Kvalitetsbygg R

Välkommen till oss på Kvalitetsbygg R!

Vi är ett miljöorienterat byggföretag med 53 anställda. Vi utför ROT-entreprenader samt nybyggnation åt många nöjda kunder. Vi vill alltid erbjuda kostnadseffektiva lösningar med högsta kvalitet - det är vårt ständiga mål.

Vi hjälper både företag och privatpersoner. Våra främsta tjänster är stambyten, lägenhetsanpassning, kontorsanpassning och om- och nybyggnationer men självfallet kan du komma med egna önskemål så ser vi vad vi kan göra.

Prisvärt. Pålitligt. Proffsigt. Tryggt. När du anlitar oss får du alltid ett väl utfört arbete!

Läs vad 94 kunder tycker om Kvalitetsbygg R 2

2022-01-17 Insamlad av företaget
    Bemötande var fantastisk.

Dem satt ett HTH kök hos mig med det bästa resultat.

Super proffsigt.
    Tack Jardel för det fina omdömet :) Kvalitetsbygg R
    2022-01-13 Insamlad av företaget
    Använde kvalitetsbygg för köksrenovering slutet av 2021
    Vi letade någon som kunde leverera med minimalt strul och med hög kvalité och det gjorde kvalitetsbygg. Alla byggare som besökte oss var mycket duktiga på sitt hantverk och planering och arbetsledningen fungerade sömlöst, kompletteringar gjordes omgående. Var mycket noga med att hålla tidplan trots leveransutmaningar och levererade inom offert.
    Extra tack till vår snickare Robin som både var trevlig och fantastiskt duktig.
    Tacka Eva för ert fina omdöme! Undervåningen fick verkligen ett nytt liv med det nya vackra köket. Kvalitetsbygg R
    2022-01-10 Insamlad av företaget
    Ger alltid ett trevligt bemötande och levererar i enlighet med deras offerter till bra kvalitet.
    Tackar Mats för ditt fina omdöme och tack för att vi fick möjligheten igen att göra fint hemma hos er och denna gång badrum. Kvalitetsbygg R
    2022-01-10 Insamlad av företaget
    Daniel och hans medarbetare hjälpte mig att installera mitt nya HTH kök. Arbetet utfördes excellent trotts att fabriken hade svårt med leveranserna fixade dom till köket. Hatten av för ett bra gäng.
    Tack snälla Johan för omdömet & detsamma. Det var verkligen ett enkelt och smidigt samarbete med dig. Kvalitetsbygg R
    2022-01-09 Insamlad av företaget
    Nice, pleasant guys. Helpful and have done a good job so far 👍🏼
    Thank you Adinda for your review.
    It was a pleasure to renovate with you.
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Har arbetat i bygg- och fastighetsbranschen i 55 år. Ingen får lika högt betyg som Daniel på Kvalitetsbygg.
    Tack Thomas för ditt fina omdöme. Ett mycket trevligt och smidigt samarbete genom hela badrumsrenovering. Kvalitetsbygg R
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Väldigt tydliga och lätta att samarbeta med. Höll tidsplan och meddelade ändringar.
    Tack Olle för ditt fina omdöme. Verkligen tjusigt kök med många fina detaljer. Kvalitetsbygg R
  • K
    K
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Väl utförd renovering helt enligt plan. Framförallt väldigt smidigt i kontakten innan och under projektet.
    Tack för ditt fina omdöme. Kvalitetsbygg R
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Vi har byggt om kök och tvättstuga samtidigt. Inledningsvis fick vi många bra tips på vad vi kunde göra. Alla vi träffat på Kvalitetsbygg var trevliga, tillmötesgående och snabba med återkoppling. När det trasslade lite möttes vi av lösningsorienterade idéer. Tidsplanen var detaljerad och projektet klart i tid. Vi är supernöjda med företaget och resultatet!
    Tack Karin för ditt fina omdöme. Kul att vi kunde köra både tvättstugan och köket samtidigt. En smidig ombyggnad med trevliga beställare :) Och samtliga hantverkare tyckte det var trevligt att jobba hos er. Kvalitetsbygg R
    2022-01-08 Insamlad av företaget
    Proffsigt genom hela processen.
    Tack Sara för ditt fina omdöme. Köksön blev verkligen hjärtat i köket, verkligen kul att ni valde just denna :) Riktigt snyggt! Kvalitetsbygg R
    2022-01-07 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg bytte golv och helrenoverade mitt kök. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Innan renoveringen startade fick jag en tydlig tidplan och kostnadsuppskattning och både tidplan och kostnad blev som förväntad. Projektledaren Daniel H har under hela renoveringen varit bra på att informera och återkoppla om hur arbetet fortskridit. De hantverkare som utförde arbetet har också varit väldigt bra att kommunicera med och de har också kommit med förslag om förbättringar på lösningar vilket ytterligare förhöjde resultatet.

