Svenska Byggruppen

Svenska Byggruppen

Ring 011-333 33 00 www.svenskabyggruppen.se
4.3

Varmt välkommen till Svenska Byggruppen! Vi hjälper dig när du ska byta tak. Vi finns i hela västra och södra Sverige med starkast fäste i Göteborg. Vårt huvudkontor ligger tillsammans med Benders i Uddevalla. Vi har erfaren personal och branschens längsta takgarantier. Hos oss hittar du takläggare, plåtslagare och asbestsanering...

74 omdömen om Svenska Byggruppen

Hasse Gunnar B
Skrev om Svenska Byggruppen

De var amatörer på det mesta förutom att springa upp på med takpannor. Plåtslageri visste de inget om. Knappast om målning heller. Det kom riktiga plåtslagare efteråt och rättade till misstagen. De blev heller inte färdiga utan hörde inte av sig på slutat fastän jag hade 20.000 kronor kvar att betala. Det här hände för c:a 5-6 år sedan-

FP Badrumsspecialisten AB
4.6/5 i betyg av 91 omdömen 4.6 av 91 omdömen
BadgeFourYears

FP Badrumsspecialisten hjälpte oss med en totalrenovering av vårt badrum. Lätta att få kontakt med och gav ett seriöst och kunnigt intryck v

Andréa H Andréa H
Urban A
Skrev om Svenska Byggruppen

Svenska byggruppen gjorde ett perfekt utfört byte av takpapp, läkt och pannor inkl massvis med plåt. Jag hade ett stort, brant tak med 3 utsprång dvs jävligt krångligt. Tog in 4 anbud varav en firma till och med tackade nej pga takets komplexitet. Valde till slut Svenska Byggruppen vilket visade sig vara rätt val. De skar bort gamla, läckande fotrännor och monterade hängrännor. Plåtade runt skorsten och bytte alla ventilationshuvar. Fixade lite gamla läckage och ledde om regnvatten på ”smartare” vägar. Kan varmt rekommendera denna firma

ROLF H
Skrev om Svenska Byggruppen

Svenska Byggruppen i Uddevalla totalrenoverade vårt hustak i januari 2022 och vi är mycket nöjda med resultatet. Arbetet var en utmaning på många sätt: äldre hus med flera våningar, brant mansardtak med takkupor, mörk och kall årstid. Vi valde dessutom tegelpannor som är mer tidskrävande att lägga, för att återskapa husets ursprungliga karaktär. Projektledaren Tobias med snickare och plåtslagare höll trots det tidsplanen och gjorde ett utmärkt jobb. Oförutsedda arbeten och anmärkningar kring några detaljer löstes efter dialog...

Nordiska Göteborg Byggentreprenad AB
4.5/5 i betyg av 49 omdömen 4.5 av 49 omdömen
Badge2020

Fick satt kakel i mitt nya kök och är toppen nöjd med resultatet! Trevligt bemötande och fin kommunikation! Tack till Tony som utförde ar

Lennart Cristofer Å
Skrev om Svenska Byggruppen

Svenska Byggruppen fick i uppdrag att byta och renovera taket på vårt gamla torp/sommarstuga som var ruttet pga felaktig tidigare renovering. Vi fick offert och arbetet påbörjades. Under arbetet byttes saker som ansågs undermåliga och i dåligt skick, bland annat takstolar. Något som vi trots extra arbete och material inte behövde betala för. Vår kontakt och projektledare Tobbe var med oss hela vägen och fick oss att känna stort förtroende för företaget. De lyssnade på våra önskemål och vi hade en väldigt bra dialog. Allt som allt en mycket bra upplevelse. Vänligen, Christofer

LISELOTT S
Skrev om Svenska Byggruppen

Svenska Byggruppen är även proffs på att byta /återställa fasadpanel och kan varmt rekommenderas. Med kort varsel, strax före midsommar fick mina föräldrar hjälp med att sätta upp ny fasadpanel på huset. Två yrkesskickliga anställda på företaget gjorde ett kanonjobb. Min kontaktperson Mikael Ludvigsson var proffsig och hade alltigenom ett trevligt bemötande och var angelägen om att jobbet skulle utföras innan semesterperioden började, som utlovats. Vi hade en bra dialog. Detta innebar att min man och jag kunde fullfölja...

MAGNUS F
Skrev om Svenska Byggruppen

Svenska Byggruppen i Uddevalla har under sommaren-hösten 2020 bytt hela taket på pappas gamla 1800-talshus på Gustafsberg. Ny vacker bandtäckning är lagd på både det stora huset och uthuset. De har gjort ett suveränt jobb, hög kvalitet och ett pietetsfullt arbete som nu pryder det gamla vackra huset. De har varit mycket tillmötesgående och lätta att ha att göra med i all planering och alla diskussioner, samt lämnat specifikationer och garantier på alla delar av utfört arbete. Högsta betyg och goda rekommendationer alltså! mvh Magnus Fritzell

EVA G
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi är så super glada och nöjda över er ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Snyggaste taket i kvarteret,snabbt och helt perfekt,David och kompani jobbade på så himla bra och som tjej är ett extra plus att dom är trevliga 🙏🏻❤️ Nu väntas byte av fönster mm så heja er och så ses vi snart igen mvh Ewa och Kent

CARINA S
Skrev om Svenska Byggruppen

Efter att fått dåliga recensioner av olika bekanta, tog vi ändå chansen att skriva ett kontrakt av takbyte med Tobias (super trevlig/ärlig) säljare från Svenska Byggruppen Vår huvudsnickare David var helt suverän, snabb och smidig På 2 dagar hade man till 90% rivit bort gammalt tegel, lagt på ny takpapp och läktat om taket Dom jobbade verkligen snabbt och smidigt, tom min granne var så fascinerad, att han följde vårt takbyte från sin tomt. Svenska Byggruppen rekommenderar jag verkligen till den som står i tankarna...

EVA G gillar detta
LARS-OLOF S
Skrev om Svenska Byggruppen

Tackar Dario för ett proffsigt och seriöst bemötande vid offertgivning. Håller vad man lovar inga överraskningar, kompetenta och proffsiga montörer, noggranna och angelägna att det skall bli bra.Vi är väldigt nöjda med utförande av takbyte och det har blivit riktigt bra! /Lars S, Ljungskile

Anna Maria H
Skrev om Svenska Byggruppen

Har precis fått nytt tak lagt av Svenska byggruppen. Projektledaren Jonas kom väl förberedd till ett första möte och gav ett mycket bra intryck. Skrev och räknade ihop allt på plats. Fick offert redan samma dag. Mycket proffsigt. Taket lades av David från Ukraina vilket vi är mycket glada för. Otroligt noggrann och vi har nu fått ett fantastiskt fint tak. Det som var problem för vissa byggföretag var inget som Svenska byggruppen inte kunde lösa. Kontakt både med Jonas och David har varit proffsig och enkel.

Ylva F
Skrev om Svenska Byggruppen

Jag har haft mycket bra kontakt med Jonas, projektledare för mitt takbyte i Göteborg. Byte från gamla eternitplattor till fint lertegel och arbete med plåtinklädnad och nya vindskivor. Allt har gått bra och de har smidigt löst saker som tillstött (som det kan göra på gamla tak och byggnader).Mycket nöjd med det fina arbetet.

Göran S
Skrev om Svenska Byggruppen

Jonas från Uddevalla höll i vårt takbyte i Mölndal. Bra, tydlig och inga konstigheter. Hans killar bytte taket snabbt och effektivt och David från Ukraina var kanon. En kille med hantverksstolthet👍 som var ansvarig på plats. Allt uppfylldes och funkade perfekt.

