Surftown

Surftown

Ring 08-551 107 61 surftown.se
3.8

Surftown har levererat webbhotell och domäner till både privatpersoner och företag sedan 2003, och har vid flera tillfällen mottagit utmärkelser från bland annat Råd&Rön och Internetworld.

49 omdömen om Surftown

Tony l
Skrev om Surftown

En hoper skojare som inte har något som helst intresse av sina kunder. Obefintlig och helt omöjligt support

Svar från Surftown

Hej Tony, Vi tycker det är väldigt tråkigt att du haft en dålig upplevelse av oss, vi tar feedback från våra kunder väldigt seriöst. För support så kan du använda chatten på vår hemsida eller skapa en ny supportsak i kontrollpanelen. Om den processen inte har fungerat så får du gärna lämna dina kontaktuppgifter via ett direktmeddelande på Facebook så att vi kan kontakta dig reda ut vad som har gått fel. Vänliga hälsningar Konrad

Reco
4.6/5 i betyg av 1245 omdömen 4.6 av 1245 omdömen

Jag valde att använda tjänsten för att ge mina kunder möjligheten att dela sina upplevelser och därigenom hjälpa andra, samtidigt som det g

Ioannis D Ioannis D
Ville B
Skrev om Surftown

Surftown var för några år sedan hel ok, men de senaste två åren har det mesta fungerat uselt. Speciellt att skicka och ta emot mail. Jag har varit i kontakt med deras support och dom har "felsökt" men inte hittat något. Dessutom blev några av våra domäner utnyttjade av någon hackare för ett år sedan. Det upptäckte vi av en slump för att vi helt plötsligt fick en enorm pik i vår statistik på websidor som inte var våra men som låg på vår domän. Dessutom hittade vi en massa skräpfoldrar som Surftown inte städat undan när de upptäckt hacket (vilket dom faktiskt verkar ha gjort).

Flyttstädning S

riktigt dåligt, får ingen mail från mina kunder.

Guidelight Solutions AB
4.9/5 i betyg av 89 omdömen 4.9 av 89 omdömen

Vi köpte en ny hemsida av dessa. Designen vart långt över förväntan och även funktions mässigt var den mer än vi vänta oss. Våra upptag ökad

Christer P Christer P
Björn T
Skrev om Surftown

Bedrövlig support, obegripliga supportsidor och för mycket down-time, som de hanterar dåligt och utan att ge någon relevant information till de drabbade. Välj ett annat webbhotell!

Jan H
Skrev om Surftown

Helt värdelös support -omöjligt att få svar på specifika frågor eftersom de hela tiden hänvisar till hemsidan, ofta felaktig/ofullständig hänvisning. Har nu domäner hos annan leverantör, som har klart bättre service och jag är mycket glad att jag bytt till annan leverantör.

Albin
Skrev om Surftown

Dom har som "slogan" på sin webb "Förstklassig service, experthjälp via mail och telefon..." Sen går det INTE att kontakta dom med frågor/support om man inte är kund (utan då ska man kontakta "försäljningen" hos dom genom ett formulär vilket det inte talas om någonstans) Över två (2) timmar för att få svar på en enkel fråga. Som jag fick ta på Twitter med dom till slut STOR tumme ner för det

Rune S
Skrev om Surftown

Har tidigare varit någorlunda nöjd med surftown men den senaste tiden så är deras support under all kritik. De enda svaren man får är att man ska försöka lösa det på egen hand eller att dom jobbar på problemet. Katastrof, välj annat webbhotell.

Jonas G
Skrev om Surftown

Förstår varför många ovana användare tycker webbhotell och webb är krångligt: man tar det billigaste alternativet och hamnar mitt i en labyrint av dålig kundvård, kassa instruktioner och onödig krångliga funktioner. I mitt tycke är surftown det sämsta webbhotellet jag varit tvungen att ha att göra med: för att flytta en domän därifrån måste man maila och be om sk authkod (de flesta webbhotell låter en skapa en sån själv). Vi fick dessutom FEL authkod och begärde en ny för över en månad sen utan att få svar! En sån...

Rune S och Anders K gillar detta
Anders H
Skrev om Surftown

Har haft Surftown nu i många år, eller fram till nyligen. Företagskonto, dyrt och dåligt. Mycket opålitlig prestanda som ofta viker, speciellt när USA vaknar. Dåliga med att informera om vad och varför sajter går ner under olika tider. Finns ingen som helst anledning att betala vad Surftown begär när andra leverantörer har passerat dom flera gånger om, både vad gäller prestanda, kvalitet, support och pris.