Jag kan verkligen rekommendera Kvalitetsbygg och om jag gör fler renoveringar kommer jag att vilja anlita de igen.
    Tack Sara för ditt fina omdöme. Helheten med hallen, v-rummet och köket blev verkligen snyggt. Kvalitetsbygg R
    2022-01-07 Insamlad av företaget
    Vi är så nöjda både med både utförandet av tjänster och bemötandet av personal på plats så som projektledare. Utan deras medverkan hade det inte gått. Att höja bland att som är utmärkt är att de höll rent på arbetsplatsen och kom som utlovat. Tidsplanen höll och uppföljningen. Vi kan varmt rekommendera Kvalitetsbygg och skulle inte tveka att anlita dem igen.
    Anna och Peter Hagelin
    Tack för ert fina omdöm. Med denna update så blev det som ett helt nytt kök :) Kvalitetsbygg R
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande från början till slut.Duktiga o trevliga hantverkare.Arbetet blev klart på utsatt tid. Rivning och uppsättning av nya köksskåp+målning.Nöjd hela vägen.
    Tack för omdömet Rigmor & kul att du är nöjd:) Mina hantverkare uppskattade verkligen att jobba hemma hos dig!
    Önskar dig en God Jul & Gott Nytt År.
    2021-11-25 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg hjälpte oss att bygga vårt nya kök. Bemötande och genomförande i toppklass. Helt enkelt som man vill att det ska vara. Levde helt klart upp till sitt namn!
    Tack snälla Peter för ditt omdöme & jättekul att ni är nöjda :)
    Vi uppskattade verkligen att samarbeta med er, smidigt och trevliga samt enkla dialoger.
    Köket med den uppvikta stenen (backsplash) blev verkligen elegant.
    2021-11-24 Insamlad av företaget
    Med mycket god service känsla och ett fint personligt möte, de har varit tydliga och pedagogiska i sin framställning av offert och vad hur arbetet kommer att utföras.

De har levt upp mina förväntningar och det arbete som de har gjort i min lägenhet ör jag riktigt nöjd med.

Jag kan varmt rekommendera Kvalitetsbygg R till vänner och bekanta. De är duktiga, hjälpsamma och lyssnar på kunden.
    Tack Cecilia för ditt fina omdöme!
    Vi har verkligen uppskattat att jobba med dig. Lägenheten fick verkligen en ny känsla :) och köket blev riktigt bra.
    2021-11-22 Insamlad av företaget
    Högsta kvalitet på både service och hantverk. Rekommenderar köksbyggarna varmt!
    Tack Desiree för att vi fick möjligheten att hjälpa er och för ert fina omdöme :) Kvalitetsbygg R
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Proffsigt, välplanerat utfört arbete av nytt kök samt golvslipning/lackning av parkettgolv.
    Tack för ditt omdöme Mats. Köket & golven blev verkligen bra:) Kvalitetsbygg R
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Kunniga, tillgängliga, löser oväntade problem och håller tidsplan.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Utmärkt kommunikation och arbetsutförande. Vi blev rekommenderade via HTH vid utbyte av kök och är mycket nöjda av hela processen. Under Daniels ledning har det fungerat bra med flexibilitet och öppenhet för händelser och förändringar under arbetets gång. Vi har känt oss väldigt trygga med de olika fackmännen som varit involverade. Prislappen är något högre men tryggheten och professionaliteten kändes värt att betala för.
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Professionella och vänligt bemötande. Saker blir inte liggande utan de tar tag i eventuella frågor omgående. Mycket positiv kundupplevelse och vill gärna använda dem igen och kan varmt rekommendera till andra.
    2021-09-23 Insamlad av företaget
    Snabba och proffsiga och trevligt bemötande.
    2021-08-16 Insamlad av företaget
    Alla jag har varit i kontakt med på Kvalitetsbygg har varit väldigt hjälpsamma och de levererade över mina förväntningar. Köket blev super fint.
    2021-07-12 Insamlad av företaget
    Alltigenom proffsigt, tydliga besked, levererar vad de lovat, hög tillgänglighet. Överträffade högt ställda förväntningar.
    2021-06-13 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg gav ett trovärdigt och proffsigt bemötande från start när vi skulle renovera vårt kök och slutprodukten höll förväntad kvalitet. De är inte billigast men kändes trygga och tillgängliga under hela processen. Arbetet höll utlovad tidsram.
    2021-06-10 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg höll tidsplanen på dagen. Även kostnadskalkylen höll, förändringarna i den hade förankrats tydligt (och vissa saker tillkom på vårt initiativ).

