Svealand Takservice AB

Svealand Takservice AB

svealandtakservice.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Svealand Takservice AB! Vi tror på långsiktiga relationer och en nära relation till dig som kund. Våra medarbetare är engagerade och har den kompetens som krävs. Vi är specialister på takarbeten! Är du nyfiken på vilket skick ditt tak är i? Vi erbjuder en kostnadsfri inspektion av ditt tak. Tillsammans...

54 omdömen om Svealand Takservice AB

Louisa Madeleine N
Skrev om Svealand Takservice AB

Än så länge har vi inte påbörjat själva takläggningen med Svealand Takservice, men vår hittillsvarande upplevelse förtjänar definitivt att lyftas fram. Killarna kom ut till oss för en noggrann genomgång av vårt tak och jag måste säga att vi blev imponerade av deras professionalism och vänlighet. De är riktigt trevliga och professionella killar som tar sitt arbete på allvar. Det som särskilt stuckit ut för oss är hur de tog sig tiden att förklara de olika alternativ på lösningar som finns för vårt tak. De inte bara presenterade...

Reisi N
Skrev om Svealand Takservice AB

Väldigt nöjd med utförandet kring bytet av vårt takfönster, kommunikationen från första kontakt och hela servicen under hela processen (tom efter att fakturan var betald) har varit fenomenal. Jobbet utfördes smidigt och väldigt proffsigt. Kan bara inkomma med positiv feedback om företaget, rekommenderar varmt!

Svar från Svealand Takservice AB

Vi tackar och bockar för dina varma ord, Reisi!

Ingrid S
Skrev om Svealand Takservice AB

Svealand Takservice AB lade om vårt tak och satte upp ställningar själva. De var mycket seriösa i allt från offert-arbete till utförande, säkerhetsmedvetna och med fantastisk dokumentation (foton) av varje dags arbete. Väl städat efter arbetet.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack för din fina recension, Ingrid!

Annika J
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi fick snabbt kontakt och trevligt och proffsigt bemötande. Allt gick smidigt och vi blev fortlöpande informerade om vad som skulle göras och vad som gjorts. Avtalade tider hölls, vilket vi var mycket tacksamma för. Arbetet som utfördes gällde nytt tak på villa, allt ifrån papp, reglar, tegel och plåtarbete. Vi är mycket nöjda med hela processen.

Svar från Svealand Takservice AB

Vi är otroligt glada att fick erat förtroende och att ni är nöjda. Tack så mycket för erat omdöme!

Mathias H
Skrev om Svealand Takservice AB

Trevligt bemötande och proffsigt utfört jobb, vi har inget att klaga på.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack för ditt omdöme! Vi är glada över att fått hjälpa till i er BRF!

Safa S
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi fick rekommendation av en vän när dags att renovera vårt tak så vi kontaktar Svealand Takservice och blev vi informerat av trevliga personalen vad ska göras , vilken material ska användas och vad kommer att kosta Taket var klart på avtal tiden , arbetet var professionellt trots snö och kalt väder . Vi är nöjda därför vi rekommenderar Svealand Takservice .

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för dina fina ord. Det värmer verkligen i vinterkylan, att få läsa hur nöjda ni är!

Berit S
Skrev om Svealand Takservice AB

Vaknade av att det droppade in hos mig i hallen vid ytterdörren. Tog kontakt med mitt försäkringsbolag och via deras samarbetspartners fick jag kontakt med Svealand. Två projektledare; Lorance och Aria, kom dagen efter och skulle hjälpa mig lägga presenning över, de kollade var den skulle läggas. Kollade på takets status och tog bilder och talade att detta krävde mer än en presenning, det såg ju tom ett ovant öga som mitt. Var ruttet på flera ställen. De lovade skriva en offert för att åtgärda alt. De ordnade så att renovering...

Svar från Svealand Takservice AB

Wow, vilket fint omdöme Berit. Vi är otroligt tacksamma att vi har fått ditt förtroende. Det känns lite tråkigt att arbetet redan är slutfört. Vi ses till våren, när det är dags att lägga om garaget!

