Svenska Lumon AB

Svenska Lumon AB

lumon.com
  • BadgeSixYears

Välkommen till Svenska Lumon! Lumon är en internationell koncern som koncentrerar sig på tillverkning, försäljning och montering av ramfria balkonginglasningar och terrasser. Vi hjälper dig som är privatkund, din bostadsrättsförening samt arkitekter och byggföretag. Därför ska du välja en inglasning från oss på Lumon: • Värdet...

470 omdömen om Svenska Lumon AB

Sedan starten hos Reco 2019

Christer J
Skrev om Svenska Lumon AB

Snabbt och smidigt utförande av montaget Bra passform på rutor och tillbehör.

Lars P
Skrev om Svenska Lumon AB

Smidig hantering från beställning till montering. Riktigt bra bemötande hela tiden.

Björn S
Skrev om Svenska Lumon AB

Blev väldigt bra bemött i samband med uppmätning för installation av balkong inglasning. Det dröjde dock ett bra tag innan Täby Kommun kom till sans och lät oss glasa in. Lumon ringde till mig när tillståndet blev klart. Inglasningen skedde den 2-3 november 2003. Mycket nöjd med den person som installerade och gjorde klart. Ser fram mot våren när den kommer till användning som bäst.

Kalman R
Skrev om Svenska Lumon AB

Det bästa möjliga sättet Jag hade inte några förväntningar men har fått mycket fint bemötande - som jag inte upplevde tidigare i Sverige under 35 år Jag har beställt inglasning av min balkong. ”Lumon-mannen” besökte mig, förklarade detaljer mycket tydligt så jag beställde inglasningen./ min älskade make Kalman och jag drömde om det senaste 10 åren men livet gjorde inte möjligt att realisera drömmen./ Efter beställningen fått jag en stroke - men Anders höll kontakten hela tiden så i december blev det verklighet. Det...

Åke L
Skrev om Svenska Lumon AB

Det negativa var väntetiden att få inglasat balkongen. Det positiva är monteringen som gjordes på en halvdag av en mycket duktig och trevlig personal. Har inte varit så mycket på balkongen pga höst och nu vinter. Väntar på våren och sommaren.

Eriksson Kjell G
Skrev om Svenska Lumon AB

Några år sedan inglasning av balkong nu men blev över förväntan👍🏻 bra service och proffsig personal.

Martin V
Skrev om Svenska Lumon AB

Jag är väldigt glad att arbeta med Lumon. De gjorde allt vi jättebra. Nu steker jag barbeque på balkongen och jag friser inte på vintern. Med vänlig hälsning, Martin

Bengt F
Skrev om Svenska Lumon AB

Lumon hjälpte oss med att glasa in balkongen i vår lägenhet på fjärde våningen. Professionell hjälp vid inglasningen och hjälp med ansökan om bygglov och likaså med råd, regler och krav. Inglasningen skyddar för vind och regn, vilket gör att vi kan använda balkongen året om.. Vi köpte inglasningen för att få ett extra utrymme.där vi kunde vistas tididigt på våren och även öka värdet på lägenheten Vi är mycket nöjda.

Anders H
Skrev om Svenska Lumon AB

Trevlig personal,dock felbeställning och senare defekt leverans,kontakta mig snarast för åtgärd Anders Högberg 0766477541

Nils-Einar T
Skrev om Svenska Lumon AB

Mycket bra och professionellt som mina förväntningar jag är jätte nöjd

Daniel S
Skrev om Svenska Lumon AB

Mycket nöjd med den höga professionaliteten.

Lars L
Skrev om Svenska Lumon AB

Trevligt och professionellt bemötande. Väntade mig hög kvalitet eftersom priset är väldigt högt men upplever att Lumon lever upp till mina förväntningar.

Ewa H
Skrev om Svenska Lumon AB

Är jättenöjd med bemötandet både vid personlig kontakt och telefonkontakt. Mina förväntningar har tillgodosetts flera gånger om, längtar till våren för att kunna nyttja inglasningen av min balkong ännu mer än nu. Tror att mina svar ger en god sammanfattning 😊

Stuart A
Skrev om Svenska Lumon AB

We first contacted Lumon when we were looking at options for glassing in balconies for our BRF. We found them to be very helpful and responsive to our questions, and in describing the solutions for the different types and sizes of balconies we have. The process was made easy by them and that helped us present to the Brf membership the potential solutions on offer, we found Lumon to be in our view, the best match for our needs . Lumon even supported us during the application for approval (bygglov). The final design we went...

