Sunhero Sverige AB

Sunhero Sverige AB

sunhero.se
  • BadgeThreeYears

Sunhero jobbar med gruppförhandling av solcellsinstallationer. Vi arrangerar gruppförhandlingar genom att samla alla hushåll inom samma geografiska område som är intresserade av att investera i solceller. Inför upphandlingen erbjuder vi kostnadsfria informationsmöten för alla som vill delta. Här kan du få svar på alla dina...

145 omdömen om Sunhero Sverige AB

Per T
Skrev om Sunhero Sverige AB

Köpte solcellsanläggning allt funkade jättebra. Bra med besiktning av installationen och de små justeringar som behövdes fixades snabbt. Mycket nöjd!

Jonas H
Skrev om Sunhero Sverige AB

Proffsigt bemötande och uppföljning!

Andreas R
Skrev om Sunhero Sverige AB

Pålästa och kunde ge bra svar på de frågor som dök upp. Tror på konceptet med upphandling ur flera aspekter och ffa prismässigt. Att även besiktning ingår gör att sunheros roll känns prisvärd. Hela processen känns transparant och trygg när det är väldigt mycket att sätta sig in i när man ska göra en så stor investering.

Lennart R
Skrev om Sunhero Sverige AB

Blev från början vid första besöket positivt bemött, allt var tydligt och kommunicerades klart. Under och efter själva installationsfasen fanns de allt med i bakgrunden.

Viktor S
Skrev om Sunhero Sverige AB

Toppenföretag från första möte till leverans.

Morgan N
Skrev om Sunhero Sverige AB

Enkelt och smidigt samt ett bra pris genom att få ihop ca 30-40 hushåll som ger dem kraft för en bra upphandling med leveranörer.

Anders K
Skrev om Sunhero Sverige AB

Proffsigt, strukturerat och med ett pålitligt intryck. Snabba svar. Genomförandet blev helt enligt plan. Väldigt bra helt enkelt!

Henrik G
Skrev om Sunhero Sverige AB

Jag tycker att det var ett mycket bra bemötande från Sunhero, dvs den enda personen jag hade kontakt med var den som sålde in solcellsprojektet till mig. Efter min intresseanmälan gick det undan tills installationen gjordes nästan klar. Besiktningsmannen gjorde sitt jobb men sedan har det varit dödstyst från installatörens sida för att rätta till anmärkningarna och färdigställa inkopplingen. Det är inget jag direkt lastar Sunhero för, bara en notering, jag ligger på installatören själv.

Mats F
Skrev om Sunhero Sverige AB

Jag tycker det har fungerat bra. Jag har haft en bra dialog med dom. Det har gått få tag i dom när jag behövt. Jag upplever att det som utlovat också blivi uppfyllt

Nils J
Skrev om Sunhero Sverige AB

Bra bemötande och kändes som de hade tid att svara på frågor. Gruppköp av solceller och dess installation. Hade önskat lite mer info och kunskap gällande batterilösningar

Stig J
Skrev om Sunhero Sverige AB

Har inte fått information när man kommer och installerar vilket är dåligt.

Joakim R

Bra bemötande och återkoppling

Michael D
Skrev om Sunhero Sverige AB

Fick en bra och proffsig genomgång som svarade på alla våra frågor och övertygade oss. Offert som kom in efter upphandling var bra. Och installerades i princip så som det var tänkt så när som på en panel som fick flyttas eftersom detaljmätning ej gjordes inför offert vilket är helt rimlig och vi fanna annan placering av den i diialog med montor. Besiktning återstår, men har planerats så som förväntat.

Mikael L
Skrev om Sunhero Sverige AB

Första mötet med Sunhero var väldigt bra. Sen under installation och besiktning så har dom knappt varit delaktiga. Har också varit en del strul med installationen av solcellerna, växelriktaren samt besiktningen vilket drar ner betyget något. Överlag beror det på att för många olika aktörer har varit inblandade (iaf enligt min uppfattning).

Svar från Sunhero Sverige AB

Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Det är härligt att höra att du upplevde vårt första informationsmöte som väldigt bra. Jag noterar att du gav ett högt betyg till installatören som vann upphandlingen du deltog i och som utförde er installation. Du är välkommen att skicka ett mail för att berätta mer om eventuella problem du upplevde under installationen och besiktningen. Besiktningen i våra upphandlingar utförs alltid av en oberoende tredje part. I ditt fall utfördes den av IFSEK - Institutet för Solenergikvalitet....

Stefan S
Skrev om Sunhero Sverige AB

Det har fungerat bra, och vi kunde hoppa på en upphandling som gjordes för ett närliggande område.

Thomas S
Skrev om Sunhero Sverige AB

Trevligt, proffsigt bemötande. Allt var dock inte klockrent vad det gäller för uppkoppling med tjänsten Checkwatt.