Anita A
Skrev om Svealand Takservice AB

Svealand Takservice ingav förtroende och de har skött jobbet proffesionellt.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack så mycket Anita! Vi tackar för ditt förtroende!

Gertrud S
Skrev om Svealand Takservice AB

Ett trevligt bemötande .Utfört montering av ny ventilationshuv samt delvis nya betongplattor runt om på taket. Fick en utförlig beskrivning av arbetsmomenten som skulle utföras. Arbetet gick också tidsmässigt bra.

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för ditt omdöme Gertrud. Tack för förtroendet!

Miriam H
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi har bytt tak utförd av Svealand Takservice. Arbetet utfördes proffesionellt från början till slut, hela arbetet gick väldigt smidigt. Trevligt bemött om vi hade några frågor rörande arbetet. Vi kan värm rekkommendera detta företag. Tack, Ari. Lorén , Roma och teamet som utförde arbetet. Miriam & Janne Hill Järfälla

Svar från Svealand Takservice AB

Tack så jättemycket för erat fina omdöme!

Manella A
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi inledde vår takrenovering med att ta in flera offerter från flera byggbolag. Till slut valde vi Svealand Takservice som var bland de som tog mer betalt men förstod sig på våra nödvändiga åtgärder och hittade direkt lösningar på det vi behövde få fixat. De har varit mycket serviceminded och gjort ett väldigt tillfredsställande jobb med att lägga om hela vårt tak men även med att byta ut våra skorstensplåtar! Även tidsramen kunde de hålla sig till rätt så bra med ett par dagars marginal så vi blev glatt överraskade att...

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för ditt fina omdömen Manella. Vi är glada att ha fått hjälpa till!

Ola H
Skrev om Svealand Takservice AB

Service orienterade. Tydliga kring vad som ingår och hur jobbet ska utföras innan. Snyggt och iordningsställt efteråt. Jobbet ser bra ut och dokumenterades tydligt med fotografier i alla steg. Inplaneringen skedd visserligen med kort varsel (två dagar) men passade bra och indikationer på ungefärlig vecka hade getts tidigare.

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för ditt omdöme Ola!

Pierre P
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi kom i kontakt med Svealand Takservice via rekommendationer. Efter att dom gjort ett grundligt platsbesök lämnades en offert ett par dagar senare. Deras offert tillhörde bland dom dyrare av dom offerter vi hade samlat in. Däremot var den såpass välskriven och grundlig att vi valde att gå vidare med Svealand Takservice. SAMTLIGA löften infriades och vi är utomordentligt nöjda med deras arbete. Vi kommer absolut använda oss av Svealand Takservice igen!

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för ditt fina omdöme Pierre!

Birgitta A
Skrev om Svealand Takservice AB

Renovering av ett takläckage på en villa Mycket bra intryck, Höll tidsplanen, Offerten stämde med fakturan Trevlig, proffsig personal. Vi tackar villaägare jan Akten

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för ditt fina omdöme Birgitta!

Magnus P
Skrev om Svealand Takservice AB

Trevliga killar, tog sig gott om tid att berätta om vad som behövde göras och i vilken ordning. Försäkringsärende i detta fall men skulle anlita dem igen om jag har något annat ärende jag behöver hjälp med.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack Magnus för ditt fina omdöme!

Ragni F
Skrev om Svealand Takservice AB

Arbetet gjordes (så vitt jag kan bedöma) snabbt och bra! Det enda lilla strulet var språkförbistring med de som jobbade - men när det var något viktigt hjälpte arbetsledningen snabbt till, via WhatsApp. Kan absolut rekommenderas.

Svar från Svealand Takservice AB

Hej! Tack för ditt fina omdöme.

