Svenska Granar

Svenska granar säljer klassiska julgranar och julpynt med hemleverans direkt till dörren. Med ett samarbete med sveriges största julgransodlare kan vi garantera äkta svenska julgranar av hög kvalitet till våra kunder. Vår samarbetspartner Gunnar Göthner har odlat julgranar i Skåne sedan 1982 och har stor passion för hantverket.

Vi säljer både klassiska rödgranar och fina vackra kungsgranar, i flera olika längder. Vilken julgran föredrar du?

In och beställ din favoritgran idag på svenskagranar.se.

Läs vad 47 kunder tycker om Svenska Granar 2

2022-01-06
    Vi beställde två granar, fick bara en. När vi påpekade det tog de på sig misstaget och skickade en till som kom sent på kvällen. Men det var en mindre granar än vad vi beställt ej 200- 230 cm. Vi har fått faktura för 2 stora granar...
    2022-01-03
    Vacker julgran, snabb och problemfri leverans.
    Ska beställa även till nästa jul!
    2021-12-27
    Snabbt och enkelt, särskilt när man blir sjuk precis före jul. Granen räddad.
    Hyfsat snygg, dock oerhört isig och mycket tyngre än angivet. Några mindre grenar brutna i transporten, syntes dock inte.
    En kungsgran enlig beställningen, bara precis minimi-lång...

Funkade, snabbt, smidigt att beställa, levererades enligt ök och ganska snygg - klart nöjd.
    2021-12-27
    Supersnabb leverans från ordern var lagd. Nöjd med granen. Bra pris och jättebra att man kunde beställa hemleverans för en rimlig penning.
    2021-12-27
    Vi har fåt väldigt fin julgran. Tack!
    2021-12-27
    Fin produkt, välfungerande leverans, inga anmärkningar.
    2021-12-26
    Vi är mycket, mycket nöjda. Granen var perfekt. Leveransen var punktlig och gjord med stor vänlighet. Högsta betyg på allt!
    2021-12-26
    En Röd Gran 170-200cm. En riktig Disney Gran. Vacker luktar jätte gott och mycket lite tappade barr. Hem körd till dörren. Toppen faktiskt suverän support. Absolut en kanon upplevelse. Tusen tack.
    2021-12-26
    Snabb leverans av julgran. Granen var fin.
    Fin gran levererad på tid. God Jul
    2021-12-25
    Vi misstänkte avmagrad gran, men istället kom bästa jämna täta vackra granen vi haft på
    År och dag. Levererad på trappen precis utanför dörren. Tack
    2021-12-25
    Fin gran, bra leverans , kommer använda dom igen
    2021-12-25
    Bra service och fina granar!
    Kan varmt rekommendera Svenska Granar
    2021-12-25
    Snabb service och generösa när toppen var av.
  • Ammis R
    2021-12-25
    Det var väldigt snabbt och smidigt både på hemsidan och leveransen MEN vi hade beställt en 230 cm gran fick en på 240 cm MEN toppen var ca 80 cm, så granen hade fler grenar upp till 160 cm och sen endast en lång topp. Det var inte en sån gran vi var ute efter. Vi kommer tyvärr inte handla av er igen.
  • Heidi Pyret G
    2021-12-25
    Mycket fin gran som levererades blixtsnabbt
    2021-12-25
    Snygg men barrade från början tråkigt nog
    2021-12-25
    Snabbt och smidigt. Kostnaden för frakt är rimlig och man slipper dammsuga barr i bilen ett halvår framöver. Kommer att köpa därifrån nästa år också!
    2021-12-25
    Snabb leverans och jättefin gran!
  • CARL F
    Lätt och bekvämt!
    Snabb och trevlig personal.
    2021-12-25
    Barrade mycket och kändes gammal
    2021-12-25
    Leverans av granen kom hem helt enligt överenskommelse och var av hög kvalitet. Enkelt och snabbt.
    2021-12-25
    Köpte gran av dem redan förra året och blev nöjd. Årets gran är något i minsta laget för det vi beställt men väldigt fin.
    Smidigt med hemleverans hem till dörren.

