Alla kategorier Byggföretag Västra Götaland Uddevalla Svenska Byggruppen Väst
Rekommenderat företag 2016 - Svenska Byggruppen Väst

Svenska Byggruppen Väst

Kärrastrandvägen 119, 451 76 Uddevalla — Visa karta

Svenska Byggruppen hjälper dig när du ska byta tak. Vi finns i hela södra Sverige med starkast fäste i Göteborg och Stockholm. Vårt huvudkontor ligger tillsammans med Benders i Uddevalla. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 18 kunder tycker om Svenska Byggruppen Väst

• Erika A
    Erika A skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Vi tog hjälp av företaget i fråga att lägga om vårt tak med nya takpannor, nya läkt samt plåtarbeten och en skorstenshuv.
    Från vår första kontakt med Henrik till dess att taket var lagt kan vi bara konstatera en mycket professionell hantering. Nämnas bör att själva takarbetets var klart på några dagar och det var uppstädat och fint runt huset. En annan stor fördel var att det alltid gick att få kontakt med företaget. Svenska Byggruppen ordnade med byggnadsställningar, container och all annat kring takarbetet. Mycket tacksamt som kund. Vi kan utan tveka rekommendera detta professionella företag.
  • Jan S
    Jan S skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Bra från början till slut. Vi tog in offerter från fem firmor och valde Svenska Byggruppen för att de var mest noggranna vid offertarbetet, hade dokumenterade referenser och gav bra intryck. De hade inte billigaste offerten men vi upplevde det som mest prisvärt.
    Själva takbytet gick otroligt snabbt och bra. Rutinerade takläggare bytte vårt tak. Otroligt skönt att få jobbet gjort snabbt och slippa trängas med byggställningar och byggbråte under längre tid.
    Rent och snyggt efteråt och vi kan stark rekommendera företaget om ni ska byta tak
  • Anton D
    Anton D skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Professionellt bemötande med tydlig offert på på vad som ingår och vad som inte ingår. Kanske inte det biligaste alternativet på men klart det mest professionella och det känns tryggt. Bra kontaktperson som man kunde diskutera offerten och ställa alla de där frågorna man kan ha. Takbytet genomfördes snabbt och på ett bra sätt. Bra kommunikation per telefon och sms med den person som utförde uppdraget och bra uppföljning efter utförandet. Kan klart rekommendera detta företag.
  • Leif S
    Leif S skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Byggruppen är ett pålitlig och kunnigt företag som gav mig ett väl utfört arbete med ett mycket trevligt bemötande. Arbetet utfördes noggrant och på utlovad tid. Jag fick nya blanksvarta takpannor och nya plåtar, allt blev över förväntan. Jag kan verkligen rekommendera Svenska Byggruppen.
    Med vänlig hälsning Leif Strand
  • Anna I
    Anna I skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Jag är så otroligt besviken på Svenska Byggruppen, och jag ångrar bittert att jag gick på säljsnacket!

De var otroligt stökiga och hela vår tomt var rent livsfarlig under tiden de var här. Överallt fanns det rakbladsvassa plåtbitar och spikar som stack rakt upp ur gräsmattan.Vi fick tjata oss till att de kom och plockade undan, och till slut plockade vi det mesta själva så att våra barn inte skulle skadas. Och trots löften om att "det ska inte finnas en spik kvar efter oss" så hittar vi fortfarande spik och skruv, för att inte tala om de mängder av tegelbitar de lämnade efter sig.

Under byggtiden fick vi hela tiden ringa och fråga, tjata och klaga på olika saker som gick fel. Det regnade in på grund av att de täckte taket med en trasig presenning, vi kunde inte öppna vårt takfönster för att det enligt takläggaren "inte ingick", och på utsidan tyckte de på allvar att de kunde installera vårat takfönster med något som såg ut som 30cm svart gaffatejp på ena sidan. Dessa saker fick vi så småningom fixade, och vad det gällde takfönsterinstallationen medgav takläggaren själv att det inte vad så snyggt. Man kan undra varför de tyckte att de var okej att försöka komma undan med det från första början?

De hade sönder vårt altantak, något som de skulle ersätta men som det sedan visade sig att de kvittade mot något annat. Ingen visade någon uträkning på detta, och ingen bemödade sig heller att tala om det för oss. Vi fick veta det när vi till slut ringde och frågade.

Kommunikationen på det här företaget är rent ut sagt usel. Den ena vet inte vad den andra gör. Vi fick ringa flera gånger för att påpeka att jobbet inte var klart, och den byggansvarige svarade bara att han trodde att det var färdigt. Vi fick ringa om och om igen bara för att saker skulle bli klara.

Arbetet startade hos oss i december 2015 och det har fortfarande inte gjorts någon slutbesiktning. Vi har fortfarande en takränna som sitter fruktansvärt fult, och förstör intrycket av fasaden. Den sitter inte i ett hörn som brukligt är, utan snett på fasaden. Jag har hittills inte lyckats hitta ett enda hus med denna fula lösning. Men estetik är inte något som intresserar svenska byggruppen alls.

