Svenska Målerikompaniet AB

Välkommen till Svenska Målerikompaniet AB!

Vår styrka är flexibilitet och snabb service med lång erfarenhet och många återkommande kunder.

Vårt mål är att du ska kunna anlita ETT företag till ditt nästa byggprojekt istället för att anlita flera företag. Vi kan hjälpa dig med allt från snickeri, vvs, el och plattsättning, till golvläggning, golvslipning, hyllor, skåp, garderober samt mycket mer.

Inga uppdrag är för stora eller små för oss. Du kan anlita oss oavsett om du är privatperson eller företag. Varmt välkommen att be om en kostnadsfri offert!

Läs vad 62 kunder tycker om Svenska Målerikompaniet AB 2

2022-06-23 Verifierad kund
    Trevligt och glatt bemötande och strålande resultat.
    2022-06-07 Verifierad kund
    Gott bemötande, inlyssnande chef och personal, alla förväntningar uppfyllda!
    2022-05-13 Verifierad kund
    Alltid bra bemött och får alltid svar snabbt. Ett bra jobb utförs.
    2022-05-06 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande, höll tidsplanen och vi är mycket nöjda över tapetseringen i vårt nya kök. Utmärkt service, kan varmt rekommendera!!!
    Tack för det Anna! Svenska Målerikompaniet AB
    2022-04-26 Verifierad kund
    Duktiga målare, bra service. Ordning och reda!
    2022-03-14 Verifierad kund
    Bra bemötande, och gjorde ett snyggt jobb.
    Tack för det Stig! Kul att er hall och vardagsrummet fick ett ansiktslyft som ni känner er nöjda med. Svenska Målerikompaniet AB
    2022-03-10 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande, väldigt fint och noggrant utfört arbete (renoverade sovrum och hall). Lyssnar in kundens behov. Rekommenderas.
    Tack för din tid och fina omdöme Cecilia. Det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete hos dig! Svenska Målerikompaniet AB
    2022-02-07 Verifierad kund
    Bra kommunikation, fint resultat.
    Rekommenderar!
    2022-02-07 Verifierad kund
    Utmärkt resultat. Bra service och snabbt jobbat
    Tack för det fina omdömet Elisabeth och att du tog dig tid att skriva. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2022-01-19 Verifierad kund
    Jag kan varmt rekommendera Tommy och svenska målerikompaniet för måleriarbeten och tillhörande renovering. Jag målade om min lägenhet och passade på att renovera kök och lägga nytt golv samtidigt. Tommy skötte hela projektet och gjorde det mycket bra. Tommy lyssnar, är tydlig med vad gäller och mycket mån om att göra ett bra och noggrant arbete. Jag är nöjd med resultatet, tackar för arbetet och önskar er lycka till framöver.

//Nils
    Tack för att du tog dig tid att skriva och stort tack för det fina omdömet. Det gör mig glad att du är så nöjd med vårt arbete! Jag hoppas vi kan få hjälpa dig om du byter bostad i framtiden. Allt gott /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-12-30 Verifierad kund
    Bra bemötande av företaget. Vi förväntade oss en fräsch målning köket, och det fick vi!
    2021-11-19 Verifierad kund
    Jag fick mitt sovrum målat på en väldigt kort tid, resultatet var mycket bra, de var även väldigt snabba och trevliga.
    Tack för ett fint omdöme Eddie. Alltid lika uppskattat. / Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-11-10 Verifierad kund
    Tommy med underentreprenör har hos oss färdigställt en entréhall (klinker, snickerier, tapet och målning), och har stått för ett fantastiskt bra jobb.

Själva hantverket är bra och snabbt utfört, och det som tar betyget till fantastiskt är helheten. Från första dialog innan offert till faktura så har allt gått så smidigt. Bra dialog, trevliga personer som dykt upp per ök och arbetade effektivt, även bra koordinerat mellan UE så hela jobbet löpt på oavbrutet tills allt var klart.

