Förebygg

Förebygg är ett av Sveriges ledande säkerhetsföretag med trygghetslösningar till både privatpersoner och företagare. Våra tjänster är enkla att använda och förebygger oväntade situationer.

Förebygg grundades 2015 med idén om att bidra till ett tryggare Sverige. Vår mission är att genom ständigt utvecklande av säkerhetstjänster ligga i framkant som marknadsledande aktör och därmed bidra till nollvisionen inom bostadsbränder och helt kunna förebygga att bolags- och identitetskapningar förekommer i Sverige.

Välkommen till Förebygg - för säkerhetens skull!

Läs vad 866 kunder tycker om Förebygg 2

• skrev om Förebygg Brand en del av Förebygg
    2021-10-18
    Mycket bra med omedelbar kontakt vid utlösning av brandvarnare 👍
    Hej Bo,

Tack för ditt härliga omdöme!

Tiden är en avgörande faktor när det kommer till bränder, det gläder oss att du ser nytta i tjänsten du har hos oss. Kontakta oss om du skulle ha några funderingar framöver så hjälper vi dig mer gärna!

• 2021-10-15
    Glatt, vänligt o tillmötesgående sätt
    Hej Gunbritt,

Tack för ditt fina omdöme!

Vad härligt att höra att du är nöjd med bemötandet från vår kundservice, hör gärna av dig om det skulle dyka upp frågor eller funderingar i framtiden.

Ha en fortsatt trevlig dag!

• 2021-10-15
    Bra bemötande och bra service
    Hej Rickard,

Tack för ditt omdöme!

Vad kul att du är nöjd med bemötandet du fått från en av våra handläggare, vid frågor eller funderingar tveka inte på att höra av dig till våran kundservice.

Ha en fin dag!

• 2021-10-13
    bra information i vettigt formuleringar, sakligt och med lyhördhet och ödmjukhet
    köpte ID skydd med autogiro betalning
    Hej Bengt,

Tack för ditt super fina omdöme!

Vad roligt att du är nöjd med bemötandet från en av våra handläggare, vid minsta fundering framöver tveka inte på att höra av dig till oss.

Ha en fortsatt fin dag!

Mycket trevligt samtal från Förebygg
    Hej Edith,

Tack för ditt fina omdöme!

Det gläder att höra att du är nöjd med bemötandet från oss, kan lova att du var minst lika trevlig att prata med. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till våran kundservice.

Önskar dig en super fin dag!

• 2021-10-13
    Pålitliga och snabba att svara. Bra tjänst.
    Hej Peter,

Tack för ditt härliga omdöme!

Vad kul att du är nöjd med våran tjänst, om du skulle få någon fråga så tveka inte på att höra av dig till oss!

• 2021-10-12
    Utmärkt bemötande av kundtjänst . Fick svar på mina frågor och dessutom kom samtalet fram snabbt
    Hej Lillemor,

Tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss att höra att du fick ett bra bemötande från en av våra handläggare på kundtjänsten och att vi kunde besvara dina frågor. Om det skulle uppstå fler frågor är du välkommen att höra av dig till oss igen!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• 2021-10-08
    Brandlarm, alltid vänliga och trevligt bemötande är värda bästa betyg
    Hej Anne-marie,

Stort tack för ditt fina omdöme det gläder oss enormt!

Om du skulle ha minsta fråga, tveka inte på att kontakta oss så hjälper vi dig gärna!

Önskar dig en härlig helg!

• 2021-10-07
    Fick bra bemötande och bra information på ID skydd
    Hej Mikael,

Tack för dina fina ord!

Det gläder oss att höra att du upplevt bemötandet positivt!

Tveka inte på att kontakta oss om du skulle ha någon fråga framöver så ser vi fram emot att hjälpa dig!

• 2021-10-07
    Fick ett sms att jag skulle bli uppringd. Samtalet kom snabbt. Jag förklarade att larmet utlöst av matos. Trevligt bemötande. Min förväntan var att bli uppringd när larmet gick. Det skedde också.
    Hej Elisabeth,

Vi tackar så hjärtligt för det härliga omdömet!

Kul att du är nöjd med bemötandet! Tid är en avgörande faktor när det kommer till bränder, det gläder oss att du ser nytta i tjänsten du har hos oss.

