Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Välkommen till Svensk Kylservice - Vi är din helhetsleverantör av värmepumpar i hela Göteborg med omnejd.

Vi har drygt 20 år i branschen och vi erbjuder effektiva och energismarta värmepumpar och kylanläggningar för både privatpersoner och företag. Under uppbyggnaden av den verksamhet vi idag bedriver har energioptimering varit vår starkaste byggsten. Idag jobbar vi inom områdena kyla, värme, VVS & ventilation samt storkök.

Vi kan stolt meddela att vi nu byggt upp en verksamhet med spetskompetens inom Värme, Kyla, Storkök, Ventilation & VVS och El.

83 omdömen om Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Sedan starten hos Reco 2017
    2023-01-03 Verifierad kund
    Bara bra!
    ————————————————————————-
    2022-12-26 Verifierad kund
    Fick en ny värmepanna installerad av en installatör som var väldigt serviceminded och som tog sig tid att gå igenom pannan ordentligt samt hjälpte till att lufta elementen. Frånsett att det har varit svårt att nå dem på telefon och mail och att vi utan förvarning plötsligt en morgon fick pannan levererad ett halvår efter beställning är vi mycket nöjda med servicen vi fått av Svensk Kylservice och kan varmt rekommendera dem till andra.
    2022-12-26 Verifierad kund
    Superproffsiga, fantastiskt bemötande, rekommenderas varmt!
    2022-12-06 Verifierad kund
    Trevlig och tillmötesgående av företaget ,gav mig ett personligt besök.. Hade fullt fokus på kunden. Snabb och trevlig och mycket duktig installatör. En extra stjärna till installatören Rasmus

kan rek å de varmaste.
    Högsta betyg!
    2022-12-05 Verifierad kund
    Kunniga, trevliga och hjälpsamma. Enda lilla minus är att de understundom kan vara svåra att nå, dock inte när installation börjat/pågår.
    2022-11-18 Verifierad kund
    Bra service och smidigt. Installatören var mycket bra och gick noga igenom hur allt fungerar. Jag kan varmt rekommendera Svensk kylservice Göteborg.
    Tack för dom orden Martin. Det är bara att återkomma om det är något. Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric
    2022-10-29 Verifierad kund
    Installerade två lufluftpumpar, en vägg- och en takmonterad.

Bra bemötande, presenterade bra förslag på teknisk lösning. När det uppstod leveransproblem så var de lösningsorienterade för att hitta en bra alternativlösning som var motsvarande.

Själva installationen blev bra, snygg och smidig med. Hunnit köra pumparna i drygt en vecka och allt verkar fungera bra. Hittills mycket nöjd.
    2022-10-23 Verifierad kund
    Snabb leverans, snygg och bra installation. Helt enl. mina förväntningar. Detta är den fjärde värmepumpen som Svensk Kylservice installerat hos mig.
    2022-10-05 Verifierad kund
    Köpte luftvattenvärmepump. Snabbt och smidig installation. Bra bemötande.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Bra bemött av företaget. Snabb respons när installationen inte blev helt perfekt från start.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Trevliga, hjälpsamma och kunnig personal. Köpte en luftvärmepump.
    2022-09-02 Verifierad kund
    Köpt en Panasonic som saknar serienummer då skylt saknas. Säljare hörde av sig viket var bra. Vet dock inte vad som händer. Behöver serienr för garantin.
    Ingvar A
    2022-07-24 Verifierad kund
    Trevliga medarbetare, snabb offert och sedan snabb installation. Dock visade sig att innedelen läckte kondens på grund av en en konstruktionsdetalj som Toshiba kanske borde fundera över. Detta fångades upp och åtgärdades omgående. Mycket nöjda och det lilla felet som löstes galant gjorde bara att vi fick ett mycket gott förtroende inför eventuella serviceåtaganden i framtiden. Rekommenderas starkt!
    2022-07-20 Verifierad kund
    Bra kontakt med säljaren och även med installatören.
    2022-06-20 Verifierad kund
    Bra bemötande och kunniga montörer.
    Vi är otroligt nöjda med allt!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Mycket bra uppfyllde alla förväntningar. Hade service av värmepump och installation av AC. Mitsubishi AC. mycket trevlig personal och bra bemötande
    2022-05-20 Verifierad kund
    Mycket trevliga och professionella!
    2022-05-07 Verifierad kund
    Köpte luftvärmepump Mitsubishi multisplit. Blev väldigt bra bemötta av säljaren och installationen blev perfekt gjord. Har inget att klaga på förutom Wasa kredit som tar en avgift på 45 kr per månad så dem undvek vi och betalade istället fakturan.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Bra bemötande och god service. Vi köpt en luft/luft pump av dem för 1,5 år sedan och det var självklart att kontakta igen för en ny pump helt nyligen.
    2022-04-04 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande av teknikern och en mycket bra installation. Överenskommet pris från offert stod fast vilket uppskattas.
    2022-04-01 Verifierad kund
    Trevligt bemötande o snabb hjälp med mitt problem
    2022-03-11 Verifierad kund
    Efter lite problem att få kontakt har jag blivit bemött på ett utmärkt sätt. Jag hade problem med värmepannna (frånluftvärme) som var endast 1,5 år (Fighter 370) och problemet blev åtgärdat och reservdel (kretskort) beställdes då det inte fanns i lager. Jag fick den service jag kan förvänta mig med lite extra plus. Dessutom var bemötandet från serviceman och kontakt centralt utmärkt.
    2022-01-10 Verifierad kund
    Bra bemötande och kunniga montörer och framför allt så har vi värme på kontoret igen :-)
    2021-12-03 Verifierad kund
    Mycket hjälpsamma, serviceinriktade och tillmötesgående.
    2021-11-27 Verifierad kund
    - Ta bemötande
    - Bra och snygg installation
    -Bra bemötande och dialog med tekniker

Ända jag tycker att dem ska bättra sig på var städningen efter håltagning.
    Hej Mathias, det ska jag ta upp med teknikern och så bättrar vi oss på den punkten till nästa gång.
    Tack för omdömet.
    2021-11-11 Verifierad kund
    Killen som kom gav alternativa lösningar. En quick fix men också en lösning för framtiden om vi behöver byta maskin. Jättebra.

Han glömde dock sin batteriladdare. Bra om ni förmedlar detta. :-)
    2021-10-16 Verifierad kund
    Fantastisk bra information, kontakt och bemötande från samtliga jag haft kontakt med. Får det bästa betyget!
    Hej Monica, väldigt roligt att höra. Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric
    2021-10-04 Verifierad kund
    Detta är mitt andra köp hos Kylservice. Jag är mycket nöjd med bemötandet såväl vid inhämtning av offert som vid installation.
    2021-09-21 Verifierad kund
    Helt ok bemötande från start till slut.
    Lite strul med fakturorna men dem löste det ändå snyggt efteråt.
    Hej, va bra att det löste sig och att ni är nöjda. Välkomna åter. Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric
    2021-08-27 Verifierad kund
    Trevlig kontakt, bra jobb, rimligt pris!
    2021-08-03 Verifierad kund
    Mkt bra återkoppling och hörde av sig
    2021-06-21 Verifierad kund
    Köpte Mitsubishi Hero med installation.
    Bra på att kommunicera och kom när de skulle.
    Duktig montör och väldigt snyggt jobb.
    Supernöjd med min Hero😀😀
  • Fredrik B
    2021-05-28 Verifierad kund
    Fick hjälp med att återmontera en inomhusenhet efter ytskiktsrenovering i rum. Klart godkänt och enligt förväntan men ej över.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Toppen. Värmepump installerades proffsigt.
    Mkt nöjd
    2021-04-27 Verifierad kund
    Jätte nöjd med luftvärmepumparna, installationen och bemötandet av Svensk Kylservice Göteborg.
    2021-04-27 Verifierad kund
    Kunnig personal
    Lyhörda för synpunkter
    Allt jättebra!
    2021-03-28 Verifierad kund
    Mycket besviken på hur de jobbar mot sina kunder
    2021-03-25 Verifierad kund
    Det vi köpte var reparationer samt underhåll, blev bra och professionellt bemöt enligt förväntningar
    2021-03-24 Verifierad kund
    Underhåll av ventilationssystem.
    2021-02-22 Verifierad kund
    Hej!

Mycket bra bemött av alla och bra personlig service!
    Vad jag tycker är mindre bra är att man tog sig an jobbet trots att man inte kunde menyerna och funktionerna för min värmepump (Daiken Altherma) Sedan är servicen högt prissatt för det man fick. Jag visste såklart om priset innan och godkände det men när man såg vilket jobb som utfördes så är det väldigt dyrt.

/Joakim
    2019-11-04 Spontant omdöme
    Har köpt värmepump luft -vatten. Bra, korrekt bemötande. Mycket bra installatör. Höll vad de lovade och kom när de skulle. Jag är mycket nöjd.
    Klas
  • Sara R
    2019-02-26 Spontant omdöme
    Mycket bra service! Trevlig installatör. Jag fick en jättebra genomgång utav värmepumpen. Rekommenderas varmt!
  • Palwinder Singh N
    2018-11-06 Spontant omdöme
    Varning! Grundlurad! Fick offert på en bergvärmepump 290 000 kr vilket jag accepterade och tackade sedan nej till övriga entreprenörer. Precis innan vintern och när arbetet ska genomföras får jag ett mejl - oj vi har räknat fel! Nya priset blir 580 000 kr ex moms! Och detta efter accepterat/bundet avtal!

Där satt jag med en lokal med nyinstallerat vatten på 1 000 m2, utan värme veckor innan minusgrader. Det var helt enkelt ett försök av utpressning!

Akta er för dessa skojare! De håller inte ett ord av det de säger. Skulle inte ens rekommendera min värsta fiende att handla här!
  • Olof S
    2018-10-19 Spontant omdöme
    Bra pris på Nibe F370 frånluftsvärmepump. Mycket trevlig installatör David som gör det där lilla extra. De håller tider och kommer tillbaka på avtalad tid när en mindre detalj inte var som det skulle. Kan varmt rekommendera detta företag.
    2018-09-12 Spontant omdöme
    Bra installation men får ingen hjälp med service eller vård låter mycket och vet inte varför?
    2018-09-06 Spontant omdöme
    Otrevlig kontakt efter jag försökt lösa ärende och måste nu kontakta annan firma.
    2018-06-14 Insamlad av företaget
    Köpte en Nibe bergvärme pump.
    Snabbt och enkelt var det att få den monterad
    Kan rekommendera Svensk Kylservice i
    Göteborg
  • Lars B
    2018-05-15 Spontant omdöme
    Köp billigt hos dom. Monteringen går så där. Sedan går dom typ upp i rök.
    Brutalt dåliga på kundservice. Vill du ha en enklare felsökning, så får du ligga på och ringa i en vecka. Ingen återkoppling. Slutar din produkt att fungera, så får du även där ringa många ggr, innan någon överhuvudtaget vill kännas vid något som heter garanti.
    Stor varning för dessa!
  • Micael S
    2017-10-18 Spontant omdöme
    Trevligt bemötande!
    Bra på att återkoppla då underleverantören hade leveransproblem.
    2017-03-24 Insamlad av företaget
    Allt fungerade som förväntat.