Tobias B
Skrev om Sunhero Sverige AB

Aldrig gillat uppsökande sälj vid dörr. Men han som kom va supertrevlig och jag hade tankar om solceller, så jag bokade mötet för att förstår mer. Då solceller för en ointresserad är ganska komplext. Men i det mötet fick jag väldigt bra information av Jonathan om solceller vilket skapade ett intresse. Feedback: Om Jonathan läser detta så rekommenderar jag ett långsammare tempo på informationen. Det va ganska mycket på kort tid så det blir svårt att ta in. Sunheros tjänst va superbra för mig som inte är så kunnig och...

Svar från Sunhero Sverige AB

Hej Tobias, Först och främst, tack så mycket för ditt positiva feedback och för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse. Det gläder mig att höra att vårt möte var informativt och att det väckte ditt intresse för solceller. Jag uppskattar verkligen din konstruktiva feedback om tempot på informationen. Det är viktigt för mig att se till att mina kunder känner sig bekväma och fullt informerade, utan att känna sig överväldigade. Jag kommer definitivt att ta till mig av dina synpunkter och anpassa mitt tillvägagångssätt...

Tobias S
Skrev om Sunhero Sverige AB

Mycket nöjd med bemötandet och kompetensen. Allt gick smidigt.

Martin H
Skrev om Sunhero Sverige AB

Mycket bra genomgång inför köp av solpaneler. Påläst och hade svar på mina frågor. En timmes genomgång var lite kort, blev lite stressigt på slutet. Skönt att få hjälp med offerter och att besiktning av anläggningen ingick

Svar från Sunhero Sverige AB

Tack för din feedback! Det gläder oss att du fann genomgången inför köpet av solpaneler informativ. Vi tar till oss av din synpunkt om tidslängden och kommer att arbeta för att förbättra detta framöver.

Annette H
Skrev om Sunhero Sverige AB

Trevligt bemötande och saklig information inför ev inköp av solceller för tak. Kunde dock fått reda på att huset måste ha internetuppkoppling.

Svar från Sunhero Sverige AB

Tack för att du delar med dig av din upplevelse! Vi är glada att du uppskattade bemötandet och informationen. Angående internetuppkopplingen för solceller, ber vi om ursäkt om detta inte framgick tydligt. Vi kommer att se till att inkludera denna information i framtiden. Tack för din värdefulla feedback!

Glenn S
Skrev om Sunhero Sverige AB

Sunhero har jag bara varit i kontakt med när jag bestämde mig för sol celler Sun hero har ju lagt ut jobbet på en entreprenör som gjort ett väldigt bra jobb

Svar från Sunhero Sverige AB

Tack för att du valde Sunhero för ditt köp av solceller genom en av våra kollektiva upphandling. Det gläder oss att höra att du är nöjd med din installation och att installatören som vann upphandlingen du var med i gjorde ett väldigt bra jobb!

Birger J
Skrev om Sunhero Sverige AB

Sunhero representant Karl Week gjorde ett positivt intryck och gav snabba svar på våra frågor. Prisnivån på offerten verkar helt ok, även om installation var som förväntat alltför optimistisk med tanke på ordervolymen för Novo Solar.

Hans L
Skrev om Sunhero Sverige AB

Trevlig personal. Mycket informativt möte. Lätta att få kontakt med. Hade inga förväntningar från början, men blev övertygade efter info-möte. Beställt 31 solpaneler. Fick information om att de skulle installeras i september, men är nu projekterade till november. Opartisk besiktning efter installation är bra.

Linda R
Skrev om Sunhero Sverige AB

Trovärdigt, tydligt med kommunikation längs vägen.

Lolou S
Skrev om Sunhero Sverige AB

Bemötandet har hela tiden varit vänligt och tillmötesgående. Än har inga solceller levererats men hittills har jag bara goda upplevelser. Jag har köpt solceller som Sunhero har skött upphandlingen av.

Erik W
Skrev om Sunhero Sverige AB

Fungerade bra. Serviceminded. Snabb respons då vu först blev borttappade mn sedan med i loopen igen

Lars B
Skrev om Sunhero Sverige AB

Är mycket positiv både avseende bemötande och kompetens. Allt fungerade perfekt

Oscar J
Skrev om Sunhero Sverige AB

Kunniga och engagerade. Allt har gått riktigt smidigt

Martin K
Skrev om Sunhero Sverige AB

1. Trevligt och proffsigt bemötande. 2. Förväntningar på gruppköp: bra produkter, proffsig installatör, grundlig dokumentation, kvalitetsavtal, rimliga bet.villkor samt besiktning. 3. Bra återkoppling på inhämtade offerter, förklarande processer och motiv för utvald leverantör.

Örjan J
Skrev om Sunhero Sverige AB

Eftersom affären inte på något sätt ännu är avslutad, känns det lite svårt att ge betyg på helheten, vilket är det viktiga. Så här långt har Sunhero varit bra i sina kontakter med mig.