Åke H
Skrev om Svenska Lumon AB

Proffsiga och kvalitet i både affär och leverans

Björn R
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra bemötande, trevlig och kunnig personal. Arbetet utfördes proffsigt och montörerna höll det rent och snyggt. Vissa interna kommunikationsmissar dock vilket medförde flera besök då material var felaktigt. Men de löste det, tog lite tid bara.

Johnny T
Skrev om Svenska Lumon AB

Mycket nöjd. Snabb installation. Trevlig säljare och installatör. Hög kvalitet.

First-Name L
Skrev om Svenska Lumon AB

Inglasningen är jätte bra och killarna som installerade dem var väldigt duktiga. Vad mad man ska ha i åtanke är att man behöver service av inglasningen åtminstone vartannat år och det är inte billigt. Dessutom är det svårt att få ur Lumon vad just en service kostar. Min granne fick problem med sin inglasning och fick en faktura på 5.000 kr. Så sköt om er inglasning för att undvika extra kostnader. Jag öppnade inte min inglasning under ett år och glasskivorna satte sig. Men nu har jag inglasning från tak till golv.

Sofie V
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra service, tydlig information, snabb montering och jättebra resultat.

Thomas E
Skrev om Svenska Lumon AB

Positivt bemötande Enda anmärkningen ät visslande ljud vid kraftiga vindar

Stig J
Skrev om Svenska Lumon AB

Jag upplever bemötandet som gott. Dock tränger vatten in som man vidtog åtgärder i nov-22. Vatten kommer dock fortfarande in.Jag vill vänta med slutligt Omdöme till till detta är åtgärdat.

Krister J
Skrev om Svenska Lumon AB

Ett helt perfekt utfört arbete Proffsigt och snyggt utseende man ser verkligen att det är en klass för sig själv Bemötandet både utav säljare och montör var absolut första klassiskts Jag kommer att rekommendera er naturligtvis för jag vet att fler kommer att bygga in sina balkonger i mitt område

Edith U
Skrev om Svenska Lumon AB

Inglasning uterum 2sidor 11glas inkl 2dörrar. Bra information om pris, leverans, produkt och monteringsprocess! Utmärkt monteringsarbete! Stabilt och väl fungerande på 7:de våningen med västliga vindar. Vänligt och professionellt bemötande! Utmärkt service av William Sahlbom! Fungerar utmärkt vi är mkt nöjda och har på detta sätt fått ytterligare ett rum. Åke Gustavsson och Edit Ugrai Gerdska Strand 17 Alingsås

Ingrid H
Skrev om Svenska Lumon AB

Inglasning av balkong med pliseer Hög kvalitet på materialet Snyggt Och kunnig personal

Anita B
Skrev om Svenska Lumon AB

slutresultatet blev jättebra kontakten blev bra när jag fick tag på rätt person

Stojna N
Skrev om Svenska Lumon AB

Trevliga killar som kom med grejerna. Snabb uppsättning av glaset på balkongen. Bra fortsatt kontakt.

Lennart B
Skrev om Svenska Lumon AB

Säljaren var kunnig och förklarade allt väldigt bra. Visade och gick igenom allt så man förstod. Själva arbetet med inglasningen av balkongen gick bra. Tyvärr litet minus att montören inte kunde passa överenskommen tid så jag fick lämna dörren olåst. Inga problem att få kontakt och hjälp efter installation.

Håkan L
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra och professionellt bemötande och utförande.

Saleh S
Skrev om Svenska Lumon AB

Jag kommer att rekommendera andra att anlita Er.

Rickard A
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra bemötande Snabbt montage Har inte hunnit njuta av inglasningen än då det blev klart till vintern men det var ju skönt att inte behöva tömma balkongen inför vintern.