Erik M
Skrev om Svealand Takservice AB

Jag böt hela mitt tak; underlagsrapporter, papp och pannor, samt plåtdetaljer som skorsten, ventilationshuvar, hängrännor mm. Jag blev positivt överraskad av kvaliteten i arbetet. Som beställare är man orolig för hantering vid regn, men de använde stor omsorg när det var risk för regn. De startade inga håltagningar om det fanns risk för regn tex. Samt avbröt jobbet och täckte med plast då det behövdes. Bemötandet från företaget var toppen under hela processen från beställning, genomförande och till avslut och städning runt...

Svar från Svealand Takservice AB

Hej Erik! Vi är otroligt glada över att fått leverera ett högkvalitativt tak till dig. Vi tackar ödmjukast för din utförliga och fina recension!

Yord N
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi blev rekommenderade Svealand Takservice AB av vårt försäkringsbolag när vi hade ett läckage vid en takkupa. Svealand kom snabbt ut och inspekterade skadan samt hela taket. Fick offert på reparation av skada och jobbet utfördes snabbt och smidigt strax efter godkännande av offert. Mycket professionella och trevligt bemötande från början till slut.

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för din fina recension och tusen tack för ett gott sammarbete!

Sven E
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi skulle montera solceller på radhustaket, men misstänkte att taket inte var i bästa skick. Via vårt försäkringsbolag fick vi en inspektion, som visade ett behov att renovera taket. Vi fick kontakt med Svealand Takservice AB, som på ett inledande möte presenterade en plan för hur de ville genomföra renoveringen. Man ville börja med en noggrann undersökning, som skulle ge underlag för en detaljerad plan, för hur renoveringen skulle genomföras. Den inledande undersökningens resultat dokumenterades med bilder, som...

Svar från Svealand Takservice AB

Hej Sven! Tack så mycket, för att du tagit dig tid och skrivit ett så fint omdöme. Vi är både stolta och glada att vi fått förtroende att lägga om ditt tak!

Ulf E
Skrev om Svealand Takservice AB

Allt som hade med jobbet att görs förklarades väl. Förväntningar på hur jobbet skulle flyta överträffades stort. Enbart positivt, det hela gällde ett totalt utbyte av takkonstruktionen inkl. alla plåtarbeten med ny skorsten.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack så mycket Ulf! Det är kul att höra att ni är nöjda!

Vibeke J
Skrev om Svealand Takservice AB

Efter en tung vinter och fel på tak så det regnat ner på väggar o orsakat mögel i min lilla sido lägenhet fick jag snabb hjälp med att lägg nytt och rätt och ordentligt. Det tacka jag innerligt för. Trevligt bemötande och de kom när vi bestämt och höll tiden, vilket gjort mig väldigt tacksam. Super!

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för dina ord Vibeke! Vi är alltid glada När vi kan hjälpa till!

Olle B
Skrev om Svealand Takservice AB

Svealand har varit mycket professionella. De har kommunicerat väl med mig och de små saker som de misslyckades att kommunicera till sina medarbetare (t ex takstege till fel skorsten) har de tagit ansvar för och löst utan tjafs. Vi gjorde för säkerhets skull en besiktning som var helt utan anmärkningar, med undantag av några spruckna och feltillverkade pannor, vilket Svealand åtgärdade samma dag. Om jag någon gång, på ett annat hus, skulle behöva lägga om taket skulle jag definitivt anlita Svealand igen.

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för ditt fina omdöme Olle! Vi är jätteglada att vi fått förtroendet att lägga om erat tak.

Thomas B
Skrev om Svealand Takservice AB

Toppklass! Leverans med extrem hög kvalitet. Mkt hög professionalism. Kundorienterade och lyhörda. Håller tidsplaner. Och då skall man veta att vi har ett brant och svårarbetat tak som är högt upp ovanför marken. Mvh Ulrika och Thomas

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för erat fina omdöme, Thomas och Ulrika! Vi är stolta att fått erat förtroende att lägga om taket!

Lillemor Ann-Charlotte G
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi blev rekommenderade Svealand Takservice AB av vårt försäkringsbolag när vi hade ett läkage på en takkupa. Vi fick offert på takbyte på kupan. Sedan inspekterades övriga taket och vi blev rekommenderade att byta hela taket. Så blev det. Vi fick snabbt en ny offert och en tidsplan. Mycket trevliga killar som skötte planering och kommunikation med oss, väldigt måna om att vi skulle vara nöjda. Duktiga Ukrainare som gjorde grovjobbet. Hela jobbet dokumenterades med foton som vi fick ta del av mest varje kväll. Man berättade...

Svar från Svealand Takservice AB

Hej Lillemor! Tusen tack för ditt fina omdöme. Det gläder oss otroligt mycket att ni är nöjda med våra arbetsmetoder. Stort tack för att ni hade förståelse för att vissa arbetsmoment kan dra ut på tiden! Tack för lyckat sammarbete och tack för förtroendet!

Simon P
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi anlitade Svealand Takservice och är supernöjda. De har varit professionella och duktiga i sin profession och takomläggningen gick lätt, smidigt och till ett rimligt pris. Att de är gör ett bra jobb ska vara en självklarhet så vår extra nöjdhet handlar istället om det trevliga bemötandet av alla. De var dessutom bra på att informera och uppdatera oss nästan dagligen om jobbet som gjorts med förklaringar och bilder, samt planerna för kommande dagar. En extra krydda av nöjdhet kommer från deras respekt till vårt hem. Exempelvis...

Svar från Svealand Takservice AB

Tack för ditt fina omdöme Simon. Det är verkligen värmande att läsa det du skriver. Kunder som er gör det värt för oss att jobba varje dag. Tack för förtroendet och grattis till erat nya tak!

Oscar L
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi upptäckte en vattenskada som vårt försäkringsbolags besiktning spårade till en läcka från taket. Vi fick snabb hjälp från Svealand Takservice att inspektera taket och vinden för att hitta vart det läckte och snabbt förslag på åtgärd och offert. Arbetet utfördes så fort det var snö- och regn-fritt och under hela processen hade vi bra kontakt med firman som verkligen verkade vara måna om att vi var nöjda och bekväma med situationen.

Svar från Svealand Takservice AB

Hej Oscar! Tack för dina fina ord, dom värmer i vårkylan. Trevlig helg!

Erik E
Skrev om Svealand Takservice AB

Mina föräldrar är mycket nöjda med sitt nya papp-tak. Trevlig personal som var lätta att få tag på och förde en god dialog med oss under arbetets gång. Rekommenderas!

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack själva för era fina ord!

Ann-Charlotte L
Skrev om Svealand Takservice AB

Rekommenderar detta företag!! Fick nytt fint tak och hängrännor fixat enligt alla gällande byggnormer. Bra kommunikation, foton skickades varje dag så att det blev möjligt att följa arbetet. Bra och utförlig offert samt garanti på arbetet. Uppskattade att företaget på eget initiativ skötte dialog med grannar (bor i parhus). Företaget är noga med att kunden ska bli nöjd och var lyhörda för de önskemål vi hade.

Svar från Svealand Takservice AB

Hej Ann-Charlotte! Tack själv för att även ni var lyhörda och tillmötesgående med önskemål vi hade, för att effektivisera arbetet.

Peter N
Skrev om Svealand Takservice AB

Mycket seriösa och trevliga. Kom med offerten efter 1 dag och vi är väldigt nöjda med deras proffsighet. Jag kan varmt rekommendera dom

Svar från Svealand Takservice AB

Vi tackar och bockar för dina fina ord!

Irma S
Skrev om Svealand Takservice AB

Proffsigt, effektivt utfört samt prisvärt. Utifrån vår upplevelse rekommenderar vi starkt Svealand Takservice.

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för era fina ord! Tack för tiden hos er och grattis till erat nya tak

Johannes L
Skrev om Svealand Takservice AB

Vi är nöjda med arbetet och slutresultatet blev väldigt bra. Vi hade en löpande dialog under hela byggperioden och tycker att det fungerade fint. De var väldigt lyhörda och det var lätt att diskutera idéer och frågor med dem. Vi kan rekommendera Svealand Takservice.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack snälla för dina fina ord Johannes! Vi är glada att ni känner er nöjda!

Rani H
Skrev om Svealand Takservice AB

Väldigt bra bemötande under hela arbetet , va alltid tillgängliga och väldigt trevlig personal och proffsiga. Slutresultatet var väldigt bra vi är väldigt nöjda med jobbet, tog lite längre tid än förväntat pga vädret, men i övrigt är vi supernöjda kan stark rekommendera Svealand takservice

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för ditt fina omdöme. Tack för pepparkakor och skumtomtar under arbetets gång!

Zeljko T
Skrev om Svealand Takservice AB

Helt ok att göra med, de kan sitt jobb.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack så jättemycket för dina fina ord!

Ulf J
Skrev om Svealand Takservice AB

Trevliga och bra att ha att göra med. Serviceminded

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack Ulf! Tack för ditt förtroende!

Fatih C
Skrev om Svealand Takservice AB

Killarna på Svealand Takservice är otroligt lyhörda, samarbetsvilliga och framför allt serviceinriktade. Att kvalitet står i fokus är något som präglar deras arbete. Dom är inte billigast på marknaden, men tillhör definitivt toppskiktet. Rekommenderas starkt!

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för dina fina ord. Fem stjärnor till dig också!

Olof A
Skrev om Svealand Takservice AB

Bra trevligt bemötande Bra undersökning av objektet Förväntningar ? Vile få ett bra och proffsigt arbete utfört. Totalrenoveringen av tak, oaktat att arbetet blev lite mer omfattande än vi bedömde från början så utfördes arbetet så det precis hann bli klart till Julafton Grabbarna som utförde arbetet var trevliga, duktig och snabba Företaget och personalen som utförde arbetet rekommenderas till kommande arbetet. Blev tipsad om detta företag via annat byggföretag Även då via rekommendationer från tidigare bra utförda arbeten Tack för utfört takarbete

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för dina varma ord Olof! Tack för all kaffe och alla goda bullar vi fick under arbetets gång. God Jul önskar vi på Svealand Takservice

Eva M
Skrev om Svealand Takservice AB

Efter att några irländska takskojare varit på mitt tak och gjort hål i det ,kontaktade jag mitt försäkringsbolag, som ordnade akutåtgärder och kontaktade en seriös takläggningsfirma. Hela taket görs nu om.Det är 40 år gammalt, så det behövdes. De skrev offert och de håller den. Det är några veckor kvar innan det är klart. De,takläggarna, jobbar bra och är trevliga.

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för dina fina ord Eva!

Nils Gustav Jon H
Skrev om Svealand Takservice AB

Till dig som går i tankar om att byta tak kan jag absolut rekommendera Svealand Takservice. Arbetet gick utan några större problem då offerten var realistisk från första början. Vid saker som uppstod längs vägen informerades man alltid på ett sätt där man var mån om att jag förstod, dvs. man slängde sig inte med byggtermer för att förvilla. Detta företag ger mig som uppdragsgivare hopp om byggbranschen då jag tidigare varit med om oseriösa företag. Det är på det sätt som detta företag bedriver verksamhet som jag önskar...

Svar från Svealand Takservice AB

Vilka fina ord Nils! Vi blev helt rörda av ditt fina omdöme som du lämnat. Tusen tack för den tid vi hade hos dig och lycka till med resten av dina renoveringar. På återseende!

Sajma K
Skrev om Svealand Takservice AB

Jätte nöjd med allt utom att vi komm överens en annan pris.I kontrakt skrev dem 250 kr dyrare som jag såg inte (hade inte tänkt på den ) .Allt annat var OK.

Svar från Svealand Takservice AB

Hej Sajma! Tack för 5 stjärnor. Tur att du är supernöjd trots den lilla missen med 250kr! Tusen tack för alla glassar vi fick av dig under arbetets gång.

Aram S
Skrev om Svealand Takservice AB

Kunnig personal och trevlig bemötande! Rekommenderar varmt!

Svar från Svealand Takservice AB

Tack så mycket för dina vänliga ord Aram!

John B
Skrev om Svealand Takservice AB

Väldigt vänliga och trevliga. Skulle lägga nytt tak och gick några dagar fortare än planerat städade och gjorde ordning efter sig som man bör göra. Väldigt nöjd och bra pris.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack så mycket John! Vi är glada att få hjälpa till. Stort tack för all gästvänlighet du bistod med under arbetets gång.

Nadim M
Skrev om Svealand Takservice AB

Jag är nöjd. Personal var trevlig, tydliga och utförde ett bra jobb.

Svar från Svealand Takservice AB

Tusen tack för dina fina ord, Nadim!

Lars H
Skrev om Svealand Takservice AB

Proffsigt företag som tog mycket väl hand om mig som kund. Bra bemötande på plats, smidigt att få offert och lätta att få tag i under arbetets gång.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack Lars för dina ord! Det har varit ett sant nöje att jobba hemma hos dig. Det är med visst vemod vi lämnar din fastighet!

Peter S
Skrev om Svealand Takservice AB

De lade om taket. Ny papp, nytt tegel nya vindskivor, nya stup och hängrännor. Höll sig offerten. Lätta att ha och göra med. Rättade småfel direkt utan att ifrågasätta.

Svar från Svealand Takservice AB

Tack för ett lyckat samarbete, Peter!

Eva M
Skrev om Svealand Takservice AB

Svealand Takservicehjälpte oss i en jobbig situation där vi snabbt behövde få lagat en läcka på taket samt byta material som skadats inne i huset. Personalen hade ett förtroendegivande bemötande, samt var flexibla och trevliga att ha att göra med. Vi är mycket nöjda med det utförda arbetet.

Svar från Svealand Takservice AB

Vi tackar jättemycket för dina varma ord Eva :)

Leif-Ove B
Skrev om Svealand Takservice AB

Mycket trevligt mycket trevlig personal Få ett bra jobb utfört Vilket vi fick Killarna gjorde ett mycket bra jobb Var noga med att städa upp efter sig Ordning och reda Mycket arbetssamma Vi fick ett nytt tak med tegel Ser mycket fint ut till ett bra pris Skulle utan att tveka anlita dom igen om jag skulle vilja ha ett jobb utfört

Svar från Svealand Takservice AB

Stort tack för förtroendet Leif-Ove! Nöjet har varit på våran sida!

Kristina B
Skrev om Svealand Takservice AB

Min mamma fick nytt tak och nya stuprör, hon är mycket nöjd med arbetet och bemötandet

Svar från Svealand Takservice AB

Tack för dom fina orden! Det gläder oss att du och din mamma är nöjda :)

FRANCISCO JOSE R
Skrev om Svealand Takservice AB

Väldigt fin företag i både bemötande mot kunder,kvalitet samt pris Vi är bara en av deras samarbetspartners,,och jag lägger en 100 Reco om det skulle finnas

Svar från Svealand Takservice AB

Uppskattar dom fina orden! Vi önskar, även vi, att vi kan ge dig 100 stjärnor! :)

Lena M
Skrev om Svealand Takservice AB

Bra bemötande, lyssnade på vad kunden ville ha. Lätta att nå och ha en dialog med. Vi fick taket omlagt på huset. Mycket nöjd med arbetet.

Svar från Svealand Takservice AB

Hej Lena! Tack för dom fina orden. Vi är lika glada som dig med slutprodukten av arbetet hos dig :)

Ingrid N
Skrev om Svealand Takservice AB

Förtroendeingivande bemötande, bra utfört arbete, snabbt och effektivt

Svar från Svealand Takservice AB

Tack för dina ord Ingrid. Hoppas du njuter av ditt nya tak :)