Dåderman Kök och Badrum AB

Vi är specialister på köks- och badrumsrenovering!

Årligen renoverar vi ca 500 objekt och vi har olika hantverkare, som elektriker, plattsättare och vvs-montörer representerade inom bolaget. Därigenom slipper vi komplicerad kommunikation med underentreprenörer och vi kan ordna allt kring din renovering, även att hämta tunga kakelplattor eller annat material.

Vi strävar alltid efter bästa kvalitet i vårt arbete och vi är noga med att skriva tydliga offerter för att du inte ska få några överraskningar under arbetets gång. Att kommunicera med dig som kund är otroligt viktigt för oss och vi frågar hellre en gång extra än missar ett önskemål om färg- eller materialval.

Kontakta oss med dina badrums- eller köksdrömmar så kan vi hjälpa dig att förverkliga dem!

Läs vad 166 kunder tycker om Dåderman Kök och Badrum AB 2

2022-05-11 Spontant omdöme
    Mycket pålitliga och kompetenta, vår personal var tillmötesgående och svensktalande, vilket vi uppskattade. Det enda negativa är att de är dyra.😊 Ej vågat ha någon annan firma att utföra våtrumsarbete.
  • Nils Johan N
    2022-04-25 Spontant omdöme
    Vi är extremt nöjda med Dåderman. Vi gjorde en stor renovering av Kök, 2 x badrum och hall. Vi har mycket höga krav när det gäller kvalitet / finish och Dåderman levererade över förväntan. Dessutom höll man alla tider och det var utmärkt kommunikation från start till mål.
    Det här är en proffsfirma rakt igenom. Gratulerar alla som får Maciej som projektledare.
    2022-04-21 Spontant omdöme
    Renoverade badrum mars 2022. Det blev toppenresultat och vi är mycket nöjda. Dåderman Kök & Badrum kan verkligen rekommenderas!! De gjorde ett utmärkt jobb och var professionella rakt igenom. En hantverkare var på plats varje dag ca 7-16. Elektriker, rörmokare, material etc kom i rätt tid. Projektledare Pawel var lätt att få tag i. Jag behövde aldrig ringa och jaga hantverkare. Fast pris som vid förändring kommunicerades (blev billigare). De blev färdiga tidigare än beräknat. Dådermans motto är 100% nöjd kund, jag är en av dem.
    2022-04-09 Spontant omdöme
    Ett utmärkt utfört jobb! Från planering till utförande. Dåderman är inte billigast men helt klart värda varenda krona. Kul att vara med från början och designa i 3D och att nu se efteråt att både resultat och pris höll hela vägen. Att sedan hantverkaren, Adam och projektledaren, Arek var superproffsiga underlättade allt.