Rune S gillar detta
Anders F
Skrev om Surftown

Många med mig tycker Surftown är bra, och jag kan bara säga: det funkar! Har inte strulat en enda gång. Uptime is awsome. /Anders

Fredrik R
Skrev om Surftown

Kan verkligen rekommendera Surftown. All teknik fungerar klockrent för mig (använder windows server och ASP.NET, ASP classic samt databaser). Har endast vänt mig till supporten ett fåtal gånger och har fått snabb hjälp.

Göran G
Skrev om Surftown

Jag tycker det fungerar perfekt! Bra kontakt de gånger jag har haft några frågor.

Lars-Inge Karlsson K

Använder .dk som fungerar alldeles utmärkt..

Georg B
Skrev om Surftown

Tillförlitligt, bra pris, god service

Anders N
Skrev om Surftown

Efter senaste årens uppryckning är det ett betydligt bättre webbhotell avseende service än tidigare. I förhållande till konkurrenter och prisbild är Surftown helt ok.

Fredrik A
Skrev om Surftown

Tycker att min kontakt med dom fungerat väldigt bra, har tidigare haft webhotell och domän och nyligen skaffat en igen. Snabb service och svar, mycket bra upptid.

Po H
Skrev om Surftown

Bra service, snabb och tålmodig samt schysst och personlig support.

Lars L
Skrev om Surftown

Bästa support jag varit med om. Enkelt att själv administrera sin miljö.Billigt och prisvärt. Uppgraderingar och flytt mellan olika versioner har fungerar bra. Vid problem så är de duktiga på att hitta orsaken

Stefan A

Proffsigt Snabbt

Patrik G
Skrev om Surftown

Bra och snabb support, låga priser.

Ingemar H
Skrev om Surftown

Jag har haft Surftown under flera år och har aldrig upplevt några problem med varken tillgång till hotellfunktionerna eller servicen. De har alltid i förväg meddelat om tillgängligheten av någon anledning behöver utebli/minskas p.g.a. service eller liknande. Jag har alltid bemötts positivt.

Christer W
Skrev om Surftown

Jag har varit kund hos Surftown sedan 2003 och jag uppskattar allt förbättringsarbete man utfört. Jag som kund har inte alltid uppskattat de tjänster jag betalat för dock har misstagen varit få och förbättringarna är mycket påtagliga. Supporten har alltid återkopplat mycket snabbt. Om det fortsätter så här är jag nog kvar i 10 år till:-)) /mvh Christer

Monica M
Skrev om Surftown

Jag är nöjd. Supporten är super.

Fredrik
Skrev om Surftown

Surftown är en bra partner som det är lätt att samarbeta med. De har jobbat hårt med att få bra upptider för sina webbhotell och jag är nöjd, det var väldigt länge sedan någon av mina hemsidor låg nere. Jag tycker också att det går tillräckligt snabbt att ladda sidorna på webbhotellet.

Lars L
Skrev om Surftown

Bra, prisvärt, flexibelt, trevlig support. Har blivit bättre och bättre med åren, speciellt nu när "Safemode" är off. Höga kostnader för flytt av domännamn till Surftown tyvärr.

Mikael T
Skrev om Surftown

Snabb support via mail på ett begripligt sätt även för en amatör.

Emil E
Skrev om Surftown

Det är bra överlag. Mina hemsidor har alltid varit nåbara och fungerat stabilt. Det enda är att inloggningen till min mail via www.surftown.se/loggain har legat nere kortare perioder vid några tillfällen nyligen. Jag upplever att kundservicen är hög i övrigt, även om jag inte kontaktat kundservicen särskilt ofta.

Carl O
Skrev om Surftown

Enkelt, trevligt, prisvärt, insatt peronal i alla frågeställningar

Cecilia K
Skrev om Surftown

Jag är väldigt nöjd. Det är enkelt och användarvänligt. Deras support är den bästa som jag stött på, har aldrig varit med om support som svarar så snabbt och med så tydliga och begripliga svar!

bengt g
Skrev om Surftown

Bra hela vägen är vad jag tycker om Surftown

Mårten S
Skrev om Surftown

Tillförlitligt och bra samarbetspart vad gäller webtjänster. Bra support!

Per H
Skrev om Surftown

Jättebra Webhotel med kanonservice!

