Förebygg

Box 7006, 164 07 Kista — Visa karta

Med våra moderna säkerhetstjänster kan du känna dig tryggare i vardagen.
Vi på Förebygg är stolta över att kunna erbjuda några av de modernaste lösningarna inom brandsäkerhet samt ett av Sveriges mest omfattande ID-Skydd för privatpersoner och företag.

Att komma hem till en nedbrunnen bostad är det sista man vill - och din hemförsäkring kan ge dig ekonomisk trygghet, men dina sentimentala värden går förlorade för alltid.
Vår tjänst Förebygg Brand hjälper dig till en säkrare vardag genom sin unika patenterade uppbyggnad.
Med hjälp av den senaste tekniken behövs inga kabeldragningar eller installationskostnader och den unika modulen gör att du redan vid tidig rökutveckling får larm via SMS och strax därefter ett samtal från certifierad larmcentral, på så vis kan du nu förebygga en katastrof, även om du inte är hemma.

Är det bara Du som är Du?
ID-kapning är idag Sveriges vanligaste brott och brottsutvecklingen är lavinartad, en ID-kapning kan få allvarliga konsekvenser om man inte vet hur man ska hantera situationen och snabbt kan agera.
Med vår tjänst ID-Skydd Plus får du meddelande om någon försöker ändra uppgifter om dig eller bruka din identitet.
På så vis kan du snabbt upptäcka och förhindra att ett bedrägeri eskalerar.
Vår assistans & spärrlinje finns tillgängliga för dig dygnet runt, alla dagar på året - och vi jobbar med hjärtat tills du återfått din kreditstatus och blivit rentvått i alla instanser.
Vi ser till att bara Du är Du, och det kan du känna dig trygg med.

Välkommen till Förebygg - För säkerhetens skull
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:30-16:30
Fre: 09:30-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 175 kunder tycker om Förebygg

• 2020-01-19

Linda N skrev om Förebygg
    Brandlarm. Förebygg är mkt snabba med att ringa upp när larmet går vilket känns tryggt. Läs mer
  • BJÖRN B

2020-01-16

BJÖRN B skrev om Förebygg
    Jag blev uppringd av en jättejobbig säljare som försökte få mig att byta från det ID-skydd jag har idag till förebyggs. Det värsta var att han lovade en massa saker kring förebyggs ID-skydd som inte stämde samt att han sa en massa dåliga saker om det ID-skydd jag har idag som heller inte stämde. Jag tog ett samtal med mitt ID-skyddsbolag efter det för att kolla huruvida det stämde vad säljaren hade sagt. Och när jag pratade med dem insåg jag att det ID-skydd jag har idag har det klart bättre ID-skyddet jämfört med Förebygg. Så min rekommendation är att kolla med ett annat bolag som erbjuder både bevakning, assistans, rättskydd och ekonomisk ersättning först innan du bestämmer dig för Förebyggs ID-skydd. För det finns andra som erbjuder allt det till samma pris som förebygg tar. Det ID-skydd jag har idag är både billigare och bättre. (Jag får tyvärr inte nämna vilket det är här).

För det första är inte förebygg ett försäkringsbolag utan ett säkerhetsbolag. de kan bara hjälpa dig att inte bli skuldsatt osv, men de kan inte ge dig någon ekonomisk ersättning ifall du mot förmodan skulle bli skuldsatt vilket det ID-skydd jag har idag kan som klassar sig som ett försäkringsbolag. och en annan stark anledning att välja detta bolag jag har är att de tar hand om ditt fall oavsett var i världen ID-kaparen finns, och förebygg är begränsad till norden. och det är tyvärr vanligt att ID-kaparen sitter i ett annat land som inte förebygg täcker. Läs mer
  • 2020-01-15

Maria H skrev om Förebygg
    Snabbt och smidigt. Trevligt i informativt. Brandlarm o säkerhet avseende mobil o bankkort Läs mer
  • 2020-01-15

Git H skrev om Förebygg
    Funkar bra. God kundservice med omtanke. Vänlig personal. Väldigt snabba. Läs mer
  • Camilla M

2020-01-13

Camilla M skrev om Förebygg
    Jag köpte deras brandvarnare med uppkoppling till en larmtjänst.
    Företaget har varit trevligt i sitt bemötande.
    Jag ville få tag på en brandvarnare som larmade tidigt och en tjänst som ringer upp för att dels meddela om misstänkt brand för att kunna försäkra mig om att mina nära och kära är säkra när jag inte är hemma och detta lever dom verkligen upp till. Läs mer
  • 2020-01-11

Marie S skrev om Förebygg
    Det känns tryggt med er och att man blir uppringd i från sos när brandvarnaren går igång om man råkar ha på för hög värme på spisen, m.m.. Läs mer
  • 2020-01-09

JONATHAN F skrev om Förebygg
    Jag köpte bolagsbevakning för ungefär 7 månader sen och har fått användning för det flertals gånger,
    larmet kommer verkligen inom 2 minuter som dom sa och dom bestred alla fakturorna åt mig och hjälpte mig verkligen från start till slut. Vill verkligen tacka er med tanke på att mitt företag är mitt levebröd och hade jag inte haft denna tjänst så vet jag inte var jag hade varit idag, Rekommenderar starkt denna tjänst och företaget. Läs mer
  • 2020-01-09

ANDRÉ S skrev om Förebygg
    Jag har haft bolagsbevakning plus i en månad nu. Blev så bra bemött på telefon av en kille som ringde och fick verkligen en insikt av hur viktigt de är att skydda sig idag. Har fått larm varje gång mitt person nmr används, får mig att känna mig så trygg med denna tjänst! Rekommenderar detta företag bra bemötande och strålande tjänst. Läs mer
  • 2020-01-05

Jan F skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Jag har Id-skydd
    samt brandvarnare.
    Är mycket nöjd!
    Brandvarnaren är väl lite väl känslig räcker att man fiser så löser larmet ut!
    Man får bekräftelse på larmet och uppringning blixtsnabbt.... Bra! Läs mer
    2020-01-09 Förebygg svarar Jan F
    Hej Jan,

Tack för ditt roliga, och väldigt fina omdöme!

Vad härligt att du är nöjd med båda tjänsterna - hellre att den larmar en gång för mycket, än en gång för lite!

• 2019-12-15

Margita G skrev om Förebygg
    Brand larm med telefon tjänst. Blev bra bemött. Förväntningarna levde upp till det jag förväntat mig . Läs mer
    2020-01-09 Förebygg svarar Margita G
    Hej Margita,

Tack för ditt omdöme.

Vad bra att tjänsten lever upp till dina förväntningar - har du några frågor eller funderingar i framtiden så är du välkommen att höra av dig!

• 2019-12-12

Ann L skrev om Förebygg
    Står för vad de säger. Kollar att allt fungerar. Hoppas jag inte behöver använda deras tjänst!! Läs mer
    2019-12-13 Förebygg svarar Ann L
    Hej Ann,

Tack för ditt omdöme.

Förhoppningsvis blir du inte heller utsatt för något så besvärligt som en ID-kapning, med vår tjänst kan du vara säker på att du meddelas vid eventuella kreditförändringar och kan snabbt spärra dina uppgifter om så skulle behövas.

• ROBIN R

2019-12-07

ROBIN R skrev om Förebygg
    Då dom är oseriösa, och sedan påstår saker som ej är bekräftat så kan jag inte rekommendera dessa. Då dom jobbar med telefonförsäljning och själva inte har koll på företag eller person bor eller finns. Då undrar jag hur dom kan vara en "bevakningstjänst" Läs mer
    Magnus F gillar detta
  • 2019-12-06

Stefan B skrev om Förebygg
    Trevligt bemötande, gjorde en adressändring och aktiverade autogiro och både gick snabbt och smidigt Läs mer
    2019-12-13 Förebygg svarar Stefan B
    Hej Stefan,

Tack för ditt fina omdöme.

Vad bra att ni har aktiverat ett autogiro så att ni slipper fakturaavgiften varje månad.

• 2019-12-06

Marianne P skrev om Förebygg
    Det är mycket bra.bra hjälp får jag. Läs mer
    2019-12-13 Förebygg svarar Marianne P
    Hej Marianne,

Tack för ditt fina omdöme.

Vi är glada att du är nöjd med vår service och bemötandet du fått, skulle det dyka upp något du undrar över så är du varm välkommen att kontakta oss!

• 2019-12-05

Tommy L skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    Har köpt ett ID-SKYDDSPAKET, på vilket sätt jag blev bemött per mobilsamtal får nu tillhöra ett av dom bättre samtalen som jag har haft på liknande sätt. Viste väl inte riktigt var jag stod någonstans innan jag kom fram till "förebyggarna", men kan så här efteråt bara hoppas på att andra som tar/ kommer i kontakt med företaget blir/ får det positiva bemötande som jag fick👌👍. Förväntningarna var nog lite si och så då jag inte riktigt viste vad jag hade att vänta...men så här efteråt samtalet med "förebyggarna" så kan jag väl rekommendera detta företag i nuläget. Sammanfattningsvis; läs allt det som står ovan i text. Läs mer
    2019-12-13 Förebygg svarar Tommy L
    Hej Tommy,

Tack för ditt omdöme.

Vad roligt att höra att ni har blivit bra bemött och att ni kan rekommendera oss.

• 2019-12-01

Bo K skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Jag är mycket nöjd med det första bemötande som jag fick när jag ringde för första gången. Läs mer
    2019-12-13 Förebygg svarar Bo K
    Hej Bo,

Tack för ditt omdöme.

Vad bra att du är nöjd med bemötandet du fått och att du även fick svar på dina frågor. Skulle det dyka upp några frågor eller funderingar så är du varm välkommen att kontakta vår kundservice på nytt!

• 2019-11-29

Eva F skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Har bara goda erfarenheter av förebygg-bran alltid bra bemötande Läs mer
    2019-12-13 Förebygg svarar Eva F

Tack för ditt omdöme.

Roligt för oss att höra att ni blivit bra bemött, du är varmt välkommen att höra av dig vid ytterligare frågor eller funderingar!

• 2019-11-26

Omid A skrev om Förebygg
    Jag kontaktade kundsupporten angående faktureringar och blev bemött av den mest underbara personen som har vandrat på jorden, Sandra. Hon begriper problemet på ett så effektivt och kompetent sätt att jag önskar att alla support agenter skulle lära sig lite från henne. Hon är helt enkelt en välsignelse.
    Dessutom blir jag sur om hon inte får cred för hennes arbete och eventuellt få en bättre status i företaget. Hon förtjänar det. Läs mer
    2019-12-13 Förebygg svarar Omid A
    Hej Omid,

Tack för ditt omdöme.

Vad härligt att ni har fått ett bra bemötande. Ni är alltid välkommen att kontakta oss vid frågor.

• 2019-11-20

Erik B skrev om Förebygg
    Mycket trevligt bemött av Erika och blev tipsad om autogiro som fixades direkt. Läs mer
    2019-11-29 Förebygg svarar Erik B
    Hej Erik,

Tack för ditt fina omdöme.

Autogiro är inte bara ett miljömedvetet val, utan då slipper du också den onödiga avgiften om 35:- vid pappersfaktura - skönt att det gick att ordna så smidigt!

• 2019-11-20

Susanne P skrev om Förebygg
    Fick den hjälp jag behövde på ett lättförståeligt sätt. Läs mer
    2019-11-29 Förebygg svarar Susanne P
    Hej Susanne,

Tack för ditt omdöme!

Vad härligt att du är nöjd med servicen du fått, du är varmt välkommen att höra av dig vid ytterligare frågor eller funderingar!

