Alla kategorier Restaurang Norrbotten Luleå Luleå Storhedens Konditori AB

Läs vad 1 kund tycker om Storhedens Konditori AB

• Peter H
    Peter H skrev om Storhedens Konditori AB
    Hej,
    jag köpte en Räk och laxstubbe på COOP Forum igår, batch 490313, bakad samma dag, dvs 4 december.
    Min smakupplevelse var att den var fet, kletig och smaklös, dvs ganska långt från hur en smörgåstårta ska smaka. Om ni avser att frångå det traditionella konceptet på smörgåstårta (med alla dess variationer) och introducera en "stubbe" - lägg ned, direkt!
    OK, man kan inte tillfredsställa alla smaker men den här produktens kvalitet ligger långt utanför vad jag som kund och konsument har rätt att begära. För att överhuvud taget kunna äta av den här "skapelsen" nödgades jag skära upp och lägga till gravad lax och annat smörgåspålägg för att ändå hamna i närheten av en smörgåstårtas image. Det är första gången någonsin jag gör det i mitt liv så, något fel är det på denna produkt. Eller också är det så, hemska tanke, att er avsikt ÄR att sälja en produkt som är så här dålig. Kan man verkligen överleva som företag på sådana premisser?
    Jag förstår att ni eftersträvar att variera produktutbudet och det uppskattar jag - formen kan alltid varieras och, förstås också innehållet.
    I just detta fall resulterade det i en produkt som gav en fet smak av vispgrädde i munnen, ett bröd som blev så kletigt att man nästan kunde blåsa bubblor med det och en helt utebliven smakupplevelse, dvs mycket långt ifrån smörgåstårtans själ. Räkorna smakade vatten och laxen var nästan rå i smaken, helt i avsaknad av smak och sälta.
    Som tur var, var det bara jag och min hustru som försökte äta den här rätten, hade vi haft gäster och bjudit på denna skräpmat, hade vi fått skämmas.
    Jag uppmanar er att se över kompositionen av denna produkt och att ni i framtiden är mera allerta när det gäller råvarorna. Jag skulle med glädje betala mer för denna "stubbe" om den åtminstone ur smakhänseende motsvarade normalbilden av en smörgåstårta och säkert betala det dubbla om den var anrättad med omsorg och respekt för ert företag, de anställdas yrkesskicklighet och era kunder.

Till dags dato (8 december 2009) har ingen respons kommit från Storhedens Konditori AB. Skämmig!

Med vänlig hälsning

Peter Hjortberger