Jeanette & Affe i Segeltorp
    2022-04-07 Spontant omdöme
    Badrummet är precis klart. Så nöjd med Arbetet, Tidsplanen höll, utförandet...
    och det var mycket bra att få hjälp med planeringen samt inrednings förslag.
    Mao Toppen kan varmt rekommenderas.
    2022-03-09 Spontant omdöme
    Renoverade ett badrum i januari 2022. Blev bättre än jag hoppats.
    Det jag uppskattade var helhetslösningen med en designer som hjälpte till med planeringen.
    Susanne kom med praktiska förslag som fungerade bra i mitt lilla badrum. En annan bra sak var att slutpriset inte översteg offerten.
    Kommer rekommendera Dåderman till mina vänner.
    2022-02-24 Spontant omdöme
    Renoverade nyligen två badrum med Dåderman. Proffsigt gjort från början till slut. Renoverar jag igen kommer jag anlita Dåderman! Rekommenderas!
  • KENNETH L
    2022-01-21 Spontant omdöme
    mycket bra, väldigt hög kvalitet i leverans, jättebra service, och höll tider som utlovats
    2022-01-16 Spontant omdöme
    Mats och Eva
    Mycket gott helhetsintryck. Vi har känt oss trygga alltifrån första kontakten med säljaren till designernq och arbetsledaren. Alla hantverkare har varit väldigt duktiga. En särskild eloge till Pawel som har gjort allt jobb förutom el och rörmokeri. Pawel har gjort ett mycket fint jobb och varit bra att ha att göra med.
    2022-01-03 Spontant omdöme
    Det kändes nervöst inför min första badrumsrenovering. Men jag fick ett jättefint bemötande från samtliga inblandade - säljare, designer, projektledare och hantverkare. Har känt mig trygg genom hela processen och är mycket nöjd med resultatet.
    2022-01-02 Spontant omdöme
    Jag anlitade Dåderman för min badrumsrenovering och ger dem absolut högsta möjliga betyg! Deras professionalism samt grundliga, perfekta arbete in i minsta detalj är värd varje krona. Projektledaren Arek och Piotr var fantastiska, jag kände mig otroligt trygg under hela renoveringen och resultatet blev över förväntan.
    Jag kommer definitivt anlita Dåderman igen vid framtida renoveringar och jag kan verkligen rekommendera dem!
    2021-12-27 Spontant omdöme
    Anlitat Dåderman för renovering av badrum vid två tillfällen. Ingenting kunde ha fungerat bättre! Professionella och mycket trevliga hantverkare som gör ett välplanerat och mycket väl utfört arbete. Kostar mer än många andra företag men verkligen värt varenda krona!
    2021-12-19 Spontant omdöme
    Vi anlitade Dåderman eftersom det vi läst såg positivt ut och dom verkade som ett stabilt företag. Vi blev INTE besvikna.

Alltihop var gjort på ett extremt professionellt sätt och alla vi stötte på var kunniga, trevliga och artiga.

Vår designer hette Susann och hon gav oss idéer och kom med lösningar - jättebra stöd! Utan henne hade vi famlat i mörkret gällande inredningen.

Mannen som var här hette Gregor (7-16.30 varje dag, exakt som de hade sagt) jobbade på något helt otroligt! Han var så duktig, allt var gjort så noga och så snyggt!! Dessutom höll han en väldigt låg profil och vi stördes MINIMALT. Imponerande.

Hans arbetsledare hette Pawel och han log jämt och berättade hur allt fortlöpte och svarade på frågor, osv. Jättetrevlig!

VD och arbetsledare Robert kände vi oss trygga med direkt. Han svarade dessutom på precis alla frågor väldigt snabbt! Jättetrevlig och kunnig.

Alla städar dessutom kontinuerligt efter sig, helt fantastiskt!!

Vi är så obeskrivligt nöjda! Stort Tack till er, Dåderman!

Mvh / Årmans
  • Dan Lennart E
    2021-12-19 Spontant omdöme
    Kompetenta och trevliga hantverkare. Arbetet är väl utfört.
    2021-11-12 Spontant omdöme
    Vi anlitade Dåderman för renovering av badrum och gästtoalett. Proffsigt genom hela projektet. Startade på överenskommet datum, inga avbrott, skickliga och erfarna hantverkare, engagerad projektledare och de slutförde arbetet i tid. Vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    2021-09-12 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd med renoveringen av vårt badrum och framför allt med projektledaren Krzysztof. Han var väldigt bra på att hålla kontakten genom hela projektet. Badrummet blev precis som vi ville ha det!
    Kul att vi fick förtroendet att göra renoveringen och att ni vill dela med er erat fina omdöme. Dåderman Kök och Badrum AB
  • Fredrik S
    2021-09-12 Spontant omdöme
    Vill ge beröm från min pappa med följande text:

Anlitat Dåderman för badrum och basturenovering. Proffsigt från början till slut. Duktiga hantverkare och resultatet blev kanon. Bra dialog och kommunikation under byggets gång. Kan rekommenderas!

