Studemaskolan

4.6 i betyg av av 10 omdömen

Läs vad 10 kunder tycker om Studemaskolan

• 2019-12-16

Karl Mattias N skrev om Studemaskolan
    Jag vill varna för denna skola, som är en del av scientologirörelsen. "Studietekniken" Applied Scholastics, som skolan använder sig av, är helt ovetenskaplig och bygger på Scientologins grundare L Ron Hubbards doktriner. Scientologerna är motståndare till psykiatrin, som de tror konspirerar för att ta över makten och störta människorna i fördärvet. De tror till exempel att neuropsykiatriska diagnoser som exempelvis adhd inte existerar. Istället tror de att alla inlärningssvårigheter kan botas med studietekniken, vilket får konsekvensen att dessa barn far illa i studemaskolan.

Mitt råd till dig som förälder är att du googlar ordentligt på skolan i dags och kvällspress innan du sätter ditt barn där, och inte utgår från att det skolan skriver om sig själv stämmer. Läs mer
  • 2019-12-05

Nils Christoffer S skrev om Studemaskolan
    Supernöjd med denna skola. Det är en trygghet att ha sitt barn där, man vet att det finns en noggrannhet som jag inte sett på andra skolor. Min son och jag är nöjda. Barnen får den uppmärksamhet och hjälp som krävs för att uppnå sina mål. Rekommenderas strakt! Läs mer
  • 2019-12-02

Aleena G skrev om Studemaskolan
    Jag var en ensamstående mamma som bodde i Göteborg med min då 8åriga son. Han gick i en kommunal skola och det hände allt oftare att min son var upprörd efter och innan skolan. Jag bestämde mig för att undersöka vad som pågick och gick till skolan för att träffa läraren. Jag insåg att den nya ”pedagogiken” som gick ut på att lära barn känna igen ord utan att lära sig det grundläggande alfabetet, var en del av problemet. Jag hade aldrig blivit informerad om att skolan testade en inlärningsmetod och behandlade mitt barn som försökskanin utan att kolla med mig som förälder om detta var ok. Jag bestämde mig genast för att hitta en skola som brydde sig om min sons förståelse och inlärning baserad på nivån han var på. Jag blev rekommenderad att träffa studera skolan och tog med mig min son till Stockholm. Första mötet med Kevins potentiella klassföreståndare gav mig en enorm lättnad. Hon vände sig direkt till min son och gick igenom alla grunder som han borde veta i 2a klass och pratade inte över huvudet på honom och jag märkte direkt att han blev intresserad och glad. Efteråt sa han ”Detta är världens bästa skola!” Det gjorde mig så glad att jag fortfarande får tårar i ögonen. Jag skrev in honom på skolan och jag kan ärligt säga att med hans väldigt levande energiska och vilda personlighet behövde han den individuella och enskilda uppmärksamheten som Studema skolan gav honom, som hela deras metod baseras på. Han gick klart hela grundskolan till 9e klass med högsta betyg och kunde välja vilket gymnasium han ville. Jag är så tacksam för den enorma kärlek och det personliga ansvar Studema skolan tog för min sons utbildning och aldrig, trots min sons artistiska och ganska vilda läggning, känner jag att Studema skolan gav upp på honom utan engagemanget gick långt utöver vad man kan förvänta sig av en skola med frågor om hemma situationen och hans lärare förhörde sig om hans matvanor och TV tittande och spelande etc för att kunna bedöma just hans situation och hjälpa honom på allra bästa sätt. Jag kan varmt rekommendera Studema skolan. Läs mer
  • CHATSILA J

2019-11-29

CHATSILA J skrev om Studemaskolan
    Bästa tänkbara valet av grundskola tycker jag. Jätte bra lärare som verkligen tror på eleverna och ger alla elever möjligheter man behöver. Man känner sig sedd då det är en väldigt familjelär skola där man känner en stark känsla av sitt egna värde. Relation mellan elever, lärare och rektorn är otroligt bra! Finns inte bättre skola! Läs mer
  • 2011-09-03

sofia a skrev om Studemaskolan
    Världens bästa skola nåonsin. Innan jag började på Studema var jag osocial, och hade en dålig teknik för att lära mig saker. Med hjälp av de underbara lärarna och eleverna på skolan har jag sedan dess alltid vågat vara mig själv, och studierna nu i gymnasiet går galant, detta för att jag använder mig av studietekniken från Studema. Läs mer
    Anneli M gillar detta
  • Anneli M

