Alla kategorier Byggkonsult Örebro Örebro Svensk Kvalitetssäkring i Sverige AB

Gustavsviksvägen 7, 702 30 Örebro — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Svensk Kvalitetssäkring i Sverige AB

• Peter H
    Peter H skrev om Svensk Kvalitetssäkring i Sverige AB
    Utför inte fuktmätningar, men genomförde ändå en besiktning där jag innan uttryckligen sagt att det var fukt i källarväggarna jag oroade mig mest över.
  • Per L
    Per L skrev om Svensk Kvalitetssäkring i Sverige AB
    Akta er för Svensk Kvalitetssäkring AB
    De var trevliga och deras paket som man köpte i samband med husköpet verkade bra men så här efteråt så var det helt bortkastade pengar.

Ca 2 månader efter besiktningen lossnade klinker från golvet i badrummet och jag tog in en behörig våtrumsspecialist som konstaterade att golvklinkern inte var fastsatt ordentligt då all fog satt kvar i golvet och inget på klinkern. Specialisten upptäckte i samband med detta fler klinker som var lösa genom att knacka på dem och orsaken till detta var att man inte tryckt till klinkern ordentligt eller att man väntade för länge med att sätta dit den när man kaklade.
    Golvbrunnen var även felaktigt placerad i förhållande till stålsilen och tröskeln ej heller fackmannamässigt utförd.
    Svensk Kvalitetssäkring AB svar var att de inte tar ansvar för saker som dyker upp "flera" månader efter besiktningen, hur fogen lossnar från klinkern helt plötsligt och att den var felaktigt monterad kunde de inte svara på.. Hade de knackat på golvklinkern så hade de upptäckt detta enligt besiktningsmannen.
    Att golvbrunnens sil var felaktigt placerad duckade de för genom att säga att avlopp inte ingick i besiktningen. Det står det inget om på deras hemsida när man beställer tjänsten. Men varför lyfte de på golvsilen i samband med besiktningen då? Det kan de heller inte svara på.
    Trösklarnas utformning vill de inte alls svara på..

Så jag reklamerade detta som ett dolt fel mot förra ägaren och där får man som svar att 50% extra avdra
    g EFTER åldersavdraget på 26% krävs då vi inte kunde förvänta oss något bättre då tröskel och golvbrunn var felaktiga som vi borde ha sett när vi utförde vår undersökningsplikt.

Så jag anlitade "Svensk Kvalitetssäkring AB" helt i onödan för att deras undersökning var undermålig och de vägrar mig kompensation för fel som de missar. De ca 15000kr hade jag haft mer nytta av när jag renoverar mitt badrum för 150000kr.

Vad de kan göra bättre, ta ansvar när de klantat sig och leta inte efter kryphål i deras avtal.
    Så, välj ett annat företag!

Gustavsviksvägen 7, 702 30 Örebro