Snabbt, effektivt och trevligt.
Förebygg
Om företaget
Förebygg erbjuder trygghetsskapande tjänster och produkter utvecklade i Skandinavien. Vårt mål är att motverka och minimera skadan till följd av inbrott, bränder, id- och bolagskapningar, samt förlust av värdehandlingar och skimming. Vår mission är att förebygga brott genom att utbilda våra kunder och allmänheten. Vi erbjuder...
3071 omdömen om Förebygg
Sedan starten hos Reco 2018
Vi. Kom bra överens med det nya avtalet. På 129kr i mån
Bra bemötande och förklaringar
Ett trevligt bemötande och jag fick svar på det jag undrade så jag är nöjd.
De ringde mig pga att brandlarmet larmade, men vi hade ingen rökutveckling. Bemötandet var utmärkt, får nya brandvarnare och beställde nyckelbrickor. Har alltid fått bra råd och stöd.
Mycket bra bemötande och svar på de frågor jag hade.
Trevligt bemötande. Hjälpsam .
Hjälpt av en mycket trevlig Ludwig som la upp autogiro och skickade en uppdaterad nyckelring.
Jag har har inte haft brandvarnaren så länge . Så inga kommentarer.
Bedrägeri företag, lurar dig på 1 års bindningstid för att stjäla dina pengar! VARNING!! Lita aldrig på detta företag!
Kort väntetid och snabb hjälp, försökte inte heller sälja in tjänsten vis uppsägning
Trevligt bemötande tydliga i vad som kommer att hända hur dom kommer att gå till väga med mitt ärende
Så bra det hade knappast börjat larma innan telefon signalen kom🙏
Hej Rut, Tusen tack för det fina omdömet och betyget! Vid ett utlöst larm så är tid verkligen en avgörande faktor, så vi är glada att larmcentralen hann ringa dig så snabbt. Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss på nytt om det dyker upp något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Mycket nöjd kund med perfekt service och trevlig personal.
Hej Christine, Tack för ditt fina omdöme - det gör oss verkligen jätteglada och se att du är nöjd med bemötandet du fått. Du är hjärtligt välkommen att höra av dig på nytt om det dyker upp något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Det handlade om en fakturabatslning. Killen jag pratade med (Ludwig) var väldig trevlig.
Hej Maria, Tusen tack för det fina omdömet och betyget - visst är han en riktig stjärna! Tveka inte på att kontakta oss på nytt om det finns något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en superfin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Fick snabb hjälp med precis det jag önskade
Hej Tove, Tusen tack för ditt omdöme - det gör oss glada och se att du är nöjd med bemötandet. Du är varmt välkommen att kontakta oss på nytt om det dyker upp något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Fungerar som det ska, larmcentralen ringer väldigt fort...Bra service...
Hej Thomas, Tusen tack för det fina omdömet och betyget, det gör oss glada och höra! Tid är en avgörande faktor vid ett utlöst larm, så vi är glada att larmcentralen kontaktat dig snabbt. Tveka inte på att kontakta oss vid minsta fråga eller fundering. Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Trevligt bemötande och förståelse
Hej Gunilla, Tusen tack för det fina betyget och omdömet, det glädjer oss verkligen och se att du är nöjd. Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss på nytt om det finns något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en underbar dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Bra kundservice från en ung kvinna som kan ge lösningar. Fortsätt så. Ge lösningar och inte tvinga folk att betala summan som dem inte medvetna om. Speciellt när man är sjukskriven varenda krona behöver man alltid för att må bra och bättre i framtiden.
Hej Rita, Tusen tack för ditt omdöme, det gör oss verkligen jätteglada och höra att du är nöjd med bemötandet du fått av oss. Det värmer att höra att det gjort stor skillnad för dig - tveka inte på att höra av dig till oss om du har några andra funderingar vi kan hjälpa till med. Önskar dig en fin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Kunde inte varit bättre. •Trevlig och engagerad person. •Svarade snabbt på min fråga. •Gav en lösning på en gång. •Inte pushig.
Hej Seven, Tusen tack för de fina orden och omdömet! Det gör oss verkligen jätteglada och se att du är nöjd med bemötandet du fått. Du är varmt välkommen att kontakta oss på nytt om det finns något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en fin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Har ingen åsikt. Har inte behövt använda det.
Hej Ingvar, Vi tackar så hjärtligt för det fina omdömet och är glada att du inte behövt använda detta ännu! Tveka inte på att kontakta oss vid minsta fråga eller fundering så ser vi fram emot att hjälpa dig vidare. Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Hemskt företag och lurendrejeri. Dom ringde oavbrutet i flera veckor, jag gick tillslut med på en provperiod i 2 veckor. Jag var lite sen med att avsluta tjänsten, då visade det sig att jag är uppbunden på 12 månader. Uppsägningen måste ske via brev för att göra allting så krångligt som möjligt för kunden. Bojkotta skiten!
