Svenska Coegi AB

Svenska Coegi AB

Coegi ingår i NDG Invest AB, ett privatägt bolag grundat utav medarbetare i Coegi. Coegi tillhandahåller IT-tjänster från redundanta datacenter i Göteborg och Stockholm eller via Microsofts datacenter (Azure). Läs gärna mer om våra tjänster på www.coegi.se. Utöver Coegis tjänstepaketering tillhandahåller bolaget även IT-konsultation så väl inom sitt egna tjänsteutbud som övriga inriktningar inom IT, försäljning av hårdvara samt uthyrning IT-utrustning för event.

Vi på Coegi har förmånen av flertalet partnerskap och dedikerade erfarna medarbetare med specialistkunskaper inom IT, som dagligen skapar nytta och värde för våra kunder. Ett av dessa partnerskap är med Microsoft där vi innehar guldpartner status. Microsoft är verksamma globalt och vi på Coegi verkar som nyckel för att verksamheter i Sverige skall kunna dra nytta av den kontinuerliga förändringen som sker i respektive verksamhets digitala resa. I digitaliseringsresan finns det flera aspekter att ta hänsyn till – säkerhet – mobilitet – nya generationer medarbetare – molnet. Gemensamt för samtliga är att vi med glädje stöttar samtliga i nuvarande som kommande utmaningar i den digitala resan.

Coegi består av IT-specialister med ett gemensamt driv, entusiasm och servicekänsla inför de tjänster och projekt vi levererar på daglig basis. Vår ambition är alltid att leverera det lilla extra som gör det möjligt att bli en aktiv del i värdeskapandet och förbättrandet av våra kunders verksamheter, istället för att bli en leverantör i mängden.

Som IT-partner till över 200 verksamheter är den gemensamma nämnaren många gånger förtroende. Vi på Coegi verkar och lever i förtroendebranschen där våra befintliga som framtida kunder måste kunna känna sig trygga i så väl vår kompetens som soliditet. Coegi har även tilldelats kreditbetyg AAA, ett betyg som endast tilldelas verksamheter vars nyckeltal är väsentligt över branschens genomsnitt. Coegi fanns för sina kunder igår, vi finns idag och vi kommer att finnas i framtiden.

Coegi är Västsveriges mest omtyckta IT-företag och har som målsättning att vara Sveriges mest omtyckta IT-företag. Vårt snittbetyg på reco.se är 4.7 av 5.0 (5.0 av 5.0 år 2019) och vi lovar att alltid göra vårt yttersta för att våra nya kunder skall bli precis lika nöjda och glada med oss som partner som våra befintliga kunder är.

Varmt välkomna till Sveriges enda serviceföretag inom IT-branschen – Vi älskar IT. Så du kan älska annat!

Läs vad 79 kunder tycker om Svenska Coegi AB 2

2021-04-21
    Amazingly good customer support. Very responsive, on the point, knowledgeable and efficient.
    What a recommendation! Thank you so much Sanja for your recommendation! Best Regards The empolyees a Coegi Svenska Coegi AB
    2021-04-16
    Vi har våran IT support via Coegi och de är alltid kunniga, proffsiga och mycket trevliga
    Det värmer hela gänget att läsa rekommendationer likt denna, även vi som inte jobbar med support :-) Stort tack för din rekommendation Jonas. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-03-26
    Coegi överträffade alla förväntningar gällande våra datorinköp.
    Vilken rekommendation att snart ta helg till! Stort tack Caspar för dina fina ord! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-01-13
    Vi upplever att det varit svårt att få svar kring vissa frågor gällande fakturor och där det från tid till annan blivit lite dålig stämning när vi bett om förtydliganden. Dessutom har det varit tillfällen där vi kommit fram till att vi haft en del aktiveringar som vi avslutat men som fortsatt att faktureras. I dessa avseenden har samarbetet fungerat sämre. Vi upplever att Coegi har en hög kompetens och bra produkter och där har vi inget att invända.
    Tack för din rekommendation Martin! All feedback är alltid bra feedback och här ser vi i ert fall att vi kan sköta det administrativa bättre! Då vi inte vet exakt vilken av våra kunder du representerar ber vi dig att maila till antingen support@coegi.se eller info@coegi.se så säkerställer vi skyndsamt att det administrativa hamnar på banan! Det ligger även i vår plan framöver att helt automatisera de administrativa processerna för att minska risken för mänskliga fel! Riktigt glada är vi för ditt lovord kring vår kompetens och våra tjänster, det är ju detta vi brinner för! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-01-11
    Som vår nya IT-partner har Coegi bemött oss både proffsigt och personligt och varit mycket lyhörda för våra behov.
    Det värmer att få rekommendationer likt denna! Stort tack för din rekommendation Astrid. Vi från Coegi fortsätter att alltid göra vårt bästa för framtida som nuvarande kunder. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-01-11
    Vi har sedan ett tag tillbaka haft Coegi som IT-partner och har ett utmärkt samarbete både kring mer traditionell IT som O365 etc, men även kring produktionsdriftmiljöer i Azure etc. De är snabba, enkla att ha att göra med och kunniga inom sitt område.
    Finns inget bättre sätt att starta dagen med än en energiboost som denna! Roligt för oss att läsa när våra kunder lyfter variationen i vår leverans och att man är nöjd med oss. Stort tack för din rekommendation Markus! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-01-09
    Korrekt bemötande, man känner sig väl omhändertagen som kund.
    Det var inga problem att lösa i samband med min leverans. Kan känna att datorköpet blev lite dyrt jämfört om jag gjort inköpet själv.
    Tack för din fina rekommendation Eva! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-01-07
    Folkteatern har mycket kontakt med Coegi och haft mycket stöd av dem inte minst under pandemin som ställt stora krav på att vara digitala.

Förväntningarna är/var att få det stöd vi behöver av dem. De har all kunskap, vi har väldigt lite och är väldigt analoga. Coegi har varit fantastiska. Vi har fått snabba svar, ett bra bemötande och åtgärder fixade väldigt snabbt.
    Stort tack för din rekommendation Lotta! Pandemin har verkligen varit en utmaning för många verksamheter där kravet på att snabbt ställa om och anpassa sig efter en digital nutid har varit utmanande på många sätt. Ni har gjort det galant och vårt samarbete fortsätter med glädje! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-01-07
    Snabba på att återkoppla, tydliga och kunniga. Coegi har även ett ett bra nätverk omkring sig där de kan tipsa oss som kund om expertis eller tjänster för olika behov och projekt.
    Stort tack för din fina rekommendation Mattias! Extra kul är det även att läsa att du är nöjd med vårt nätverk av samarbetspartners. Många gånger kan det krävas flera kockar för att skapa magin (även om det alltid finns en som håller det samman). Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2021-01-07
    Har Coegi AB som leverantör och har genom deras tjänster och deras produkter fått snabb service och bra produkter till ett bra pris.
    Företaget känns uppriktiga och seriösa samt vill arbete långsitigt.
    Vilken härlig rekommendation att starta det nya året med! Stort tack för din rekommendation Niclas, denna kommer att bära oss genom 2021 och framåt! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2020-03-22
    Proffsiga, vänliga , super kompetenta och alltid snabba:-)
    Stort tack för din fina rekommendation Ivana! Känns härligt att börja nästa vecka stärkta av så fina ord. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2020-03-20
    Lyhörda och professionella, framför allt tjänstvilliga utan att taxametern går på.
    Vilken härlig rekommendation i rådande tider! Stort tack Jakob!!! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2020-03-05
    Kompetenta, alerta och bra rådgivare
    Stort tack för din rekommendation Ellinor! Alla blir riktigt stolta över att läsa de fina orden du skrivit om oss. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    Ny IT infrastruktur servermiljö

