Alla kategorier Renovera kök Stockholms län Stockholm Bromma Abrahamsberg Ingwallköket AB
Rekommenderat företag 2016 - Ingwallköket AB

Ingwallköket AB

Bävervägen 53-55, 168 30 Bromma — Visa karta

Vi har billiga måttanpassade kvalitetsluckor som passar till alla köksstommar och kan också hjälpa dig med lättöppnade rullådor (går även att montera i befintliga stommar). Självklart har vi också köksluckan Du vill ha om Du väljer att helt bygga och renovera om ditt kök. Köksluckor och kökslådor byts på en dag och du kan utnyttja rotavdraget till ditt nya kök.Vi arbetar över hela StorStockholmsområdet, det gäller även ytterområdena mot eller i angränsande län, så kontakta oss redan idag för ett gratis hembesök där vi hjälper er med kökstips och köksidéer, om hur vi kan förbättra ert kök till ett lågt pris, vi tål en jämförelse.

Läs vad 46 kunder tycker om Ingwallköket AB

• Reinaldo L
    Reinaldo L skrev om Ingwallköket AB
    Jag beställde ett jobb från Ingwallköket före midsommarn, luckor, bänkskiva, nytt skåp för ugnen, mm. Efter upprepade kontakter med företaget kan jag säga att de håller inte vad de lovade, jobbet är inte klart och det som är gjort har dålig kvalité. Dessutom är de inte så billiga heller som de påstår. Vill ni bara byta luckor, så är företaget antagligen bra. I mitt fall är luckorna det enda som är någorlunda bra. Vill ni göra större jobb, skulle jag avråda från att anlita Ingwallköket.
    Jag är mycket besviken.
  • Max M
    Max M skrev om Ingwallköket AB
    Passar tider, luckorna ser bra ut, jag köpte egna handtag som monterades precis efter önskemål.
    2016-11-09 Ingwallköket AB svarar Max M
    Tack för den fina recensionen Max!
  • Eva G
    Eva G skrev om Ingwallköket AB
    Hej jag är mycket nöjd med utfört arbete o leverans av luckorna.
  • Caroline Ö
    Caroline Ö skrev om Ingwallköket AB
    Proffsigt och fint gjort är mkt nöjd !
    2016-09-26 Ingwallköket AB svarar Caroline Ö
    Tack Caroline! Så kul med nöjda kunder.
  • Gianni C
    Gianni C skrev om Ingwallköket AB
    Vi är väldigt nöjda med både bemötandet och resultatet!
    2016-08-29 Ingwallköket AB svarar Gianni C
    Tack Gianni , roligt att du är nöjd med resultatet!
  • Eva E
    Eva E skrev om Ingwallköket AB
    Jag är mycket nöjd. Det gick fort efter det att jag ringt om visat intresse. Johan kom och berättade och visade vilka valmöjligheter det finns på luckor och lådor. Han mätte och berättade om vilka olika lösningar det fanns. När det blev dags för montering gick det på en dag. Upplever också en mycket bra service, då ett litet problem uppstod. Jag rekommenderar gärna Ingwallköket till vänner och bekanta.
    2016-07-04 Ingwallköket AB svarar Eva E
    Tack Eva! Det är så kul med nöjda kunder!
  • Ingrid G
    Ingrid G skrev om Ingwallköket AB
    Jag är nöjd med det arbete som utfördes.
    2016-07-04 Ingwallköket AB svarar Ingrid G
    Tack Ingrid! Det var trevligt att göra affär med dig.
  • Monica C
    Monica C skrev om Ingwallköket AB