Skulle du ha minsta fundering framöver, tveka inte på att kontakta oss så ser vi fram emot att hjälpa dig!

Önskar dig en underbar helg!

• 2021-10-06
    På ett mycket bra sätt.
    Dom levde upp till dom förväntningar jag hade.
    Jag gjorde en test på våran brandvarnare.
    Hej Patrik,

Tack för ditt härliga omdöme!

Härligt att höra att du är nöjd med tjänsten!

Kontakta oss mer än gärna vid minsta fundering!

Kundrealtioner
  • 2021-10-05
    Trevligt bemötande bra information kunniga
    Hej Lena Fix E,

Tack för ditt fina omdöme!

Kul att höra att du är nöjd med bemötandet från våra handläggare!

Skulle det uppstå någon funderingar framöver är du varmt välkommen att kontakta oss.

Kundrealtioner
  • 2021-10-04
    Mycket kort samtal som resulterande i mycket vänligt bemötande.
    Hej Tord,

Tack så mycket för ditt fina omdöme, det gläder oss otroligt mycket att höra!

Kontakta oss mer än gärna om du skulle ha någon fråga eller fundering i framtiden!

Önskar dig en trevlig helg!

• 2021-10-04
    Blev trevligt och hjälpsamt bemött
    Hej Monica!

Tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss att du är nöjd med bemötandet från vår kundservice och att vi kunde hitta en lösning som passar dig bättre. Finns det något mer vi kan hjälpa till med så är du varmt välkommen att höra av dig till oss.

Ha en fortsatt trevlig dag!

• 2021-10-04
    Snabb återkoppling mycket tillmötesgå och hjälpsam hjälp
    Hej Jessica!

Tack för ditt härliga omdöme.

Vad härligt att höra att du fick hjälp med ditt ärende, skulle det uppstå frågor eller funderingar så tveka inte på att höra av dig!

• 2021-10-04
    Blev brabemött av trevlig personl som kunde svara på mia xrågor
    Hej Anna-Greta!

Tack för ditt super fina omdöme!

Det gläder mig att jag kunde hjälpa till att besvara dina frågor, om det finns något annat jag skulle kunna hjälpa till med så är du välkommen att höra av dig!

Önskar dig en super fin dag!

• 2021-10-02
    Hon som ringde fick mej att fortsätta abonnemanget fast jag tänkt avsluta det. Så det var duktigt av henne. Hon förklarade mer vad ni gjorde som jag inte helt hade förstått.
    Hej Helene!

Tack för ditt fina omdöme!

Vad skönt att ni kunde hitta en lösning som passar dig bättre, vi tackar för ditt förtroende och ser fram emot att göra dig mer nöjd som kund hos oss!

Ha en underbar dag!

• 2021-10-02
    Jag fick ingenting från er. Så jag vet inte vad ska jag skriva....
    Hej Anna!

Tack för ditt omdöme!

Jag ser att nyckelbrickan har kommit i retur men som tur så fick vi tag i dig och har skickat ut en på nytt, så den borde nå dig när som!

• 2021-10-02
    Brandlarm. Fungerat bra. Bra bemötande vid telefonkontakt.
    Hej Mi-Charlotte!

Tack för ditt tjusiga omdöme!

Vad härligt och höra att brandlarmet fungerade bra och det gläder oss att du är nöjd med bemötandet från en av våra handläggare! Skulle du få frågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig till oss!

• 2021-10-01
    Trevligt bemötande, löste problemet snabbt
    Hej Ralph!

Tack för ditt härliga omdöme!

Det gläder mig att höra att jag kunde hitta en lösning som passar dig bättre, om det finns någonting annat jag kan hjälpa dig med så är du varmt välkommen att höra av dig igen!

• 2021-09-30
    Säkerhet och brandvarnare.trevliga medarbetare, väldigt bra mottagandet av dom
    Hej Petra!

Tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss att du är nöjd med bemötandet från en av våra handläggare, du var säkert minst lika trevlig att prata med!

• 2021-09-30
    Jag fick ett samtal snabbt efter att larmet gått och kunde meddela att det rörde sig om ett falsklarm.
    Hej Marie-Lousie!

