Kvalitetsbygg R

Kvalitetsbygg R

Välkommen till oss på Kvalitetsbygg R!

Vi är ett miljöorienterat byggföretag med 53 anställda. Vi utför ROT-entreprenader samt nybyggnation åt många nöjda kunder. Vi vill alltid erbjuda kostnadseffektiva lösningar med högsta kvalitet - det är vårt ständiga mål.

Vi hjälper både företag och privatpersoner. Våra främsta tjänster är stambyten, lägenhetsanpassning, kontorsanpassning och om- och nybyggnationer men självfallet kan du komma med egna önskemål så ser vi vad vi kan göra.

Prisvärt. Pålitligt. Proffsigt. Tryggt. När du anlitar oss får du alltid ett väl utfört arbete!

Läs vad 67 kunder tycker om Kvalitetsbygg R 2

2021-04-29
    Vi gjorde ett medvetet val att använda en (1) aktör som kunde ansvara för, samt utföra, samtliga arbetsuppgifter enl önskemål och överenskommelse.Duktiga och lyhörda hantverkare.

Vi hade ett möte på plats hemma hos oss för att bestämma omfånget av arbetet innan vi valde Kvalitetsbygg

Vi fick en detalerad offert (budget) och tidplan innan vi bestämde oss.

Både budget och tidplan hölls!

Vi är mycket nöjda
    2021-04-29
    Professionella, som håller hög nivå och tidplanen. Tillmötesgående och vi som kunder kunde känna oss trygga i processen.
    Högsta betyg!
  • 2021-04-07
    Jag har använt kvalitetsbygg vid ett flertal tillfällen under hösten 20/våren 21.

Genomgående har de varit fantastiskt bra att ha att göra med.
    Punktliga, pålitliga och dessutom trevliga.

Kan varmt rekommendera dem.
    Patrick Hillenius
    2021-03-17
    Leverans på tid och kvalitet. Bra dialog under vägen.
    2021-02-28
    Kvalitetsbygg har på inrådan av HTH där jag köpte "köket" utfört allt hantverk - jag har inte gjort något själv. Från första början fick jag ett mycket detaljerat anbud där det klart och tydligt framgick vad som var inkluderat i anbudet och vad jag kunde köpa till och pris för detsamma. Sedan fick jag även en tidsplan vad och när saker skulle utföras i lägenheten/köket. Denna tidsplan hölls med milimeterprecission. Mitt kök var helt färdigt på angiven dag. Kvalitetsbyggs hantverkare och de som de anlitade var mycket noga och har gjort ett fantastiskt bra jobb. Jag är mycket mer än nöjd. Har också kunnat följa hur allt underarbete gjorts då jag bott i lägenheten under tiden som renoveringen pågick. Kvalitetsbyggs projektansvarig var och tittade på köket innan tillsammans med HTH:s representant för att mäta upp och kontrollera så alla mått mm var ok. Han kom också och gjorde slutbesiktning av köket. Klart seriöst. Visste jag att det skulle bli så här otroligt bra och så professionellt utfört på alla sätt skulle det inte vara så svårt att bestämma sig i början. Bemötandet från Kvalitetsbyggs projektansvarig och samtliga hantverkare har varit helt enkelt bästa tänkbara - finns inget mer att önska.
    2021-02-26
    Jag beställde ett HTH kök vid Odenplan av Christoffer Göransson. Av honom fick jag snabbt ett hembesök och goda råd och stöd i vad som skulle fungera i mitt nya kök.
    Jag ville ha all hjälp jag kunde få från dag ett och fick ett hembesök av HTH och Kvalitetsbygg gemensamt där jag framförde vad jag ville ha gjort.
    Kvalitetsbygg med Daniel Hammarström tog fram en detaljerad tids- och genomförandeplan för arbetet som inkluderade målning i samtliga rum samt golvläggning i kök och hall.
    Utifrån planen genomfördes allt arbete minutiöst från första dag till sista.
    Arbetets genomförande och det enormt fina bemötandet jag fick från samtliga inblandade var fantastiskt.
    Jag har känt mig MER än trygg och nöjd med allt arbete som gjorts. Alla förväntningar och mer därtill har uppnåtts.
    Om jag skulle råda någon att göra om sitt kök så skulle jag rekommendera att göra som jag gjorde, anlita HTH och Kvalitetsbygg för ett genomförande. Du blir garanterat helnöjd! Stort och varmt tack till alla som deltagit och givit mig ett fantastiskt vackert kök.
    2021-02-05
    Renovering av lägenhet innefattande flytt av väggar, nytt golv och målning.
    Proffsigt bemötande.
    Jag kan rekommendera bolaget
    2020-12-22
    Vi har gjort en badrumsrenovering, där vi förutom att förnya badrummet också gjorde det större.

