Svenska Målerikompaniet AB

Svenska Målerikompaniet AB

www.svenskamalerikompaniet.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Svenska Målerikompaniet AB! Vår styrka är flexibilitet och snabb service med lång erfarenhet och många återkommande kunder. Vårt mål är att du ska kunna anlita ETT företag till ditt nästa byggprojekt istället för att anlita flera företag. Vi kan hjälpa dig med allt från snickeri, vvs, el och plattsättning, till...

91 omdömen om Svenska Målerikompaniet AB

Sedan starten hos Reco 2019

Emelia H
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Kan inte rekomendera Svenska Målerikompaniet nog, grymma, hjälpsamma och otroliga! Tack för ett fantastiska arbete i min pärla!

Johan B
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Målning av trapp inomhus och fönstermålning inomhus (16 fönster) Mycket duktig och trevlig målare (tack Daniel) Snabb offert och fakturan kom efter avslutat arbete ,allt var mycket bra

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för ert omdöme och för allt gott som Daniel bjudits på under sitt arbete hos er, vi är väldigt tacksamma att ni uppskattar det hantverk våra duktiga målare utför. Stort tack även för ert fortsatta förtroende för oss med målning av fönster utvändigt till våren 2024. Tills dess ha en fin jul och ett gott nytt år 2024!

Gabriella C
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Utmärkt och snabb service! Arbetet sköttes professionellt och vi är mycket nöjda med resultatet.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för ditt fina omdöme och att du tog dig tid att svara Gabriella! vi är så glada att ni är nöjda med ert vardagsrum som fick en uppfräschning och vi ser fram att åter få komma hem till er för framtida projekt. /Susanne Å

Isabelle S
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Jätte bra kommunikation och ett super bra jobb!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack Isabelle för omdömet och det är så kul när våra kunder blir nöjda med vårt utförande. Alla era sovrum fick verkligen ett nytt liv med nya kulörer, jobbet utfört av vår duktiga målare Alex.

Mona M
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Bra kommunikation, snabb hantering av kostnadsförslag och bokning av datum och tid . Jättebra utfört jobb, jag är jättenöjd!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Så kul att du känner dig nöjd med tapetseringen i ditt sovrum och tack för att du tog dig tid att svara!

Jenny N
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Vi hade en villa med garage och bod målat till ny färg. Vi hade kontakt med ansvarig som utförde inspektion av huset innan offert och de som utförde jobbet på plats. Alla var lätta att prata med, kunniga i sin sak, svarade bra på frågor och kom med hjälpsamma förslag. Jobbet gjordes ganska noggrant inom rimlig tid. De var mycket behjälpliga med att fixa till mindre snickerier inför målningen. De var mycket lyhörda, kunniga, hjälpsamma och trevliga. Mindre missar som gjorts med målningen fixades direkt. Och missarna var extremt små. Kan varmt rekommendera företaget för husmålning.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack Jenny att du tog dig tid att svara på denna omdömesförfrågan och tack för dina fina ord. Jag ska givet meddela killarna detta så även de får ta del av allt du skrivit.

Staffan T
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Lätta att ha o göra med, trevliga och kunniga. Fick hjälp snabbt med ett bra resultat.

Maria W
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Arbetet som utfördes gällde målning och tapetsering av ett antal rum. Trevligt bemötande! och bra dialog kring frågor som uppkom under arbetets gång. T.ex. fixades en extra rulle tapet fram då vi köpt en rulle för lite. Vi upplevde också att målarna var flexibla och att hänsyn togs till våra önskemål kopplat till tidsplanen. Vi är sammantaget mycket nöjda.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för ditt omdöme Maria, vi uppskattar verkligen att du tagit dig tid att svara och gett så fint betyg.

Malin J
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Vi anlitade Svenska Målerikompaniet för ommålning av fler rum samt golvslipning och behandling, de utförde ett strålande bra arbete och höll tidplan! Kan varmt rekommendera Tommy och hans gäng!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för de fina orden och det är superkul att vi fått förtroendet att också bygga om ert kök och vardagsrum!