Alla i teamet var trevliga, entusiastiska och noggranna med att hålla så rent efter sig som möjligt när de gick för dagen. Det märkes att de gillade sitt jobb och gjorde det där lilla extra för att vi skulle få ett bra kök.
    2021-06-10 Insamlad av företaget
    Vi har renoverat en lägenhet och bytt kök, såväl luckor som vitvaror. Arbetet inkluderade snickare, målare, golvslipare, elektriker och VVS. Vi fick till en totalentreprenad med Kvalitetsbygg och en detaljerad tidplan som höll liksom den kostnadsoffert som vi accepterat.
    Mycket trevligt bemötande från säljare och samtliga hantverkare, lätta att kommunicera med och ett utmärkt utfört arbete
    2021-06-09 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg är verkligen vad de heter. Bra bemötande, skickliga hantverkare och bra bollplank i helhetsfrågorna. Hjälpte oss precis med vårt andra kök vi gör via dem. Blev lika nöjda som första gången. Skulle starkt rekommendera kvalitetsbygg.
    2021-04-29 Insamlad av företaget
    Vi gjorde ett medvetet val att använda en (1) aktör som kunde ansvara för, samt utföra, samtliga arbetsuppgifter enl önskemål och överenskommelse.Duktiga och lyhörda hantverkare.

Vi hade ett möte på plats hemma hos oss för att bestämma omfånget av arbetet innan vi valde Kvalitetsbygg

Vi fick en detalerad offert (budget) och tidplan innan vi bestämde oss.

Både budget och tidplan hölls!

Vi är mycket nöjda
    2021-04-29 Insamlad av företaget
    Professionella, som håller hög nivå och tidplanen. Tillmötesgående och vi som kunder kunde känna oss trygga i processen.
    Högsta betyg!
  • 2021-04-07 Spontant omdöme
    Jag har använt kvalitetsbygg vid ett flertal tillfällen under hösten 20/våren 21.

Genomgående har de varit fantastiskt bra att ha att göra med.
    Punktliga, pålitliga och dessutom trevliga.

Kan varmt rekommendera dem.
    Patrick Hillenius
    2021-03-17 Insamlad av företaget
    Leverans på tid och kvalitet. Bra dialog under vägen.
    2021-02-28 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg har på inrådan av HTH där jag köpte "köket" utfört allt hantverk - jag har inte gjort något själv. Från första början fick jag ett mycket detaljerat anbud där det klart och tydligt framgick vad som var inkluderat i anbudet och vad jag kunde köpa till och pris för detsamma. Sedan fick jag även en tidsplan vad och när saker skulle utföras i lägenheten/köket. Denna tidsplan hölls med milimeterprecission. Mitt kök var helt färdigt på angiven dag. Kvalitetsbyggs hantverkare och de som de anlitade var mycket noga och har gjort ett fantastiskt bra jobb. Jag är mycket mer än nöjd. Har också kunnat följa hur allt underarbete gjorts då jag bott i lägenheten under tiden som renoveringen pågick. Kvalitetsbyggs projektansvarig var och tittade på köket innan tillsammans med HTH:s representant för att mäta upp och kontrollera så alla mått mm var ok. Han kom också och gjorde slutbesiktning av köket. Klart seriöst. Visste jag att det skulle bli så här otroligt bra och så professionellt utfört på alla sätt skulle det inte vara så svårt att bestämma sig i början. Bemötandet från Kvalitetsbyggs projektansvarig och samtliga hantverkare har varit helt enkelt bästa tänkbara - finns inget mer att önska.
    2021-02-26 Insamlad av företaget
    Jag beställde ett HTH kök vid Odenplan av Christoffer Göransson. Av honom fick jag snabbt ett hembesök och goda råd och stöd i vad som skulle fungera i mitt nya kök.
    Jag ville ha all hjälp jag kunde få från dag ett och fick ett hembesök av HTH och Kvalitetsbygg gemensamt där jag framförde vad jag ville ha gjort.
    Kvalitetsbygg med Daniel Hammarström tog fram en detaljerad tids- och genomförandeplan för arbetet som inkluderade målning i samtliga rum samt golvläggning i kök och hall.
    Utifrån planen genomfördes allt arbete minutiöst från första dag till sista.
    Arbetets genomförande och det enormt fina bemötandet jag fick från samtliga inblandade var fantastiskt.
    Jag har känt mig MER än trygg och nöjd med allt arbete som gjorts. Alla förväntningar och mer därtill har uppnåtts.
    Om jag skulle råda någon att göra om sitt kök så skulle jag rekommendera att göra som jag gjorde, anlita HTH och Kvalitetsbygg för ett genomförande. Du blir garanterat helnöjd! Stort och varmt tack till alla som deltagit och givit mig ett fantastiskt vackert kök.
    2021-02-05 Insamlad av företaget
    Renovering av lägenhet innefattande flytt av väggar, nytt golv och målning.
    Proffsigt bemötande.
    Jag kan rekommendera bolaget
    2020-12-22 Insamlad av företaget
    Vi har gjort en badrumsrenovering, där vi förutom att förnya badrummet också gjorde det större.