Hantverkarna på Kvalitetsbygg har varit mycket professionella i både sitt utövande samt i sitt bemötande mot oss som kunder. Även vid kontakten med företaget via mail och telefon har fungerat mycket väl.

Vi blev rekommenderade Kvalitetsbygg av goda vänner och våra förväntningar var höga. Vi är mycket nöjda med resultatet av arbetet som utförts.

Så nöjda som vi känner oss med företaget gör att vi har tänkt att anlita dem även för framtida projekt!
    2020-12-19
    Stort tack för att ni färdigställde vårt badrum inom tidsramen, med ett fantastiskt resultat! Vi vill särskilt tacka Andreas Dienel som har varit guld värd under arbetet – bra dialog och mycket fint hantverk.
    2020-12-17
    Vi kunde inte vara mer nöjda med Kvalitetsbygg!

Vår köksrenovering blev bättre än vi hade väntat oss. Det bästa var att de kom med egna idéer på hur vi kunde bygga om köket, idéer vi inte hade tänkt på tidigare. De bryr sig verkligen om att arbetet blir bra och är väldigt trevliga att ha att göra med.

Projektet var i trygga händer från början till slut, och resultatet blev perfekt. Kan verkligen rekommendera!
    2020-12-16
    Kvalitetsbygg byggde om vårt kök och byggde en tvättstuga i vår sekelskifteslägenhet.

Vi fick dem på rekommendation både privat från en annan byggprojektledare och via HTH kök.

Kvalitetsbygg är förmodligen inte billigast... MEN man får definitivt en professionellt bolag med både duktiga projektledare och många duktiga hantverkare med mångårig erfarenhet och som har befogenhet att ta egna beslut efter vad som passar bäst på platsen och vad som blir bäst för kunden.
    Personligen tog vi aldrig ens in offerter från andra bolag så jag har ingen kolla på hur de ligger till prismässigt. Men det var heller inte viktigast för oss. Jag ville ha några som vi fått rekommendation på att de skulle göra ett bra jobb och var lätta att jobba med.

Att projektledaren kommer ut och slutbesiktar själv är alltid ett tecken på att man är seriösa med att man vill att kunden är nöjd.

Mestadels egen personal men inhyrda specialister på några områden. Alla var mycket trevliga och gjorde ett mycket bra jobb. Rivning/Bygg, VVS, El och mattläggning tvättstuga.

