Lindqvist & Engström AB

Lindqvist & Engström AB fick utmärkelsen ÅRETS BYGGFÖRETAG 2016 och 2019!

Lindqvist & Engström AB fick även utmärkelsen ÅRETS GASELL 2019!

Vi tillhandahåller en rad hantverkartjänster såsom snickare, rörmokare, elektriker, målare och plattsättare. Utöver det har vi ett starkt och brett kontaktnät i branschen och kan ta på oss större uppdrag tack vare detta. Vi projektleder då arbetet och tar hjälp av pålitliga och skickliga hantverkare där det behövs.

Vår affärsidé är att leverera skräddarsydda renoveringsprojekt efter de önskemål och behov som uppdragsgivaren har och göra det med hög servicekänsla, kvalitet och pålitlighet. Vi har alla certifikat och utbildningar som krävs i varje representerad yrkesgrupp.

Välkommen till oss på Lindqvist & Engström!

Läs vad 143 kunder tycker om Lindqvist & Engström AB 2

2021-12-01
    Lindqvist & Engström gjorde överlägset bäst intryck av alla de firmor som var på hembesök hos mig innan min köksrenovering. Karim såg saker och ställde frågor på en helt annan nivå än säljarna från de andra firmorna. Offerten var kanske något dyrare än de andra firmornas men magkänslan fick styra och det ångrar jag inte.

Karim, som var byggledare, var mycket kommunikativ, tydlig och flexibel genom hela processen. Byggteamet som tilldelades mitt projekt gjorde ett snyggt och ordentligt jobb, och om jag hade någon synpunkt så åtgärdade de den. Snickaren Marcus var trevlig och ställde många bra kontrollfrågor inför vissa moment av projektet, vilket uppskattades mycket. Plattsättaren Fredrik var också en positiv överraskning. Elektrikern, Alex, gjorde också ett fint jobb.

Det enda något negativa var någon slags kommunikationsmiss i slutet av projektet då det tog rätt lång tid för Lindqvist & Engströms gastekniker att komma och koppla på gasen. Jag blev för otålig med att vänta ännu en helg i byggdamm och täckpapp att jag ringde dit en gastekniker på egen hand.

Men i stora drag får jag säga att upplevelsen av Lindqvist & Engström var mycket positiv och de mötte och, till viss del, överträffade mina förväntningar. Rekommenderas skarpt!
    2021-11-10
    Bra bemötande, gott fackmannaskap, fin service.
    2021-11-06
    Snabb och utmärkt service. Supernöjd med slutresultatet.
    2021-10-27
    Professionella, trevliga och duktiga på alla sätt!
    Vi renoverade vår hall och hade kontakt med flera olika yrkesgrupper! Vi är mycket nöjda med slutresultatet och bemötandet rakt igenom.

Kommunikationen var bra och tidsplanen hölls med råge, bra jobbat! Detta var inte det billigaste företaget, men nu i efterhand ångrar vi inte en sekund vårt val en entreprenör! Värt varenda krona och vi har har bara goda ord att förmedla!

Jag rekommenderar Lindqvist & Engström AB till alla andra som planerar ombyggnation hemma.
    2021-10-19
    Snabbt svar och mycket bra utfört jobb
    2021-10-06
    Vi anlitade Lindqvist & Engström för att bygga en terass på ett plåttak, vi hade problem med vattenavrinningen av taket vilket dem löste utan problem. Allt ifrån kontakt till avslut har gått snabbt och smidigt! Kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström till alla och vill även passa på att hylla deras anställda!
    2021-10-04
    Karim fixade slipning av golv till ett bra och rimligt pris! Strålande!
    2021-08-18
    Överlag bra kundbemötande. Ibland kunde vi dock uppleva oss lite bortprioriterade.

Vi lät renovera kök, vardagsrum och hall.
    Vissa platsbyggnationer blandat med standardlösningar anpassade till våra förutsättningar.
    2021-08-09
    Ett väldigt flexibelt och tillmötesgående bolag. Vi är väldigt nöjda över valet att anlita dem.
    2021-08-03
    Helrenovering av lägenhet på 40 kvm, från ett rum till två. Extra eloge till Karim som är både duktig projektledare och serviceminded!
    2021-07-09
    Jättebra firma! Lätta att få kontakt med, det gick att boka en tid snabbt, och jättetrevligt bemötande!
    2021-06-21
    Fick garderober inmonterade som platsbyggda. Snyggt jobb och gjort på utsatt tid.
    2021-06-18
    Bra kommunikation och väl utfört arbete till rätt pris. Rekommenderas!
    2021-06-16
    Köpte en duschhörna. Fick svar på allt jag behövde, mycket snabbt och jobbet blev utfört i tid och med gott resultat.
    2021-06-01
    Beställde nytt badrum + separat wc