Ulf B
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra bemötande Lumon levererade på avtalad tid. Vi köpte en halvinglasning av balkong. Bra produkt, seriös personal, smidigt montage.

Monica T
Skrev om Svenska Lumon AB

Allt var mycket bra !!! Presentering - bemötande - utfört arbete!!! Toppen!! Men av någon anledning ”läcker det in” mellan 2 glasrutor. Någon justeringsfråga …?? Försökte skicka bild - men det fungerar inte. Många hälsningar Monica Törnbäck

Egon J
Skrev om Svenska Lumon AB

Vi är mycket nöjda med arbetet. Det gällde inglasning av vår balkong. Arbetarna var punktliga, artiga och energiska. Vi rekommenderar gärna detta företag till personer vi känner.

Peter C
Skrev om Svenska Lumon AB

Mycket trevlig säljare och monterade. Dessutom va de supereffektivt.

Lars Ove F
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra info. från kontrakt. till lev. Jag köpte en inglasning av balkong Bra hantverkare. Nöjd kund.

Laura B
Skrev om Svenska Lumon AB

Inglasning på 11kvm balkong med en extra fönsterruta under glaspartierna. Blev jättebra!

Annika Q
Skrev om Svenska Lumon AB

Håller tätt. Fyller det som utlovats.

Eva R
Skrev om Svenska Lumon AB

Allt fungerade bra. Både säljaren och montören gjorde ett bra jobb. Jag inglasade en balkong.

Ralf O
Skrev om Svenska Lumon AB

Mkt bra! Köpte inglasad balkong med solskydd. Bra bemötande och bra utfört arbete.

Victor L
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra bemötande Kom på överenskommen tid Snabbt och fint utfört arbete

Louise L
Skrev om Svenska Lumon AB

En trevlig kille ringde på och berättade att de skulle göra balkonginglasningar i vår brf och undrade om vi också ville ha vår inglasad. Vi tackade ja då vi velat få detta fixat och några dagar senare kom samma kille hit och mätte och svarade på våra frågor. Vi bokade in inglasningen som skulle ske några månader senare och några dagar innan hörde sig någon från Lumon av sig och vi bestämde exakt tid. På dagen kom en annan kille hit och gjorde själva inglasningen. Det var mycket proffsigt gjort, t.ex. lades papper ut för...

Mikael K
Skrev om Svenska Lumon AB

Lång väntetid innan installationen men när den gjordes, då gick det snabbt och resultatet blev bra.

Annelie L
Skrev om Svenska Lumon AB

Bra service och trevligt bemött

Britt-Marie A
Skrev om Svenska Lumon AB

Mycket tydlig info om inglasningen och allt omkring. Arbetet gick också smidigt. Det tog 2dagar att montera då vi även beställt persienner och matta. Mycket nöjd med allt.

Åke L
Skrev om Svenska Lumon AB

Har ännu inget att klaga på vad gäller inglasningen av vår balkong.

Kristina J
Skrev om Svenska Lumon AB

Hej! Lumon har ett proffesionellt bemötande och kunskap om sitt område. Snabba att fixa och justera det som behövdes efter montaget var klart. Jag köpte nedmontering av min gamla inglasning och uppsättning av en ny från Lumon. Stort tack! Med vänlig hälsning, Kristina Johnsson

Joyce S
Skrev om Svenska Lumon AB

Updaterande av balcong smärtfri och trevligt bemöttande. Har. Inte användså mycket än. installed i October och nu feb jag ser från att med mer sol som ger mycket mer balcong tid

Anders J
Skrev om Svenska Lumon AB

Lumon har levererat inglasningar till vår Brf och totalt sett är vi väldigt nöjda med kvaliteten på inglasningarna och Lumons service. All personal har ett trevligt bemötande och kan sina produkter. Det märks att montörerna är anställda och inte inhyrda. Lumon lever upp till våra förväntningar.

Ann-sofie S
Skrev om Svenska Lumon AB

Inglasning av balkong vilken blev till full belåtenhet

Catharina L
Skrev om Svenska Lumon AB

Jättenöjd! Trevlig & tillmötesgående personal som är proffs på individuella lösningar för kunden! Kan varmt rekommenderas…👍🏼