    Företaget är oerhört proffsigt med superkompetent personal!! Detta gäller både säljare Johan och så även den som utförde arbetet hemma hos mig!! De gav sig tid att förklara för mig, jag hade många frågor både initialt och så även under uppsättning av de luckor jag beställt!! Klar, tydlig och snabb offert!! Mycket bra affärside = att inte byta ett helt kök utan "enbart luckor" + ev lite till!! Jobbade mycket snabbt, dock oerhört noggrant!! Snabbt svar på uppringning på telefon!! En smärre defekt på en lycka + en list - dock var detta inget som helst problem - kommer att bytas ut efter sommaren!! Betyder för mig - "reklamation" tas om hand även den på ett enormt kundvänligt och oerhört korrekt sätt - utan diskussion!! Tyvärr ser det för min del ut som om det skulle bli ytterligare beställning från Ingwallkök för min del - glömde en del småsaker!! Jag rekommenderar mer än gärna Ingwall kök för andra som behöver renovera sitt kök!! Jag har fler superlativ att sätta på detta företag!! Dock är det redan allt för mycket jag skrivit!!
  • Monica C
    Monica C skrev om Ingwallköket AB
    Suverän proffsig oerhört kompetent hantverkare och så även säljaren Johan!!Super trevligt bemötande från båda!!Inget var omöjligt!!Konkreta och mycket bra förslag under arbetet!!Gjorde mig som kund delaktig och förklarade på ett lättförståeligt sätt!!Helt glimrande!!!Jag är super supernöjd!!Jag har mer på gång som denna firma ska få ta hand om!!
    2016-06-28 Ingwallköket AB svarar Monica C
    Tack Monica! Vi är så glada över dina varma ord , hela firman önskar en trevlig sommar!
  • Robert S
    Robert S skrev om Ingwallköket AB
    Vi känner inte att vi har något att klaga på. Processen blev precis som utlovats på hemsidan med hembesök , måtttsgning och på utlovat leveransdatum kom luckorna hem och monterades av fackman.
    Problemfritt!
    2016-06-16 Ingwallköket AB svarar Robert S
    Tack Robert! Hoppas ni får en trevlig sommar i ert nya kök!
  • Ingalill B
    Ingalill B skrev om Ingwallköket AB
    Har efter mycket vånda skickat ut mitt kök från slutet av 40-talet. De gamla skåpen var jättefina men opraktiska. Jag har fått stor hjälp att få nya skåp, luckor och lådor som går i samma stil och är sjukt nöjd med mitt "nya" kök. Tack för all hjälp både med val och uppsättning.
    2016-03-16 Ingwallköket AB svarar Ingalill B
    Tack Ingalill! Ja du våndades ju en del innan du beslutade dig , så kul att du blev så nöjd.
  • Emma A
    Emma A skrev om Ingwallköket AB
    Jag kontaktade Ingwallköket för köksrenovering bestående av nya köksluckor och ny bänkskiva. Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad. Trevligt och professionellt bemötande av både säljare och snickare. Monteringen var klar på en arbetsdag. Känner mig helnöjd med ett nytt snyggt kök till ett rimligt pris. Kan verkligen rekomendera!
    2016-03-16 Ingwallköket AB svarar Emma A
    Tack E.A! Alltid kul när överraskningarna är positiva.
  • Christer D
    Christer D skrev om Ingwallköket AB
    Vi beställde en köksrenovering från Ingwallköket AB i september och hade höga förväntningar efter en positiv första kontakt och alla rekommendationer här på Reco. Till en början verkade allting bra (förutom att köket var försenat). Vi var också nöjda med luckorna. Problemen började när det uppstod fel. Hantverkarna kom inte heller de tiderna eller dagarna det hade utlovats vilket gjorde att hela renoveringen drog ut väldigt mycket på tiden och vi fick fira jul mitt i renoveringen (trots flera löften om ett färdigt kök före jul). Vissa av felen har nu äntligen efter flera månaders väntan åtgärdats men det finns fortfarande fel som rapporterats vidare (4. februari) som inte har blivit åtgärdade. Det som drar ner betyget så mycket är att vi helt saknar information och återkoppling från Ingwallköket vilket känns oseriöst.