Stort tack till Tommy, Adam, Bartek, Magnus och Måns!
    Vilket fint omdöme åt oss alla, som arbetat hos Er! Stort tack att du tog dig tid att skriva några rader Joakim, det gläder oss och sporrar i vår strävan efter fler goda slutresultat framåt. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-11-08 Verifierad kund
    Supertrevliga och jätteduktiga!
    Tack för att du tog tid att ge oss ett omdöme Ulrika, det är alltid uppskattat. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-11-05 Verifierad kund
    - Ytrenovering av en lägenhet: tapetsering, golvläggning, måleri och lite snickeri, mindre arbeten med el och badrum
    - Ett utmärkt noggrant och snyggt utfört arbete! Toppklass.
    - Allt utfört enligt önskemål, men företaget föreslog även förändringar som gjorde resultatet bättre
    - Tät kontakt och dialog under arbetets gång
    - Förträfflig tillgänglighet
    - Tidsplanen hölls
    - Varsamhet med möblemang och föremål
    - Mycket trevligt bemötande, gäller alla inblandade i arbetet
    Stort tack för dess fina ord Katri. Det berör oss alla och jag ska framföra det till samtliga inblandade, både inom mitt företag och till övriga samarbetspartners; snickare, elektriker och VVS-medarbetare. Vi är alla både stolta och glada när kunden känner sig nöjd både under och efter slutfört arbete. Allt gott. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-10-27 Verifierad kund
    Bemötandet bra
    Förväntningarna var ganska stora. Men det vi inte tyckte var OK var offerten, den levde inte upp till förväntningarna. Man borde på offerten specificera bättre de extra kostnaderna som tillkommer.
    Servicebil, sophantering, bärhjälp mm; kostnader per dag alt timme.
    Jag köpte målning och tapetsering
    Hej Kerstin och tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme.
    Vi gör vårt bästa för att skriva så tydliga offerter som möjligt, alltid med vilka arbetsmoment som ingår respektive vad som tillkommer. Både gällande servicebilar, sophantering och i Ert fall flytt av möbler, tavlor mm skrivs detta in tydligt i varje offert, så även i Er.
    Vi hoppas att vårt arbete är väl utfört och att ni är nöjda med slutresultatet. /Tommy
    2021-10-20 Verifierad kund
    Bra bemötande och väl utfört arbete vid flera tillfällen då jag behövt hjälp med mindre måleri-jobb.
    2021-10-18 Verifierad kund
    Anlitade företaget för att måla flera rum i lägenheten. Professionalt bemötande, professionalt hantverkare, professionalt arbete, snyggt slutresultat. Väldigt nöjd kund!
    Tack för ert fina omdöme Megan, så kul att du tog dig tid att svara. Vi hälsar detta till Magnus, som målade hos er. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-10-17 Verifierad kund
    Smidig planering, och ett utmärkt utfört arbete. Väldigt trevlig hantverkare som var mån om att det skulle bli så bra som möjligt!
    Stort tack att du tog dig tid att svara och ge oss ett omdöme Gabriella. Vi ger dina fina ord vidare till Magnus, som målat hos dig. Svenska Målerikompaniet AB
    2021-09-25 Verifierad kund
    Målning av fasad och fönster.
    Mycket nöjda med resultatet och leveransen.
    Kunnigt, effektivt och hänsynsfullt manskap.
    Tack för det fina omdömet. Killarna känner sig nöjda och uppskattade av er. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-07-02 Verifierad kund
    Mycket seriösa och kommer punktligt enligt överenskommelser.

Arbeten snyggt utförda och Tommy är väldigt lyhörd. Dock kan det ta lite tid för att få offerten.

De uppfyllde förväntningarna till fullo och arbetet gick fort och galant.

Jag lejde dem för ommålning av först ett kök och 1 år senare för två sovrum.

Nu återstår vardagsrum, hall samt lite arbete i badrummet som jag hoppas ska bli avklarade innan vintern.

