Alla kategorier IT-konsult Västra Götaland Göteborg Svenska Coegi AB

Svenska Coegi AB

NORRA HAMNGATAN 18, 411 06 Göteborg — Visa karta

Svenska Coegi AB, före detta Floorit AB, grundades 2004.

Coegi erbjuder tjänster för små och medelstora företag som inte vill lägga tid på IT, men som vill att det ska fungera smidigt. Tjänster inom IT-support, IT-drift, nätverk, konsulting och IT-utrustning är ett urval av det vi erbjuder.

Hos oss finner ni några av Sveriges mest drivna, positiva och professionella IT människor. Vi drivs av att varje dag få leverera hög service till våra kunder och samarbetspartners! Våra medarbetare kan datorer (oavsett om det gäller PC, MAC eller surfplatta), hur olika programvaror skall driftas och var de skall driftas, samt hur man bygger riktigt bra kontorsnätverk (alltifrån internetanslutning, vem som får ansluta och varifrån, koppla samman kontor, etc.)

Vi som individer vill vara bäst inom våra områden, vi som grupp vill vara Sveriges mest omtyckta IT-företag! Vi är inte längre bort än ett mail eller samtal – oavsett om du vill bli kund eller har varit med oss sedan 2004. Så fortsätt att lägga din tid på det du helst vill.

Vi älskar IT. Så du kan älska annat!

P.S. Coegi är latin och betyder driv. D.S.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 46 kunder tycker om Svenska Coegi AB

• Anders J
    Anders J skrev om Svenska Coegi AB
    Coegi levererar produkter o tjänster med ett stort engagemang.
    Kan varmt rekommendera Coegi som it leverantör. Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Anders J
    Stort tack för din rekommendation Anders! Alltid lika roligt att läsa att våra kunder uppfattar som engagerade. Det är ju det man skall vara i sina kunder!
  • Per B
    Per B skrev om Svenska Coegi AB
    Samarbete under Offshore projekt under ett flertal år där levererans av datautrustning och service gjordes till stor belåtenhet Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Per B
    Stort tack för din rekommendation Per! Alltid lika härligt med återkommande nöjda kunder som dessutom erbjuder projekt som verkligen är utmanande!
  • Mikaela J
    Mikaela J skrev om Svenska Coegi AB
    Mitt samarbete med Svenska Coegi AB har bara varit positivt. Känslan är att man lägger ner mycket arbete på att göra sitt bästa i varje liten del. Man känner stolthet i att leverera bra produkter och tjänster. Under det stora evenemang jag beställde tjänster till kände jag fullt förtroende då de löste inte bara sina leveranser utan också kände ansvar för att hjälpa till utanför sitt ansvarsområde. Jag kan varmt rekommendera Svenska Coegi AB som helhetsleverantör inom IT. Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Mikaela J
    Stort tack för din rekommendation Mikaela! När vi läser rekommendationer som denna finns det knappt ett tort öga på vårt kontor! Vi känner en enorm stolthet när kunder lämnar rekommendationer likt denna om oss. Stort tack!
  • Damon C
    Damon C skrev om Svenska Coegi AB
    Min upplevelse av Svenska Coegi AB är genom Försäljningschefen Patrik. Han definierar engagemang, professionalitet och problemlösning. Min kontakt med Coegi har därmed bara varit positiv samt effektiv! Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Damon C
    Stort tack för din rekommendation Damon! Vår medarbetare Patrik sträcker lite extra på sig vid sin kontorsplats just nu :-)
  • Catarina M
    Catarina M skrev om Svenska Coegi AB
    Jag har haft mycket med Coegi att göra genom åren och de levererar alltid över mina förväntningar! Mina starkaste rekommendationer om ni är på jakt efter en IT-leverantör! Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Catarina M
    Stort tack för din rekommendation Catarina! Det glädjer oss samtliga enormt mycket att du är nöjd och rekommenderar vår leverans!
    Med vänliga hälsningar
  • Sanna H
    Sanna H skrev om Svenska Coegi AB
    Coegi ger en professionell sida mot kund och är snabb på återkoppling och hjälpsamma.
    Det gör att man kan känna sig trygg med Coegi som leverantör! Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Sanna H
    Stort tack för din rekommendation Sanna! Alltid lika härligt att läsa rekommendationer som prickar in våra ledord. Vi tackar, bockar och lovar att vi alltid skall göra vårt bästa för våra kunder och samarbetspartners!
  • Jonathan L
    Jonathan L skrev om Svenska Coegi AB
    Jag har träffat Svenska Coegi AB först i egenskap att de blev min kund. Sen har det utvecklats till att jag fortsättningsvis köper It-relaterad utrustning av dem. Samt diskuterar hur vi ska kunna samarbeta mer mot gemensamma kunder.

