Alla kategorier Bygg Stockholms län Stockholm Hägersten-Liljeholmen Liljeholmen Lindqvist & Engström AB
Rekommenderat företag 2016 - Lindqvist & Engström AB

Lindqvist & Engström AB

Årsta skolgränd 10, 117 43 Årsta — Visa karta

Lindqvist & Engström AB fick utmärkelsen ÅRETS BYGGFÖRETAG 2016.

Företaget bildades i januari 2011 och är ett aktiebolag inom byggsektorn. Företaget tillhandahåller snickare, rörmokare, elektriker, ventilationsmontörer, markarbetare, plattsättare och målare.

Lindqvist & Engströms affärsidé är att skräddarsy renoveringsprojekt efter uppdragsgivarens behov och önskemål.

Vi utför arbeten av hög kvalitet och innehar alla certifikat och utbildningar som krävs för respektive yrkesgrupp.
Mån-Tor: 07:00-16:00
Fre: 07:00-13:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 49 kunder tycker om Lindqvist & Engström AB

• Rickard R
    Rickard R skrev om Lindqvist & Engström AB
    Fick utförlig information om vad som behövdes göras för att reparera skadan och vilka förslag på lösningar som fanns. Jobbet utfördes sedan på ett bra sätt och vi hade även en bra dialog om vilka dagar och tider jobbet skulle utföras.
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Lindqvist & Engström AB
    Kontaktade Lindqvist & Engström pga en läcka i badrummet. Är så nöjd! Kommunikationen var väldigt bra och jag fick en tid redan nästa dag. Läckan åtgärdades snabbt och effektivt, och dessutom var rörmokarna otroligt trevliga! Jag kommer kontakta Lindqvist & Engström även i framtiden!
  • Johan D
    Johan D skrev om Lindqvist & Engström AB
    Bra utfört arbete och bra kommunikation med arbetsledare.
  • Carl Johan C
    Carl Johan C skrev om Lindqvist & Engström AB
    Trevliga killar hela gänget. Proffsiga, noggranna och med ett öga för detaljer.
  • Richard D
    Richard D skrev om Lindqvist & Engström AB
    Lindqvist & Engström är oerhört noggranna, serviceinriktade och lyhörda på kundens önskemål. De gör också ärlig input på idéer både gällande form och funktion. Plattsättningen av värt badrum blev oerhört bra i synnerhet och hela badrummet i allmänhet!
  • Marie B
    Marie B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Byte av blandare i köket, gjordes snabbt och effektivt. Trevligt bemötande.
  • Sven-åke K
    Sven-åke K skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi är mycket nöjda med den renovering Lindqvist & Engström har gjort i vårt hus och jag kan varmt rekommendera dem. Renoveringen har omfattat spackling och målning av alla ytskikt, diverse snickeriarbeten, nya innertak, ny el, nytt badrum, byten av rör och element och nytt stengolv i hallen. Alla hantverkare har varit kompetenta och snabba, dessutom trevliga och med känsla för det estetiska. Martin Lindqvist har som ansvarig för vår renovering förstått våra behov på ett bra sätt, varit lätt att samarbeta och bolla frågor med och kommit med många konstruktiva förslag under renoveringen. Och viktigast av allt för vår del - renoveringen har flutit på väldigt smärtfritt, vi är nöjda med slutresultatet och det blev klart i tid, trots tight deadline.
  • Markus Ö
    Markus Ö skrev om Lindqvist & Engström AB
    Mycket nöjd med resultatet.
    Trevliga och duktiga killar som höll rent under byggtiden.
  • Jesper N
    Jesper N skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag hade stora förväntningar på Lindqvist då jag tidigare haft mkt bra erfarenhet av dem gällande totalrenovering av min förra lägenhet.
    Från att jag anlitat dem tills dess att jag slutgodkände projektet av min nya totalrenovering av bostadsrätten så har Lindqvist & Engström mött alla mina förväntningar gällande kommunikation, projektering, tidsschema, kvalitén i arbetet, men framförallt det personliga engagemanget samtliga medarbetare visat från ägare till rörmokare gällande priser och materialval. Jag kan till 100% rekommendera denna entreprenör.
  • Matti N
    Matti N skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag har anlitat Lindqvist & Engström vid ett flertal tillfällen och fått hjälp med snickeri, måleri, el, plattsättning och vvs-arbeten. Världsklass på både service och slutresultat varje gång. 5 stjärnor från mig!
  • Paula L
    Paula L skrev om Lindqvist & Engström AB
    Beställde målarjobb för att rätta till tidigare halvfärdigt arbete efter ett dörrbyte. Standard dörrarna passade inte tidigare dörrhål och vid montering var snickarna tvungna att sätta in kortare dörrar och utrymmet ovanför dörren täcktes med gipsskivor som skulle senare målas/tapetseras. Detta målningsarbete fick jag hjälp av L&E målare. För mig som kund är det viktigt att tjänstens tekniska kvalitet (vad som görs) och funktionella kvalitet (hur det görs) är bra. Jag har ingen större nytta av en skicklig yrkesman om han inte kan kommunicera med mig. Jag vill inte heller jaga per telefon eller mail mina hantverkare. Jag vill veta när de kan komma och kan en hantverkare inte komma en viss lovad tid vill jag också veta det. Det är just dessa enkla kommunikationsfärdigheterna som verkar vara svårt att klara av i ett serviceyrke. Därför blev jag första gången på mycket länge mycket glatt överraskad att för en gångs skull få hög teknisk kvalitet och också hög funktionell kvalitet i den målartjänst som jag beställde från L&E. Målaren kom exakt klockan sju som lovats, jobbade två eller tre timmar och berättade när han kommer nästa dag. Det var en talande hantverkare som höll vad han lovade. Unga mannen var en skicklig yrkesman. Han hade bra förslag och visade mig bästa sättet att täcka dörrhålen. Mycket bättre än vad jag själv hade kommit på.
    Vill gärna rekommendera en sådan yrkesman och hans arbetsgivare.
    Mitt betyg är de högsta: en femma. (Luckan här nedanför fungerar inte1)
  • Marie B
    Marie B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag gillar verkligen att jobba med Lindqvist & Engström.
    Jag är leverantör, får beställningen i god tid så varor hinner komma hem som har lev.tid.
    Om det blir ngt problem från något håll så löser vi det tillsammans.
    Vi fokuserar på lösningen , detta görs alltid i god ton.
    Trevligt bemötande från alla jag mött i företaget.
  • Ingrid E
    Ingrid E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Totalrenovering av badrum

