Alla kategorier Konferens Stockholms län Norrtälje Sundsta Säteri - Folkrace

Sundsta Säteri - Folkrace

Sundstavägen 115, 761 91 Norrtälje — Visa karta

På Sundsta Säteri erbjuds flera häftiga upplevelser, en av dessa är folkrace. Det är en av våra absolut mest populära upplevelser, här tillåts ni uppleva tjusningen av farten i en folkracebil och samtidigt få en ordentlig adrenalinkick! Här kan ni utmana kollegor eller vänner under en eminent folkracetävling - det är en perfekt upplevelse för såväl kompisgäng, arbetsteamet eller varför inte svensexor/möhippor. Vi finns tillgängliga i Norrtälje, norr om Stockholm. Minimiålder för folkrace hos oss är 16 år med målsmans tillstånd. Det krävs dock körvana då det handlar om en biltävling. Vi använder oss av ombyggda volvo 240 bilar som nu är utrustade med störtbåge, fyrpunktsbälte och rallystol. Banan är 1250 meter lång varav 600 meter är asfalt där man kan nå en toppfart på över 100 km/h. Varmt välkommen till att boka folkrace eller någon av våra andra aktiviteter och upplevelser på Sundsta Säteri.

Läs vad 204 kunder tycker om Sundsta Säteri - Folkrace

• Lars-olov L
    Lars-olov L skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Jag fick min 70 årspresent av mina vänner som vet att jag är väldigt intresserad av motorsport.jag fick en jättefin dag i sundsta med fin bilkörning och en underbar ledare som vägledde oss väldigt bra. Väldigt proffsig personal, inga onödiga väntetider. Detta blev min bästa födelsedag någonsin! Lars-olov Lindblom Uppsala Läs mer
  • Göran J
    Göran J skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Väldigt bra ordnat och väldigt kul :-) Läs mer
  • Olof B
    Olof B skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Grym racingupplevelse, bra bilar, fin bana och överlag proffsigt arrangemang. Läs mer
  • Lennart F
    Lennart F skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Bra organiserat. Inte mycket dötid. Bra information.
    Kamraterna saknade en skärm som visade varvtiderna. Borde inte vara så svårt att fixa för då skulle publik och förare bli mer intresserade av loppen förutom det man själv kör.
    Bra ordnat med fint väder. Allt toppen. Läs mer
  • Martin B
    Martin B skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Jag provade på att köra folkrace. Det var bra bilar, en bra bana och ett bra arrangemang. Det märktes att personalen hade gjort detta förut, det flöt på bra utan långa avbrott. Läs mer
  • Leif T
    Leif T skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    FOLKRACE

ALLMÄNT
    Det var dåligt skyltat utifrån E18 till platsen. Vi missförstod informationen var restaurangen fanns och missade att äta innan.
    ARRANGEMANGET
    Arrangemanget var väldigt bra. Mikael och Daniel skötte det hela perfekt. Bilarna var bra och banan var bra.Jag njöt av upplevelsen även om jag inte blev bäst Läs mer
  • Thorleif N
    Thorleif N skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Första gången vi testar Folkrace, otroligt roligt och lärorikt. Vi tyckte det gick snabbare än vad det gick i verkligheten. Läs mer
  • Jan M
    Jan M skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Körde rallyskola. Vart mycket bra mottagen före start. Hela upplägget, genomförandet och handledningen var allt igenom mycket proffsigt.

En stor eloge till Daniel och Daniel.

Janne Magnusson Läs mer
  • Mikael Ä
    Mikael Ä skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    vi körde Folkrace, var för visso mer ralleykross men det var sjukt kul det med.
    Vi blev bemött mycket bra,allt var väldigt proffsigt uppstyrt utan oklarheter.
    Kanske att vi var lite väl många som körde vilket gav lite väntetid. men på det stora hela är jag väldigt nöjd med upplevelsen. Läs mer
  • Thomas D
    Thomas D skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Superbra organiserat och riktigt bra bilar. Det som drar ner betyget från en femma är att endast de som går till final får köra race mot varandra. Läs mer
  • Linus Ö
    Linus Ö skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Folkrace!
    Kunde varit fler finalheat, a, b och c final. Annars superkul! Läs mer
  • Petra Jannica Lindberg P
    Petra Jannica Lindberg P skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Mycket trevligt bemötande vid tidsbokningen. instruktören vid körningen var riktigt dryg,på gränsen till otrevlig. jag kände mig inte alls välkommen.Han som skötte bilarna var däremot trevlig.Trots det och det dyra priset, ca 250 kr per varv, 6 varv fick man köra ,var det jätteroligt att få prova på. Läs mer
  • Sven B
    Sven B skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Fick det som present.
    Bra bemött.
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Ronny S
    Ronny S skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Prova på folrace. Vi blev väl bemötta och det var en trevlig och bra stämning. Dock var själva körningen lite väl kort. Endast 6 varv Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Prova på Folkrace var riktigt roligt. Mycket bra instruktörer som höll "tävlingen" på en väldigt bra nivå. Vi kände oss väldigt välkomna och allt fungerade kalasbra! Rekommenderas som en helgutflykt för vem som helst! Läs mer
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Folkrace mycket bra men lite mer info om hur det går till innan skulle ha varit bra Läs mer
  • Michael H
    Michael H skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Texten måste vara åtminstone 30 tecken. Läs mer
  • Roger A
    Roger A skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Hej!
    Sundsta har skickat eget omdömes underlag som jag svarat på. Där skrev jag att det var ett ”kanonbra” evenemang. Med tydliga regler och kunniga funktionärer. Även bra med servering att fylla på med energi.
    Jag hade fått detta i present och rekommenderar gärna detta evenemang.
    Mvh/Roggan Läs mer
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Jag är sur för det dåliga resultatet men arrangemanget var ytterst proffsigt och jag funderar på att komma en andra gång och göra ett bättre resultat.

