Studemaskolan

Olof O:

Läs vad 6 kunder tycker om Studemaskolan

• sofia a
    sofia a skrev om Studemaskolan
    Världens bästa skola nåonsin. Innan jag började på Studema var jag osocial, och hade en dålig teknik för att lära mig saker. Med hjälp av de underbara lärarna och eleverna på skolan har jag sedan dess alltid vågat vara mig själv, och studierna nu i gymnasiet går galant, detta för att jag använder mig av studietekniken från Studema.
    Anneli M gillar detta
  • Anneli M
    Anneli M skrev om Studemaskolan
    Min son går i första klass. Han ville först bara leka men lärararna har gjort ett fantastiskt jobb då han nu tycker det är kul med skolan. Min sons klass är en jättefin och lugn klass med mycket bra sammanhållning och där alla tycks vara kompisar och ingen mobbing sker. Det känns mycket tryggt som förälder. En stor eloge till Marianne och Anneli !
    /Caspers mammma
  • Aila
    Aila skrev om Studemaskolan
    Jag har haft 2 barn på Studemaskolan. Vad jag kan se som förälder är att de är noggranna med sina studier. De ser till att de förstår, och det har blivit en naturlig vana att ta reda på saker och ting. Om de hamnat efter, så har de alltid fått rätt och snabb hjälp av lärarna att komma ikapp igen. Det känns skönt för mig att veta att mina barn har en bra grund att stå på....de bra verktyg med sig i livet för att lyckas. De har aldrig klagat att de inte vill gå till skolan. Under alla dessa år har de glatt stigit upp på morgonen. De är aldrig nervösa inför prov. De har gjort det bästa av det. Av egen vilja, med uppbackande förstående och hjälpsamma lärare som har tät kontakt med hemmet!
  • Monica S
    Monica S skrev om Studemaskolan
    Studema skolan kan jag varmt rekommendera. Det är en liten skola med små klasser alla elever syns och får den uppmärksamhet de behöver. Behövs extra resurser har de haft möjligheter att sätta in det. Exempelvis för att uppnå ett godkänt betyg. Det verkar inte förekomma på skolor där mina bekanta har sina barn. Har det varit "problem" elever varit oeniga så har skolan tagit hand om det direkt. Studietekniken som används är något som passat min dotter, hon lär in saker mycket snabbt och det fastnar. Jag är verkligen glad att vi valde den skolan.
  • Camilla F
    Camilla F skrev om Studemaskolan
    Studema skolan är en skola som jag varmt rekommenderar. Mina döttrar i ålder 24, 16,15 år har gått/går i den skolan nu. Engagerade, trygga och stabila lärare gör att eleverna bibehåller sitt intresse för att lära sig de olika ämnena. Dessa egenskaper i kombination med en utmärkt studiepedagogik gör att varje barn kan lyckas i sina studier och får de verktyg som gör det möjligt att kunna studera med bibeållet intresse för att lära sig mera och bli bättre i olika ämnen. Som förälder känner jag mig mycket trygg att ha barnen i en den skolan som har en atmosfär av lugn, studiero och entusiasm att lära sig nya saker. Skoltrötthet, ovilja att gå till skolan har jag inte under dessa år sen 1992 när äldsta dottern började i Studema , varit med om. När nu den yngsta blir 6 år nästa år så är jag glad att vi har en skola som vi kan lita på tar hand om henne under den så viktiga skoltiden.

www.studema.se finns mer info
  • Johan H
    Johan H skrev om Studemaskolan
    Studema är en mycket trevlig och bra skola i Bandhagen i södra Stockholm. Min son har gått där i drygt ett år. Han gick tidigare i en kommunal skola och fördelarna är många gentemot den, jag kan nämna några:

1. Små klasser gör att läraren hinner med varje elev och ger bättre studiero. (I förra skolan var det ibland väldigt stökigt och oroligt).
    2. Man får väldigt bra och professionell respons av skolan. Har man minsta frågetecken sa tar de itu med det på en gång.
    3. Den lilla skolan och de små klasserna gör att alla elever känner varandra och blir "sedda". Man känner sig trygg som förälder att ha barn i Studemaskolan. Även ovanstående bidrar till det.
    4. I den förra skolan var det ofta strul och bråk, vilket även var stressande för mig som förälder. Nu känner jag mig helt lugn och trygg.
    5. En fungerande pedagogik gör att eleverna verkligen lär sig saker.

Läs gärna mer på deras hemsida: www.studema.se

Kallforsvägen 40, 124 32 Bandhagen