Svenska Granar

Svenska Granar

Svenska granar säljer klassiska julgranar och julpynt med hemleverans direkt till dörren. Med ett samarbete med sveriges största julgransodlare kan vi garantera äkta svenska julgranar av hög kvalitet till våra kunder. Vår samarbetspartner Gunnar Göthner har odlat julgranar i Skåne sedan 1982 och har stor passion för hantverket.

Vi säljer både klassiska rödgranar och fina vackra kungsgranar, i flera olika längder. Vilken julgran föredrar du?

In och beställ din favoritgran idag på svenskagranar.se.

120 omdömen om Svenska Granar

Sedan starten hos Reco 2021
    2023-01-24 Verifierad kund
    Fin gran. Aldrig haft så fin och välformad gran tidigare. Bara positivt!
    2023-01-14 Verifierad kund
    Bra service med leverans och hämtning. Snygg gran som tyvärr barrade relativt fort.
    2023-01-11 Verifierad kund
    De levererade granen i Lund området.

Hade betalt för att de ska hämta granen med. De kom aldrig och hämtade granen, trots jag mailat ett antal gånger. De svarade först att de fixar det. Sedan slutade de svara.

Väldigt dåligt, blev lurad av företaget. Betalde för en tjänst de inte utförde.
    Aldrig mer svenska granar
    2023-01-03 Verifierad kund
    Granen kom snabbt. Den var ovanligt fin och har stått bra utan att barra. Vi är helnöjda.
    2023-01-03 Verifierad kund
    En sån vacker gran
    O den barrrar inte alls
    2023-01-02 Verifierad kund
    Allt funkade perfekt! Vilken fin gran!
    2023-01-01 Verifierad kund
    Bra på alla sätt förutom en gran som barrat så in i helsike. En snygg Kungsgran som druckit sitt vatten men fy sjutton vad den barrar…..
    Hej Gunilla, tack för att du valt att handla din gran hos oss. Granar är levande ting, och tyvärr barrar de olika beroende på hur man sköter om dessa. Tack för att du tog dig tiden att lämna en ett omdöme. Svenska Granar
    2022-12-29 Verifierad kund
    Enkelt och snabbt till bra pris. Helnöjd.
    2022-12-29 Verifierad kund
    smidig leverans trots sista minuten, och fin gran, mycket nöjd
    2022-12-29 Verifierad kund
    Bra info om tid. Var inte hemma vid leveransen men är nöjd med granen
    2022-12-29 Verifierad kund
    Delivery was excellent - fast, without aby problem. Christmas tree is looking fantastic! The tree is healthy, in a good shape. Nothing to complain about :)
    2022-12-28 Verifierad kund
    Jag köpte en underbar Kungsgrann som levererades inom 24 timmar. Utmärkt grann och service vid leverans! Är väldigt nöjd!
    2022-12-28 Verifierad kund
    Snabbt, smidigt och MYCKET vacker gran!
    Mkt bra service när jag ringde om att granen var för lång, ca 20 cm

Men, den var väldigt mkt för lång och den barrar mer än jag förväntade mig
    2022-12-28 Verifierad kund
    Snygg gran och bra med levering och avhämtning
  • Kristina L
    2022-12-28 Verifierad kund
    Jag fick en jättestor och fin julgran! Leveransen gick väldigt bra och jag är nöjd med mitt köp!
    2022-12-28 Verifierad kund
    Enkelt att beställa, levererades till dörren dessutom en superfin gran. Vi är helnöjda!
    2022-12-27 Verifierad kund
    Snabb leverans, fin gran!
    Återkommer nästa år.
    2022-12-27 Verifierad kund
    Smidig och snabb leverans av gran som var riktigt fin och höll bra kvalitet
    2022-12-27 Verifierad kund
    Min leverans uteblev och mitt sms nr flr ordern fungerade inte. Kontaktade leverantören vid 20 på kvällen o fik sbmvar mycket snabbt o de förklarade vad som råkat ske och löste en ny leverans till dagen efter. Mycket nöjd med snabb återkoppling och leverans.
  • Payam C
    2022-12-27 Verifierad kund
    Fin gran, kom till dörren tidigare än jag trodde, väldigt smidigt!
    2022-12-27 Verifierad kund
    Mycket bra, jättefin gran och snabb och smidig leverans.
    Detta gör vi om nästa år
    Tack!
    2022-12-27 Verifierad kund
    Beställde rödgran den 22a och den levererades redan dagen därpå, I tid att klä den tiil jul, kanon!
    2022-12-27 Verifierad kund
    Fick den vackraste granen vi kunde önska oss! Så nöjda!
    2022-12-27 Verifierad kund
    Jag har beställt kungsgranar förut men första gången härifrån. Måste säga att det här var den finaste granen vi fått! Tät och fin kungsgran, en riktig ”disneygran”.
    Kommer beställa nästa år från svenskagranar
    Mycket bra bemötande.
    Nyfiken på tjänsten.
    Mycket fin gran
    2022-12-27 Verifierad kund
    Fin gran, smidig hemleverans. Inget att klaga på!
    2022-12-27 Verifierad kund
    Köpte en kungsgran och leverans enligt vad man lovat och jag är jättenöjd med granen.
    2022-12-27 Verifierad kund
    Bra bemött. Leverans i tid. Röd gran, doftar gran. Lite väl hängande grenar nertill från början. Bra och jämn storlek.
    2022-12-26 Verifierad kund
    Snabb leverans och den snyggaste kungsgranen nånsin!
  • ROSE-MARIE B
    2022-12-26 Verifierad kund
    Tummen upp, jättefin tät gran!❤️
    Barrade tyvärr väldigt mycket så fick kasta den redan den 26:e
    Hej Sara, tråkigt att du fick en dålig upplevelse med oss. Granar är levande ting och man behöver sköta om granen på ett visst sätt för att det ska hålla så länge som möjligt. Tex ska man inte placera det nära element, såga ett snitt vid foten och vattna rikligt hela tiden. Oavsett hur du skött om din gran så har du en nöjd-kunds garanti som du alltid kan nyttja för att få en ny gran kostnadsfritt om du är missnöjd. Tack för att du valde att ta din tid att lämna ett omdöme. Svenska Granar
    2022-12-26 Verifierad kund
    Fin gran,dricker mycket vatten,gott tecken🙏🏼
    2022-12-26 Verifierad kund
    Jättebesviken eftersom jag betalat för en högre gran. Granen är 1,30 sen är det en lång pinne som är ca 50cm så den är ju en liten gran. Verkligen inte 1.70-2.00 m.
    Hej Lotti, som vi kommunicerat ut så är alla granar olika i form och längd. Dock räknar vi alltid längden från topp till fot. Det är tråkigt att du råkat få en gran som inte är enligt dina förväntningar, men nästa gång kan du meddela oss direkt så kan vi försöka byta ut din gran kostnadsfritt. Tack för att du tog dig din tid att lämna ett omdöme. Svenska Granar
  • Städsällskapet
    2022-12-25 Verifierad kund
    Smidig service kom enlig ök
    Kan starkt rekommenderas
    God Jul
    2022-12-25 Verifierad kund
    Snabb återkoppling och bra trevlig kille som levererade granen! Vi är supernöjda med vår Kungsgran.
    2022-12-23 Verifierad kund
    Granen var extremt torr och barrig från dag ett, trots att den fick ett nytt snitt i foten och fick stå svalt innan vi tog in den. Vi kommer inte att köpa en gran härifrån igen.
    2022-12-22 Verifierad kund
    Det hade varit mycket bra att veta att granens fot inte var tillyxad. Jag hade aldrig klarat att fixa det om jag inte fått hjälp.
  • Mabeth F
    2022-12-21 Verifierad kund
    Leveransen var i tid, men trädet var inte vad jag förväntade mig, det var redan torrt bladen blir bruna på kanterna, jag förväntade mig iallafall ett grönt träd som inte ser ut som om det har varit där i många veckor.👎🏻
    2022-12-21 Verifierad kund
    Ni talar om er Nöjd kund-policy på er hemsida. Ni skriver att ni handplockar de allra bästa. Granen jag fick var inte ens medelbra.
    Jag är inte alls nöjd. Den gran jag fick var absolut inte värd de 784 kr som jag betalade för gran och frakt.

Har köpt många granar under åren och vet hur en julgran ska se ut.
    Er gran var inte huggen i en spets som jag alltid får när jag köper en gran på stan, Mariatorget i Stockholm t ex. Där huggs alltid en spets när man köper den så att granen får en färsk yta att dra upp vatten genom.
    Er gran började barra direkt.

Bristen på spets gör också att den var mycket svår att placera rakt i julgransfoten. Nu står granen där, men den lutar påtagligt.
    Själva granen var inte jämn utan hade ett stort parti på ena sidan som var tomt, inga grenar.

Så jag önskar en rimlig summa tillbaka. / Hälsningar, Betty Skawonius, Långholmsgatan 11, 11733 Stockholm.
    2022-12-21 Verifierad kund
    Snabb leverans, inget strul och jättefin gran. God Jul!
    2022-12-20 Verifierad kund
    Nöjd med allt från början till gran!
    Skönt få granen hem till dörren
    2022-12-20 Verifierad kund
    Hej, var hemma och kunde följa hur tranporten körde och kunde gå och handla när bilen var tillräckligt långt borta 🤠
    2022-12-20 Verifierad kund
    Smidig och bra leverans. Bra att kunna se på kartan.
    2022-12-20 Verifierad kund
    Grannarna säljs för 350kr i Svågertorp och de är 3 gånger så stora och tjockare dessutom o detta företaget har hjärta att sälja en som är 120cm inte 3m lång utan 120cm för ca 500kr!!! God jul till er o hoppas ni blir mätta med pengarna i år ;)

Trotts att man har tagit hand om trädet så håller på att dö så man fick nignings kvalité för de extra pengarna iaf ;)
    2022-12-20 Verifierad kund
    Mycket fin gran, som tagen ur en Disneyfilm.
    Snabb leverans dagen efter beställning.
  • Johan B
    2022-12-19 Verifierad kund
    Beställde på nätet fick snygg gran som levererades på utlovad tid. perfekt
  • Gunilla Å
    2022-12-19 Verifierad kund
    Granen är väldigt kort mem superfin😊 Tät och mörkgrön.Duktig på att dricka vatten också. Garntomtarna stortrivs i den. 😉 MVH Gunilla
    2022-12-19 Verifierad kund
    Kanonsnygga granar bägge två som jag fick hem. Älskar det enkla med hämtning av granen när julen är över:)
    2022-12-18 Verifierad kund
    En otroligt fin gran! Och bra service med snabba svar från kundtjänst