Byängsgränd 6, 120 40 Årsta — Visa karta

Lindqvist & Engström AB fick utmärkelsen ÅRETS BYGGFÖRETAG 2016 och 2019!

Lindqvist & Engström AB fick även utmärkelsen ÅRETS GASELL 2019!

Vi tillhandahåller en rad hantverkartjänster såsom snickare, rörmokare, elektriker, målare och plattsättare. Utöver det har vi ett starkt och brett kontaktnät i branschen och kan ta på oss större uppdrag tack vare detta. Vi projektleder då arbetet och tar hjälp av pålitliga och skickliga hantverkare där det behövs.

Vår affärsidé är att leverera skräddarsydda renoveringsprojekt efter de önskemål och behov som uppdragsgivaren har och göra det med hög servicekänsla, kvalitet och pålitlighet. Vi har alla certifikat och utbildningar som krävs i varje representerad yrkesgrupp.

Välkommen till oss på Lindqvist & Engström!
Öppet just nu
Mån-Tor: 07:00-16:00
Fre: 07:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 105 kunder tycker om Lindqvist & Engström AB

• Viktor F

2020-03-16

Viktor F skrev om Lindqvist & Engström AB
    Bra bemötande, bred kompetens och effektiv handläggning. Läs mer
  • Magnus F

2020-03-15

Magnus F skrev om Lindqvist & Engström AB
    Installation av varmvattenberedare. Snabb och effektiv kommunikation. Fick även svar sent på kvällen och helger. Bra utfört jobb. Tydligt kostnadsförslag inklusive bra tips. Läs mer
  • 2020-03-13

Jonna I skrev om Lindqvist & Engström AB
    Använt firman flera gånger, både för badrumsrenovering, total ommålning och mindre reparationer.
    De har alltid hållt tider, varit mycket trevliga och gjort ett utmärkt jobb.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-02-10

Beatrice W skrev om Lindqvist & Engström AB
    Insättning av altandörr. Noggranna, ärliga och lätta att hålla kontakt med. Allt vad jag önskade och ville med en byggfirma. Läs mer
  • 2020-02-06

Sven P skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi byggde om badrummet. Fick ett bra bemötande av företaget. Bra kontakt, inga mellan händer när man skulle ha kontakt med arbetsledaren eller chef. Rent och fint efter dom. Bara tummen upp. Läs mer
  • 2020-02-04

Sara B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Duktiga trevliga hantverkare
    Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Oscar H

2020-02-03

Oscar H skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi behövde måla om vår hela vår sekelskifteslägenhet, fixa ett tak som var i dåligt skick, VVS-arbete och massor av småfix.

Vi är hur nöjda som helst med resultatet, engagemanget och personalen och projektledaren Martin, jag kan inte rekommendera dem nog! Allt sköttes smidigt från ax till limpa. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Oscar H

• Fredrik S

2020-01-25

Fredrik S skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi har anlitat Lindqvist & Engström för flera olika arbeten: bygga en garderob, tapetsera om vardagsrummet, måla husfasad, sätta in nya fönster på garaget och installera en diskmaskin.

Alla typerna av jobb har de genomfört problemfritt, med god kvalité. De har varit snabba på att svara och har snabbt tagit sig an olika uppgifter och kommit med förslag på lösningar.

Alla vi mött på företaget har varit professionella och trevliga. Vi är sammanfattningsvis mycket nöjda med företaget och kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström för alla möjliga typer av arbeten. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Fredrik S

• 2020-01-25

Maria B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vår ombyggnad, som inkluderade flytt av innertrappa samt bygge av nya sovrum mm, blev ett projekt över förväntan. Mycket beroende på medarbetarnas professionalitet och smidighet. Jättenöjda på alla vis! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Maria B

Michael K skrev om Lindqvist & Engström AB
    Allt fungerade helt utan problem! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Michael K