Cecilia K gillar detta
Henrik T
Skrev om Surftown

Mycket bra, rekommenderas! Bra pris, snabb och väldigt bra/trevlig support (e-post) och helt ok kvalitet på tjänsten! Har hänt någon gång att det varit trögt att logga in på kontrollpanelen etc. Men det har varit snabbt övergående. Med tanke på det bra priset så rekommenderar jag tjänsten starkt!

Andreas O
Skrev om Surftown

Bra, stabilt webb-hotell med utmärkt support (via mail)

Anki J
Skrev om Surftown

Har absolut inget att klaga på. Tvärt om! Har fått råd och hjälp när jag själv har stött på problem som jag inte själv kunnat lösa. Har fått det lättförklarat för mig från personalen på Surftown och kan bara rek dem det varmaste. Har min hemsida där och de har allt som mina behov kräver.

Björn
Skrev om Surftown

Jag är otroligt nöjd med surftown, har just nu tre domäner där och allting har fungerat perfekt. Jättebra och snabb support! Enda jag saknar är telefonsupport (måste man betala extra för).

Magnus S
Skrev om Surftown

Webb hotell som har allt. Lätt att byta nivå ifall behovet ökar/minskar.

Jim T
Skrev om Surftown

Har märkt lite ostabilitet, gällande deras webservrar, igår 5/6-2011 så gick det inte komma in på deras hemsida och även min webserver som jag fått mig tilldelad var nere. Har haft uptime problem förut men det brukar fixa sig ganska fort. Jag skulle vilja se bättre på dessa fronter. Annars så är jag jätte nöjd med layouten och navigeringen på sidan och även kontrolpanelen

Cathrin F
Skrev om Surftown

Har varit kund hos Surftown i 3 år och är mycket nöjd. Passar mina behov. Supporten är tillmötesgående och tålmodig:-)

Tommy A
Skrev om Surftown

Jag tycker det fungerar precis som förväntat och som jag behöver med Surftown. Det är förhållandevis billigt och supporten fungerar bra. Finns ingen anledning att byta webb-hotell.

Martin G
Skrev om Surftown

Snabbt och stabilt webbhotell. Bra support som snabbt hjälper till vid frågor.

Thomas L
Skrev om Surftown

Bra tjänster, snabb och trevlig support, låg kostnad

Micke B
Skrev om Surftown

Proffsigt, enkelt, säkert och funktionellt!

Timo K
Skrev om Surftown

Har varit kund sedan ca 5 år och det har aldrig varit problem – servicen har bara blivit bättre och alla de frågor jag fått reda ut nu i vår (pga ompekningar och ändringar på kontot) har besvarats inom ca 24 timmar. Alla följdfrågor har besvarats lika effektivt och kompetent. Kontrollpanelen lider av lite stavfel men är tydlig och översiktlig, man får bra valuta för pengarna helt enkelt. Jag har redan rekommenderat dem för andra.

Patrik H
Skrev om Surftown

Surftown är ett bra och smidigt webbhotell med ett bra utbud på tjänster som ligger i framkant, framförallt på .Net och Microsoft sidan, detta till ett riktigt bra pris. Tyvärr jag har inte tagit del av några virtuella eller dedikerade servrar, så på denna biten kan jag inte yttra mig. Jag rekommenderar alltid Surftown när det gäller hosting för webbsidor.

Martin C
Skrev om Surftown

Bra och snabbt webbhotell! Sjysst folk och bra service!

Surftown och Jonathan G gillar detta
Kristoffer S

Kört webbhotell hos Surftown ca 1,5 år, inget att klaga på.

Surftown och Jonathan G gillar detta
Alberto B
Skrev om Surftown

Jag har registrerat några domäner Surftown och jag gillar enkelheten att navigera kontrollpanelen. Jag är för närvarande funderar på att köpa en VPS och jag hoppas att det är lika bra som de andra produkter de har. Mvh Alberto / Krea Megas

Jonathan G gillar detta
jofen k
Skrev om Surftown

Jag har haft surftown som webhotel i en massa år nu, ända sedan jag jobbade med ASP (pre .NET) till nu när jag senast omvandlade mitt konto till Linux istället. Jag har alltid fått bra support, snabb respons och den enda gång det krånglade drog dom av några månaders konstnad utan att jag ens behövde nämna det. Jag rekommenderar dom varmt - helt klart bland dom bästa i sin prisklass!

Jonathan G och Nikke L gillar detta