Dryft Sverige AB

Vi är företaget som sätter kunden i fokus, vårt mål är att få dig att känna dig trygg och supernöjd med ditt val av hantverkare.

Vi hjälper dig med renoveringen från ax till limpa. Allt från att riva en vägg, montera ett nytt kök till större renoveringar och byggnationer. Vi tar hand om projektledningen så att du kan luta dig tillbaka och känna dig trygg - allt utan underleverantörer. Vi arbetar inom hela Storstockholm.

Vårt mål är att lyfta ribban för vad du som kund kan förvänta dig av ett hantverksbolag när det kommer till transparens, tydlighet, planering och kommunikation - samt självklart kvaliteten i utförandet.

Läs vad 52 kunder tycker om Dryft Sverige AB 2

2021-06-09
    Vi tog Dryft för dom kändes seriösa och proffsiga trots att dom var klart dyrast av alla offerter vi tog in. Men oj vilket misstag extremt slarvigt och hafsigt jobb. Vi fick skriva arga mejl för att dom skulle komma och åtgärda felen och tillslut kom dom och gjorde det lite bättre. Dock fortfarande fullt men slarvfel i hela lägenheten. Skulle aldrig rekommendera Dryft till någon! Vi är extremt besvikna på dom!
    Hej Jonas! Jag beklagar att du haft denna upplevelse. Vi vill aldrig lämna ett projekt utan att veta att kunden är nöjd – är du nöjd är vi nöjda. Vi ordnar väldigt gärna med en oberoende besiktningsman som kan göra en genomgång av lägenheten och korrigerar såklart sedan eventuella nedslag som vi inte såg på plats. Kontakta mig direkt på elina.eriksson@dryft.se så ordnar vi med detta direkt!

Med vänlig hälsning,
    Elina Eriksson
    Ledare av kundupplevelse och operationell verksamhet
  • 2021-05-09
    Tur! Fick ett tips från en mäklare om Dryft. Hade bråttom, chansade och fick bra och snabbt bemötande och förslag via mejl. Dessutom var de flexibla om det skulle bli timmar över. Något jag uppskattade enormt!

Ett fantastiskt jobb av målaren Max, som var ordningssam, noggrann, snabb och ett bra bollplank gällande färger och nyanser.
    Allt funkade helt smärtfritt med nycklar och kommunikation.
    Dessutom gav Max det lilla extra som gör att jag kommer vara trogen Dryft. Han skickade bilder på mess hur arbetet fortlöpte och var snabb på att svara på frågor. Kommunikativ och supertrevlig. Tack!!!
    Tack så mycket Sonja för att vi på Dryft fick hjälpa dig målningen! Vi är jätteglada att du är så nöjd! Dryft Sverige AB
    2020-12-31
    Jättenöjd med resultatet.Anlitade Dryft för att måla om efter flytt och färgvalet. Rekommenderar STARK
    2020-12-27
    Exceptional tiling work! Did both my floor and walls in the kitchen! The floors were complicated (small octagonal pieces) but Fredrik did really well! I’m so happy with my kitchen tiles !
  • 2020-12-27
    Jag har använt Dryft både nere på firman och ute i sommarstugen. De har både service och utförande av högsta kvalite! Rekommenderas starkt av både mig och frugan.
  • 2020-12-27
    Vi använder Dryft för flera olika tjänster och hantverksjobb på kontoret och upplever alltid att vi får fantastisk service och utförande i toppklass. Rekommenderar starkt.
  • ADRIAN S
    2020-12-27
    Verkar som ett riktigt bra bolag
  • Erik A
    2020-12-27
    Jag anlitade Dryft för att lägga om rör till min diskmaskin. Supersnabb och proffsig service, Liam som hjälpte mig var nog den bästa hantverkaren jag någonsin har haft. Rekommenderar varmt!
    2020-11-29
    Anlitade Dryft för målning av min lägenhet, dom fixade dessutom Sveriges snyggaste kalkvägg.
    Perfekt utfört arbete men vad som verkligen stack ut var kommunikationen, svarade alltid snabbt och tydligt på mina frågor, täckte in möbler och dyl. samt lämnade lägenheten rent och snygg efter utfört arbete.
    Kommer verkligen använda dom igen, speciellt sen jag fick höra att dom förutom målare har alla yrkesgrupper en behöver inför en renovering.
  • 2020-11-27
    Dryft har hjälpt oss med vår husrenovering. Tydliga offerter, bra planering och bemötande.
    Superduktiga hantverkare!
  • 2020-02-23
    Vi anlitade Micke som kontrollansvarig för vårt nybygge och vi är väldigt nöjda. Vi kände oss mycket trygga genom hela processen och kan rekommendera honom varmt.
  • 2020-01-17
    Enkelt och smidigt med Micke, kan rekommendera.
    2019-12-05
    Hej

