Sunfleet Carsharing

Sunfleet Carsharing

Ring 08-657 30 00 www.sunfleet.com
2.0

Sunfleet har bilpooler över hela syd- och mellansverige. En bilpool med gott om bilar, där alla är miljöklassade. Låg månadskostnad och drivmedlet ingår i hyran när du använder bilen.

24 omdömen om Sunfleet Carsharing

NILS ERIK M
Skrev om Sunfleet Carsharing

Jag har avslutat Sunfleet i appen varje månad i sedan Sunfleet blev M i Sthlm. Ändå får jag fakturor. Plus att jag avslutade mitt M konto för några månader sen då jag skaffade en egen bil. Det går inte att avsluta deras service heller. Får fortfarande meddelande om att jag har betalat för en ny månad. Det här är inte ok. Nu har jag betalat tusenlappar för nåt jag inte använder och har avslutat. Har ringt kundservice. De skulle återkomma till mig angående mitt ärende. Vilket de inte har gjort. Jag trodde det här var ett seriöst företag i samarbete med Volvo? Känner mig duktigt lurad.

BHAVYA S
Skrev om Sunfleet Carsharing

SUNFLEET CUSTOMER SERVICE SUCKS, NOT ALL, BUT A LOT OF THEM WHO ANSWER THE CALL HAVE NO IDEA HOW TO HELP CUSTOMERS. AND THEIR COLLABORATION WITH COLLECTIA MAKES THINGS WORSE. BAD IMAGE FOR THE COMPANY. I had a nightmare dealing with Sunfleet because of a bill that they sent to my old address. I got multiple letters from Collectia also regarding this bill. Ive been a customer with them for a while and always paid my bills on time. In this situation, it was their fault to send the bill to the old address, and then when...

Mahesh K gillar detta
Jan L
Skrev om Sunfleet Carsharing

Tar priset som Sveriges sämsta företag och borde stänga sin verksamhet omedelbart. Har absolut SÄMST fakturaavdelning som man dessutom endast når per mail - kundservice vägrar svara på frågor kring felaktig fakturering. Har otalliga ärenden som pågår och allt beror på felaktig hantering. VARNING!!!!

Maria Kristina T
Skrev om Sunfleet Carsharing

Borde få pris för Sveriges i särklass sämsta kundbemötande! Helt otroligt.. Och tragiskt. 😣

Niklas O
Skrev om Sunfleet Carsharing

Testade ett "förmånligt erbjudande" via Benify, tre månader fritt med start sommaren 2019. Försökte boka via depån närmast i Gävle vid ett par tillfällen. Bil(en) var upptagen vi de tillfällen jag försökt. Förblivit oprövat då det inte fanns bilar att tillgå. Fakturorna däremot borjar komma och det med uppsägningstid. Dyrt äventyr att försöka vara miljövänlig. Undvik på mindre orter där det inte finns kritisk massa av tillgängliga bilar. EN bil är ingen bilpool.

Ole Martin C
Skrev om Sunfleet Carsharing

Använt tjänsten i 5 år, mycket bra med 24 h service och bara några fåtals gånger hatt problem men alltid blivit lösta på bra sätt, även när jag är skuld i de.

Mia D
Skrev om Sunfleet Carsharing

Jag har bara testat att använda detta 1 gång, idag, och skriver omdöme om just denna gång. Har vänner som är nöjda annars. Hittade inte bilen där den skulle stå idag vid utsatt tid! Letade, ringde sen kundservice. Blev hänvisad till en gata halv kilometer bort, letade i 20 minuter, ringde kundservice åter och de ringde förre användaren som hade parkerat på HELT ANNAN plats. Över 1 timme på min tid hade passerat! Fick avboka min aktivitet tack vare detta. Hur kan de inte ha koll på var deras bilar står? Makabert. Hur ska man kunna lita på att bilen man hyrt finns?

Patrick K
Skrev om Sunfleet Carsharing

Använt tjänsten ett tag, riktig dålig kundservice när något strular. Vilket det gör allt för ofta. Fick betala Bokningsavgift via telefon när Elbilen strulade vid laddning.

MATHIAS T
Skrev om Sunfleet Carsharing

Förstår inte vilka "dolda" avgifter som alla råkar ut för? Om man har några hjärnceller kan man själv enkelt läsa sig till vad allt kostar och dessutom är kostnadsberäkningen innan man gör en bokning väldigt tydlig så man får en fingervisning om vad bokningen kommer kosta. Väldigt prisvärt för kortare resor och ärenden och fungerar finfint att använda! Det enda som gör att dom inte får full poäng är tillgängligheten. Tyvärr är nästan alla bilar alltid bokade så man måste vara ute i god tid för att få en bil.

Ole Martin C gillar detta
Hans I
Skrev om Sunfleet Carsharing

Undvik företaget ! Liknar oseriösa internetföretag som man hör talas om på TV. Har som företagsidé att gömma villkoren för att senare kunna fakturera dig. Man visar inte villkoren för medlemskap eller billån där man tecknar det. Behöver du t.ex. medlemskap för endast en månad skall du omedelbart säga upp det i samma sekund som du tecknat det! På hemsidan visas endast kostnaden per månad men inte att du har 30 dagars uppsägning. När man kontaktar dom så hänvisar man till de allmänna villkoren som man verkligen får leta efter...

Jan L och 2 andra gillar detta
Morten K
Skrev om Sunfleet Carsharing

Högst oseriös firma. Massvis med dolda avgifter och urusel kundservice. Samma upplägg som Hertz Bilpool du kan få via Ikea.

