Lindqvist & Engström AB

Lindqvist & Engström AB

lindqvistengstrom.se
  • BadgeEightYears

Lindqvist & Engström AB fick utmärkelsen ÅRETS BYGGFÖRETAG 2016 och 2019! Lindqvist & Engström AB fick även utmärkelsen ÅRETS GASELL 2019! Vi tillhandahåller en rad hantverkartjänster såsom snickare, rörmokare, elektriker, målare och plattsättare. Utöver det har vi ett starkt och brett kontaktnät i branschen och kan ta på...

183 omdömen om Lindqvist & Engström AB

Sedan starten hos Reco 2013

Charlotta H
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Bra kommunikation och svarar snabbt, är flexibla. Jobbet blev mycket väl utfört och i tid enligt ök. Rekommenderas!

Carl L
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Tydlig kommunikation, faktura överensstämmer med initiala dialoger, proffsigt utförande och service/uppföljning i efterhand.

Eamonn M
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Snabba svar, Punktligt Saklig Kring servis bra också- typ uppsättning av lappar i porten

Kajsa R
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Trevliga, kunniga när de fixade en toalett som vägrade spola.

Svar från Lindqvist & Engström AB

Tack, vad roligt att höra! Spola på och hemsk välkommen nästa gång du behöver hantverkarhjälp.

John D
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Allt fungerade jättebra. Bra kommunikation, väl utfört arbete.

Svar från Lindqvist & Engström AB

Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme!

Hsb B
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Jag har både förr och nu haft bra erfarenhet av att anlita detta företag. Lätt att få kontakt med och lätt att få kvalificerad hjälp av. Det har gällt VVS- och byggområde.

Svar från Lindqvist & Engström AB

Tack för ditt omdöme! Du är som vanligt välkommen att kontakta oss när ni behöver hjälp i fastigheten.

Joakim W
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Anlitat dem två gånger. Trevliga och när de väl är på plats så går det snabbt och blir bra, men att få tag på dem för en fix av något som inte blivit rätt gjort är onödigt svårt och man måste tjata.

Svar från Lindqvist & Engström AB

Hej Joakim, tack för ditt omdöme. Så roligt att höra att ni är nöjda med resultatet. Vi ber om ursäkt att det tog tid att får ert ventilationsdon åtgärdat. Nästa gång lovar vi att vara snabbare!

Nora G
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Mycket professionellt bemötande och noggrant utförande! Trevliga i kontakten med snabb återkoppling och service. Varmaste rekommendationer!

Svar från Lindqvist & Engström AB

Tack Nora, vad roligt att höra!

Elisabeth w
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Har anlitat Lindqvist & Engström sedan 2014 för en mängd både stora och små uppdrag (utbyggnad, VVS, snickerier, målning, elarbeten, köksrenovering etc). Det senaste uppdraget var ett mindre arbete som gällde byte av badrumsfläkt, och som vanligt utfördes det snabbt, effektivt och säkert. Jag uppskattar också den dialoginriktade kontakten med företaget - det finns en tydlig ambition att jag som kund ska kunna förstå och vara delaktig i beslut som måste tas.

Svar från Lindqvist & Engström AB

Tack Elisabeth, vi är så glada att du fortsätter kontakta oss!

Matilda G
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Otroligt arbete med att renovera vårt gamla hus. Allt från projektledning till genomförande. Stor kunskap men tvekade inte att omvärdera när ny info om huset kom fram efterhand. Rekommenderar och skulle gärna själv anlita igen!

Svar från Lindqvist & Engström AB

Tack Matilda, hoppas ni kommer trivas i ert nya hem!

Emelie C
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Om ni vill ha en byggfirma som överträffar era förväntningar så är det här firman ni söker! På absolut alla plan.. var ska jag ens börja? Kvalitetsmedvetna. Det känns som att de är minst lika måna om slutresultatet som jag, om inte mer, och är verkligen ärliga med vad de tror kommer bli bäst, även när det handlar om en billigare lösning dvs. Ger en ärlig rekommendation om vad man ska lägga krut på och inte. Projektledandet. Det känns så uppstyrt och tryggt. Tidsplaner hålls, det kommuniceras löpande och jag vet alltid...

Tyra S
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Fick hjälp med att dra rör i lägenheten. Men de satte de alldeles för högt upp så när rörmokare kom skulle koppla in vattnet sen kunde de inte använda det jag köpt som fanns på plats innan dvs standardsaker utan var tvungna att bygga ihop eget vattenlås.

Svar från Lindqvist & Engström AB

Hej Tyra, Tack för ditt omdöme. Vi ber om ursäkt för detta. Vi är glada att det gick att lösa snabbt och utan extra kostnad för dig. Om det är något mer vi kan göra för att förbättra din totalupplevelse så är du hemskt välkommen att kontakta oss. /Martin

THOMAS L
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Alltid lätta att ha att göra med, trevlig och kompetent personal, håller tiderna och bra priser. Har anlitat dem flera gånger och kommer fortsätta göra så.

Rih M
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Jag har använt mig av Lindqvist & Engström AB flera gånger leverar alltid i bästa kvalité och trevlig personal! Rekommenderar dom starkt

Malin W
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Denna recension är omskriven efter att vi hamnat i dispyt med företaget när de väl fakturerade för jobbet. Själva kvalitén på jobbet är jättebra, snickarna är jätteduktiga och trevliga och man har bra relation med dem. Vi blev offererade en viss summa för att göra om vår trädgård, med plank, stenläggning etc. Denna offert fick max gå över 15%, men när fakturorna sedan kom så fakturerade de långt över det - mer än 200k över vad offerten var på. De hävdar att vi har en massa ÄTA som vi aldrig godkänt innan och de är inte...

Svar från Lindqvist & Engström AB

Hej Malin, jag ville vänta med att svara på detta medan vi fortfarande vinge var överens. Vi vill passa på att tacka er för ett väldigt trevlig samarbete under projektets gång och kul att ni är så nöjda med resultatet. Vi är, precis som ni, ledsna över de kommunikationsmissar som uppstod gällande ekonomin i projektet. Därför är vi väldigt glada att vi nu funnit en ekonomisk lösning som vi alla är överens om.

Bengt K
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Suveränt bemötande och snabbhet. Vänlig, trevlig och proffsig. Kan inte vara bättre. Fick ett läckande rör åtgärdat med bra konkreta råd för framtiden.

Fredrik T
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Johan M levererar! ...............................................................................................

Svar från Lindqvist & Engström AB

Tack Fredrik, vad roligt att höra. Vi kan bara hålla med dig!

Emma E
Skrev om Lindqvist & Engström AB

De svarade snabbt och utförde jobbet kort därefter. Gjorde ett snyggt jobb och var mycket trevliga.

Kari K
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Snabb hjälp av kunnig och trevlig hantverkare Enkelt och smidigt att få hjälp av LoE AB

Ola P
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Bra och rak i kontakten. Hög kvalitet i arbetet.

Bodil A
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Mycket väl bemött, rimliga priser, trevlig och noggrann rörmokare som kom för att undersöka varifrån illaluktandet i badrummet kom. Han hittade felet och lagade det. Bra kille som också städade upp efter sej. Jag är mycket nöjd.

Johan N
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Mycket trevlig personal och gott bemötande. Ni har en fin service där jag upplevde att ni verkligen ville det bästa, ekonomiskt och funktionellt, för oss. Tack!

Carlos A
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Kompetent företag som håller vad de lovar. En raritet i byggbranschen.

Dinavo A
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Jobbet gjordes precis enligt instruktion, noggrant och på tid! Rekommenderas! Relativt högt pris men man får vad man betalar för.

Kimmo P
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Bra kommunikation, proffsiga hantverkare, super nöjd med resultatet. Rekommenderas varmt!

Inger M
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Tack för fint arbete! Har inte kunnat svara tidigare eftersom vi inte sett golvet fören nu. Men det ser jätte fint ut och trevligt bemötande. Mycket nöjda Inger o Caj Malmros

Interior D
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Proffesionellt bemötande och kunning personal. Utfört arbetet av badrum renovering på ett mycket bra och smidigt sätt

Rih M
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Jag är väldigt nöjd med Lindqvist & Engström AB har jobbat med flertalet Byggare genom åren inte lätt att hitta en firma som kan hålla så bra nivå som Lindqvist & Engström AB gör. Kommer garanterat fortsätta arbeta med dom:)

Stevie O
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Så trevliga och tillmötesgående från första kontakt! Väldigt duktiga, snabba och serviceminded hantverkare! Man får vad man betalar för! Rekommenderar starkt

Nadia E
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Superservice! Gick fort att få tid för installation för diskmaskin. På plats var det proffsigt bemötande samt utförande. Är väldigt nöjd och kommer att anlita igen.

Rebecca K
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Seriösa, snabba och flexibla! Levererade ett toppen arbete till ett förmånligt pris. Kan varmt rekommendera!

Caroline Ö

Proffsiga, nogranna, informativa

Sara B
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Otroligt proffsiga, levererar alltid i tid och har mycket duktiga och kommunikativa hantverkare. De har gjort två arbeten i vårt hus och vi är mycket nöjda.

Kevin Y
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Jättebra arbete! De hantverkare jag hade kontakt med innan Lindqvist & Engström påstod att jobbet skulle kosta för mycket och ta lång tid. Visade sig det motsatta och fick proffsig hjälp av Andreas, tack igen! Rekommenderas hjärtligt och lär höra av mig igen till de i framtiden! 🙂

Leo L
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Duktiga hantverkare med bra kundfokus. Serviceminded och ställer upp när det är bråttom och viktigt för kunden.

Linda P
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Jag har anlitat Lindqvist och Engström AB sedan år 2014 för både mindre och större jobb och jag är alltid 200% nöjd. Bland annat har de platsbyggt en bokhylla åt mig, totalrenoverat mitt badrum och ändrat planlösningen i samband med tillbyggnad av ett sovrum och flytt av kök. De är lätta att kommunicera med, levererar alltid med kvalité, kreativa, hjälpsamma och så himla trevliga. Rekommenderar dem starkt!

Madeleine H
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Jag kontaktade Lindqvist och Engström för hjälp att montera duschväggar. Otroligt bra bemötande från start till slut, seriös och trevlig personal! Jättenöjd med resultatet!

Barbro K
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Bra bemött men uppdraget inte slutfört Återkommer om min bedömning

Stefan S
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Bra bemötande och väl utfört arbete.

Christoffer B
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Supertrevliga, snabba, proffsiga. Blir garanterat dessa vid nästa tillfälle också!

Johan W
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Lindqvist & Engström gjorde överlägset bäst intryck av alla de firmor som var på hembesök hos mig innan min köksrenovering. Karim såg saker och ställde frågor på en helt annan nivå än säljarna från de andra firmorna. Offerten var kanske något dyrare än de andra firmornas men magkänslan fick styra och det ångrar jag inte. Karim, som var byggledare, var mycket kommunikativ, tydlig och flexibel genom hela processen. Byggteamet som tilldelades mitt projekt gjorde ett snyggt och ordentligt jobb, och om jag hade någon synpunkt...

Hsb B
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Bra bemötande, gott fackmannaskap, fin service.

Brf K
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Snabb och utmärkt service. Supernöjd med slutresultatet.

Kenny W
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Professionella, trevliga och duktiga på alla sätt! Vi renoverade vår hall och hade kontakt med flera olika yrkesgrupper! Vi är mycket nöjda med slutresultatet och bemötandet rakt igenom. Kommunikationen var bra och tidsplanen hölls med råge, bra jobbat! Detta var inte det billigaste företaget, men nu i efterhand ångrar vi inte en sekund vårt val en entreprenör! Värt varenda krona och vi har har bara goda ord att förmedla! Jag rekommenderar Lindqvist & Engström AB till alla andra som planerar ombyggnation hemma.

Kent J
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Snabbt svar och mycket bra utfört jobb

Stockholms Studentbostäder S
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Vi anlitade Lindqvist & Engström för att bygga en terass på ett plåttak, vi hade problem med vattenavrinningen av taket vilket dem löste utan problem. Allt ifrån kontakt till avslut har gått snabbt och smidigt! Kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström till alla och vill även passa på att hylla deras anställda!

Jan E
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Karim fixade slipning av golv till ett bra och rimligt pris! Strålande!

Hans E
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Överlag bra kundbemötande. Ibland kunde vi dock uppleva oss lite bortprioriterade. Vi lät renovera kök, vardagsrum och hall. Vissa platsbyggnationer blandat med standardlösningar anpassade till våra förutsättningar.

SARA B
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Ett väldigt flexibelt och tillmötesgående bolag. Vi är väldigt nöjda över valet att anlita dem.

Eva Mathilda A
Skrev om Lindqvist & Engström AB

Helrenovering av lägenhet på 40 kvm, från ett rum till två. Extra eloge till Karim som är både duktig projektledare och serviceminded!