Kvalitetsbygg satte upp en detaljerad projektplan som man följde till punkt och pricka på dagen.
    Man koordinerade även in våra andra hantverkare som skulle lägga stavparkett i köket (Tack Nockeby Parkett för flexibiliteten och som vanligt ett bra jobb med golvet...).
  • 2020-12-01
    Kontaktade Kvalitetsbygg för en ev totalentreprenad av vår lägenhet. Fick genast svar från Jason som inom ett par dagar hade dragit ihop ett helt gäng som kom och tittade på lägenheten. Genast fick jag 100% förtroende för företaget. Efter en stund kom Daniel in som projektledare och kom med faktastiska ideér och possitiv anda, en välarbetad offert och stort engagemang. Jag kan inte mer än att rekomendera Kaviltetsbygg till 100%.
  • Tomas G
    2020-11-23
    Kvalitetsbygg installerade ett nytt kök, rev väggar och la nytt golv i nästan hela huset. Öppnade upp takfönster och klädde in takstolar och belysning. Målade inne efter ombyggnad samt bytte vindskivor på utsidan av huset.
    Många speciallösningar bl a en infälld dörr i köket.
    Vi fick en tidsplan som var utförlig och korrekt. Dom har kommit i utsatt tid och eventuella förändringar av projektet har meddelats i god tid och i samråd med oss.
    Allt gjort med fantastisk finish.
    Alla som vi haft kontakt med på Kvalitetsbygg har varit supertrevliga och gjort ett utmärkt arbete.
    Vi fick Kvalitetsbygg rekommenderat av vår köksleverantör och dom har verkligen levt upp och till och med överträffat våra förväntningar.
    Vi är supernöjda med Kvalitetsbyggs arbete och kan inte annat än rekommendera dom. Vi kommer absolut vända oss till dom för eventuella framtida projekt.
    2020-11-18
    Kvalitetsbygg renoverade och installerade nytt kök i vårt personalutrymme.
    De var lätt att jobba med dem och allt flöt på väldigt bra. Bra och proffsigt jobb.
    2020-11-15
    Rivning av gammalt badrum samt separat gästtoalett damt nybyggnation av desamma.
    Genomgående superproffs. Skulle inte tveka att använda teamet i framtiden!
    2020-11-13
    Köpte renovering av kök. Alltid mycket proffsigt och vänligt bemötande. De höll bra ordning under arbetet och tidplanen följdes perfekt. Vi hade höga förväntningar och de infriades mer än väl. Skulle 10 ggr av 10 rekommendera dem!
    2020-11-13
    Golvrenovering/ målning. Kvalitetsbygg gör verkligen skäl för namnet. Det är andra gången vi anlitade dem, tidigare har vi även renoverat köket. Det jag uppskattar mest är snabb återkoppling och bra bemötande. Väl utfört arbete och är du inte nöjd med något, så hittar de lösningar. Vi är supernöjda!
    2020-10-17
    Lägenhetsrenovering.
    Kan verkligen rekommendera KvalitetsBygg AB. Professionellt, tryggt och personligt hela processen från uppdragsbeskrivning, genomförande till färdigställande.
    Allt har fungerat på ett mycket tillfredsställande sätt.
    2020-06-26
    Vi renoverade vårat kök i våras. Bestämde oss för ett HTH kök. Kvalitetsbygg R gjorde jobbet. Vi är otroligt nöjda med resultatet. Kvalitetsbygg R är professionella, trevliga och snabba. Om ni ska renovera kök kan vi verkligen rekommendera Kvalitetsbygg R. Vi kommer att anlita dem igen om vi skall göra något annat.
    2020-04-29
    Väldigt proffsigt från start, vi blev jättenöjda när kvalitetsbygg hjälpte oss bygga nytt kök. Alla hantverkarna va väldigt trevliga och ingav stort förtroende. Rekommenderas varmt
  • ROBERT S
    2020-03-02
    Vi kan varmt rekommendera Kvalitetsbygg med Daniel Hammarström som projektledare. När vi skulle göra verklighet av våra köksdrömmar ville vi arbeta med ett företag som kan erbjuda en helhetslösning av projektet. Det var ett trevligt och professionellt bemötande från start till mål och tidsplanen hölls exakt som planerat. Vi fick många bra råd och tips på vägen och blev mycket nöjda med slutresultatet.
    2019-12-13
    Vår köksrenovering fungerade utmärkt tack vare Kvalitetsbyggs kompetenta agerande. Daniel är en fantastisk projektledare och allt levererades i tid, på minuten. Väldigt trevliga hantverkare som var både kunniga och hjälpsamma. Kommer alltid att använda Kvalitetsbygg för våra framtida renoveringar.
  • JENNIE A
    2019-11-25
    Kvalitetsbygg byggde vårt nya kök. Vår första renovering någonsin och vi kände oss i väldigt goda och trygga händer genom hela processen! Superproffsiga och duktiga hantverkare som fixade flera fina speciallösningar. Rekommenderar varmt!
  • Beatrice W
    2019-10-19
    Vi rekommenderar varmt KvalitetsBygg och projektledare Daniel Hammarström.
    Under hans ledning förvandlades vårt kök till drömköket.
    Alla kontakter med Daniel och hans team har varit proffesionellt och trevligt! Högsta betyg får KvalitetsBygg för tidsplanen. Köket blev klart på utsatt datum. Vi blev också insatta i projektplanen vilket skapar trygghet och förtroende.
    Alla som har varit inblandade, allt från snickare, elektriker, målare, plattsättare, rörmokare etc har varit väldigt trevliga och proffsiga. Ett outstanding team!
  • Lars W
    2019-08-30
    Vi anlitade Kvalitetsbygg för en köksrenovering och slutade med betydligt mer än så. Helnöjda rakt igenom. Tydlig kommunikation och tidsplan för hela projektet. Sömlös övergång mellan de olika hantverkarna och noggrann slutbesiktning. Ett väldigt väl genomfört arbete helt enkelt.
    2019-08-30
    Killarna som renoverat vårt kök var inte bara proffsiga & kunniga, de var dessutom otroligt trevliga!
    Utan deras härliga attityd hade projektet blivit betydligt jobbigare - stort tack!
    Projektledare: Daniel
    El: Micke & John
    Plattsättare: Crille
    Snickare: Tobias & Jimmy
    Målare: Gunnar

/ familjen Lilja
    2019-08-19
    Vi använde oss av Kvalitetsbygg för renovering av vår altan.
    Kvalitetsbygg gjorde ett mycket bra jobb och slutresultatet blev väldigt fint. Dessutom så följdes offerten både avseende pris och tid.
    2019-06-01
    Vi har anlitat Kvalitetsbygg i samband med en köksrenovering. Projektledaren Daniel Hammarström har varit synnerligen serviceinriktad och professionell. Som kund uppskattar man det strukturerade arbetssättet med en tydlig tidsplan samt tillgänglighet och snabb återkoppling. Samtliga hantverkare (snickare, VVS, elektriker och plattsättare) har förutom - att vara trevliga och artiga - visat prov på stor yrkesskicklighet, noggrannhet och lyhördhet. Vi är med andra ord mycket nöjda med den kompetens och kvalitet som levererats!
    Karin och Jörgen
    2019-05-13
    Vi rekommenderar varmt KvalitetsBygg och projektledare Daniel Hammarström. Vi gjorde en större ombyggnation i lägenheten med bygge av nytt kök, badrum och även övrig renovering. Alla kontakter med Daniel var av högsta kvalitet med både professionellt och trevligt bemötande. Alla projektplaner följdes i detalj och allt flöt på mycket friktionsfritt. Alla som var inblandade i renoveringen var trevliga och duktiga, allt från snickare, rörmokare, målare, plattsättare, elektriker etc. Daniel har ett mycket bra team. Sammanfattningsvis så är vi väldigt nöjda med hela det omfattande projektet och har kunnat sova lugnt på nätterna och slippa oroa oss över något. /Magnus och Sofia
    2019-03-28
    Kan verkligen varmt rekommendera KvalitetsBygg med Daniel Hammarström som projektledare. Är mycket nöjd med hela arbetet kring helrenovering och installeringen av mitt nya kök (inkl. omdragning av el, nedsänkning av tak m. spottar, osv.).
    Daniel och snickaren Patrik var lyhörda till mina önskemål och funderingar, och professionella från början till slut. Jag fick en detaljerad tidsplan som höll under hela processen.
    KvalitetsBygg informerade även mina grannar om arbetets omfattning och eventuella påverkan för dem.

Att ha anlitat KvalitetsBygg kändes tryggt och bra och resultatet blev superfint!
    2019-03-13
    Kvalitetsbygg installerade ett Ballingslöv kök åt oss. Ett otroligt proffsigt företag och alltid ett trevligt bemötande. Vi valde ett företag som hade allt in house för att slippa en massa kontakter med olika hantverkare. Det var en supersmidig process, allt arbete följde enligt planen och vi hade en kontaktperson som fixade rubbet. Väldigt duktiga och kompetenta hantverkare som kom med bra förslag och lösningar när vi efterfrågade det. Kanske inte det billigaste företaget men definitivt värt pengarna för att slippa en massa strul. Jag kan varmt rekommendera Kvalitetsbygg.
    2019-02-22
    Vi fick hjälp med målning, VVS-arbete och elarbeten. Dessutom snickarhjälp då vi gjorde om köket.
    Företaget med dess företrädare Daniel Hammarström hade stor servicenivå.
    Vi förväntade att företaget blev klara på utsatt tid samt att arbetet utfördes fackmannamässigt.
    Detta levde förstaget upp till.

Sammanfattningsvis: vi blev väldigt nöjda och anlitar gärna bolaget igen.

Dag Hemmingsson
    2019-01-30
    Pålitliga och tillgängliga under hela förloppet.
    2018-10-29
    Proffsigt bemötande från början till slut, är mer än nöjd.
  • Oskar S
    2018-10-29
    Anlitade KvalitetsBygg vid montering av nytt kök.

Otroligt proffesionell hjälp från planläggning/prospektering till färdigt kök.
    Projektledaren Daniel är väldigt lyhörd och duktig som lyssnar på ens idéer, samtidigt som han kommer med många smarta inspel och tankar innan och under bygget.
    De hade en tydlig tidsplan som hölls till punkt och pricka. De va väldigt hjälpsamma och höll kontakt under hela projektets gång.

Snickarna va super proffesionella och jätteduktiga. Jag sätter speciell stor pris på att de varje gång man sågs berättade om vad de hade på agendan just den dagen, om man hade några speciella önskemål, så kom de med tips och egna idéer.

De överträffade mina förväntningar och levererade ett superfint kök, med otroligt bra kvalitet på hela arbetet.
  • Daniel C
    2018-10-17
    Jag hade nöjet att jobba med Kvalitetsbygg, i samband med installation av nytt kök och platsbyggd garderob.

De hantverkare jag var i kontakt med under processen, var väldigt trevliga och kunniga samt lätta att ha att göra med.
    Ev förändringar eller problem under arbetets gång, hanterades snabbt och konstruktivt.

Jag är jättenöjd med slutresultatet och ger Kvalitetsbygg mina bästa rekommendationer.

I händelse av nya byggprojekt i framtiden, så kommer jag att anlita dem igen :)

/Daniel
  • Micke S
    2018-02-19
    KvalitetsBygg skötte renovering av mitt kök. Allt har varit till belåtenhet från första mötet med projektledaren Daniel H till kontakterna med snickaren Nicke. Mycket nöjd med arbetet. Trevligt bemötande. Inga problem att få kontakt och återkoppling under arbetets gång. Kan varmt rekommendera KvalitetsBygg.
  • 2017-12-23
    Kvalitetsbygg gjorde om mitt kök under 2017, rev en vägg, fräschade upp två toaletter och bytte golv i hallen. Ett superproffsigt agerande från start till mål:
    - Genomgång vad som skulle göras med tips och råd på vad som funkar och blir snyggt
    - Offerten kom i tid
    - Snabb återkoppling på frågor, struktur och ordning och reda på Danne Hammarström - projektledare
    - Starten var exakt i tid
    - Noga med att städa och hålla rent, vilket gjorde det möjligt att leva som vanligt trots byggarbetsplats i 7 veckor.
    - Snickaren Jimmy är en riktig stjärna. Trevlig, duktig och la fullt fokus på detaljerna
    - Allt följde tidplanen och uppdraget överlämnades enligt utsatt tid utan minsta anmärkning.
    Vilket gäng!
    Med vänlig hälsning Kristofer
  • Jan K
    2017-12-12
    Kvalitetsbygg monterade vårt nya kök inklusive omdragning av el,vatten. Daniel planerade upp allting redan vid första mötet och planen höll perfekt. Snickerier,el,vatten,kakel,städning, ja allt perfekt utfört. Hade man några frågor besvarades dom snabbt. Mycket lättsamma personer att ha att göra med vilket man verkligen uppskattar!
    Vi är mycket nöjda och stort tack Daniel, Patrick m fl för ett väl utfört jobb. Vi rekommenderar er till 100%
    Mvh Janne och Gunilla
  • Alex G
    2017-10-31
    I renovated my kitchen and 2 bathrooms and lived in my apartment during the renovation.
    They did an excellent job and finished on schedule.
    Furthermore, the workers were nice and dependable people, protected my furniture, cleaned well after themselves every day and made my life easy during the construction.
    Expensive but well worth it!
  • 2017-10-19
    Renovering av kök.Vi är mycket nöjda, duktiga och vänliga hantverkare, inget krångel om vi ville ändra på något, smidigt och lätt, snabb återkoppling från projektledaren, när jag under renoveringstiden hade frågor. Höll tidsplanen. De bästa rekommendationer ger jag till alla inblandade.
    2017-09-26
    KvalitetsBygg genomförde en totalrenovering av min lägenhet - montering av kök, lyft av tak, läggning av parkettgolv, målning. De var skickliga hantverkare, bra projektledning, hade ett trevligt bemötande, svarade och återkopplade snabbt, löste frågor som dök upp under tiden på ett bra sätt och höll tidsplanen, trots en del tilläggsarbeten. Rekommenderas varmt.
    2017-06-28
    Kvalitétsbygg är vad de heter. KB projektledde renovering av lägenhet inkl köksinstallation med god kommunikation och precision. Trevliga och kunniga människor som är lätta att ha att göra med.
    Toppresultat!
    2017-06-19
    Kan verkligen rekommendera denna proffsiga byggfirma. Bra projektledning, hög kvalitet på byggnationen, trevliga människor med stor yrkesskicklighet. Perfekt hållen tidplan. Jag kommer definitivt använda mig av Kvalitetsbygg igen om tillfälle ges.
    2017-05-21
    Mycket bra och väl genomförd renovering av vårt badrum. Vi fick många idéer och tips på vägen. Trevliga, hjälpsamma och kunniga. Kan verkligen rekommenderas.
  • Jennie L
    2017-02-20
    Anlitade Kvalitetsbygg för renovering av kök, på rekommendation av köksleverantör. Kvalitetsbygg projektledde bygget inklusive alla inblandade yrkespersoner. Hög kvalitet i arbetet, och bäst av allt, de gjorde en detaljerad tidplan som de höll. God kommunikation hela vägen.
  • Jan W
    2017-02-17
    Ett mycket proffsigt & trevligt bemötande i alla kontakter i samband med utbyte av kök samt renovering av tak, väggar & fönster utförda av mycket kunniga hantverkare.
    2017-02-16
    Bra kontakt med projektledare och ett proffsigt utfört arbete på alla sätt. Noggrant och ordning och reda under byggtiden. De små saker som dykt upp i efterhand har vi fått hjälp med snabbt och utan problem.
  • Lillemor G
    2017-02-16
    Följer tidplan. Nogranna. Dock en del missar. Muntliga löften kommer man inte ihåg.
  • Kristina L
    2017-02-16
    Duktiga och trevliga, men dyra.