Svenska Lumon AB

Sorterargatan 23, 162 50 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Svenska Lumon AB!

Vi koncentrerar oss främst på montering och tillverkning av ramlösa balkong och terassprodukter. Vi är pionjärer inom balkonginglasning och har varit i branschen sedan 1978. Vårt mål är att kunna hjälpa dig som kund att trivas hemma och att förbättra samt utöka användning av din uteplats.

Varför ska jag glasa in min uteplats?
- Energibesparing.
- Längre hållbarhet.
- Njut av din balkong - Året om.
- Bättre skydd mot väta, snö, vind och löv.
- Mer yta att leka, äta, arbeta. Endast fantasin sätter gränserna.
- Ökad säkerhet för barn och husdjur med säkra lås och härdat glas.

Vi arbetar mot både företag såväl som privatpersoner och innehar CE-märkning. Vi är därmed det första inglasningssystemet i Europa som har fått CE-märkning. Besök gärna vår hemsida för mer information om hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt eller be om en offert helt kostnadsfritt här ovan.

Läs vad 29 kunder tycker om Svenska Lumon AB

• 2019-07-09

Kjell E skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasning balkong bra bemött utmärkt arbete höga förväntningar som uppfylldes vi är jättenöjda Läs mer
    2019-07-09 Svenska Lumon AB svarar Kjell E
    Hej Kjell E,

Tack för ditt omöde!
    Det glädjer oss att höra att vi mött dina förväntningar och att du är nöjd med din inglasning!

Vi önskar dig många mysiga stunder på din balkong i sommar!

• Christer K

2019-07-08

Christer K skrev om Svenska Lumon AB
    Har köpt inglasning av balkong vid två tillfällen.

Mycket väl bemött både av säljare och montör.

Jag har varit skeptisk till inglasade balkonger, men är nu över förtjust. Både förlängt och breddad utnyttjande uppnås genom oinflasningen. Jag har en skitmysig balkong på åttonde våningen. Utan inglasning ett jävla blåshål. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Christer K
    Hej Christer K,

Tack för ditt omöde!
    Det glädjer oss att höra att du inte bara är nöjd med oss men även med din nyinglasade balkong! Visst får man ut ganska mycket mer av balkongen när den är inglasad! :)

Vi önskar dig många mysiga stunder på din balkong i sommar! Och i höst! Och i vinter!

• 2019-07-08

Jan C skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasning på översta plan med stativ och tak.
    Mycket bra kvalitet och förstklassigt montage. Bra finish.
    Bra bemötande, men perioder utan respons.
    I stort är jag mycket nöjd. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Jan C
    Hej Jan C,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med din nyinglasade balkong! Det har varit högt tryck på våra säljare och vi har förstått att det ibland att har varit svårt att nå fram till dem. Vi tar detta med oss framöver. :)

Vi önskar dig en magisk sommar!

Olle S skrev om Svenska Lumon AB
    Bra service. Monterings avvikelser rättades utan problem. Bra bemötande i hela processen inglasningen håller hög kvalite. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Olle S
    Hej Olle S,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är glada att höra att du är nöjd med oss och att du har känt dig trygg under hela inglasningsprocessen!

Vi önskar dig många härliga stunder på din nyinglasade balkong!

Max K skrev om Svenska Lumon AB
    Balkong inglasning, bra service trevligt personal. Allt funkade som vi hade planerat. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Max K
    Hej Max K,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är glada att höra att du är nöjd med oss och att vi har levt upp till dina förväntningar!

Ha en fortsatt fantastisk sommar!

Carl L skrev om Svenska Lumon AB
    Vi köpte en helinglasning av balkongen som blev otroligt bra. Säljaren var noga med att svara på alla frågor och var lyhörd för våra önskemål och monteringen gick snabbt. Nu kan vi njuta av vår balkong i alla väder! Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Carl L
    Hej Carl L,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du känt dig trygg med din säljare och att du är nöjd med din inglasning.

Vi önskar dig en härlig sommar på din nyinglasade balkong!

Daryoush P skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasad balkong
    Bemötandet var bra
    Konstruktionen var bra
    Jag var nöjd med med arbetet
    Allt var O K . Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Daryoush P
    Hej Daryoush P,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är glada att höra att du är nöjd med oss och med din inglasning!

