Alla kategorier Byggföretag Västra Götaland Uddevalla Svenska Byggruppen

Svenska Byggruppen

Kärrastrandvägen 119, 451 76 Uddevalla — Visa karta

Varmt välkommen till Svenska Byggruppen! Vi hjälper dig när du ska byta tak. Vi finns i hela västra och södra Sverige med starkast fäste i Göteborg. Vårt huvudkontor ligger tillsammans med Benders i Uddevalla. Vi har erfaren personal och branschens längsta takgarantier.

Hos oss hittar du takläggare, plåtslagare och asbestsanering som arbetar hårt för att hjälpa dig som kund. Vi blir lyckliga av att få göra något bra för någon annan.

Kontakta oss för rådgivning så finner vi en lösning tillsammans.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 66 kunder tycker om Svenska Byggruppen

• Rolf P
    Rolf P skrev om Svenska Byggruppen
    Pappläggning samt plåtarbeten på villatak. Efter viss fördröjning kom arbetet igång och gjordes snabbt och väl av trevlig personal.
    Förväntningarna var stora och det levde företaget upp till. Läs mer
    2018-06-11 Christofer S svarar Rolf P
    Tack för din fina rekommendation.
  • Ove S
    Ove S skrev om Svenska Byggruppen
    Står du inför en takreparation är de viktigt att inleda processen med ett genomtänkt anbudsförfarande. Dåligt genomarbetade anbud kommer att ge dig oönskade problem och kostnader.

som f.d. inköpschef på Vattenfall Västsverige har jag lärt mig att skilja på seriösa och oseriösa anbud. det är mot denna bakgrund som jag kan rekommendera Svenska Byggruppen för ett förstklassigt anbudsgivande med klara specifikationer på vad som ingår och inte ingår i anbudssumman. Det ger trygghet för mig som fastighetsägare.

Det är med största nöje jag kan rekommendera Svenska Byggruppen för ett aktivt anbudsförfarande och arbetets utförande med yrkesskickliga underentreprenörer.

// Ove Svensson
    Fagerstrandsbacken 2
    46157 Trollhättan Läs mer
    2018-05-29 Christofer S svarar Ove S
    Tack för den fina rekommendationen Ove, de har varit ett nöje att få utföra arbetet hemma hos dig.
  • Krister F
    Krister F skrev om Svenska Byggruppen
    Vårt nya tak blev jättefin. Svenska Byggruppen tog hand om hela härligheten helt enligt överenskommelsen - och lite till. Vi är väldigt nöjda.
    Krister & Ingela Läs mer
    2018-04-30 Christofer S svarar Krister F
    Tack för den fina rekommendationen Krister och Ingela.
    Härligt att höra att ni är nöjda, de är bara att ringa om ni vill ha hjälp med något mer.
  • Ronny L
    Ronny L skrev om Svenska Byggruppen
    Svenska byggruppen bytte taket åt mig, gjorde ett bra jobb och lämnade garanti på jobbet Läs mer
    2018-04-30 Christofer S svarar Ronny L
    Tack för den fina rekommendationen Ronny, alltid roligt att få hjälpa till där de behövs.
  • Björn G
    Björn G skrev om Svenska Byggruppen
    Hej!
    Fick nytt tak på 2 veckor, trots att väderleken inte var den bästa. Allt fungerade väl. En stor fördel med Sv Byggruppen är att dom tar hand om hela jobbet inkl. alla plåtarbeten. Kan därför rekommendera dem.
    Björn Glenvik Läs mer
    2018-04-17 Christofer S svarar Björn G
    Hej Björn! Tack för din rekommendation. För oss är dina tankar som kund mycket viktiga då vi ständigt vill förbättra oss. Därför får du gärna kontakta oss och berätta vad vi skulle gjort annorlunda för att få ett ännu högre betyg. Vänliga hälsningar Cristofer / Svenska Byggruppen
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Svenska Byggruppen
    Min upplevelse ifrån start har varit kanon!
    Ifrån att Christoffer kom hit och gick igenom offerten tillsammans med mig utförligt så även jag som inte kan något om tak förstår hur de alla momenten går till.

