Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Svenska Dagbladets AB

Västra Järnvägsgatan 21, 111 64 Stockholm — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Svenska Dagbladets AB

• rane b
    rane b skrev om Svenska Dagbladets AB
    Detta gäller kundtjänsten på SVD. Tidningen i sig har bra reporter och redaktionsarbete. Jag bestämde mig att prenumerera på SVD så jag ringde till tidningen. En manlig person tog emot prenumerationen. Start skulle ske ett par dagar senare vilket även skedde. Jag ville ha tidningen på banköverföring månadsvis och frågade om han behövde kontouppgifter eller hur skulle man gå till väga. Han informerade mig att tidningen skulle skicka hem ett papper som man skulle fylla i. Efter en vecka kom i stället en faktura för två månader. Jag tog kontakt med kundtjänsten för att få en förklaring. Den kvinnliga kundtjänst personalen förklarade att "Posten" måste ha tappat bort det och att man inte kunde förändra betalningen. Jag hade lika gärna kunnat prata med en dum automatsvarare. Vilka korkade svar man får! Vad är det då för vits att ha olika betalningsalternativ och personal som ska sköta sånt här.
    (Varför inte komma överens med kunder om månadsbetalning och sedan skicka ut betalning för helårsprenumeration och säga att tyvärr vi kan inte ändra på det, om det är så affärer sköts?)
    Märkligast i sammanhanget var att fakturan var ställd en dag senare när jag fick förta tidningen. Med andra ord det var ingen tanke från hans sida att skicka något brev för man hade aldrig hunnit svara på det.
    Läste vidare på SVD sida att man kunde reklamera via mail och de skulle svara inom två dygn. Efter flera dagar har inget svar kommit.
    Riktigt dåligt av SVD. Dessa problem hade jag aldrig när jag hade DN och ändå har jag varit deras kund från och till många år.
    Man får ett intryck att de i kundtjänsten inte tar sitt arbete på allvar utan mer som en sandlåda. Kanske dags att söka annat jobb. Det här är inte kundservice, långt ifrån. Fy på er. En som är besviken på folk som pratar med kluven tunga. Läs mer

Bästa övriga företagen i Stockholm:

Linn A Linn A tycker:
“Snabb hjälp och trevligt bemöt...” Läs mer

Drottninggatan 81a, 11160, Stockholm