Svenska Granar

Svenska Granar

• BadgeFourYears
4.2

Svenska granar säljer klassiska julgranar och julpynt med hemleverans direkt till dörren. Med ett samarbete med sveriges största julgransodlare kan vi garantera äkta svenska julgranar av hög kvalitet till våra kunder. Vår samarbetspartner Gunnar Göthner har odlat julgranar i Skåne sedan 1982 och har stor passion för hantverket....

241 omdömen om Svenska Granar

Sedan starten hos Reco 2021

Tada D
Skrev om Svenska Granar

Jätte fin gran och smidig och prisvärd leverans!

Helen S
Skrev om Svenska Granar

Fantastiskt fin gran och punktlig leverans! Idag är det 12 Jan (snart tjugonde dag Knut) och granen är fortfarande fantastiskt fin. Knappt ett barr på golvet. Kommer bli svårt att kasta ut den.

Christina H
Skrev om Svenska Granar

Mycket bra erfarenhet av er. Mitt första köp men lär hända igen. - Leverans i tid av 2 hjälpsamma män som bar in granen till lägenhetsdörren - Fick den gran jag hade beställt, den var i fint skick och har inte börjat barra ännu fast jag har haft den i ca 4 veckor, (rödgran som ibland kan barra rätt snabbt). - Pris i linje med andra så inga konstigheter där.

Caroline E
Skrev om Svenska Granar

Leveransen var det inget fel på men är dock fruktansvärt besviken på varan. Beställde samma storlek på gran ifjol och fick en tät och tung gran. I år fick jag en "piprensare" där inte ens hälften av dekorationerna fick plats. Väldigt lite vara för stora pengar. Kommer troligen inte att återvända som kund. Tyvärr för det är smidigt att få granen hemlevererad men då måste den uppfylla ens förväntningar. Mvh C Ekegren

Emilia E
Skrev om Svenska Granar

Supersmidigt att beställa en gran, snabb leverans trots kort varsel! Granen var superfin, tät och exakt vad jag ville ha!

Felicia M
Skrev om Svenska Granar

Finaste granen jag har sett, så glad för den ❤️

Ola O
Skrev om Svenska Granar

Jättefin gran bra service. Beställd 21:a, levererad 23:e.

Halil J
Skrev om Svenska Granar

Beställde en kungsgran men fick inte den bästa direkt. Toppen av granen var nästan naken.

Lena R
Skrev om Svenska Granar

Superbra! Snabb leverans av praktfull och prisvärd gran. Hade inte kunnat välja ut en vackrare själv.

Ewa B
Skrev om Svenska Granar

Väldigt enkelt att beställa och snabb service

Pekka H
Skrev om Svenska Granar

Enkelt, smidigt och effektivt! Dessutom en riktigt snygg julgran!

Camilla U
Skrev om Svenska Granar

Vi köpte en Kungsgran och var lite oroliga första dygnet då vi upplevde att den barrade mycket mot vad vi är vana att just kungsgran gör.Men den är fin och slutade barra i den takten.Vi är nöjda med vår gran🎄.

Anne D

Smidigt och leverans enligt ÖK

Jaunius E
Skrev om Svenska Granar

Leverans var till trottoaren men jag hade för mig att granen skulle lämnas vid lägenhets dörren. Granen själv var lite trött också.

Ilze V

Snabb, kvalitativ, effektiv leverans

Yvonne L
Skrev om Svenska Granar

Enkelt att köpa på nätet. Första gången, inga förväntningar. Enkelt och smidigt

Michelle M
Skrev om Svenska Granar

Otroligt fin grann och snabb leverans , inget att klaga på

Anna S
Skrev om Svenska Granar

Vackraste granen som håller länge och smidig snabb leverans!

Maarit S
Skrev om Svenska Granar

Beställde Julgra som var super fin och barrade inte!

Annika H
Skrev om Svenska Granar

Det var enkelt att välja vara och att betala. Websidan var lättnavigerad och tydlig. Det här var första gången jag köpte julgran på nätet och jag hade inte några större förväntningar. Ändå blev jag väldigt glad över att allt fungerade som planerat (bortsett från att granen levererades flera timmar innan mailet om att granen snart skulle levereras och det kan man knappast vara missnöjd med). Mycket fin gran som en vecka senare knappt barrar någonting. Jag är nöjd och kommer troligen att handla av er nästa år också.

Catarina B
Skrev om Svenska Granar

Vi hade beställt en rödgran av högsta höjd 3 plus meter. Vi fick en silvergran modell mindre som barrade på en gång. Handlade av er förra året och var supernöjd då. Jag har betalt men egentligen borde jag reklamerat men orkade inte mitt i julstöket. Vore klädsamt med någon kompensation Mvh Catarina Berggren Frans Mobergs 2 13239 Saltsjö Boo

Jenny W
Skrev om Svenska Granar

Kom fram punktligt. Jättefin gran!

Nina N
Skrev om Svenska Granar

Fick aldrig min gran 🥲 ficj återbetalt så det var ju bra. Verkade vara en smidig tjänst om det hade fungerat

Linda D
Skrev om Svenska Granar

Hade en klump i magen vid min sena beställning. Visade sig vara en av de finaste granarna vi haft. Tack.

Ann-Catherine M
Skrev om Svenska Granar

1. Det var otydligt om hur betalning kunde ske. Det verkade som om man var tvungen att antingen betala med Swish (som jag varken har eller kan tänka mig skaffa), eller kanske kontant, vilket jag i och försig kunde tänka mig. Först efter att man klickat på Klarna fanns möjlighet att betala med debetkort. Jag har inget förtroende för Klarna... 2. Jag beställde min gran för leverans på kvällen, eftersom dagleverans var från 08.00. Så tidigt vill jag inte gå upp... Granen kom 13.30. Detvarju helt OK.. Jag började undra om jag...

Susanna W
Skrev om Svenska Granar

Fick en jättefin gran, men tyvärr var den ju död. Drack nästan ingenting första dygnet, sedan inte alls. Om det har med nytt snitt och/eller temperaturskillnader att göra får Svenska granar fixa det. Som äldre/sjuk/ensamstående och ev. boendes i lägenhet finns det inget att göra åt det. Svenska granar bör leverera en gran som har chans att överleva inomhus.

Johan H
Skrev om Svenska Granar

Älskade granen och granfoten, värt varenda krona. Dessutom väldigt smidigt med leveransen. Önskar att hämtning av gran inte var så dyrt, annars hade jag valt det som tillval.

Michaela D
Skrev om Svenska Granar

The only minus was, I could see on the map theyre on the way to my house just 15 minutes beforehand. Cant make any plans, just wait home all day, but they dropped the tree in front of the door, so everything good.

Sofia N
Skrev om Svenska Granar

Fin gran, effektiv leverans! Rekommenderas.

Karl S
Skrev om Svenska Granar

Perfekt gran och snabb smidig leverans

Heléne S
Skrev om Svenska Granar

Fin gran. Leverans med kort varsel. Mycket bekvämt.

Iréne G
Skrev om Svenska Granar

Lätt att beställa, lätt att välja när den skulle komma. Mycket trevlig person som delade ut granen. Men jag tror inte att den var så nyhuggen. Den ville inte dricka ordentligt när jag tog in den och jag misstänker att den kommer att barra ordentligt om några dagar.

Olle H
Skrev om Svenska Granar

Jag är väldigt kräsen med mina julgranar och var ytterst tveksam till att köpa en osedd online, men hade i år inget alternativ. Granen, en kungsgran, har helt klart motsvarat både förväntningar och förhoppningar. Den höll utlovad höjd, hade en snygg form och var hyggligt färsk - den har druckit minst 10 liter vatten - och ser spänstig och grön ut. Klart prisvärt sett till leverans till dörren, 5/5 🎄

Brf P

Enkelt. Bra service och leverans

Wacab A
Skrev om Svenska Granar

Funkade bra, prisvärt. Kommer nog köpa nästa år igen.

Louise F
Skrev om Svenska Granar

Leverantören förstod inte adressen utan åkte till Ica ngr kvarter bort, tyckte jag kunde hämta den där. Då går man förbi mitt vanliga granställe. Kändes så onödigt allting. Då kunde jag lika gärna köpt den där. Vilket jag borde. Där har de jättefina granar. Min var tunn, stammen inte knivad/huggen på väldigt länge så den barrade dag 2 och var grågrön i färgen. Luktar ingenting (rödgran vilket jag ville ha). Har inte ens brytt mig om att fixa ljusslingan i den för jag är så besviken på den. Ett uselt köp. Som jag aldrig kommer göra om.

Petter W
Skrev om Svenska Granar

Granen vi beställde var betydligt större än den vi beställt. Vi beställde 120 cm hög och fick ca 200 cm. Men granen är fin och leveransen var utan besvär.

Christina S
Skrev om Svenska Granar

Toppen med hemleverans av vår kungsgran. Perfekt storlek både avseende höjd och bredd.

Hans B
Skrev om Svenska Granar

Fin gran som kom på tid trots busväder.

Ilona K
Skrev om Svenska Granar

Jag skulle önska att Svenska granar även tog hand om returen! Dvs hämtade granen när den barrat klart! Annars enbart gott att säga om Svenska granar!

Sanna H
Skrev om Svenska Granar

Toppen! Snabb leverans och jättefin kungsgran!

Krystyna S
Skrev om Svenska Granar

Jätte fint gran och snabb leverans

Camilla H
Skrev om Svenska Granar

Smidigt och enkelt. Fungerar utmärkt.

Martin E
Skrev om Svenska Granar

Enkelt att beställa och leveransen fungerade perfekt. Sen var även granen otroligt fin och passade min smak perfekt.

Julia A
Skrev om Svenska Granar

En fluffigare kungsgran har jag aldrig sett. Så fin!

Christina A
Skrev om Svenska Granar

Oklarheter kring leveranser fick vänta många timmar. Granarna började tyvärr barra inom några dagar. Köper definitivt inte igen från dem.

Elin B
Skrev om Svenska Granar

Granar av mycket bra kvalitet, smidigt med hemleverans

Elisabeth S
Skrev om Svenska Granar

Granen levererades enligt överenskommelse.

Helén P
Skrev om Svenska Granar

Enkelt att beställa, bra koll på leveransen och jättefin gran

Maria E
Skrev om Svenska Granar

Enkelt och smidigt. Leveransen funkade superbra. Granen är superfin.