Ebba H
Skrev om Sunfleet Carsharing

Borde se över sin fakturaavdelning. Usel service. Visste inte om att jag var abonnent och fick ett sms vilket gjorde att jag fick avregistrera mig direkt. Olyckligen kom smset och således även uppsägning 6 dagar försent och har nu fått hem fakturor. Påstår att jag valt det största och således dyraste paketet vilket inte stämmer.

PONTUS L
Skrev om Sunfleet Carsharing

Skickar felaktiga fakturor som de sedan vill att man ska betala.

Maria Kristina T gillar detta
Anton H
Skrev om Sunfleet Carsharing

Uselt företag som inte har någon kundservice eller koll på hur de fakturerar.

Joel H
Skrev om Sunfleet Carsharing

Jag tänkte testa Sunfleet då jag fick gratis medlemskap i 4 månader via Benify/Personalkortet men efter flera dåliga erfarenheter så tänker jag säga upp det. Dålig eller ingen information vid lösenordshantering vid skapandet av kontot. Dålig information angående inmatning i onlineformulär vid skapandet av konto. Dålig eller ingen information vid av kostnad vid bokning/avbokning/ombokning. Felaktigt telefonnummer på fakturan som enligt fakturadatum skrevs ut 15 dagar efter att telefonnumret ändrats. Vid uppringning...

Jan L och Niklas O gillar detta
Rasmus P
Skrev om Sunfleet Carsharing

Bra och flexibelt, så bilkörning borde fungera i städer i framtiden. Lite väl dyrt för att få högst betyg.

göran a
Skrev om Sunfleet Carsharing

Är med i Hammarby Sjöstads pool. Hade Bilpoolen tidigare och var halvmissnöjd, men nu byter jag tillbaka. Sunfleet är ett rent skämt. Nästan alltid är ALLA bilar bokade när man vill ha någon. Tacka för det med deras idiotiska regler att man fritt kan avboka fram till några minuter innan. Dessutom den absolut sämsta app jag någonsin upplevt. Nästan omöjligt att boka via appen eller via mobil på hemsidan. Höga avgifter och hårda regler dessutom.

Christer O
Skrev om Sunfleet Carsharing

Sunfleets bilar passar bäst för korttidshyrning, dvs ett par timmar när man handlar. Är ganska dyra jämfört med andra hyrbilar om man behöver hyra ett dygn eller mer. I vissa pooler är uthyrningsgraden så hög att det kan vara svårt att få en bil den tid man behöver, och hamnar man t.ex. bakom en olycka och blir försenad så kostar det 500 kr i straffavgift vilket det inte står något om på hemsidan.

Ludvig F
Skrev om Sunfleet Carsharing

Kontrollera bilen med ficklampa och förstoringsglas innan ni kör iväg!! Sunfleet kräver att jag ska betala en skada som jag inte har orsakat. Anledningen är att jag har missat den vid den första skadekontrollen, men upptäckt den senare. Om man då ringer in och anmäler skadan blir man betalningsskyldig fastän man vet att man inte har orsakat den. Kundbemötandet från Sunfleet i det här ärendet har dessutom varit värdelöst. Obesvarade mail och uteblivna telefonsamtal. Undvik det här företaget om ni kan!

B
Skrev om Sunfleet Carsharing

Bor i Stockholm/Hammarby sjöstad, blev kund 2011 o använder bil en gång i veckan. Är supernöjd med Sunfleet. Nya o fräscha bilar (i olika storlekar), som är lättillgängliga. Bokas via hemsidan eller via app; själv bokar jag enbart via Iphone-appens bokningsfunktion, som är mycket smidig (även om den - som de flesta appar - går att utveckla). Mycket prisvärt i förhållande till egen bil/hyrbil. Sammanfattningsvis: 5 stjärnor!

Nikke L
Skrev om Sunfleet Carsharing

Har bara några veckors erfarenhet av Sunfleet, men har utnyttjat tjänsten fem gånger nu. Det har fungerat fantastiskt smidigt, och för oss som oftast behöver bil på udda tider (en måndagkväll, med bara någon dags varsel, några timmar på lördagen, tisdag-onsdag) fungerar det här fantastiskt smidigt. Bokningen har funkat fint, bilarna likaså. Många gånger bättre och billigare än att hyra sin bil och väldigt mycket billigare, även i längden än att äga en bil om man bor i innerstan och verkligen inte behöver bilen varje dag.

Tobias B och Rot Rör AB gillar detta
Fredrik W
Skrev om Sunfleet Carsharing

http://wendt.se/blog/2010/11/20/sunfleet/ för mer information, men i huvudsak är det prisvärt och något mer bekymmersfritt alternativ finns inte. Jag har också råkat ut för indragen bilpool där jag hade lång bokning över jul, som bokats en dryg månad i förväg (gissa om jag fick upptäcka att bilen försvunnit själv?) Jag är ändå nöjd, men hoppas att de slutar försöka göra allt själva. (Varför kan t ex inte användarna själva ladda upp bilder på platserna där bilarna står utställda, eller koppla till picasa, flickr eller annat....

Mattias J
Skrev om Sunfleet Carsharing

bra priser, bra telefonsupport, har fungerat smidigt för mig i snart två år. Ibland otydliga instruktioner var bilpoolerna finns, samt hur man tar sig in i dem.

Kalle L
Skrev om Sunfleet Carsharing

Stänger ner bilpooler med 1 dags varsel. Dålig kundsupport. Dålig och motsägelsefull information om var bilpoolerna finns samt hur man hämtar/återlämnar bilen. Dåligt påläst kundsupport. Huvudkontoret gör sig helt oanträffbara. Riktigt uselt helt enkelt! Undvik!