2010-05-22

Anneli M skrev om Studemaskolan
    Min son går i första klass. Han ville först bara leka men lärararna har gjort ett fantastiskt jobb då han nu tycker det är kul med skolan. Min sons klass är en jättefin och lugn klass med mycket bra sammanhållning och där alla tycks vara kompisar och ingen mobbing sker. Det känns mycket tryggt som förälder. En stor eloge till Marianne och Anneli !
    /Caspers mammma Läs mer
  • 2010-05-03

Aila skrev om Studemaskolan
    Jag har haft 2 barn på Studemaskolan. Vad jag kan se som förälder är att de är noggranna med sina studier. De ser till att de förstår, och det har blivit en naturlig vana att ta reda på saker och ting. Om de hamnat efter, så har de alltid fått rätt och snabb hjälp av lärarna att komma ikapp igen. Det känns skönt för mig att veta att mina barn har en bra grund att stå på....de bra verktyg med sig i livet för att lyckas. De har aldrig klagat att de inte vill gå till skolan. Under alla dessa år har de glatt stigit upp på morgonen. De är aldrig nervösa inför prov. De har gjort det bästa av det. Av egen vilja, med uppbackande förstående och hjälpsamma lärare som har tät kontakt med hemmet! Läs mer
  • 2009-05-07

Monica S skrev om Studemaskolan
    Studema skolan kan jag varmt rekommendera. Det är en liten skola med små klasser alla elever syns och får den uppmärksamhet de behöver. Behövs extra resurser har de haft möjligheter att sätta in det. Exempelvis för att uppnå ett godkänt betyg. Det verkar inte förekomma på skolor där mina bekanta har sina barn. Har det varit "problem" elever varit oeniga så har skolan tagit hand om det direkt. Studietekniken som används är något som passat min dotter, hon lär in saker mycket snabbt och det fastnar. Jag är verkligen glad att vi valde den skolan. Läs mer
  • Camilla F

2008-11-05

Camilla F skrev om Studemaskolan
    Studema skolan är en skola som jag varmt rekommenderar. Mina döttrar i ålder 24, 16,15 år har gått/går i den skolan nu. Engagerade, trygga och stabila lärare gör att eleverna bibehåller sitt intresse för att lära sig de olika ämnena. Dessa egenskaper i kombination med en utmärkt studiepedagogik gör att varje barn kan lyckas i sina studier och får de verktyg som gör det möjligt att kunna studera med bibeållet intresse för att lära sig mera och bli bättre i olika ämnen. Som förälder känner jag mig mycket trygg att ha barnen i en den skolan som har en atmosfär av lugn, studiero och entusiasm att lära sig nya saker. Skoltrötthet, ovilja att gå till skolan har jag inte under dessa år sen 1992 när äldsta dottern började i Studema , varit med om. När nu den yngsta blir 6 år nästa år så är jag glad att vi har en skola som vi kan lita på tar hand om henne under den så viktiga skoltiden.

www.studema.se finns mer info Läs mer
  • 2008-10-10

Johan H skrev om Studemaskolan
    Studema är en mycket trevlig och bra skola i Bandhagen i södra Stockholm. Min son har gått där i drygt ett år. Han gick tidigare i en kommunal skola och fördelarna är många gentemot den, jag kan nämna några:

1. Små klasser gör att läraren hinner med varje elev och ger bättre studiero. (I förra skolan var det ibland väldigt stökigt och oroligt).
    2. Man får väldigt bra och professionell respons av skolan. Har man minsta frågetecken sa tar de itu med det på en gång.
    3. Den lilla skolan och de små klasserna gör att alla elever känner varandra och blir "sedda". Man känner sig trygg som förälder att ha barn i Studemaskolan. Även ovanstående bidrar till det.
    4. I den förra skolan var det ofta strul och bråk, vilket även var stressande för mig som förälder. Nu känner jag mig helt lugn och trygg.
    5. En fungerande pedagogik gör att eleverna verkligen lär sig saker.

Läs gärna mer på deras hemsida: www.studema.se Läs mer

Bästa Företagen inom barnomsorg nära Studemaskolan:

Katja K Katja K tycker: