Alla kategorier Hjälporganisationer Stockholms län Stockholm Södermalm Svenska Sektionen av Amnesty International, Sekret

Svenska Sektionen av Amnesty International, Sekret

Alsnög. 11, 116 41 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Svenska Sektionen av Amnesty International, Sekret

• Jonathan P
    Jonathan P skrev om Svenska Sektionen av Amnesty International, Sekret
    Amnesty, och speciellt den Svenska sektionen av Amnesty har mitt fulla stöd i de många gånger mycket träffande aktioner som de genomför och för deras analyser med en kritisk syn på samtiden. Upplever att som Amnesty medlem blir jag tidigt medveten om orättvisor och problem i alla olika delar av världen, som konventionell media inte granskar och uppmärksammar förens upp till flera år senare. Fantastisk organisation! Läs mer
  • Malte L skrev om Svenska Sektionen av Amnesty International, Sekret
    En människorättsorganisation som bidrar till att mänskliga rättigheter nån gång i framtiden kanske blir verklighet. Som aktiv i organisationen är min bild att den är profesionell och välskött. Det är utmärkt att Amnesty numera har ett bredare perspektiv och arbetar mot många former av kränkningar av de mänskliga rättigheterna. Snart börjar t ex en global kampanj för att uppmärksamma de ekonomiska, sociala och kulturella mänskliga rättigheterna, villka Amnesty tidigare inte jobbat med.
    En kritik/fundering jag hör rörande organisationen är att mycket av arbetet är så pass inriktat på att lösa symptom på problem i samhället - bakomliggande strukturer och orsaker till problemen angrips inte så ofta. Kanske är det dock en rimlig strategi. Läs mer
    Jonathan P gillar detta