Karl John Valentin S
Skrev om Svenska Byggruppen

Bra bemötande av Jonas. Ville få taket omlagt en viss vecka så vi kunde vara bortresta under arbetet och det löste dom. Klockrent!

Lars G
Skrev om Svenska Byggruppen

Kunnig och trevlig projektledare för vårt takbyte inkl plåtinklädnader, takrännor och vindskivor i Sävedalen. Bra och väl specificerad offert och beställning. Bra utfört arbete av kunniga takläggare, som arbetade snabbt och effektivt. Vi är mycket nöjda med vårt nya tak. Lars G

Samuel Andreas S
Skrev om Svenska Byggruppen

Jättenöjd med mitt nya tak. Allt skött på ett proffsigt sätt där pris, tidsplan och resultat stämde precis med det som avtalats. Bra kontakt och tillgänglighet från Jonas som höll i projektet. Jag kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen. Mvh Samuel Stoltz

Bo Gunnar H
Skrev om Svenska Byggruppen

Stort TACK ! ! ! För fantastiskt jobb i alla led av alla vi har varit i kontakt med. Allt känns utmärk från takgrunden till takplattorna, plåtarbetet av stuprör, takrännor, sidoplåtar m. m. Trevliga medarbetare gjorde att vi klart kände att vi valt rätt leverantör. / Ella-Maj och Bo

Anna H
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi är mycket nöjda med Svenska byggruppens byte av vårt tak. Från första mötet med Jonas - när vi fick offert - tills taket var färdigt, har allting fungerat snabbt, enkelt och enligt planen. Vi har haft mycket bra kommunikation. När något oväntat dök upp blev vi direkt informerade och kunde diskutera fram en ny lösning. Alla hantverkare var trevliga, snabba, hjälpsamma och noggranna. Det kändes tryggt och trevligt att ha dem på taket🙂. Ett stort tack till Jonas och alla övriga killar. Anna o Björn Brandeby-Harström

Malte W
Skrev om Svenska Byggruppen

Tobbe levererade nytt papptak till vårat radhus. Klarade att leverera trotts tight tidplan.

Niclas J
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi kan inte påstå att det har gått smärtfritt till Det har varit brist på kommunikation mellan firman och oss samt mellan takläggarna och plåtslagarna Takläggarna har tagit bort saker som har fått konsekvenser inne i huset ( cementgolv har blivit förstört ) Samt missat pannor som har varit söndriga. Efter att plåtslagarna varit på plats har man missat att lägga tillbaka pannor så att hål har bildats. Som kampanjerbjudande ingick en ytterdörr som blev felbeställd från firman ...

Mats F
Skrev om Svenska Byggruppen

Har haft lite problem med spruckna takpannor, men jag har fått snabb hjälp. Trevligt bemötande, samt bra takläggare.

Pelle J
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi är mycket nöjda med Svenska Byggruppen och deras arbete med vårt tak. Tog lite längre tid än planerat, mest beroende på väder. De hörde alltid av sig kvällen innan om de inte kunde jobba dagen efter. Fast pris, inga diskussioner om det eller vad som ingick. Mycket bra!! Pelle, Trollhättan

Anna T
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi är väldigt nöjda med vårt nya Vittinge-tak. Resultatet blev som vi hade hoppats och allt gick smidigt med god kommunikation. /Anna och Daniel

Jan P
Skrev om Svenska Byggruppen

Byte av panel. Mycket bra bemött. Vi tyckte att det tog lite metr tid att byta panel och få upp den nya ca 1 månad. Vi vill att ni kommer hit igen och spikar till de panelbrädor som har släppt. Mvh Jan

Josefine J gillar detta
Svar från Svenska Byggruppen

Hejsan Jan, Tack för rekommendationen, du har rätt de tog lite extra tid med panelen då vi målade allt för hand och bytte något fönster. Tack för att du ger oss möjligheten att komma och fixa panelen, jag har pratat med mina snickare och dom kommer förbi omgående och fixerar de som har släppt. Självklart medför det inga kostnader för er. Mvh Tobias

Rolf G
Skrev om Svenska Byggruppen

Takbyte. Allt fungerade utmärkt från start till mål.

