Svenska Byggruppen

Kärrastrandvägen 119, 451 76 Uddevalla — Visa karta

4.5 i betyg av av 85 omdömen
Varmt välkommen till Svenska Byggruppen! Vi hjälper dig när du ska byta tak. Vi finns i hela västra och södra Sverige med starkast fäste i Göteborg. Vårt huvudkontor ligger tillsammans med Benders i Uddevalla. Vi har erfaren personal och branschens längsta takgarantier.

Hos oss hittar du takläggare, plåtslagare och asbestsanering som arbetar hårt för att hjälpa dig som kund. Vi blir lyckliga av att få göra något bra för någon annan.

Kontakta oss för rådgivning så finner vi en lösning tillsammans.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 85 kunder tycker om Svenska Byggruppen

• 2020-10-20

EVA G skrev om Svenska Byggruppen
    Vi är så super glada och nöjda över er ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Snyggaste taket i kvarteret,snabbt och helt perfekt,David och kompani jobbade på så himla bra och som tjej är ett extra plus att dom är trevliga 🙏🏻❤️ Nu väntas byte av fönster mm så heja er och så ses vi snart igen mvh Ewa och Kent Läs mer
  • Reco tipsar!
    FP Badrumsspecialisten
    4.8 / 5 i betyg — 35 omdömen
    Badge2019
    "FP Badrumsspecialisten hjälpte oss med en totalrenovering av vårt badrum. Lätta att få kontakt med och gav ett seriöst och kunnigt intryck v"
    Andréa H
  • 2020-09-23

CARINA S skrev om Svenska Byggruppen
    Efter att fått dåliga recensioner av olika bekanta, tog vi ändå chansen att skriva ett kontrakt av takbyte med
    Tobias (super trevlig/ärlig) säljare från Svenska Byggruppen
    Vår huvudsnickare David var helt suverän, snabb och smidig
    På 2 dagar hade man till 90% rivit bort gammalt tegel, lagt på ny takpapp och läktat om taket
    Dom jobbade verkligen snabbt och smidigt, tom min granne var så fascinerad, att han följde vårt takbyte från sin tomt.
    Svenska Byggruppen rekommenderar jag verkligen till den som står i tankarna att byta sitt tak och jag tackar och bugar till dem för ett bra och snabbt jobb Läs mer
    EVA G gillar detta
  • LARS-OLOF S

2019-12-16

LARS-OLOF S skrev om Svenska Byggruppen
    Tackar Dario för ett proffsigt och seriöst bemötande vid offertgivning. Håller vad man lovar inga överraskningar, kompetenta och proffsiga montörer, noggranna och angelägna att det skall bli bra.Vi är väldigt nöjda med utförande av takbyte och det har blivit riktigt bra!
    /Lars S, Ljungskile Läs mer
  • 2019-10-31

Anna Maria H skrev om Svenska Byggruppen
    Har precis fått nytt tak lagt av Svenska byggruppen. Projektledaren Jonas kom väl förberedd till ett första möte och gav ett mycket bra intryck. Skrev och räknade ihop allt på plats. Fick offert redan samma dag. Mycket proffsigt. Taket lades av David från Ukraina vilket vi är mycket glada för. Otroligt noggrann och vi har nu fått ett fantastiskt fint tak.
    Det som var problem för vissa byggföretag var inget som Svenska byggruppen inte kunde lösa. Kontakt både med Jonas och David har varit proffsig och enkel. Läs mer
  • 2019-10-23

Ylva F skrev om Svenska Byggruppen
    Jag har haft mycket bra kontakt med Jonas, projektledare för mitt takbyte i Göteborg. Byte från gamla eternitplattor till fint lertegel och arbete med plåtinklädnad och nya vindskivor. Allt har gått bra och de har smidigt löst saker som tillstött (som det kan göra på gamla tak och byggnader).Mycket nöjd med det fina arbetet. Läs mer
  • 2019-10-16

Göran S skrev om Svenska Byggruppen
    Jonas från Uddevalla höll i vårt takbyte i Mölndal. Bra, tydlig och inga konstigheter. Hans killar bytte taket snabbt och effektivt och David från Ukraina var kanon. En kille med hantverksstolthet👍 som var ansvarig på plats.
    Allt uppfylldes och funkade perfekt. Läs mer
  • 2019-05-22

Karl John Valentin S skrev om Svenska Byggruppen
    Bra bemötande av Jonas. Ville få taket omlagt en viss vecka så vi kunde vara bortresta under arbetet och det löste dom. Klockrent! Läs mer
  • 2019-04-02

lars gunnarsson skrev om Svenska Byggruppen
    Kunnig och trevlig projektledare för vårt takbyte inkl plåtinklädnader, takrännor och vindskivor i Sävedalen. Bra och väl specificerad offert och beställning. Bra utfört arbete av kunniga takläggare, som arbetade snabbt och effektivt.