Åsa B skrev om Lindqvist & Engström AB
    L&E har byggt ett däck/trall på min altan på c:a 32 km2 högst upp i ett hus i Hammarby Sjöstad i aug. -19. De tog bort den gamla trallen och det nya virket lyftes upp med kranbil då det var för trångt i trapphuset. De snickare jag hade att göra med var mycket trevliga, effektiva och yrkesskickliga. Det tog 3 dagar för 2 man och jag är helt och hållet nöjd med resultatet. Jag rekommenderar företaget varmt ! Det blev jättesnyggt ! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Åsa B

Izabela T skrev om Lindqvist & Engström AB
    Företaget utförde en renovering av mitt badrum. Ett väldigt fint och professionellt utfört arbete.
    Fint bemötande och hantering av uppdraget. Väldigt trevliga och duktiga hantverkare.
    Bra kommunikation. Vi är väldigt nöjda med både sammarbetet och resultatet.
    Rekomenderar.
    Iza & Tore Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Izabela T

Madeleine D skrev om Lindqvist & Engström AB
    Borra upp krokar, mm
    Snabbt svar och de kunde komma direkt.
    Tyvärr ingen elektriker.
    Var här 7 på morgonen o åkte strax efter 9 men fick betala för 1 Tim till!
    Trevligt bemötande. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Madeleine D
    Hej Madeleine, stort tack för ditt omdöme. Vi skulle vilja förtydliga din kommentar om att vi skulle ha debiterat "en timma till". Vi har debiterat dig 3 timmar totalt. Snickaren lastade sina verktyg och gjorde ett inköp kl 06.30 inför monteringen. Sedan utför han arbetet hemma hos dig mellan 07.00 och 9.15 och var hos nästa kund 09.45. Total tid som gick åt för att utföra arbetet hos dig = 3tim 15min.

Vänliga hälsningar

Martin Lindqvist

Linus O skrev om Lindqvist & Engström AB
    Fick hjälp att montera duschvägg samt takdusch. Bra, snabb och punktlig service. Faktura låg i linje med offerten. Bara positivt att säga. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Linus O

Hanna L skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi anlitade Lindqvist & Engström för renovering av en rökskadad lägenhet, samt ny dörr/håltagning i en bärande vägg. Vi hade klart billigare offerter att välja på, men är i efterhand mycket nöjda att vi valde dem. Proffsigt jobb utfört i tid, snabb och tydlig kommunikation. Kort sagt: inget att klaga på, rekommenderas varmt. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Hanna L

Karim E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Lindqvist & Engström AB har hjälpt vårat företag ett flertal gånger med olika uppdrag.

Vänder mig alltid till dom när vi behöver hjälp. Hög kompetens i alla yrkesområden, bra kommunikation, topp resultat och alltid med kunden i största fokus!

Med vänliga hälsningar
    EKE Bygg & Design AB Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Karim E

Helena B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Rivit väggar, helspacklat, monterat köksstommar, lagt golv m.m.

Mycket trevligt och proffsigt bemött!
    Snabba svar på frågor och med offerter
    Snabb leverans av tjänster, samt kommer när de lovat!
    Gör det där lilla extra för dig som kund, samt fint arbete!
    Mycket nöjd, och då bor jag inte ens på samma ort som där arbetet är utfört!! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Helena B

Gabriel S skrev om Lindqvist & Engström AB
    Reparation av kommod i badrum. Bra och professionellt bemötande. Trevliga medarbetare. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Gabriel S

• EMMA P

2020-01-09

EMMA P skrev om Lindqvist & Engström AB
    Lindqvist & Engström hjälpte till med renoveringen av mitt badrum och gjorde ett fantastiskt bra jobb. Lyhörda och pedantiska. Supernöjd! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar EMMA P

• 2019-12-16

Anders Nils B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Snabb respons och bra utfört arbete! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Anders Nils B

• Karl Anders G

2019-12-13

Karl Anders G skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi anlitade Lindqvist och Engström för att göra en omfattande ombyggnad av vår träningsanläggning. Ombyggnationen gick väldigt smidigt då vi samtidigt hade normala öppettider med pågående verksamhet. All personal från projektledning till byggare var genomgående otroligt proffsiga och lätta att ha att göra med.
    Slutresultatet var av väldigt hög kvalitet rakt igenom! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Karl Anders G

• 2019-12-02

Per Christian Felix W skrev om Lindqvist & Engström AB
    Platsbyggd hylla, slipade golv och en rad mindre förbättringar (ink badrum).