Jag har fått ett superfint och modernt badrum tack vare en kunnig projektledare och duktiga hantverkare. Jag kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström.

Ingrid, privatkund
  • Sanna L
    Sanna L skrev om Lindqvist & Engström AB
    Lindqvist&Engström (Benjamin och kollega) har hjälpt mig med VVS-arbeten i kök och badrum, mycket trevliga och duktiga.Väldigt nöjd och kommer använda igen om jag behöver rörmokare!
  • Inger B
    Inger B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Det här är andra gången jag anlitar Lindqvist & Engström för hjälp av företagets rörmokare. De svarar alltid snabbt på en förfrågan och kommer alltid på överenskommen tid. Killarna är trevliga, noggranna och slutresultatet blir alltid proffsigt utfört.

Jag kan varmt rekommendera detta företag. Med vänlig hälsning, Inger
  • Stefan L
    Stefan L skrev om Lindqvist & Engström AB
    Lindqvist & Enström har hjälpt oss med ett flertal arbeten i lägenheten, både VVS-arbete i kök, våtrumsarbete och målningsarbete. Det har varit väl samordnat och samtliga hantverkare har varit flexibla, effektiva, trevliga och omsorgsfulla om ett bra resultat.
  • F L
    F L skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi anlitade Lindqvist & Engström för att bygga en vägg där det var högt i tak och med användning av en rejält tung gammal sekelskiftesdörr som skjutdörr. Vi kunde inte vara nöjdare med resultatet. Skjutdörren fungerar hur bra som helst. Deras snickare Kenneth gjorde ett utmärkt bra jobb och han var dessutom väldigt trevlig att ha kontakt med under hela väggbygget. Vi uppskattade t.ex. hans kontinuerliga bilduppdateringar om hur arbetet fortskred (vi bodde på ett annat ställe under byggnationen). Även Martin och Hampus har varit riktigt smidiga i alla avseenden, från första träffen till betalning av fakturan. Lindqvist & Engström är helt enkelt en toppenfirma och vi är väldigt glada för att just denna firma utförde arbetet hos oss. Vi ställer gärna upp med referenser om det skulle önskas.
  • Stina G
    Stina G skrev om Lindqvist & Engström AB
    Mycket nöjd på alla sätt! Fick hjälp med att installera diskmaskin. Snabb kontakt, trevliga, flexibla med tider. Väl utfört arbete.
  • Eva L
    Eva L skrev om Lindqvist & Engström AB
    Firman gjorde ett fanatstsiskt arbete och de killar jag träffade hade både kompetens och ett mycket trevligt bemötande. jag fick ett litet badrum på Lundagatan att se så mycket fräschare ut!
    Tjänsterna var över min förväntan. Snabbt,snyggt och bra!
  • Gitte R
    Gitte R skrev om Lindqvist & Engström AB
    Snabb och proffsig hjälp från första kontakt till genomgörd installation. Rekommenderas varmt.
  • Jacob S
    Jacob S skrev om Lindqvist & Engström AB
    Mycket proffsigt bemötande från första möte till skarpt läge.
  • Ann A
    Ann A skrev om Lindqvist & Engström AB
    Mycket välgjort arbete. Bra förslag på lösningar. Blev riktigt snyggt.
  • Josefin W
    Josefin W skrev om Lindqvist & Engström AB
    Hemfrid anlitade Lindqvist och Engström för kunds räkning efter rekommendation. Upplevelsen är positiv och över förväntan. Snabb återkoppling, proffsigt bemötande och väldigt tillmötesgående.
    Jag kommer absolut anlita och rekommendera Lindqvist och Engström.
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Lindqvist & Engström AB
    Vi är väldigt nöjda med denna firma vi kommer att behålla detta namn so i skulle behöva en rörmokare i framtiden
  • Jungfrudansen, Huvudsta M
    Jungfrudansen, Huvudsta M skrev om Lindqvist & Engström AB
    Renovering av lägenhet inkl. kök/badrum. Ruggigt snabba med offert och tips/förslag på möjligheter och alternativ för renoveringen. De var dessutom smidiga och hjälpsamma även när det är jag som varit otydlig. Och alla hantverkare jag råkade på var konsekvent trevliga.
    Kommer att anlita dem igen när jag behöver hantverkare.