Tummen upp för Svenska Målarkompaniet.
    2021-06-28 Verifierad kund
    Trevliga, kunniga och punktliga! Arbetet flöt på enligt tidsplan och resultatet blev superbra! Jag är så nöjd 🙏👌
    Tack Marie! vi gläder oss åt din fina kommentar och vi hörs fram åt hösten gällande övrigt jobb. Trevlig sommar! /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-06-23 Verifierad kund
    Väldig duktig och kunnig personal som gjorde ett fantastiskt jobb!
    Magnus och Måns hälsar och tackar för uppskattningen. Vi är alla lika glad när kunden är nöjd med vårt slutresultat.
    Önskar en trevlig midsommar! /Tommy
    2021-05-28 Verifierad kund
    Mycket proffsigt.
    Strukturerad offert
    Tydlig tidsplan som hölls väl, t.o.m. färdig innan utsatt tid
    Mycket proffsigt jobb
    trevlig personal
    Vi är helnöjda!
    Tack för ditt positiva omdöme Henrik!
    Verkligen kul att ni känner er helnöjda med slutresultatet och skönt för oss alla att bli klara i god tid :)
    /Tommy
    2021-05-28 Verifierad kund
    Väldigt duktiga och trevliga målare. Mycket nöjd med resultatet.
    2021-05-24 Verifierad kund
    Spackling och målning av tak.
    Snabb och bra service, hjälpsamma och anpassningsbara.
    Mycket nöjda med resultatet!
    Tack för det Tom, jag är glad att ni är nöjda med slutresultatet /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-05-06 Verifierad kund
    De har varit min målarfirma jag har anlitat i flera år. I både hus och lägenhet jag haft. Jag vet att jag får ett bra jobb gjort och om det inte funkar så fösöker de ordna problemet till det bästa. Man kan verkligen lita på dem och så klart rekommenderar dem varm. Skulle aldrig gå till någon annan
    Tack så mycket Lisa för din positiva feedback! Det värmer gott och vi återkommer gärna till er för fler uppdrag. Svenska Målerikompaniet AB
  • Robert N
    2021-05-06 Verifierad kund
    Tiptop som vanligt! Anlitar inga andra helt enkelt :)
    2021-04-23 Verifierad kund
    Målning av vardagsrum, kul när man får folk som kan sitt yrke!
    Tack så mycket för positivt omdöme. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-04-20 Spontant omdöme
    Samarbetat med Svenska målerikompaniet i över 10 år, alltid bästa resultat! Trevlig och kunnig personal!
    Tack Andreas! kul att få omdöme från Vreta Bygg som vi gör många jobb tillsammans med. Nu ser vi fram emot 10 nya år! /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
  • Robert N
    2021-04-17 Spontant omdöme
    Alltid glada, professionella och noggranna, håller tid och offert. 👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
    Du beskriver företaget just så som vi vill uppfattas. Så kul med din feedback. Tack för det!
    /Tommy
    2021-04-17 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Svenska målerikompaniet vid flera tillfällen, såväl fasadmålning som inomhusmålning . Alltid seriöst och professionellt utförda arbeten. Tydliga offerter och tydlig kommunikation före och under arbetet. Rekommenderar firman starkt!
    Stort tack Thomas, det värmer och gör oss stolta /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-03-15 Spontant omdöme
    Svenska Målerikompaniet hjälpte oss med att renovera hallen och vardagsrummet, inklusive nya innertak, nya ytskikt, golvslipning, spackling och målning samt flytt av vindslucka och installation av spottar och ny ytterdörr. Resultatet blev jättebra och hela projektet löpte på smidigt. Rak, tydlig kommunikation och hög tillgänglighet, samt stor hänsyn till att vår familj behövde få vardagen att funka under tiden. Rekommenderas varmt!