Efter att Christoffer var här så var takbytet igång efter bara 3 veckor och arbetet gick på drygt 1 & 1/2 vecka!
    Duktiga snickare och duktiga plåtslagare, är jätte nöjd med mitt tak.

Det enda som är lite negativt var att containern stod kvar drygt 1 vecka efter arbetet var klart. Läs mer
    2018-03-23 Christofer S svarar Mattias S
    Tack för en fin rekommendation.
  • Lili N
    Lili N skrev om Svenska Byggruppen
    Bra och professionellt bemötande, bra utfört arbete och kunnande Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Lili N
    Tack Lili för ditt fina betyg!
  • Ulf A
    Ulf A skrev om Svenska Byggruppen
    Byte av hustak, pannor läkt o papp. Garagetak plåt o läkt. Bra o korrekt upphandling. Bra utfört arbete anpassning till väder o vind. Städad arbetsplats. Överenskommen tidplan som håller fr start till slutbesiktning. Någon besiktning anmärkning som åtgärdades dagen efter slutbesiktning. Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Ulf A
    Hej Ulf! Tack för din fina rekommendation. Vi har som mål att alltid göra ett riktigt bra jobb och se till att du som kund blir 100% nöjd. Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något annat.
  • Martin B
    Martin B skrev om Svenska Byggruppen
    Förutom att allt tog väldigt lång tid.. 3 månader istället för 3 veckor så är vi nöjda med hur otroligt proffsiga de var på att bygga. Vi valde bandtäckt tak och plåtslagarna gjorde ett snyggt jobb med små detaljer som vi upplevde som mycket god kvalitet!
    Tiden på arbetet gjorde att de får 3, istället för 4 stjärnor. Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Martin B
    Hej Martin! Roligt att du uppskattar riktigt hantverk. Vi ber om ursäkt för förseningarna som uppstått men vi hoppas samtidigt att du uppskattar att vi prioriterat ett perfekt arbete. En bandtäckning i plåt är en av de mest hållbara taklösningarna man kan välja. Det är inte utan anledning som våra kyrkor och andra historiska byggnader ofta har denna taklösning. Vi hoppas verkligen att ni och framtida generationer kommer att glädjas åt ert fina och hållbara tak.
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Svenska Byggruppen
    Vi bytte tak på vårt hus. Säljaren var mycket trevlig och enkel att ha att göra med. Både före och efter arbetet var utfört. Själva takläggarna var enkla att komma i kontakt med vid frågor. Byggställningen stog kvar nästan två veckor efter att jobbet var klart. Fast kan bero på snö och kyla. Det enda som finns kvar att åtgärda är en trasig vägspegel. Vi kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Patrik M
    Hej Patrik! Tack för en fin rekommendation.
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Svenska Byggruppen
    Vi har gjort ett komplett takbyte med byte av pannor/undertak o samtliga rännor. Allt har gott mkt bra å vi är supernöjda med resultatet. Allt flöt på mkt bra från offert till slutbesiktning. Det tog ngt längre tid än beräknat pga av dåligt väder med mkt snö o is som sinkade jobbet men annars har alla jobbat på riktigt bra. Jättetrevliga hantverkare som har skött allt kanonbra från We Do it o alltid snabb respons av Christoffer på svenska byggruppen om vi undrat ngt.Vi gjorde allt med fast pris å det har stämt till 100%. Fredrik o Cissi - Getskär Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Fredrik H
    Hej! Stort tack för ert fina omdöme. Vi sätter stor vikt vid att kunna lämna ett fast pris och hålla det priset. Hör av er om vi kan hjälpa till med något annat.
  • Harry E
    Harry E skrev om Svenska Byggruppen
    Snabbheten och ett bra jobb, vad jag kan bedöma nu, Läs mer
  • Monika H
    Monika H skrev om Svenska Byggruppen
    Härliga killar som kom och bytte mitt tak från svenska byggruppen och det har blivit som ett Aldeles nytt hus.
    De har kommit I tid och stretar i december mörkret till eftermiddag och verkligen lägga energi i att få ett bra slutresultat.
    Tack Henrik Noré, Thor och killarna för ett jätte bra jobb ni är värda dagens ros. Läs mer
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Svenska Byggruppen
    Hej!