Jag anlitade bolaget Källden och Granath AB till att vara min Kvalitetsansvarig när jag skulle bygga mitt hus. Samarbetet har fungerat utmärkt, och stödet mot kommun har fungerat väldigt väl.

De hjälpte mig igenom hela byggprocessen för hela mitt hus. Från startbesked till slutbesked.

Tack för all hjälp
  • ERIK N
    2019-11-30
    Kan verkligen rekommendera Micke som KA! Han har hjälpt oss genom hela byggprocessen (taklyft) på ett mycket proffsigt sätt med stöd och råd utöver vad hans uppdrag egentligen krävt. Kunnig och alltid saklig vilket vi har uppskattat mycket.
  • SVANTE S
    2019-11-25
    Jag anlitade Micke som KA när vi byggde ett komplement hus. Kan varmt rekommendera honom. Alltid tillgänglig för frågor och behjälplig utöver vad som ingick i arbetet som KA. Väldigt värdefullt som mig som inte har erfarenhet av att bygga. Visade engagemang som dom andra KA inte visade när jag begärde in offerter.
    Svante
    2019-09-05
    Granath motsvarade våra förväntningar som kontrollansvarig för vårt bygge. Extra plus för tillgänglighet och flexibilitet. Alltid snabb återkoppling och alltid kundfokuserat i kontakt med övriga inblandade.
    2019-07-27
    Vi anlitade Mikael som kontrollansvarig i samband med badrumsbygge. Väldigt professionell och kompetent, oerhört serviceinriktad och väldigt pragmatiskt. Rekommenderar varmt hans tjänster!
    2019-06-28
    Jag har haft kontakt med flera kontrollasvariga och oftast har de gjort sitt på en acceptabel nivå. Men sen så fick jag kontakt med Micke. Vilken skillnad. Här är någon som verkligen tillför kunskap och stöd. Jag hade dessutom en komplicerad tillbyggnad, Q-märkt hus och ett helt nytt tak som tillkom mitt i bygget. Plåtfirma som la taket gjorde bort sig ordentligt. Att ha någon som svara på ett sms mitt i natten när täckpappen blåst bort och det regnar in. Någon som förklarar precis hur man ska kommunicera med takfirman, vilka regler som gäller i en sån här situation, hur skadorna ska besiktigas, vilka kostnader man får ta själv och vad entreprenören ska stå för osv. Att ha den informationen tillgänglig när man på morgonen får kontakt med takfirman var för någon som mig väldigt värdefullt och det var ändå bara en liten del av vad han lyckades tillföra. Jag kommer garanterat använda Micke igen, och inte bara när jag behöver en kontrollansvarig.
  • Ronnie W
    2019-06-18
    Inför husbygge behövde jag en kontrollansvarig och hittade Mikael Granath då min tidigare KA var tvungen att kliva av uppdraget. Micke har varit en klippa genom hela processen och har alltid svarat snabbt och med bra och konkreta råd. Rekommenderas verkligen!
  • Salwan N
    2019-06-05
    Vi har anlitat Mikael som kontrollansvsrig till nyproduktion villa. Jag har verkligen gjort rätt val att anlita en proffsig och professionell kontrollansvsrig. Vi fick hjälp hela vägen och kunde alltid komma fram till bra lösningar. Jag rekommenderar varmt Mikael som kontrollansvsrig.
  • Katarina R
    2019-01-25
    Källden & Granath har byggt gjort en omfattande renovering av vårt hus med bl.a. nytt vatten, el och ventilation. Så nöjda med hela processen från offert, löpande uppföljning till slutförande. Uppskattar särskilt alla kreativa idéer och attityden ”inget är jobbigt och allt är möjligt”. Har också känts tryggt att vår projektledare anlitas som kontrollansvarig på andra byggen.
  • Henrik A
    2019-01-22
    Anlitade Mikael som Kontrollansvarig. Otroligt proffsig, kunnig, tillmötesgående och reko. Rekommenderar starkt
