Alla kategorier Telekommunikation Skåne Helsingborg Försäljning

Bergavägen 8, 254 66 Helsingborg — Visa karta

Läs vad 17 kunder tycker om Försäljning

• Johanna K
    Johanna K skrev om Försäljning
    supernöjd. köpte hela familjens abonnemang för 3 månader sedan! tack för all hjälp :)
  • Sandra N
    Sandra N skrev om Försäljning
    dom ljuger mycket och ofta och verkar vara tragiska människor :(
  • Robert B
    Robert B skrev om Försäljning
    Jag blev uppring av SMT för 5 veckor sedan och blev erbjuden ett förlängt abonnemang och då få en surfplatta på köpet tillsammans med ett tvillingkort från telenor, detta säger ju sig självt att man då ska kunna använda tvillingkortet med plattan vilket även togs upp i snubbens salespitch. Däremot så blev det ju inte så, Telenor dröjde ett bra tag med tvillingkortet och surfplattan hade redan kommit så jag ringde upp Telenor för att påminna om tvillingkortet. Tre dagar senare kom kortet hem och jag hade tills dess använt mig av wifi på plattan utan att tänka på vart simkortet skulle sitta, men det visade sig då att plattan var wifi only, så det finns inte ens en plats för sim-kortet. Idag efter att ha spenderat nästan en timme på att få dealen hävd iochmed att jag inte har fått rätt vara eller pris, så blir jag bemött av en sur säljare som inte kan göra något annat än att försöka sälja på mig mer eller höja priset. Jag bad istället att få tala med hans chef som istället är skitsur och när jag säger att jag vill häva det så blir det bara värre.

Så nu sitter jag bunden till ett 24 månaders avtal med fel platta och betalar pengar för skit jag inte vill ha och varken SMT eller Telenor vill göra något.....
  • Niklas J
    Niklas J skrev om Försäljning
    2 saker jag inte acceptera som hände den 27/5 då en av era säljare ringde från skyddat nr??

Säljaren ljög GROVT om priset på Bluetooth högtalaren jag skulle få då jag förlängde mitt abonnemang.

Var värd över 1200 kr enligt er säljare. men var värd 700 enligt pricerunner.

länk 1

länk 2

Skulle bara betala 349 kr i månaden även då jag hade en förhöjd avgift på 200kr per månad kvar på det gamla abonnemanget som löper ut i januari 2013.

Så efter jag hade tackat ja, och tänkte igenom mitt "köp" var jag tvungen att kontakta Telenor själva för att dubbelkolla det säljare sa stämde.

Och fick till svar av Telenors kundsupport, att så inte var fallet. Utan jag skulle få betala 449kr i månaden fram till Januari 2013 Därefter skulle det blir 349 kr som lovat.

( fick 100 kr i rabatt på min förhöjda avgift framtill Januari 2012. därav priset på 449kr som jag fick av Telenors support.

Så ni som tecknar abonnemang ska vara uppmärksamma på vad säljaren säger från detta företag.

Och glöm inte bort att ni har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtals lagen enligt konsumentverket.

Sen till sist. Varför ringer ni från skyddat nr?? Är det för att folk inte ska låta bli att svara när ni ringer??

När någon ringer från skyddat nr tror jag oftast att något har hänt en närstående något= polisen kan ringa, eller ett sjukhus/ polisen som ringer om något har allvarligt hänt

!!!!!!!!!!Så ni kör med fula säljtaktiker!!!!!!!!!!!!!
  • Sofia W
    Sofia W skrev om Försäljning
    Det är är ju absurt!!! Har blivit uppringd och påsåld förlängning med ny telefon. Får hem TVÅ telefoner varav den ena är nåt billigt skräp och har nu fortfarande efter två månader och tusen samtal kvar dubbla abbnonemang. Helt omöjligt att få skriftligt på vad man tecknar hos detta företag. Fick hem papper efter första samtalet men där var inte en siffra rätt. De är mycket trevliga och tillmötesgående när man pratar med dem men sen händer ingenting!!! Tacka nej direkt när de ringer!!!
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Försäljning
    Jag blev uppringd av SMT förra året och tecknade ett abonnemang i tron om att jag skulle få en Iphone 4s så fort den kom ut på marknaden. Glömde bort allt ett tag då jag renoverade en lägenhet, flyttade till en annan stad och startade upp en ny firma. När min nuvarande mobil gick sönder så kom jag på att jag faktiskt aldrig hade hört något ifrån dom igen, ringde upp och frågade hur snabbt dom kunde skicka ut den. Deras svar var att dom inte kan skicka ut en telefon utan att jag tecknar ett abonnemang! Förklarade att jag redan hade gjort det och hon såg att jag hade stått i en väntelista för Iphone 4s men regler var regler sa hon. Efter många långa samtal så sa hon till slut att jag fick köpa den löst för sammanlagt 6500:- men vadå när man tecknar ett abonnemang så ska man ju få en mobil för ett rabatterat pris sa jag inte betala mer än vad den kostar om jag köper den utan abonnemang. och här sitter jag nu utan fungerande telefon och känner mig lurad, JAG HATAR SMT!!!!!!!
  • Dobrivoje M
    Dobrivoje M skrev om Försäljning
    Kort efter att jag skrev detta brev till alla er ute i avlånga sverige blev jag kontaktad av Svensk Mobiltjänst AB. Personen i fråga beklagade att situationen hade blivit sådan. Jag erbjöds ett annat avtal som innebar att de skulle ta bort det mobila bredbandet och erbjöds att förlänga mina mobilabbonemang och att jag skulle få två mobiler på köpet. Som utlovat skickades mina mobiltelefoner hem till mig. Då jag öppnade förpackningen upptäckte jag att en av dessa två mobiler inte fungerade. Jag anmälde detta med en gång till Svensk Mobiltjkänst AB och blev tillsagd att skicka mobilen på reparation. Mobilen togs emot av ett företag som heter Anovo Nordic AB som skulle laga min mobil. Under tiden jag väntade på kuvert från detta företag så slutade även den andra mobilen att fungera mitt i ett samtal. Jag fick efter några dagar hem det vaderade kuvert som jag skulle posta mina mobiler med. Den första mobilen som kom trasig redan från början skickades tillbaka lagad medans den andra påstods har fått en fuktskada. Jag tror ej på deras omdömme eftersom båda mobiler var skadade redan vid leveransen. Om den påstodda fuktskadan finns måste den ha uppkommit vid transporten till min hemadress eller någonstans på lagret. Jag vet verkligen inte vad jag ska tycka och tänka om nu denna nyuppkommna situation. Hur många ggr ska jag behöva bli lurad.