Har sällan varit så nöjd: extremt professionellt, supertrevligt bemötande, bra dialog, snabbt som katten - Ja, helt enkelt fenomenalt. Skulle aldrig ta in annan firma. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Per Christian Felix W

• 2019-08-29

Rickard P skrev om Lindqvist & Engström AB
    Demontering interiör.
    Bra bemötande och strålande service.
    De bistår snabbt med hjälp och resultatet är oklanderligt. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Rickard P

• 2019-06-17

Mathias P skrev om Lindqvist & Engström AB
    Anlitade detta företag för montering av takdusch.

Strålande jobb och snabb och tydligen kommunikation! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Mathias P

• 2019-05-25

Karl I skrev om Lindqvist & Engström AB
    Anlitade Lindqvist & Engström för renovering av kök. Har tidigare erfarenhet av köksrenovering med annan byggfirma och det var natt och dag i jämförelse, från första bemötande till färdigt resultat. Stort tack till Hampus som byggledare och framförallt Fredrik som var vår byggare. Snabba, städade varje dag och väldigt punktligt. Fredrik tillverkade luckor och stänkskiva från scratch och var helt med på våra önskemål från dag ett.
    Kunde vi fått det billigare gjort med någon annan, absolut, men vi fick definitivt valuta för pengarna och är mer än nöjda! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Karl I

• 2019-04-18

Sten Rickard Carl T skrev om Lindqvist & Engström AB
    Väldigt proffsig och snabb hjälp!
    Anlitade Lindqvist & Engström när vi skulle sätta in en diskmaskin i köket. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Sten Rickard Carl T

• 2019-02-13

Elin S skrev om Lindqvist & Engström AB
    Anlitade Lindqvist & Engström för renovering av gäst-wc. Tydlig offert och enkel kommunikation. Höll tidsplanen mycket bra och var både snabba och noggranna. Tummen upp för Karim som projektledare. Vi är supernöjda med resultatet och anlitar gärna firman igen. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Elin S

• Camilla N

2019-02-11

Camilla N skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag har total-renoverat min lägenhet med Lindqvist & Engström AB, och kan verkligen rekommendera dom till alla som vill ha bra hantverkare! Allt har varit helt perfekt, från första kontakt till färdigt resultat. De är otroligt hjälpsamma och duktiga! Alla killarna har varit punktliga, duktiga och trevliga. Extra stort tack till min projektledare Martin och min hantverkare Fredrik! Jag kunde inte ha fått bättre hjälp och bemötande!
    Anlita Lindqvist & Engström AB om ni vill ha riktigt bra hantverkare! Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Camilla N

• 2019-01-22

Elin I skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag och min sambo fick hjälp av Lindqvist & Engström AB för att ta bort ett element i vårt kök. Arbetet gick väldigt smidigt och det var hela tiden en lätt och snabb kommunikation. Skulle gärna använda Lindqvist & Engström AB igen och kan verkligen rekommendera dom till andra. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Elin I

• 2019-01-11

Jan E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Flytt av V/A samt uppsättning av nytt kök i lägenhet, bra hantverkare som hörde av sig direkt om det fanns några frågetecken, hjälpte till att vara på plats när leveranser skulle ske, åtgärdade de synpunkter jag hade utan några problem, resultatet vart grymt bra, en helt ny planlösning. Karim som var ansvarig snickare är en grymt duktig snickare och en kanon kille att ha att göra med. Kommer garanterat anlita företaget igen vid nästa projekt. Läs mer
    2020-02-04 Martin L svarar Jan E