//Bo Bengtsson
    Så roligt att pappa blev nöjd! Hälsa och tacka för rekommendationen. Dåderman Kök och Badrum AB
    2021-08-19 Spontant omdöme
    Vi är väldigt nöjda. Vi fick uppfattningen att Dåderman var väldigt noga med att det skulle bli hög kvalitet på arbetet. De hade en bra genomgång inför arbetet då de pedagogiskt gick igenom alla moment. Offerten stämde exakt på kronan. Dåderman rekommenderade att ett extra arbete skulle göras och gav ett exakt pris även på detta, vilket vi är jättenöjda med. Slutresultatet blev superbra.
  • Robert J
    2021-08-11 Spontant omdöme
    Vi anlitade Dåderman för renovering av badrummet, genomförandet var 100% proffsigt, Pavel som byggde badrummet verkade älska sitt jobb och ville att allt skulle bli perfekt, det blev det! Rekommenderas varmt!
    2021-07-27 Insamlad av företaget
    Kvalitet, lyhördhet, noggrannhet, proffsighet. Supernöjda med bemötande, service och hantverket.
  • ELLEN P
    2021-07-25 Spontant omdöme
    Oerhört proffsiga. Vi var bortresta under renoveringen så det var jättabra att Dåderman ser till att allt är bestämt och klart redan innan renoveringen startar. Offertmöte, inredningsmöte och uppstartsmöte resulterade i en gemensam bild av vad som skulle göras och vi kände oss lugna under hela processen. Rekommenderar absolut att anlita Dåderman!
    2021-07-23 Insamlad av företaget
    Totalrenovering av badrum. Proffsigt utfört arbete. De höll den tidsplan som de hade sagt. Hantverkare var där varje dag så det blev aldrig något avbrott i arbetet. Dåderman var väldigt tillgängliga när man ville fråga något eller hade önskemål. Vi var väldigt nöjda.
    Roligt att ni är nöjda och att allt blev som ni förväntade. Dåderman Kök och Badrum AB
  • CAMILLA E
    2021-07-22 Insamlad av företaget
    Trygg från början till slut. Fastpris och färdigdatum hölls. Resultatet var så mycket bättre än vad jag kunnat ana. Otroligt bra personal. Hantverksskicklighet och kommunicerade genom hela projektet