Så länge allt går bra så är Svenska byggruppen säkert ett acceptabelt företag, men om något går fel så börjar de hänvisa till varanda och man ska alltid ringa någon annan. De lovar att man ska bli en nöjd kund, men det är tomma ord.

Jag har aldrig varit med om ett företag som man har fått ringa så ofta och som lovar så mycket men som levererar så tunt. Jag är mer än övertygad om att det kommer att komma någon sorts försvarstal som kommentar här nedan, och jag kan garantera att vad de än säger så är det inget annat än rena lögner. De har så många gånger sagt att de vill lösa saker för oss, men inget händer nånsin. Vi har lämnats att städa upp röran de så villigt lämnar efter sig.

Så vill du känna dig som att du stångar huvudet blodig mot en betongvägg så kan du anlita detta företag, men mig gav det inget annat än huvudvärk! Och nu, ett halvår efter att vi startade projektet så ger jag upp!
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Vi fick en total omläggning av tegeltak samt målning av vindskivor och byte av rännor. Trevliga säljare och bra offert. Hantverkarna var kunniga och snabba.Ett stort plus var att alla snickarna tog sig tid till mina många frågor. Jobbet blev bra och vi är mycket nöjda! / Stefan och Camilla
  • Martin J
    Martin J skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Vi valde att låta Svenska Byggruppen lägga om vårt tak efter att ha jämfört offert med tre andra företag. Vi valde att byta både takpannor, vindskivor, rännor ja rubbet. Vi hade som krav att det skulle vara svenska takläggare och att det kom folk som kunde hålla rent och snyggt under arbetets gång. Vi är mycket nöjda med både arbetet och materialet Och kan rekomendera andra att använda detta företag.
  • Gunnar K
    Gunnar K skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Väl utfört arbete och trevliga snickare. Takläggningen blev försenad en vecka på grund av mycket regn men slutresultatet blev mycket bra.
  • Erik H
    Erik H skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Vi är mycket nöjda med arbetet som Svenska Byggruppen gjort hos oss. Taket blev lagt snabbt och trädgården hölls ren och städad. Jag kan varmt rekommendera denna takläggare
  • Terje H
    Terje H skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Vi är totalt sett nöjda med taket, men vägen till färdigt tak var/blev lite onödigt rörig pga fler jobb på annan ort samtidigt för takläggarna, som innebar merjobb iform av vattenläckage, men detta rättades till så det kändes bra, slutbesiktningen av takomläggningen kunde också ha varit mer utförlig, där man borde ha gått igenom vad som gjorts steg för steg istället för att vi fick ett papper som vi som hastigast skulle signera.
  • Lisbeth N
    Lisbeth N skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Först: hur många kundundersökningar gör Sv Byggrp - jag deltog även via telefon!!?? Sedan: då vi har läcka i taket efter takläggningen kan jag säga att jag inte är nöjd förändringar läckan är fixat.
  • Lindha J
    Lindha J skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Riktigt kasst, slöa arbetare som debiterade massor timmar som de bara stod och rökte.
    Trots fast pris blev det nästan 100 000 dyrare för extra "arbete" de följde inte kontraktet.
    Trots Utdraget och jävligt dyrt arbete så blev ju taket klart till sist och läcker inte än iallafall.
    Skulle inte rekommendera dem till någon!
    2016-02-08 Christofer S svarar Lindha J
    Hej Lindha,

Det stämmer att ni har fått ett fast pris på omläggning av taket, med takpannor, läkt, papp samt eventuella tillbehör som rörde detta. Vad som ingick framgår av er offert.

Under arbetet med takomläggningen upptäcktes rötskador, som ni ville få åtgärdade. I samband med att vi gjorde det ville ni också att vi tog bort allt gammalt spån och isolerade vinden.
    Innan arbetet påbörjades gjorde ni, i samråd med snickarna en skriftlig beställning på dessa extra arbeten och det är denna tilläggsbeställning som de tillkommande kostnaderna rör.

Har ni några ytterligare funderingar är ni varmt välkomna att höra av er till oss.

Med vänliga hälsningar
    Svenska Byggruppen
  • Gunnar B
    Gunnar B skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Sv.byggruppen väst gjorde ett snabbt o bra jobb med gott resultat.
  • Ulf C
    Ulf C skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Vi är väldigt nöjda med det arbete som ni gjort hos oss. Har inga problem med att rekommendera er till alla som anlitar er.
    MVH Ulf
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Rekommenderar detta byggföretag! De är pålitliga snabba och lämnar jobbet rent och snyggt.
  • Lennart N
    Lennart N skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Bra kontakt med alla allt från säljare till takläggare. God service. Inväntar slutigt besked på färdigställande kvarvarande arbete noterat efter besiktning samt utfärdande av garantibevis.
  • Tommy S
    Tommy S skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Bra säljare, gott bemötande, takomläggning komplett med ställning, avfallshantering och plåtarbete. Rekommenderar dem.
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Svenska Byggruppen Väst
    Bemötandet var bra från början till slut. Vi fick ett nytt fint tak och till rätt pris!

Kärrastrandvägen 119, 451 76 Uddevalla