Blev rekommenderad dem av en vän, rekommenderar dem själv vidare utan att blinka.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Lindqvist & Engström AB
    Förberedelse för tvättmaskin i badrummet. Fyllde i offertönskan på tisdag kväll, offert och förslag på tid kom kl 7 morgonen efter. Arbetet var sedan klart på 1-2h. Supersnabb service, bra kontakt via sms och fint bemötande. De tipsade även om elektriker. Rekommenderas starkt!
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Installation av diskmaskin.
    Bra bemötande och snabbt utförande av arbetet.
  • Maria K
    Maria K skrev om Lindqvist & Engström AB
    Är supernöjd med Lindqvist&Engström AB. Jag har fått hjälp med badrumsinredning och montering av köksskåp. De är enkla att kommunicera med, snabba och det blev precis som jag hade drömt om. Jag har själv tummen mitt i handen och i kontakt med dessa killar behöver jag inte känna mig dum utan de kunde fixa till allt precis som jag ville. Jag kan verkligen rekommendera dem!
  • Rose-Marie Ö
    Rose-Marie Ö skrev om Lindqvist & Engström AB
    Hej, Jag ville ha hjälp med att installera en diskmaskin. Killarna som kom var trevliga, väldigt noga med alla detaljer och kom i tid. Så jag är mycket nöjd och skulle gärna rekommendera företaget till andra som behöver hjälp.
    Med vänlig hälsning, Rose-Marie
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag och min fru anlitade Lindqvist och Engström för att fixa med en diskmaskinsinstallation och byta köksblandare. De visade sig vara jättebra att ha att göra med. Flexibla och serviceinriktade när vi planerade jobbet - vilket var lite struligt eftersom det innefattade att stänga av vattnet för en frisörsalong - och sen pålitliga och proffsiga i själva utförandet. Vi blev jättenöjda med resultatet och de passade även på att fixa till lite andra små brister i vårt rörsystem utan extra kostnad. Riktigt skönt att för en gång skull hitta hantverkare som håller vad de lovar och inte försöker sockra fakturan. Jag kan varmt rekommendera den här firman.
  • Karin E
    Karin E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Proffsigt och snyggt! Trevliga människor! Fick mer hjälp än vad jag skulle ha med efterarbetet. Jag är mycket nöjd!
  • stefan s
    stefan s skrev om Lindqvist & Engström AB
    Ett företag som sätter kunden i fokus och känns riktigt bra att jobba i hop med dom. Lämnar alltid sitt arbete med hög kvalité.
  • Lina A
    Lina A skrev om Lindqvist & Engström AB
    Flexibla, snabba, tillmötesgående och mycket trevliga att sammarbeta med!
    Bra att bolla idéer med och bonus att dom bjuder på lyxkaffe!
  • Calle C
    Calle C skrev om Lindqvist & Engström AB
    Det är bra grabbar som tar ansvar för jobben och utför dom med gott resultat! Mycket bra sinne för design!
  • Elisabeth w
    Elisabeth w skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag anlitade Lindqvist & Engström för byte av avloppsrör under cementgolv i villakällare (innebar bilning av cementgolv, byte av avloppsrör från 40-talet till nya samt igenläggning av golvet igen). Inläggning av golvbrunnar.
    Jag är mycket nöjd, de var lugna, vänliga, professionella och sakliga. De ställde bra frågor i samband med offertförfrågan, och lyssnade in vad jag ville. Kom på avtalad tid, arbetade fokuserat och ostressat och ändå gick det undan och de blev klara snabbt. Under arbetets gång dök det upp några överraskningar under det gamla cementgolvet och jag blev fortlöpande informerad och inkluderad i resonemang om olika alternativ att lösa situationen. Jag skulle gärna anlita Lindqvist & Engström igen.