Eila H
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Bra information på offerten om de olika arbetsmomenten. Tommy är en bra, närvarande chef, målarna duktiga. Trevligt bemötande, professionellt arbete. Det är andra gången jag anlitar företaget för arbete i mitt hus. Är mycket nöjd och kan varmt rekommendera Svenska målerikompaniet.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack snälla Eila för din tid och fina omdöme. Vi hoppas få återkomma till dig igen på nya uppdrag.

Peter E
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Svarade snabbt på vårt önskemål om kontakt, besökte oss kort därefter och lämnade inom kort en offert. Har kollektivavtal. Utförde jobbet grundligt och proffsigt. Trevlig personal. En chef/ägare som arbetsleder aktivt och följer upp. Smidiga och proaktiva. När fakturan kom var den korrekt och allt kändes bara bra. Stort tack till alla inblandade!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack Peter! vi alla är lika glada att ni är nöjda med resultatet och vi ses förhoppningsvis under hösten när ert nya projekt ska starta, offert är under arbete. Jag ska förmedla ditt omdöme till mina anställda.

Ingalill W
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Mycket trevligt företag att ha att göra med, professionellt utfört arbete, höll uppgjorda tidplaner, Chefen svarade alltid i telefon, uppskattade speciellt att de alla var så kommunikativa. Målare Micke som var hos oss hela tiden mycket trevlig och mån om att det skulle bli bra. Rekommenderas varmt.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack för att du tog dig tid att skriva detta fina omdöme Inga-Lill, kul att ni är nöjda med resultatet. Ska framföra detta även till mina målare. /Tommy

Christian H
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Snabba, lättsamma, vänliga och med ett utmärkt värdskap!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack för att du tog dig tid att svara på omdömet. Vi är glada att ha fått möjligheten att ge hotellet och vinbaren ett uppfräschat och färgstarkt välkomnande.

Mattias C

Trevligt bemötande. Snabbt utfört. Mina varmaste rekommendationer. Mattias

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Kul att få komma till er och göra det fint, hoppas ni kommer trivas med er hall i bra tid framöver. /Tommy

Ann-Christin T
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Nöjda med både samarbete och genomförande av uppdraget!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack Anki, kul att ni som tidigare kunder återkommer till oss igen och att ni även denna gång känner er nöjda med vårt arbete. /Tommy

Sven W
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Tommy på Svenska Målerikompaniet är duktig och bra målare. Han hjälpte oss med att måla och tapetsera vårt sovrum. Vi är mycket nöjda med hur arbetat utfördes. sven- arne wennerberg

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för ert omdöme! Kul att ni är nöjda och att ni valde oss även denna gången. /Tommy

Kaijsa E
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Tommy & co fixade ett arbetsrum och renoverade badrum i min lägenhet. Det är andra gången som jag anlitar Svenska målerikompaniet för renovering och liksom förra gången blev allt jättefint! Rekommenderas varmt!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack så mycket Kaijsa! det är det bästa betyget vi kan få när vi får komma tillbaka och utföra nya uppdrag hos våra tidigare kunder. /Tommy

Huriser M
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Vi är nöjde med arbetet som de gjorde. De uppfyllda alla krav som vi hade

Bo S
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Vänligt och bra bemötande, har inget att klaga över. Beställde målning av kök samt lackering av köksluckor.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för ditt omdöme och kul du är nöjd med resultatet.

Lydia K
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Trevligt och proffsigt. Hade kontakt med flera företag men fick bäst pris och snabbast återkoppling av Svenska Målerikompaniet. Jobbet var väl genomfört (tapetsering av fondvägg) och det hela gick väldigt smidigt. Kommer absolut att använda dom igen när jag ska måla eller tapetsera.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack Lydia, så kul du är nöjd med resultatet i ditt kök! Magnus hälsar och tackar för ditt fina omdöme.

Jan U
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Vi anlitade Svenska Målerikompaniet för målning/tapetsering av innertak och väggar i princip hela huset. Dessutom var de projektledare vid renoveringen av vårt kök och skötte samordningen av snickare, elektriker och VVS. Vi har bara gott att säga om Tommy och hans kollegor. De kom med flera bra förslag på förbättringar under arbetets gång och var måna om att slutresultatet skulle bli bra, vilket det verkligen blev! Vi kommer absolut anlita Svenska Målerikompaniet igen nästa gång vi behöver hjälp.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack för ert fin-fina omdöme Janne! Vi blir så glada över våra kunders nöjdhet och tackar ödmjukast för allt gott du skriver. Jag kommer att delge övriga kollegor och vi kommer mer än gärna tillbaka för att hjälpa er med andra projekt i framtiden.

Annika B
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Toppen bra, trevliga, duktiga! Målat tak, tapetserat och lag matta. Rekommenderas starkt.

Hans-birger R
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Jag är mycket nöjd med genomförandet och resultatet av målning av tak/utbyggnad över källartrappa utomhus. Proffsigt och snyggt resultat som passar bra in med huset.

Zarah L
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Kom med extremt kort varsel. Glatt humör och god service.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för omdömet Zarah! Det gör oss glada att du känner dig nöjd med Magnus arbete hos dig. /Tommy

Sandra L
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Vi hade hört bra saker om denna firma men är inte särskilt imponerade själva. Vi fick vårt hus målat under sommaren och både chef och förman lyste med sin frånvaro, annars hade vi kanske fått en bättre upplevelse. Målarna som var hos oss skräpade ned och var väldigt osmidiga i hur de la upp jobbet, saker missades och sköts upp till senare tillfälle vilket resulterade i onödigt lång tid innan jobbet var klart och många backjobb. Utöver fasaden skulle även ytterdörrar målas och då valde målaren, istället för att spraymåla...

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för att du tagit dig all denna tid att svara på vår omdömesförfrågan. Det är korrekt att målningen av alla 7 huskropparna i er BRF gjordes under sommaren och en del av oss under den tiden var på semester eller på andra jobb under vissa veckor. Era ytterdörrar målades om efter överenskommelse och vid slutbesiktningen visade sig att ingen var missnöjd med vare sig ytterdörrarna eller vårt utförda fasadarbete i övrigt, på dessa 14 bostäder. Angående din fastighet var det svårt för oss med framkomligheten då det visade...

MALIN W
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Jag anlitade Svenska Målerikompaniet för spackling och målning av tre rum i min lägenhet. De var snabba på att svara och erbjöd ett bättre pris än konkurrenterna. Mycket bra kommunikation och de gjorde ett superbra jobb.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stor tack Malin, det låter fantastiskt kul att vårt arbete är till din belåtenhet. /Tommy

Ur O
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Jättetrevligt och proffsigt bemötande. Fint utfört jobb.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack för fint omdöme Simon, kul att ni är nöjda med resultatet. /Tommy

Haidar A
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Jag anlitade Svenska Målerikompaniet. Det kändes bra från början med Tommy. En professionell och tydlig man med bransch erfarenhet. Han skickade rätt person för att måla och spackla om tak, väggar samt snickerier, byggde om köket. Tommy är en rak och tydlig man och han fanns alltid där om man behövde bolla något. Det var fantastisk att arbeta med honom och hans hantverkare gjorde ett perfekt jobb. Självklart rekommendera jag företaget till alla. Finns inga bättre!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack för ditt fina omdöme Haidar och att du tog dig tid att svara. Jag ska ge dina ord vidare till berörda snickare och målare. Det känns verkligen kul att du är nöjd med köket som våra snickare slutförde och hela måleriarbetet. Jag hoppas vi kan få vara behjälpliga även vid dina framtida projekt. /Tommy