Pandemin och smidigheten gör priset acceptabelt.
  • Lars B
    2021-12-24
    Bra o fin kungsgran! Än så länge är det barr kvar! Sen skall den hämtas också, känns skönt
    2021-12-24
    Fungerade jättebra leverans samma kväll. Det enda var att de inte levererade till landet, kanske nästa år.
    2021-12-24
    Kanonupplevelse hela vägen! Svenska granar håller vad de lovar och överlevererar.
    2021-12-23
    Väldigt nöjd med vår gran och leveransen.
    2021-12-23
    Jättesmidigt och fin julgran. Supernöjd!
    2021-12-23
    Fin gran framburen till dörren i tid
    2021-12-23
    Köpte en Kungsgran. Höll leveranstiden och bra servoice!
    2021-12-23
    Fin Kungsgran levererad till dörren. Grankvistarna var jämt fördelade. Nästa år beställer jag en högre.
    Supersmidigt!
    Jag va lite orolig innan att beställa från nätet pga man inte helt vet utseendet på granen. Är van bil att peka ut en som jag tycker ser bra ut. Köpte en Kungsgatan och den var superfin!! 👍👍👍 och de hjälpte mig att bära in den 👍👍👍 är väldigt nöjd.
    2021-12-22
    Jag är nöjd med leveransen och kvaliten på granen
    2021-12-22
    Jag köpte en Kungsgran som var ca 2,5 m. Leverans och bemötande fungerade utmärkt. Är väldigt nöjd med utseendet på granen. Tyvärr har den redan börjat lukta illa och barra trots att vi vattnat den ordentligt.
    2021-12-22
    Bra bemötande. Bra leverans. Fin gran. Det enda negativa är att granen har barrat från första stund och eftersom jag beställde och fick granen redan mellan andra och tredje advent så är det inte bra när riktiga julaftonen kommer.
    mvh
    Judith Jäderberg
    2021-12-22
    Snabbt och enkelt via hemsida, inga problem, beställa datum och tid för leverans . Något dyr gran men verkar vara av bra kvalite.
    Snabb och smidig leverans. Väldigt fin gran 👍
    2021-12-15
    Trevlig chaufför som önskade god jul!
    2021-12-13
    Funkade som förväntat och fick en fin gran. Beställde 170-200cm, den jag fick var ca 200cm.
    2021-12-13
    It was first time and I'm glad that I ordered spruce here. Tack så mycket!
    2021-12-13
    Vi köpte en gran och en julgransfot. Granen var jättefin över förväntan. Även julgransfoten mycket bra och det var lätt att placera granen Bemötandet från Svenska Granar var helt korrekt fram till leveransen eftersom jag fick en gran som var lite för lång men det gav mig en ny fin gran utan att tveka så det är jag väldigt tacksam över.
    2021-12-13
    Blev illa bemött vid leveransen av en chaufför som tyvärr inte hade språkkunskaperna att förmedla var han var eller om han var på väg. Sedan var granen inte mycket att hurra för. Grenar på ena sidan och i princip kal på den andra. Beställde en som skulle vara mellan 170-200 och denna var under 170. Kan därför tyvärr ej rekommendera er.
    Hej Anna,

Stort tack för att du delar med dig av din upplevelse så att vi kan rätta till detta. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att det är något som inte gått rätt till här! Gällande leveransen är detta något vi ska ta vidare till vår logistikpartner och berätta att vi ej vill att den chauffören ska få ta sig an några mer leveranser.

Och gällande er gran kommer vi gärna och byter ut den då vi har en Nöjd-kund-garanti. Skicka oss ett mail på info@svenskagranar.se så hjälper vi er direkt!🌲🙏
    2021-12-07
    Toppentjänst och svinsnygg gran! Andra året jag använder deras tjänst och blivit lika överraskad över hur snygg granen är!
    2021-12-06
    Snabb och bra leverans, fin gran.
    2021-12-05
    Granen kom när det skulle. Tyvärr motsvarade den inte riktigt våra förväntningar då den var väldigt gles och inte speciellt snygg upptill.
    Köpte en Kungsgran
    2021-12-02
    Bemötandet från Svenska Granar var helt korrekt fram till leveransen. Hade hoppats få granen levererad till dörren som utlovats men fick hämta den i porten och själv ta den upp till 6:e våningen! (Hiss finns) Hade gett 5/5 om granen lämnats vid dörren! Hoppas den hämtas vid dörren!
    Hej Lena,
    Vi anlitar en tredjepart för våra leveranser som ska bära granen ända till dörren. Varför det ej blivit så i detta fall måste jag undersöka och ta reda på vilken chaufför det varit! Vi ursäktar oss för detta och försäkrar dig om att hämtningen kommer ske just utanför din dörr!🙌
  • Patrik L
    2021-12-02
    Fungerade bra, kom i tid och kundservice svarade väldigt snabbt.