• Per A

2018-10-31

Per A skrev om Lindqvist & Engström AB
    Fick hjälp med att riva ut ett köksskåp och därefter på denna plats installera en diskmaskin. Bra kontakt med bokningen via mail. Kort väntetid (ungefär en vecka). Snickare och rörmokare kom punktligt. Proffsigt och snabbt utfört. Trevliga killar! Läs mer
  • Nanatanaeli N

2018-10-21

Nanatanaeli N skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi har totalrenoverat vår trerummare med hjälp av Lindqvist & Engström. Väldigt punktliga medarbetare med stor ansvarskänsla och tillmötesgående, alltid med kunden i fokus. Hög professionell inställning och ett fantastiskt teamarbete. Vi skulle inte välja någon annan, och hade verkligen tur den dagen vi vände oss till dem (informationen om firman hittade vi på nätet). Kan varmt rekommendera!!!!! Vi är väldigt tacksamma! Ndossi / Solna, Stockholm Läs mer
  • Hale G

2018-10-16

Hale G skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi ville ha ett fönster i en innervägg i vår lägenhet och anförtrodde Lindqvist & Engström AB med beställning och installation. Deras kommunikation var jättesnabb och tydlig och allt utfördes enligt utsatt tid. Joakim, som utförde arbetet, var effektiv, kompetent och trevlig. Vi skulle varmt rekommendera firman. Läs mer
    2018-10-16 Hamps E svarar Hale G
    Tack för det fina omdömet och förtroendet att få utföra arbetet!
  • Irene T

2018-09-06

Irene T skrev om Lindqvist & Engström AB
    Rekommenderar verkligen Lindqvist & Engström. Fick hjälp med installation av tvättmaskin och duschvägg.
    Snabb, smidig kommunikation. Proffsigt, snyggt utfört arbete och jag anlitar dem gärna igen. Läs mer
  • Maria

2018-08-30

Maria skrev om Lindqvist & Engström AB
    Lindqvist & Engström AB är ett mycket professionellt företag. Levererar bra, snabb och högkvalitativ service. Mycket trevlig medarbetare, Karim, utförde arbetet i vårt kök. Supertrevlig, kreativ, professionell och tidseffektiv. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera detta företag!

Maria
    Stockholm, Östermalm Läs mer
  • 2018-08-20

Christoffer R skrev om Lindqvist & Engström AB
    Använde när jag fick problem med en läcka i köket. Det gick snabbt att boka tid, felet kunde åtgärdas på en gång och priserna var transparenta. Mycket smidigt 👍 Läs mer
  • 2018-05-08

John H skrev om Lindqvist & Engström AB
    Just nu hjälper Lindqvist & Engström hela vår Brf med alla möjliga projekt, både fuktskador, innerväggar och till och med takbyten på alla våra hus.

Alltid trevliga, professionella och väldigt snabba, utan att tumma på kvaliteten. Läs mer
  • 2018-04-16

Lovisa R skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag har anlitat Lindqvist & Engström för en badrums- och källarrenovering och är mycket nöjd med resultatet! Duktiga och trevliga hantverkare. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2018-03-09

Magnus T skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi är mycket nöjda med både resultat och service! Vi bokade med kort varsel och allt blev klart i tid för visning/styling av vår lägenhet.
    Noggrann och serviceinriktad målare (Daniel) som vi verkligen kan rekommendera. Läs mer
  • 2018-02-27

Ella skrev om Lindqvist & Engström AB
    Fem i betyg, p.g.a.:
    - supersnabb kommunikation och återkoppling vid minsta fråga
    - ett mindre problem som uppstod en tid efter arbetet åtgärdades närmsta vardag
    - kände stor trygghet som kund Läs mer
  • 2018-01-14

Georgios E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Hej,vi bokade stor styling i tom lägenhet på rekomendation av våran mäklare.Vi fick kontakt med Caroline,trevlig,glad och professionel.Hon kom och tittad och gjorde uppenbarligen en mycket korrekt bedömning av vad som behövdes,lägenheten såldes direkt.Komunikationen funkade mycket bra utan några negativa antydanden.Vi är mycket nöjda med Caroline och kan varmt rekomendera henne. Läs mer
  • An R