Vi är mycket nöjda med vårt nya tak.

Lars G Läs mer
  • Samuel Andreas S

2019-04-01

Samuel Andreas S skrev om Svenska Byggruppen
    Jättenöjd med mitt nya tak. Allt skött på ett proffsigt sätt där pris, tidsplan och resultat stämde precis med det som avtalats. Bra kontakt och tillgänglighet från Jonas som höll i projektet. Jag kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen. Mvh Samuel Stoltz Läs mer
  • Bo Gunnar H

2019-03-25

Bo Gunnar H skrev om Svenska Byggruppen
    Stort TACK ! ! !
    För fantastiskt jobb i alla led av alla vi har varit i kontakt med.
    Allt känns utmärk från takgrunden till takplattorna,
    plåtarbetet av stuprör, takrännor, sidoplåtar m. m.
    Trevliga medarbetare gjorde att vi klart kände att vi valt rätt leverantör.
    / Ella-Maj och Bo Läs mer
  • 2019-02-27

Anna Harström skrev om Svenska Byggruppen
    Vi är mycket nöjda med Svenska byggruppens byte av vårt tak. Från första mötet med Jonas - när vi fick offert - tills taket var färdigt, har allting fungerat snabbt, enkelt och enligt planen. Vi har haft mycket bra kommunikation. När något oväntat dök upp blev vi direkt informerade och kunde diskutera fram en ny lösning.
    Alla hantverkare var trevliga, snabba, hjälpsamma och noggranna. Det kändes tryggt och trevligt att ha dem på taket🙂.
    Ett stort tack till Jonas och alla övriga killar.
    Anna o Björn
    Brandeby-Harström Läs mer
  • Malte W

2019-02-27

Malte W skrev om Svenska Byggruppen
    Tobbe levererade nytt papptak till vårat radhus. Klarade att leverera trotts tight tidplan. Läs mer
  • 2019-02-11

Niclas Johnsson skrev om Svenska Byggruppen
    Vi kan inte påstå att det har gått smärtfritt till
    Det har varit brist på kommunikation mellan firman och oss samt mellan takläggarna och plåtslagarna
    Takläggarna har tagit bort saker som har fått konsekvenser inne i huset ( cementgolv har blivit förstört )
    Samt missat pannor som har varit söndriga. Efter att plåtslagarna varit på plats har man missat att lägga tillbaka
    pannor så att hål har bildats. Som kampanjerbjudande ingick en ytterdörr som blev felbeställd från firman
    och som vi sedan fick komplettera med eget material. Hela jobbet tog 6 månader inkl byte av ytterdörr.
    Vi fick känslan av att man skulle bevaka jobbet bättre då ingen besiktning har varit. Läs mer
  • Mats F

2019-02-11

Mats F skrev om Svenska Byggruppen
    Har haft lite problem med spruckna takpannor, men jag har fått snabb hjälp. Trevligt bemötande, samt bra takläggare. Läs mer
  • 2018-11-30

Stein-Erik E skrev om Svenska Byggruppen
    Hej! Vårt samlade intryck av takläggningsprojektet är mycket gott. Det gick snabbt och blev utfört av mycket trevliga hantverkare. Vi är väldigt nöjda med taket.
    Mvh Stein-Erik och Ann-Christine Läs mer
  • Pelle J

2018-11-29

Pelle J skrev om Svenska Byggruppen
    Vi är mycket nöjda med Svenska Byggruppen och deras arbete med vårt tak. Tog lite längre tid än planerat, mest beroende på väder. De hörde alltid av sig kvällen innan om de inte kunde jobba dagen efter. Fast pris, inga diskussioner om det eller vad som ingick. Mycket bra!!
    Pelle, Trollhättan Läs mer
  • Anna T

2018-10-20

Anna T skrev om Svenska Byggruppen
    Vi är väldigt nöjda med vårt nya Vittinge-tak. Resultatet blev som vi hade hoppats och allt gick smidigt med god kommunikation. /Anna och Daniel Läs mer
  • 2018-08-23

Jan P skrev om Svenska Byggruppen
    Byte av panel. Mycket bra bemött.

Vi tyckte att det tog lite metr tid att byta panel och få upp den nya ca 1 månad.

Vi vill att ni kommer hit igen och spikar till de panelbrädor som har släppt.
    Mvh Jan Läs mer
    2018-08-24 Christofer S svarar Jan P
    Hejsan Jan,
    Tack för rekommendationen, du har rätt de tog lite extra tid med panelen då vi målade allt för hand och bytte något fönster.
    Tack för att du ger oss möjligheten att komma och fixa panelen, jag har pratat med mina snickare och dom kommer förbi omgående och fixerar de som har släppt.
    Självklart medför det inga kostnader för er.

Mvh Tobias
    Josefine J gillar detta
  • 2018-08-10

Rolf G skrev om Svenska Byggruppen
    Takbyte. Allt fungerade utmärkt från start till mål. Läs mer
    2018-08-29 Christofer S svarar Rolf G
    Tack för din fina rekommendation /Tobbe
  • 2018-06-10

Rolf P skrev om Svenska Byggruppen
    Pappläggning samt plåtarbeten på villatak. Efter viss fördröjning kom arbetet igång och gjordes snabbt och väl av trevlig personal.
    Förväntningarna var stora och det levde företaget upp till. Läs mer
    2018-06-11 Christofer S svarar Rolf P
    Tack för din fina rekommendation.
  • 2018-05-29

Ove S skrev om Svenska Byggruppen
    Står du inför en takreparation är de viktigt att inleda processen med ett genomtänkt anbudsförfarande. Dåligt genomarbetade anbud kommer att ge dig oönskade problem och kostnader.

som f.d. inköpschef på Vattenfall Västsverige har jag lärt mig att skilja på seriösa och oseriösa anbud. det är mot denna bakgrund som jag kan rekommendera Svenska Byggruppen för ett förstklassigt anbudsgivande med klara specifikationer på vad som ingår och inte ingår i anbudssumman. Det ger trygghet för mig som fastighetsägare.

Det är med största nöje jag kan rekommendera Svenska Byggruppen för ett aktivt anbudsförfarande och arbetets utförande med yrkesskickliga underentreprenörer.

// Ove Svensson
    Fagerstrandsbacken 2
    46157 Trollhättan Läs mer
    2018-05-29 Christofer S svarar Ove S
    Tack för den fina rekommendationen Ove, de har varit ett nöje att få utföra arbetet hemma hos dig.
  • 2018-04-29

Krister F skrev om Svenska Byggruppen
    Vårt nya tak blev jättefin. Svenska Byggruppen tog hand om hela härligheten helt enligt överenskommelsen - och lite till. Vi är väldigt nöjda.
    Krister & Ingela Läs mer
    2018-04-30 Christofer S svarar Krister F
    Tack för den fina rekommendationen Krister och Ingela.
    Härligt att höra att ni är nöjda, de är bara att ringa om ni vill ha hjälp med något mer.
  • 2018-04-27

Ronny L skrev om Svenska Byggruppen
    Svenska byggruppen bytte taket åt mig, gjorde ett bra jobb och lämnade garanti på jobbet Läs mer
    2018-04-30 Christofer S svarar Ronny L
    Tack för den fina rekommendationen Ronny, alltid roligt att få hjälpa till där de behövs.
  • 2018-03-26

Björn G skrev om Svenska Byggruppen
    Hej!
    Fick nytt tak på 2 veckor, trots att väderleken inte var den bästa. Allt fungerade väl. En stor fördel med Sv Byggruppen är att dom tar hand om hela jobbet inkl. alla plåtarbeten. Kan därför rekommendera dem.
    Björn Glenvik Läs mer
    2018-04-17 Christofer S svarar Björn G
    Hej Björn! Tack för din rekommendation. För oss är dina tankar som kund mycket viktiga då vi ständigt vill förbättra oss. Därför får du gärna kontakta oss och berätta vad vi skulle gjort annorlunda för att få ett ännu högre betyg. Vänliga hälsningar Cristofer / Svenska Byggruppen
  • Mattias S

2018-03-20

Mattias S skrev om Svenska Byggruppen
    Min upplevelse ifrån start har varit kanon!
    Ifrån att Christoffer kom hit och gick igenom offerten tillsammans med mig utförligt så även jag som inte kan något om tak förstår hur de alla momenten går till.

Efter att Christoffer var här så var takbytet igång efter bara 3 veckor och arbetet gick på drygt 1 & 1/2 vecka!
    Duktiga snickare och duktiga plåtslagare, är jätte nöjd med mitt tak.

Det enda som är lite negativt var att containern stod kvar drygt 1 vecka efter arbetet var klart. Läs mer
    2018-03-23 Christofer S svarar Mattias S
    Tack för en fin rekommendation.
  • 2018-03-19

Lili N skrev om Svenska Byggruppen
    Bra och professionellt bemötande, bra utfört arbete och kunnande Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Lili N
    Tack Lili för ditt fina betyg!
  • 2018-03-18

Ulf A skrev om Svenska Byggruppen
    Byte av hustak, pannor läkt o papp. Garagetak plåt o läkt. Bra o korrekt upphandling. Bra utfört arbete anpassning till väder o vind. Städad arbetsplats. Överenskommen tidplan som håller fr start till slutbesiktning. Någon besiktning anmärkning som åtgärdades dagen efter slutbesiktning. Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Ulf A
    Hej Ulf! Tack för din fina rekommendation. Vi har som mål att alltid göra ett riktigt bra jobb och se till att du som kund blir 100% nöjd. Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något annat.
  • Martin B

2018-03-14

Martin B skrev om Svenska Byggruppen
    Förutom att allt tog väldigt lång tid.. 3 månader istället för 3 veckor så är vi nöjda med hur otroligt proffsiga de var på att bygga. Vi valde bandtäckt tak och plåtslagarna gjorde ett snyggt jobb med små detaljer som vi upplevde som mycket god kvalitet!
    Tiden på arbetet gjorde att de får 3, istället för 4 stjärnor. Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Martin B
    Hej Martin! Roligt att du uppskattar riktigt hantverk. Vi ber om ursäkt för förseningarna som uppstått men vi hoppas samtidigt att du uppskattar att vi prioriterat ett perfekt arbete. En bandtäckning i plåt är en av de mest hållbara taklösningarna man kan välja. Det är inte utan anledning som våra kyrkor och andra historiska byggnader ofta har denna taklösning. Vi hoppas verkligen att ni och framtida generationer kommer att glädjas åt ert fina och hållbara tak.
    2018-10-01 Martin B svarar Christofer S
    Hej. Jag tycker det är synd att jag inte kan vara lika nöjd som alla andra! Tyvärr har det dykt upp nya problem med vårt nya tak. Jag hoppas på återkoppling i mitt Mail till er.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-03-04

Patrik M skrev om Svenska Byggruppen
    Vi bytte tak på vårt hus. Säljaren var mycket trevlig och enkel att ha att göra med. Både före och efter arbetet var utfört. Själva takläggarna var enkla att komma i kontakt med vid frågor. Byggställningen stog kvar nästan två veckor efter att jobbet var klart. Fast kan bero på snö och kyla. Det enda som finns kvar att åtgärda är en trasig vägspegel. Vi kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Patrik M
    Hej Patrik! Tack för en fin rekommendation.
  • 2018-02-26

Fredrik H skrev om Svenska Byggruppen
    Vi har gjort ett komplett takbyte med byte av pannor/undertak o samtliga rännor. Allt har gott mkt bra å vi är supernöjda med resultatet. Allt flöt på mkt bra från offert till slutbesiktning. Det tog ngt längre tid än beräknat pga av dåligt väder med mkt snö o is som sinkade jobbet men annars har alla jobbat på riktigt bra. Jättetrevliga hantverkare som har skött allt kanonbra från We Do it o alltid snabb respons av Christoffer på svenska byggruppen om vi undrat ngt.Vi gjorde allt med fast pris å det har stämt till 100%. Fredrik o Cissi - Getskär Läs mer
    2018-03-19 Christofer S svarar Fredrik H
    Hej! Stort tack för ert fina omdöme. Vi sätter stor vikt vid att kunna lämna ett fast pris och hålla det priset. Hör av er om vi kan hjälpa till med något annat.
  • 2018-02-14

Harry E skrev om Svenska Byggruppen
    Snabbheten och ett bra jobb, vad jag kan bedöma nu, Läs mer
  • 2018-01-22

Monika H skrev om Svenska Byggruppen
    Härliga killar som kom och bytte mitt tak från svenska byggruppen och det har blivit som ett Aldeles nytt hus.
    De har kommit I tid och stretar i december mörkret till eftermiddag och verkligen lägga energi i att få ett bra slutresultat.
    Tack Henrik Noré, Thor och killarna för ett jätte bra jobb ni är värda dagens ros. Läs mer
  • Rolf A

2018-01-13

Rolf A skrev om Svenska Byggruppen
    Hej!

Riktigt dålig samordning. Hantverkarnas jobb gör att det blir två bollar istället för en. Den 14/6 2016 fick vi besök av en säljare från Svenska Byggruppen som presenterade en offert angående omläggning av vårt tak. Byggstart skulle vara i slutet av augusti (6 veckor) och vi skrev på samma dag.
    I slutet av augusti har ingenting hänt och vi kontaktar säljaren. Vi får besked att starten av arbetet kommer att vara i slutet av september istället. Vi tänker att det får väl gå, men vi är inte nöjda.
    Slutet av september och inget hörs eller händer. Vi tar ny kontakt med säljaren. Nu blir svaret att arbetet skall börja i mitten av oktober. Den här förseningen känns ännu mindre OK, eftersom vi även har en firma som ska montera solceller på taket, som vill ha besked när dom kan börja sitt arbete.
    När vi skrev på offerten så framhöll säljaren att ytterligare en fastighet på Hönö skulle få takbeläggningen bytt, vilket skulle ge samordningsvinster.
    I mitten av oktober tar vi kontakt med takläggarna som håller på med den andra fastigheten. Dom känner inte till att ytterligare en fastighet (vår) på Hönö står i tur.
    Vi kontakter säljaren som inte vet om det är samma takläggare som skall till oss.
    Vi har sett ett tak på Hönö med en annan ljusare betongpanna än den vi beställde. Vi kontaktar säljaren och meddelar att vi vill ha en ljusgrå panna istället för en mellangrå. "Inga problem" ! Vi lämnar även produktnumret på den panna vi vill ha istället.
    Torsdag 26/10 (2 månader försenat) kommer ställningsbyggaren. Då han, enligt uppgift, inte fått besked om husets storlek har han ej tillräckligt med materiel för att bli klar. Fredag: ingen ställningsbyggare.
    Måndag 30/10 kommer takläggarna kl 7 och börjar ta bort takpannor. Bra, tänker vi. Efter en timme märker dom att ställningen inte är klar, saknar grön skylt. Dom ger sig av.
    Ställningsbyggaren kommer senare samma dag och gör klart ställningen.
    Takläggarna återkommer på tisdag, och fortsätter sitt arbete.
    Säljaren hör av sig och säger att Exklusiv Takpanna som vi beställt ej finns i ljusgrå kulör. Tydligen har inte säljaren vetat att "exklusiv ytbehandlad" ej finns i kulören ljusgrå. Efter några oroliga dagar så löser sig dock detta.
    När kranbilen som kommer för att lyfta upp de nya takpannorna är den alldeles för liten. Efter ett antal timmar kommer en ny för uppgiften lämpad bil. Takläggarna får vänta.
    Den 16/11 är takläggarna klara och vi är väldigt nöjda med deras arbete.
    När slutfakturan kommer så saknas prisreduktion för att vi valt en billigare panna. Detta rättas till efter påpekande.
    Vi önskar att vi skulle kunna rekommendera Svenska Byggruppen till andra som går i takbytartankar. Med tanke på våra erfarenheter av Er så kan vi dessvärre inte göra så.