Jag vill också poängtera att jag verkligen drar mig ifrån att skriva negativa omdömen men känner mig illa tvungen att göra det i det här fallet.
    2016-04-02 Ingwallköket AB svarar Christer D
    Hej Christer! Som du säkert känner till så är det ju vår underentreprenör som vi nyligen anlitat som inte skött sina åtaganden och dessutom underlåtit att meddela oss dina besvär. Vi är hemskt ledsna över det inträffade och hoppas du till slut är nöjd med det slutliga resultatet av ditt kök och vi ska dra lärdom av det inträffade och vi har avslutat samarbetet med underentreprenören efter detta. Mvh Lars Bååth Ingwallköket AB
  • Anders J
    Anders J skrev om Ingwallköket AB
    Beställde nya skåpluckor och snickeriarbete i samband med renoveringen av vårt kök i Nov. Säljaren var väldigt bra och trevlig och allt kändes kanon. När sen arbetet skulle utföras blev det problem. Snickarna som var här var väldigt stressade och det gick knappt att prata med dom. Vi hittade säkert 10 fel när de var klara, snett, vint och fult sågat samt dålig passning på alla skåpluckor. Det enda som var bra var skåpluckorna, mkt fina! De skulle sen åtgärda felen då snickarnas chef var här varpå han tog all info och skulle återkomma men det hände aldrig så vi fick boka in en ny tid med säljaren. När sen snickarna kom tillbaka för att åtgärda så var det lika många fel igen samt att de hade lagt silikonfog längs med vår köksö utan vårt godkännande då vi har ett väldigt känsligt golv och vill kunna flytta köksön. Återigen gick det inte att prata med dom. Samma visa igen att vi då var tvungna att ta hit säljaren och snickerichefen för att titta på alla fel. Efter x antal möten, samtal och återbesök blev det till slut hyfsat utfört. När man betalar så mkt pengar som ca 50 000:- så förväntar man sig en viss kvalitet genom alla led och framförallt i utförandet. Jag har nog varit tuvungen att lägga ca 5-6 timmar i extratid för möten mm efter att jobbet skulle varit färdigt och det har såklart påverkar min lön då de varit här dagtid. Dom kör hårt med sin försäljningskampanj om 25% rabatt för visningskök och att det är först till kvarn som gäller... Förra veckan såg jag en ny kampanjlapp på vår port om först till kvarn? Det säger allt om hur de säljer in produkten och genomförandet är verkligen ett stort skämt helt utan känsla för estetik och kvalitet. Jag vill verkligen inte rekommendera Ingwallköket!!!
    2016-02-17 Ingwallköket AB svarar Anders J
    Hej Anders!
    Jag vill börja med att beklaga din upplevelse, och jag är ledsen för att du fick ägna mer tid än beräknat för ditt byte av köksluckor.
    Vårt företag levererar cirka 400 kök varje år. Av dessa blir ungefär handfull fel och tyvärr var du en av dem som råkade ut för det. Jag vill också understryka att din beskrivning av antalet fel under renoveringen inte alls överensstämmer med min.
    Vi har som mål att våra kunder alltid ska bli nöjda och det upplevde jag att du också blev i slutändan.