2017-12-08

An R skrev om Lindqvist & Engström AB
    Lindqvist & Engström har totalrenoverat min lägenhet på 4 rum och kök. Jag är väldigt nöjd, både gällande bemötande och kompetens.
    Deras arbete genomsyras av yrkesstolthet och ansvar. Var fantastiskt skönt att de tog ansvaret för hela entreprenaden med golvläggning, snickeri, installation av vitvaror (el, rör) målning/tapet. Allt fungerade över förväntan och inom utsatt tid!
    Jag rekommenderar verkligen Lindqvist & Engström!
    /Anna Läs mer
  • Stephanie E

2017-11-14

Stephanie E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Fick hjälp med väldigt kort varsel. Otroligt duktiga, effektiva och trevliga hantverkare, helt klart bästa byggfirman jag har använt, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anna W

2017-10-23

Anna W skrev om Lindqvist & Engström AB
    Serviceinriktade och tillmötesgående proffesionella hantverkare. Mycket seriös och pålitlig byggfirma. De problem som uppstod var det aldrig något tjafs om, och vi upplevde helt klart att firman jobbar efter måttot "kunden har alltid rätt" (förutom när vi tänkte emot gängse byggnorm, då upplystes vi om detta och hittade tillsammans lämpliga lösningar). Vi är oerhört nöjda med slutresultatet, stort tack Jocke, Hampus och alla andra! Läs mer
    2017-12-11 Martin L svarar Anna W
    Så roligt att höra, tack för din rekommendation!
  • 2017-10-12

Lena B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jättebra proffsigt arbete, rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2017-10-10

lena b skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jättebra service . Vi har anlitat dem 2 ggr satt upp skjutdörrar i hallen och div småjobb fungerade utmärkt, kom i tid och allt var väl planerat och väl utfört. Tänker anlita dem igen! Lena och Janne Läs mer
  • Maria F

2017-09-23

Maria F skrev om Lindqvist & Engström AB
    De svarar inte på mail. Jag antar att de inte vill göra små jobb utan bara stora dyra projekt. Läs mer
    2017-09-23 Martin L svarar Maria F
    Hej Maria, jag har sökt i mailboxen utan att hitta ditt mail. Vi får över 50 förfrågningar i veckan på små och stora jobb och ibland händer det att vi missar att svara. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta.

Vänliga hälsningar Martin
    2017-09-23 Maria F svarar Martin L
    Den 15 september skickade jag en förfrågan till er via ert kontaktformulär på er hemsida. Om ni kan svara inom en sekund på ett omdöme på helgen så borde ni också kunna klara av att läsa mail.
    2017-09-23 Martin L svarar Maria F
    Hej igen, ja precis. Vi försöker alltid att svara samma dag men i det här fallet så har mailet troligt inte kommit fram. Jag har som sagt letat i mailkorgen och jag hittar inte något obesvarat mail.

Vänliga hälsningar Martin
    Lindqvist & Engström AB
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Carol L, Patrick M gillar detta
  • 2017-09-15

Erik O skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jättebra jobb från början till slut. Är super nöjd med resultatet och kontakten vi har haft under arbetets gång! Det har funnits en arbetsplan som följts med tidsramar som stämt. Kan absolut rekommendera Lindqvist & Engström! Läs mer
  • Amanda W

2017-09-09

Amanda W skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi anlitade firman för sättning av kakel i kök. Snyggt, effektivt och det blev precis som vi önskade. Vi skulle inte tveka att anlita dem igen! /Amanda Läs mer
  • 2017-07-10

Louise J skrev om Lindqvist & Engström AB
    För 2,5 år sedan byggde Lindqvist & Engström en platsbyggd säng med förvaring åt mig samt målade om hela lägenheten och mina 25 m2 blev som nya! Fantastiskt resultat som jag har varit supernöjd med! Så nu är det dags för ytterligare projekt, och då är det självklart att samma gäng får chansen igen... :0)
    Mina varmaste rekommendationer! Läs mer

Byängsgränd 6, 120 40 Årsta