Riktigt dålig samordning. Hantverkarnas jobb gör att det blir två bollar istället för en. Den 14/6 2016 fick vi besök av en säljare från Svenska Byggruppen som presenterade en offert angående omläggning av vårt tak. Byggstart skulle vara i slutet av augusti (6 veckor) och vi skrev på samma dag.
    I slutet av augusti har ingenting hänt och vi kontaktar säljaren. Vi får besked att starten av arbetet kommer att vara i slutet av september istället. Vi tänker att det får väl gå, men vi är inte nöjda.
    Slutet av september och inget hörs eller händer. Vi tar ny kontakt med säljaren. Nu blir svaret att arbetet skall börja i mitten av oktober. Den här förseningen känns ännu mindre OK, eftersom vi även har en firma som ska montera solceller på taket, som vill ha besked när dom kan börja sitt arbete.
    När vi skrev på offerten så framhöll säljaren att ytterligare en fastighet på Hönö skulle få takbeläggningen bytt, vilket skulle ge samordningsvinster.
    I mitten av oktober tar vi kontakt med takläggarna som håller på med den andra fastigheten. Dom känner inte till att ytterligare en fastighet (vår) på Hönö står i tur.
    Vi kontakter säljaren som inte vet om det är samma takläggare som skall till oss.
    Vi har sett ett tak på Hönö med en annan ljusare betongpanna än den vi beställde. Vi kontaktar säljaren och meddelar att vi vill ha en ljusgrå panna istället för en mellangrå. "Inga problem" ! Vi lämnar även produktnumret på den panna vi vill ha istället.
    Torsdag 26/10 (2 månader försenat) kommer ställningsbyggaren. Då han, enligt uppgift, inte fått besked om husets storlek har han ej tillräckligt med materiel för att bli klar. Fredag: ingen ställningsbyggare.
    Måndag 30/10 kommer takläggarna kl 7 och börjar ta bort takpannor. Bra, tänker vi. Efter en timme märker dom att ställningen inte är klar, saknar grön skylt. Dom ger sig av.
    Ställningsbyggaren kommer senare samma dag och gör klart ställningen.
    Takläggarna återkommer på tisdag, och fortsätter sitt arbete.
    Säljaren hör av sig och säger att Exklusiv Takpanna som vi beställt ej finns i ljusgrå kulör. Tydligen har inte säljaren vetat att "exklusiv ytbehandlad" ej finns i kulören ljusgrå. Efter några oroliga dagar så löser sig dock detta.
    När kranbilen som kommer för att lyfta upp de nya takpannorna är den alldeles för liten. Efter ett antal timmar kommer en ny för uppgiften lämpad bil. Takläggarna får vänta.
    Den 16/11 är takläggarna klara och vi är väldigt nöjda med deras arbete.
    När slutfakturan kommer så saknas prisreduktion för att vi valt en billigare panna. Detta rättas till efter påpekande.
    Vi önskar att vi skulle kunna rekommendera Svenska Byggruppen till andra som går i takbytartankar. Med tanke på våra erfarenheter av Er så kan vi dessvärre inte göra så.

Rolf Andersson
    Hönö
    l Läs mer
  • Linda L
    Linda L skrev om Svenska Byggruppen
    Bokade ett stort jobb med fast pris för takläggning inkl vattenavrinning samt byte av innertak på löpande faktura. Har haft god kommunikation så problem som uppstått längs vägen har kunnat lösas på bästa sätt. Ansvarsfullt företag. Nöjd m slutresultatet. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2017-12-13 Christofer S svarar Linda L
    Hej Linda!
    Stort tack för att vi fick förmånen att byta ditt tak. Hör av dig om du vill ha hjälp i framtiden.
    Snickarna Richard och Jonathan hälsar så gott!
    2017-12-13 Linda L svarar Christofer S
    Tusen tack! Hälsa tillbaka, är djupt tacksam för deras arbete. Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År!
    Etapp två av renoveringen blir t hösten, kanske fasad och altanjobb är något för er?
    2017-12-14 Christofer S svarar Linda L
    Självklart vill vi hjälpa dig till hösten. Hör av dig när det är dags. Hoppas du får en trevlig julledighet!
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Christofer S, Linda L gillar detta
  • Leif G
    Leif G skrev om Svenska Byggruppen
    Har inga klagomål när det gäller erat arbete. Läs mer
    2017-12-12 Christofer S svarar Leif G
    Tack för ditt fina omdöme. Ha en bra dag!
  • Pär C
    Pär C skrev om Svenska Byggruppen
    Bra kontakt och proffsigt jobb.
    Vi är mycket nöjda med vårt nya tak. Läs mer
    2017-12-12 Christofer S svarar Pär C
    Kul att höra att du är nöjd med arbetet. Ha en bra dag!
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Svenska Byggruppen
    Fantastiskt bra bemötande och fint utfört arbete. Läs mer
    2017-09-21 Christofer S svarar Patrik M
    Hej Patrik! Vi ger vårt bästa vid varje takbyte, kul att det märks. Ha en bra dag!
  • Janne L
    Janne L skrev om Svenska Byggruppen
    Allt har fungerat från start till färdigställandet Läs mer
    2017-09-20 Christofer S svarar Janne L
    Stort tack för din rekommendation!
  • Robert S
    Robert S skrev om Svenska Byggruppen
    Hej,
    Min upplevelse har bara varit bra. Med undantag av att vissa saker har tagit lite för lång tid. Men annars har jag bara gott att säga om bemötandet och utförandet av Svenska Byggruppen! Tack! Läs mer
    2017-09-18 Christofer S svarar Robert S
    Hej Robert! Stort tack för din fina rekommendation. Vi jobbar ständigt på att bli bättre och även fortsatt vara Sveriges främsta takläggare. Ha en bra dag!

Cristofer / Svenska Byggruppen
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Svenska Byggruppen
    Kan inte annat än att ge mina bästa rekommendationer åt Svenska Byggruppen.
    Allt från säljaren Robin till Robert och hans gäng som utförde arbetet. Jobbet gjordes på utsatt tid och när det var klart städares allt skräp bort. Proffsiga och trevliga killar.
    Tack ska ni ha,
    Magnus och Mia.

Betyg 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Svenska Byggruppen
    Vi är mycket nöjda med takbytet som Svenska Byggruppen utförde.Speciellt tack till Eddie och Viking. Mycket trevliga killar som gjorde ett proffsigt jobb.
    Det blev en felleverans från leveratören, men det fixade Tobias Molin Dunkel så att alla blev nöjda.
    Plåtslagaren träffade vi tyvärr, inte men jobbet han gjorde var snyggt och prydligt.
    Efter jobbet var klart va det städat och snyggt. Vad mer kan man önska....

Stefan och Katharina. Trollhättan Läs mer
  • Thue C
    Thue C skrev om Svenska Byggruppen
    Svenska byggruppen bytte tak på vårat hus under ett par veckor. Proffsigt och trevligt bemötande. Märktes att de ville göra ett bra jobb hela vägen från start till mål. Allt flöt på enligt plan och de håller vad de lovar.
    Tack ska ni ha! Läs mer
  • Christer T
    Christer T skrev om Svenska Byggruppen
    Professionellt arbete och bemötande! Läs mer
    2017-05-22 Christofer S svarar Christer T
    Tack för en fin rekommendation!
    Med hälsningar från oss på Svenska Byggruppen
  • Jimmie Å
    Jimmie Å skrev om Svenska Byggruppen
    Vår erfarenhet av Svenska Bygggruppen är att de är ett företag med god kompetens och de har varit behjälpliga samt svarat på alla våra frågor.
    De har kommit när de sagt att de ska komma och vi skulle helt klart rekommendera dessa till våra nära och kära.
    Arbetet de har utfört hos oss är takbyte och arbetet löpte på bra. Vi ät jättenöjda mer slutresultatet. // Jimmie och Ingela Läs mer
    2017-05-19 Christofer S svarar Jimmie Å
    Hej Jimmie och Ingela!

Stort tack för er fina rekommendation och förtroendet vi fick att lägga om ert tak.
    Med vänlig hälsning från alla oss på Svenska Byggruppen
  • Leena & Perolof B
    Leena & Perolof B skrev om Svenska Byggruppen
    På göteborgsvägen den 30 April 2017

Tack Tobias!
    För det fantastiska arbetet med vårt tak på göteborgsvägen 22 i Trollhättan, högsta betyg för dig och dina medarbetare i Svenska Byggruppen, vi är supernöjda med mästerverket!

Leena och Perolof Läs mer
    2017-05-09 Christofer S svarar Leena & Perolof B
    Hej Leena och Per-olof!

Stort tack för rekommendationen det värmer att höra.
    Mvh Kundtjänst
  • Therese H
    Therese H skrev om Svenska Byggruppen
    Bra företag med bra kommunikation med oss som kund. Läs mer
    2017-04-26 Christofer S svarar Therese H
    Tack Therese för din fina rekomendation!
  • Lars-Erik S
    Lars-Erik S skrev om Svenska Byggruppen
    Ett trevligt hembesök med en väldigt professionell
    Information om vilket utbud som finns att få och tid för leverans
    Efter bokad tak omläggning så fick vi uppleva hur fort det gick att genomföra arbetet som gjordes väldigt proffsigt efter avslutat arbete en koll om vi var nöjda
    med utfört arbete
    Vi kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen
    Som är proffsiga från början till avslutat arbete

Lars-Erik Snällman
    0723-197474 Läs mer
    2017-04-26 Christofer S svarar Lars-Erik S
    Hej Lars-Erik! Stort tack för din fina rekommendation.
  • Agneta F
    Agneta F skrev om Svenska Byggruppen
    Jag tycker min upplevelse som kund är mycket bra av er. Mycket trevliga arbetare som utförde läggningen av nytt tak på vårat hus. Även Robin som vi träffade först var mycket trevlig. Läs mer
    2017-04-01 Christofer S svarar Agneta F
    Hej Agneta! Tack för din fina rekommendation det betyder mycket för oss. Ha det gott!
  • Tony M
    Tony M skrev om Svenska Byggruppen
    Vi gjorde en tak omläggning med svenska byggruppen och allt har känts riktigt bra, från att säljaren kom och knacka på dörren till att arbetet blev färdigt.
    Dom vi varit i kontakt med har varit trevliga och ödmjuka.
    Ett litet minus var att de kom fel färg på plåten. Dock så fixa dom detta snabbt och utan några extra kostnader.
    (Första firman jag anlitat som städar upp snyggt efter sig.) Stort plus på detta.
    Kan rekommendera svenska byggruppen. Läs mer
    2017-02-22 Christofer S svarar Tony M
    Hej Tony!
    Tack för en fin rekommendation.
  • Mattias
    Mattias skrev om Svenska Byggruppen
    På det hela väldigt nöjd med byte av tak och avvattningssystem som genomfördes för ett tag sedan. Trevlig och kompetent personal.
    Svenska Byggruppen verkar ha ansökt om konkurs. Hur blir det med garanti på utfört jobb? I vilket försäkringsbolag finns ansvarsförsäkringen? Läs mer
    2017-02-22 Christofer S svarar Mattias
    Hej Mattias!

Kul att du är nöjd med takbytet. Det har varit vårt mål från början att våra kunder ska känna sig väl omhändertagna. Detta har gjort att vi haft en bra tillväxt. Idag består Svenska Byggruppen av en grupp om tre företag, snickeri, plåtslageri och projektledning. Det gamla försäljningsbolaget är mycket riktigt nedlagt men självklart gäller även fortsatt fulla garantier. Ansvarsförsäkringen ligger idag hos Länsförsäkringar. Har du fler frågor får du gärna kontakta oss via kundtjänst 011 33 33 300 eller via vår hemsida svenskabyggruppen.se
    Ha en bra dag!
  • Hans J
    Hans J skrev om Svenska Byggruppen
    Vi fick taket omlaggt av Svenska Byggruppen. Trevliga svenska killar som jobbade på taket. Väl utfört arbete. Vi passade på att byta alla plåtar och huvar på taket vilket vi inte ångrar. Läs mer
    2017-02-21 Christofer S svarar Hans J
    Hej Hans!

Tack för rekommendationen. Hör av dig om du vill att våra plåtslagare även ska bandtäcka farstun.
    Martin J gillar detta
  • Simon J
    Simon J skrev om Svenska Byggruppen
    väldigt duktiga snickare som gjort ett fantastiskt jobb snickarmässigt men även väldigt hjälpsamma!
    Bra kommunikation med säljaren under hela vägen som alltid svarat i telefon när jag ringt.
    Ett litet minus kan vara planering då dem kom en vecka senare än beräknat men för övrigt oerhört nöjd med både arbete och service! Mycket för pengarna Läs mer
    2017-02-20 Christofer S svarar Simon J
    Hej Simon!

Tack för din fina rekommendation.
    Martin J gillar detta
  • Kjell V
    Kjell V skrev om Svenska Byggruppen
    Vi är jättenöjda med nya taket. Dom som utförde jobbet får en tia. Skala 1-10 Läs mer
    2017-01-16 Christofer S svarar Kjell V
    Hej Kjell! Stort tack för din fina rekommendation.
  • Heikki L
    Heikki L skrev om Svenska Byggruppen
    Tack!
    Ni gjorde ett superbt jobb👍👍👍👍👍 Läs mer
    2017-01-16 Christofer S svarar Heikki L
    Hej Heikki! Tack för att vi fick förtroende att byta ert tak.
  • Picasso P
    Picasso P skrev om Svenska Byggruppen
    Bra inledande kundkontakt, tydlig offert.
    De snickare som jobbade var kunniga och effektiva.

Möjligen ett litet minus för att jag inte blev informerad om att vald panntyp normalt inte säljs i Sverige, vilket kan göra det svårt för mig att i egen regi fortsätta med denna panna. Läs mer
    2016-12-30 Christofer S svarar Picasso P
    Hej! Tack för din rekommendation. Du har valt den fina betongpannan som heter Granit. Denna säljs normalt i Finland men det är inga problem att beställa den genom oss eller i närmaste bygghandel.
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Svenska Byggruppen
    En hel del har varit bra. En bra kontaktperson som varit lätt att få tag på och kommit vid behov, jättestort plus. De använder noggranna och trevliga hantverkare dom även gör det lilla extra. Denna del får högsta betyg.
    Mindre bra är rutiner runt betalning/besiktning. Krävde 25% i förskott. Arbetet drog sen ut på tiden. Många dagar utan att något gjordes och vädret blev för kallt för jobb som målning.10 veckor för takbyte innan det var "klart". Krav på betalning kom dock snabbare, innan slutbesiktning och ett flertal punkter som ej var klara. Att vd:n även messar flera gånger med "hot" om att gå vidare med ärendet sänker betyget rejält. Normal ordning borde vara jobba klart, besikta, fixa brister, fakturera. Här kommer fakturan innan ruta ett är klart. Allt är inte klart nu heller eftersom målning måste göras till våren. Men betalt har de fått, innan jobbet är helt klart. Läs mer
    2016-12-30 Christofer S svarar Henrik F
    Hej Henrik! Tack för din rekommendation. Kul att du ger oss högsta betyg vad gäller vår projektledare och våra takläggare. Vi ska se över våra betalningsrutiner så att även denna del får toppbetyg.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Svenska Byggruppen
    Fantastisk plåtslagare team med stort plus för stor yrkesstolthet och fantastisk servicekänsla.
    Hade jag varit dem så hade jag startat eget :)

En känsla av bristande kommunikation mellan sälj och arbetsgängen.

Ex. Snickarna hade inget underlag för vad som skulle göras vid start.

Snickarna slet på bra med glada miner.

Positiv, glad och engagerad säljare.

Några brister på säljorganisationen som lovade mer än de kunde hålla..

Ex.
    En slutgenomgång med säljare hade varit bra innan räkningen dök upp.

Inga garantibevis har dygt upp även fast det var lovat.

Det blev ingen veluxfönsterinstallatör som var lovad, han hade visst slutat och då inte heller någon garanti...

Några kosmetiska skador på fönster, som man kunde putsat till genom att bjuda på mörkläggningsgardinen.

Annars är jag oerhört NÖJD.
    Mycket tak för pengarna. Läs mer
    2016-12-29 Christofer S svarar Mikael B
    Hej Mikael! Tack för din fina rekommendation. Självklart ska vi se till att du även får garantibevis så snart som möjligt. Mvh Svenska Byggruppen
    2017-01-15 Mikael B svarar Christofer S
    Fortfarande inget garantibevis på brevlådan.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Bertil K
    Bertil K skrev om Svenska Byggruppen
    Omläggningen av vårt papptak genomfördes proffsigt och inom budget och tidplan. Kommunikationen var bra under projektet och vi fick rekommendationer om en del mindre kompletteringar som också gjordes på ett föredömligt sätt och till utlovad kostnad.
    Vi är mycket nöjda!! Läs mer
    2016-12-27 Christofer S svarar Bertil K
    Hej Bertil! Tack för din fina rekommendation.
  • Håkan A
    Håkan A skrev om Svenska Byggruppen
    Jag inväntar att allt ska bli klart innan jag svarar. Läs mer
  • Katarina L
    Katarina L skrev om Svenska Byggruppen
    Bra byggarbetare, alltid trevliga och hjälpsamma. Gjorde ett jättefint jobb med vårt tak. Ända orsaken till att betyget inte blir 5 är att det drog ut väldigt på tiden innan arbetet var helt färdigt. Läs mer
    2017-01-02 Christofer S svarar Katarina L
    Hej Katarina! Tack för rekommendationen. Kul att du ger vårt arbete toppbetyg. Ibland kan det tyvärr dra ut på tiden något. Den vanligaste orsaken brukar vara att det är problem att samköra snickare med plåtslagare. Vi är därför glada att meddela att vi under 2017 storsatsar på vårt eget plåtslageri. Med egna snickare och egna plåtslagare så kan vi ge dig ännu bättre service och kortare byggtid. Med vänlig hälsning Svenska Byggruppen
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Svenska Byggruppen
    Ett väldigt bra utfört arbete. Ifrån offert till utförande. De kontakter vi hade var trevliga, och duktiga snickare. Jag rekommenderar Svenska Byggruppen. Läs mer
    2016-12-27 Christofer S svarar Stefan B
    Hej Stefan! Tack för din rekommendation!
  • Ann Lis F
    Ann Lis F skrev om Svenska Byggruppen
    Allt bra, bara önskat mer tid av plåtslagarna här Läs mer
    2017-01-02 Christofer S svarar Ann Lis F
    Hej Ann Lis! Tack för din rekommendation! Om du önskar mer hjälp av våra plåtslagare så är det bara att säga till. Vi hjälper er mer än gärna igen!
  • Merlita A
    Merlita A skrev om Svenska Byggruppen
    Första ofert 73000kr andra 63000kr 3je 44000kr inte spcielt seriöst eller hur! Läs mer
    2016-12-27 Christofer S svarar Merlita A
    Hej Merlita!