Agneta B skrev om Svenska Lumon AB
    Jag köpte inglasning av min balkong och detta var andra gången jag gjorde det. Använde Lumon vid inglasning av min förra lägenhet också och jag är mycket nöjd. Fick jättebra kontakt när man var ute och mätte min balkong mm. Företaget levde definitivt upp till mina förväntningar.. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Agneta B
    Hej Agneta B,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är superglada över att ha dig som kund och över att du valt oss igen! Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig trygga och nöjda med både våra inglasningar och våra säljare och montörer.

Vi önskar dig en fantastisk sommar med många härliga stunder på din nyinglasade balkong!

Mona S skrev om Svenska Lumon AB
    Köpte inglasning av balkong.
    Proffsigt bemötande av säljaren. Smidig och obemärkt monteringsarbete med perfekt resultat.
    Detta är andra gången jag beställer inglasning från Lumon och båda gångerna med varit nöjd med produkten och installationen. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Mona S
    Hej Mona S,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du valt oss igen! Vi är superglada att ha dig som kund och att vi levererar efter dina förväntningar.

Vi önskar dig en fantastisk sommar!

Gunilla R skrev om Svenska Lumon AB
    Vi köpte en inglasning till vår altan. Vi blev professionellt och trevligt bemötta. Företaget motsvarade mina förväntningar till fullo. Vi rekommenderade firman till flera av våra grannar. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Gunilla R
    Hej Gunilla R,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är superglada över att höra att du är nöjd med oss och att vi har levererat efter dina förväntningar.

Vi önskar dig en underbar sommar med mycket njutning på din nyinglasade altan.

Lena R skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasad balkong inkl inglasat tak.
    Bra montör som verkligen kunde sitt jobb
    Trevligt bemötande Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Lena R
    Hej Lena R,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss! :)

Vi önskar dig en magisk sommar på din nyinglasade balkong!

Anders E skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasning av balkong
    Mindre justering utfördes vid återbesök.
    Har inget att anmärka på. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Anders E
    Hej Anders E,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med din inglasning! :)

Ha en underbar sommar!

Lars L skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasning avs 87 balkonger i nybildad BRF.
    Hade givetvis höga förväntningar eftersom jag valt ut leverantören bland ett antal i branschen.
    Har blivit bemött riktigt bra av alla i Lumon.
    Mina högt ställda förväntningar har uppnåtts. Läs mer
    2019-07-05 Svenska Lumon AB svarar Lars L
    Hej Lars L,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är glada över att du har valt oss som leverantör och att vi har mött dina förväntningar genom hela processen.

Vi önskar dig en fantastisk sommar!

Iva J skrev om Svenska Lumon AB
    Anlitade Lumon för inglasning av min balkong på 7 kvadratmeter. Mitt bemötande av Lumon var att ge företaget högsta betyg. De lyssnade på mina önskemål och gav mig bra förslag. Mina förväntningar var stora och de blev utförda. Montören var mycket kunnig och trevlig. Känner mig så otroligt glad att jag valde Lumon som leverantör för inglasningen av min balkong
    Med vänlig hälsning Iva Jostam Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Iva J
    Hej Iva J,

Tack för ditt omdöme!

Vi önskar dig en härlig sommar med massa njutning på din nyinglasade balkong!

Ulf L skrev om Svenska Lumon AB
    Upphandling för inglasning av balkonger till Brf
    Processen för upphandling tog sin tid och när vi väl var överens blev utförandet helt enligt överenskommelsen.

Montörerna har gjort ett fantastiskt bra jobb och i princip inga störningar för resp. medlem som valt inglasning.

Rekommenderar samarbete med Lumon Läs mer
    2019-07-05 Svenska Lumon AB svarar Ulf L
    Hej Ulf L,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är glada över att du har valt oss som leverantör och det är roligt att höra att du är nöjd med oss!

Max K skrev om Svenska Lumon AB
    Bra service, kunnig personal, prisvärda. Läs mer
    2019-07-05 Svenska Lumon AB svarar Max K
    Hej Max K,

Tack för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att höra att du är nöjd med oss och din inglasning.

Önskar dig en fantastisk helg!

Peter W skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasning av balkong. Mycket trevlig säljare och lösningsfokyserad. Relativt snabb återkoppling fr säljaren vid kommunicering. Läs mer
    2019-07-05 Svenska Lumon AB svarar Peter W
    Hej Peter W,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med den säljare som har varit din kontakt hos oss.