Jenny T
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Vi har anlitat Svenska Målerikompaniet i omgångar under de senaste 10 åren och alltid varit nöjda. Man kan lita på att att arbetet blir professionellt gjort och med en yrkesstolthet som alltför ofta saknas. De täcker in helheten och har målat, dragit rör, kaklat badrum, kopplat el och snickrat hos oss. Tack vare deras gedigna erfarenhet har vi flera gånger fått råd som förbättrat slutresultatet. Vi tvekar inte att ge dem det högsta betyg och rekommenderar den varmt.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Måste själv passa på att tack för Ert förtroende under alla dessa år! Vi är lika glada som ni när vi får lov att komma och fixa till det åt Er, på bästa sätt. Jag kommer att framföra de fina orden till samtliga hantverkare som hjälpt till under er senaste uppdatering av bostaden. /Tommy

Maria B
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Trevligt och glatt bemötande och strålande resultat.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack Maria att du har svarat med ett så fint omdöme, vi önskar er en fortsatt härlig sommar! /Tommy

Anna B
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Gott bemötande, inlyssnande chef och personal, alla förväntningar uppfyllda!

Stort tack Anna för din tid och fina omdöme. /Tommy

Bfr R
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Alltid bra bemött och får alltid svar snabbt. Ett bra jobb utförs.

Anna Ö
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Väldigt trevligt bemötande, höll tidsplanen och vi är mycket nöjda över tapetseringen i vårt nya kök. Utmärkt service, kan varmt rekommendera!!!

Tack för det Anna!

Simix B
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Duktiga målare, bra service. Ordning och reda!

Stig R
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Bra bemötande, och gjorde ett snyggt jobb.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för det Stig! Kul att er hall och vardagsrummet fick ett ansiktslyft som ni känner er nöjda med.

Cecilia M
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Proffsigt bemötande, väldigt fint och noggrant utfört arbete (renoverade sovrum och hall). Lyssnar in kundens behov. Rekommenderas.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för din tid och fina omdöme Cecilia. Det gläder oss att du är nöjd med vårt arbete hos dig!

Staffan T
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Bra kommunikation, fint resultat. Rekommenderar!

Elisabeth C
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Utmärkt resultat. Bra service och snabbt jobbat

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för det fina omdömet Elisabeth och att du tog dig tid att skriva. /Tommy

Nils Olov L
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Jag kan varmt rekommendera Tommy och svenska målerikompaniet för måleriarbeten och tillhörande renovering. Jag målade om min lägenhet och passade på att renovera kök och lägga nytt golv samtidigt. Tommy skötte hela projektet och gjorde det mycket bra. Tommy lyssnar, är tydlig med vad gäller och mycket mån om att göra ett bra och noggrant arbete. Jag är nöjd med resultatet, tackar för arbetet och önskar er lycka till framöver. //Nils

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för att du tog dig tid att skriva och stort tack för det fina omdömet. Det gör mig glad att du är så nöjd med vårt arbete! Jag hoppas vi kan få hjälpa dig om du byter bostad i framtiden. Allt gott /Tommy

Anna-maria L
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Bra bemötande av företaget. Vi förväntade oss en fräsch målning köket, och det fick vi!

Eddie C
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Jag fick mitt sovrum målat på en väldigt kort tid, resultatet var mycket bra, de var även väldigt snabba och trevliga.

Tack för ett fint omdöme Eddie. Alltid lika uppskattat. / Tommy

Joakim K
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Tommy med underentreprenör har hos oss färdigställt en entréhall (klinker, snickerier, tapet och målning), och har stått för ett fantastiskt bra jobb. Själva hantverket är bra och snabbt utfört, och det som tar betyget till fantastiskt är helheten. Från första dialog innan offert till faktura så har allt gått så smidigt. Bra dialog, trevliga personer som dykt upp per ök och arbetade effektivt, även bra koordinerat mellan UE så hela jobbet löpt på oavbrutet tills allt var klart. Stort tack till Tommy, Adam, Bartek, Magnus och Måns!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Vilket fint omdöme åt oss alla, som arbetat hos Er! Stort tack att du tog dig tid att skriva några rader Joakim, det gläder oss och sporrar i vår strävan efter fler goda slutresultat framåt. /Tommy

Ulrika S

Supertrevliga och jätteduktiga!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för att du tog tid att ge oss ett omdöme Ulrika, det är alltid uppskattat. /Tommy

Katri C
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

- Ytrenovering av en lägenhet: tapetsering, golvläggning, måleri och lite snickeri, mindre arbeten med el och badrum - Ett utmärkt noggrant och snyggt utfört arbete! Toppklass. - Allt utfört enligt önskemål, men företaget föreslog även förändringar som gjorde resultatet bättre - Tät kontakt och dialog under arbetets gång - Förträfflig tillgänglighet - Tidsplanen hölls - Varsamhet med möblemang och föremål - Mycket trevligt bemötande, gäller alla inblandade i arbetet

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack för dess fina ord Katri. Det berör oss alla och jag ska framföra det till samtliga inblandade, både inom mitt företag och till övriga samarbetspartners; snickare, elektriker och VVS-medarbetare. Vi är alla både stolta och glada när kunden känner sig nöjd både under och efter slutfört arbete. Allt gott. /Tommy

Kerstin J
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Bemötandet bra Förväntningarna var ganska stora. Men det vi inte tyckte var OK var offerten, den levde inte upp till förväntningarna. Man borde på offerten specificera bättre de extra kostnaderna som tillkommer. Servicebil, sophantering, bärhjälp mm; kostnader per dag alt timme. Jag köpte målning och tapetsering

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Hej Kerstin och tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Vi gör vårt bästa för att skriva så tydliga offerter som möjligt, alltid med vilka arbetsmoment som ingår respektive vad som tillkommer. Både gällande servicebilar, sophantering och i Ert fall flytt av möbler, tavlor mm skrivs detta in tydligt i varje offert, så även i Er. Vi hoppas att vårt arbete är väl utfört och att ni är nöjda med slutresultatet. /Tommy

Marcus A
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Bra bemötande och väl utfört arbete vid flera tillfällen då jag behövt hjälp med mindre måleri-jobb.

Megan O
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Anlitade företaget för att måla flera rum i lägenheten. Professionalt bemötande, professionalt hantverkare, professionalt arbete, snyggt slutresultat. Väldigt nöjd kund!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för ert fina omdöme Megan, så kul att du tog dig tid att svara. Vi hälsar detta till Magnus, som målade hos er. /Tommy

Gabriella C
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Smidig planering, och ett utmärkt utfört arbete. Väldigt trevlig hantverkare som var mån om att det skulle bli så bra som möjligt!

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Stort tack att du tog dig tid att svara och ge oss ett omdöme Gabriella. Vi ger dina fina ord vidare till Magnus, som målat hos dig.

Mattias E
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Målning av fasad och fönster. Mycket nöjda med resultatet och leveransen. Kunnigt, effektivt och hänsynsfullt manskap.

Svar från Svenska Målerikompaniet AB

Tack för det fina omdömet. Killarna känner sig nöjda och uppskattade av er. /Tommy

Peter K
Skrev om Svenska Målerikompaniet AB

Mycket seriösa och kommer punktligt enligt överenskommelser. Arbeten snyggt utförda och Tommy är väldigt lyhörd. Dock kan det ta lite tid för att få offerten. De uppfyllde förväntningarna till fullo och arbetet gick fort och galant. Jag lejde dem för ommålning av först ett kök och 1 år senare för två sovrum. Nu återstår vardagsrum, hall samt lite arbete i badrummet som jag hoppas ska bli avklarade innan vintern. Tummen upp för Svenska Målarkompaniet.