Att vår relation har utvecklats enligt ovan visar på att Svenska Coegi AB är ett kompetent och bra företag. Från första början har Patrik och Coegi varit välkomnande och proffsiga. De har tydlig kommunikation och ambition.

Svenska Coegi AB lever upp till mina förväntningar med råge och jag litar fullt ut på deras förmåga att leverera enligt mina behov. Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Jonathan L
    Stort tack Jonathan för din rekommendation! Samtliga medarbetare känner extra yrkesstolthet när man läser din rekommendation. Det är precis så är vi vill vara!
  • Anders J
    Anders J skrev om Svenska Coegi AB
    Bra service, proffsigt bemötande. Läs mer
    2018-04-12 Svenska Coegi AB svarar Anders J
    Stort tack Anders för din rekommendation! En 5:a gör att alla på kontoret sträcker extra mycket på sig :-)
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Svenska Coegi AB
    Supertrevlig personal! Kan varmt rekommendera Coegi till alla bolag på jakt efter en pålitlig IT-leverantör! Läs mer
    2018-02-16 Svenska Coegi AB svarar Niklas K
    Stort tack för din rekommendation Niklas! Vilket sätt att avsluta veckan på, finns inget bättre!

• Mickael C
    Mickael C skrev om Svenska Coegi AB
    Snabb respons och bra uppfyllning. Läs mer
    2018-01-02 Svenska Coegi AB svarar Mickael C
    Stort tack för din rekommendation Mickael! Känns härligt att starta det nya året med en stark 4:a.

• Niklas K
    Niklas K skrev om Svenska Coegi AB
    Professionella och kompetenta. Alltid trevligt bemötande! Läs mer
    2017-12-31 Svenska Coegi AB svarar Niklas K
    Stort tack för din rekommendation Niklas! Blir så glada av att läsa att våra kunder alltid bemöts så som alla alltid skall bemötas!

• Sofia L
    Sofia L skrev om Svenska Coegi AB
    Jag tycker att jag har fått utmärkt service av Svenska Coegi AB. De har varit snabba med att svara och har gjort sitt bästa för att hjälpa mig med att hitta rätt produkter. Läs mer
    2017-12-27 Svenska Coegi AB svarar Sofia L
    Stort tack för din rekommendation Sofia! Verkligen härligt att läsa att våra kunder är så nöjda med oss, det får oss att sträcka på oss lite extra.

• Rosi T
    Rosi T skrev om Svenska Coegi AB
    bra bemötande - hjälper alltid till när man har frågor- bra support Läs mer
    2017-12-25 Svenska Coegi AB svarar Rosi T
    Stort tack för din rekommendation Rosi! Alltid härligt att läsa att våra kunder är nöjda med vårt bemötande och med våra tjänster!

• Henrik S
    Henrik S skrev om Svenska Coegi AB
    Bra service. Inga anmärkningar om den. Däremot så är Lenovos datorer av det sämre slaget rent funktionsmässigt Läs mer
    2017-12-20 Svenska Coegi AB svarar Henrik S
    Stort tack för din rekommendation Henrik! Tråkigt att höra att du inte är nöjd med Lenovo, kanske nästa dator får lov att bli en HP eller Dell. Precis som du skriver så skall datorn passa dig och dina behov!