Hjälpen att hitta rätt ligger olyckligtvis fel men struntar du i den och kör till motorbanan så kommer du rätt. Läs mer
  • Tomas N
    Tomas N skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Köpte rally-lektion. Mycket bra upplägg och proffsiga, pedagogiska instruktörer. Saknar dock servering/cafeteria i direkt anslutning till motorbanan. Hade behövts, lång väntan mellan åken. Läs mer
  • Niclas M
    Niclas M skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Professionellt arrangerat! Bra bilar och säkerhetstänk. Läs mer
  • lee l
    lee l skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Bra organiserat!
    Sjukt roligt!
    Bra fika och korv, bullar och bröd bakade nyss på bageriet (och mycket prisvärt)
    Perfekt väder ;)

Kommer tillbaka Läs mer
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Fick en upplevelse att köra rally ute på sundsta. Efter som att jag kommer från Norrbotten så bodde jag i stuga där från lördag-söndag. Sedan fick jag köra rally på söndagen. Boende var bra, bra bemötande och god mat. Sedan när jag skulle köra rally var det mycket bra instruktörer som gjorde att jag kände mig trygg. Mycket bra upplevelse som jag kan rekomendera till andra. Läs mer
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Alla i vårt gäng tyckte att det var riktigt roligt och något som vi absolut vill göra igen. Bra ordnat och trevligt bemötande. Läs mer
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Allt va bra förutom livit boknings sajt den är krånglig o icke andvändar vänlig Läs mer
  • Nicklas S
    Nicklas S skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Allt var bra. Bra organiserat och bra/trevliga instruktörer. Läs mer
  • Lars-ole C
    Lars-ole C skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Otroligt rolig körning och mycket trevlig personal.
    Men tycker att man borte fått köra lite mer , totalt 7 minuters körning är för lite och att dessutom dom 5 som körde bäst fick köra mer är för mig lite märklig då vi alla betalat samma pris .
    Okej att dom som körde snabbast fick åka i en final tillsammans men vi andra borde väl oxå fått köra i någon slags final med dem som körde likvärdigt med oss .
    Jag fattar upplägget om det tex är ett företag som bokar o betalar hela kalaset men som det var när vi var där ett öppen aktivitet där alla betalar samma så borde man rimligt vis oxå få samma tid på bana . Läs mer
  • Anders C
    Anders C skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Detta var en 50 årspresent som har legat till sig i ett år . Superbra arrangerat av dom 2 grabbarna som skötte dagens körning i skitvädret och kaffe tjejen får 5 av5 😀