Hej alla grundlurade som är i samma situation som jag. Blev uppringd av Daniel från Svensk Mobiltjänst AB. Jag blev tillsagd att telefonsamtalet skulle spelas in som förebuggande syfte och skulle gälla som ett muntligt avtal. Vid vårt samtal utlovade denna Daniel att sänka mina kostnader för mina tre mobilabbonemang. Enligt Daniel var jag tvungen att täckna ett nytt mobilabonemang med Telenor för att få en viss rabatt. Rabatten skulle innebära att jag med nuvarande abonemang på tre mobiltelefoner skulle sänka mina kostnader från ca 2000-2200 ner till 1400 inklusive ett mobiltbredband. Men det blev inget av det. Jag tecknade alltså ett abonemang med denna daniel via ett muntligt samtal. Visst fick jag ett modem och en saftig räkning, utan att de sänkte kostnaderna. Jag har nu förgäves försökt kontakta denna Daniel utan några lyckosamma framgångar. Denna Daniel har tydligen raderat viktiga delar av samtalet, eftersom jag vid kontakt med kundtjänst endast fick höra delar av vårt samtal som spelades in. Det ända som framgick var mina "ja det går bra". Var är hans lovade sänkta avgifter. De finns ej med på inspelningen. Jag tänker anmäla detta till almänareklamationsnämnden plus polisen för att denna Daniel har fifflat med inspelningen. Jag är öppen för samtal och hoppas att han kontaktar mig för att reda ut vissa saker. Mitt nummer är 0764043629 ALLA NI DÄR UTE GÅ INTE MED PÅ DERAS SNACK...
    Yvonne K, Juhani Q gillar detta
  • Oskar R
    Oskar R skrev om Försäljning
    Detta företag har trakasserat mig i över ett års tid. Ringer flera dagar i rad trots att jag har avböjt alla tjänster och velat bli avförd från deras listor. De vägrar att sluta ringa mig med hänvisning om att de inte kan samorda mellan kontoren. Detta är ett riktigt bluffföretag!
    Yvonne K gillar detta
  • marie  w
    marie w skrev om Försäljning
    Har totalt ändrat åsikt när det gäller SMT ,Patric Johansson har ringt oss. Vilket professionellt & trevligt bemötande. Vi kommer att teckna våra nya abonnemang hos SMT. Fantastiskt !!!
    //Marie
    Imad M gillar detta
  • thomas n
    thomas n skrev om Försäljning
  • Juhani Q
    Juhani Q skrev om Försäljning
    Riktigt uselt företag.Lovade en full HD tv på "köpet" som skulle vara värt 15000kr. Rena rån,det var inte ens nån full HD. En likadan kan man köpa för 5800kr. Och jag får betala för Svensk mobiltjänst en bra bit över 7000kr.Bara problem med företaget.
    marie w gillar detta
  • Bernt N
    Bernt N skrev om Försäljning
    Snuvar även företag. Blev lovat bra pris på Nokia N97 vid förlängning av avtal men därav blev ingenting. Fick skaffa mobilen på annat håll!
    Imad M gillar detta
  • Monica Ö
    Monica Ö skrev om Försäljning
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Försäljning
    Svåra att få itag i.
    Konstigt att Telenor väljer att aligera sig med dessa.
    Yvonne K gillar detta
  • Ted S
    Ted S skrev om Försäljning
    Håller faktiskt inte med. Mycket serviceinriktad företag som har hjälpt oss riktigt mycket med vår telefoni. 5 av 5!
  • Sofia J
    Sofia J skrev om Försäljning
    Helt värdelöst företag som har dotterbolag (bland annat One Solution) där de lurar företagskunder utan distansköpslagsrätt... Skickar därefter runt en mellan företagen och skyller på varandra. Jag vet fortfarande efter en månad av daglig kontakt inte ens vem det är jag har ett muntligt avtal med! De säljer för bla Telenor och GÅ ALDRIG MED PÅ NÅGOT FRÅN DETTA FÖRETAG!!!
    Juhani Q gillar detta
  • catharina s
    catharina s skrev om Försäljning
    säljaren hade bara en avsikt : att lura mig som företagskund och sen som företag kan man ej utnyttja ånger vecka. rena lurendrejerier vill varna alla för detta företag.
    Yvonne K, Sofia J gillar detta

Bergavägen 8, 254 66 Helsingborg