Rekommenderar dom starkt
    Hej, Tack för ditt fina omdöme och att du är nöjd med resultatet. Dåderman Kök och Badrum AB
    2021-06-23 Spontant omdöme
    Mycket bra service av Dåderman under hela renoveringsprocessen!
    Hej!
    Vad roligt att höra att ni är nöjda med vårt arbete!
    mvh Dåderman
    2021-06-14 Insamlad av företaget
    Vi anlitar endast de största och mest rekommenderade aktörerna i varje bransch när vi ska renovera men ingen har varit i närheten av den kvalité som Dåderman levererat. Från första möte till slutprodukt har allt gjorts som utlovat (vi ställer väldigt höga krav och är säkert rätt jobbiga som kund ibland) och alltid med ett trevligt bemötande.
    Vi rekommenderar varmt Dåderman till alla!
  • CARL E
    2021-04-25 Spontant omdöme
    Vi fick hjälp med renovering av badrum och delar av köket. Väldigt proffsigt från första stund. Otroligt fint slutresultat och inget krångel på vägen. Vi kan varmt rekommendera Dåderman Kök och Badrum. / Carl och Nichole
    Tack för det fina omdömet! Det är mycket roligt att höra att ni blev nöjda. Dåderman Kök och Badrum AB
    2021-03-12 Spontant omdöme
    Är mycket nöjd med Dåderman. Proffsiga, trygga och kunniga. Fick snabb återkoppling när jag undrade något .
    Väl värt pengarna.
    Roligt att höra! Tack för din rekommendation. Dåderman Kök och Badrum AB
    2020-12-01 Spontant omdöme
    Ett perfekt utfört arbete i alla sina delar. Mycket skickliga och kunniga hantverkare. Snabbt, effektivt och proffsigt. Tidsplanen hölls och badrummet var t.o.m. klart före utsatt tid. Jag fick ett drömbadrum!
    Hej! Roligt att du blev nöjd med vårt arbete och stort tack för att du rekommenderar oss! Dåderman Kök och Badrum AB
    2020-11-13 Spontant omdöme
    Äntligen en renovering som överträffade mina förväntningar! Vi är nu inne på vårt fjärde hus, i samtliga hus har vi renoverat stora delar. Skulle vilja påstå att vi har stor erfarenhet av olika byggföretag, en gemensam nämnare för dom flesta är att det i slutändan inte riktigt blev som man tänkt sig avseende genomförande, kostnader samt utfall. Här skiljer sig Dåderman ifrån mängden. Allt har fungerat som vi kommit överens om. Är mycket imponerad över den hantverksskicklighet som ansvarig byggare på plats hade. Från planering till besiktning har ALLT fungerat. Dåderman renoverade vårt badrum och la även nytt golv i vår entré. Resultatet blev inte bra, det blev utmärkt! Badrummet är nu ett konsthantverk och husets vackraste rum. I det fall jag kommer att bygga nytt badrum igen kommer jag definitivt göra det med Dåderman igen.
    2020-10-15 Insamlad av företaget
    September 2020. Nytt badrum. Från design, projektplanering till genomförande. Fantastiskt bemötande i alla steg. Bäst var genomförandet. Innan arbetet påbörjades var vi oroliga för byggdamm och stök. Men nej, arbetsplatsen byggdes in helt i plast. Så inget stök eller byggdamm i övriga lägenheten. Överträffade tidplanen och blev klara flera dagar snabbare. Viktigast av allt, en fantastisk finish, så snyggt! Snart dax för nästa badrum.
    Juni 2021. Nu har vi gjort nästa badrum också!. Så snyggt. Plattsättaren Jacek S har också denna gång gjort ett fantastiskt arbete. Några av våra önskemål om speciallösningar blev med Jaceks kunskap och påhittighet riktigt bra. När Dåderman ändå var på plats kom vi överens om att renovera ytterligare tre rum. Genom takmålning och nya tapeter har det blivit mycket fint.
    Vi kan starkt rekommendera Dåderman. Vi planerar redan nu för ytterligare renoveringar nästa år.
  • Annelie O
    2020-10-14 Insamlad av företaget
    Vi byggde om vårt badrum i 5 veckor i somras. Vi är så nöjda med Dåderman. De har varit proffesionella hela vägen. Bra med en designer som tog fram förslag på olika inredningar. Sen hade vi en polsk montör som var fantastisk, Rafael. Han gjorde ett sådant noggrannt jobb och tog stor hänsyn till oss i byggröran (jag har rullstol) så han såg alltid till att det gick att ta sig fram osv. Jag kan verkligen rekommendera denna firma till andra. Sedan hade Dåderman egna rörmokare, elektriker osv så det blev inga avbrott i arbetet med väntan på andra firmor, vilket såklart var en stor fördel.
    2020-10-14 Insamlad av företaget
    Ombyggnad av badrum
    Mycket bra bemötande
    Snabba att höra av sig om det var något problem eller vi ville handgångne ändring