Tack för ditt härliga omdöme!

Vad härligt att höra, tid är en avgörande faktor när det kommer till bostadsbränder. Vi är glada att det inte var något allvarligt.

Önskar dig en super trevlig dag!

• 2021-09-28
    Tjänsterna fungerar som utlovat!
    Hej Julia,

Tack för ditt fina omdöme!

Vad roligt att höra att du är nöjd, skulle det uppstå några frågor eller funderingar så är du mer än välkommen att höra av dig till oss!

• 2021-09-28
    När jag skulle avsluta min brandlarmstjänst hos Förebygg tvingar de en först att ringa till de och när jag väl ringer så får jag veta att de vill skicka mig en avslutsblankett via brev och som sen ska skickas med snigelpost till de. Bland det mest oseriösa jag varit med om att inte vara moderna nog att kunna hantera detta direkt online eller via telefon. Väldigt snorkig kundservice dessutom som verkligen fick mig att uppleva att jag gjorde rätt som valde att avsluta detta.
    Hej Sebastian,

Tack för ditt omdöme, det är inte alls kul och höra att du är missnöjd med den hjälp du fått! Vi jobbar ständigt för att alla våra kunder ska ha en så bra upplevelse som möjligt och det känns såklart jättetråkigt att det inte levde upp till dina förväntningar. Våra uppsägningar sker vanligtvis genom en blankett som skickas ut, om man av någon anledning inte kan ta emot eller skicka tillbaka uppsägningen så går det bra att göra via mail också.

Kontakta gärna vår kundservice för mer information så ser vi fram emot att ge dig en bättre upplevelse!

Önskar dig en fin dag så länge.

Vänligen, Stina
    Kundrelationer, Förebygg
  • skrev om ID-Skydd Plus en del av Förebygg
    2021-09-23
    Kundtjänsten var snäll och hjälpsam. De är snabb att ta emot samtalet.
    De är effektiv med dem insatser som de erbjöd.
    Hej Anne,

Tack så mycket för ditt härliga omdöme!

Det gläder oss otroligt mycket att få höra! Tveka inte på att kontakta oss om du skulle ha några frågor eller funderingar framöver!

Trevlig helg!

• 2021-09-18
    Vänligt bemötande
    Hjälpsam och kunnig
    Hej Pia,

Tack så mycket för ditt fina omdöme!

Så kul att höra att du är nöjd! Skulle det uppstå några frågor eller funderingar framöver så tveka inte på att kontakta oss!

• 2021-09-17
    Trevligt bemötande på kundtjänst. Allt har fungerat, men säger upp tjänsterna tils vidare.
    Brand och id-skydd.
    Hej Pelle,

Tack för ditt fina omdöme!

Kul att höra att du är nöjd med bemötandet från en av våra handläggare! Tråkigt dock att du sagt upp tjänsterna men ångrar du dig så vet du vart vi finns!! Vi tackar dig för din tid hos oss!

Önskar dig en jättefin helg nu!

• 2021-09-16
    Jag fick snabbt svar på min fråga och snabbt en kopia på fakturan.
    Agneta
    Hej Agneta,

Tack för ditt härliga omdöme!

Härligt att höra! Tveka inte på att höra av dig till oss om du behöver någon hjälp framöver!

Vänligen Tilda
  • 2021-09-16
    Ett bra bemötande. Hon fixade till att jag hade rätt adress och ordnade med autogiro för mig.
    Hej Katarina,

Tack för ditt fina omdöme!

Kul att höra att du är nöjd med hjälpen som du fick av vår handläggare!

• 2021-09-15
    Jag har blivit bemött som en prinsessa jag köpte IDSkydd och håller på att läsa för att sätta mig in i vad det omfattar men det verkar lätt/Hälsningar Dorthy Bergman
    Hej Dorthy,

Stort tack för ditt underbara omdöme!

Så kul att höra att du är nöjd med bemötandet från en av våra handläggare! Skulle det uppstå några funderingar när du läser igenom, tveka inte på att höra av dig så hjälper vi dig mer än gärna!

Önskar dig en fortsatt bra vecka!