    2019-01-10
    Har anlitat företaget och köpt KA tjänst. Företaget håller vad de Iovar och har omfattande kompetens och erfarenhet av bygglov och genomförande av byggprojekt. De är alltid kontaktbara och snabba med att svara på frågor. Svaren är korrekta och leder till ökad kvalitet. Kommer utan tvekan att anlita företaget på nytt!
  • Peter E
    2018-12-18
    Vi har haft Micke som KA för den tillbyggnad som vi har utfört på vår villa. Jag kan bara hålla med alla tidigare possitiva omdömmen som har skrivits här! Micke har genom hela projektet varit ett stort stöd. Han har alltid ställt upp när det har behövts och hittat bra lösningar.
  • Evelina U
    2018-11-11
    Mycket nöjda! De är proffsiga, noggrana och hjälpsama. Det var lätt att kontakta dem när det behövdes. Rekommenderar varmt!
    2018-11-11
    Tack Micke för ett mycket professionellt och trevligt bemötande som KA för min utbyggnad
  • Rune S
    2018-11-11
    Har anlitat Mikael Granath som KA för en tillbyggnad på fritidshus i skärgården. Oerhört noggrann, strukturerad och stark i sin rådgivning. Kanonresurs i projektet!
    2018-11-11
    Vi anlitade Micke som KA för vår renovering och tillbygnation av vår villa i Mälarhöjden. Han är mycket kompetent som KA och har även gedigen erfarenhet från branschen som bla snickare vilket gör att han stöttar och kan ge råd genom hela processen. Han har brett kontaktnät och har tipsat om kompetenta samarbetspartners när vi själva haft svårt att hitta rätt. Vi är oerhört nöjda och rekommenderar varmt Byggbolaget Källden & Granath. /Lena
  • 2018-11-11
    We used Micke Granath as our kontrollansvarig on a large renovation project in Axelsberg. He was a huge help- not only with technical recommendations and support during the building permit process but also problem solving and helping us get in touch with other good people. We warmly recommend him!
    2018-11-09
    Vi är väldigt nöjda med Källden & Granath. Allt från planering och analys, detaljerad budget och kvalitetsuppföljning samt ett 100%-igt genomförande levererade de utöver förväntan.
    De tar ett personligt engagemang och det finns inget problem som inte går att lösa.
    Rekomenderas varmt!
  • Lena N
    2018-11-09
    Noggrann och kunnig, inga anmärkningar. Rekommenderas varmt.
    2018-10-31
    Har haft Micke Granath som kontrollansvarig.
    Han har varit kompetent, noggrann och har hjälpt till att hitta bra lösningar. Han är dessutom mycket snabb och effektiv. Som bonus är han dessutom väldigt trevlig och tillgänglig. Har bara gott att säga och kommer definitivt att anlita honom igen för mitt nästa projekt.
    2018-09-05
    Kan varmt rekommendera Micke Granath som kontrollansvarig. Kunnig, proffsig och stort stöd i hela byggprocessen.
  • Pierre N
    2018-05-31
    Grymt bemötande och superproffsig. Rekomenderar starkt Micke om ni söker Kontrollansvarig!
  • Johan D
    2018-01-18
    Anlitat Byggbolaget i 2 etapper. Första etappen bestod av en totalrenovering av ett hus på ca 160m2. Micke skötte all kontakt med underentreprenör såsom el, rör vilket va oerhört skönt. Projektet hade tajta deadlines som de också höll. Projektet innehöll bla riva väggar samt sätta upp nya rum/nytt kök/dra nya vattenrör/byte av el i hela huset/målning/nytt golv osv...

Bra redovisning av timmar veckovis vilket gjorde att man kände sig trygg. Vi valde såklart att bygga vår veranda (etapp2)på ca 120m2 via Byggbolaget också och projektet flöt på lika bra.

Kan alltså varm rekommendera detta företag.