Hantverkarna på Kvalitetsbygg har varit mycket professionella i både sitt utövande samt i sitt bemötande mot oss som kunder. Även vid kontakten med företaget via mail och telefon har fungerat mycket väl.

Vi blev rekommenderade Kvalitetsbygg av goda vänner och våra förväntningar var höga. Vi är mycket nöjda med resultatet av arbetet som utförts.

Så nöjda som vi känner oss med företaget gör att vi har tänkt att anlita dem även för framtida projekt!
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    Stort tack för att ni färdigställde vårt badrum inom tidsramen, med ett fantastiskt resultat! Vi vill särskilt tacka Andreas Dienel som har varit guld värd under arbetet – bra dialog och mycket fint hantverk.
    2020-12-17 Insamlad av företaget
    Vi kunde inte vara mer nöjda med Kvalitetsbygg!

Vår köksrenovering blev bättre än vi hade väntat oss. Det bästa var att de kom med egna idéer på hur vi kunde bygga om köket, idéer vi inte hade tänkt på tidigare. De bryr sig verkligen om att arbetet blir bra och är väldigt trevliga att ha att göra med.

Projektet var i trygga händer från början till slut, och resultatet blev perfekt. Kan verkligen rekommendera!
    2020-12-16 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg byggde om vårt kök och byggde en tvättstuga i vår sekelskifteslägenhet.

Vi fick dem på rekommendation både privat från en annan byggprojektledare och via HTH kök.

Kvalitetsbygg är förmodligen inte billigast... MEN man får definitivt en professionellt bolag med både duktiga projektledare och många duktiga hantverkare med mångårig erfarenhet och som har befogenhet att ta egna beslut efter vad som passar bäst på platsen och vad som blir bäst för kunden.
    Personligen tog vi aldrig ens in offerter från andra bolag så jag har ingen kolla på hur de ligger till prismässigt. Men det var heller inte viktigast för oss. Jag ville ha några som vi fått rekommendation på att de skulle göra ett bra jobb och var lätta att jobba med.

Att projektledaren kommer ut och slutbesiktar själv är alltid ett tecken på att man är seriösa med att man vill att kunden är nöjd.

Mestadels egen personal men inhyrda specialister på några områden. Alla var mycket trevliga och gjorde ett mycket bra jobb. Rivning/Bygg, VVS, El och mattläggning tvättstuga.

