förlöpa lite smidigare, där det nog hade varit enklare om vi låtit vår gamla golvkille göra behandlingen. Vi kommer fortsätta anlita Dåderman och rekommenderas varmt.
  • DELIA N
    2020-07-11
    Det började för bra för att vara sant och det var det också. Det var artighet, uppvaktning röda rosor och visa sig att det var mer för få jobbet. Blev allt svårare att få tag på dem ju längre in i jobbet dem kom. Jag betalde notan, men kändes som man betalde mer än vad man fick. Lärt mig ändå att ska man anlita dåberman så ska man vara som en hök, stå för all inredningskostnader själv osv. Ha allt skriftligt på allt man har kommit överens för då har du bevis helt enkelt när det känns som dem förösker lura en.
    Jag känner mig så besviken så jag har inget positivt att säga om dåberman för dem strävar efter kund som är 100% nöjd och jag är inte en av dem procenten alls.
    Hej, jag tycker det är jättetråkigt att du inte är nöjd. Jag trodde att inredningskostnaden var utredd och att du var nöjd. Jag ringer dig under dan så får vi se om vi kan göra något. mvh Robert Dåderman Dåderman Kök och Badrum AB
    2020-05-13
    Dåderman renoverade ett badrum och tvättstuga för 12 år sedan, vi blev väldigt nöjda.De höll tiden, var effektiva,alla behörigheter, allt fungerade mycket duktiga.
    När vi augusti 2019 skulle renovera ett badrum till så beslöt vi att anlita Dåderman igen. De plastade in allt så det var inget problem att leva i bostaden under renoveringen. Lika nöjda denna gång.......

Vi har länge tänkt att öppna upp köket mot vardagsrum för öppen planlösning och Dåderman gjorde även detta arbete hos oss. Vi är väldigt nöjda.
  • David E
    2020-04-22
    Tagit in ett par offerter under en period och enligt Dåderman skulle mitt badrum kosta 100 000 kr per kvm. Efter rotavdrag! Utan någon inredning. Bara arbete och byggmaterial. Mitt badrum är ca 3 kvm.

Do the math.
    2020-04-14
    Jag är mer än nöjd med denna firma. Mycket kunniga och noggranna hantverkare, allt gick enligt plan från början till slut. Rekommenderar varmt Dåderman kök och badrum.
    2020-04-08
    Jag lät Dåderman Kök & Badrum totalrenovera en lägenhet på 75 kvm. Dom var i särklass dyrast. Men ju längre renoveringen gick ju mer övertygad blev jag att jag valt rätt företag. Jag vill varm rekommendera Dåderman Kök & Badrum vid renoveringar. Toppen.
    2020-04-08
    Badrumsrenoveringen fungerade alldeles utmärkt och Dåderman infriade alla löften. Vi är så nöjda med nya badrummet
  • PATRIK F
    2020-03-13
    Vi hade väntat i över 10 år med renovering av tvättstuga och 2 badrum! Dåderman blev rekommenderad av en god vän som är plattsättare! Professionella, noggranna och service-minded! Vi är supernöjda!
  • Sara Helena F
    2020-02-11
    Vi anlitade Dåderman efter en stor vattenskada i vår tvättstuga. Dåderman rev ut den gamla tvättstugan och den gjordes om till kombinerat badrum och tvättstuga. Vi la även till ett intilliggande badrum som skulle rivas ut och göras om till ”walk in closet”. Alla som jobbat hos oss har varit väldigt kunniga, engagerade och har även kommit med egna idéer och lösningar som inte vi tänkt på. Vi tycker det är bra att alla som arbetar är anställda av Dåderman så man inte behöver stanna av arbetet för att vänta in exempelvis elektriker från annan firma. Det har varit minst en kille hos oss varje dag men oftast flera. De har jobbat på snabbt och noggrant och alltid hållit rent och snyggt och städat efter sig varje dag. Vi är mer än nöjda med slutresultatet och vet var vi vänder oss om vi behöver renovera kök eller badrum igen 😊👍🏽.
    2020-01-15
    Vi anlitade Dåderman för att renovera vårat badrum. Från det att de startade till avslut så flöt det på utan problem. Bemötandet var väldigt bra av alla vi hade kontakt med och i synnerhet av de som utförde arbetet.
    Slutresultatet är vi jättenöjda med och det kändes som de tar ansvar för att vi som kund ska känna oss nöjda.