Coegi har ett trevligt och professionellt bemötande och samt förståelse för mina önskemål.
    Samarbetet har fungerat mycket bra förändringar har hanteras snabb och smidigt.
    Stort tack för din rekommendation Kenneth! Samtliga medarbetare på kontoret och utanför sträcker lite extra på sig efter detta. Stolta över att få kalla oss er IT-partner! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2020-02-28
    Fantastisk service. Fick en grym guidning om vad jag behövde. allt satt perfekt uppställt när jag kom tillbaka till kontoret.
    Finns nog ingen som blir så glada som oss när vi läser rekommendationer likt denna! Stort tack för din rekommendation Marcus, det glädjer oss verkligen att höra att vi leverera service på den nivån vi vill. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2020-02-28
    Vi köper ett flertal saker av Coegi. Support, datorer m.m. och kunde inte vara nöjdare. De är verkligen en hejjare på IT.
    Att läsa rekommendationer likt denna gör att alla på kontoret skiner upp! Stort tack för din rekommendation Patrik! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    * Dator
    * Proffsigt och trevligt bemötande
    * Leverans och konfigurering av dator sköttes väldigt bra.
    * Som helhet levererar Coegi ett gediget och proffsigt intryck.
    Snyggt, prydligt och precis som det skall vara! Stort tack för din rekommendation Torbjörn! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    Vänliga hjälpsamma hög servicekänsla
    Vilken härlig rekommendation att avsluta arbetsdagen på! Stort tack för din rekommendation Anna! Svenska Coegi AB
    2020-02-28
    Mailstöd, hjälp med bärbar dator, stationär dator, Dropbox mellan dessa två, m.m.
    Stort tack för din rekommendation Anna! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2020-02-28
    Man får alltid utmärkt hjälp och ett proffsigt bemötande oavsett om det gäller support eller beställning.
    Solen lyser, det är fredag och här landar en alldeles underbar rekommendation! Stort tack Anette för din fina rekommendation! Vi blir så väl glada som stolta över att läsa att vi ger en bra service till våra kunder. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2020-02-17
    Har genom Säljpoolen och Intenso Teknikrekrytering avtal för vår IT-drift med COEGI. Vi har ett fint samarbete där vi i god dialog löser IT relaterade utmaningar, utveckling och driftsäkerhetsfrågor som är aktuella för vår verksamhet. De har en god tillgänglighet och bra kundservice! Jag kan varmt rekommendera COEGI!
    Vi bockar och bugar för din fina rekommendation Mattias! Vi blir extra glada och stolta över att läsa om vår fina och konstruktiva relation. En rekommendation likt denna göra att samtliga kämpar extra! Svenska Coegi AB
    2019-05-07
    Vårt bolag la över alla våra microsoft konton hos Coegi. jag har jobbat med dem förut på Bagaren och kocken där de driver all IT men ett bra resultat.

Min upplevelse med Coegi är att de är flexibla och lösnings orienterade. Man får alltid ett trevligt och professionellt bemötande samtidigt som företaget har en skön inställning.
    Stort tack för din rekommendation Martin! Alltid härligt att medarbetare hos våra kunder växer med oss även om de söker nya utmaningar, gör oss extra stolta! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2019-04-09
    Hög kompetens, hjälpsamma och alltid trevliga!
    Reagerar snabbt och levererar hög service.
    Stort tack för din rekommendation Ramtin och vilket sätt att inleda dagen på! Samtliga medarbetare inne på kontoret applåderade när de fick rekommendationen uppläst för sig. Riktigt kul att läsa att vi tickar samtliga boxar kring så som vi vill upplevas för befintliga som nya kunder! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2019-03-28
    Coegi är ett företag som vill det bästa för dig.

Har jobbat med Coegi ett tag nu och kan bara säga positiva saker om dem. Personlig service som aldrig för och kunnighet så det räcker och blir över. Har hjälpt mig med alla mina frågor eller så har vi tillsammans löst problemet. Har alltid varit roligt att ha dem över och prata om framtida lösningar på problem.

Kan inte göra något annat en ett ge dem hösta betyg och rekommenderar de starkt :)
    //Tim
    Vilket sätt att starta dagen på med en rekommendation likt denna! Stort tack för din rekommendation Timothy! Gör oss extra glada att läsa att vi lever upp till våra hårt ställda krav om att alltid leverera service till våra kunder. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2019-03-26
    Gänget på Coegi har med en outtröttligt energi och positivitet bistått oss i såväl en stor kontorsflytt som i det löpande operativa IT-arbetet därefter. Allt ifrån mindre projekt till stora installationer löser dem smidigt - alltid med högt engagemang och professionalism. Man märker att teamet gillar sitt jobb, sina kunder och varandra och det är ett nöje att ha dem på plats. Fem av fem!
    Vilken rekommendation Poyan! Vi blir mållösa och stolta över få så fina rekommendationer av våra kunder. Omdömen likt detta får oss att varje dag ge det lilla extra i varje kontakt med så väl kunder som blivande kunder. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • Philip B
    2019-03-07
    Gänget på Coegi är otroligt hjälpsamma, snabba i återkopplingar och lösningsorienterade utifrån våra behov. Även som uppskattat bollplank i allt vad gäller IT-relaterade frågor genom genom sin expertis och kunskap!
    Stort tack för din rekommendation Philip! Riktigt roligt att läsa att det vi beskriver dagligen för nya kunder även bekräftas av befintliga kunder. Rekommendationer likt denna får oss att kämpa extra hårt! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • 2019-03-07
    Grymt bra service, ställer alltid upp.
    Vi tackar och bockar som ödmjukast för din fina rekommendation Carl-Magnus! Så kul att läsa att det vår servicegrad som lyfts upp - det gör att samtliga på kontoret eller ute på språng sträcker lite extra på sig. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • 2019-03-04
    Vi vill varmt rekommendera Coegi. Ni är verkligen professionella mot oss kunder och är mycket snabba på att återkoppla och hjälpa oss vid problem !
    Stort tack för rekommendationen Lotta! Att läsa rekommendationer likt denna gör samtliga medarbetare extra stolta och är ett kvitto på att det vi varje dag kämpar för - att leverera service - verkligen ger resultat! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • 2019-02-27
    Jättenöjd. Snabb återkoppling och uppföljning.
    Stort tack för din rekommendation Janne! Samtliga medarbetare sträcker lite extra på sig idag när vi får så fina ord skrivna om oss. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • Robin K
    2019-02-09
    Ohyggligt snabb respons på min förfrågan kring hyrmöjligheter av div hårdvara. Drygt ett dygn efter överenskommelse så var Johan från Coegi på plats med den iögonfallande MINI-bilen för leverans. Stort tack för bra och snabb service.
    Härligt att du är så nöjd Robin! Vi gör alltid vårt bästa för att överträffa våra kunders förväntningar på våra produkter och tjänster. Med en femma som betyg startar vi nästa vecka flygande! Mvh Medarbetarna på Coegi och Johan lite extra ? Svenska Coegi AB
  • Hans R
    2019-02-07
    Coegi hjälpte oss med byte till Office 365 och allt fungerade som förväntat. Perfekt! Rekommenderas.
    Jublet på vårt kontor når oanade höjder varje gång vi får så fina betyg av våra kunder! Stort tack för din rekommendation Hans! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-09-28
    Vi är mycket nöjda med Coegi. Ett seriöst företag som både är professionellt och lyhörda när vi behöver deras hjälp! Stark rekommendation!
    Stort tack för din rekommendation Marcus! Leendet på kontoret spred sig som en löpeld när vi läser så fina ord om oss och vår verksamhet. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-07-11
    Nätverk till större evenemang.
    Trevliga och lösningsorienterade
    Stort tack för din rekommendation Patrik! Vi sträcker lite extra på oss önskar dig en glad sommar! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-04-12
    Coegi levererar produkter o tjänster med ett stort engagemang.
    Kan varmt rekommendera Coegi som it leverantör.
    Stort tack för din rekommendation Anders! Alltid lika roligt att läsa att våra kunder uppfattar som engagerade. Det är ju det man skall vara i sina kunder! Med vänlig hälsning Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • Per B
    2018-04-12
    Samarbete under Offshore projekt under ett flertal år där levererans av datautrustning och service gjordes till stor belåtenhet
    Stort tack för din rekommendation Per! Alltid lika härligt med återkommande nöjda kunder som dessutom erbjuder projekt som verkligen är utmanande! Med vänlig hälsning Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-04-12
    Mitt samarbete med Svenska Coegi AB har bara varit positivt. Känslan är att man lägger ner mycket arbete på att göra sitt bästa i varje liten del. Man känner stolthet i att leverera bra produkter och tjänster. Under det stora evenemang jag beställde tjänster till kände jag fullt förtroende då de löste inte bara sina leveranser utan också kände ansvar för att hjälpa till utanför sitt ansvarsområde. Jag kan varmt rekommendera Svenska Coegi AB som helhetsleverantör inom IT.
    Stort tack för din rekommendation Mikaela! När vi läser rekommendationer som denna finns det knappt ett tort öga på vårt kontor! Vi känner en enorm stolthet när kunder lämnar rekommendationer likt denna om oss. Stort tack! Med vänlig hälsning Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-04-12
    Min upplevelse av Svenska Coegi AB är genom Försäljningschefen Patrik. Han definierar engagemang, professionalitet och problemlösning. Min kontakt med Coegi har därmed bara varit positiv samt effektiv!
    Stort tack för din rekommendation Damon! Vår medarbetare Patrik sträcker lite extra på sig vid sin kontorsplats just nu :-) Med vänlig hälsning Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • Catarina M
    2018-04-12
    Jag har haft mycket med Coegi att göra genom åren och de levererar alltid över mina förväntningar! Mina starkaste rekommendationer om ni är på jakt efter en IT-leverantör!
    Stort tack för din rekommendation Catarina! Det glädjer oss samtliga enormt mycket att du är nöjd och rekommenderar vår leverans! Med vänliga hälsningar Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-04-12
    Coegi ger en professionell sida mot kund och är snabb på återkoppling och hjälpsamma.
    Det gör att man kan känna sig trygg med Coegi som leverantör!
    Stort tack för din rekommendation Sanna! Alltid lika härligt att läsa rekommendationer som prickar in våra ledord. Vi tackar, bockar och lovar att vi alltid skall göra vårt bästa för våra kunder och samarbetspartners! Med vänlig hälsning Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
  • Jonathan L
    2018-04-12
    Jag har träffat Svenska Coegi AB först i egenskap att de blev min kund. Sen har det utvecklats till att jag fortsättningsvis köper It-relaterad utrustning av dem. Samt diskuterar hur vi ska kunna samarbeta mer mot gemensamma kunder.

Att vår relation har utvecklats enligt ovan visar på att Svenska Coegi AB är ett kompetent och bra företag. Från första början har Patrik och Coegi varit välkomnande och proffsiga. De har tydlig kommunikation och ambition.

Svenska Coegi AB lever upp till mina förväntningar med råge och jag litar fullt ut på deras förmåga att leverera enligt mina behov.
    Stort tack Jonathan för din rekommendation! Samtliga medarbetare känner extra yrkesstolthet när man läser din rekommendation. Det är precis så är vi vill vara! Med vänlig hälsning Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-04-12
    Bra service, proffsigt bemötande.
    Stort tack Anders för din rekommendation! En 5:a gör att alla på kontoret sträcker extra mycket på sig :-) Med vänlig hälsning Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-02-16
    Supertrevlig personal! Kan varmt rekommendera Coegi till alla bolag på jakt efter en pålitlig IT-leverantör!
    Stort tack för din rekommendation Niklas! Vilket sätt att avsluta veckan på, finns inget bättre! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2018-01-02
    Snabb respons och bra uppfyllning.
    Stort tack för din rekommendation Mickael! Känns härligt att starta det nya året med en stark 4:a. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2017-12-27
    Professionella och kompetenta. Alltid trevligt bemötande!
    Stort tack för din rekommendation Niklas! Blir så glada av att läsa att våra kunder alltid bemöts så som alla alltid skall bemötas! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2017-12-27
    Jag tycker att jag har fått utmärkt service av Svenska Coegi AB. De har varit snabba med att svara och har gjort sitt bästa för att hjälpa mig med att hitta rätt produkter.
    Stort tack för din rekommendation Sofia! Verkligen härligt att läsa att våra kunder är så nöjda med oss, det får oss att sträcka på oss lite extra. Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2017-12-25
    bra bemötande - hjälper alltid till när man har frågor- bra support
    Stort tack för din rekommendation Rosi! Alltid härligt att läsa att våra kunder är nöjda med vårt bemötande och med våra tjänster! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2017-12-19
    Bra service. Inga anmärkningar om den. Däremot så är Lenovos datorer av det sämre slaget rent funktionsmässigt
    Stort tack för din rekommendation Henrik! Tråkigt att höra att du inte är nöjd med Lenovo, kanske nästa dator får lov att bli en HP eller Dell. Precis som du skriver så skall datorn passa dig och dina behov! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2017-12-18
    Trevliga gubbar som kan sin grej gällande IT. Rekommenderas!
    Tack för din rekommendation Soran! Alltid härligt med bekräftelse inom det område som man är verksam inom. Hoppas att vi en dag inom snar framtid kan bli fler kvinnor i vår verksamhet, 50/50 är inte bara en vision hos oss, det är vårt mål! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2017-12-18
    Alltid hjälpsamma och enkla att ha att göra med, oavsett hur små eller stora frågor man kommer med.
    Stort tack för din rekommendation Emelie! Att få rekommendationer likt denna får samtliga medarbetare att sträcka lite extra på sig. Tänka sig att vi får förmånen att hjälpa medarbetare, verksamheter och organisationer med det som vi tycker är så himla kul. Få förunnat! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB
    2017-12-18
    Bra bemötande och snabb hjälp vid strul med datorer.

Har ett bra intryck!
    Stort tack för din rekommendation Petra! Vi håller med om att det är få saker som är värre än datorer som krånglar. Tur då att vår kunniga support finns till hands! Mvh Medarbetarna på Coegi Svenska Coegi AB