    Snabbt med tjänsten där dom kom hem till oss innan och vi gick igenom allt vad som skulle beställas kakel, klinkers, handfat etc
    2020-09-22 Spontant omdöme
    Fantastisk service, resultat och långsiktigt ansvar. Dåderman renoverade ett badrum hos oss 2013, som folk fortfarande frågar om är nyrenoverat. De höll tiden, kostnaden blev något lägre än offerten och var otroligt noggranna och lätta att ha att göra med (grannarna berömde processen under renoveringen). Varför jag skriver detta nu är för att vi precis haft lite problem med dimmer och golvvärme termostat vid två olika tillfällen och när jag ringt dem så har de fixat det inom ett par timmar, och varit supertrevliga trots att badrummet gjordes för många år sedan. Jag är otroligt imponerad av servicen och långsiktigheten, och kommer absolut använda dem igen när det blir dags för nästa renovering när vi flyttar.
    2020-07-16 Spontant omdöme
    Väldigt nöjd med mitt nya badrum. Proffesionellt och tryggt under hela processen, från tanke till färdigt badrum. Att arbetet dessutom slutfördes ca en vecka tidigare än beräknat lägger ytterligare poäng på nöjdkontot. Behöver jag renovera något framöver kommer jag anlita Dåderman igen!
    2020-07-15 Spontant omdöme
    Badrummet blev fantastiskt fint och precis som vi önskade. Verkar än så länge (2månader) vara gediget och robust byggt. Snabb respons från Dåderman så fort vi hade någon fråga. Kan starkt rekommendera Dåderman om ni vill ha ett fantastiskt badrum och en bra kundupplevelse.
  • CHRISTIAN G
    2020-07-15 Spontant omdöme
    Anlitade Dåderman för att i princip bygga helt nytt badrum i vårt fritidshus i skärgården. De var inte billigaste offerten, men man får vad man betalar för: Dåderman var väldigt lätta att samarbeta med, tydliga och la sig vinn om att förstå våra behov och önskemål. Dessutom lyhörda för budget och försökte inte sälja på oss saker vi inte ville ha. Väldigt bra samarbete med projektledaren, och också med designern som hjälpte oss. När byggnationen startade passade vi på att be om offert för elbyte också, vilket vi fick och trots att vi inte förberett det genom att tex flytta undan möbler och annat, så genomfördes det lika enkelt och smärtfritt som resten av bygget. Kan bara rekommendera.
    2020-07-15 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Dåderman 2 gånger, där vi byggde en gästtoalett den första gången, och nu senast en mer omfattande renovering med ett helt nytt kök och nytt sovrum. Vi är mycket nöjda med processerna och resultatet på båda renoveringarna. Jag känner ett stort förtroende till Dåderman då jag hela tiden får intrycket att man vill att vi verkligen ska bli nöjda, och lyssnar när vi framför önskemål alternativt saker som blivit lite mindre bra under vägens gång, då har detta korrigerats utan krångel. Både projektledare och hantverkaren som byggde köket var proffsiga. Som förbättringspunkt hade processen med trägolvet kanske kunnat förlöpa lite smidigare, där det nog hade varit enklare om vi låtit vår gamla golvkille göra behandlingen. Vi kommer fortsätta anlita Dåderman och rekommenderas varmt.
  • DELIA N
    2020-07-11 Spontant omdöme
    Det började för bra för att vara sant och det var det också. Det var artighet, uppvaktning röda rosor och visa sig att det var mer för få jobbet. Blev allt svårare att få tag på dem ju längre in i jobbet dem kom. Jag betalde notan, men kändes som man betalde mer än vad man fick. Lärt mig ändå att ska man anlita dåberman så ska man vara som en hök, stå för all inredningskostnader själv osv. Ha allt skriftligt på allt man har kommit överens för då har du bevis helt enkelt när det känns som dem förösker lura en.
    Jag känner mig så besviken så jag har inget positivt att säga om dåberman för dem strävar efter kund som är 100% nöjd och jag är inte en av dem procenten alls.
    Hej, jag tycker det är jättetråkigt att du inte är nöjd. Jag trodde att inredningskostnaden var utredd och att du var nöjd. Jag ringer dig under dan så får vi se om vi kan göra något. mvh Robert Dåderman Dåderman Kök och Badrum AB
    2020-05-13 Spontant omdöme
    Dåderman renoverade ett badrum och tvättstuga för 12 år sedan, vi blev väldigt nöjda.De höll tiden, var effektiva,alla behörigheter, allt fungerade mycket duktiga.
    När vi augusti 2019 skulle renovera ett badrum till så beslöt vi att anlita Dåderman igen. De plastade in allt så det var inget problem att leva i bostaden under renoveringen. Lika nöjda denna gång.......