• 2021-09-14
    Har köpt familje abonnemang if skydd plus.
    Idag så stötte vi på osäkerhetskänsla när jag dumt nog uppgav personnummer och ringde till kundservice som var tålmodiga och berätta vad de kunde hjälpa oss med allt om det värsta skulle bli sant alltså bli id kapad. De uppdaterade våra uppgifter också.
    Både jag och min fästman känner oss mycket lugnare. Och vi fortsätter att behålla deras service.
    Hej Sandra,

Stort tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss otroligt mycket att höra att du är nöjd med den hjälp du fick från vår kundservice och att du känner dig trygg med oss!

Finns det något vi kan hjälpa dig med framöver så tveka inte på att höra av dig så ser vi fram emot att få hjälpa dig!

• 2021-09-13
    Jag har alltid blivit väldigt bra bemött av personalen på Förebygg. Alla har varit kunniga och vänliga och jag har alltid fått svar på mina frågor och funderingar! Sist köpte jag ingen vara utan jag hade en fråga som jag fick svar på av en mycket trevlig kvinna. Så ett STORT TACK TILL ALLA PÅ FÖREBYGG.
    Hej Lena,

Stort tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss otroligt mycket att höra att du är nöjd med bemötandet och hjälpen du fått från våra handläggare! Stort tack till dig för att du är en sån underbar kund, personer som dig förgyller våra dagar!

• 2021-09-13
    De agerar mycket snabb , det gick bra
    Hej Fernando!

Tack för ditt omdöme!

Så kul att höra att du är nöjd! Kontakta oss mer än gärna om det uppstår några frågor eller funderingar framöver!

Önskar dig en fin måndag!

• 2021-09-10
    Mycket bra bemötande. Ni levde upp. Till Mina förväntnnlngar av er. Bara bra genom. Förebygggarns
    Hej Leif,

Tack så mycket för ditt härliga omdöme!

Det gläder oss enormt att höra att du är nöjd! Skulle det uppstå några frågor eller funderingar framöver, tveka inte på att höra av dig till oss!

Önskar dig en fin helg nu!

• 2021-09-09
    Lungt o personligt bemötande.
    Företaget levde upp till mina förväntningar
    Tidigare kontakt upplevdes likadant
    Hej Eva,

Tack för ditt jättefina omdöme!

Det gläder oss enormt att du är nöjd med samtalen som du har haft med våra handläggare! Tveka inte på att höra av dig om du skulle ha några funderingar framöver så hjälper vi dig mer än gärna!

Önskar dig en trevlig helg nu!

• 2021-09-08
    Snabb uppringning vid larm under brödbak.
    Hej Anna Maria,

Stort tack för ditt omdöme!

Härligt att höra! Tiden är ju en avgörande faktor!

Tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor i framtiden!

Önskar dig en härlig vecka!

• 2021-09-07
    Jätte trevlig personal , och hjälpte med snabbt.
    Hej Camilla,

Tack för ditt trevliga omdöme!

Kul att höra att du är nöjd med bemötandet från en av våra handläggare och att du fick den hjälp du behövde!

Kontakta mer än gärna vår kundservice om du har några funderingar i framtiden!

Önskar dig en fin onsdag!

• 2021-09-06
    Hej!
    Jag fick jätte bra bemötande. Personalen är trevliga och hjälpsamma. Hanterar situationen med tålamod och förståelse.

Det enda negativa som jag har att säga är den långa väntetiden.
    Jag var nr 2 i kön, men fick vänta i 20 min för att få hjälp.
    Hej Tahereh,

Tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss att höra att du är nöjd med hjälpen som du fick från en av våra handläggare!

Tråkigt dock att höra att du hade oturen och fick vänta. Ibland är kötiden längre och det beror ju på hur många det är som ringer in till oss. Vi jobbar självfallet alltid så fort vi kan!

Kontakta oss mer än gärna om du skulle ha några funderingar i framtiden!

• 2021-09-03
    Suverän produkt och väldigt trevligt bemötande😊
    ID skydd samt nyckelbrickor.
    Hej Ove,

Stort tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss enormt att höra att du är nöjd! Tveka inte på att höra av dig vid minsta fundering eller fråga så hjälper vi dig mer än gärna!

Önskar dig en härlig måndag!