Önskar dig en trevlig helg!

Hälsningar
  • 2019-07-04

Bengt J skrev om Svenska Lumon AB
    Vi är en Brf som handlat upp ett 40-tal inglasningar av balkonger under tiden 2014-2019.
    Samarbetet har fungerat bra från en mycket kunnig och serviceinriktad säljare till och med montering.
    Vi har också fått bra hjälp med att ta fram bygglovshandlingar.
    Det som inte fungerat så bra är eftermarknaden där flera boende har haft svårt att få kontakt för service och tilläggstjänster. Läs mer
    2019-07-08 Svenska Lumon AB svarar Bengt J
    Hej Bengt J,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är jätteglada att du har valt oss som leverantör och är glada att höra att du är nöjd med våra säljare och montörer.

Ha en underbar sommar!

Susanne B skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasning balkong brf. Upphandling för föreningen. Mycket bra bemötande, bra förslag och problemlösning. Väldigt nöjd med hela konceptet! Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Susanne B
    Hej Susanne B,

Tack för ditt omdöme!
    Vi är jätteglada att höra att du är nöjd med inglasningen av balkongerna i din bostadsrättsförening. Det är viktigt för oss att ni känner er trygga och omhändertagna genom hela processen. :)

Vi önskar dig en fantastisk sommar med många härliga stunder på din inglasade balkong!

Margareta W skrev om Svenska Lumon AB
    Ny balkonginglasning. Har även beställt gardiner. Jag är mycket nöjd med Lumon "so far". Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Margareta W
    Hej Margareta W

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med din inglasning från oss. :)
    Vi önskar att du har en fantastisk sommar med många härliga stunder på balkongen!

Rainer J skrev om Svenska Lumon AB
    Har mycket glädje av min inglasade balkong. Ett extrarum från mars-oktober. Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Rainer J
    Hej Rainer J,

Tack för ditt omdöme!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med din inglasning från oss. Du har så rätt i att en balkonginglasning skapar ett litet extratum som kan användas även när det är lite svalare ute!
    Vi önskar dig en fantastisk sommar med mycket häng på balkongen!

Hans C skrev om Svenska Lumon AB
    Balkonginglasning som fungerar bra. Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Hans C
    Hej Hans C,

Tack för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att höra du är nöjd med din inglasning. Vi önskar dig en underbar sommar i din nyinglasade balkong, oavsett väder. :)

Eric T skrev om Svenska Lumon AB
    Bra produkter men ganska dyrt... Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Eric T
    Hej Eric,

Tack för ditt omdöme!
    Så kul att höra att du är nöjd med din inglasning. Det glädjer oss!
    Vi uppskattar att du är uppriktig i dina synpunkter kring vår prisbild.
    Vi hoppas att du får en magisk sommar på balkongen.

Ulla L skrev om Svenska Lumon AB
    Inglasning. Har blivit bra bemött!
    Hade höga förväntningar som till en början inte uppfylldes!
    Dessa förväntningar uppfyllde till slut företaget!
    Men undrar hur nyanställda blir upplärda? Då samma misstag gjordes hos ny kund som jag var missnöjd med?
    Just nu väntar jag på det sista som ska åtgärdas hos mig som skulle gjorts för några veckor sedan............😔 Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Ulla L
    Hej Ulla,
    Tack för ditt omdöme!

Vad roligt att höra att du blivit bra bemött och att du haft höga förväntningar på oss som företag.
    Tyvärr verkar det ha brustit i kommunikationen men vi lovar dig att din inglasning blir färdigställd enligt förväntan.
    Vi kontaktar dig snarast så ser vi till att du blir helt nöjd.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Rikard V skrev om Svenska Lumon AB
    Mycket bra! Grymt företag! Är totalt nöjd med allt Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Rikard V
    Hej Rikard,

Tack för din rekommendation! Vad kul att höra att du är så nöjd.
    Vi önskar dig en härlig sommar på er inglasade balkong.