/Johan
    2018-01-15
    Har använd denna firma tre gånger. Säger ju allt....
    De har hos mig; byggt om, byggt till och fixat till Balkong o räcke...
    Proffsiga, serviceminded, yrkesskickliga och lyssnande på vad kunden önskar..
    Levererar mer än väl och i tid...
    Micke & Anders är proffs på det dem gör... använd dem.
    Varma rekommendationer..
    Hning
    Fia Thaning/Björknäs
    2018-01-14
    Mycket bra service och otroligt noggrant utfört arbete. Äntligen ett byggföretag som har förstått hur man vill att det ska fungera! Kan varmt rekommendera Källden & Granath
    2018-01-13
    Med omsorgsfullhet, noggrannhet och varsamhet renoverade Mikael vårt kulturminnesmärkta hus. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera företaget.
    Karin M
    2018-01-12
    Jag har anlitat Källden & Granath AB vid flera tillfällen. Varje gång har man levererat mer till mig än vad jag som kund kan förvänta mig. Min bedömning är att företaget levererar högsta kvalitet och håller vad man lovar, både budget och tid.
    Vid pennan, Thomas R.
  • Lars N
    skrev om Bygg en del av Dryft Sverige AB
    2018-01-12
    Byggbolaget är verkligen proffsigt. Arbetet utfördes med stor noggrannhet och stor lyhördhet för beställarens önskemål. Ett gott humör gör också sitt till. Bolaget kan varmt rekommenderas!
    Lars Näsman
    2018-01-11
    Extremt nöjd med arbetet. Hög standard och gott bemötande.
    Rekommenderas varmt.
    2017-12-21
    Så skönt att hitta en byggfirma som har kunskapen både teoretiskt och i praktiken!
    Lugnt o trevligt bemötande
    Två ord summerar dessa grabbar...
    ORDNING & REDA!
    2017-12-17
    Mycket nöjda! Proffsigt och väl mött samt mycket flexibla med tider trots att vi byggde ute i skärgården som är lite mer svårtillgängligt. Mycket noggranna att alltid säkerställa att vi fick kunskap kring vilka lager och regler som gäller vid tillbyggnad. Vilka skyldigheter vi har som byggare.
    2017-12-16
    Mycket bra och professionellt. Även ett stort stöd i byggprocessen. Kan varmt rekommendera Mikael Granath som kontrollansvarig.
    2017-12-15
    Den kompetens jag har blivit serverad under denna byggprocess har varit mycket bra.
    Nogrannhet är ett av orden som är genomgående under hela bygget. Inget har lämnats åt slumpen.
    För min del har denna tjänst haft en betydande roll. Ett bollplank som har varit ovärderligt.

Tillgängligheten är också något som jag sätter 5 STJÄRNOR på!
    Svara i tid och otid!!

Kan inget annat än att varmt rekommendera Källden & Granath AB.
  • Karl N
    2017-12-14
    Jag har samarbetet med Mikael i flera byggprojekt och har mycket god erfarenhet av dessa arbeten. Det är ett nöje att jobba med personer som är pålitliga, kunniga och som siktar på att jobben ska hålla högsta kvalitet och alla dessa punkter uppfyller Mikael.
    2017-12-13
    Superduktiga och seriösa och noggranna. Jag rekommenderar dem verkligen.
    2017-12-13
    Mycket tydlig och noggrann, svarade snabbt på frågor som dök upp.
    2017-12-13
    Vi har ingenting att klaga på , tvärt om.
    Vår upplevelse är att smidigare kan det inte gå, alla avtalspunkter genomfördes till belåtenhet.

Tack Micke för ett gott sammarbete.

Projektledare
    Kjell Berggren
    NeglingeTorg nr 2
    2017-12-13
    Kan verkligen rekommendera Mikael Granath som var vår kontrollansvarig när vi byggde vår villa i Nacka 2015/2016.
    Mikael har en mycket bra kunskap om byggprocessen och är mycket noggrann i samtliga moment. Mycket uppskattad kommunikation till både byggherre och byggentreprenör. Mikael hade också bra dokumentation och kontakt med vår bygglovshandläggare på kommunen vilket förenklade hela vår byggprocess. En bra kontrollansvarig är enligt mig en nyckel till en bra slutprodukt. Vi rekommenderar Mikael Granath varmt!