• Soran B
    Soran B skrev om Svenska Coegi AB
    Trevliga gubbar som kan sin grej gällande IT. Rekommenderas! Läs mer
    2017-12-18 Svenska Coegi AB svarar Soran B
    Tack för din rekommendation Soran! Alltid härligt med bekräftelse inom det område som man är verksam inom. Hoppas att vi en dag inom snar framtid kan bli fler kvinnor i vår verksamhet, 50/50 är inte bara en vision hos oss, det är vårt mål!

• Emelie B
    Emelie B skrev om Svenska Coegi AB
    Alltid hjälpsamma och enkla att ha att göra med, oavsett hur små eller stora frågor man kommer med. Läs mer
    2017-12-18 Svenska Coegi AB svarar Emelie B
    Stort tack för din rekommendation Emelie! Att få rekommendationer likt denna får samtliga medarbetare att sträcka lite extra på sig. Tänka sig att vi får förmånen att hjälpa medarbetare, verksamheter och organisationer med det som vi tycker är så himla kul. Få förunnat!

• Petra I
    Petra I skrev om Svenska Coegi AB
    Bra bemötande och snabb hjälp vid strul med datorer.

Har ett bra intryck! Läs mer
    2017-12-18 Svenska Coegi AB svarar Petra I
    Stort tack för din rekommendation Petra! Vi håller med om att det är få saker som är värre än datorer som krånglar. Tur då att vår kunniga support finns till hands!

• Ia W
    Ia W skrev om Svenska Coegi AB
    Bemötandet och den hjälp jag som anställd har varit i behov av, har varit till belåtenhet. Läs mer
    2017-12-18 Svenska Coegi AB svarar Ia W
    Stort tack för din rekommendation Ia! Alltid härligt att starta veckan med ett gott omdöme till vår supportorganisation.

• Ulla N
    Ulla N skrev om Svenska Coegi AB
    Jag har fått hjälp i supporten, har funkat bra alla ggr. Läs mer
    2017-12-14 Svenska Coegi AB svarar Ulla N
    Stort tack för din rekommendation Ulla! Känns som vi avslutar / lämnar över till jouren med flaggan i topp idag.

• Malou M
    Malou M skrev om Svenska Coegi AB
    Positivt, hjälp med tjänster. Läs mer
    2017-12-14 Svenska Coegi AB svarar Malou M
    Stort tack för din rekommendation Malou! Alltid glädjande att läsa att våra ledord lyser igenom i våra rekommendationer.

• Nina H
    Nina H skrev om Svenska Coegi AB
    Kunniga, engagerade, lösningsfokuserade Läs mer
    2017-12-13 Svenska Coegi AB svarar Nina H
    Stort tack Nina för din rekommendation! Gör oss extra peppade att veta att det lilla extra som vi alltid försöker att leverera är uppskattat.

• Josefine P
    Josefine P skrev om Svenska Coegi AB
    Super trevligt bemötande, får hjälp väldigt snabbt. Jag kan varmt rekommendera Coegi AB. Läs mer
    2017-12-11 Svenska Coegi AB svarar Josefine P
    Stort tack Josefine för din fina rekommendation! Finns inget bättre sätt att starta veckan på än detta.

• Lars-Åke E
    Lars-Åke E skrev om Svenska Coegi AB
    Bra bemötande och service vid köp av ny dator. Läs mer
    2017-10-05 Svenska Coegi AB svarar Lars-Åke E
    Stort tack Lars-Åke för ditt betyg. Vi hoppas att du är nöjd med din dator och de tjänster som vi installerade!

• Johan H
    Johan H skrev om Svenska Coegi AB
    Mycket bra service och trevlig personal. Läs mer
    2017-09-14 Svenska Coegi AB svarar Johan H
    Stort tack för ditt betyg och rekommendation Johan!

• Magnus N
    Magnus N skrev om Svenska Coegi AB
    Snabb och bra service. Trevlig personal. Läs mer
    2017-09-05 Svenska Coegi AB svarar Magnus N
    Tisdagar är väl kanske inte veckans roligaste dag, men med denna rekommendation blev det helt plötsligt världens bästa tisdag! Stort tack för din rekommendation Magnus!