Helt fantastiskt bemötande och professionalism. Trodde inte att sådana här hantverkare fanns!
    2021-05-21
    Riktigt duktiga snickare som gör rejäla jobb. De kunde med kort varsel.göra några ändringar till vårt kök som blev jättebra. Mycket servicevänliga dessutom med bra kundbemötande.
    2021-05-04
    Fantastisk entreprenör! De kom på kort varsel och hjälpte oss med att byta ut en trasig toalett, isolering och tätning av vår fasad. Vi kommer definitivt att kontakta Lindqvist & Engström vid framtida entreprenadbehov!
    2021-04-27
    Kom i tid, artiga och effektiva, mycket skickliga hantverkare, var lyhörda för hur jag ville ha köket och kom med konstruktiva förslag. Kommer definitivt att anlita dem igen om jag får mer behov!
  • Adam John D
    2021-04-19
    Levererat det dem skulle, och till hög standard.
    2021-04-02
    Invändig renovering av villa på 200kvm, otroligt bra bemötande och förslag på åtgärder och målbilder för olika scenarion.

Tydlig och rak dialog kring tidsplaner och uppskattade kostnader. Vi känner att vår renovering var värd varenda krona då tydlig styrning och kvalitet utfördes i alla moment.

Vi kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström!
    2021-03-30
    Lindqvist & Enström AB har hjälpt mig med en mängd rörarbeten samt genomfört byggnation av ett nytt badrum. Klockren kommunikation och gott resultat. Kan varmt rekommendera
    2021-03-21
    Fick 8 år efter utfört jobb i badrum problem med klinkerfog som släppte på ett litet avsnitt. De kom och åtgärdade samma vecka. Något som gör att man gärna anlitar dem igen.
    2021-03-16
    Montage av kylskåp som skulle integreras i befintlig köksstomme.

Väldigt bra och professionellt bemötande samt bra utfört arbete!
    2021-03-04
    Vi beställde en renovering och småfix av badrummet. Väldigt bra bemötande, koll på alla detaljer, detaljerad offert. Grymt nöjd!
    2021-01-05
    Jag vill verkligen ge mina allra bästa rekommendationer till Lindqvist & Engström AB. Vänligen läs följande text för att förstå vilken seriös och professionell firma det är:

Jag skulle byta bänkskiva i köket till sten. Jag hade föreslagit att gå med en stenfirma som jag själv trodde på, trots att L&E egentligen rekommenderade deras ordinarie partner. Det var ett misstag. Stenskivan hade blivit fel, och firman som levererat den hävdade med bestämdhet att felet inte var deras. L&E förstod snabbt och agerade direkt, drev ärendet hårt i mitt spår, och lyckades tillslut trots att stenleverantören i slutändan hade gått så långt som att ställa krav om betalning.

Jag känner mig väldigt tacksam och trygg som kund till L&E. Det var lätt att kommunicera med L&E och de hörsammade mig som kund. Detta ärendet hade jag inte orkat lösa själv, och nästa gång kommer jag gå helt på material och leverantörer som som L&E föreslår. De vet verkligen vad de gör.
  • Gösta J
    2020-12-23
    Installation av eluttag utomhus och inomhus och vattenutkastare utomhus. Mycket nöjd med allt: kommunikationen, utförandet, bemötandet och tidshållningen.
    Rekommenderas varmt.
    2020-10-05
    Vi fick hjälp med att återställa en vattenskada samt övriga renoveringar i vår lägenhet. Mycket trevlig personal som utförde ett väldigt bra jobb, verkligen nöjda med slutresultatet trots den tråkiga starten med en vattenskada.
    Tack så hemskt mycket för ditt fina omdöme! Så roligt att höra. Lindqvist & Engström AB
    2020-10-02
    Behövde en elektriker för montage av två fasta takarmaturer, installation av dimmer.

De är toppentrevliga och bra på alla sätt!

2020-08-27
    Hög kunskap och service! Håller rent och snyggt efter sig, kommer att boka företaget igen.

2020-06-28
    Anlitade Lindqvist & Engström för ombyggnation/inredning av källare. God kommunikation, trevliga, flexibla, alltid i tid och ett riktigt bra resultat!

2020-06-25
    Lindqvist & Engström bytte tak/golvlister och dörrfoder i hela lägenheten samt målning.

Supernöjd, resultatet blev jättesnyggt! Överlag proffsigt och trevligt bemötande. Personalen var mycket trevliga och det kändes tryggt att lämna lägenheten i deras händer.

Inga jobbiga prisdiskussioner eller extrafakturering (utöver vissa saker vi kom överens om), väldigt tydlig kommunikation.

Jag kommer använda dem igen vid ytterligare renoveringar. Rekommenderas varmt!

2020-06-01
    Bra kommunikation, duktiga hantverkare. Håller vad som lovar

2020-05-10
    De är alltid hjälpsamma och konstruktiva med lösningsförslag.
    Vi har anlitat L&E under flera år för diverse arbeten med mycket goda resultat.