  • Anne-Li P
    Anne-Li P skrev om Lindqvist & Engström AB
    Väldigt trevliga och profesionella, dom bytte blandare och fixade en läckande toalett, kommer defintivt kontakta dom igen nästa ggn jag behöver hjälp!!!
  • Ulla K
    Ulla K skrev om Lindqvist & Engström AB
    Nu njuter vi i vårt fina sovrum, sängarna har äntligen kommit så vi kan flytta in. Tack för fint arbete och vänligt bemötande.
    Vi återkommer när det är dags för tvättstugan.
    /Ulla o Bosse
  • Linda W
    Linda W skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag är jättenöjd. Tog kontakt via webbformulär och fick återkoppling med svar på mina frågor samma dag. Jag ville byta vattenlås på ett par handfat och få hjälp att laga en dåligt fungerande duschblandare. Jobbet bokades in inom en vecka och jag fick en preliminär prisuppgift. Vid besöket uppdagades att det vore bra att även byta packningar i en badrumskran, något jag fick ny prisuppgift på. Jobbet utfördes enligt plan och pris och resultatet blev jättebra. Nöjd med arbetet och kontakten under tiden. Använder gärna Lindqvist & Engström igen och kan rekommendera dem.
  • Klas K
    Klas K skrev om Lindqvist & Engström AB
    Min uppfattning är enbart positiv. Letar ni efter en bra och pålitlig hantverkare så kan jag varmt rekommendera Martin & Hampus på Lindqvist & Engström. Inte ofta jag tar mig tid att skriva ett positivt omdöme, men efter den hjälp vi fick med badrummet så gör jag ett undantag. :)
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag kan varmt rekommendera L&E. Jättebra bemötande, snabbt och bra resultat!
  • Hedwig A
    Hedwig A skrev om Lindqvist & Engström AB
    Jag kan rekommendera Lindqvist och Engström. En firma som gör privata och offentliga arbeten i högt tempo, men med snickerikunnighet och förståelse för detaljer.
  • Nicklas T
    Nicklas T skrev om Lindqvist & Engström AB
    Så fort jag behöver hjälp hemma kan jag känna mig trygg och säker med att det räcker med ett telefonsamtal till Lindqvist & Engström så kommer dom till undsättning snabbare än brandkåren.
    Kan med gott samvete rekommendera dom om ni behöver snabbt, säkert och professionellt hantverk utfört hemma.
  • Lasse J
    Lasse J skrev om Lindqvist & Engström AB
    Bemötandet var jätte bra-
    Mycket bra.
    Väldigt bra.
    Det var jätte bra. Jag vart nöjd, och de viktiga att kunden vart nöjd.
    Träffade aldrig personligen, men fick hjälp väldigt snabbt. Kanon nöjd.
  • Lilly A
    Lilly A skrev om Lindqvist & Engström AB
    Allt fungerade utmärkt.

Vi är mycket nöjda.
  • Robin D
    Robin D skrev om Lindqvist & Engström AB
    Bra, trevliga, duktiga killar. Lätta att kommunicera med och jobbet blev gjort i tid och till bra pris.
  • Filip E
    Filip E skrev om Lindqvist & Engström AB
    Proffsiga, håller en öppen dialog och följer lovad tidplan..
  • Sven A
    Sven A skrev om Lindqvist & Engström AB
    Ett företag som på ett proffsigt sätt utför det som de har tagit på sig och samtidigt kommer med tips och råd på vad i övrigt behövs att göras. Kan bara rekommendera detta företag.
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Lindqvist & Engström AB
    Mycket bra resultat! Seriös framtoning och tydlig kommunikation.
  • Sara N
    Sara N skrev om Lindqvist & Engström AB
    Från första samtalet till avslutat projekt har Lindqvist & Engström AB varit superproffsiga! Jag har känt mig trygg hela vägen och fått tydliga uppdateringar om hur projektet fortlöpt. Resultaten var över förväntan!
    Kan varmt rekommendera dem!

Årsta skolgränd 10, 117 43 Årsta