• Jan O
    Jan O skrev om Svenska Coegi AB
    Lämnade in dator för reparation hos Floorit, Sävedalen. Tråkigt bemötande och tveksamt utförd reparation och tveksamma åtgärder utförda i programvara. Floorits representant fick mig att köpa en ny stationär dator och en bärbar dator. Den stationära datorn kraschade efter 3,5 år p.g.a. initial felprogrammering. Den bärbara var ständigt inlämnad på reparationer under 3,5 år sedan den inhandlades och kunde bara användas under ca 1 vecka totalt. (Lenovo informerade mig till slut att den bärbara datorn var renoverad vid inköpet varför de inte ansåg sig ha något ansvar för den och att de inte kunde reparera den oaktat jag fått betala reparationskostnaden i förväg).

Tog kontakt med Reco för att få hjälp sedan jag fått reda på att Reco hade köpt upp Floorit.

Fick enormt bra bemötande och hjälp av Recos representant, Patrik Kekonius, som även på ett pedagogiskt sätt kunde förklara för en datateknisk dumskalle som jag vad som hänt och vad göra. Är mycket nöjd!!! Läs mer
    2017-08-11 Svenska Coegi AB svarar Jan O
    Vi kan tyvärr inte säga / skriva varken bu eller bä kring våra tidigare ägares agerande i olika frågor. MEN, det är riktigt härligt att läsa att du äntligen är igång med din dator! Din rekommendation om oss gör oss väldigt glada och vi ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg mot målet om att bli Sveriges mest omtyckta IT-företag.

Medarbetarna på Coegi, och Patrik lite extra :-)
  • Sanna L
    Sanna L skrev om Svenska Coegi AB
    IT-tjänster och support med servicekänsla och engagemang. Snabb återkoppling och härlig personal. Rekommenderas! Läs mer
    2017-08-09 Svenska Coegi AB svarar Sanna L
    Vilken underbar rekommendation att komma tillbaka till efter semestrarna! Det ger super energi till kommande höst (hoppas att sommaren håller i sig!). Stort tack Sanna för din rekommendation!

• Linnea B
    Linnea B skrev om Svenska Coegi AB
    Trevligt bemötande och bra support! Läs mer
    2017-06-07 Svenska Coegi AB svarar Linnea B
    När man får 5/5 går smilbanden upp på topp oavsett om det vräker ner utanför kontoret! Stort tack för din rekommendation!
  • Mikaela J
    Mikaela J skrev om Svenska Coegi AB
    Ett företag att lita på. Jag känner mig trygg med att det som beställs levereras. Under Göteborgsvarvet arbetar företaget tillsammans med andra leverantörer för att skapa den helhetslösning vi efterfrågar. Alltid trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
    2017-06-05 Svenska Coegi AB svarar Mikaela J
    Stort tack för din rekommendation Mikaela! Är ett stolt ögonblick för oss att få så fina ord skrivna om oss tillsammans med ett topp betyg!
  • Madelene G
    Madelene G skrev om Svenska Coegi AB
    Snabba, helhetstänkande och trevliga!
    Bra med kvick respons och rätt produkter. Enkelt att ändra förutsättningar och ändå få full service.

Vi hyrde datorer för ett tvådagarsevent där vi skulle köra en gamificationworkshop med anställda.

Coegi gav bra stöd och blev en förlängd arm! Läs mer
    2017-05-29 Svenska Coegi AB svarar Madelene G
    Ett bättre sätt att avsluta dagen på än 5/5 finns inte! Stort tack för din rekommendation Madelene! Vi är glada för att ert event blev lyckat och för att vår leverans fick vara en liten del av två lyckade och glada dagar!
  • Sara B
    Sara B skrev om Svenska Coegi AB
    Serviceminded med snabba i återkopplingar, bra under event när problem uppstår och måste lösas akut. Läs mer
    2017-05-29 Svenska Coegi AB svarar Sara B
    Stort tack för din rekommendation Sara! Känns härligt att läsa att vi följer våra ledord - Driven, Positiv & Professionell i alla lägen oavsett om det handlar om event eller i vårt dagliga arbete!
  • Pernilla P
    Pernilla P skrev om Svenska Coegi AB
    Alla killarna som deltog under Göteborgsvarvet har varit väldigt hjälpsamma under eventet. Om ett problem uppstår så hjälper dem till att lösa det.
    I mina ärenden så har dem levererat allt jag önskade på ett smidigt sätt. Dem har varit med tidigare år vilket gör att det känns tryggt att ha med dem. Tack för ett bra jobb. Läs mer
    2017-05-29 Svenska Coegi AB svarar Pernilla P
    Finns inget bättre sätt att starta måndag morgon på än 5/5! Stort tack för din rekommendation Pernilla!
    Göteborgsvarvet och varvet veckan är för oss ett mycket viktigt evenemang som vi är stolta över förtroendet att få genomföra. Vi ser med glädje framemot nästa år och tackar organisationen bakom Göteborgsvarvet för en fantastisk vecka!
  • Eva E
    Eva E skrev om Svenska Coegi AB
    Bra bemötande, tydliga initiativ, hjälpte oss att kommunicera med italienska ägare så att vi kunde köpa rätt utrustning, i första hand servern.
    Kunnig, trevlig personal Läs mer
    2017-05-03 Svenska Coegi AB svarar Eva E
    Tack så mycket för din rekommendation Eva! Det är alltid roligt att höra och läsa att våra medarbetare är och verkar som vi alla vill bli bemötta. IT-branschen är väl tyvärr inte känd som den mest serviceinriktade branschen så detta blir en extra klapp på axeln utöver din fina rekommendation!
  • Roger P
    Roger P skrev om Svenska Coegi AB
    Snabba och kunniga, bra bred support och mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2017-05-02 Svenska Coegi AB svarar Roger P
    Stort tack för din rekommendation Roger! Att starta veckan med en rekommendation som denna ger extra energi!
  • Martin B
    Martin B skrev om Svenska Coegi AB
    Alltid tillgängliga, bra service och bra kunskap! En långsiktig partner för oss på bagaren och kocken! Läs mer
    2017-04-28 Svenska Coegi AB svarar Martin B
    Stort tack för din rekommendation Martin! Att få kommentarer som denna får oss att växa! Enormt stolta över att få kalla oss leverantörer till en av Sveriges största nätbutiker (enligt oss den bästa!).

• Bengt L
    Bengt L skrev om Svenska Coegi AB
    Coegi har levererat precis det vi behöver och till rätt pris (virtuell serverlösning) . De har mycket god service och ett bra bemötande.
    Sioo Woodprotection AB (Miljövänligt träskydd för din uteplats som håller upp till 12 år) Läs mer
    2017-04-28 Svenska Coegi AB svarar Bengt L
    Finns inte en person inne på Coegi som just nu inte ler från öra till öra! Vi är så glada och stolta över vår rekommendation och att vi får vara leverantör till Sioo! Stort tack för rekommendationen Bengt!

• Adam H
    Adam H skrev om Svenska Coegi AB
    Snabb support. Rekommenderas. Duktig Läs mer
    2017-04-27 Svenska Coegi AB svarar Adam H
    Grymt inspirerande att starta dagen med en rekommendation som denna! Stort tack Adam! Att våra kunder snabbt skall kunna få hjälp är något som vi liksom våra kunder sätter ett stort värde på.

• Nina G
    Nina G skrev om Svenska Coegi AB
    Bra service och löser problem i slutändan. Läs mer
    2017-04-27 Svenska Coegi AB svarar Nina G
    Stort tack för din rekommendation Nina! Att höra att vi ger en bra service är oerhört viktigt för oss. Vårt mål är alltid, oavsett vad våra kunder stöter på, att leverera en god service och tips / råd / lösningar som våra kunder förstår utan att bli alltför tekniska.

• Pia F
    Pia F skrev om Svenska Coegi AB
    Jag har köpt en ny dator hos er. I början strulade mitt program
    men jag fick professionell hjälp från Patrik och nu fungerar alla min system och backup! Läs mer
    2017-04-27 Svenska Coegi AB svarar Pia F
    IT är ibland krångligt men skam den som ger sig :-) Vi är så glada och stolta över att du rekommenderar oss Pia! Stort tack!

Medarbetarna på Coegi, och Patrik lite extra mycket!
  • Peter H
    Peter H skrev om Svenska Coegi AB
    Har alltid varit en bra partner med ett gott samarbete. Vi hoppas att vi kan ha detta i framtiden med den nya ledningen också, där vi kan generera kunder och framtida affärer till varandra. Läs mer
    2017-04-27 Svenska Coegi AB svarar Peter H
    Stort tack för din rekommendation Peter! Vår inställning är att två är många gånger bättre än en. Alla är vi duktiga på olika områden men tillsammans kan vi skapa fantastiska lösningar för våra kunder!

• Malin T
    Malin T skrev om Svenska Coegi AB
    Snabb support och väl genomtänkta och kunniga svar. Läs mer
    2017-04-26 Svenska Coegi AB svarar Malin T
    Stort tack för din rekommendation Malin! Vi är super glada över att du rekommenderar oss!

• Aleksi P
    Aleksi P skrev om Svenska Coegi AB
    Bemötande i världsklass och gör det lilla extra för kunden! Seriösa och kompetenta inom IT och förenklar kundens vardag! Läs mer
    2017-04-26 Svenska Coegi AB svarar Aleksi P
    Med kunder som dessa har man aldrig en dålig dag! Stort tack för din rekommendation Aleksi, vi är stolta över att få kalla oss er leverantör!

• Jesper J
    Jesper J skrev om Svenska Coegi AB
    Har verkligen varit nöjd med bemötandet från Coegi. Väldigt proffsiga, kunniga och serviceminded. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer
    2017-04-26 Svenska Coegi AB svarar Jesper J
    Härligt att höra att våra ledord (Driven, Positiv och Professionell) lyser igenom och att du är nöjd med oss Jesper! Ord som detta gör verkligen vår dag! Tack!

• Camilla E
    Camilla E skrev om Svenska Coegi AB
    Coegi sköter hela driften av vår it miljö, dom har alltid ett proffsigt bemötande och jag vet att de håller vad de lovar.
    Jag är också trygg i att de gör allt för att hjälpa oss med att lösa akuta situationer som uppstår. Läs mer
    2017-04-26 Svenska Coegi AB svarar Camilla E
    Stort tack för din rekommendation Camilla! Rekommendationer som denna värmer alla våra medarbetare.
  • Janne G
    Janne G skrev om Svenska Coegi AB
    Ingen serviceanda, svårt att få reda på kostnader och tid för reparation. Inga goda rekommendationer. Sökte hjälp på annat håll. Läs mer
    2017-02-24 Svenska Coegi AB svarar Janne G
    Floorit AB finns inte längre. Oavsett detta samt att det var längesedan du kommenterade Floorit AB tycker vi att det bemötande du fått inte är OK! Om du fortfarande har frågor är du alltid välkommen att kontakta oss! De personer som arbetade hos oss framtill att vi fick nya ägare jobbar inte kvar. Vi på Svenska Coegi AB har nolltolerans mot dålig serviceanda. Vi älskar IT och Janne du är varmt välkommen att testa vår serviceanda!
  • Peter h
    Peter h skrev om Svenska Coegi AB
    Trots flera besök på grund av dålig, "ny" utrustning så bemöts man med tystnad och nonchalans. Kanske är vi för små för dessa? Läs mer
    2017-02-24 Svenska Coegi AB svarar Peter h
    Hej Peter,
    Floorit AB finns inte längre. Oavsett detta samt att det var längesedan du kommenterade Floorit AB tycker vi att det bemötande du fått inte är OK! Hos oss på Svenska Coegi AB kan man inte vara för liten eller för stor. Vi på Coegi älskar IT så att du som kund skall kunna älska annat. I och med föregående kommer även stort ansvar från oss att säkerställa att våra kunder kan just detta, älska annat. Att bemötas med tystnad och nonchalans är aldrig någonsin OK oavsett om det är från oss eller någon annan. Du liksom Janne G är varmt välkomna till oss, den personalen som fanns då ni kommenterade oss finns inte längre kvar och vi tar vår personals serviceanda på stort allvar. Hoppas att vi ses!

NORRA HAMNGATAN 18, 411 06 Göteborg