Lindqvist & Engström AB

Lindqvist & Engström AB fick utmärkelsen ÅRETS BYGGFÖRETAG 2016 och 2019!

Lindqvist & Engström AB fick även utmärkelsen ÅRETS GASELL 2019!

Vi tillhandahåller en rad hantverkartjänster såsom snickare, rörmokare, elektriker, målare och plattsättare. Utöver det har vi ett starkt och brett kontaktnät i branschen och kan ta på oss större uppdrag tack vare detta. Vi projektleder då arbetet och tar hjälp av pålitliga och skickliga hantverkare där det behövs.

Vår affärsidé är att leverera skräddarsydda renoveringsprojekt efter de önskemål och behov som uppdragsgivaren har och göra det med hög servicekänsla, kvalitet och pålitlighet. Vi har alla certifikat och utbildningar som krävs i varje representerad yrkesgrupp.

Välkommen till oss på Lindqvist & Engström!

Läs vad 158 kunder tycker om Lindqvist & Engström AB 2

2022-11-08 Verifierad kund
    Tack för fint arbete!
    Har inte kunnat svara tidigare eftersom vi inte sett golvet fören nu.
    Men det ser jätte fint ut och trevligt bemötande.
    Mycket nöjda Inger o Caj Malmros
    2022-07-02 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande och kunning personal.
    Utfört arbetet av badrum renovering på ett mycket bra och smidigt sätt
    2022-05-19 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd med Lindqvist & Engström AB har jobbat med flertalet Byggare genom åren inte lätt att hitta en firma som kan hålla så bra nivå som Lindqvist & Engström AB gör.

Kommer garanterat fortsätta arbeta med dom:)
    2022-05-17 Verifierad kund
    Så trevliga och tillmötesgående från första kontakt!

Väldigt duktiga, snabba och serviceminded hantverkare!
    Man får vad man betalar för!

Rekommenderar starkt
    2022-05-13 Verifierad kund
    Superservice! Gick fort att få tid för installation för diskmaskin. På plats var det proffsigt bemötande samt utförande.
    Är väldigt nöjd och kommer att anlita igen.
    2022-05-02 Verifierad kund
    Seriösa, snabba och flexibla! Levererade ett toppen arbete till ett förmånligt pris. Kan varmt rekommendera!
    2022-04-28 Verifierad kund
    Proffsiga, nogranna, informativa
    2022-03-22 Verifierad kund
    Otroligt proffsiga, levererar alltid i tid och har mycket duktiga och kommunikativa hantverkare.
    De har gjort två arbeten i vårt hus och vi är mycket nöjda.
    2022-03-17 Verifierad kund
    Jättebra arbete! De hantverkare jag hade kontakt med innan Lindqvist & Engström påstod att jobbet skulle kosta för mycket och ta lång tid. Visade sig det motsatta och fick proffsig hjälp av Andreas, tack igen!

Rekommenderas hjärtligt och lär höra av mig igen till de i framtiden! 🙂
    2022-02-13 Verifierad kund
    Duktiga hantverkare med bra kundfokus. Serviceminded och ställer upp när det är bråttom och viktigt för kunden.
    2022-02-11 Verifierad kund
    Jag har anlitat Lindqvist och Engström AB sedan år 2014 för både mindre och större jobb och jag är alltid 200% nöjd. Bland annat har de platsbyggt en bokhylla åt mig, totalrenoverat mitt badrum och ändrat planlösningen i samband med tillbyggnad av ett sovrum och flytt av kök. De är lätta att kommunicera med, levererar alltid med kvalité, kreativa, hjälpsamma och så himla trevliga. Rekommenderar dem starkt!
    2022-01-31 Verifierad kund
    Jag kontaktade Lindqvist och Engström för hjälp att montera duschväggar. Otroligt bra bemötande från start till slut, seriös och trevlig personal! Jättenöjd med resultatet!
    2022-01-06 Verifierad kund
    Bra bemött men uppdraget inte slutfört
    Återkommer om min bedömning
    2022-01-05 Verifierad kund
    Bra bemötande och väl utfört arbete.
    2021-12-29 Verifierad kund
    Supertrevliga, snabba, proffsiga. Blir garanterat dessa vid nästa tillfälle också!
    2021-12-01 Verifierad kund
    Lindqvist & Engström gjorde överlägset bäst intryck av alla de firmor som var på hembesök hos mig innan min köksrenovering. Karim såg saker och ställde frågor på en helt annan nivå än säljarna från de andra firmorna. Offerten var kanske något dyrare än de andra firmornas men magkänslan fick styra och det ångrar jag inte.

Karim, som var byggledare, var mycket kommunikativ, tydlig och flexibel genom hela processen. Byggteamet som tilldelades mitt projekt gjorde ett snyggt och ordentligt jobb, och om jag hade någon synpunkt så åtgärdade de den. Snickaren Marcus var trevlig och ställde många bra kontrollfrågor inför vissa moment av projektet, vilket uppskattades mycket. Plattsättaren Fredrik var också en positiv överraskning. Elektrikern, Alex, gjorde också ett fint jobb.