• Tvedbergs Lås
    2020-04-21
    Vi fick hjälp med en utbyggnad på 20 kvm med badrum och sovrum. Istället för att vi skulle behöva sy ihop alla yrkesgrupper som grävare,rörmokare,snickare , elektriker osv så löste Martin allt detta åt oss. Vi hade bara ett nummer att ringa ! Super smidigt !
    Resultatet blev även kanon och följde riktlinjer med vad arkitekten hade ritat och vad kontrollansvarig hade som krav.

Rekommenderar varmt !

• Kerstin M
    2020-04-15
    Ganska litet jobb med att riva en vägg och snygga till, lägga klinkersgolv och dra utanpåliggande el för belysning; ett platsbyggt väggskåp. Väldigt vänligt och proffsigt bemötande i alla lägen, även mot oss ovana kunder. Bussiga i diskussioner om utförande, betlaningsvillkor etc. Tät kommunikation på mail, telefon och sms vid behov. Alla inblandade hantverkare gjorde sitt bästa för ett snyggt slutresultat!

• Amela R
    2020-04-14
    Vi har de senaste 2 åren anlitat Lindqvist&Engström flera gånger för både större och mindre projekt i våra hem. Vi kommer definitivt att fortsätta med det.

Mycket proffsiga, kunninga och kundorienterade medarbetare, från chefen Martin till alla duktiga snickare och målare som renoverat hos oss.

Rekommenderas starkt!

Hälsningar
    Amela och Ulf Rudebark

2020-04-14
    Renoverade tvättstuga som hade gjort sitt. Supernöjda med resultatet!! Bra bemötande och löpande kontakt genom hela processen. Kommer definitivt kontakta er igen vid framtida renoveringar!

2020-04-09
    Vi anlitade Engström och Lindqvist för totalrenovering av vårt badrum och vi är jättenöjda både med entreprenad och resultat! Riktigt professionella, trevliga och riktigt bra bemötande från alla inblandade, allt från rivare, hantverkare, plattsättare, rörmokare och elektriker. Extremt snabba med att svara och återkoppla vid frågor och funderingar. Har känts väldigt tryggt under hela byggtiden. Vill ni anlita en pålitlig och duktig firma så anlita Engström och Lindqvist.

2020-04-08
    Snabba och pålitliga. Mycket bra jobb! Fick dock påminna om själva fakturan, vilket är ovanligt.

• Viktor F
    2020-03-16
    Bra bemötande, bred kompetens och effektiv handläggning.

• Magnus F
    2020-03-15
    Installation av varmvattenberedare. Snabb och effektiv kommunikation. Fick även svar sent på kvällen och helger. Bra utfört jobb. Tydligt kostnadsförslag inklusive bra tips.

2020-03-13
    Använt firman flera gånger, både för badrumsrenovering, total ommålning och mindre reparationer.
    De har alltid hållt tider, varit mycket trevliga och gjort ett utmärkt jobb.
    Rekommenderas!

2020-02-10
    Insättning av altandörr. Noggranna, ärliga och lätta att hålla kontakt med. Allt vad jag önskade och ville med en byggfirma.

2020-02-06
    Vi byggde om badrummet. Fick ett bra bemötande av företaget. Bra kontakt, inga mellan händer när man skulle ha kontakt med arbetsledaren eller chef. Rent och fint efter dom. Bara tummen upp.

2020-02-04
    Duktiga trevliga hantverkare
    Kan varmt rekommendera!

• Oscar H
    2020-02-03
    Vi behövde måla om vår hela vår sekelskifteslägenhet, fixa ett tak som var i dåligt skick, VVS-arbete och massor av småfix.

Vi är hur nöjda som helst med resultatet, engagemanget och personalen och projektledaren Martin, jag kan inte rekommendera dem nog! Allt sköttes smidigt från ax till limpa.

• Fredrik S
    2020-01-25
    Vi har anlitat Lindqvist & Engström för flera olika arbeten: bygga en garderob, tapetsera om vardagsrummet, måla husfasad, sätta in nya fönster på garaget och installera en diskmaskin.

Alla typerna av jobb har de genomfört problemfritt, med god kvalité. De har varit snabba på att svara och har snabbt tagit sig an olika uppgifter och kommit med förslag på lösningar.

Alla vi mött på företaget har varit professionella och trevliga. Vi är sammanfattningsvis mycket nöjda med företaget och kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström för alla möjliga typer av arbeten.

2020-01-25
    Vår ombyggnad, som inkluderade flytt av innertrappa samt bygge av nya sovrum mm, blev ett projekt över förväntan. Mycket beroende på medarbetarnas professionalitet och smidighet. Jättenöjda på alla vis!

2020-01-24
    Allt fungerade helt utan problem!

2020-01-24
    L&E har byggt ett däck/trall på min altan på c:a 32 km2 högst upp i ett hus i Hammarby Sjöstad i aug. -19. De tog bort den gamla trallen och det nya virket lyftes upp med kranbil då det var för trångt i trapphuset. De snickare jag hade att göra med var mycket trevliga, effektiva och yrkesskickliga. Det tog 3 dagar för 2 man och jag är helt och hållet nöjd med resultatet. Jag rekommenderar företaget varmt ! Det blev jättesnyggt !