• 2021-09-03
    tycker eg inte jag har fått hjälp vid ngt som jag inte visste om.
    me behåller Er ett tag till.
    Tack för att ni skänker till Barncanceffonden
    angeläget.
    Hej Ulla,

Tack för ditt omdöme!

Det är tur att du har koll, tjänsten larmar så klart i tid och otid - detta innebär att vi många gånger larmar om händelser som du själv kunnat känna till och påverka. Vi tackar för ditt förtroende och är glada att du valt att fortsätta skydda dig med oss! Visst är det bra att Reco skänker en slant för varje omdöme som kommer in? Tillsammans gör vi skillnad!

Kontakta mer än gärna vår kundservice om det uppstår några funderingar framöver!

• 2021-09-02
    Beställde nytt takfäste till min brandvarnare. Blev bra bemött. Inga anmärkningar.
    Hej Stig,

Stort tack för ditt omdöme!

Önskar dig en fortsatt fin måndag!

• 2021-09-02
    Snabb återkoppling när brandlarmet tjuter toppen.
    Hej Ann Carolin,

Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att höra!

Önskar dig en jättefin vecka!

• 2021-09-01
    Jette bra bemött. Har köpt idebevakning,Så bra.
    Hej Inger,

Tack för ditt fina omdöme!

Så kul att höra att du är nöjd! Tveka inte på att höra av dig till vår kundservice vid minsta funderingar!

Önskar dig en jättefin måndag!

• 2021-09-01
    Något fel på brandvarnaren, som satte igång att tjuta vid 00.30-tiden inatt. Inte så positivt. Samtalet från larmcentralen dock ok.
    Hej Eva,

Tack för ditt omdöme!

Brandvarnaren kan reagera på annat än brandrök, tillexempel på temperaturförändring eller föroreningar i luften. Misstänker du att det inte beror på det så är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice så ska vi självfallet se till att hjälpa dig och felsöka din brandvarnare!

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

• 2021-09-01
    Oftast Bra bemötande men sämre med hjälp när larmet inte fungerade. Inget svar på telefon 15.45 trots telefontid/öppet till 16. Telefonsvarare informerade om öppettiden men ingen fanns på plats
    Hej Karin,

Tack för ditt omdöme!

Härligt att höra att du är nöjd med bemötandet! Vad märkligt att du inte har fått något svar då vi inte har haft några tekniska problem!

Våra öppettider är:
    Måndag- Torsdag: 9.30 - 16.30, lunchstängt mellan 12.30-13-30.
    Fredag: 9.30-15.00, lunchstängt mellan 12.30-13.30.

Kontakta mer än gärna vår kundservice så hjälper vi dig!

• 2021-08-30
    Trevlig personal och det känns tryggt att de ringer om olyckan skulle vara framme
    Hej Kaj,

Tack så mycket för ditt omdöme!

Kul att höra att du är nöjd och att du känner dig trygg!

Tveka inte på att höra av dig om du skulle ha minsta lilla funderingar framöver!

Önskar dig en härlig måndag!

• 2021-08-29
    Mycket bra å trevligt bemötande 👍
    Hej Ann,

Tack så jättemycket för ditt fina omdöme!

Det gläder oss att höra att du är nöjd med bemötandet från en av våra handläggare!

Kontakta oss mer än gärna om det uppstår några ytterligare frågor framöver!

• 2021-08-27
    Trevlig och snabba och trevliga
    Hej Magnus,

Tack för ditt fina omdöme!

Kul att höra att du är nöjd! Skulle det uppstå några frågor i framtiden är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice!

Önskar dig en fortsatt fin måndag!

• 2021-08-24
    Utmärkt och proffsigt bemötande
    Hej Marianne,

Stort tack för ditt omdöme!

Härligt att höra att du är nöjd med den hjälp du fick från en av våra handläggare!

Tveka inte på att höra av dig om det skulle uppstå några funderingar i framtiden!

• 2021-08-24
    Blev värdigt trevligt bemött och allt löste sig.
    Hej Åsa,

Tack för ditt fina omdöme!

Det gläder oss att höra! Kontakta oss mer än gärna om det skulle uppstå några frågor eller funderingar i framtiden!

Kundrelationer Förebygg