Kommer tillbaka med firman

Anders Carlsson Läs mer
  • David L
    David L skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Jättekul att köra och allt var välordnat. Tycker väl möjligen att det hade varit kul att få köra lite mer. Får väl satsa hårdare nästa gång så att jag kommer till final. Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Toppen bra fixat !
    Skulle bara önska att det var vinst varje gång. Läs mer
  • Niklas W
    Niklas W skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Väldigt positiv upplevelse. Jag tycker att med tanke på kostnaden att de kunde bjuda på en kopp kaffe och ställa fram lite vatten. Läs mer
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Ordning och reda. Tydlig genomgång. Bra säkerhet. Roligt och bra för medföljande publik! Läs mer
  • Tord W
    Tord W skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Kul upplevelse, dyrt med tanke på de få varv man fick köra. Läs mer
  • Svante S
    Svante S skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Mycket bra helhetsupplevelse, gav mersmak! Läs mer
  • Jesper N
    Jesper N skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Toppen från början till slut!
    ............................................. Läs mer
  • Jörgen G
    Jörgen G skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Första gången jag testade på folkrace och absolut inte den sista. Bland det roligaste jag gjort, riktigt proffsig arrangör som får 5👍av 5 möjliga. Rekommenderas varmt för den som vill testa på rally på riktigt. Läs mer
  • Bjã¶rn C
    Bjã¶rn C skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Ordning och reda redan från början, mycket trevligt och peppande bemötande under hela tävlingen. Man fick tips hur man skulle köra osv. Upplevelsen motsvarade mina förväntningar mer än väl. Kommer att komma tilbaka till denna upplevelse.
    Mvh Björn Caesar Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Mycket trevligt & adrenalin rusande upplevelse! Kommer göra om den fler gånger!! Läs mer
  • Denise E
    Denise E skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Fantastiskt bemötande, kunnig och mycket proffsig personal. Fin miljö, omgivning och fint uppstyrt. Välskött bana och härliga bilar. Allt var kanon på alla sätt. Tack! Läs mer
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Jag hade önskat att, då man som jag är helt novis på att köra folkrace, kunnat få mera tid till att köra för att lära känna bilen lite. Hade uppskattar tips på vad man ska tänka på för att "våga" köra snabbare- när man inte har en bil framför sig eller ser en klocka så är det svårt att veta hur snabbt det går. Förstår att man inte vill riskera att bilarnas väl o ve men en stor klocka uppsatt någonstans så man själv kan hålla koll gör kanske att man känner tävlingsinstinkten mera.
    Superstor grupp vilket gjorde väntan rätt lång...mindre grupper mera körtid till alla deltagare istället. Kanske kunde också frågan om hur van förare man är dyka upp då man bokar- jag hade kännt mig mera bekväm om alla var typ på samma nivå. Förstår dock att detta kan vara svårt att göra i verkligheten.
    Överlag var det väldigt roligt men hade velat köra mer!! Läs mer
  • Alexander E
    Alexander E skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Superkul o bra!

Förbättringsförslag skulle kunna vara att minska antalet deltagare från 32 till 16. För mig som hade småbarn med kan det vara lite länge att vara 3 timmar på plats varav man kör bil i ca 10 min

Kan även vara kul om de kunde ge lite mer körtips innan man ger sig ut..
    Ex - Kör på tvåan hela tiden så man kan koncentrera sig mer på körningen o ta kurvorna rätt. (Jag växlade upp o ner mellan 2:an o 3:an hela tiden första rundan. Andra rundan höll jag mig till tvåan vilket underlättade extremt)
    Gasa inte vid övergång från asfalt till grus (= lätt att få sladdj
    ... osv osv. Experterna har säkert 1000 olika tips.

En rolig grej hade även varit om de hade go-pro kamera på hjälmen och man dels kunde fått köpa filmen i efterhand såväl som att det kanske skulle kunna gå att koppla vidare till ngn TV på läktaren så folk kunde "följa med" innifrån. Läs mer
  • Marie F
    Marie F skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Helnöjd. Tydlig information, inga uppehåll. Allt flöt på bra. Kul . Läs mer
  • Mats D
    Mats D skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Bokning, ändringar och påminnelser har funkat väldigt smidigt och noggrant!
    Det var första gången jag testade folkrace och det var en mycket stimulerande och annorlunda upplevelse.
    Mycket nöjd med hela arrangemanget! Läs mer
  • Jan K
    Jan K skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Vi är helnöjda väldigt bra bemötande Läs mer
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Hade en super dag! Kände sig välkomnad och trevlig personal med väl angagerad dag 😀👍 rekomenderas Läs mer
  • siv w
    siv w skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Folkracet var jättekul! Bra organiserat och bra arrangemang. Goda mackor, bullar (supergoda), kaffe och dricka fanns vid banan. Vi som var publik i vårt sällskap trodde att det skulle bli lite tråkigt att bara titta på men det var det inte. En bra "terass" gjorde att man såg loppen mycket bra. Vi åt en god middag i Säteriet och sov över i Jägarvillan, den var härlig! Ren och fin också men saknade (just då) lite kökssaker. Säkert fixat nu.( Vi gjorde egen frukost i stugan. ) Vi hade en härlig, rolig och mysig helg.Tack! Läs mer
  • Christoffer M
    Christoffer M skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Otroligt proffsigt upplägg och välorganiserat, bra bemötande och tydliga instruktioner!! Jag och mina fem vänner hade en fantastisk dag och upplevelse med mycket adneralin och skratt. På återseende, detta måste vi göra snart igen!! //Christoffer Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Jag började dagen med en god lunch buffé på Sundsta säteri mycket bra och trevlig personal.
    Sen åkte jag till banan, där fick vi en ordentlig genomgång om upplägget av duktig personal.

Det enda lilla negativa jag kan säga är att jag tycker att man skulle fått köra något varv till om man inte går till final blir det bara sex varv uppdelat på två heat. Läs mer
  • Marzena L
    Marzena L skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Jätte kul. Super grej. Läs mer
  • Mattias R
    Mattias R skrev om Sundsta Säteri - Folkrace
    Riktigt roligt,bra upplägg bra och tydlig personal. Kommer snart igen. Läs mer

Sundstavägen 115, 761 91 Norrtälje