Vad gäller lapparna i trappuppgången händer det ibland att våra säljare går in i varandras distrikt. Det är sånt som händer.
    Med vänlig hälsning,
    Johan Ingwall
    2016-02-19 Anders J svarar Ingwallköket AB
    Tack Johan, jag är också ledsen.
    Jag tror era hantverkare är duktiga om det enbart kommer till att sätta upp köksluckor men om man går lite utanför den zonen så blir det problem. Lister som inte har samma vita färg som luckor, fult sågat och att de inte alls har nån känsla för vad som är estetiskt rätt. Att det krävdes att deras chef följde med sista gången säger ju allt. Att du sen verkar ha svårt att ta kritik över luren är en annan femma, Jag blev inte kompenserad för alla problem mer än att de var här fler gånger och till slut fick till det så att det blev godkänt. Det tyder ju på att ni inte bryr er så mycket om era kunder och vilket renomé ni har i branschen. Det verkar vara ok att göra fel i byggbranschen, man ska på nåt sätt räkna med det...
    Skaffa ett CRM system så kanske era säljare kan jobba mer strukturerat med sin försäljning utan att gå i varandras distrikt!
    Lycka till!
    /Anders
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Åke N
    Åke N skrev om Ingwallköket AB
    Goda råd vid första besöket visade sig vara kanon! Allt blev praktiskt och väldigt snyggt! Montering på timmen som utlovat! Vi rekommenderar verkligen
    Ingwalls!
    Lena o Åke
    2015-12-14 Ingwallköket AB svarar Åke N
    Tack Lena och Åke! Det var ett nöje att göra affär med er.
  • Johanna G
    Johanna G skrev om Ingwallköket AB
    Jättefint seriöst bemötande och ett likaså fint resultat. Jag är supernöjd!
    2015-12-11 Ingwallköket AB svarar Johanna G
    Tack Johanna! Kul att du också är nöjd.God Jul!
  • Cia Ö
    Cia Ö skrev om Ingwallköket AB
    Kan rekommendera Ingwallköket. De håller vad de lovar i allt. Om något skulle strula till sig så fixar de detta snabbt och smärtfritt, även när felet inte är deras. Alla de hantverkare som kom var trevliga och städade efter sig. Dessutom blev slutresultatet snyggt!
    Helt nöjd med dem!
    2015-11-23 Ingwallköket AB svarar Cia Ö
    Tack Cia! Det värmer med så snälla ord!
  • Mihai T
    Mihai T skrev om Ingwallköket AB
    Mycket nöjd med allt! Bra kvalitet och bra jobb!
    2015-10-20 Ingwallköket AB svarar Mihai T
    Tack Mihai! Kul att jobba med dig!
  • Asghar F
    Asghar F skrev om Ingwallköket AB
    Väldigt nöjd med köket. Lyhörda och snabba på att åtgärda allt.
    2015-09-04 Ingwallköket AB svarar Asghar F
    Tack Asghar! Det var trevligt att du skrev om oss!
  • Margaretha H
    Margaretha H skrev om Ingwallköket AB
    Jag är jättenöjd med mitt nya kök. Ingwallköket höll vad man lovadenär det gällde allt , tider, pris och kvalitet, dessutom var hantverkarna mycket trevliga att ha att göra med. Jag kan varmt rekommendera Ingwallköket.
  • Pirjo N
    Pirjo N skrev om Ingwallköket AB
    Jag vill med glädje rekommendera Ingwallköket till alla som tänker på att skaffa nytt kök . Gediget material , snyggt och snabb leverans , montering och bra priser ...jag ger full poäng till Ingeallköket . Pirjo Nimell
  • Gogia g
    Gogia g skrev om Ingwallköket AB
    Perfect work with high quality as promised. Company representative was really good to deal with and i can warmly recommend Ingwallköket to anyone who is looking for renovating kitchen with quality outcome at a good price.
  • nancy
    nancy skrev om Ingwallköket AB
    Jag har precis anlitat företaget Ingwallköket för att förnya mina skåpsdörrar och lådorna i mitt kök. Arbetet är avslutat och köket har blivit jättefint. Ingwallkök har uppfyllt alla sina åtagen som man utlovat. Företagets representant har varit mycket trevlig att ha att göra med så jag kan varmt rekommendera företaget som leverantör av köksutrustning.Fick kontakt med företaget via annons.
    Med vänlig hälsning Nancy Q
  • Martin C
    Martin C skrev om Ingwallköket AB
    Jag renoverade mitt kök för ett tag sedan och ville såklart ha den bästa service. Jag anlitade IngwallKöket som gjorde ett utmärkt jobb till ett bra pris. IngwallKöket levererar snygga och hållbara resultat som du garanterat kommer bli nöjd med.
  • Ann-Sofie W
    Ann-Sofie W skrev om Ingwallköket AB
    Jag har beställt nya luckor till mitt kök. Tydlig information och jättetrevligt bemötande vid upphandlingen. När sedan köksluckorna monterades så var montören suverän, ringde för att kontrollera att han hade fått allt ordentligt. Vänlig och mycket trevlig. Vilken kundservice!!!
  • Joakim H
    Joakim H skrev om Ingwallköket AB
    Bra pris, snabba och flexibla, bra kontakt med arbetsledaren. Bäst av allt är att de sköter allt: bygg, vs, el, kakel samt projektledning.
  • Susanne A
    Susanne A skrev om Ingwallköket AB
    Ingwallköket AB har byggt ett kök som ser helt nytt och frächt ut! Alla hantverkare har varit trevliga och tillmötesgående. Bra och snabb sevice. Skulle gärna anlita dem fler ggr vid en ev flytt!
  • Åsa P
    Åsa P skrev om Ingwallköket AB
    Jag kan varmt rekommendera Ingwallköket AB, där de med ett trevligt bemötande och bra produkter gör att jag som kund absolut kommer att kontakta dom igen framöver..
  • Lena K
    Lena K skrev om Ingwallköket AB
    Vi fick bra hjälp med förslag och att lösa problem innan arbetet satte igång. De jobbade snabbt och effektivt. Vi väldigt nöjda med vårat nya kök.
  • Gunnel L
    Gunnel L skrev om Ingwallköket AB
    Det bästa företag som satt sin fot hos mig. Fin kontakt från första stund kändes tryggt och blev jättesnyggt. Det företaget arbetar snabbt noggrant och man blir supernöjd! Tack att ni finns!
  • Gunnel L
    Gunnel L skrev om Ingwallköket AB
  • Leif V
    Leif V skrev om Ingwallköket AB
    Bra produkter,bra leverans och god service.
  • Omar H
    Omar H skrev om Ingwallköket AB
    Mkt nöjd kund, erfarna och punktliga med tid och avtal. Nöjd med min nya kök.
  • Lars D
    Lars D skrev om Ingwallköket AB
    Mycket trevligt bemötande från både säljare och hantverkare. Det fungerade oerhört bra med samtliga. Hantverkarna avlöste varandra och var mycket servicevänliga och hjälpsamma. De t.o.m städade efter sig och tog med skräpet. Kostnaden var låg för det som levererades och utfördes. Det enda som vi upplevde som negativt var väntan på materialet ( 6 veckors leveranstid).
    Vi kan verkligen rekommendera Ingwallköket.
  • Sinikka A
    Sinikka A skrev om Ingwallköket AB
    Utmärkt bemötande,prisvärt o god service, rekommenderar gärna Kindvallköket
  • Kent L

Mycket prisvärt!
    Rekommenderar gärna detta företag
  • Per S
    Per S skrev om Ingwallköket AB
    Jag har bara possitiva erfarenher i samband med Ingwall kök proffsigt kundbemötande.Lyhördhet inför kundens önskemål samt flexibilitet.Jag har rekomenderat företaget till ett antal vänner. Ingwalls kök håller vad dom lovar. Per Sirell i Tullinge
  • Ingrid S
    Ingrid S skrev om Ingwallköket AB
    Betmötandet var väldigt bra. Hade ingen förväntan då jag inte kände till företaget innan. Servicenivån var hög och stämningen god. Jag fick valuta för pengarna. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med upplevelsen.
  • Bernt N
    Bernt N skrev om Ingwallköket AB
    Om Ingwallköket tycker vi mycket bra! Fantastiskt enkelt sätt att få köket uppfräschat och till rätt pris. Montaget tog kort tid och allt bara fungerade.

Mvh/ KR/ MfG
    Bernt Nodler
  • Anette T
    Anette T skrev om Ingwallköket AB
    Mycket säkert och kvalitativt råd om design och materialval. Punktlighet och noggrannhet gällande montering. Rekommenderas varmt då jag är supernöjd med mitt älskade kök.
  • Sylve N
    Sylve N skrev om Ingwallköket AB
    Trevligt bemötande och proffsigt jobb!
    Rekommenderas varmt!
  • Linda G
    Linda G skrev om Ingwallköket AB
    Mycket bra bemötande. Möten med bra service. Allt fungerade mycket bra vid installation.
  • Louise E
    Louise E skrev om Ingwallköket AB
    Flexibla, kom med förslag och tillmötesgående. Tog fullt ansvar för att koordinera så att alla hantverkare gjorde vad de skulle. Bra på att hålla tider och gjorde uppföljning när arbetet var klart.
  • Pär L
    Pär L skrev om Ingwallköket AB
    Mycket bra!
    Snabb service Bra pris trevligt bemötande
    Snygga grejor
  • Tina J
    Tina J skrev om Ingwallköket AB
    Snabb och bra service av kunnig personal. Rekommenderar dom varmt.
  • Joakim L
    Joakim L skrev om Ingwallköket AB
    Kanon företag. Mycket bra service.

Bävervägen 53-55, 168 30 Bromma