Vi har länge tänkt att öppna upp köket mot vardagsrum för öppen planlösning och Dåderman gjorde även detta arbete hos oss. Vi är väldigt nöjda.
  • David E
    2020-04-22 Spontant omdöme
    Tagit in ett par offerter under en period och enligt Dåderman skulle mitt badrum kosta 100 000 kr per kvm. Efter rotavdrag! Utan någon inredning. Bara arbete och byggmaterial. Mitt badrum är ca 3 kvm.

Do the math.
    2020-04-14 Spontant omdöme
    Jag är mer än nöjd med denna firma. Mycket kunniga och noggranna hantverkare, allt gick enligt plan från början till slut. Rekommenderar varmt Dåderman kök och badrum.
    2020-04-08 Insamlad av företaget
    Jag lät Dåderman Kök & Badrum totalrenovera en lägenhet på 75 kvm. Dom var i särklass dyrast. Men ju längre renoveringen gick ju mer övertygad blev jag att jag valt rätt företag. Jag vill varm rekommendera Dåderman Kök & Badrum vid renoveringar. Toppen.
    2020-04-08 Insamlad av företaget
    Badrumsrenoveringen fungerade alldeles utmärkt och Dåderman infriade alla löften. Vi är så nöjda med nya badrummet
  • PATRIK F
    2020-03-13 Spontant omdöme
    Vi hade väntat i över 10 år med renovering av tvättstuga och 2 badrum! Dåderman blev rekommenderad av en god vän som är plattsättare! Professionella, noggranna och service-minded! Vi är supernöjda!
  • Sara Helena F
    2020-02-11 Spontant omdöme
    Vi anlitade Dåderman efter en stor vattenskada i vår tvättstuga. Dåderman rev ut den gamla tvättstugan och den gjordes om till kombinerat badrum och tvättstuga. Vi la även till ett intilliggande badrum som skulle rivas ut och göras om till ”walk in closet”. Alla som jobbat hos oss har varit väldigt kunniga, engagerade och har även kommit med egna idéer och lösningar som inte vi tänkt på. Vi tycker det är bra att alla som arbetar är anställda av Dåderman så man inte behöver stanna av arbetet för att vänta in exempelvis elektriker från annan firma. Det har varit minst en kille hos oss varje dag men oftast flera. De har jobbat på snabbt och noggrant och alltid hållit rent och snyggt och städat efter sig varje dag. Vi är mer än nöjda med slutresultatet och vet var vi vänder oss om vi behöver renovera kök eller badrum igen 😊👍🏽.
    2020-01-15 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Dåderman för att renovera vårat badrum. Från det att de startade till avslut så flöt det på utan problem. Bemötandet var väldigt bra av alla vi hade kontakt med och i synnerhet av de som utförde arbetet.
    Slutresultatet är vi jättenöjda med och det kändes som de tar ansvar för att vi som kund ska känna oss nöjda.

Per & Anna Ekerö
    2020-01-14 Insamlad av företaget
    Helrenovering av badrum, trevligt bemötande av alla inblandade helt klart, totalansvar för hela processen kändes tryggt, noggrann genomgång av alla detaljer och önskemål innan igångsättning dessutom ingen fakturering före slutbesiktning ett stort plus, tror inte att jag har mäktat med att styra upp mitt projekt själv med fler aktörer involverade. Det var inte den billigaste offerten, men med resultatet av de mycket proffsiga och kvalificerade hantverkarna värt varenda krona, vårt helhetsintryck är därför mycket över vad vi förväntat oss
    Kjell o Karin Söderqvist
    2020-01-11 Spontant omdöme
    Dåderman utförde helrenovering av badrummet i vår villa under fem veckor. Trots att allt revs ut så var det rent och prydligt varje från dag 1. Proffsigt inplastat och skyddat. Väldigt kunniga och alltid med ett trevligt bemötande. Vi kände oss så trygga med vårt val av Dåderman. Killen som utförde största delen av jobbet var väldigt kompetent och noggrann. Vi kan inte vara mer nöjda. Kommer att anlita dem igen när vi behöver. Rekommenderar dem till alla
    2020-01-10 Insamlad av företaget
    Det var tredje gången vi anlitade Dåderman. Denna gång för renovering av badrum samt övervåning (allrum + sovrum). Bra bemötande och hög servicenivå. Stort plus att hantverkaren var där varje vardag mellan 8-17. Fint och hög kvalite på hantverket.
    2019-12-02 Insamlad av företaget
    Helrenovering av badrum. Välplanerat, väl genomfört och problemfritt. Klart före utsatt tid. Mycket nöjd.