Jonas A
Skrev om Jonathan Backman en del av Sunhero Sverige AB

Var lite tveksam då vi fick en första kontakt med bolaget genom "dörrknackning" men då vi pratat en del om solceller hemma tog vi tillfället i akt och accepterade en träff. Det var Jonathan vi träffade och vi fick en lugn pedagogisk beskrivning av detta med solceller. Jonathan tog god tid på sig att svara på alla våra frågor och han gav ett mycket tillförlitligt intryck. Detta förstärkes också genom att hans bolag inte representerade någon installationsfirma utan erbjudandet var att vara med i ett gruppköp där Sunhero stod...

Mats B

Trevlig och sakligt presentation 😄

Johan S
Skrev om Jonathan Backman en del av Sunhero Sverige AB

Gav ett mycket trevligt och kunnigt intryck, hade bra koll på läget.

Nils-henrik H
Skrev om Mattias Isaksson en del av Sunhero Sverige AB

Hittills har all kommunikation fungerat som det ska vara!

Fredrik A
Skrev om Mattias Isaksson en del av Sunhero Sverige AB

Fick bra pris och bra kordinerat

Martin C
Skrev om Mattias Isaksson en del av Sunhero Sverige AB

Tydlig, saklig och proffesionellt bemötande.

Kristian A
Skrev om Bilbo Kronlid en del av Sunhero Sverige AB

Bra bemötande och han sålde in produkten bra! Kunnig och bra information samt svarade snabbt på frågor. Vi har ju valt att köpa installation av solpaneler efter hans besök!!

Jepser U
Skrev om Mattias Isaksson en del av Sunhero Sverige AB

Mattias gav ett bra och korrekt intryck gällande upphandlingen av solpaneler.

Mikael W
Skrev om Mattias Isaksson en del av Sunhero Sverige AB

Bra säljare som kändes påläst och inte alls påträngande på något sätt.

Sabina E
Skrev om Jonathan Backman en del av Sunhero Sverige AB

Sakkunnig, trevlig, snabb i sin återkoppling och väldigt tillgänglig vid frågor.

Elif B
Skrev om Bilbo Kronlid en del av Sunhero Sverige AB

- Trevlig - Kunnig - Korrekt Rekommenderas starkt!

Christer I
Skrev om Jonathan Backman en del av Sunhero Sverige AB

Kanon möte och expertis hjälp!

Staffan O
Skrev om Jonathan Backman en del av Sunhero Sverige AB

Bra och tydlig information och kommunikation från Jonathan/Sunhero i upphandlingsprocessen, alltid snabba och tydliga svar och hög tillgänglighet. Kunde ha beskrivit genomförandeprocessen (montering) mer i detalj och varit tydligare i introduktionen av monteringsfirman (kontaktuppgifter och tidsplan). Vi är nöjda med arbetet Jonathan/Sunhero men väntar på inkoppling och uppstart av anläggningen.

Viktor F
Skrev om Bilbo Kronlid en del av Sunhero Sverige AB

Bra erfarenhet av Bilbo, förklarade bra och tydligt, svarade snabbt på frågor man hade. Möjligtvis verkade lite stressad under hembesöket.

Martin R
Skrev om Bilbo Kronlid en del av Sunhero Sverige AB

Mkt sympatiskt och inte alls pushande i kontakten, mkt kundorienterad, tog våra frågor på allvar. Upplägget mkt tilltalande och känns tryggt, (hoppas bara det funkar, ännu inte installerats)

Martin S
Skrev om Jonathan Backman en del av Sunhero Sverige AB

Förtroendeingivande, saklig och kunnig.

Niklas F
Skrev om Jonathan Backman en del av Sunhero Sverige AB

Mycket trevlig och kunnig. Visserligen är inte vår solcellsinstallering klar och avslutad ännu, men hittills ser det bra ut.

Thomas E
Skrev om Bilbo Kronlid en del av Sunhero Sverige AB

Bilbo Kronlid gjorde ett trevligt och kunnigt intryck. Han förmedlade sina kunskaper om solceller på ett proffsigt och personligt sätt. Så nu - efter Bilbos information och rådgivning - har vi tecknat avtal med det företag som kommer installera solceller på vår fastighet.

Mats E
Skrev om Bilbo Kronlid en del av Sunhero Sverige AB

Förklarade och gjorde allt som behövdes så att vi lätt kunde bestämma oss.

Ulf S
Skrev om Filip Lundgren en del av Sunhero Sverige AB

Så skulle alla säljare vara Filip är tydlig och pedagogisk. Han återkopplade snabbt på våra senare frågor. Innan hans presentation var vi ganska säkra på att inte köpa solceller. Men efter presentationen ändrade vi oss och väntar nu på installation.