Rolf Andersson
    Hönö
    l Läs mer
  • Linda L

2017-12-13

Linda L skrev om Svenska Byggruppen
    Bokade ett stort jobb med fast pris för takläggning inkl vattenavrinning samt byte av innertak på löpande faktura. Har haft god kommunikation så problem som uppstått längs vägen har kunnat lösas på bästa sätt. Ansvarsfullt företag. Nöjd m slutresultatet. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2017-12-13 Christofer S svarar Linda L
    Hej Linda!
    Stort tack för att vi fick förmånen att byta ditt tak. Hör av dig om du vill ha hjälp i framtiden.
    Snickarna Richard och Jonathan hälsar så gott!
    2017-12-13 Linda L svarar Christofer S
    Tusen tack! Hälsa tillbaka, är djupt tacksam för deras arbete. Önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År!
    Etapp två av renoveringen blir t hösten, kanske fasad och altanjobb är något för er?
    2017-12-14 Christofer S svarar Linda L
    Självklart vill vi hjälpa dig till hösten. Hör av dig när det är dags. Hoppas du får en trevlig julledighet!
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Christofer S, Linda L gillar detta
  • 2017-12-06

Leif G skrev om Svenska Byggruppen
    Har inga klagomål när det gäller erat arbete. Läs mer
    2017-12-12 Christofer S svarar Leif G
    Tack för ditt fina omdöme. Ha en bra dag!
  • 2017-11-15

Pär C skrev om Svenska Byggruppen
    Bra kontakt och proffsigt jobb.
    Vi är mycket nöjda med vårt nya tak. Läs mer
    2017-12-12 Christofer S svarar Pär C
    Kul att höra att du är nöjd med arbetet. Ha en bra dag!
  • 2017-09-21

Patrik M skrev om Svenska Byggruppen
    Fantastiskt bra bemötande och fint utfört arbete. Läs mer
    2017-09-21 Christofer S svarar Patrik M
    Hej Patrik! Vi ger vårt bästa vid varje takbyte, kul att det märks. Ha en bra dag!
  • 2017-09-20

Janne L skrev om Svenska Byggruppen
    Allt har fungerat från start till färdigställandet Läs mer
    2017-09-20 Christofer S svarar Janne L
    Stort tack för din rekommendation!
  • 2017-09-18

Robert S skrev om Svenska Byggruppen
    Hej,
    Min upplevelse har bara varit bra. Med undantag av att vissa saker har tagit lite för lång tid. Men annars har jag bara gott att säga om bemötandet och utförandet av Svenska Byggruppen! Tack! Läs mer
    2017-09-18 Christofer S svarar Robert S
    Hej Robert! Stort tack för din fina rekommendation. Vi jobbar ständigt på att bli bättre och även fortsatt vara Sveriges främsta takläggare. Ha en bra dag!

Cristofer / Svenska Byggruppen
  • 2017-07-05

Magnus B skrev om Svenska Byggruppen
    Kan inte annat än att ge mina bästa rekommendationer åt Svenska Byggruppen.
    Allt från säljaren Robin till Robert och hans gäng som utförde arbetet. Jobbet gjordes på utsatt tid och när det var klart städares allt skräp bort. Proffsiga och trevliga killar.
    Tack ska ni ha,
    Magnus och Mia.

Betyg 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
  • Stefan D

2017-06-04

Stefan D skrev om Svenska Byggruppen
    Vi är mycket nöjda med takbytet som Svenska Byggruppen utförde.Speciellt tack till Eddie och Viking. Mycket trevliga killar som gjorde ett proffsigt jobb.
    Det blev en felleverans från leveratören, men det fixade Tobias Molin Dunkel så att alla blev nöjda.
    Plåtslagaren träffade vi tyvärr, inte men jobbet han gjorde var snyggt och prydligt.
    Efter jobbet var klart va det städat och snyggt. Vad mer kan man önska....

Stefan och Katharina. Trollhättan Läs mer
  • 2017-05-29

Thue Sloth C skrev om Svenska Byggruppen
    Svenska byggruppen bytte tak på vårat hus under ett par veckor. Proffsigt och trevligt bemötande. Märktes att de ville göra ett bra jobb hela vägen från start till mål. Allt flöt på enligt plan och de håller vad de lovar.
    Tack ska ni ha! Läs mer
  • 2017-05-22

Christer T skrev om Svenska Byggruppen
    Professionellt arbete och bemötande! Läs mer
    2017-05-22 Christofer S svarar Christer T
    Tack för en fin rekommendation!
    Med hälsningar från oss på Svenska Byggruppen
  • 2017-05-19

Jimmie Å skrev om Svenska Byggruppen
    Vår erfarenhet av Svenska Bygggruppen är att de är ett företag med god kompetens och de har varit behjälpliga samt svarat på alla våra frågor.
    De har kommit när de sagt att de ska komma och vi skulle helt klart rekommendera dessa till våra nära och kära.
    Arbetet de har utfört hos oss är takbyte och arbetet löpte på bra. Vi ät jättenöjda mer slutresultatet. // Jimmie och Ingela Läs mer
    2017-05-19 Christofer S svarar Jimmie Å
    Hej Jimmie och Ingela!