• 2019-11-14

Maud Birgitta L skrev om Förebygg
    Jag blev trevligt bemött, och fick svar på mina frågor Läs mer
    2019-11-20 Förebygg svarar Maud Birgitta L
    Hej Maud,

Tack för ditt omdöme!

Vad härligt att höra, ni är alltid välkommen att höra av er till oss om ni behöver hjälp med något.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• 2019-11-12

Marie M skrev om Förebygg
    Är kund hos er och önskade ytterligare information, vilket jag var mycket nöjd med! Blir alltid trevligt bemött! Läs mer
    2019-11-13 Förebygg svarar Marie M
    Hej Marie,

Tack för ditt omdöme!

Önskar dig en trevlig eftermiddag!

Vänligen, Erica
  • Andreas N

2019-11-08

Andreas N skrev om Förebygg
    Trevligt bemötande. Glad tjej. Superproffsig Läs mer
    2019-11-14 Förebygg svarar Andreas N
    Hej Andreas,

Tack för ditt fina omdöme.

Vad härligt att höra, det är bara att höra av dig om du undrar något annat!

Önskar dig en trevlig dag!

• 2019-11-08

Tomas J skrev om Förebygg
    Det är skönt att ha ett larm som är kopplad
    Till en larmcentral Läs mer
  • 2019-11-08

Anni H skrev om Förebygg
    Jag skulle kolla upp autogiro och betalning och jag blev jättebra bemött av en trevlig tjej.
    Hon hade koll på allt och kändes verkligen som hon kunde svara på alla mina frågor, och hon var supertrevlig helt enkelt. Läs mer
  • 2019-11-06

Nils Åke W skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    Vet inte så mycket om dom. Hoppas att det blir bra och billigare Läs mer
  • 2019-11-02

Svea P skrev om Förebygg
    Kunnig personal och proffsigt bemötande. Föredrar att handla direkt i deras butik i Göteborg. Läs mer
  • 2019-11-01

Christina C skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Ni ringde upp direkt efter att brandlarmet gått när jag stod och stekte lök. Tryggt och bra! Läs mer
    2019-11-06 Förebygg svarar Christina C
    Hej Christina,

Tack för ditt omdöme!

Tid är en avgörande faktor när det kommer till bränder, vad skönt att det inte var något allvarligt denna gång!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• Henrik H

2019-11-01

Henrik H skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    Jag blev uppringd.
    Mina förväntningar är att inte bli lurad. Läs mer
    BJÖRN B, Förebygg gillar detta
  • 2019-10-22

Peter B skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Riktigt lurendrejeri. Blåste min 70-åriga mor till att teckna 2-års avtal som hon inte kom ur. Fick inte hem något avtal och hänvisade bara till en usel telefoninspelning. Fick t.o.m. betala för att skicka tillbaka skiten efter 2 år. Riktiga svin som blåser äldre människor. Undvik till varje pris. Läs mer
    2019-10-30 Förebygg svarar Peter B
    Hej Peter,

Vad tråkigt att höra att om ert missnöje - för att det ska finnas ett giltigt avtal krävs det sedan september 2018 förutom att man tackat ja i telefon, även att man efter säljsamtalet bekräftar erbjudandet skriftligt, till exempel via underskrift på papper, e-post, sms eller mobilt bank-id. Vanligtvis ombesörjs returfrakten av konsumenten när ett avtal avslutas, men kontaktar man oss i samband med att tjänsten löper ut kan vi bistå med en förbetald returpåse.

Om du har möjlighet får du gärna ta kontakt med vår kundservice och förklara vad du tycker vi kan förbättra, så tar vi mer än gärna till oss den feedbacken.

Önskar er en fortsatt trevlig dag!

• 2019-10-10

Georgiana B skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    ID-Skydd köpte jag. Tack så mycket för det fina bemötandet! Läs mer
    2019-10-30 Förebygg svarar Georgiana B
    Hej Georgiana,

Tack för ditt fina omdöme!

Vad bra att du är nöjd med bemötande, vi hoppas att du är minst lika nöjd med tjänsten.

Önskar dig en fin dag!

• 2019-10-10

Pia W skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Skaffade förebygg brand via en telefonförsäljare
    Mycket bra bemötande av förtaget alltid vänliga och serviceinriktade
    Allt fungerade precis som det skulle inga problem
    Avslutar pga att vi skaffat hemlarm där brandskydd ingår Läs mer
    2019-10-30 Förebygg svarar Pia W
    Hej Pia,

Tack för ert mail.

Vad kul och höra att du varit nöjd med tjänsten under tiden som du varit kund hos oss - hoppas ni är lika nöjda med er nya lösning också och tack för denna tid!

• Ida K

2019-10-10

Ida K skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    Det fungerar inte som det ska med fakturor och jag är allmänt besviken som kund. Funderar på att säga upp tjänsten. Läs mer
    2019-10-30 Förebygg svarar Ida K
    Hej Ida,

Tack för ditt omdöme.

Vad tråkigt att höra att du är besviken - för oss är det viktigt att du har förtroende för oss och att du är nöjd under den tid som du är kund - har du möjlighet att kontakta vår kundservice och berätta mer exakt vad som gjort dig besviken så hjälper vi dig gärna hitta en lösning!

• Ako Ali M

2019-10-09

Ako Ali M skrev om Förebygg
    De bra med förebygg faktist Med vänlig hälsning, Läs mer
    2019-11-07 Förebygg svarar Ako Ali M
    Hej Ako,

Tack för ditt omdöme.!

Vad bra att du trivs med tjänsten!

• Shivan R

2019-10-08

Shivan R skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Ganske snabb återkoppling. lagom pris Läs mer
    2019-10-30 Förebygg svarar Shivan R
    Hej Shivan,

Tack för ert omdöme.

Tid är en avgörande faktor när det kommer till bostadsbränder, med hjälp av uppkopplingen ser vi till att du får informationen oavsett vart du befinner dig och kan spara avgörande minuter.

• 2019-10-08

Färdinand L skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Tjänsten, Förebygg brand
    Förväntningar, jo brandvarnaren utlöser även vid ombyggnationsrök och larmcentralen tar kontakt med mig. Hitintills helt i onödan, men det kan bli skarpt läge någon gång vilket jag aldrig vill. Läs mer
    2019-10-30 Förebygg svarar Färdinand L
    Hej Färdinand.

Tack för ditt omdöme!

Vi är glada att du förstår fördelen med att vara uppkopplad till en larmcentral - hellre att de larmar en gång för mycket än en gång för lite!

Kundrelationer
  • 2019-09-30

Håkan F skrev om Förebygg
    Brandlarm med simkort, allt funkar perfekt och suverän service från Förebygg.
    Tackar för en perfekt tjänst. Läs mer
    2019-10-01 Förebygg svarar Håkan F
    Hej Håkan,

Tack för ditt fina omdöme.

Vad härligt att allt fungerar och att du är så nöjd med tjänsten!
    Du får gärna höra av dig i framtiden om du undrar över något.

• 2019-09-21

Carina E skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    Hade problem med att någon har tagit pengar från mitt konto Fick tips vad jag skulle göra Kunde ha inte varit ett bättre bemötande Läs mer
    2019-10-01 Förebygg svarar Carina E
    Hej Carina,

Tack för ditt fina omdöme.

Vad bra att det löste sig och att du fick en fin service. Du är mer än välkommen att höra av dig i framtiden om du undrar över något.

• 2019-09-18

Helena Märtha Sofia J skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    Trevligt och flexibelt bemötande Läs mer
    2019-10-01 Förebygg svarar Helena Märtha Sofia J
    Hej Helena ,

Tack för ditt fina omdöme!

Vad bra att du är nöjd med bemötandet, om du undrar över något är du mer än välkommen att höra av dig.

• 2019-08-08

Ganska Bra . Ringer direct när alarmet går . Läs mer
    2019-08-07 Förebygg svarar Rafael S
    Hej Rafael,

Tack för ditt omdöme.

Tid är avgörande när det kommer till bränder, vad bra att allting fungerat för dig!

• 2019-08-07

Jonas W skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Företaget tillhandahåller en bra produkt och ebän trevlig kundtjänst! Läs mer
    2019-08-07 Förebygg svarar Jonas W
    Hej Jonas,

Tack för ditt fina omdöme!

Vad bra att du är nöjd med både tjänsten och bemötandet du fått, skulle det dyka upp någon fråga eller fundering så är du givetvis mer än välkommen att höra av dig.

• 2019-08-06

Gunnel M skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Köpte brandvarnare och det visade sig att det även varnade för min hunds ylande när jag åkte hemifrån. Inte så bra Läs mer
    2019-08-06 Förebygg svarar Gunnel M
    Hej Gunnel,

Brandvarnaren ska inte reagera på ljud, så det ska inte vara orsaken till larmet. Vi kikar gärna närmre på detta för att säkerställa att allt är i sin ordning och skulle då behöva hitta ditt kundkort - vi ber dig därför ringa eller maila till vår kundservice under våra öppettider så att vi kan hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

0770 337 330
    kundtjanst@forebygg.com

• 2019-08-05

Gunnel N skrev om Förebygg
    Brandlarm i lgh. Haft det ett år och idag fungerade inte fläkten tillräckligt när jag lagade mat utan larmet gick.
    Fick tyst på larmet och sen ringde en trevlig kvinna och vi kunde konstatera att ingen mer åtgärd behövdes. Läs mer
    2019-08-06 Förebygg svarar Gunnel N
    Hej Gunnel,

Tack för ditt fina omdöme!

Vad bra att det inte var mer allvarligt än så och att ni kunde hantera situationen på bästa möjliga vis. Hoppas maten smakade!

• 2019-08-05

Eva P skrev om Förebygg
    Den jag pratade hon stod för sin sak. Det första gång som ärlig Läs mer
    2019-08-05 Förebygg svarar Eva P

Tack för ditt omdöme.

Vad bra att du är nöjd med säljaren du var i kontakt med! Vi hoppas du trivs lika bra med tjänsten också!

Ann-Christin R skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    De gånger vi haft göra med Förebygg, har det det varit helt ok.Har inget att klaga på. Läs mer
    2019-08-05 Förebygg svarar Ann-Christin R
    Hej Ann-Christin,

Tack för ditt omdöme.

Vi är glada att du inte har något att klaga på och varit nöjd med bemötandet och tjänsten, skulle det dyka upp något du funderar över så är du givetvis mer än välkommen att kontakta vår kundservice under våra öppettider!

Ingrid G skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Fungerar mkt bra. De är snabba på att höra av sig om larmet går. Läs mer
    2019-08-05 Förebygg svarar Ingrid G
    Hej Ingrid,

Tack för ditt fina omdöme.

Tid är A och O när det kommer till bränder, desto snabbare informationen når dig, desto snabbare kan vi hjälpa dig förebygg en potentiell katastrof!

Devleta A skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Köpte brandlarm Allt var på toppen Både bemötande och allt annat Mvh Devleta Läs mer
    2019-08-05 Förebygg svarar Devleta A
    Hej Devleta,

Tack för ditt fina omdöme!

Vi är glada att du är nöjd med tjänsten du köpt och bemötandet du fått.

• Eva F

2019-08-02

Eva F skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Förebygg brand . Det har fungerat väldigt brs Läs mer
    2019-08-05 Förebygg svarar Eva F

Tack för ditt omdöme.

Det glädjer oss att höra att du trivs med tjänsten!

• 2019-08-01

My K skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    Trevliga, hjälpsamma och skönt med tryggheten. Läs mer
    2019-08-05 Förebygg svarar My K
    Hej My!

Tack för ditt fina omdöme.

Vi är glada att tjänsten lever upp till dina förväntningar och att du känner dig trygg!

4.0 / 5 — 1 reco

Box 7006, 164 07 Kista