Först och främst hoppas vi att ni är nöjda med vårt arbete. Vi ber om ursäkt om vi varit otydliga med offerten. De olika prisförslagen beror exempelvis på om ni väljer att lägga råspontbytet som ett löpande arbete eller till fast pris. Vi hjälper er gärna om ni har några ytterligare frågor eller funderingar.

Med vänlig hälsning / Svenska Byggruppen
  • Robin O
    Robin O skrev om Svenska Byggruppen
    Jätte trevligt bemötande och toppen service från start till mål. Läs mer
    2016-12-25 Christofer S svarar Robin O
    Tack för att vi fick hjälpa er med takomläggningen och tack för det fina betyget!
  • Zakira C
    Zakira C skrev om Svenska Byggruppen
    Nöjd nöjd nöjd nöjd 😊nöjd nöjd nöjd nöjd Läs mer
    2016-12-23 Christofer S svarar Zakira C
    Tack Zakira för din fina rekommendation!
  • Tobias M
    Tobias M skrev om Svenska Byggruppen
    Riktigt bra tak byte. Trevlig och kunnig personal.
    Har känts tryggt för mig under hela bygget. Läs mer
    2016-12-23 Christofer S svarar Tobias M
    Tack Tobias för ditt fina omdömme!
  • Cristofer S
    Cristofer S skrev om Svenska Byggruppen
    Vi tackar för ett väl utfört arbete med vårt tak. Läs mer
    2016-12-27 Christofer S svarar Cristofer S
    Hej! Tack för din rekommendation!
  • Erika A
    Erika A skrev om Svenska Byggruppen
    Vi tog hjälp av företaget i fråga att lägga om vårt tak med nya takpannor, nya läkt samt plåtarbeten och en skorstenshuv.
    Från vår första kontakt med Henrik till dess att taket var lagt kan vi bara konstatera en mycket professionell hantering. Nämnas bör att själva takarbetets var klart på några dagar och det var uppstädat och fint runt huset. En annan stor fördel var att det alltid gick att få kontakt med företaget. Svenska Byggruppen ordnade med byggnadsställningar, container och all annat kring takarbetet. Mycket tacksamt som kund. Vi kan utan tveka rekommendera detta professionella företag. Läs mer
    2016-12-23 Christofer S svarar Erika A
    Tack Erika för ditt fina och utförliga omdömme!
  • Jan S
    Jan S skrev om Svenska Byggruppen
    Bra från början till slut. Vi tog in offerter från fem firmor och valde Svenska Byggruppen för att de var mest noggranna vid offertarbetet, hade dokumenterade referenser och gav bra intryck. De hade inte billigaste offerten men vi upplevde det som mest prisvärt.
    Själva takbytet gick otroligt snabbt och bra. Rutinerade takläggare bytte vårt tak. Otroligt skönt att få jobbet gjort snabbt och slippa trängas med byggställningar och byggbråte under längre tid.
    Rent och snyggt efteråt och vi kan stark rekommendera företaget om ni ska byta tak Läs mer
    2016-12-29 Christofer S svarar Jan S
    Hej Jan! Stort tack för att vi fick hjälpa dig med ditt tak och tack för din rekommendation.

Kärrastrandvägen 119, 451 76 Uddevalla