Alla kategorier Bemanningsföretag Norrbotten Luleå Studentconsulting Sweden AB (publ)

Studentconsulting Sweden AB (publ)

Aurorum 2, 977 75 Luleå — Visa karta

StudentConsulting erbjuder företag och organisationer prisvärda bemanningstjänster utförda av studenter från Sveriges universitet och högskolor.

Läs vad 9 kunder tycker om Studentconsulting Sweden AB (publ)

• 2018-11-28

Eric E skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    Jag fattar inte hur dom här jävla skojarna har mage att stoltsera med utmärkelser om hur dom minsann är "det bästa bemanningsföretaget i branschen"? Min första fråga är: varför annonserar dom ut tjänster när dom inte tar kvalificerade kandidaters ansökningar på allvar? Jag har sökt flera jobb - och ibland samma jobb flera gånger - hos dom här inkompetenta idioterna utan att ens få svar. Nu senast fick jag faktiskt svar angående en tjänst jag sökt, och då skrev dom att jag skulle läsa vilka kvalifikationskraven var innan jag ansökte. Eftersom jag inte vill slösa bort varken min eller någon annans tid så söker jag inga jobb jag inte är kvalificerad för, varför jag kliar mig i huvudet i förvirring. Angående tjänsten i fråga så uppfyllde jag inte bara grundkraven utan även en mycket stark merit. Inte nog med att dom inte tar mig på allvar genom att till exempel ringa, dom skriver inte heller exakt vad det är jag - enligt dom - saknar. Försöker man få kontakt med ansvarig handläggare så blir man runtbollad och till slut bortkopplad. Deras så kallade rekryterare kanske har ett fint högskolediplom, men vad fan är det värt om man inte ens vågar träffa och tala med andra människor? Det är inte politikernas fel att så många människor är arbetslösa - det är såna här bemanningsföretag! Bojkotta dom här jävla nollorna! Läs mer
  • 2018-04-11

Kristina W skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    Konstig hantering av ansökningar, samma annons lades ut två gånger utan att ansökningsdatum hade gått ut. Försöker att kontakta rekryteraren under processens gång, men lyckas inte med detta. Då jag väl får kontakt så hävdar de att de försökt att nå mig flera gånger utan svar, vilket inte stämmer. Om man är intresserad så lämnar man väl ett meddelande på telefonsvararen eller på mail kan man tycka. Väldigt märklig hantering och inget vidare bemötande heller. Tyvärr smittar ju deras dåliga beteende av sig på det intryck man får av den som anlitat dem. Det känns inte seriöst helt enkelt. Läs mer
  • 2017-09-30

johan l skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    Vidrigt hur oproffsigt dessa människor beter sig på det här företaget. De bryr sig överhuvudtaget inte om sina kandidater och kompetenta är dom inte. Ingen vidare människosyn har dom heller. Läs mer
  • 2010-06-01

Adel A skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    StudentConsulting är bäst Läs mer
  • 2010-01-26

Håkan T skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    VARNING! Ett riktigt skitföretag. Bahandlade mig riktigt illa under och efter en intervju. Har sedan sökt jobb som jag är klart kvalificerad för utan att få reda på varför jag inte fick tjänsten. Läs mer
  • 2009-07-14

M skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    Jag rekommenderar inte studentconsulting, jag sitter just nu i Oslo, med ett jobb från dem. Vi hyr även boende av dem. Vi har 40 kr i timmen mindre än de som jobbar fast på vår arbetsplats. Som om inte det är anledning nog att klaga bor vi i ett mögelangripet hus där 9 personer delar på ett minimalt kök och en toalett. Student var här så sent som idag, men tyckte att våra kläder, möbler och rum (för att inte tala om oss) luktade "konstigt" eftersom vi inte har städat ordentligt. Hur skall man kunna hålla ordning när vi är så många på 4 rok? Jag förstår inte hur de kan skylla på att vi inte får plats med alla våra saker i garderoberna när flera av de som är här har astma och behöver använda inhalator minst två gång per natt. Jag kommer aldrig rekommendera Studentconsulting för någon och jag vill aldrig mer komma i kontakt med dessa hala ålar efter att detta uppdraget är avslutat. Läs mer
  • 2008-09-11

Christina M skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    Studentconsulting är det bästa bemnningsföretaget för studenter enligt mig, i alla fall det som ligger i jönköping. De förstår verkligen hur en students vardag ser ut med oregelbundna pluggtider, tentor och arbeten. Dels för att de lyssnade på oss när vi sa hur vi ville ha det men också för att de aldra flesta innom företaget själva är eller har varit studenter. Enda nackdeln är kanske att de inte hade så stora möjligheter att ge mig arbete innom ekonomi fast det var väldigt kul att köra truck också... Dessutom var lönen mycket högre än på mina tidigare arbeten. Läs mer
  • 2008-08-14

Malin O skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)
    De är effektiva och vill verkligen att studenterna ska få jobb. De gör sitt jobb väldigt bra genom att leta efter studenterna så att studenterna inte behöver sitta hela dagarna och leta efter alla olika jobb som finns. Verkar måna om att ge studenterna jobb. Läs mer
  • 2008-08-05

Malin O skrev om Studentconsulting Sweden AB (publ)