Stort tack för er fina rekommendation och förtroendet vi fick att lägga om ert tak.
    Med vänlig hälsning från alla oss på Svenska Byggruppen
  • Leena & Perolof B

2017-05-09

Leena & Perolof B skrev om Svenska Byggruppen
    På göteborgsvägen den 30 April 2017

Tack Tobias!
    För det fantastiska arbetet med vårt tak på göteborgsvägen 22 i Trollhättan, högsta betyg för dig och dina medarbetare i Svenska Byggruppen, vi är supernöjda med mästerverket!

Leena och Perolof Läs mer
    2017-05-09 Christofer S svarar Leena & Perolof B
    Hej Leena och Per-olof!

Stort tack för rekommendationen det värmer att höra.
    Mvh Kundtjänst
  • 2017-04-26

Therese H skrev om Svenska Byggruppen
    Bra företag med bra kommunikation med oss som kund. Läs mer
    2017-04-26 Christofer S svarar Therese H
    Tack Therese för din fina rekomendation!
  • Lars-Erik S

2017-04-26

Lars-Erik S skrev om Svenska Byggruppen
    Ett trevligt hembesök med en väldigt professionell
    Information om vilket utbud som finns att få och tid för leverans
    Efter bokad tak omläggning så fick vi uppleva hur fort det gick att genomföra arbetet som gjordes väldigt proffsigt efter avslutat arbete en koll om vi var nöjda
    med utfört arbete
    Vi kan varmt rekommendera Svenska Byggruppen
    Som är proffsiga från början till avslutat arbete

Lars-Erik Snällman
    0723-197474 Läs mer
    2017-04-26 Christofer S svarar Lars-Erik S
    Hej Lars-Erik! Stort tack för din fina rekommendation.
  • 2017-04-01

Agneta F skrev om Svenska Byggruppen
    Jag tycker min upplevelse som kund är mycket bra av er. Mycket trevliga arbetare som utförde läggningen av nytt tak på vårat hus. Även Robin som vi träffade först var mycket trevlig. Läs mer
    2017-04-01 Christofer S svarar Agneta F
    Hej Agneta! Tack för din fina rekommendation det betyder mycket för oss. Ha det gott!
  • 2017-02-22

Tony M skrev om Svenska Byggruppen
    Vi gjorde en tak omläggning med svenska byggruppen och allt har känts riktigt bra, från att säljaren kom och knacka på dörren till att arbetet blev färdigt.
    Dom vi varit i kontakt med har varit trevliga och ödmjuka.
    Ett litet minus var att de kom fel färg på plåten. Dock så fixa dom detta snabbt och utan några extra kostnader.
    (Första firman jag anlitat som städar upp snyggt efter sig.) Stort plus på detta.
    Kan rekommendera svenska byggruppen. Läs mer
    2017-02-22 Christofer S svarar Tony M
    Hej Tony!
    Tack för en fin rekommendation.
  • 2017-02-22

Mattias skrev om Svenska Byggruppen
    På det hela väldigt nöjd med byte av tak och avvattningssystem som genomfördes för ett tag sedan. Trevlig och kompetent personal.
    Svenska Byggruppen verkar ha ansökt om konkurs. Hur blir det med garanti på utfört jobb? I vilket försäkringsbolag finns ansvarsförsäkringen? Läs mer
    2017-02-22 Christofer S svarar Mattias
    Hej Mattias!

Kul att du är nöjd med takbytet. Det har varit vårt mål från början att våra kunder ska känna sig väl omhändertagna. Detta har gjort att vi haft en bra tillväxt. Idag består Svenska Byggruppen av en grupp om tre företag, snickeri, plåtslageri och projektledning. Det gamla försäljningsbolaget är mycket riktigt nedlagt men självklart gäller även fortsatt fulla garantier. Ansvarsförsäkringen ligger idag hos Länsförsäkringar. Har du fler frågor får du gärna kontakta oss via kundtjänst 011 33 33 300 eller via vår hemsida svenskabyggruppen.se
    Ha en bra dag!
    Christofer S, Martin J gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte