Surftown

Surftown

3.9 / 5 i betyg — 48 rekommendationer
Surftown har levererat webbhotell och domäner till både privatpersoner och företag sedan 2003, och har vid flera tillfällen mottagit utmärkelser från bland annat Råd&Rön och Internetworld.
Hemsida

Läs vad 48 användare tycker om Surftown

• Ville B

2013-11-20

Ville B skrev om Surftown
    Surftown var för några år sedan hel ok, men de senaste två åren har det mesta fungerat uselt. Speciellt att skicka och ta emot mail.
    Jag har varit i kontakt med deras support och dom har "felsökt" men inte hittat något.
    Dessutom blev några av våra domäner utnyttjade av någon hackare för ett år sedan. Det upptäckte vi av en slump för att vi helt plötsligt fick en enorm pik i vår statistik på websidor som inte var våra men som låg på vår domän. Dessutom hittade vi en massa skräpfoldrar som Surftown inte städat undan när de upptäckt hacket (vilket dom faktiskt verkar ha gjort).
  • Flyttstädning S

2013-06-18

Flyttstädning S skrev om Surftown
    riktigt dåligt, får ingen mail från mina kunder.
  • Björn T

2013-04-17

Björn T skrev om Surftown
    Bedrövlig support, obegripliga supportsidor och för mycket down-time, som de hanterar dåligt och utan att ge någon relevant information till de drabbade. Välj ett annat webbhotell!
  • Jan H

2013-01-31

Jan H skrev om Surftown
    Helt värdelös support -omöjligt att få svar på specifika frågor eftersom de hela tiden hänvisar till hemsidan, ofta felaktig/ofullständig hänvisning.

Har nu domäner hos annan leverantör, som har klart bättre service och jag är mycket glad att jag bytt till annan leverantör.
  • albin

2012-10-19

albin skrev om Surftown
    Dom har som "slogan" på sin webb "Förstklassig service, experthjälp via mail och telefon..."

Sen går det INTE att kontakta dom med frågor/support om man inte är kund (utan då ska man kontakta "försäljningen" hos dom genom ett formulär vilket det inte talas om någonstans)

Över två (2) timmar för att få svar på en enkel fråga. Som jag fick ta på Twitter med dom till slut

STOR tumme ner för det
  • Rune S

2012-09-02

Rune S skrev om Surftown
    Har tidigare varit någorlunda nöjd med surftown men den senaste tiden så är deras support under all kritik. De enda svaren man får är att man ska försöka lösa det på egen hand eller att dom jobbar på problemet. Katastrof, välj annat webbhotell.
  • Jonas G

2012-05-30

Jonas G skrev om Surftown
    Förstår varför många ovana användare tycker webbhotell och webb är krångligt: man tar det billigaste alternativet och hamnar mitt i en labyrint av dålig kundvård, kassa instruktioner och onödig krångliga funktioner.

I mitt tycke är surftown det sämsta webbhotellet jag varit tvungen att ha att göra med: för att flytta en domän därifrån måste man maila och be om sk authkod (de flesta webbhotell låter en skapa en sån själv). Vi fick dessutom FEL authkod och begärde en ny för över en månad sen utan att få svar!

En sån enkel sak som att lägga upp en wordpressinstallation är en mardröm där defaultmappen är domän.tld/wordpress. Alla kataloger har låsta rättigheter som är ett h-lvete att komma runt = extremt dåliga möjligheter att fixa något själv utöver absolut minimum.

Vill man ha support så måste man dessutom betala mer, så gör dig själv en tjänst: köp en bulle mindre i månaden och lägg pengarna på ett webbhotell som faktiskt är användarvänligt snarare än användarfientligt.
    Rune S, Anders K gillar detta
  • Anders H

2011-11-20

Anders H skrev om Surftown
    Har haft Surftown nu i många år, eller fram till nyligen. Företagskonto, dyrt och dåligt. Mycket opålitlig prestanda som ofta viker, speciellt när USA vaknar. Dåliga med att informera om vad och varför sajter går ner under olika tider. Finns ingen som helst anledning att betala vad Surftown begär när andra leverantörer har passerat dom flera gånger om, både vad gäller prestanda, kvalitet, support och pris.
    Rune S gillar detta
  • Anders F

2011-10-07

Anders F skrev om Surftown
    Många med mig tycker Surftown är bra, och jag kan bara säga: det funkar! Har inte strulat en enda gång. Uptime is awsome. /Anders
  • Fredrik R

2011-09-28

Fredrik R skrev om Surftown
    Kan verkligen rekommendera Surftown. All teknik fungerar klockrent för mig (använder windows server och ASP.NET, ASP classic samt databaser). Har endast vänt mig till supporten ett fåtal gånger och har fått snabb hjälp.
  • Göran G

2011-06-28

Göran G skrev om Surftown
    Jag tycker det fungerar perfekt! Bra kontakt de gånger jag har haft några frågor.
  • Lars-Inge Karlsson K

2011-06-27

Lars-Inge Karlsson K skrev om Surftown
    Använder .dk som fungerar alldeles utmärkt..
  • Georg B

2011-06-21

Georg B skrev om Surftown
    Tillförlitligt, bra pris, god service
  • Anders N

2011-06-21

Anders N skrev om Surftown
    Efter senaste årens uppryckning är det ett betydligt bättre webbhotell avseende service än tidigare. I förhållande till konkurrenter och prisbild är Surftown helt ok.
  • Fredrik A

2011-06-20

Fredrik A skrev om Surftown
    Tycker att min kontakt med dom fungerat väldigt bra, har tidigare haft webhotell och domän och nyligen skaffat en igen.
    Snabb service och svar, mycket bra upptid.
  • Po H

2011-06-17

Po H skrev om Surftown
    Bra service, snabb och tålmodig samt schysst och personlig support.
  • Lars L

2011-06-16

Lars L skrev om Surftown
    Bästa support jag varit med om. Enkelt att själv administrera sin miljö.Billigt och prisvärt. Uppgraderingar och flytt mellan olika versioner har fungerar bra. Vid problem så är de duktiga på att hitta orsaken
  • Stefan A

2011-06-16

Stefan A skrev om Surftown
    Proffsigt Snabbt
  • Patrik G

Patrik G skrev om Surftown
    Bra och snabb support, låga priser.
  • Ingemar H

Ingemar H skrev om Surftown
    Jag har haft Surftown under flera år och har aldrig upplevt några problem med varken tillgång till hotellfunktionerna eller servicen. De har alltid i förväg meddelat om tillgängligheten av någon anledning behöver utebli/minskas p.g.a. service eller liknande. Jag har alltid bemötts positivt.
  • Christer W

Christer W skrev om Surftown
    Jag har varit kund hos Surftown sedan 2003 och jag uppskattar allt förbättringsarbete man utfört. Jag som kund har inte alltid uppskattat de tjänster jag betalat för dock har misstagen varit få och förbättringarna är mycket påtagliga. Supporten har alltid återkopplat mycket snabbt. Om det fortsätter så här är jag nog kvar i 10 år till:-))
    /mvh Christer
  • Monica M

Monica M skrev om Surftown
    Jag är nöjd. Supporten är super.
  • Fredrik

Fredrik skrev om Surftown
    Surftown är en bra partner som det är lätt att samarbeta med. De har jobbat hårt med att få bra upptider för sina webbhotell och jag är nöjd, det var väldigt länge sedan någon av mina hemsidor låg nere. Jag tycker också att det går tillräckligt snabbt att ladda sidorna på webbhotellet.
  • Lars L

Lars L skrev om Surftown
    Bra, prisvärt, flexibelt, trevlig support. Har blivit bättre och bättre med åren, speciellt nu när "Safemode" är off. Höga kostnader för flytt av domännamn till Surftown tyvärr.
  • Mikael T

Mikael T skrev om Surftown
    Snabb support via mail på ett begripligt sätt även för en amatör.
  • Emil E

Emil E skrev om Surftown
    Det är bra överlag. Mina hemsidor har alltid varit nåbara och fungerat stabilt. Det enda är att inloggningen till min mail via www.surftown.se/loggain har legat nere kortare perioder vid några tillfällen nyligen.

Jag upplever att kundservicen är hög i övrigt, även om jag inte kontaktat kundservicen särskilt ofta.
  • Carl O

Carl O skrev om Surftown
    Enkelt, trevligt, prisvärt, insatt peronal i alla frågeställningar
  • Cecilia K

Cecilia K skrev om Surftown
    Jag är väldigt nöjd. Det är enkelt och användarvänligt. Deras support är den bästa som jag stött på, har aldrig varit med om support som svarar så snabbt och med så tydliga och begripliga svar!
  • bengt g

bengt g skrev om Surftown
    Bra hela vägen är vad jag tycker om Surftown
  • Mårten S

Mårten S skrev om Surftown
    Tillförlitligt och bra samarbetspart vad gäller webtjänster. Bra support!
  • Per H

Per H skrev om Surftown
    Jättebra Webhotel med kanonservice!
    Cecilia K gillar detta
  • Henrik T

Henrik T skrev om Surftown
    Mycket bra, rekommenderas! Bra pris, snabb och väldigt bra/trevlig support (e-post) och helt ok kvalitet på tjänsten! Har hänt någon gång att det varit trögt att logga in på kontrollpanelen etc. Men det har varit snabbt övergående. Med tanke på det bra priset så rekommenderar jag tjänsten starkt!
  • Andreas O

Andreas O skrev om Surftown
    Bra, stabilt webb-hotell med utmärkt support (via mail)
  • Anki J

Anki J skrev om Surftown
    Har absolut inget att klaga på. Tvärt om! Har fått råd och hjälp när jag själv har stött på problem som jag inte själv kunnat lösa. Har fått det lättförklarat för mig från personalen på Surftown och kan bara rek dem det varmaste. Har min hemsida där och de har allt som mina behov kräver.
  • Björn

Björn skrev om Surftown
    Jag är otroligt nöjd med surftown, har just nu tre domäner där och allting har fungerat perfekt. Jättebra och snabb support! Enda jag saknar är telefonsupport (måste man betala extra för).
      2012-02-28
    Björn: Hade jag skrivit det här omdömet idag hade det garanterat blivit en femma! Grymt snabb och hjälpsam support!
  • Magnus S

Magnus S skrev om Surftown
    Webb hotell som har allt. Lätt att byta nivå ifall behovet ökar/minskar.
  • Jim T

Jim T skrev om Surftown
    Har märkt lite ostabilitet, gällande deras webservrar, igår 5/6-2011 så gick det inte komma in på deras hemsida och även min webserver som jag fått mig tilldelad var nere.
    Har haft uptime problem förut men det brukar fixa sig ganska fort.
    Jag skulle vilja se bättre på dessa fronter.

Annars så är jag jätte nöjd med layouten och navigeringen på sidan och även kontrolpanelen
  • Cathrin F

Cathrin F skrev om Surftown
    Har varit kund hos Surftown i 3 år och är mycket nöjd. Passar mina behov.
    Supporten är tillmötesgående och tålmodig:-)
  • Tommy A

Tommy A skrev om Surftown
    Jag tycker det fungerar precis som förväntat och som jag behöver med Surftown. Det är förhållandevis billigt och supporten fungerar bra. Finns ingen anledning att byta webb-hotell.
  • Martin G

Martin G skrev om Surftown
    Snabbt och stabilt webbhotell. Bra support som snabbt hjälper till vid frågor.
  • Thomas L

Thomas L skrev om Surftown
    Bra tjänster, snabb och trevlig support, låg kostnad
  • Micke B

Micke B skrev om Surftown
    Proffsigt, enkelt, säkert och funktionellt!
  • Timo K

Timo K skrev om Surftown
    Har varit kund sedan ca 5 år och det har aldrig varit problem – servicen har bara blivit bättre och alla de frågor jag fått reda ut nu i vår (pga ompekningar och ändringar på kontot) har besvarats inom ca 24 timmar. Alla följdfrågor har besvarats lika effektivt och kompetent. Kontrollpanelen lider av lite stavfel men är tydlig och översiktlig, man får bra valuta för pengarna helt enkelt. Jag har redan rekommenderat dem för andra.
  • Patrik H

Patrik H skrev om Surftown
    Surftown är ett bra och smidigt webbhotell med ett bra utbud på tjänster som ligger i framkant, framförallt på .Net och Microsoft sidan, detta till ett riktigt bra pris. Tyvärr jag har inte tagit del av några virtuella eller dedikerade servrar, så på denna biten kan jag inte yttra mig.

Jag rekommenderar alltid Surftown när det gäller hosting för webbsidor.
  • Martin C

2011-05-12

Martin C skrev om Surftown
    Bra och snabbt webbhotell!
    Sjysst folk och bra service!
    Surftown, Jonathan G gillar detta
  • Kristoffer S

Kristoffer S skrev om Surftown
    Kört webbhotell hos Surftown ca 1,5 år, inget att klaga på.
    Surftown, Jonathan G gillar detta
  • Alberto B

Alberto B skrev om Surftown
    Jag har registrerat några domäner Surftown och jag gillar enkelheten att navigera kontrollpanelen. Jag är för närvarande funderar på att köpa en VPS och jag hoppas att det är lika bra som de andra produkter de har. Mvh Alberto / Krea Megas
    Jonathan G gillar detta
  • jofen k

jofen k skrev om Surftown
    Jag har haft surftown som webhotel i en massa år nu, ända sedan jag jobbade med ASP (pre .NET) till nu när jag senast omvandlade mitt konto till Linux istället. Jag har alltid fått bra support, snabb respons och den enda gång det krånglade drog dom av några månaders konstnad utan att jag ens behövde nämna det. Jag rekommenderar dom varmt - helt klart bland dom bästa i sin prisklass!
    Jonathan G, Nikke L gillar detta
Senaste sökta kategorierna