Det enda något negativa var någon slags kommunikationsmiss i slutet av projektet då det tog rätt lång tid för Lindqvist & Engströms gastekniker att komma och koppla på gasen. Jag blev för otålig med att vänta ännu en helg i byggdamm och täckpapp att jag ringde dit en gastekniker på egen hand.

Men i stora drag får jag säga att upplevelsen av Lindqvist & Engström var mycket positiv och de mötte och, till viss del, överträffade mina förväntningar. Rekommenderas skarpt!
    2021-11-10 Verifierad kund
    Bra bemötande, gott fackmannaskap, fin service.
    2021-11-06 Verifierad kund
    Snabb och utmärkt service. Supernöjd med slutresultatet.
    2021-10-27 Verifierad kund
    Professionella, trevliga och duktiga på alla sätt!
    Vi renoverade vår hall och hade kontakt med flera olika yrkesgrupper! Vi är mycket nöjda med slutresultatet och bemötandet rakt igenom.

Kommunikationen var bra och tidsplanen hölls med råge, bra jobbat! Detta var inte det billigaste företaget, men nu i efterhand ångrar vi inte en sekund vårt val en entreprenör! Värt varenda krona och vi har har bara goda ord att förmedla!

Jag rekommenderar Lindqvist & Engström AB till alla andra som planerar ombyggnation hemma.
    2021-10-19 Verifierad kund
    Snabbt svar och mycket bra utfört jobb
    2021-10-06 Verifierad kund
    Vi anlitade Lindqvist & Engström för att bygga en terass på ett plåttak, vi hade problem med vattenavrinningen av taket vilket dem löste utan problem. Allt ifrån kontakt till avslut har gått snabbt och smidigt! Kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström till alla och vill även passa på att hylla deras anställda!
    2021-10-04 Verifierad kund
    Karim fixade slipning av golv till ett bra och rimligt pris! Strålande!
    2021-08-18 Verifierad kund
    Överlag bra kundbemötande. Ibland kunde vi dock uppleva oss lite bortprioriterade.

Vi lät renovera kök, vardagsrum och hall.
    Vissa platsbyggnationer blandat med standardlösningar anpassade till våra förutsättningar.
    2021-08-09 Spontant omdöme
    Ett väldigt flexibelt och tillmötesgående bolag. Vi är väldigt nöjda över valet att anlita dem.
    2021-08-03 Verifierad kund
    Helrenovering av lägenhet på 40 kvm, från ett rum till två. Extra eloge till Karim som är både duktig projektledare och serviceminded!
    2021-07-09 Verifierad kund
    Jättebra firma! Lätta att få kontakt med, det gick att boka en tid snabbt, och jättetrevligt bemötande!
    2021-06-21 Verifierad kund
    Fick garderober inmonterade som platsbyggda. Snyggt jobb och gjort på utsatt tid.
    2021-06-18 Verifierad kund
    Bra kommunikation och väl utfört arbete till rätt pris. Rekommenderas!
    2021-06-16 Verifierad kund
    Köpte en duschhörna. Fick svar på allt jag behövde, mycket snabbt och jobbet blev utfört i tid och med gott resultat.
    2021-06-01 Verifierad kund
    Beställde nytt badrum + separat wc

Helt fantastiskt bemötande och professionalism. Trodde inte att sådana här hantverkare fanns!
    2021-05-21 Verifierad kund
    Riktigt duktiga snickare som gör rejäla jobb. De kunde med kort varsel.göra några ändringar till vårt kök som blev jättebra. Mycket servicevänliga dessutom med bra kundbemötande.
    2021-05-04 Spontant omdöme
    Fantastisk entreprenör! De kom på kort varsel och hjälpte oss med att byta ut en trasig toalett, isolering och tätning av vår fasad. Vi kommer definitivt att kontakta Lindqvist & Engström vid framtida entreprenadbehov!
    2021-04-27 Verifierad kund
    Kom i tid, artiga och effektiva, mycket skickliga hantverkare, var lyhörda för hur jag ville ha köket och kom med konstruktiva förslag. Kommer definitivt att anlita dem igen om jag får mer behov!
  • Adam John D
    2021-04-19 Spontant omdöme
    Levererat det dem skulle, och till hög standard.
    2021-04-02 Verifierad kund
    Invändig renovering av villa på 200kvm, otroligt bra bemötande och förslag på åtgärder och målbilder för olika scenarion.

Tydlig och rak dialog kring tidsplaner och uppskattade kostnader. Vi känner att vår renovering var värd varenda krona då tydlig styrning och kvalitet utfördes i alla moment.