• EVA SUSANNE S

2019-06-15

Verifierad kundrelation
    EVA SUSANNE S skrev om Svenska Lumon AB
    Verkar totalt ointresserad av att sälja sin produkt - vi mejlar, ringer , lämnar meddelande på mobil ringer växeln som säger att säljaren ska ringa upp flera gånger ... inget händer . Otroligt dålig kundservice och ointresse - vi valde en annan leverantör . Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar EVA SUSANNE S
    Hej Eva Susanne,

Tack för er feedback!
    Vi ser väldigt allvarligt på detta, framförallt när det låter helt främmande för oss. Vi vill givetvis inte att er upplevelse ska sluta här.
    Du får hemskt gärna kontakta oss på 08-522 77 342 så tar vi ärendet vidare.

• Jan-Erik K

2019-05-30

Jan-Erik K skrev om Svenska Lumon AB
    Inte nöjd med jobbet.

Jag brukar beskyllas från att släppa småsaker tex i lägenheten men installationen av inglasningen är jag väldigt tveksam till.

1 Efter installationen var balkongen full med skräp från arbete med gissningsvis listerna. Fick dammsuga för att få rent så att man kunde gå ut och sedan inte släpa sig med slipresterna in i lägenheten.

2 Glasen är smutsiga efter monteringen och måste tvättas innan dom kan användas.

3 Vid regn kom det in vatten på flera ställen. Har åtgärdats av Lumon.

4 Frigörarna till fönstrena fungerar sporadiskt och oftast går det inte att öppna förnstrena. Felanmält men ingen återkoppling.

Tror att Lumon är ett seriöst företag men att betala 80K för fönstren som är smutsiga vid leverans och som inte fungerar ger inget bra intryck.

Renoverar lägenheter och alla mina hantverkare förväntas göra ett bra jobb och städa efter sig.

Skulle inte rekommendera Lumon om jag får frågan.

Betyget blir 0 stjärnor av 5 möjliga. Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Jan-Erik K
    Hej Jan-Erik,

Tack för er feedback!
    Vad tråkigt att höra att ni inte är nöjda med installationen.
    Vår ambition är alltid att ha nöjda kunder hela vägen men här har det uppenbarligen brustit.
    Vi kommer att kontakta dig snarast och se till att dina förväntningar blir uppfyllda.

Carolina
    2019-07-05 Jan-Erik K svarar Svenska Lumon AB
    Hej

Viktig uppdatering.

1. Städningen efter installationen ingår inte enligt avtalet utan enbart bortforsling av överblivet material. Eftersom avstädning inte finns avtalat så finns det ingen anledning för mig att ha synpunkter på den.

2. Kvarstår.

3. Åtgärdat av Lumon ( även en andra gång ).

4. Detta och andra fel har åtgärdats snabbt av Lumon.

Sammanfattningsvis har Lumon på ett mycket tillfredsställande tagit tag i dom brister som upptäckts eller utvecklats efter installationen.

Nu fungerar allt utmärkt och jag känner mig trygg i att skulle det uppstå fler fel så får jag hjälp av Lumon.

I och med detta vill jag med nöje rekommendera Lumon.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-03-07

Helene K skrev om Svenska Lumon AB
    Allt fungerade väldigt bra, ända till de fick ordern.
    Därefter väldigt nonchalanta, dålig kommunikation, inga leveransbesked, inga eller sena svar på sms och mail.
    Hade ingen eller dålig kommunikation med Veidekke (byggherren).
    Måste bli mycket bättre och trevligare på kundkontakt!
    Ett dåligt rykte sprider sig snabbt och är svårt att reparera!
    Känns därför svårt att rekommendera! Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Helene K
    Hej Helene,

Tack för din feedback!
    Super trist att höra om din upplevelse, så ska det givetvis inte vara.
    För oss är det viktigt att våra kunder är nöjda så vi tackar hjärtligt för dina synpunkter som vi tar med oss.
    Vi hoppas att du får en härlig sommar på din inglasade balkong.

Önskar Carolina
  • Hannu K

2008-09-22

Hannu K skrev om Svenska Lumon AB
    Självklart den bästa inglasningen som finns i marknaden. Ramlösa och eleganta. Funktionen och användarvänligheten kan inte bli mycket bättre. Har haft Lumon´s 10millimeters inglasning utan vertikala ramar från golv till tak i över ett halv år och är mer än nöjd. Läs mer
    2019-07-03 Svenska Lumon AB svarar Hannu K
    Hej Hannu,

Tack för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att höra att ni är så nöjda med både er inglasning och oss som företag.
    Vi önskar er en härlig sommar!

Önskar Carolina

Sorterargatan 23, 162 50 Vällingby