Kvalitetsbygg satte upp en detaljerad projektplan som man följde till punkt och pricka på dagen.
    Man koordinerade även in våra andra hantverkare som skulle lägga stavparkett i köket (Tack Nockeby Parkett för flexibiliteten och som vanligt ett bra jobb med golvet...).
  • 2020-12-01 Spontant omdöme
    Kontaktade Kvalitetsbygg för en ev totalentreprenad av vår lägenhet. Fick genast svar från Jason som inom ett par dagar hade dragit ihop ett helt gäng som kom och tittade på lägenheten. Genast fick jag 100% förtroende för företaget. Efter en stund kom Daniel in som projektledare och kom med faktastiska ideér och possitiv anda, en välarbetad offert och stort engagemang. Jag kan inte mer än att rekomendera Kaviltetsbygg till 100%.
  • Tomas G
    2020-11-23 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg installerade ett nytt kök, rev väggar och la nytt golv i nästan hela huset. Öppnade upp takfönster och klädde in takstolar och belysning. Målade inne efter ombyggnad samt bytte vindskivor på utsidan av huset.
    Många speciallösningar bl a en infälld dörr i köket.
    Vi fick en tidsplan som var utförlig och korrekt. Dom har kommit i utsatt tid och eventuella förändringar av projektet har meddelats i god tid och i samråd med oss.
    Allt gjort med fantastisk finish.
    Alla som vi haft kontakt med på Kvalitetsbygg har varit supertrevliga och gjort ett utmärkt arbete.
    Vi fick Kvalitetsbygg rekommenderat av vår köksleverantör och dom har verkligen levt upp och till och med överträffat våra förväntningar.
    Vi är supernöjda med Kvalitetsbyggs arbete och kan inte annat än rekommendera dom. Vi kommer absolut vända oss till dom för eventuella framtida projekt.
    2020-11-18 Insamlad av företaget
    Kvalitetsbygg renoverade och installerade nytt kök i vårt personalutrymme.
    De var lätt att jobba med dem och allt flöt på väldigt bra. Bra och proffsigt jobb.
    2020-11-15 Insamlad av företaget
    Rivning av gammalt badrum samt separat gästtoalett damt nybyggnation av desamma.
    Genomgående superproffs. Skulle inte tveka att använda teamet i framtiden!
    2020-11-13 Insamlad av företaget
    Köpte renovering av kök. Alltid mycket proffsigt och vänligt bemötande. De höll bra ordning under arbetet och tidplanen följdes perfekt. Vi hade höga förväntningar och de infriades mer än väl. Skulle 10 ggr av 10 rekommendera dem!
    2020-11-13 Insamlad av företaget
    Golvrenovering/ målning. Kvalitetsbygg gör verkligen skäl för namnet. Det är andra gången vi anlitade dem, tidigare har vi även renoverat köket. Det jag uppskattar mest är snabb återkoppling och bra bemötande. Väl utfört arbete och är du inte nöjd med något, så hittar de lösningar. Vi är supernöjda!
    2020-10-17 Spontant omdöme
    Lägenhetsrenovering.
    Kan verkligen rekommendera KvalitetsBygg AB. Professionellt, tryggt och personligt hela processen från uppdragsbeskrivning, genomförande till färdigställande.
    Allt har fungerat på ett mycket tillfredsställande sätt.
    2020-06-26 Spontant omdöme
    Vi renoverade vårat kök i våras. Bestämde oss för ett HTH kök. Kvalitetsbygg R gjorde jobbet. Vi är otroligt nöjda med resultatet. Kvalitetsbygg R är professionella, trevliga och snabba. Om ni ska renovera kök kan vi verkligen rekommendera Kvalitetsbygg R. Vi kommer att anlita dem igen om vi skall göra något annat.
    2020-04-29 Spontant omdöme
    Väldigt proffsigt från start, vi blev jättenöjda när kvalitetsbygg hjälpte oss bygga nytt kök. Alla hantverkarna va väldigt trevliga och ingav stort förtroende. Rekommenderas varmt
  • ROBERT S
    2020-03-02 Spontant omdöme
    Vi kan varmt rekommendera Kvalitetsbygg med Daniel Hammarström som projektledare. När vi skulle göra verklighet av våra köksdrömmar ville vi arbeta med ett företag som kan erbjuda en helhetslösning av projektet. Det var ett trevligt och professionellt bemötande från start till mål och tidsplanen hölls exakt som planerat. Vi fick många bra råd och tips på vägen och blev mycket nöjda med slutresultatet.
    2019-12-13 Spontant omdöme
    Vår köksrenovering fungerade utmärkt tack vare Kvalitetsbyggs kompetenta agerande. Daniel är en fantastisk projektledare och allt levererades i tid, på minuten. Väldigt trevliga hantverkare som var både kunniga och hjälpsamma. Kommer alltid att använda Kvalitetsbygg för våra framtida renoveringar.
  • JENNIE A
    2019-11-25 Spontant omdöme
    Kvalitetsbygg byggde vårt nya kök. Vår första renovering någonsin och vi kände oss i väldigt goda och trygga händer genom hela processen! Superproffsiga och duktiga hantverkare som fixade flera fina speciallösningar. Rekommenderar varmt!