Hej Lars, Tack för ditt omdöme, även om det är tråkigt och höra om din upplevelse. Enligt våra avtal och lagen om distansköp så har man såklart 14 dagars ångerrätt att nyttja om man mot förmodan inte vill ta del av tjänsten - i detta fall är det som du säger, att ångerrätten hade passerat vid tillfället som du kontaktat oss vilket gör att man blir bunden till det avtal man tecknat. Självklart kan vi hjälpa dig med en uppsägning redan nu, den kan du skicka via mail, brev eller ringa in till oss så löper ditt avtal ut...
Fick snabbt och enkelt hjälp av en mycket trevlig personal!
Hej Marguirete, Tack så hemskt mycket för det fina omdömet - vi är superglada att du är nöjd med bemötandet du fått. Du är varmt välkommen att återkomma om det skulle dyka upp något mer vi kan hjälpa dig med i framtiden. Önskar dig en jättefin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Väldigt snäll kille vid namn Yousef (har för mig att det stavas så) som hjälpte mig med min faktura. Trevlig kille som kunde förlänga förfallodatumet. Sånt uppskattas när ni vill underlätta för oss ekonomiskt. Då vill man vara kund längre hos er
Hej Kany, Tack för omdömet - visst är Yousef en riktig stjärna! Vi är superglada att du är nöjd med bemötandet du fått av oss. Du är hjärtligt välkommen att återkomma om det skulle dyka upp något mer vi kan hjälpa dig med i framtiden. Önskar dig en jättefin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Trevligt och informativt bemötande
Hej Anna Lena, Tack för omdömet - vi är superglada att du är nöjd med bemötandet du fått av oss. Du är hjärtligt välkommen att återkomma om det skulle dyka upp något mer vi kan hjälpa dig med i framtiden. Önskar dig en jättefin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Verkar vara ett seriöst företag. Har inte märkt så mycket av deras verksamhet. Hoppas på att jag har ett gott ID-skydd via Fötrbygg försäkring. Tyckte att jag fick mina förväntningar uppfyllda av min förlängning av min prenumeration av ID-skydd
Hej Gerd, Tusen tack för det fina omdömet och förtroendet! Vi ser fram emot att göra dig riktigt nöjd. Du är varmt välkommen att kontakta oss på nytt om det dyker upp något mer vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en fin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Snabbt, vänlig och saklig bemötande
Hej Kristoffer, Vi tackar så hemskt mycket för det fina omdömet - tveka inte på att kontakta oss på nytt om det skulle dyka upp något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Fick en bra beskrivning av förebygg, känner mig lugn nu. Och bättre månadsvis betalning
Hej Charlotte, Tack för det fina omdömet, vad kul och höra att du känner dig lugn med skyddet du har hos oss. Du är varmt välkommen tillbaka om det finns något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Jag har alltid fått mycket bra mottagade av mina frågor och bemött på ett fint sött. Det är ett nöje att säja det.
Hej Lennart, Vi tackar så hjärtligt för det fina omdömet - tveka inte på att säga till om det finns något du tycker vi kan göra bättre! Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Trevlig kunnig personal som kunde hjälpa mig på ett snabbt och smidigt sätt .
Hej Susanne, Tusen tack för omdömet - vad bra att du är nöjd med vårt bemötande. Tveka inte på att kontakta oss på nytt om det finns något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Bra bemötande vid telefonkontakt
Hej Maj-Catrin, Tack för ditt omdöme - vad kul och höra att du är nöjd med bemötandet du fått! Tveka inte på att kontakta oss om det finns något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Har inte upplevt så mycket, har blivit sjuk, men ni verkar seriösa.
Hej Isak, Tack för ditt fina omdöme - vi önskar dig snabb tillfrisknad och god hälsa i fortsättningen. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Supertrevlig och hjälpsam samt förstående!
Hej Natalie, Tusen tack för det fina omdömet! Tveka inte på att kontakta oss på nytt om det skulle dyka upp något annat vi kan hjälpa dig med. Önskar dig en fin dag så länge. Vänligen, Stina Kundrelationer
Blev uppringd att jag deltagit i tävling och skulle få nyckelbricka. Jag har redan sen många år tillbaka redan nyckelbrickor och har precis betalat in räkningen där så jag var inte intresserad. Sen börjar uppringaren prata om id-skydd och ville jag skulle ta ett månadsabonnemang. Förklarade läget om varför jag inte är intresserad just nu. Men personen var väldigt påstridig och hela tiden-men lyssna på mig men lyssna på mig. Jag HAR lyssnat men jag behöver inte höra det fler gånger. Jag ÄR medveten om det men JUST NU är...
Hej Christel, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar om samtalet upplevdes som för påstridigt – det är självklart inte vår avsikt. Vår ambition är att informera om våra tjänster på ett tydligt sätt, men vi ska alltid respektera våra kunders beslut. Vi tar din feedback på allvar och ser över våra rutiner för att säkerställa att våra samtal är så smidiga och respektfulla som möjligt. Tack för att du tog dig tiden att informera om detta. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Väldigt Väldigt bemött, hade förväntat mig att processen skulle ta längre tid.
Hej Markus, Tack för ditt omdöme! Vi vill alltid göra det så enkelt och smidigt som möjligt för våra kunder, så det är kul att höra att du blev positivt överraskad. Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något mer. Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Mycket trevlig och sympatisk kille som ringde mig!
Hej Emma, Vad roligt att höra - vi vidarebefordrar din feedback till agenten du talat med, så är jag säker på att han blir superglad! Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Önskar dig en fin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Få hjälp dom är mycket bra förebygg
Hej Christer, Tack för ditt fina omdöme! Det betyder mycket för oss att du känner dig trygg med vår hjälp. Hör av dig om det är något mer vi kan göra för dig. Önskar dig en fin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Trevlig bemötande och mitt problem löstes utan problem.
Hej, Stort tack för ditt omdöme! Vi är glada att vi kunde hjälpa dig smidigt och att du är nöjd med bemötandet. Vi finns här om du behöver oss igen. Önskar dig en superfin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Bra bemötande! Fick svar på mina frågor.
Hej, Tack för ditt omdöme - det är viktigt för oss att ge tydliga svar och ett bra bemötande, så det är roligt att höra att du är nöjd. Tveka inte att höra av dig om vi kan hjälpa dig med något mer! Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Ett väldigt bra bemötande.Tog den tid jag behövde för att ordna allt.
Hej, Vad härligt att höra - vi strävar alltid efter att ge våra kunder den tid och hjälp de behöver. Tack för din fina feedback och önskar dig en riktigt fin dag! Vänligen, Stina Kundrelation
Jag är väldigt nöjd brandlarmet för det har fungerat som det ska
Hej, Tack för ditt omdöme! Det gläder oss att höra att brandlarmet fungerar som det ska – trygghet i hemmet är viktigt. Hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig med något mer! Vänligen, Stina Kundrelationer
Bra respons och får notiser såfort något händer med mitt konto osv.
Hej, Tack för ditt omdöme! Vad roligt att du uppskattar våra notifieringar – vi vill att du alltid ska ha full koll och känna dig trygg. Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar! Önskar dig en fin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Trevligt bemötande vid frågor om min faktura
Hej Monica, Tack för ditt omdöme! Det är viktigt för oss att alla våra kunder får tydliga svar och bra service, så det är roligt att höra att du är nöjd med bemötandet - hör gärna av dig om du har fler frågor. Önskar dig en superfin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Har alltid blivit vänligt bemött och nu fick jag hjälp, av Hugo, att sänka min kostnad och det var väldigt service minded eftersom jag behöver se över mina omkostnader.
Hej Helena, Tack för ditt fina omdöme! Vad härligt att höra att du alltid fått ett bra bemötande och att Hugo kunde hjälpa dig att anpassa din tjänst efter dina behov - vi finns här om det är något mer vi kan göra för dig. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Jag blev trevligt bemött och tyckte det lät för bra för att vara sant att nyckelbrickan gäller 10 år, att hittelön betalas ut av er och att detta inte kostar mig något. Unikt ! Tackar så mycket
Hej Laila, Vad roligt att höra att du uppskattar tjänsten! Ja, vår nyckelbricka är verkligen en smart lösning, och vi är glada att kunna erbjuda den till våra kunder. Stort tack för ditt omdöme, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor framöver! Önskar dig en superfin dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Bra bemötande och att allt gick att rätta till
Hej Lena, Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du är nöjd med bemötandet och att vi kunde lösa det som behövdes - vi finns här om du behöver hjälp igen. Önskar dig en underbar dag! Vänligen, Stina Kundrelationer
Det är väl helt okej. Fick den hjälp jag behövde
Hej Vaina, Tack för din recension! Vi är glada att du fick den hjälp du behövde - om det är något mer vi kan göra för att förbättra din upplevelse, tveka inte att höra av dig till oss på nytt. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Påstridiga. Fick försvara mitt beslut att avsluta en tjänst i 30 minuter per telefon.
Hej, Tack för att du delar med dig av din upplevelse, även om det inte var så kul och höra. Vi beklagar om samtalet upplevdes som påstridigt – det är självklart inte vår mening. Vår ambition är att säkerställa att alla våra kunder har rätt information innan de tar ett beslut, men vi ska givetvis alltid vara lyhörda och respektfulla. Vi tar till oss din feedback och arbetar ständigt med att förbättra kundupplevelsen. Önskar dig en fin dag så länge! Vänligen, Stina Kundrelationer
Professionellt bemötande och kunde svara på mina frågor.
Hej Ida, Tack för ditt omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med bemötandet från kundservice och att du fick dina frågor besvarade. Kontakta oss gärna om det dyker upp frågor i framtiden. Ha en underbar dag! Vänligen, Linn Kundrelationer
Blev registrerad som kund fast jag sa haft att haft en annan sedan 2020. I och med det inte intresserad ytterligare en.
Hej Tina, Tack för din feedback! Jag förstår självfallet att man inte vill ha dubbla skydd, kontakta gärna vår kundservice på 0770 337 330 alternativt kundservice@forebygg.se så ska vi se över ditt ärende och hjälpa dig vidare. Önskar en fin dag! Vänligen, Linn Kundrelationer