    Vill tacka er för ett väldigt fint omdöme. Det berör och gläder oss alla som arbetat hos er. Att få höra att vi inte bara gör fina arbeten utan även är lyhörda och lätta att nå är verkligen positiva ord. Stort tack igen och på återseende fram i vår. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-03-01 Spontant omdöme
    Renoverade min dotters lägenhet. Målade väggar och tak, bytte golv och lister. Lägenheten blev som ny! De gjorde även extra jobb och såg vad som behövde göras. Vi är mycket nöjda med arbetet, de höll tidtabell och är lätta att få tag i. Rekommenderas varmt!
    Stort tack för ditt fina omdöme Marie-Louise. Så kul ni är nöjda /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-02-19 Spontant omdöme
    Professionella, trevliga, effektiva och jättefint resultat när vi fick hjälp att måla om nedervåningen. Vi är jättenöjda!
    Tack Gabriella, alltid kul när våra kunder är nöjda med vårt arbete. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2021-02-02 Spontant omdöme
    Renovering av tvättstuga i radhus från 1981. Nytt tak, målning av tak, väggar och golv. Takspotlights, nya eluttag. VVS-arbete. Oerhört positivt bemött av företaget. Snabba, noggranna, proffsiga, smidiga - löste bl.a snabbt en oförutsedd händelse med vv-beredare. Väldigt bra slutresultat. Snyggt! Mycket nöjd! Rekommenderas varmt!
    Tack för det fina omdömet Håkan! vi blir så glada när du som kund och fastighetsägare är nöjd med vårt arbete. Känns inspirerande och kul att fortsätta med de nya projekten. Inget projekt är för stort eller för litet. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
  • Nathalie F
    2020-11-27 Spontant omdöme
    Vi håller på att totalrenovera hela vår lägenhet. Bygga nya rum (väggar, dörrar och fönster), platsbyggda möbler och takskåp, nya golv, ny el och belysning, renovering och målning av tak, bredspackling och målning av väggar, målning av snickerier, målning av element, flytt av element, nytt kök och andra diverse kreativa småprojekt. SMK är mycket noggranna, välplanerade och alltid i tid. Tommy är en av de bästa projektledare jag stött på. Han är också mycket duktig på att se charmen i varje utrymme och är kreativ med idéer för att bibehålla samma charm eller ändra den totalt om man så vill.
    Hittills är två ombyggda sovrum klara och SMK har helt överträffat våra förväntningar! Vad gäller pris så har vi valt på löpande timme. Vi har fått en faktura än så länge och allt stämmer överens med antal arbetade timmar, ingen överdebitering alltså. Vi har ett mycket stort förtroende för SMK och kan rekommendera detta företag varmt!! Trevliga killar med lång erfarenhet och bra smak!
    Tack snälla Nathalie och Martin för så fina vitsord! Det är alltid kul att arbeta med projekt där vi tillsammans hittar bra lösningar som passar kundens behov, stil och smak. Oavsett om det gäller snickeri, måleri, vvs eller el. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2020-11-02 Verifierad kund
    Målning av samtliga rum i vår lägenhet och vi är mycket nöjda med arbetet . Snabb återkoppling håller tiden och bra service, vi är jätte nöjda och kan verkligen rekommendera Svenska Målerikompaniet AB. Tack Tommy och Magnus.

Mvh Marie & Anders
    Tack för er fina feedback, det värmer. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
  • Ann Elin A
    2020-10-14 Spontant omdöme
    Anlitade Svenska Målarkompaniet för att måla/tapetsera om i 4 st rum. Stötte på oförutsedda problem som de hanterade på ett väldigt professionellt sätt. Väldigt lätta att ha att göra med och svarade väldigt snabbt på eventuella frågetecken. Kommer definitivt anlita dem för framtida projekt då de även har kontakt med andra hantverkargrupper.
    2020-09-28 Verifierad kund
    Arbete vid takfot och målning av grunden m m. Allt väl utfört och till fast pris. Det är en stor tillgång att kunna diskutera olika lösningar och få kompetent rådgivning om vad som är lämpligt, under arbetets gång. Över huvudtaget är, förutom väl utfört arbete, en förmåga att kommunicera och resonera det som gör att vi återkommer som kunder. Varmaste rekommendationer!
    Tack för en väldigt fin recension Fredrik, det värmer när kunderna är så nöjda att de återkommer till oss. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2020-07-29 Verifierad kund
    Beställde komplett spackling och målningsarbete I lägenhet på 110m2. Mycket professionell planerande och utförande av jobbet som startade och slutfördes enligt överenskommen tidtabell. Vi blev super nöjda med resultatet!
    Tack för det fina omdömet /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
    2020-07-05 Verifierad kund
    Jag har anlitat Svenska Målerikompaniet för renovering i min lägenhet (tapetsering/målning av samtliga rum, byte av golv, byte av bänkskiva och kakel i kök). Jag är mycket nöjd med arbetet som är gjort, det har blivit precis som jag önskat! Trevligt bemötande från Tommy som hörsammat alla önskemål och även kommit med egna tips. Kan varmt rekommendera!
    Tack Kaijsa för ett fint omdöme! och vi blir alltid lika glada när våra kunder känner sig nöjda med vårt arbete och resultat av renoveringen. /Tommy Svenska Målerikompaniet AB
  • Karin D
    2020-06-25 Verifierad kund
    Mycket bra service. Skickliga hantverkare som utförde arbetet snabbt och effektivt. Lätta att få tag på och ordning och reda på mailkonversationer. Jag blev mycket nöjd med målning av sovrum, tapetsering av hall och spackling och målning i min gamla lägenhet. Rekommenderas varmt!
    2020-06-17 Verifierad kund
    Liten altan med vindskydd.
    Bra bemötande av alla, snabba snickare och fint jobb utfört. Kan varmt rekommendera.
    2020-06-01 Verifierad kund
    Målning av innerdörrar och karmar. Bra bemötande, trevligt och kunniga. Blev som jag tänkt mig.
    2020-05-21 Spontant omdöme
    Vi fick hjälp med att måla om vårat sovrum. De spacklade alla väggar och taket. Målade socklar och monterade upp nya lister i taket och gömde dessutom ”Elslingan” för hemlarmet. Det var rent och snyggt när man kom hem från jobbet i övriga huset. Vi fick även hjälp med att måla bort en större fläck i köket som de bjöd på utan extra kostnad.
    2020-05-18 Verifierad kund
    Behövde hjälp med omtapetseringar av tre sovrum. De gjorde ett utmärkt jobb. En vägg fick tapetseras om men det var aldrig något snack eller tråkiga bortförklaringar. Tommy/Magnus skötte det hela perfekt. Vi behövde också hjälp med byte av parkett i ena sovrummet, efter tredje gången och flytspackling blev det bra. Detta är inget som Sv. Målarkompaniet ska lastas för. Tommy har varit bra under hela processen. Kan verkligen rekommendera denna målarfirma. Vi är jättenöjda med resultatet.
    2020-05-05 Verifierad kund
    Jag bytte värmepump i källaren och i samband med det passade på att få källarväggen renoverad, putsad och målad.
    Tommy var mycket flexibel och professionell och det var lätt och smidigt att få jobbet synkat med pump bytet.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och att ha hittat nån som jag kan anlita för fler jobb vid behov.
    Tack för ditt fina omdöme Hans-Birger! Svenska Målerikompaniet AB
    2020-04-17 Verifierad kund
    Vi målade om, bytte dörrfoder, lister och golv samt ville ha lite eljobb utförda. Allt ordnades med samma kontakt och var väldigt enkelt och smidigt. De var väldigt flexibla och kunde ta emot önskemål längs vägen och vi diskuterade oss fram hur det skulle se ut. Vi fick flera prover. Vi är supernöjda med resultatet!
    Tack för den fina kommentaren Pernilla! Det glädjer oss när våra kunder blir nöjda. Då har vi nått vårt mål. Svenska Målerikompaniet AB
    2020-01-19 Verifierad kund
    Flexade ,putsade och målade en vägg.
    Uppdraget utfört som utlovat och mycket bra.
    Tommy var lätt att samarbeta med!
    Rekommenderas!