Vi kan varmt rekommendera Lindqvist & Engström!
    2021-03-30 Spontant omdöme
    Lindqvist & Enström AB har hjälpt mig med en mängd rörarbeten samt genomfört byggnation av ett nytt badrum. Klockren kommunikation och gott resultat. Kan varmt rekommendera
    2021-03-21 Spontant omdöme
    Fick 8 år efter utfört jobb i badrum problem med klinkerfog som släppte på ett litet avsnitt. De kom och åtgärdade samma vecka. Något som gör att man gärna anlitar dem igen.
    2021-03-16 Verifierad kund
    Montage av kylskåp som skulle integreras i befintlig köksstomme.

Väldigt bra och professionellt bemötande samt bra utfört arbete!
    2021-03-04 Verifierad kund
    Vi beställde en renovering och småfix av badrummet. Väldigt bra bemötande, koll på alla detaljer, detaljerad offert. Grymt nöjd!
    2021-01-05 Verifierad kund
    Jag vill verkligen ge mina allra bästa rekommendationer till Lindqvist & Engström AB. Vänligen läs följande text för att förstå vilken seriös och professionell firma det är:

Jag skulle byta bänkskiva i köket till sten. Jag hade föreslagit att gå med en stenfirma som jag själv trodde på, trots att L&E egentligen rekommenderade deras ordinarie partner. Det var ett misstag. Stenskivan hade blivit fel, och firman som levererat den hävdade med bestämdhet att felet inte var deras. L&E förstod snabbt och agerade direkt, drev ärendet hårt i mitt spår, och lyckades tillslut trots att stenleverantören i slutändan hade gått så långt som att ställa krav om betalning.

Jag känner mig väldigt tacksam och trygg som kund till L&E. Det var lätt att kommunicera med L&E och de hörsammade mig som kund. Detta ärendet hade jag inte orkat lösa själv, och nästa gång kommer jag gå helt på material och leverantörer som som L&E föreslår. De vet verkligen vad de gör.
  • Gösta J
    2020-12-23 Verifierad kund
    Installation av eluttag utomhus och inomhus och vattenutkastare utomhus. Mycket nöjd med allt: kommunikationen, utförandet, bemötandet och tidshållningen.
    Rekommenderas varmt.
    2020-10-05 Verifierad kund
    Vi fick hjälp med att återställa en vattenskada samt övriga renoveringar i vår lägenhet. Mycket trevlig personal som utförde ett väldigt bra jobb, verkligen nöjda med slutresultatet trots den tråkiga starten med en vattenskada.
    Tack så hemskt mycket för ditt fina omdöme! Så roligt att höra. Lindqvist & Engström AB
    2020-10-02 Verifierad kund
    Behövde en elektriker för montage av två fasta takarmaturer, installation av dimmer.

De är toppentrevliga och bra på alla sätt!

2020-08-27 Verifierad kund
    Hög kunskap och service! Håller rent och snyggt efter sig, kommer att boka företaget igen.

2020-06-28 Verifierad kund
    Anlitade Lindqvist & Engström för ombyggnation/inredning av källare. God kommunikation, trevliga, flexibla, alltid i tid och ett riktigt bra resultat!

2020-06-25 Verifierad kund
    Lindqvist & Engström bytte tak/golvlister och dörrfoder i hela lägenheten samt målning.

Supernöjd, resultatet blev jättesnyggt! Överlag proffsigt och trevligt bemötande. Personalen var mycket trevliga och det kändes tryggt att lämna lägenheten i deras händer.

Inga jobbiga prisdiskussioner eller extrafakturering (utöver vissa saker vi kom överens om), väldigt tydlig kommunikation.

Jag kommer använda dem igen vid ytterligare renoveringar. Rekommenderas varmt!

2020-06-01 Verifierad kund
    Bra kommunikation, duktiga hantverkare. Håller vad som lovar

2020-05-10 Verifierad kund
    De är alltid hjälpsamma och konstruktiva med lösningsförslag.
    Vi har anlitat L&E under flera år för diverse arbeten med mycket goda resultat.

• Tvedbergs Lås
    2020-04-21 Verifierad kund
    Vi fick hjälp med en utbyggnad på 20 kvm med badrum och sovrum. Istället för att vi skulle behöva sy ihop alla yrkesgrupper som grävare,rörmokare,snickare , elektriker osv så löste Martin allt detta åt oss. Vi hade bara ett nummer att ringa ! Super smidigt !
    Resultatet blev även kanon och följde riktlinjer med vad arkitekten hade ritat och vad kontrollansvarig hade som krav.

Rekommenderar varmt !

• Kerstin M
    2020-04-15 Verifierad kund
    Ganska litet jobb med att riva en vägg och snygga till, lägga klinkersgolv och dra utanpåliggande el för belysning; ett platsbyggt väggskåp. Väldigt vänligt och proffsigt bemötande i alla lägen, även mot oss ovana kunder. Bussiga i diskussioner om utförande, betlaningsvillkor etc. Tät kommunikation på mail, telefon och sms vid behov. Alla inblandade hantverkare gjorde sitt bästa för ett snyggt slutresultat!