Alla kategorier Hyra bil Västra Götaland Göteborg Sunfleet Carsharing

Sunfleet Carsharing

Fabriksgatan 21-25, 402 25 Göteborg — Visa karta

Sunfleet har bilpooler över hela syd- och mellansverige. En bilpool med gott om bilar, där alla är miljöklassade. Låg månadskostnad och drivmedlet ingår i hyran när du använder bilen.

Läs vad 7 kunder tycker om Sunfleet Carsharing

• Christer O
    Christer O skrev om Sunfleet Carsharing
    Sunfleets bilar passar bäst för korttidshyrning, dvs ett par timmar när man handlar. Är ganska dyra jämfört med andra hyrbilar om man behöver hyra ett dygn eller mer.
    I vissa pooler är uthyrningsgraden så hög att det kan vara svårt att få en bil den tid man behöver, och hamnar man t.ex. bakom en olycka och blir försenad så kostar det 500 kr i straffavgift vilket det inte står något om på hemsidan.
  • Ludvig F
    Ludvig F skrev om Sunfleet Carsharing
    Kontrollera bilen med ficklampa och förstoringsglas innan ni kör iväg!!
    Sunfleet kräver att jag ska betala en skada som jag inte har orsakat. Anledningen är att jag har missat den vid den första skadekontrollen, men upptäckt den senare. Om man då ringer in och anmäler skadan blir man betalningsskyldig fastän man vet att man inte har orsakat den. Kundbemötandet från Sunfleet i det här ärendet har dessutom varit värdelöst. Obesvarade mail och uteblivna telefonsamtal. Undvik det här företaget om ni kan!
  • B
    B skrev om Sunfleet Carsharing
    Bor i Stockholm/Hammarby sjöstad, blev kund 2011 o använder bil en gång i veckan. Är supernöjd med Sunfleet. Nya o fräscha bilar (i olika storlekar), som är lättillgängliga. Bokas via hemsidan eller via app; själv bokar jag enbart via Iphone-appens bokningsfunktion, som är mycket smidig (även om den - som de flesta appar - går att utveckla). Mycket prisvärt i förhållande till egen bil/hyrbil. Sammanfattningsvis: 5 stjärnor!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Sunfleet Carsharing
    Har bara några veckors erfarenhet av Sunfleet, men har utnyttjat tjänsten fem gånger nu. Det har fungerat fantastiskt smidigt, och för oss som oftast behöver bil på udda tider (en måndagkväll, med bara någon dags varsel, några timmar på lördagen, tisdag-onsdag) fungerar det här fantastiskt smidigt.
    Bokningen har funkat fint, bilarna likaså. Många gånger bättre och billigare än att hyra sin bil och väldigt mycket billigare, även i längden än att äga en bil om man bor i innerstan och verkligen inte behöver bilen varje dag.
    Tobias B, Morten K gillar detta
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Sunfleet Carsharing
    http://wendt.se/blog/2010/11/20/sunfleet/ för mer information, men i huvudsak är det prisvärt och något mer bekymmersfritt alternativ finns inte.
    Jag har också råkat ut för indragen bilpool där jag hade lång bokning över jul, som bokats en dryg månad i förväg (gissa om jag fick upptäcka att bilen försvunnit själv?)
    Jag är ändå nöjd, men hoppas att de slutar försöka göra allt själva. (Varför kan t ex inte användarna själva ladda upp bilder på platserna där bilarna står utställda, eller koppla till picasa, flickr eller annat. Varför finns ingen wiki där användarna själva kan skapa och bidra till den information de faktiskt behöver? Det är lite 1900-tal över konsumentkontakt och webb helt enkelt.)
  • Mattias J
    Mattias J skrev om Sunfleet Carsharing
    bra priser, bra telefonsupport, har fungerat smidigt för mig i snart två år.

Ibland otydliga instruktioner var bilpoolerna finns, samt hur man tar sig in i dem.
  • Kalle L
    Kalle L skrev om Sunfleet Carsharing
    Stänger ner bilpooler med 1 dags varsel. Dålig kundsupport. Dålig och motsägelsefull information om var bilpoolerna finns samt hur man hämtar/återlämnar bilen. Dåligt påläst kundsupport. Huvudkontoret gör sig helt oanträffbara. Riktigt uselt helt enkelt! Undvik!

Fabriksgatan 21-25, 402 25 Göteborg