Per & Anna Ekerö
    2020-01-14
    Helrenovering av badrum, trevligt bemötande av alla inblandade helt klart, totalansvar för hela processen kändes tryggt, noggrann genomgång av alla detaljer och önskemål innan igångsättning dessutom ingen fakturering före slutbesiktning ett stort plus, tror inte att jag har mäktat med att styra upp mitt projekt själv med fler aktörer involverade. Det var inte den billigaste offerten, men med resultatet av de mycket proffsiga och kvalificerade hantverkarna värt varenda krona, vårt helhetsintryck är därför mycket över vad vi förväntat oss
    Kjell o Karin Söderqvist
    2020-01-11
    Dåderman utförde helrenovering av badrummet i vår villa under fem veckor. Trots att allt revs ut så var det rent och prydligt varje från dag 1. Proffsigt inplastat och skyddat. Väldigt kunniga och alltid med ett trevligt bemötande. Vi kände oss så trygga med vårt val av Dåderman. Killen som utförde största delen av jobbet var väldigt kompetent och noggrann. Vi kan inte vara mer nöjda. Kommer att anlita dem igen när vi behöver. Rekommenderar dem till alla
    2020-01-10
    Det var tredje gången vi anlitade Dåderman. Denna gång för renovering av badrum samt övervåning (allrum + sovrum). Bra bemötande och hög servicenivå. Stort plus att hantverkaren var där varje vardag mellan 8-17. Fint och hög kvalite på hantverket.
    2019-12-02
    Helrenovering av badrum. Välplanerat, väl genomfört och problemfritt. Klart före utsatt tid. Mycket nöjd.
    2019-11-29
    Mycket välutförd totalrenovering av badrum. Vi är riktigt nöjda!
    2019-11-29
    100% nöjd med Dåderman.
    Snabbt jobb, rent och snyggt under tiden. Höll tidplan. Alltid någon på plats.
    Rekommenderar dem alla dar i veckan!
  • Alexander B
    2019-11-05
    Kan absolut inte bli bättre!!! Dåderman renoverade mitt badrum, rev det gamla och byggde upp ett helt nytt.
    Full service från dag ett. Mycket professionella.
    Jan kom hem till mig och lämnade en offert, Robert kom och gick igenom hela renoveringen, Pavel var den som kom och kontrollerade arbetet, och Jarek var den som gjorde grovjobbet samt finputsningen. Dåderman plastade in allt med dammskydd, de skötte kontakten med min bostadsrättsförening, jag fick deras förnämliga rabatt på Kakelspecialisten (30%) och när allting var klart så fanns inte ett dammkorn kvar som visade att dom varit där.
    Jag kommer att anlita Dåderman för att renovera mitt kök också.
    Alex Björk
  • Eva B
    2019-10-15
    Renoverade ett duschrum. Att komma ini lägenheten måste man passera byggarbetsplatsen: de plastade in den: efteråt var det som om de inte varit där: de arbetade snabbt och fin. var trevliga
    Företaget levde långt upp ovanför mina förväntningar.
    2019-10-09
    Vi gjorde en helrenovering av vårat badrum. Allt fungerade perfekt
    tidplanen höll inga extra faktureringar. Är kanske något dyrare än andra företag men det kan det vara värt när allt flyter på så bra.
    Jag kan rekomendera Dådermans. / Stefan med familj
    2019-10-09
    Jag har fått en helrenovering av badrummet. D var mycket konstruktiva i planeringen. Jobbet utfördes sedan på ett snyggt och professionellt sätt. Problem löstes snabbt med proaktiva avstämningar och avslutades med god marginal inom utlovad tid. Känns mycket förtroendeingivande.
    2019-09-28
    Vi anlitade Dåderman i våras för en badrumsrenovering. Av de offerter vi tog in var Dåderman dyrast, men det var det absolut värt då vi kände en otrolig trygghet och pålitlighet. De lade ned ordentlig tid på första mötet och gav många tänkvärda förslag, De hade dessutom de bästa garantierna och vi fick en tydlig offert. Allt sköttes utomordentligt från planering till genomförande. De var noggranna och det var välstädat och snyggt både i lägenheten, trapphuset och utanför porten. De höll ned ljudnivån och vi fick tom beröm från grannarna. Vi köpte i princip allt material via Dåderman och fick mycket bra hjälp med val av inredning. Vi är supernöjda!
    2019-09-10
    Dåderman gjorde en helrenovering av mitt badrum. Jag tycker att de bör förbättra sin återkoppling efter att man har skrivit på kontraktet. Jag fick själv ta kontakt med dem efter några veckor för att säkerställa att det kommit fram. Själva renoveringen är jag väldigt nöjd med. Där var de väldigt proffsiga.
  • JÖRGEN R
    2019-08-25
    Totalrenovering av badrum.
    Bemötandet var kanon av alla hela vägen.
    Mycket bra att vi fick träffa en inredningsdesigner (kostnadsfritt) och få inredningsförslag.och se hur slutresultatet skulle bli.
    Allt arbete utfördes med högsta kvalitet.
    Vi är supernöjda med vårat nya badrum och vi rekommenderar varmt Dåderman Kök och Badrum!
    2019-08-18
    Nytt badrum t lantställe
    Mkt bra bemötande
    Proffsigt utfört arbete
    Snyggt resultat
    Välstädat och återställt efter slutfört arbete
    Rekommenderar gärna Dåderman
    2019-08-16
    Beställde helrenovering av badrum. I priset ingick kontakt med en designer, hon kom samtidigt med projektledaren och arbetsledaren och hade en halvtimme på sig, det blev stressigt och jag hade velat ha mer tid för frågor och diskussion. Han som gjorde jobbet var väldigt duktig och tillmötesgående, men han pratade inte svenska så det var lite svårt att med min knaggliga engelska prata med honom. Bra att det var ett helhetskoncept, allt handlades hem efter mina önskemål. Mina inventarier skyddades mkt bra med plast m m och allt återställdes och det städades. Tom hissen kläddes in i papp. Bra! Tidsplanen hölls och jag är väldigt nöjd.
    2019-08-14
    Ombyggnad och renovering av tvättstuga och duschrum.
    Positivt och professionellt bemötande.
    Det blev som vi ville.
    Vi är mycket nöjda.
    2019-08-14
    Badrumsrenovering. Proffsigt bemötande, fint och bra resultat!
  • Tomas S
    2019-08-14
    Dåderman har renoverat två badrum/toaletter. De har visat mycket stor professionalitet som företag. Allt från införäljning, planering och utförande av arbetet. Planerad tidsplan hölls fullt ut. Samtliga hantverkare var Dådermans egen personal och de fanns alltid någon hantverkare på plats. Aldrig att arbetet stod stilla.
    Hantverkarna visade stort engagemang och kunnande.
    Gjordes inköp av inventarier hos företag Dåderman har konto hos, så ombesörjde Dåderman allt frakt, vilket var mycket smidigt.
    Varje dag, innan dagen var slut, städades det och soppor och spill togs bort.
    Vi är mycket nöjda över slutresultat och kan varmt rekommendera Dåderman!
    2019-08-14
    Renovering badrum. Blev så bra som vi hade förväntat oss. Riktigt bra!
    Som kund bör man dock alltid vara engagerad och följa jobbet löpande är min rekommendation på så sätt minskas ev missförstånd. Frågetecken som dök upp löstes i princip omgående.

Det är en fröjd att vara i badrummet!
    2019-07-02
    Jag har just totalrenoverat mitt badrum och bad om offert från totalt 7 firmor, men valde Dåderman utifrån deras kundvänliga attityd, deras kundorienterade avtal, deras proffsighet och deras saklighet. Dåderman har enbart egna anställda och inte några underleverantörer - vilket gjorde mitt val enkelt.

Nina Karlsson - har varit min kontaktperson - (Projektledare och designer) och jag har bara uteslutande goda ord att säga om henne. Nina är oerhört professionell, kunnig, inspirerande, hjälpsam, super-trevlig och väldigt snabb att återkoppla vid frågor och funderingar. Ett super-proffs!

Arek som utfört huvudarbetet med plattsättning (golv o väggar) är också en stjärna, oerhört noggrann och väldigt bra att ha att göra med.

Pawel var ansvarig för det "tekniska" och allt har gått som på räls. Tidsplanen som jag fick hölls med exakthet.

Några små detaljer som jag önskade få åtgärdade fixades omedelbart.

Jag kan å det varmaste rekommendera Dåderman. Javisst, det kostar lite mer, men där finns inga överraskningar längs vägen!
    2019-07-01
    Under april och maj renoverade "Dåderman" vårt badrum. Redan vid första kontakten fick vi av dem fackmannamässiga råd och information om hur renoveringen skulle gå till och vad vi själva skulle tänka på. Detta gjorde att vi ändrade våra initiala planer och följde de professionella råd vi erhöll, t.ex. i val av badrumsmöbler och placering av dessa. Den tidplan för renoveringen som "Dåderman" hade satt, hölls på dagen. I alla renoveringens steg var de professionella och vi fick redan från första dagen ett stark förtroende för och tillit till deras yrkesskicklighet. "Dådermans" arbete resulterade i ett badrum som överträffade våra förväntningar.
    / Ernst och Therese
    2019-05-28
    Jag anlitade Dåderman för renovering av två badrum efter varandra. Arbetet fungerade mycket bra med kunniga och mycket trevliga hantverkare. Resultatet blev mycket bra och klart inom utsatt tid. Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Dåderman.
    Anders S
    2019-05-06
    Vi valde Dåderman för renovering av vårt badrum från anno 1977. De gjorde ett proffsigt och förstklassigt arbete från första kontakten med projektledning till sist duktiga hantverkare. Vi hade en trevlig badrumstekniker som gjorde ett förstklassigt för- och underarbete. Kakel- och klinkersättningen med golvvärme blev det finaste vi kunde tänka oss - helt lysande anläggning. Inte att glömma rörmokeriet och elinstallationen. Tillhörande dokument och monteringsanvisningar på nyinstallationer överlämnades. Vi är jättenöjda på resultatet! Pris och kvalitet på utfört arbete totalt sätt är i balans och värd varenda krona.