Svar från Svenska Byggruppen

Tack för din fina rekommendation /Tobbe

Rolf P
Skrev om Svenska Byggruppen

Pappläggning samt plåtarbeten på villatak. Efter viss fördröjning kom arbetet igång och gjordes snabbt och väl av trevlig personal. Förväntningarna var stora och det levde företaget upp till.

Svar från Svenska Byggruppen

Tack för din fina rekommendation.

Krister F
Skrev om Svenska Byggruppen

Vårt nya tak blev jättefin. Svenska Byggruppen tog hand om hela härligheten helt enligt överenskommelsen - och lite till. Vi är väldigt nöjda. Krister & Ingela

Svar från Svenska Byggruppen

Tack för den fina rekommendationen Krister och Ingela. Härligt att höra att ni är nöjda, de är bara att ringa om ni vill ha hjälp med något mer.

Ronny L
Skrev om Svenska Byggruppen

Svenska byggruppen bytte taket åt mig, gjorde ett bra jobb och lämnade garanti på jobbet

Svar från Svenska Byggruppen

Tack för den fina rekommendationen Ronny, alltid roligt att få hjälpa till där de behövs.

Björn G
Skrev om Svenska Byggruppen

Hej! Fick nytt tak på 2 veckor, trots att väderleken inte var den bästa. Allt fungerade väl. En stor fördel med Sv Byggruppen är att dom tar hand om hela jobbet inkl. alla plåtarbeten. Kan därför rekommendera dem. Mvh Björn Glenvik

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Björn! Tack för din rekommendation. För oss är dina tankar som kund mycket viktiga då vi ständigt vill förbättra oss. Därför får du gärna kontakta oss och berätta vad vi skulle gjort annorlunda för att få ett ännu högre betyg. Vänliga hälsningar Cristofer / Svenska Byggruppen

Mattias S
Skrev om Svenska Byggruppen

Min upplevelse ifrån start har varit kanon! Ifrån att Christoffer kom hit och gick igenom offerten tillsammans med mig utförligt så även jag som inte kan något om tak förstår hur de alla momenten går till. Efter att Christoffer var här så var takbytet igång efter bara 3 veckor och arbetet gick på drygt 1 & 1/2 vecka! Duktiga snickare och duktiga plåtslagare, är jätte nöjd med mitt tak. Det enda som är lite negativt var att containern stod kvar drygt 1 vecka efter arbetet var klart.

Svar från Svenska Byggruppen

Tack för en fin rekommendation.

Lili N
Skrev om Svenska Byggruppen

Bra och professionellt bemötande, bra utfört arbete och kunnande

Svar från Svenska Byggruppen

Tack Lili för ditt fina betyg!

Ulf A
Skrev om Svenska Byggruppen

Byte av hustak, pannor läkt o papp. Garagetak plåt o läkt. Bra o korrekt upphandling. Bra utfört arbete anpassning till väder o vind. Städad arbetsplats. Överenskommen tidplan som håller fr start till slutbesiktning. Någon besiktning anmärkning som åtgärdades dagen efter slutbesiktning.

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Ulf! Tack för din fina rekommendation. Vi har som mål att alltid göra ett riktigt bra jobb och se till att du som kund blir 100% nöjd. Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något annat.

Martin B
Skrev om Svenska Byggruppen

Förutom att allt tog väldigt lång tid.. 3 månader istället för 3 veckor så är vi nöjda med hur otroligt proffsiga de var på att bygga. Vi valde bandtäckt tak och plåtslagarna gjorde ett snyggt jobb med små detaljer som vi upplevde som mycket god kvalitet! Tiden på arbetet gjorde att de får 3, istället för 4 stjärnor.

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Martin! Roligt att du uppskattar riktigt hantverk. Vi ber om ursäkt för förseningarna som uppstått men vi hoppas samtidigt att du uppskattar att vi prioriterat ett perfekt arbete. En bandtäckning i plåt är en av de mest hållbara taklösningarna man kan välja. Det är inte utan anledning som våra kyrkor och andra historiska byggnader ofta har denna taklösning. Vi hoppas verkligen att ni och framtida generationer kommer att glädjas åt ert fina och hållbara tak.

Patrik M
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi bytte tak på vårt hus. Säljaren var mycket trevlig och enkel att ha att göra med. Både före och efter arbetet var utfört. Själva takläggarna var enkla att komma i kontakt med vid frågor. Byggställningen stog kvar nästan två veckor efter att jobbet var klart. Fast kan bero på snö och kyla. Det enda som finns kvar att åtgärda är en trasig vägspegel. Vi kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Patrik! Tack för en fin rekommendation.

Fredrik H
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi har gjort ett komplett takbyte med byte av pannor/undertak o samtliga rännor. Allt har gott mkt bra å vi är supernöjda med resultatet. Allt flöt på mkt bra från offert till slutbesiktning. Det tog ngt längre tid än beräknat pga av dåligt väder med mkt snö o is som sinkade jobbet men annars har alla jobbat på riktigt bra. Jättetrevliga hantverkare som har skött allt kanonbra från We Do it o alltid snabb respons av Christoffer på svenska byggruppen om vi undrat ngt.Vi gjorde allt med fast pris å det har stämt till 100%. Fredrik o Cissi - Getskär

Svar från Svenska Byggruppen

Hej! Stort tack för ert fina omdöme. Vi sätter stor vikt vid att kunna lämna ett fast pris och hålla det priset. Hör av er om vi kan hjälpa till med något annat.

Harry E
Skrev om Svenska Byggruppen

Snabbheten och ett bra jobb, vad jag kan bedöma nu,

Monika H
Skrev om Svenska Byggruppen

Härliga killar som kom och bytte mitt tak från svenska byggruppen och det har blivit som ett Aldeles nytt hus. De har kommit I tid och stretar i december mörkret till eftermiddag och verkligen lägga energi i att få ett bra slutresultat. Tack Henrik Noré, Thor och killarna för ett jätte bra jobb ni är värda dagens ros.

Rolf A
Skrev om Svenska Byggruppen

Hej! Riktigt dålig samordning. Hantverkarnas jobb gör att det blir två bollar istället för en. Den 14/6 2016 fick vi besök av en säljare från Svenska Byggruppen som presenterade en offert angående omläggning av vårt tak. Byggstart skulle vara i slutet av augusti (6 veckor) och vi skrev på samma dag. I slutet av augusti har ingenting hänt och vi kontaktar säljaren. Vi får besked att starten av arbetet kommer att vara i slutet av september istället. Vi tänker att det får väl gå, men vi är inte nöjda. Slutet av september...

Linda L
Skrev om Svenska Byggruppen

Bokade ett stort jobb med fast pris för takläggning inkl vattenavrinning samt byte av innertak på löpande faktura. Har haft god kommunikation så problem som uppstått längs vägen har kunnat lösas på bästa sätt. Ansvarsfullt företag. Nöjd m slutresultatet. Rekommenderas varmt.

Christofer S och Linda L gillar detta
Svar från Svenska Byggruppen

Hej Linda! Stort tack för att vi fick förmånen att byta ditt tak. Hör av dig om du vill ha hjälp i framtiden. Snickarna Richard och Jonathan hälsar så gott!

Leif G
Skrev om Svenska Byggruppen

Har inga klagomål när det gäller erat arbete.

Svar från Svenska Byggruppen

Tack för ditt fina omdöme. Ha en bra dag!

Pär C
Skrev om Svenska Byggruppen

Bra kontakt och proffsigt jobb. Vi är mycket nöjda med vårt nya tak.

Svar från Svenska Byggruppen

Kul att höra att du är nöjd med arbetet. Ha en bra dag!

Patrik M
Skrev om Svenska Byggruppen

Fantastiskt bra bemötande och fint utfört arbete.

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Patrik! Vi ger vårt bästa vid varje takbyte, kul att det märks. Ha en bra dag!

Janne L
Skrev om Svenska Byggruppen

Allt har fungerat från start till färdigställandet

Svar från Svenska Byggruppen

Stort tack för din rekommendation!

Robert S
Skrev om Svenska Byggruppen

Hej, Min upplevelse har bara varit bra. Med undantag av att vissa saker har tagit lite för lång tid. Men annars har jag bara gott att säga om bemötandet och utförandet av Svenska Byggruppen! Tack!

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Robert! Stort tack för din fina rekommendation. Vi jobbar ständigt på att bli bättre och även fortsatt vara Sveriges främsta takläggare. Ha en bra dag! Cristofer / Svenska Byggruppen

Stefan D
Skrev om Svenska Byggruppen

Vi är mycket nöjda med takbytet som Svenska Byggruppen utförde.Speciellt tack till Eddie och Viking. Mycket trevliga killar som gjorde ett proffsigt jobb. Det blev en felleverans från leveratören, men det fixade Tobias Molin Dunkel så att alla blev nöjda. Plåtslagaren träffade vi tyvärr, inte men jobbet han gjorde var snyggt och prydligt. Efter jobbet var klart va det städat och snyggt. Vad mer kan man önska.... Stefan och Katharina. Trollhättan

Thue Sloth C
Skrev om Svenska Byggruppen

Svenska byggruppen bytte tak på vårat hus under ett par veckor. Proffsigt och trevligt bemötande. Märktes att de ville göra ett bra jobb hela vägen från start till mål. Allt flöt på enligt plan och de håller vad de lovar. Tack ska ni ha!

Christer T
Skrev om Svenska Byggruppen

Professionellt arbete och bemötande!

Tack för en fin rekommendation! Med hälsningar från oss på Svenska Byggruppen

Jimmie Å
Skrev om Svenska Byggruppen

Vår erfarenhet av Svenska Bygggruppen är att de är ett företag med god kompetens och de har varit behjälpliga samt svarat på alla våra frågor. De har kommit när de sagt att de ska komma och vi skulle helt klart rekommendera dessa till våra nära och kära. Arbetet de har utfört hos oss är takbyte och arbetet löpte på bra. Vi ät jättenöjda mer slutresultatet. // Jimmie och Ingela

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Jimmie och Ingela! Stort tack för er fina rekommendation och förtroendet vi fick att lägga om ert tak. Med vänlig hälsning från alla oss på Svenska Byggruppen

Therese H
Skrev om Svenska Byggruppen

Bra företag med bra kommunikation med oss som kund.

Svar från Svenska Byggruppen

Tack Therese för din fina rekomendation!

Lars-Erik S
Skrev om Svenska Byggruppen

Ett trevligt hembesök med en väldigt professionell Information om vilket utbud som finns att få och tid för leverans Efter bokad tak omläggning så fick vi uppleva hur fort det gick att genomföra arbetet som gjordes väldigt proffsigt efter avslutat arbete en koll om vi var nöjda med utfört arbete Vi kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen Som är proffsiga från början till avslutat arbete Lars-Erik Snällman 0723-197474

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Lars-Erik! Stort tack för din fina rekommendation.

Agneta F
Skrev om Svenska Byggruppen

Jag tycker min upplevelse som kund är mycket bra av er. Mycket trevliga arbetare som utförde läggningen av nytt tak på vårat hus. Även Robin som vi träffade först var mycket trevlig.

Svar från Svenska Byggruppen

Hej Agneta! Tack för din fina rekommendation det betyder mycket för oss. Ha det gott!